Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-5 7:00:24
Autor Wiadomość
Evander



Dołączył: 11 sierpnia 2004
Posty: 164
Skąd: "Z różnych miejsc"

Wysłany: 12 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

pogloska, jakoby srebro robilo cokolwiek undeadom zostala rozpowszechoniona przez cech zlotnikow :D

srebro nic nie robi wampirom, a undedom w wiekszosci fantasy takze nie.
byl taki system fantasy, ze faktycznie srebrne bronie zadawaly dodatkowy damage undeadom....ale nazwy jego zapomnialem.

w kazdym razie :
w M&M masz napisane wyraznie chyba w 7 albo 8 czesci w opisie nekromanckiego pierscienia, ze jest on ze srebra, i ze takie pierscienie bardzo lubia nekromanci.

i tego raczej nalezy sie trzymac.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 12 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Wiesz w M&M 8 są mroczne elfy, a jak zaproponowałem taką jednostkę zbesztano mnie, w M&M 7 są piękne goblinki wielkości człowieka, w M&M 7 Tytani mieszkają ze Smokami, w M&M Tatalia pokryta jest śmiegiem a Braccada to pustynia, W M&M Eeofol jest oznaczony jako Ziemia Tytanów(gigantów) a z H3AB wiemy, że to była ziemia niziołków zajęta przez Kreegan.....itd...itp.
Cytat:

srebro nic nie robi wampirom, a undedom w wiekszosci fantasy takze nie.

Na PW proszę o konkretne przykłady.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Morrandir



Dołączył: 12 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Stolyca

Wysłany: 13 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze, przeciwny jestem dodawaniu nowych surowców, bo właściwie po co, takie dodawanie dla samego dodawania. Te które są w zupełności wystarczą. Jestem przeciwnikiem robienia z Herosów gry z mnogością elementów ekonomicznych, jak ktoś chce więcej elementów ekonomii niż walki to nich sobie pogra w Settlers, niedługo wyjdzie piąta część tej gry, z tego co wiem to też UbiSoft się tym zajmuje.

Po drugie, bardzo popieram natomiast pomysł z magazynami surowców. Fajnie by było gdyby po zajęciu zamku przeciwnika zdobywałoby się część jego materiałów. Ja bym widział jednak magazyny w zamkach w ten sposób że surowce gromadzone wnich rozkładałyby się równomiernie z tym że możliwaby była trójstopniowa rozbudowa magazynu. Wybudowanie jednak trzeciostopniowego magazynu byłoby możliwe tylko w jednym mieście, najlepiej posiadającym Kapitol i najlepiej strzeżonym i w tym magazynie mieściłoby się najwięcej surowców.

Po trzecie, jeżeli już mowa o surowcach to należy też wspomnieć o kopalniach. Ciekawym rozwiązaniem według mnie byłaby możliwość rozbudowy kopalni dzięki czemu przynosiłyby one większą ilość materiałów, tak jak z magazynem też np. trzy stopnie rozbudowy. Oczywiście możliwość obsadzenia kopalni strażnikami ale też np. wybudowanie małych fortyfikacji albo może jeszcze coś innego.

Po czwarte, co do ograniczenia ilości surowców (przez co w puźniejszych etapach gry wciąż miałyby one duże znaczenie) to widzę jedną możliwość, mianowicie wyczerpywalność złoża w kopalni. Np. z kopalni kryształów możnaby ich wydobyć jedynie 200 sztuk (ilość jet oczywiście do przedyskutowania).

I to tyle.

___________
Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 13 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Morrandir (cytat):
Po pierwsze, przeciwny jestem dodawaniu nowych surowców, bo właściwie po co, takie dodawanie dla samego dodawania. Te które są w zupełności wystarczą. .

A wiesz po co robią nowe jednostki, nowe zamki, nowe czary?? :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Morrandir



Dołączył: 12 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Stolyca

Wysłany: 13 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav napisał:
Cytat:

Cytat:

Morrandir napisał:
Po pierwsze, przeciwny jestem dodawaniu nowych surowców, bo właściwie po co, takie dodawanie dla samego dodawania. Te które są w zupełności wystarczą.

A wiesz po co robią nowe jednostki, nowe zamki, nowe czary??


Chwileczkę, chwileczkę szanowny kolego, to całkowicie inna sprawa. Zamki, czary i jednostki mają ogromny wpływ na strategię i że się tak wyrażę "czynny" wpływ na grę na całość rozgrywki. Oczywiście można wprowadzić 10 albo i 20 nowych rodzajów materiałów ale pytam po co skoro czy będzie ich tyle czy tyle nie zmieni to samej rozgrywki, będzie to tylko upiękrzeniem, chyba że będą one miały jekieś większe znaczenie np. tak jak już ktoś wspomniał tworzenie znich mikstur, to wtedy może i miałoby to jakiś sens.[/quote]

___________
Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 13 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Nie nie, wprowadzanie nowych czarów, jednostek czy zamków nie ma nic wspólnego z strategią, tylko z urozmaiceniem gry, jak do tej pory nie wprowadzono surowca nowego(oprócz WoGa).
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Morrandir



Dołączył: 12 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Stolyca

Wysłany: 13 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

No nie mogę się z tym zgodzić że surowce są tym samym czym jednostki, czary czy zamki, te bowiem, im jest ich więcej, dają nowe możliwości wprowadzania nowych taktyk i możliwości rozgrywki, materiały natomiast miały jak do tej pory jeden podstawowy cel, rozbudowę miast i kupowanie jednostek. Jeden surowiec w tą czy w drugą strone nic nie zmieni dalej materiały będzie się zbierać w jednym celu.
___________
Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 13 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Morrandir
Cytat:
No nie mogę się z tym zgodzić że surowce są tym samym czym jednostki, czary czy zamki, te bowiem, im jest ich więcej, dają nowe możliwości wprowadzania nowych taktyk i możliwości rozgrywki, materiały natomiast miały jak do tej pory jeden podstawowy cel, rozbudowę miast i kupowanie jednostek. Jeden surowiec w tą czy w drugą strone nic nie zmieni dalej materiały będzie się zbierać w jednym celu.


No śmiem twierdzić że zupełnie na odwrót. Nowe jednostki, zamki czy czary nie wprowadzając zupełnie nic do rozgrywki sensu strikte, są tylko urozmaiceniem, wprowadzeniem większej różnorodności, sprawiają że masz poprostu większy wybór... i tyle.
Natomiast wprowadzenie nowych surowców, ma jak najbardziej większy wpływ na strategię, bo skoro jest ich więcej, do rozbudowy potrzebujesz zająć więcej kopalni, a co za tym idzie potrzebujesz odkryć większy teren, a co za tym idzie szybciej spotykasz przeciwnika....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 20 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):

Na tym kończe, bo widzę, że nie opłaca się pisać nowych pomysłów, bo zaraz komuś się nie podoba(na do tego prawo) lub co gorsza mówi że to bez sensu, a jak próbuje wyjaśnić na czym opieram pomysł, od razu pojawiają się słowa typu: "logika jest niepotrzebna", "W fantasy można wszystko", "To nie mitologia", "Najlepiej było w H z jakimś numerkiem".


Ale chyba o to chodzi na forum bo byloby nudno, jak ktos cos napisze i wszyscy sie zgadzaja. Chodzi o to zeby byla dyskusja, roznica zdan itd.
Bez tego forum dyskusyjne nie ma sensu. A moze po jakims czasie znajdzie sie zloty srodek.

Kazdy moze miec inne zdanie ale trzeba umiec isc na kompromis, zawsze bedzie to mozna naprawic w kolejnych czesciach HoMM

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że nie wszyscy tak uważają. Poza tym czas pokaże kto miał więcej racji, co jest bezsensu a co nie. Może być też tak, że nikt nie będzie miał racji i z tym też należy się liczyć. Ja tylko uważam, że H5 powinna być oparta na starych spawdzonych schematach(podobnie jak reszta) ale powinna mieć również sporo nowości i urozmaicenia. Tym drobnym urozmaiceniem byłoby dodanie 2/3 surowców.
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Morrandir



Dołączył: 12 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Stolyca

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr napisał:

Cytat:
Ja tylko uważam, że H5 powinna być oparta na starych spawdzonych schematach(podobnie jak reszta) ale powinna mieć również sporo nowości i urozmaicenia.


No tak, coś powinno być czarne ale w sumie to powinno być białe.

To tylko taka mała dygresja, bez złośliwości.

___________
Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Mała dygresja, coś może być też szare :P (poza tym schemat to nie urozmaicenie) - bez złośliwości :wink:
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

No cóż.... jestem zwolennikiem dotychczasowych rozwiązań z niewielką domieszką nowości. Spójrzcie na doskonałą część trzecią i niezbyt udaną "czwórkę" wnoszącą poniekąd ciekawe z tym że wykonanie pozostawia wiele do życzenia.
Zebranie najlepszych i najbardziej pasujących elementów z tych części plus niewielki powiew nowości to jest moim zdaniem recepta na sukces

Kiedy grywam w część trzecią czuję pewnien niedosyt bo brakuje mi pewnych elementów z części czwartej. I tak samo jest gdy gram w czwórkę bo wtedy brakuje mi tego co było w częsci trzeciej.... w efekcie częściej sięgam do Discipless-II.

-----------------------------------------------------------------------------------

Wróćmy jednak do tematu:

2/3 surowce są jeszcze do zaakceptowania ale pod warunkiem że nie będzie to drzewko technologii w stylu The settlers gdzie zostanie stworzona sieć powiązań produkcyjnych.

Żelazo - mogłoby służyć jako surowiec do budowy niektórych obiektów. Jednak przede wszystkim byłoby potrzebne przy zakupie lub upgrejdzie jednostek. Czyli dwa podstawowe surowce stanowiłyby złoto i ruda (żelaza)... oczywiście w niektórych zamkach żelazo byłoby potrzebne już przy zakupie nieupgrejdowanych jednostek.
A proporcje rudy: no cóż z kopalni moglibyśmy mieć 500 jednostek surowca dziennie.

Mithryl - tajemniczy surowiec władców podziemii. Mógłby stanowić surowiec specjalnego przeznaczenia, np. do artefaktów i oręża dla herosów.

Srebro - zastanawia mnie sensowność wykorzystania tego surowca w HoMM. Nie widzę innej możliwości jako drugiej waluty tańszej od złota. Mogłaby jedynie służyć tylko jako urozmaicenie, a dla niektórych byłaby niepotrzebną komplikacją gry, cóż.... każdy ma inne podejście.

Mana - jako surowiec.... czemu nie. Gdyby dobrze dobrać proporcje, mielibyśmy wykorzystanie do róznych celów (umagicznianie przedmiotów, ładowanie zużytej many w artefaktach, budowa obiektów związanych z magią, mikstury eliksiry) - a więc nie tylko do rzucania zaklęć. Tym samym mana stałaby się jeszcze ważniejsza, bo źródła many odnawiałyby pewną liczbę punktów many dziennie i co logiczne również w miastach. To własnie tam mana stanowiłaby surowiec. Zyskałyby na znaczenieu także umiejętności drugorzędne mistycyzm i inteligencja.

Wróćmy takze do starych... dotychczasowych surowców:

Drewno i Kamień:

Podstawa ekonomii... bez niech nie wybuduje się żadnego obiektu. Uważam że te surowiec lub przynajmniej jednen z nich powinien być wymagany przy budowie wszelkich budynków nawet wyzszych poziomach gildii magii.... Wyjątki powinny stanowić obiekty takie jak np.: jezioro lawy (Ifrity) [siarka], Portal Chwały (Anioły).
Ktoś wspomniał o mozliwości dokonania zmian w proporcjach, że powinny być inne, wyższe wartości. Jest tylko jedno ale - przez te wszystkie części Herosów przyzwyczajono nas do takich a nie innych proporcji... Jednostka drewna czy kamienia w rzeczywistości stanowi wartość o wiele wiekszą a wyraża się w jakiejś nieokreślonej miarze.
Nowe wykorzystanie drewna i kamienia widzę m. in.: przy odbudowie umocnień po oblężeniach oraz przy rozbudowie garnizonów na mapie przygody.

Inne surowce takie jak klejnoty, siarka, kryształy i rtęć pozostawiłbym raczej bez zmian. A swoją drogą... skąd w herosach wzięła się rtęć? :wink:

-------------------------------------------------------------------------------------

Natomiast takie surowce jak węgiel, zywnosć czy każdy klejnot z osoba wydaje się całkowicie niepotrzebny. Taki węgiel np. trąci mi Settlersami bo niby do czego innego miałby być wykorzystany poza środkiem do przetopu żelaza? To zdecydowanie poszłoby zbyt daleko.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haarald
Cytat:
A swoją drogą... skąd w herosach wzięła się rtęć?


Jeden z najczęściej wykorzystywanych pierwiastków przez alchemików
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Rtęć się wzieła taką samą drogą jak siarka, kryształy czy drewno, niemal identyczne surowce występują w rzeczywistym świecie(oprócz klejnotów).
Dlatego chciałbym by występowało również srebro i węgiel, ponieważ te pierwiastki są najbardziej znane, służą również jako podstawowe składniki dla (al)chemików :wink:
Cytat:
Spójrzcie na doskonałą część trzecią i niezbyt udaną "czwórkę" wnoszącą poniekąd ciekawe z tym że wykonanie pozostawia wiele do życzenia.

Tylko zauważ drobną różnicę, w h4 zmieniono właśnie podstwowe cechy herosów(czynność bohaterów, inna walka) a przecież surowe zostały te same, jednostki praktyczne te same ale w mniejsze ilości, mniej zamków. Więc od razu widać że to nie te czynniki zadecydowały o porażce H4, tylko zmiana fundamentalnych reguł gry.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dlatego chciałbym by występowało również srebro i węgiel, ponieważ te pierwiastki są najbardziej znane, służą również jako podstawowe składniki dla (al)chemików

Tylko po co Haav ? Wydaje mi sie iz wprowadzanie nowych będzie "niefunkcjonalnym dodatkiem" . analogicznie można bedzie wprowacić żabi skrzek itp. motywujac to iz bedzie to składnik potrzebny do wyrobów artefaktów , mixtur...
Bo moznaby wprowadzic Zioła jako surowiec .Widniałby na mapie w poblizu łąk , lasow a obrazowałby go szałas z lekkim dymem..módłby byc potrzebne nie tylko do mixtur ale także do wznoszenia budowli.
Zioła jako surowiec takze mieszcza się w szeroko rozumianym klimacie fantasy mają takze odniesienie do rzeczywistosci , czyli moglby pasować do kimatu gry ....
Cytat:
w h4 zmieniono właśnie podstwowe cechy herosów(czynność bohaterów, inna walka
tu bym polemizował aczkolwiek na tym stwierdzeniu poprzestanę
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Bo moznaby wprowadzic Zioła jako surowiec .Widniałby na mapie w poblizu łąk , lasow a obrazowałby go szałas z lekkim dymem..módłby byc potrzebne nie tylko do mixtur ale także do wznoszenia budowli.


A co chcialbys zbudowac z ziol? Moga byc ale predzej do zakupu jednostek.

Wegiel bylby wykorzystywany glownie w inferno, bo czyms tam trzeba palic :)

Srebro jako 2 glowny obok zlota surowiec bardzo by sie przydalo.

Mana jako surowiec to jeszcze wymaga dopracowania bo nie do konca rozumie. Bedzie potrzebna do budowy budynkow zwiazanych z magia, OK. Bedzie potrzebna do rzucania czarow, OK. Ale Czy jednostki magiczne maja czerpac z tego samego zrodla? Do tego mana jako surowiec nie odnawialaby sie bez kopaln, wiec albo usuneloby sie umiejetnosc mistycyzm, czy inne zwiazane z mana, albo wprowafdzilo umiejetnosci odnawiania innych surowcow. Bylaby tez potrzebna do budowy artefaktow jak bedzie taka mozliwosc. Jednoczesnie wprowadza ograniczenia i urozmaicenia.

Mithryl byl w WoGu i w 5 hetnie bym go widzial.

Tak mozna w nieskonczonosc... Ake surowcow nie powinno byc az za duzo. Ostatecznie to proponuje:

zloto, srebro, drzewo, kamien, siarka, ruda, kamienie szlachetne, mithryl. te ziola, wegiel i mana moglyby byc ale nie zalezy mi na tym. Moze jeszcze dodac piach, albo cos zeby bylo tylko do budowy budynkow, cos w rodzaju fundamentow, ale ten pomysl nie jest przemyslany i sie nie obraze za krytyke. Bez niej byloby nudno.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

Tylko po co Haav ? Wydaje mi sie iz wprowadzanie nowych będzie "niefunkcjonalnym dodatkiem" . analogicznie można bedzie wprowacić żabi skrzek itp. motywujac to iz bedzie to składnik potrzebny do wyrobów artefaktów , mixtur...

Więc po cho....rę wprowadzano rtęć czy siarkę?? Jakie one mają funkcje??
Czy nie widzisz, że taki czy inny surowiec na takie samo prawo znaleźć się w grze jak reszta. A każdy surowiec ma znaczenie strategiczne
Cytat:
tu bym polemizował aczkolwiek na tym stwierdzeniu poprzestanę

Lepiej poprzestań, bo nawet nie ma sensu polemizować nad oczywistością. :wink:
Ja mam propozycje by surowce ogólnie podzielić na rodzaje:
1). Surowce budowlane:
- Kamień
- Ruda
- Drewno
2). Surowce wspomagające - specyficzne dla danych zamków, wchodzące w skład cen niektórych obiektów i najsilniejszych stworzeń.
- Siarka(miasto demonów)
- Rtęć(nekropolia)
- Kryształ(zamek elfów)
- Węgiel(zamek podziemny)
- Perły(zamek wodny?)
- Srebro(zamek ludzi)
3.) Złoto czyli waluta
4.) Surowce specjalne(które nie mają kopalni, są dostępne tylko jednorazowo w specyficznych obiektach, po wypełnieniu misji itp)
- Mitrill (1 Mitrill=7500złota)
- Klejnoty(jako skrzynia z klejnotami. 1 skrzynia=5000złota)
- Adamantyt(1 grudka=10000złota)
Te surowe mogły być wymnieniane, na złoto również w specjalnych budynkach.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
4.) Surowce specjalne(które nie mają kopalni, są dostępne tylko jednorazowo w specyficznych obiektach, po wypełnieniu misji itp)
- Mitrill (1 Mitrill=7500złota)
- Klejnoty(jako skrzynia z klejnotami. 1 skrzynia=5000złota)
- Adamantyt(1 grudka=10000złota)
Te surowe mogły być wymnieniane, na złoto również w specjalnych budynkach.


Haav, czy te surowce specjalne beda potrzebne do czegokolwiek czy tylko do zamiany w zloto?

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Mitrill z funkcjami jakie spełniał w WOG'u powinien się znaleźć w V części odsłony HOMM. Bardzo urozmaicał grę i był, że tak powiem poszukiwanym surowcem :D. Skrzynia z klejnotami mogłyby być takim urozmaiceniem, ale jakoś nie widzę ich funkcji w kolejnej części. A Adamantyt to już chyba wymyślanie na siłę :P.

Zdravim

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Haav, czy te surowce specjalne beda potrzebne do czegokolwiek czy tylko do zamiany w zloto?


I to pytanie mogłoby wyjasnić wszystko jesli chodzi o "nowe" surowce.

Podział na typy surowców zaproponowany przez Ciebie jest ciekawy:

Surowce Budowlane:
A. Generalnie stanowią je drewno i kamień.
B. Ruda (żelaza) może stanowić dodatek do budynków ale chyba bardziej pasowałoby to do kosztów związanych z zakupem bądź upgrejdem niektórych jednostek. Wówczas ruda miałaby bardziej znaczenie surowca strategicznego. Poza tym ruda musiałaby być wydobywana nie jako 1 surowiec ale jako większa liczba, np. 100 surowca dziennie czy jakoś tak.

Surowce wspomagające (chociaż to określenie niezbyt mi się podoba... cóż nie jest to moze aż tak ważne wszak chodzi tylko o specyfikacje):
I tutaj tradycyjnie powinno pozostać bez zmian: klejnoty, kryształy, siarka i rtęć

Surowce strategiczne:
Oczywiście surowiec strategiczny na pewno będzie stanowił dla danego zamku jakiś surowiec wspomagajacy, np. kryształ dla Stronghold
Kolejnym strategicznym surowcem powinna być wymieniona powyżej ruda żelaza - bez której nie byłoby możliwości upgrejdowania naszych armii

Surowce stanowiące walutę:
Złoto jak tradycja nakazuje... Ewentualnie srebro (wydobycie 1000/dzień) tylko, że warte znacznie mniej niż złoto (1:3). Cóż nie ma w pobliżu kopalni złota no to trzeba wykorzystać to co się ma czyli srebro. Odnośnie srebra przydałoby się jeszcze jakieś inne zastosowanie aby miało to sens bo tworzenie srebra jako urozmaicenia bez większego zastosowania nie ma sensu.

Surowce specjalne:
Mithryl i nic poza tym. Tyle ze tutaj też musi być jakieś zastosowanie do czegoś w innym przypadku mija się to z celem.

Wreszcie większe wykorzystanie many generowanej w studniach w miastach do różnych celów (o których już gdzieś wyzej wspomniałem). Studnie nie powinny być bez dna a mana powinna przyrastać wówczas o określoną wartość dziennie, ponadto rozbudowa studni w miastach (zwiększenie pojemności oraz tempa przyrostu many).


A tak poza HoMM to więcej surowca przydałoby się w kolejnej części Discipless.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Gavin Magnus (cytat):
Haav Gyr (cytat):
4.) Surowce specjalne(które nie mają kopalni, są dostępne tylko jednorazowo w specyficznych obiektach, po wypełnieniu misji itp)
- Mitrill (1 Mitrill=7500złota)
- Klejnoty(jako skrzynia z klejnotami. 1 skrzynia=5000złota)
- Adamantyt(1 grudka=10000złota)
Te surowe mogły być wymnieniane, na złoto również w specjalnych budynkach.


Haav, czy te surowce specjalne beda potrzebne do czegokolwiek czy tylko do zamiany w zloto?

A i owszem, te specjalne surowce mogłyb posłużyć jako zapała za niektóre potężne jednostki neutralne. Więc znależenie któregoś z nich wymagałoby przemyśleń czy zamienić na złoto czy może zostawić by kupić jednostkę, bądź też artefakt(silny)
Cytat:
Surowce wspomagające (chociaż to określenie niezbyt mi się podoba... cóż nie jest to moze aż tak ważne wszak chodzi tylko o specyfikacje):
I tutaj tradycyjnie powinno pozostać bez zmian: klejnoty, kryształy, siarka i rtęć

Surowce strategiczne:
Oczywiście surowiec strategiczny na pewno będzie stanowił dla danego zamku jakiś surowiec wspomagajacy, np. kryształ dla Stronghold
Kolejnym strategicznym surowcem powinna być wymieniona powyżej ruda żelaza - bez której nie byłoby możliwości upgrejdowania naszych armii

U mnie suroweic strategiczny jest jednocześnie wspomagającym. Przykładowo taka siarka w zamku Ludzi potrzebna byłaby tylko przy rozbudowie gildii magów, ale już w zamku demonów siarka byłaby niemal niezbędna do dalszego rozwoju całego miasta. Co do rudy żelaza, to powinna ona stanowić główny surowiec przy ulepszaniu budynków(generatorów, zwłaszcza jednostek uzbrojonych).
Cytat:
A Adamantyt to już chyba wymyślanie na siłę

Podobnie jak Mitrill w WoGu :P

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):

Cytat:
A Adamantyt to już chyba wymyślanie na siłę

Podobnie jak Mitrill w WoGu :P


ojojoj... zastanów się co mówisz :P. Ktoś o takiej reputacji i renomie takie bzudry gada :?: :lol:

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

To nie są żadne głupoty, zapomniałeś o jednym, tutaj my bawimy się w twórców. I każdy ma prawo wymyślić surowiec i podać go, jego zastosowanie. Więc albo każdy surowiec poza tym co jest w herosach jest robiony na siłę, albo każdy nowy surowiec ma swoje uzasadnienie. Twóry WoGa wymyślili sobie, że dodadzą jeden specjalny rodzaj surowca, więc ja robię to samo. Więc albo wszystko(prawie) ma sens co tutaj podajemy albo cały temat jest bez sensu, skoro każdy kto będzie chciał podać nowy pomysł otrzyma odpowiedź, że coś jest robione na siłę. Pewnie jakby w herosach były tylko 4 rodzaje surowców, a ktoś zaproponował siarkę to zaraz odezwałyby się głosy, że dorabia siarkę na siłę.[/list]
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Więc po cho....rę wprowadzano rtęć czy siarkę?? Jakie one mają funkcje??
Czy nie widzisz, że taki czy inny surowiec na takie samo prawo znaleźć się w grze jak reszta. A każdy surowiec ma znaczenie strategiczne
widziec widże ale zastanów się na sensownoscią wprowadzania wielu "nowych" surowców z praktycznego punktu widzenia .Chodzi o to aby nie słuzyły jako wymiennik na złoto i zeby nie stanowiło to głównej ich funkcji .
ponadto przy takim podziale surowców jaki zaproponowałeś (choc nie jest zły)trzeba stworzyć ciekawy i zbalansowany system relacji między nimi ,krótko mówiąc ciekawszy i bardzej skomplikowany handel.A jak znam realia nie jest to takie oczywiste .
Cytat:
sensu polemizować nad oczywistością.
cecha aksjomatu jest to iz sam w sobie stanowi swoje zaprzeczenie
Cytat:
Srebro jako 2 glowny obok zlota surowiec bardzo by sie przydalo
ale jeśli jako tylko surowiec płatniczy ??mija się z celem chyba że wprowadzimy banki a w stolicy giełgdę i będziemy się bawic w spekulantów a czy to bedzię HoMM??
Cytat:
A co chcialbys zbudowac z ziol? Moga byc ale predzej do zakupu jednostek
a sprobuj zbudowac cos z rtęci płynnej ??chodzi o to iz mogłby byc wykorzystane jako sodek ltniczyprzy werbowaniu jednostek jak i niktórych budowłi ...

przy tak dużej ilosci jaka tu niktorzy proponuja jedynym rozwiaaniem byłoby to aby nie wszystkie surowce były w równej wartosci pod względem ceny i dostępu dla poszczegfólnych zamków ....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.