Autor |
Wiadomość |
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
A mnie zawsze zastanawiało co innego: Mianowicie magazynowanie tych surowców. Dotychczas surowce były gdzieś tam sobie na pasku... natomiast nigdzie ich nie umiejscowiono. |
sądzę, że budynek specjalny - magazyn - mógłby mieć znaczenie o tyle, że zabezpieczałby nas przed marnotrawstwem ;)
(np. drewno na stercie gnije, ruda wietrzeje, złoto "paruje" :P)
jeśli do tego wprowadzić czary (lub umiejętności specjalne) które niszczyłyby zasoby gracza w zamq (sabotaż itp) to cała qncepcja ma pewien smaczek ;)
===
natomiast koncept z dostarczaniem towarów zbyt setlersami trąci ;)
natomiast, moze byc to rozwinieciem (dzie indzi opisanego) pomysla z garnizonami...
surowce z kopalni docieralyby do miasta w 100% o ile istnieje w pelni kontrolowana trasa transportowa (ofkoz BEZ zadnych opoznien...)
jesli transport przebiega po bezdrozach, to dociera do gracza 75% urobq
a jesli kopalnia jest odcieta, to zaledwie 25% (straty na przebijanie sie...)
pomijajac problemy z jednostkami transportowymi, uzyskac mozna ciekawe mozliwosci strategiczne - odciecia przeciwnika od surowcow...
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
jOjO (cytat): |
JAK ocenić, który ma dostać ILE??
|
Czesc surowcow (25%) zabiera gracz ktory pokonal ostatniom jednostke gracza a reszta znika (mozna brac wszystko ale byloby wtedy nudno bo wszystko mozna kupic) a kopalnie jak som strzezone to znaczy ze gracz ma jeszcze jednostki i nie jest weliminowany. Po wyeliminowaniu gracza mozna przejonc wszystkie jego kopalnie albo stalybu sie niczyje... Obydwie mozliwosci mnie zadowolom... Byleby nie jak w H4!!!
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
wybacz, ale to bez sensu...
ja się będę katował, ganiał za wrogiem, zabije/zniszcze wszystko
prócz...
jednego jedynego skauta dzieś za morzem...
i onego frajera pacnie wróg...
i zgarnie Grand Prix???
bez jaj!
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
ktos kiedys (cytat): |
kto powiedzial ze zycie jest sprzawiedliwe? |
a kto powiedzial ze heroesy sa sprawiedliwe?
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
jOjO (cytat): |
w H3 gracz odpadający "zwalniał" wszstko i to jest OK |
I tak ma być :wink:
Inne rozwiązania są krótko mówiąc nie wypałem...
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Jojo Het. rzekł:
Cytat: |
w H3 gracz odpadający "zwalniał" wszstko i to jest OK |
Niekiedy mam odmienne zdanie niżli ićm Hetman ale tu akturat w pełni popieram.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 29 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
W Herosy III i IV grałem sporo... odnoszę wrażenie, że tak właściwie surowce (oprócz złota i ew. minerału strategicznego) są potrzebne tylko w początkowej fazie gry potem to już staje się nudne.
Twórcy piątej części powinni nam zaserwować jakieś urozmaicenie w kwestii wykorzystania minerałów.
Mam kilka rozwiązań w tej kwestii:
Po pierwsze:
Na pewno odbudowa zniszczonych w czasie walk umocnień: Tutaj będzie wykorzystane złoto, kamień i drewno któego jest zwykle najwięcej. Tym samym będą to surowce potrzebne przez cały czas rozgrywki.
Po drugie:
Na pewno zróżnicowanie w kosztach budowy okrętów. Armie nie powinny się przemieszczać na jednym stateczku kosztującym jedyne 1000 złota i 10 drewna. Powinno się wprowadzić kilka stopni pojemności okrętów. Tym samym istniałaby górna granica odnośnie liczby jednostek, które możemy wpakować na statek. Im większy okręt tym oczywiście droższy. Inaczej to by się raczej zrobić nie dało.
I oczywiście znowu drewno jako podstawowy surowiec do wykorzystania.
Po trzecie:
Być może należałoby ograniczyć górną granicę co do gromadzenia się zapasów minerałów i złota. Możnaby to np. uzależnić od poziomu głównego bohatera (im wyższy poziom tym granica jest większa) albo od autora mapy, który sam ustali górną granicę.
Po czwarte:
Być może przydałyby się jakieś eventy podobne do plag z HoMM-III z tym że zabierałyby nam pewną ilość surowców.
Po piąte:
Co było gdzieś wspomniane. Niektóre surowce powinny służyć do sporządzania mikstur i umagiczniania artefaktów etc.
Po szóste:
Aby przejść przez niektóre obiekty musimy uiścić opłatę np. zależną od posiadanej armii. (To akurat dałoby się odpowiednio zrobić w zdarzeniach).
Wreszcie po siódme:
Niektóre towary powinny być dostępne w tylko jednej okreslonej "walucie" (żadnej innej tylko takiej w danym momencie). Kupując np. "Napierśnik Króla Ifritów" musimy wyłożyć 100 jednostek siarki. Aby mieć siarkę musimy ją wpierw sobie uzbierać albo wymienić na targu. I tu na znaczeniu zyskuje liczba oflagowanych i kontrolowanych targowisk (Im więcej ich mamy tym korzystniej wymieniamy)
-------------------------------------------------------------------------------------
A co do kopalń po pokonanym sojuszniku to jestem zdania, że powinny one pozostać obiektami neutralnymi.... nic w końcu tak łatwo nie powinno przychodzić.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 29 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haarald :....
Cytat: |
Mam kilka rozwiązań w tej kwestii:
|
.....
Pkt. 1 raczej na nie zbytnie udziwnienie , choć dość realistyczne ale;
- pokonuje wroga i zdobywam miasto
-mam problem kupic jednostki w następnych turach czy naprawiac zamek?Kupie jenostki do obrony to nie będe miał za co ufortyfikowac zamku. z kolej wyremontuje zamek nie beędę miał kim bronic i wróg prawie bez walki go zdobędZie mając "nowiutki zameczek". I tak żle i tak niedobrze ...
Ps mówię o poczatkowych faragmentach gry gdy nie ma sie ani tego ani tego za dużo?
Pkt.2 Jak najbardziej za . bardzo dobry pomysł
Pkt,3 Mogłoby byc ale kada mozliwa nadróbka ponad limit powinna byc ujeta w jakims procencie w wyniku końcowym
pkt. 4
Cytat: |
Być może przydałyby się jakieś eventy podobne do plag z HoMM-III z tym że zabierałyby nam pewną ilość surowców.
|
Coż trzy razy NIE
-udziwnienie nie majace nic wspólnego ze strategią czy ekonomia . Jak dla mnie jeden z najgłupszych pomysłów w Historii Serii
pkt 5-6 Mogłby by byc np. w pkt.6 rozwiązanie zblizone do questow .
pkt. Tylko od czego ta losowośc by zalezała ?Co by nie było jak w kole fortuny jednego dni kupuję to samo za 100 szt. siarki a następnego za 30 drewna...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 30 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
roobert (cytat): |
pkt. 4
Cytat: |
Być może przydałyby się jakieś eventy podobne do plag z HoMM-III z tym że zabierałyby nam pewną ilość surowców.
|
Coż trzy razy NIE
-udziwnienie nie majace nic wspólnego ze strategią czy ekonomia . Jak dla mnie jeden z najgłupszych pomysłów w Historii Serii
pkt 5-6 Mogłby by byc np. w pkt.6 rozwiązanie zblizone do questow .
pkt. Tylko od czego ta losowośc by zalezała ?Co by nie było jak w kole fortuny jednego dni kupuję to samo za 100 szt. siarki a następnego za 30 drewna... |
A ja jest nawet za, z tym że taka plaga nieurodzaju/urodzaju surowców mogłaby występować co 3 miesiące.
Mogłaby ona polegać na tym że np:
- Kopalnie produkują 2x więcej lub mniej surówcow przez jakiś czas(kilka dni)
- Bądź też przykaładowo 20% surowców znikałoby lub pojawiało się (jak event)
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haav Gyr powiedział:
Cytat: |
ja jest nawet za, z tym że taka plaga nieurodzaju/urodzaju surowców mogłaby występować co 3 miesiące.
|
To już lepszym rozwiązaniem byłoby wprowdzenie kilku czarów znajwyzszej półki baaaardzo kosztownych o podobnym skutku.[/b]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 31 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Robercie:
Tu akurat miałbym zastrzeżenia:
Po pierwsze: w jaki sposób miałoby to wyglądać skoro nie ma żadnych magazynów a surowce istnieją tylko na pasku.
Po drugie: Komputer zawsze będzie z tym sobie radził gorzej. Co jak co ale człowiek jak na razie zawsze będzie we wielu przypadkach do przodu (zwłaszcza w strategiach turowych).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 31 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haaraldzie
Cytat: |
: w jaki sposób miałoby to wyglądać skoro nie ma żadnych magazynów a surowce istnieją tylko na pasku.
|
Czar byłby czasowy i dotyczyłby :
a.Komkretnego przeciwnika
b. wszystkich (tu rzeczywiście mógłby byc problem)
Mi się wydaje iż bez względu czy będą na pasku czy tez w generatrach obydwa będą wykonalne:
1. Gdy bedą generatory sprawa jest prostrza ilosc surowców spada o jakiś procent od 50-100%.
2 przy braku generatorów w miescie . No coż nie jestem informatykiem ale chyba czar działałby na zasadzie skryptu.
ewntualnie można to rozwiązać posrednio rzucamy czar na wszystkie kopalnie gracza i przestaja produkować surowce przez min dwa tygodnie ...
Cytat: |
: Komputer zawsze będzie z tym sobie radził gorzej. Co jak co ale człowiek jak na razie zawsze będzie we wielu przypadkach do przodu (zwłaszcza w strategiach turowych). |
Z tym sie zgodzę ale na to nie ma rozwiązania które wyrównało by szanse
Musiano by wprowadzic system monitoringu komputera w zasoby gracza i po przekroczeniu jakieść proporcji gracz /komputer -np 2,5/1 uruchamiany byłby jakis algorytm postępowania kompa (np. rzucenie czaru )
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 31 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
.........cd,Po pewnym przemysleniu byłbym za wprowdzeniem czegos w w rodzaju PLagi z h3 ale TYLKO w kontekstcie surowców absolutnie wykluczam coś takiego w stosunku do jednostek w generatorach.
Aczkolwiek musuiałoby to działać jednokierunkowo powiedzmy tylko na gracza ludzkiego bo jaki sens byłoby osłabiac kompa który po 1.5 miesiacu i tak ma mniejsze zasoby. coś na podobieństwo forów'.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 5 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Moze zrobic tak zeby dalo sie eksploatowac teren i rozne miejsca?
Np. mozliwosc kopania skarbu wzbogacic o poszukiwanie pod ziemia surowcow? jak komus brakuje to caly dzien kopie surowce. Glownie kamienie, wegiel, czasem mithryl. Albo wycinanie drzew i uzyskiwanie drewna (z jednego drzewa 2drewna, zeby nie bylo zbyt oplacalnie). Mozna tez eksploatowac gory i rzeki w poszukiwaniu zlota. Mozna znalezc tez tam wiele kamieni. Wymyslilem jeszcze piasek albo ziemie jako surowiec, dlownie uzywany do budowy budynkow podstawowych, jako fundamenty a do ulepszen juz nie(albo b.malo). Piasek/ziemie moznaby uzyskiwac z kopania, jak to wczesniej opisalem, lub z rzek(ale wtedy trzebaby poswiecic na to 2 dni-wydobyc i wysuszyc:)) Oczywiscie ziemie/piasek latwiej znalezc na pustyni albo w trawie. Na terenie wulkanicznym byloby wiecej kamieni a ziewmia/piasek b.malo i rzadko.
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Wg mnie powinno być 12 surowców:
drewno[100], kamienie[50], ruda[25], węgiel[25], siarka[15], rtęć[15], kryształy[8], klejnoty[8], srebro[5], złoto(jako waluta, nie ruda), mithril[2] i adamant [1]
W nawiasach[] podał współczynnik występowania jaki powinien towarzyszyć danym surowcom a więc i możliwości wykorzystywania ich.......
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
No nie wiem :wink: Jak widomo drewno powinno unikać zamku inferno(lub czegoś podobnego) bo takie bydynki spłonełyby.
A srebro nie powinno być wykorzystwyane z nerkropoli - z wiadomych zwględów :wink:
A może mi ktoś powie co to za surowiec klejnoty?? :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Nieumarłym a więc mieszkańcom nekropolii srebro nic nie robi, zupełnie nic. Robi zazi wilkołakom i tyle.....
A klejnoty to ładne uproszczenie w którym zapewne mieszczą się perły, diamenty czy choćby bursztyny. I z racji tradycji można je zostawić, tym bardziej że jeżeli się je rozdrobni to tych surowców zrobi się nawet na moją megalomanie za dużo...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
traumatanzer (cytat): |
Nieumarłym a więc mieszkańcom nekropolii srebro nic nie robi, zupełnie nic. Robi zazi wilkołakom i tyle..... |
Ależ zrobi, srebro działa na wiele złych potworów, zwłaszcza umarlaków :wink:
Cytat: |
A klejnoty to ładne uproszczenie w którym zapewne mieszczą się perły, diamenty czy choćby bursztyny. I z racji tradycji można je zostawić, tym bardziej że jeżeli się je rozdrobni to tych surowców zrobi się nawet na moją megalomanie za dużo... |
Te, że klejnotem jest każdzy kamień szlachetny, lub półszlachetny obrobiony u szlifierza. Wię klejnotów się nie wydobywa w jeziorkach jak H3 :P - tradycja tradycją, ale błędy trzeba poprawiać.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Dlaczego uważasz że srebro robi coś umarlakom? Podaj jakiś przykład
Błędy błędami, ale jeśli weźmiemy się do usuwania błędów popełnionych w HOm, gra która z tego by pozostała nie wielu osobom by się spodobała. Błędów które twórcy herosów popełnili jest na tyle że po usunięciu ich nie wiele by pozostało. Począwszy od nazewnictwa stworów, poprzez ich nie właściwe rozmieszczenie, ogromne błędy w magii, nie logiczne, albo raczej nie właściwe (bo logiczne na swój sposób są) rozwiązana sprawa umiejętności, a przedewszystkim operowanie tylko i wyłącznie na pewnych stereotypowych symbolach... Te klejnoty przy tym wszystkim to naprawdę mały problem. Zwłaszcza kiedy weźmiemy pod uwagę święte jeziora, w których składano ofiary - być może to właśnie takie jeziora służą jako kopalnie klejnotów w herosach....???
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Evander
Dołączył: 11 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: "Z różnych miejsc"
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Witam!
ogolnie to pragne zauwazyc, ze ORE, to nie jest jakis tam kamien, tylko ruda. i jak dla mnie to wyglada na rude zelaza.
Jestem za jak najwieksza iloscia dodatkowych surowcow, bo fajnie by bylo rozwinac ta gre ekonomicznie; ogolnie jestem przeciwko uproszczaniu.
moja wizja surowcow:
Podstawowe:
Drewno
Kamienie
Ruda Zelaza
Ruda Srebra/mithrylu
Klejnoty
Siarka
Krysztaly
Rtec
Wegiel
mozna by zrobic cos w stylu prawie ze Settlersow:
Drewno ---> Deski :)
ruda zelaza + wegiel ---> Stal
ruda srebra + wegiel --->Mithryl.
wymagaloby to budynkow odpowiednich, ale przeciez ktos w innym temacie pisal, ze miasta za szybko sie rozbudowuje.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
Te, że klejnotem jest każdzy kamień szlachetny, lub półszlachetny obrobiony u szlifierza. Wię klejnotów się nie wydobywa w jeziorkach jak H3 - tradycja tradycją, ale błędy trzeba poprawiać. |
Nie wiem czemu uwziąłeś się na te klejnoty? Nie ma sensu tutaj nic zmieniać. Tak było od początku i niech tak pozostanie.... zresztą dajmy popracować ekipie z Ubisoftu zobaczymy jakie z tego wyjdą efekty.
Dodam także że klejnoty w jeziorkach to nie jest żaden błąd tylko rozwiązanie wymyslone przez osoby które tworzyły grę (może nawet samego JVC). Zatem po co wywracać do góry nogami autorskie koncepcje stanowiące element pierwotny w HoMM.
Niech się te klejnoty dalej wydobywają tradycyjnie, a jeżeli już miałby pojawić się "warsztat szlifierza" to można przecież stworzyć w ramach klejnotów dalszą rozbudowę ekonomii jeżeli klejnoty miałyby jakieś wykorzystanie, np. w artefaktach czy broni.
I gdyby rzeczywiście byłoby to potrzebne to dopiero można brać się za "szlifowanie" klejnotów:
- czysty diament (20 klejnotów)
- szafir (15 klejnotów)
- coś tam.... (ileś tam klejnotów)
-------------------------------------------------------------------------------------
Poza tym nie róbmy z HoMM Settlersów. Ma to być przecież gra strategiczna z elementami ekonomicznymi a nie na odwrót.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
traumatanzer (cytat): |
Dlaczego uważasz że srebro robi coś umarlakom? Podaj jakiś przykład |
Serbro w fantasy to metal, który ma działanie antymagiczne, wilkołak ugodzony czyś serbrny umiera(jeśli rana jest śmiertelna) tylko dlatego, że obecność srebra powoduje, że naturalna mroczna magia, która powoduje regenerację, przestanie działać. To samo tyczy się wampirów i wszystkich istot mroku, półmroku i ciemności.
Cytat: |
Błędy błędami, ale jeśli weźmiemy się do usuwania błędów popełnionych w HOm, gra która z tego by pozostała nie wielu osobom by się spodobała. Błędów które twórcy herosów popełnili jest na tyle że po usunięciu ich nie wiele by pozostało. Począwszy od nazewnictwa stworów, poprzez ich nie właściwe rozmieszczenie, ogromne błędy w magii, nie logiczne, albo raczej nie właściwe (bo logiczne na swój sposób są) rozwiązana sprawa umiejętności, a przedewszystkim operowanie tylko i wyłącznie na pewnych stereotypowych symbolach... |
To sory za słowo ale głupota takie myślenie, bo z tego wynika że nie poprawiajmy, nic bo komuś się nie spodoba, nie spodobać się może całkiem nowe pomysły zmieniające charakter gry i z nimi należy uważać. A nie poprawki, rzeczy których zapomniano zrobić, np: klejnoty, łucznki z kuszą, AI komputera itp....
Cytat: |
Te klejnoty przy tym wszystkim to naprawdę mały problem. |
Skoro mały problem to czemu taki sprzeciw??
Cytat: |
Zwłaszcza kiedy weźmiemy pod uwagę święte jeziora, w których składano ofiary - być może to właśnie takie jeziora służą jako kopalnie klejnotów w herosach....??? |
- przestań :lol: :wink: nie zmyślajmy na poczekaniu, bo w h4 klejnoty wydobywają z ziemi z kopalń :P
Haarald:
Cytat: |
Nie wiem czemu uwziąłeś się na te klejnoty? Nie ma sensu tutaj nic zmieniać. Tak było od początku i niech tak pozostanie.... |
Bo klejnoty są bezsensu, zmieniać należy po to by eliminować błędy oraz nie stać w miejscu, gra ma się rozwijać a nie być klonem H3 w nowej oprawie wizualnej, H3 - to przeszłość :P A my tutaj mówimy o przyszłości.
I co z tego że były od początku?? Herosi od początku też byli bierni a są czynni w H4. Ale nie ma co porównywa herosów i jednego z surowców.
Cytat: |
Dodam także że klejnoty w jeziorkach to nie jest żaden błąd tylko rozwiązanie wymyslone przez osoby które tworzyły grę (może nawet samego JVC). Zatem po co wywracać do góry nogami autorskie koncepcje stanowiące element pierwotny w HoMM. |
Błędem są klejnoty, błędem są jeziorka, to że jest to jakiś pomysł JVC nie oznacza, że to "świętość" - po prostu tak sobie wymyślił ktoś, a to że niezbyt przy tym pomyślał to inna sprawa. I to napewno nie jest żadne prawo autorskie, bo już zmieniono to w H4.
Dajmy sobie spokuj, to czy będą klejnoty czy nic w grze nie zmieni, a jest to tylko moja propozycja - więc nie rozumiem tego oburzenia niektórych, takiego jakby ktoś chciał nagle zmienić herosów w RTS(prawie).
P.S. Nie można mówić że coś jest bez sensu, jeżeli się tego nie sprawdzi.
Cytat: |
ogolnie to pragne zauwazyc, ze ORE, to nie jest jakis tam kamien, tylko ruda. i jak dla mnie to wyglada na rude zelaza. |
To jest ruda, tyle że napewno nie przypomina rudy żelaza, ruda żelaza jest brunatno-czerwona. :wink: [/list]
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haav Gyr
Cytat: |
Serbro w fantasy to metal, który ma działanie antymagiczne, wilkołak ugodzony czyś serbrny umiera(jeśli rana jest śmiertelna) tylko dlatego, że obecność srebra powoduje, że naturalna mroczna magia, która powoduje regenerację, przestanie działać. To samo tyczy się wampirów i wszystkich istot mroku, półmroku i ciemności.
|
Wilkołaki jak już pisałem faktycznie mogą być uszkodzone przez srebro. Jednak nie tyczy się to od razu wszystkich istot mroku. Nie ma najmniejszego powodu by srebro działało na wampiry (w żadnej indoeuropejskiej mitologii nie pojawia się nic takiego). Nie wspominając już o oddziaływaniu srebra na szkielety, zombie, upiory, licze. Poprostu srebro nie ma żadnego wpływu na te jednostki. Działa dokładnie tak samo jak zwykła kula. Nawet jeżeli na podstawie srebra stworzymy jakieś eliksiry magiczne, to należy podkreślić właśnie ich magiczność, i fakt że jest to mieszanka przeróżnych składników ukształtowanych w procesie chemicznym. Samo właściwe srebro nic nie robi wampirom, ani innym jednostkom z nekropolii.
Cytat: |
Skoro mały problem to czemu taki sprzeciw?? |
To nie jest jakiś taki straszny sprzeciw. Jak dobrze pamiętam zamiast klejnotów proponujesz perły i słusznie, ale ja pytam co z bursztynami, szafirami, ametystem (chyba tak to się odmienia?), agatem, garanatem, turmalinem, korundem, agatem, tygrysim okiem itd. itp....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haav:
Skończ wreszcie z tym odnoszeniem się do mitologii takiej czy owakiej! To już się robi nie do wytrzymania. Mitologia sobie - gra sobie i niech tak pozostanie.
1. Gra nie musi opierać się na mitologiach.
2. Gra jest tylko zestawem stworzonych przez twórców elementów i zasad, które niekoniecznie muszą mieć odniesienie w rzeczywistości.
3. Jeżeli tak się chcesz spierać o mitologiczne pochodzenie tego czy owego stwora to poproś szefostwo o nowe podforum, a nie rozwalaj wątków na innych podforach (Komnaty Weteranów, Jamy strategów i Obsydianowej Wyroczni)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
Skończ wreszcie z tym odnoszeniem się do mitologii takiej czy owakiej! To już się robi nie do wytrzymania. Mitologia sobie - gra sobie i niech tak pozostanie. |
1.) nie skończe - bo nie ma takiego nakazu.
2.) Nie skończe bo nie cierpię ciągłego olewania wiedzy.
3.) Bez mitologii gra by NIE ISTNIAŁA - jakbyś tego niezauważył.
4.) Akurat mitologia nie wiele ma wspołnego z tą dyskusją, więc po co te słowa??
Cytat: |
1. Gra nie musi opierać się na mitologiach. |
Ale się opiera, niestety czy tego chcesz czy nie,
Cytat: |
...a nie rozwalaj wątków na innych podforach (Komnaty Weteranów, Jamy strategów i Obsydianowej Wyroczni) |
Ok możesz być pewien, że już kończe z tym "rozwalaniem", przepraszam wszystkich, że za dużo czytałem w szkole i poza nią, przepraszam że się uczyłem, albo że myślę.
A to nie ja tym razem się czepiałem, stwierdziłem jedynie, że srebro mogłoby być surowcem jedynie w zamkach dobrych(rto był tylko pomysł, ale zaraz ktoś się przyczepił i dalej.........:
Cytat: |
Wilkołaki jak już pisałem faktycznie mogą być uszkodzone przez srebro. Jednak nie tyczy się to od razu wszystkich istot mroku. Nie ma najmniejszego powodu by srebro działało na wampiry (w żadnej indoeuropejskiej mitologii nie pojawia się nic takiego). Nie wspominając już o oddziaływaniu srebra na szkielety, zombie, upiory, licze. Poprostu srebro nie ma żadnego wpływu na te jednostki. Działa dokładnie tak samo jak zwykła kula. Nawet jeżeli na podstawie srebra stworzymy jakieś eliksiry magiczne, to należy podkreślić właśnie ich magiczność, i fakt że jest to mieszanka przeróżnych składników ukształtowanych w procesie chemicznym. Samo właściwe srebro nic nie robi wampirom, ani innym jednostkom z nekropolii.
|
A wiem co innego i proponuje lektury z zakresu fantasy.(NIE MITOLOGII) - bo później moja wina znów ośmielam się wspomnieć, że istnieje coś takiego jak mitologia.
Na tym kończe, bo widzę, że nie opłaca się pisać nowych pomysłów, bo zaraz komuś się nie podoba(na do tego prawo) lub co gorsza mówi że to bez sensu, a jak próbuje wyjaśnić na czym opieram pomysł, od razu pojawiają się słowa typu: "logika jest niepotrzebna", "W fantasy można wszystko", "To nie mitologia", "Najlepiej było w H z jakimś numerkiem".
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|