Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
Aryene
Dołączył: 22 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...
|
Wysłany: 31 maja 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Grałam w jedną z części i zdecydowanie nie polecam... Zrobione na przysłowiowe "odwal się" kilka lichych mapek układających się w kampanię... Fabułę ma to to swoją, ale nic poza tym... Wg mnie nie warto...
___________ Najgorzej jest poznać własne bóstwo... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 31 maja 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Mastorious (cytat): |
Pewnie wielu z Was moje pytanie zwali z nóg, zwlaszcza że udzielam się na tym forum od dawna. Ale mam pytanie:
Grałem w RoE, AB, SOD i WOG, ale nie grałem w H Chronicles. Co to za wersja?? Czym się różni od innych dodatków?? Ma jakąś swoją fabułę?? A możę tom poprostu wydanie Deluxe, czyli 3 w jednym?? |
Ja z kolei zdecydowanie polecam.
Ale od początku:
1. Co to za wersja?
Heroes Chronicles to seria *samodzielnych* dodatków do HoMM3 (a więc nie wymagających wogle zainstalowanej wersji HoMM3). Mają w sobie zarówno elementy RoE, jak i AB i SoD, ALE są dość mocno ograniczone.
Praktycznie w każdej z ośmiu części kronik główną atrakcją jest ledwie jedna, choć dość długa, 8-scenariuszowa kampania (oraz własny samouczek, własne intro filmowe, etc...)
2. Czym to się różni od dodatków?
Na plus:
- historia opowiedziana w Kronikach jest o wiele bardziej rozbudowana, ciekawsza i po prostu większa. Dotyczy praktycznie całej historii Antagarichu od czasów przed powstaniem Erathii do ledwie momentów przed jej zniszczeniem.
- znajdują się tam wszystkie elementy obu dodatków, z których wiele jest po raz pierwszy fabularnie wykorzystanych (bo czy w jakiejś kampanii SoD składałeś np 'moc ojca smoków'?)
- mapy w kampaniach znacznie różnią się poziomem trudności - są zarówno te łatwiejsze, przeznaczone raczej dla początkujących graczy HoMM3, jak i te na bardzo wysokim poziomie (tu w szczególności dwie ostatnie kroniki)
- przy zainstalowaniu 2, 3 (a tak właściwie jednej ;) ) z Kronik dwie następne (części 5 i 6) są dostępne za darmo.
Na minus:
- poza jednym nowym portretem bohatera nie ma w grze niczego, czego już byś nie widział - żadnego nowego artefaktu, jednostki czy zaklęcia.
- niektóre mapy faktycznie są ZBYT łatwe (w szczególności pierwszych kronik)
- kroniki nie zawierają żadnych pojedynczych scenariuszy, możliwości grania we własne pojedyncze scenariusze, ani edytora map.
3. Czy ma jakąś fabułę?
Fabuła to zdecydowanie najmocniejszy element kronik i przyznaję, że gdyby nie to, to nie wiem, czy na pewno bym po nie sięgnął. Fabułą jest jednak fantastyczna. Obraca się generalnie wokół jednego człowieka - Tarnuma, który niegdyś był królem barbarzyńców, ale w swych podbojach zaszedł za daleko - stał się tyranem. Za to po śmierci (lub raczej wg mnie tuż przed nią ;) ) Starożytni odmówili mu wstępu do "raju" i skazali na dość ciekawą karę - na nieśmiertelność. Odtąd nieśmiertelny bohater przez wieki musi próbować odkupić swoje winy. Jego losy przeplatają się ze wszystkimi najważniejszymi dla Antagarichu wydarzeniami, m.in. powstaniem Erathii, losami jej pierwszego i następnych władców, dalszych losów smoczej królowej Mutare, Gavina Magnusa oraz losów żywiołaków po AB, jednego ze Starożytnych, który 'oszalał', światem Kreegans, a na końcu - wyjaśniona jest historia stojąca za Mieczem Mrozu, który doprowadził do zagłady Antagarichu. Główny bohater Kronik kontynuację swoich losów odnajduje już w HoMM4 - w kampanii barbarzyńców. Przeżył wszystko - zarówno powstanie Erathii, jak i jej zniszczenie.
I dlatego właśnie, przede wszystkim dla tej fantastycznej historii, a także dla mnóstwa zabawy spędzonej przy bardzo dobrze wykonanych mapach, z których wiele może jednak sprawić trudności nawet zaawansowanemu graczowi, a nawet dla bardzo dobrych filmików na początku każdej kroniki naprawdę warto w nie zagrać.
PS. wersja '3 w jednym' o jakiej myślałeś, czyli RoE+AB+SoD nazywa się 'Heores Complete' lub po polsku - Złota Edycja i jest ciągle w sprzedaży. Przez pewien czas (na co udało mi się załapać ;) ) była też dostępna podobna wersja 4 pierwszych kronik pod nazwą 'Heroes Chronicles Complete', ale tej już w sprzedaży chyba nie ma. Może na Allegro?
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 1 czerwca 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Każda z tych kronik ma TYLKO jedną 8 - scenariuszową kampanię?? Jeżeli tak to rzeczywiście nie opłaca się kupować.
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 1 czerwca 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Tak, jedną, ale nie oceniaj ich tylko po tym. Liczy się jakość, nie ilość.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Coyote
Dołączył: 26 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)
|
Wysłany: 1 czerwca 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Ja kupilem i jestem zadowolony. Parę dni miło się spędziło przy tym.
Fabuła ciekawa, rozbudowana, a jeśli chodzi o poziom trudności, to jest przed każdym scenariuszem wybór :). Tak, więc możemy wzmocnić naszą rozgrywkę maxymalnym poziomem trudności. Polecam właśnie to, gdyż gra staje się o wiele ciekawsza...
___________ Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 2 czerwca 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Jego losy przeplatają się ze wszystkimi najważniejszymi dla Antagarichu wydarzeniami, m.in. powstaniem Erathii, losami jej pierwszego i następnych władców, dalszych losów smoczej królowej Mutare, Gavina Magnusa oraz losów żywiołaków po AB, jednego ze Starożytnych, który 'oszalał', światem Kreegans, a na końcu - wyjaśniona jest historia stojąca za Mieczem Mrozu, który doprowadził do zagłady Antagarichu. Główny bohater Kronik kontynuację swoich losów odnajduje już w HoMM4 - w kampanii barbarzyńców. Przeżył wszystko - zarówno powstanie Erathii, jak i jej zniszczenie.
|
Ten wspomniany Miecz Mrozu to jakiś artefakt??
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 2 czerwca 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Fabularnie - tak, jest nawet kilka sekund filmiku ukazującego go, ale technicznie w grze się nie pojawia.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 2 czerwca 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Skoro nie ma. To może zastosować go do WOG-a?? Ale to już dyskusja na inny temat.
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Davids
Dołączył: 8 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: Erathiaa
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Mam problem, chciałbym zrobić jednostkę, ale nie wiem co robić :(. Wyciągnąłem ResEdit'em pliki def, a co dalej?
___________ GTA SA... Czy ktoś rozumie latanie samolotem? |
|
Powrót do góry
|
|
|
Altair
Dołączył: 8 maja 2005 Posty: 164
Skąd: z daleka
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Pytania różnej treści
|
|
|
Davids (cytat): |
Mam problem, chciałbym zrobić jednostkę, ale nie wiem co robić :(. Wyciągnąłem ResEdit'em pliki def, a co dalej? |
Plik def otwieramy w programie Defview. Następnie eksportujemy klatki animacji jako oddzielne pliki (bmp).
___________ Per aspera, ad astra |
|
Powrót do góry
|
|
|