Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 9:55:06
Autor Wiadomość
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 6 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

W tym temacie, który równie dobrze mogłem założyć na podforum H4 prosiłbym aby każdy przedstawił słabe i mocne strony obu części gier czyli tego co się podoba, co nie. etc.
Sądze że z perspektywy czasu (2 lata od premiery HoMM-IV) warto wynieść pewne wnioski.
________________________________

A sposób pisania powinien wyglądać tak:

HoMM-III
Zalety:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............
Wady:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............

HoMM-IV
Zalety:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............
Wady:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............

Wady - czyli to co się nie podoba, to co według Was jest nietrafione, nieudane.
Zalety - elementy udane, to co się Wam podoba.

Wad i zalet można wymieniać do woli nie ma ograniczeń ilościowych no i można powtórzyc ten sam element jeśli powiedzmy ktoś już go wymienił.

Aha i zanim napiszecie dobrze się zastanówcie aby ująć jak najwięcej elementów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 7 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

No więc tak:
Heroes 3
Zalety(może tylko te najważniejsze)
- ogromna grywalność, nawet po tylu latach
- piękna 2D grafika
- muzyka i dźwięk są cudowne.
- duża liczba jednostek i zamków.
- prawie idealny system awansu postaci.
- bierni bohaterowie
- brak krwi
- bohaterowie i ich odrębność -specjalizacja.
- fabuła
- animacja jednostek
- zbalansowane stronnictwa
Wady
- Brak możliwości dyplomacji między graczami.
- Szkoły magii, niektóre czary nie pasujące do żywiołu.
- Grafika ok ale szkoda, że nie rzut izometryczny.
- AI komputerowe - choć nie jest najgorzej.

Heroes 4
Zalety(mimo wszystko są takie)
- Karawany
- Mobilność jednostek
- Magia chodzi głownie o podział na szkoły.
- Zmniejające się tła w zamkach.
- Muzyka nadal na przyzwoitym poziomie.
- Rzut izometryczny
- Mgła wojny
Wady:
- Czynność bohaterów w czasie walki.
- Kolorystka gry
- animacja jednostek i ich wygląd :?
- wybór jednostek
- mało jednostek i zamków
- fabuła
- Interface
- System umiejętności drugorzędnych.
- Obrona zamku
- walka ogólnie i jednoczesne uderzanie, kontratak łuczników.
- różnice wysokości na mapie
- brak balansu między zamkami
- brak widocznego podziału pola bitwy na jakieś "jednostki" miary.
- aaa tyle starczy, jeśli coś znajde to dopisze :P

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Davids



Dołączył: 8 sierpnia 2004
Posty: 164
Skąd: Erathiaa

Wysłany: 13 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Homm3
Zalety:
Lepsze jednostki
Lepsze zamki
Hero odgrywają znaczną rolę
Lepsze czary
Klimacik
Klasyka (ile to wersji wyszło)
Mapy
Wady:
Jakie wady?
Homm4
Zalety:
???
a no tak jedyna to chyba to że jednostki mogą same chodzić, a jak dojdą do zamku to mogą zabitego hero wskrzesić
Czy są jakieś inne zalety???
Wady:
to i tamto, jednym słowem Homm to kompletny niewypał, w porównaniu do Homm3, trzeba czekać Homm5...
moja ocena
Homm3 10/10
Homm4 1/10[/code]

___________
GTA SA... Czy ktoś rozumie latanie samolotem?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ghost



Dołączył: 25 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?

Wysłany: 13 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

H3...

Zalety:
- Różnorodność jednostek
- Ładna grafika 2D
- Muzyka!
- Grywalność
- Świetny system awansu
- Genialna fabuła!
- Duża ilość zamków
- Różnorodność herosów
Wady:
- Brak rzutu izometrycznego
- Niewielkie wpadki graficzne
- Brak dyplomacji

H4...

Zalety:
- Mobilne jednostki na mapie przygody
- Edytor map
- Rzut izometryczny
- Duża liczba zaklęć
- Karawany
Wady:
- Heros wskrzeszany w zamkach
- Kolorystyka
- Głupi wygląd niektórych jednostek
- Fabuła
- Interfejs
- Głupi system zmiany podklas
- Mało zamków i jednostek
- Sposób walki
- Wybór jednostek

___________
Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze


fragment wiersza J. Tuwima
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rindiglas



Dołączył: 6 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 20 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Od dawna czekałem na taki temat hehe , a więc zacznijmy od HoMM III:
Zalety:
-wieeeelka grywalność,
-przepiękna grafika 2D,
-super klimatyczna muzyka,
-system rozwoju postaci (chociaż nie narzekałbym na bardziej rozbudowany tylko nie na sposób HoMM IV),
-ogólny klimat całej gry,
-różnorodne i świetnie ukazane jednostki ( i ich duża ilość),
-system magii (czary , podział na szkoły magii , system rzucania czarów),
-możliwość gry w kilka osób na jednym kompie :) ,
Wady:
Może i jestem stronniczy ale nie znajduję wad w grze w którą gram z przerwami od kilku dobrych lat.

A teraz HoMM IV
Zalety:
-mobilność jednostek ,
-klasa bohatera jest nazywana w zależności od jego umiejętności (jedyna rzecz w HoMM IV która podoba mi się w 100%),
-zmiana tła w zamku,
-karawany,
Wady:
-zdegradowanie bohatera do roli jednostki i słabe oddziaływanie bohatera na całą armię,
-brzydki wygląd jednostek ( poza kilkoma wyjątkami ),
-mała liczba zamków i jednostek (to jest wręcz karygodne),
-brak doskonałego klimatu,
-zmniejszony przychód pieniędzy w zamkach,
-droższe jednostki ( co w połączeniu z poprzednim zakrawa na parodię),
-brzydsza grafika,
-więxienie (wogóle nie potrafię zrozumieć jego roli).

To by było chyba na tyle chociaż i tak podałem tylko te cechy które od razu rzucają się w oczy. Mówię i powtarzam że HoMM IV to jakieś wielkie nieporozumienie.

___________
"Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."

"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 20 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Grałem mniej więcej po równo w obie części i mogę stwierdzić że obie gry mają swoje dobre i złe strony (oczywiście kwestia gustu).

HoMM-III
Dobre elementy (co mnie cieszy):
:arrow: Armie jako czynnik w głównej mierze decydujący o sukcesach gracza.
:arrow: Bohater na właściwym miejscu - jako czynnik wspomagający armie
:arrow: Mapa świata jako czynnik znacznie podnoszący klimat gry
:arrow: Doskonała muzyka
:arrow: Zadowalająca liczba, niezwykle klimatycznych zamków
:arrow: Niepowtarzalność bohaterów, m.in. dzięki specjalnościom i rozwojem 8 z 28 umiejętności drugorzędnych
:arrow: Doskonale stworzony system rozbudowy miast
:arrow: Ciekawy system przyrostu stworzeń w zamkach (umocnienia+bonus od posiadanych generatorów danego typu na mapie oraz artefakty)
:arrow: Upgrejdy jednostek
:arrow: Fabuła

Złe elementy:
:arrow: Niektóre zaklęcia są zbyt przesadzone :mowa o Teleporcie+Magia Ziemi (poz. advenced) działajacym jak winda, Wrotach wymiaru oraz Lot
:arrow: Nieadekwatny do mapy przygody system poruszania się armii (przekazywanie tych samych jednostek innym herosom co umożliwia przerzucenie ich na znaczne odległości w ciągu jednej tury)
:arrow: Tylko trzy poziomy umiejetności drugorzędnych
:arrow: Zbyt szybki dostęp do zaklęć wyższego poziomu magii nawet w przypadku wojownika

HoMM-IV
Dobre elementy (co mnie cieszy):
:arrow: Ładna aczkolwiek czasem przesadzona (zbyt cukierkowa) mapa przygody (ciekawy element stanowią nierówności terenu)
:arrow: Bardziej rozbudowany edytor map wzbogacony o mozliwość tworzenia ciekawych skryptów
:arrow: Znacznie większe mapy (o 223% od odpowiedników z HoMM-III), ponadto tworzone w rzucie izometrycznym
:arrow: Wygląd wnętrza zamków zależny od rodzaju podłoża na którym stoi (dzięki temu można tworzyć mapy na których ten sam rodzaj miast wygląda inaczej)
:arrow: wybór obiektu w zamkach aczkolwiek ograniczony jedynie do generatorów (przydałyby się mozliwości dokonywania wyborów takze innych obiektów umocnień, gospodarczych i wspomagających)
:arrow: Ograniczenie mobilności wojsk do najwolniejszej jednostki w armii (punkty ruchu jednostek zależne dodatkowo od terenu po którym się porusza) [w HoMM-III zależności te dotyczyły tylko herosów]
:arrow: Bardziej rozbudowany system rozwoju bohatera w tym pięć poziomów umiejętności drugorzędnych (system ten stanowi takze wadę tej gry)
:arrow: Ciekawy podział na specjalistyczne szkoły magii
:arrow: Wydłużenie herosom drogi rozwoju jeśli chodzi o poznawanie zaklęć wyższych poziomów.
:arrow: Karawany
:arrow: Odnawialność skarbców

Wady:
:arrow: Zbyt przesadzone mozliwości herosów (bohater=jednosobowa armie) co powoduje ze jednostki stanowią tylko dodatek
:arrow: System umiejętności poniekąd ciekawy lecz podstawową wadę stanowi fakt iż bohaterowie w pewnym sensie stają się powtarzalni (Do wyboru mamy tylko 9 kompletów UD)
:arrow: Uproszczenia związane z rozbudową zamków (obniżanie kosztów, zmiejszenie wymagań, rezygnacja z uprejdów, rezygnacja z targowisk)
:arrow: Zbyt wysokie nagrody za ponowne splądrowanie skarbców (złe proporcje)
:arrow: Ograniczenie liczby zamków (do 6) w tym połączenie Nekromantów z rasą demonów (kreegans)
:arrow: Brak mapy świata podobnej do tej jaka była w części trzeciej
:arrow: Żenująco niski poziom inteligencji komputera (spowodowany po części faktem śmiertelności herosów podczas walki)
:arrow: Koszmarny system zdobywania zamków (brak katapult burzących, platformy na jednostki zamiast wieżyczek strzelniczych etc.)
:arrow: System jednoczesnego kontrataku podczas ataku w przypadku jednostek dystansowych
:arrow: Zaklęcia nie są zbyt różnorodne, do tego część z nich stanowi czary grupowe, które w części trzeciej były wzmacniane znajomością danej szkoły
:arrow: Morale jako czynnik decydujący o koeljności ruchu (dodatkowo modyfikowany zaklęciem zapał)
:arrow: Właściwości i moc niektórych zaklęć zostały nieco przesadzone
:arrow: Zbyt mało nowości jeżeli chodzi o wkład jaki wnoszą kolejne dodatki (TGS, WoW)
:arrow: Fabuła


To chyba wszystkie elementy jakie udało mi się wyłowić. :roll:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rindiglas



Dołączył: 6 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 20 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Haarald napisałeś że w trójce szybkość armii nie jest zależna od szybkości jednostek wchodzących w jej skład i tu się mylisz. Szybkość jednostek w części trzeciej jest podzielona na klika przedziałów (typu np. od 3 do 5 - jednostka wolna) i dla każdego z tych przedziałów mamy inną liczbę pól jakie może przebyć w danej turze bohater ( np. bohater wiozący jednostki wolne będzie wolniejszy od tego wiozącego np. same smoki). Szybkość procentowo zwiększają także poszczególne artefakty jak i umiejętności .
___________
"Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."

"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 20 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Rindiglas:
Będę niestety musiał offtopikować:

Doskonale wiem o co chodzi. Określenie "szybkość" nie wiem czemu ale jakoś mi tu nie pasuje. Dlatego wolę operować określeniem zasięg (co jest jednoznaczne z liczbą punktów ruchu).

Wiem także, że jednostki w części trzeciej miały swoją pulę ruchową (i dobrze!) jednak w moim odczuciu wadą był fakt, że po przekazaniu jednostek, które pokonały pewną odległość innemu bohaterowi liczba punktów ruchu tych jednostek nie zerowała się.

Jakby tu prosciej wytłumaczyć?

Najwolniejsza jednostka w armii ma np.: 22 Punkty ruchu i pokonuje obszar zależnie od terenu (kary za trudny teren). Ale przekazujemy je innemu bohaterowi i ten może armię przemieścić mając do dyspozycji te 22 punkty ruchu, ten przekazuje je następnemu itd itd. (no... jest jeszcze logistyka i znajdowanie drogi jeżeli heros takowe posiada)

Dlatego nie popełniłem błędu w taki sposób ujmując ten element gry.... poprostu trudno to przedstawić.
------------------------------------------------------------------------------------
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Rindiglas:
Będę niestety musiał offtopikować:

Doskonale wiem o co chodzi. Określenie "szybkość" nie wiem czemu ale jakoś mi tu nie pasuje. Dlatego wolę operować określeniem zasięg (co jest jednoznaczne z liczbą punktów ruchu).

Ja też za offtopikuje, ale szybkość jednostek w H3 to najlepsze określenie, bo ich szybkość była równoznaczna z kolejnością ruchu, więc najszybsze jednostki poruszają się pierwsze, a zasięg(ilość pól) to tylko przełożenie szybkości na mapę bitwy.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rindiglas



Dołączył: 6 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 21 sierpnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Nic tylko wpaść sobie z jakimś szybkościometrem i mierzyć czas przebycia jednego pola w grze :D . Wiem o co ci Haarald chodziło z tym przekazywaniem . Jeśli by sobie dobrze zakombinować i mieć dużo bohaterów to teoretycznie można daną jednostkę w jednej turze przez całą planszę przewieźć . Fakt jest to lekka anomalia :) .
___________
"Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."

"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ashall



Dołączył: 1 września 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 września 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Heroes 4 to ogólnie beznadziejna próba sprzedania wywłok H3! Oprócz 2,3 wygodnych rozwiązań pod KAŻDYM względem ustępuje H3 zwłaszcza dzięki WOG 3.58 :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rindiglas



Dołączył: 6 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 4 września 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Heh zważ na to że WoG z tego co mi się wydaje bazował na zasłyszanych pomysłach które miały się ukazać w czwórce . Największą paranoją jest to że grupa niezrzeszonych programistów wykorzystała te pomysły o niebo lepiej niż profesjonalna firma :) . W jednej z kampanii WoGa jest nawet umieszczona reklama oczekiwanego wtedy HoMM IV ( oj ależ się gracze na całym świecie się zawiedli ).
___________
"Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."

"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonthan



Dołączył: 27 września 2004
Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice

Wysłany: 27 września 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Homm III-zalty:
wspaniała grafika, rozwinięcie jednostek do 7 poziomuw porównaiu z Homm II, mnóstwo nowych obiektów na mapie w porównaiu z Homm II, nie za bardzo odbiegająca grafika od Homm II
wady:
wiele wad zostało zniesionych w kolejnych dodatkach tak więc nie ma ich
Homm IV-zalety:
karawana to dobry pomysł, pokonany bohater musi zostać wskrzeszony
wady:
totalnie zrąbana grywalność w stosunku do poprzedniej część czyli Homm III (czyli za dużo zmian naraz wprowadzonych) i jeszcze ta grafika zupełnie nie podobna do Homm III

___________
Wróg u Bram...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bartolomeos



Dołączył: 21 września 2004
Posty: 164
Skąd: Jelenia Góra

Wysłany: 28 września 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

HOMM III - zalety:
1. Grywalność
2. Muzyka
3. Wspaniała grafika 2d
4. Dużo jednostek, artefaktów, miejsc na mapie
5. Fabuła, klimat etc.
HOMM III - wady:
1. Magia - bardzo łatwo jest opanować bardzo potężne czary

HOMM IV - zalety:
1. Karawany
2. Ładny wygląd niektórych jednostek
3. Muzyka
4. W niektórych momentach grafika
5. System rozwjania bohatera
6. Ciekawe kampanie
7. Trudniej o potężne czary
8. Jednostki mogą same chodzić po mapie przygód
HOMM IV - wady:
1. Dobrze rozwinięty bohater = jednoosobowa armia
2. Klimat jakiś taki "niehirołsowy"
3. Mało jednostek w miastach, mało miast
4. Słabe rozbudowywanie miast
5. Łatwo o śmierć bohatera
6. Mikstury - uważam, że to totalny niewypał; ukłon w stronę RPG

___________
Wiem że nic nie wiem
Sokrates
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 28 września 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

HoMM 3
Zalety:
-ogromna grywalność
-duży wybór zamków
-ciekawe kampanie
-grafika 2d
-bohater - odgrywaja największą rolę podczas walki
Wady:
brak

HoMM 4
Zalety:
-nikogo nie zmuszają na siłę żeby w to grać :wink:
Wady:
-mobilność jednostek
-bohater będący oddzielną jednostką podczas walki
-mała ilość zamków
-zmniejszenie ilości poziomów jednostek do 4

Byłoby tego jeszcze dużo ale wolę się rozpisać gdzieś indziej :wink:

___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dru



Dołączył: 11 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Ravenshore

Wysłany: 19 października 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Pora na moją kolej


Heroes of Might and Magic III

Zalety:

Al. Komputera- bardzo wysoki poziom kompiutera Powiedzmy :wink: bywają lepsze moduły AI

Dużo jednostek- doprawdy jest ich mnóstwo, może większość to uprage ale mimo wszystko jest ich wiele.

Fabuła- bardzo ciekawa i wciągająca opowieść która dzieje się w historycznym świecie.

Grywalność- jest to gra na lata jak już się co niektórzy przekonali.

Wady:

Szkoła magii- nie pasuje mi za bardzo tym bardziej jak ktoś już mówił a raczej pisał niektóre czary nie odpowiadają do danych szkół

Grafika- mogla by być jednak izometryczna

Dyplomacja- właściwie jej nie ma

Heroes of Might and Magic IV

Zalety:

Karawany- jakie ułatwienie życia...

Mgła wojny- gra jest znacznie ciekawsza

Szkola magii- wreszcie są dobrze uporządkowane czary Zapomiałeś o pokrywających się czarach(wada) :wink:

Zmieniające się tła w zamkach w zależności od ich płożenia

Awansowanie bohatera- nie wiem jak was ale mi przypadło go gustu

Interface- również przypadł mi do gustu

Wady:

Al. Komputera- bo prostu gram z idiota a nie komputerem na poziomie

Fabuła- zzzzzzz......
Brak ulepszeń jednostek- brakuje mi tego


Wygląd co niektórych jednostek- meduza wygląda jak jakaś dzika małpa a behemot, ma jakiś dziób :lol: ?

H.G.

___________
Koniec jest zarazem poczatkiem...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Siny



Dołączył: 9 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Wawa

Wysłany: 21 października 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

moje porownanie jest bardzo proste

h3
zalety:
bardzo duza grywalnosc
dobry balans, nadaje sie do progamingu
szybko chodzi nawet na slabych kompach, nie ma zwiech, latwo dostepne patche
duza liczba naprawde dobrych map
wady:
potrzebne ip zewnetrze do gry online
brak kolejnych patchy w stylu promode

h4
zalety:
brak
wady;
nie da sie grac profesjonalnie, za duza rola farta
mala grywalnosc
problemy z patchami

___________
szukasz twardych wojowników? http://www.granda.prv.pl/
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 21 października 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Rindiglas (cytat):
Heh zważ na to że WoG z tego co mi się wydaje bazował na zasłyszanych pomysłach które miały się ukazać w czwórce . Największą paranoją jest to że grupa niezrzeszonych programistów wykorzystała te pomysły o niebo lepiej niż profesjonalna firma :) . W jednej z kampanii WoGa jest nawet umieszczona reklama oczekiwanego wtedy HoMM IV ( oj ależ się gracze na całym świecie się zawiedli ).


Nie, to nie jest paranoja. Zauważ, że tworcy WoGa dostali do modyfikacji gotowy produkt! Prawie doskonały! Nie oni wymyslali fizykę gry, nie oni napisali zachowania AI, nie oni tworzyli system zaklęć i umiejętności. Nie stawiajmy równości między tworzeniem gry od początku a tylko jej modyfikowaniem!

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 26 grudnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

HoMM-III
Zalety:
:arrow: Klimat, klimat i jeszcze raz klimat!
:arrow: Bardzo duża grywalność. Girka świetna, nie super!
:arrow: W świecie Erathii, co tu więcej dodawać.
:arrow: Muzyka

Wady:
:arrow: O ile to jest wada, to bohater mógłby się ruszać dalej po naciśnięciu Entera
:arrow: Mogło by być więcej klas postaci, bo są tylko 2 na miasto.
:arrow: Przydałby się więcej mozliwości strategicznych.

HoMM-IV
Zalety:
:arrow: fajny pomysł, by bohater brał udział w bitwach
:arrow: muzyka
:arrow: karawana :) Wygodnie...
Wady:
:arrow: monotonia rozbudowy miast
:arrow: do wyboru dwie jednostki, np mag lub golem i ten drugi jest już zablokowany
:arrow: HOMM III w sumie ciekawszy...

___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 26 grudnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

H3
+ grywalnosc,bohaterowie nie walczyli czynnie w walce, 8 zamkow, 8 graczy, czary takie jak dimmension czy town portal fajna sprawa mozna bylo poczuc moc magii :)..

- necro mialo przewage na wiekszych mapach nad innymi nacjami, posiadanie na mapie np dwellingu na angels zwiekszalo o 1 przyrost tychze we wszystkich naszych zamkach , czary dimension door czy town portal zbyt malo dostepne (innymi slowy kazdy gracz powinien moc je miec by szanse byly rowne )

H4
+szkoly magii podzial na nie zamiast wisdom,, nowe zdolnosci w stylu summoning czy diplomacy,, w pelni czarujace jednostki

- bohowie walczacy,, Ai komputera,, brak dimension door,,, brak starego dobrego town portal (zamiast niego dziwny w dzialaniu czar i bardziej nawet przesadzony),, hipnozja przesada powinna dzialac jedna ture,, czrujace jednostki(troche zbyt potezne ,, ograniczyc trza by je nieco),, zamki (np Asylum gdzie ludzie walcza ramie w ramie z orkami ifrytami i minotaurami :shock: )

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mastorious



Dołączył: 30 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów

Wysłany: 26 grudnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Avatar (cytat):

Nie, to nie jest paranoja. Zauważ, że tworcy WoGa dostali do modyfikacji gotowy produkt! Prawie doskonały! Nie oni wymyslali fizykę gry, nie oni napisali zachowania AI, nie oni tworzyli system zaklęć i umiejętności. Nie stawiajmy równości między tworzeniem gry od początku a tylko jej modyfikowaniem!
Zwłaszcza że twórcy WOG-a nie potrafią (jeszcze) grzebać kodu źródłowego H3.
___________
What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 28 grudnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

śmiem twierdzić, że bez kodu źródłowego programiści NWC i Ubisoftu też nie daliby sobie rady :P

a co do offtopicu o WoGu - jasne, że nie można porównywac zmieniania gotowej gry do tworzenia nowej (H4), ALE też nie jest prawdą, że twórcy WoG bazowali na pomysłach twórców H4 - jest kilka podobieństw, ale są one przypadkowe. Jedynie grafiki z H4 się czasem przydają ;).

BTW: tak czy inaczej widzę jedynie potwierdzenie, że w naszym niezbyt standardowym kraju jak zwykle wychodzi na to, że sumarycznie H3 jest znacznie lepsze od H4.... i dobrze :P.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 28 grudnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
.... jak zwykle wychodzi na to, że sumarycznie H3 jest znacznie lepsze od H4....


A tak WOGule...
...ktoś w to powątpiewa ;) :?:

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 28 grudnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

prawie nikt...... jedynie CAŁA RESZTA ŚWIATA :P.....

well....... OK, koloryzuję, ale faktem jest, że na międzynarodowej stronie Celestial Heavens w rankingach H4 zawsze bije H3 pod względem popularności nawet dwukrotnie. Ba! nawet prawie nic nie wnoszący mod do H4 - Equilibris jest dwa razy bardziej populrany od WoGa.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mastorious



Dołączył: 30 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów

Wysłany: 28 grudnia 2004     HOMM-III vs. HOMM-IV Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon: I tu widać naszą wyższość nad innymi rasami ludzi :D


Oprócz tych rzeczy, które tutaj wymieniliście dodałbym:
1. Twarze bohaterów dużo bradziej mi się podobają w H3 niż w H4.
2. W H4 jest brzydsze (mniej ciekawe) intro, niby jakas nowość, ale żal dawnej Earthii.

___________
What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.