Autor |
Wiadomość |
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
W tym temacie, który równie dobrze mogłem założyć na podforum H4 prosiłbym aby każdy przedstawił słabe i mocne strony obu części gier czyli tego co się podoba, co nie. etc.
Sądze że z perspektywy czasu (2 lata od premiery HoMM-IV) warto wynieść pewne wnioski.
________________________________
A sposób pisania powinien wyglądać tak:
HoMM-III
Zalety:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............
Wady:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............
HoMM-IV
Zalety:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............
Wady:
:arrow: ............
:arrow: ............
:arrow: ............
Wady - czyli to co się nie podoba, to co według Was jest nietrafione, nieudane.
Zalety - elementy udane, to co się Wam podoba.
Wad i zalet można wymieniać do woli nie ma ograniczeń ilościowych no i można powtórzyc ten sam element jeśli powiedzmy ktoś już go wymienił.
Aha i zanim napiszecie dobrze się zastanówcie aby ująć jak najwięcej elementów.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 7 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
No więc tak:
Heroes 3
Zalety(może tylko te najważniejsze)
- ogromna grywalność, nawet po tylu latach
- piękna 2D grafika
- muzyka i dźwięk są cudowne.
- duża liczba jednostek i zamków.
- prawie idealny system awansu postaci.
- bierni bohaterowie
- brak krwi
- bohaterowie i ich odrębność -specjalizacja.
- fabuła
- animacja jednostek
- zbalansowane stronnictwa
Wady
- Brak możliwości dyplomacji między graczami.
- Szkoły magii, niektóre czary nie pasujące do żywiołu.
- Grafika ok ale szkoda, że nie rzut izometryczny.
- AI komputerowe - choć nie jest najgorzej.
Heroes 4
Zalety(mimo wszystko są takie)
- Karawany
- Mobilność jednostek
- Magia chodzi głownie o podział na szkoły.
- Zmniejające się tła w zamkach.
- Muzyka nadal na przyzwoitym poziomie.
- Rzut izometryczny
- Mgła wojny
Wady:
- Czynność bohaterów w czasie walki.
- Kolorystka gry
- animacja jednostek i ich wygląd :?
- wybór jednostek
- mało jednostek i zamków
- fabuła
- Interface
- System umiejętności drugorzędnych.
- Obrona zamku
- walka ogólnie i jednoczesne uderzanie, kontratak łuczników.
- różnice wysokości na mapie
- brak balansu między zamkami
- brak widocznego podziału pola bitwy na jakieś "jednostki" miary.
- aaa tyle starczy, jeśli coś znajde to dopisze :P
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Davids
Dołączył: 8 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: Erathiaa
|
Wysłany: 13 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Homm3
Zalety:
Lepsze jednostki
Lepsze zamki
Hero odgrywają znaczną rolę
Lepsze czary
Klimacik
Klasyka (ile to wersji wyszło)
Mapy
Wady:
Jakie wady?
Homm4
Zalety:
???
a no tak jedyna to chyba to że jednostki mogą same chodzić, a jak dojdą do zamku to mogą zabitego hero wskrzesić
Czy są jakieś inne zalety???
Wady:
to i tamto, jednym słowem Homm to kompletny niewypał, w porównaniu do Homm3, trzeba czekać Homm5...
moja ocena
Homm3 10/10
Homm4 1/10[/code]
___________ GTA SA... Czy ktoś rozumie latanie samolotem? |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ghost
Dołączył: 25 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?
|
Wysłany: 13 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
H3...
Zalety:
- Różnorodność jednostek
- Ładna grafika 2D
- Muzyka!
- Grywalność
- Świetny system awansu
- Genialna fabuła!
- Duża ilość zamków
- Różnorodność herosów
Wady:
- Brak rzutu izometrycznego
- Niewielkie wpadki graficzne
- Brak dyplomacji
H4...
Zalety:
- Mobilne jednostki na mapie przygody
- Edytor map
- Rzut izometryczny
- Duża liczba zaklęć
- Karawany
Wady:
- Heros wskrzeszany w zamkach
- Kolorystyka
- Głupi wygląd niektórych jednostek
- Fabuła
- Interfejs
- Głupi system zmiany podklas
- Mało zamków i jednostek
- Sposób walki
- Wybór jednostek
___________ Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze
fragment wiersza J. Tuwima |
|
Powrót do góry
|
|
|
Rindiglas
Dołączył: 6 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Od dawna czekałem na taki temat hehe , a więc zacznijmy od HoMM III:
Zalety:
-wieeeelka grywalność,
-przepiękna grafika 2D,
-super klimatyczna muzyka,
-system rozwoju postaci (chociaż nie narzekałbym na bardziej rozbudowany tylko nie na sposób HoMM IV),
-ogólny klimat całej gry,
-różnorodne i świetnie ukazane jednostki ( i ich duża ilość),
-system magii (czary , podział na szkoły magii , system rzucania czarów),
-możliwość gry w kilka osób na jednym kompie :) ,
Wady:
Może i jestem stronniczy ale nie znajduję wad w grze w którą gram z przerwami od kilku dobrych lat.
A teraz HoMM IV
Zalety:
-mobilność jednostek ,
-klasa bohatera jest nazywana w zależności od jego umiejętności (jedyna rzecz w HoMM IV która podoba mi się w 100%),
-zmiana tła w zamku,
-karawany,
Wady:
-zdegradowanie bohatera do roli jednostki i słabe oddziaływanie bohatera na całą armię,
-brzydki wygląd jednostek ( poza kilkoma wyjątkami ),
-mała liczba zamków i jednostek (to jest wręcz karygodne),
-brak doskonałego klimatu,
-zmniejszony przychód pieniędzy w zamkach,
-droższe jednostki ( co w połączeniu z poprzednim zakrawa na parodię),
-brzydsza grafika,
-więxienie (wogóle nie potrafię zrozumieć jego roli).
To by było chyba na tyle chociaż i tak podałem tylko te cechy które od razu rzucają się w oczy. Mówię i powtarzam że HoMM IV to jakieś wielkie nieporozumienie.
___________ "Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."
"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 20 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Grałem mniej więcej po równo w obie części i mogę stwierdzić że obie gry mają swoje dobre i złe strony (oczywiście kwestia gustu).
HoMM-III
Dobre elementy (co mnie cieszy):
:arrow: Armie jako czynnik w głównej mierze decydujący o sukcesach gracza.
:arrow: Bohater na właściwym miejscu - jako czynnik wspomagający armie
:arrow: Mapa świata jako czynnik znacznie podnoszący klimat gry
:arrow: Doskonała muzyka
:arrow: Zadowalająca liczba, niezwykle klimatycznych zamków
:arrow: Niepowtarzalność bohaterów, m.in. dzięki specjalnościom i rozwojem 8 z 28 umiejętności drugorzędnych
:arrow: Doskonale stworzony system rozbudowy miast
:arrow: Ciekawy system przyrostu stworzeń w zamkach (umocnienia+bonus od posiadanych generatorów danego typu na mapie oraz artefakty)
:arrow: Upgrejdy jednostek
:arrow: Fabuła
Złe elementy:
:arrow: Niektóre zaklęcia są zbyt przesadzone :mowa o Teleporcie+Magia Ziemi (poz. advenced) działajacym jak winda, Wrotach wymiaru oraz Lot
:arrow: Nieadekwatny do mapy przygody system poruszania się armii (przekazywanie tych samych jednostek innym herosom co umożliwia przerzucenie ich na znaczne odległości w ciągu jednej tury)
:arrow: Tylko trzy poziomy umiejetności drugorzędnych
:arrow: Zbyt szybki dostęp do zaklęć wyższego poziomu magii nawet w przypadku wojownika
HoMM-IV
Dobre elementy (co mnie cieszy):
:arrow: Ładna aczkolwiek czasem przesadzona (zbyt cukierkowa) mapa przygody (ciekawy element stanowią nierówności terenu)
:arrow: Bardziej rozbudowany edytor map wzbogacony o mozliwość tworzenia ciekawych skryptów
:arrow: Znacznie większe mapy (o 223% od odpowiedników z HoMM-III), ponadto tworzone w rzucie izometrycznym
:arrow: Wygląd wnętrza zamków zależny od rodzaju podłoża na którym stoi (dzięki temu można tworzyć mapy na których ten sam rodzaj miast wygląda inaczej)
:arrow: wybór obiektu w zamkach aczkolwiek ograniczony jedynie do generatorów (przydałyby się mozliwości dokonywania wyborów takze innych obiektów umocnień, gospodarczych i wspomagających)
:arrow: Ograniczenie mobilności wojsk do najwolniejszej jednostki w armii (punkty ruchu jednostek zależne dodatkowo od terenu po którym się porusza) [w HoMM-III zależności te dotyczyły tylko herosów]
:arrow: Bardziej rozbudowany system rozwoju bohatera w tym pięć poziomów umiejętności drugorzędnych (system ten stanowi takze wadę tej gry)
:arrow: Ciekawy podział na specjalistyczne szkoły magii
:arrow: Wydłużenie herosom drogi rozwoju jeśli chodzi o poznawanie zaklęć wyższych poziomów.
:arrow: Karawany
:arrow: Odnawialność skarbców
Wady:
:arrow: Zbyt przesadzone mozliwości herosów (bohater=jednosobowa armie) co powoduje ze jednostki stanowią tylko dodatek
:arrow: System umiejętności poniekąd ciekawy lecz podstawową wadę stanowi fakt iż bohaterowie w pewnym sensie stają się powtarzalni (Do wyboru mamy tylko 9 kompletów UD)
:arrow: Uproszczenia związane z rozbudową zamków (obniżanie kosztów, zmiejszenie wymagań, rezygnacja z uprejdów, rezygnacja z targowisk)
:arrow: Zbyt wysokie nagrody za ponowne splądrowanie skarbców (złe proporcje)
:arrow: Ograniczenie liczby zamków (do 6) w tym połączenie Nekromantów z rasą demonów (kreegans)
:arrow: Brak mapy świata podobnej do tej jaka była w części trzeciej
:arrow: Żenująco niski poziom inteligencji komputera (spowodowany po części faktem śmiertelności herosów podczas walki)
:arrow: Koszmarny system zdobywania zamków (brak katapult burzących, platformy na jednostki zamiast wieżyczek strzelniczych etc.)
:arrow: System jednoczesnego kontrataku podczas ataku w przypadku jednostek dystansowych
:arrow: Zaklęcia nie są zbyt różnorodne, do tego część z nich stanowi czary grupowe, które w części trzeciej były wzmacniane znajomością danej szkoły
:arrow: Morale jako czynnik decydujący o koeljności ruchu (dodatkowo modyfikowany zaklęciem zapał)
:arrow: Właściwości i moc niektórych zaklęć zostały nieco przesadzone
:arrow: Zbyt mało nowości jeżeli chodzi o wkład jaki wnoszą kolejne dodatki (TGS, WoW)
:arrow: Fabuła
To chyba wszystkie elementy jakie udało mi się wyłowić. :roll:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Rindiglas
Dołączył: 6 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Haarald napisałeś że w trójce szybkość armii nie jest zależna od szybkości jednostek wchodzących w jej skład i tu się mylisz. Szybkość jednostek w części trzeciej jest podzielona na klika przedziałów (typu np. od 3 do 5 - jednostka wolna) i dla każdego z tych przedziałów mamy inną liczbę pól jakie może przebyć w danej turze bohater ( np. bohater wiozący jednostki wolne będzie wolniejszy od tego wiozącego np. same smoki). Szybkość procentowo zwiększają także poszczególne artefakty jak i umiejętności .
___________ "Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."
"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 20 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Rindiglas:
Będę niestety musiał offtopikować:
Doskonale wiem o co chodzi. Określenie "szybkość" nie wiem czemu ale jakoś mi tu nie pasuje. Dlatego wolę operować określeniem zasięg (co jest jednoznaczne z liczbą punktów ruchu).
Wiem także, że jednostki w części trzeciej miały swoją pulę ruchową (i dobrze!) jednak w moim odczuciu wadą był fakt, że po przekazaniu jednostek, które pokonały pewną odległość innemu bohaterowi liczba punktów ruchu tych jednostek nie zerowała się.
Jakby tu prosciej wytłumaczyć?
Najwolniejsza jednostka w armii ma np.: 22 Punkty ruchu i pokonuje obszar zależnie od terenu (kary za trudny teren). Ale przekazujemy je innemu bohaterowi i ten może armię przemieścić mając do dyspozycji te 22 punkty ruchu, ten przekazuje je następnemu itd itd. (no... jest jeszcze logistyka i znajdowanie drogi jeżeli heros takowe posiada)
Dlatego nie popełniłem błędu w taki sposób ujmując ten element gry.... poprostu trudno to przedstawić.
------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 20 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Haarald (cytat): |
Rindiglas:
Będę niestety musiał offtopikować:
Doskonale wiem o co chodzi. Określenie "szybkość" nie wiem czemu ale jakoś mi tu nie pasuje. Dlatego wolę operować określeniem zasięg (co jest jednoznaczne z liczbą punktów ruchu). |
Ja też za offtopikuje, ale szybkość jednostek w H3 to najlepsze określenie, bo ich szybkość była równoznaczna z kolejnością ruchu, więc najszybsze jednostki poruszają się pierwsze, a zasięg(ilość pól) to tylko przełożenie szybkości na mapę bitwy.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Rindiglas
Dołączył: 6 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21 sierpnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Nic tylko wpaść sobie z jakimś szybkościometrem i mierzyć czas przebycia jednego pola w grze :D . Wiem o co ci Haarald chodziło z tym przekazywaniem . Jeśli by sobie dobrze zakombinować i mieć dużo bohaterów to teoretycznie można daną jednostkę w jednej turze przez całą planszę przewieźć . Fakt jest to lekka anomalia :) .
___________ "Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."
"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ashall
Dołączył: 1 września 2004 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 1 września 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Heroes 4 to ogólnie beznadziejna próba sprzedania wywłok H3! Oprócz 2,3 wygodnych rozwiązań pod KAŻDYM względem ustępuje H3 zwłaszcza dzięki WOG 3.58 :wink:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Rindiglas
Dołączył: 6 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 4 września 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Heh zważ na to że WoG z tego co mi się wydaje bazował na zasłyszanych pomysłach które miały się ukazać w czwórce . Największą paranoją jest to że grupa niezrzeszonych programistów wykorzystała te pomysły o niebo lepiej niż profesjonalna firma :) . W jednej z kampanii WoGa jest nawet umieszczona reklama oczekiwanego wtedy HoMM IV ( oj ależ się gracze na całym świecie się zawiedli ).
___________ "Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."
"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonthan
Dołączył: 27 września 2004 Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice
|
Wysłany: 27 września 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Homm III-zalty:
wspaniała grafika, rozwinięcie jednostek do 7 poziomuw porównaiu z Homm II, mnóstwo nowych obiektów na mapie w porównaiu z Homm II, nie za bardzo odbiegająca grafika od Homm II
wady:
wiele wad zostało zniesionych w kolejnych dodatkach tak więc nie ma ich
Homm IV-zalety:
karawana to dobry pomysł, pokonany bohater musi zostać wskrzeszony
wady:
totalnie zrąbana grywalność w stosunku do poprzedniej część czyli Homm III (czyli za dużo zmian naraz wprowadzonych) i jeszcze ta grafika zupełnie nie podobna do Homm III
___________ Wróg u Bram... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Bartolomeos
Dołączył: 21 września 2004 Posty: 164
Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 września 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
HOMM III - zalety:
1. Grywalność
2. Muzyka
3. Wspaniała grafika 2d
4. Dużo jednostek, artefaktów, miejsc na mapie
5. Fabuła, klimat etc.
HOMM III - wady:
1. Magia - bardzo łatwo jest opanować bardzo potężne czary
HOMM IV - zalety:
1. Karawany
2. Ładny wygląd niektórych jednostek
3. Muzyka
4. W niektórych momentach grafika
5. System rozwjania bohatera
6. Ciekawe kampanie
7. Trudniej o potężne czary
8. Jednostki mogą same chodzić po mapie przygód
HOMM IV - wady:
1. Dobrze rozwinięty bohater = jednoosobowa armia
2. Klimat jakiś taki "niehirołsowy"
3. Mało jednostek w miastach, mało miast
4. Słabe rozbudowywanie miast
5. Łatwo o śmierć bohatera
6. Mikstury - uważam, że to totalny niewypał; ukłon w stronę RPG
___________ Wiem że nic nie wiem
Sokrates |
|
Powrót do góry
|
|
|
Drupi
Dołączył: 15 września 2004 Posty: 164
Skąd: z grobu
|
Wysłany: 28 września 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
HoMM 3
Zalety:
-ogromna grywalność
-duży wybór zamków
-ciekawe kampanie
-grafika 2d
-bohater - odgrywaja największą rolę podczas walki
Wady:
brak
HoMM 4
Zalety:
-nikogo nie zmuszają na siłę żeby w to grać :wink:
Wady:
-mobilność jednostek
-bohater będący oddzielną jednostką podczas walki
-mała ilość zamków
-zmniejszenie ilości poziomów jednostek do 4
Byłoby tego jeszcze dużo ale wolę się rozpisać gdzieś indziej :wink:
___________ Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dru
Dołączył: 11 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Ravenshore
|
Wysłany: 19 października 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Pora na moją kolej
Heroes of Might and Magic III
Zalety:
Al. Komputera- bardzo wysoki poziom kompiutera Powiedzmy :wink: bywają lepsze moduły AI
Dużo jednostek- doprawdy jest ich mnóstwo, może większość to uprage ale mimo wszystko jest ich wiele.
Fabuła- bardzo ciekawa i wciągająca opowieść która dzieje się w historycznym świecie.
Grywalność- jest to gra na lata jak już się co niektórzy przekonali.
Wady:
Szkoła magii- nie pasuje mi za bardzo tym bardziej jak ktoś już mówił a raczej pisał niektóre czary nie odpowiadają do danych szkół
Grafika- mogla by być jednak izometryczna
Dyplomacja- właściwie jej nie ma
Heroes of Might and Magic IV
Zalety:
Karawany- jakie ułatwienie życia...
Mgła wojny- gra jest znacznie ciekawsza
Szkola magii- wreszcie są dobrze uporządkowane czary Zapomiałeś o pokrywających się czarach(wada) :wink:
Zmieniające się tła w zamkach w zależności od ich płożenia
Awansowanie bohatera- nie wiem jak was ale mi przypadło go gustu
Interface- również przypadł mi do gustu
Wady:
Al. Komputera- bo prostu gram z idiota a nie komputerem na poziomie
Fabuła- zzzzzzz......
Brak ulepszeń jednostek- brakuje mi tego
Wygląd co niektórych jednostek- meduza wygląda jak jakaś dzika małpa a behemot, ma jakiś dziób :lol: ?
H.G.
___________ Koniec jest zarazem poczatkiem... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Siny
Dołączył: 9 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Wawa
|
Wysłany: 21 października 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
moje porownanie jest bardzo proste
h3
zalety:
bardzo duza grywalnosc
dobry balans, nadaje sie do progamingu
szybko chodzi nawet na slabych kompach, nie ma zwiech, latwo dostepne patche
duza liczba naprawde dobrych map
wady:
potrzebne ip zewnetrze do gry online
brak kolejnych patchy w stylu promode
h4
zalety:
brak
wady;
nie da sie grac profesjonalnie, za duza rola farta
mala grywalnosc
problemy z patchami
___________ szukasz twardych wojowników? http://www.granda.prv.pl/ |
|
Powrót do góry
|
|
|
Avatar
Dołączył: 10 października 2002 Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar
|
Wysłany: 21 października 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Rindiglas (cytat): |
Heh zważ na to że WoG z tego co mi się wydaje bazował na zasłyszanych pomysłach które miały się ukazać w czwórce . Największą paranoją jest to że grupa niezrzeszonych programistów wykorzystała te pomysły o niebo lepiej niż profesjonalna firma :) . W jednej z kampanii WoGa jest nawet umieszczona reklama oczekiwanego wtedy HoMM IV ( oj ależ się gracze na całym świecie się zawiedli ). |
Nie, to nie jest paranoja. Zauważ, że tworcy WoGa dostali do modyfikacji gotowy produkt! Prawie doskonały! Nie oni wymyslali fizykę gry, nie oni napisali zachowania AI, nie oni tworzyli system zaklęć i umiejętności. Nie stawiajmy równości między tworzeniem gry od początku a tylko jej modyfikowaniem!
___________ "Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mortai
Dołączył: 7 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie
|
Wysłany: 26 grudnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
HoMM-III
Zalety:
:arrow: Klimat, klimat i jeszcze raz klimat!
:arrow: Bardzo duża grywalność. Girka świetna, nie super!
:arrow: W świecie Erathii, co tu więcej dodawać.
:arrow: Muzyka
Wady:
:arrow: O ile to jest wada, to bohater mógłby się ruszać dalej po naciśnięciu Entera
:arrow: Mogło by być więcej klas postaci, bo są tylko 2 na miasto.
:arrow: Przydałby się więcej mozliwości strategicznych.
HoMM-IV
Zalety:
:arrow: fajny pomysł, by bohater brał udział w bitwach
:arrow: muzyka
:arrow: karawana :) Wygodnie...
Wady:
:arrow: monotonia rozbudowy miast
:arrow: do wyboru dwie jednostki, np mag lub golem i ten drugi jest już zablokowany
:arrow: HOMM III w sumie ciekawszy...
___________ HoMM sweet HoMM
Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 26 grudnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
H3
+ grywalnosc,bohaterowie nie walczyli czynnie w walce, 8 zamkow, 8 graczy, czary takie jak dimmension czy town portal fajna sprawa mozna bylo poczuc moc magii :)..
- necro mialo przewage na wiekszych mapach nad innymi nacjami, posiadanie na mapie np dwellingu na angels zwiekszalo o 1 przyrost tychze we wszystkich naszych zamkach , czary dimension door czy town portal zbyt malo dostepne (innymi slowy kazdy gracz powinien moc je miec by szanse byly rowne )
H4
+szkoly magii podzial na nie zamiast wisdom,, nowe zdolnosci w stylu summoning czy diplomacy,, w pelni czarujace jednostki
- bohowie walczacy,, Ai komputera,, brak dimension door,,, brak starego dobrego town portal (zamiast niego dziwny w dzialaniu czar i bardziej nawet przesadzony),, hipnozja przesada powinna dzialac jedna ture,, czrujace jednostki(troche zbyt potezne ,, ograniczyc trza by je nieco),, zamki (np Asylum gdzie ludzie walcza ramie w ramie z orkami ifrytami i minotaurami :shock: )
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 26 grudnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Avatar (cytat): |
Nie, to nie jest paranoja. Zauważ, że tworcy WoGa dostali do modyfikacji gotowy produkt! Prawie doskonały! Nie oni wymyslali fizykę gry, nie oni napisali zachowania AI, nie oni tworzyli system zaklęć i umiejętności. Nie stawiajmy równości między tworzeniem gry od początku a tylko jej modyfikowaniem! |
Zwłaszcza że twórcy WOG-a nie potrafią (jeszcze) grzebać kodu źródłowego H3.
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
śmiem twierdzić, że bez kodu źródłowego programiści NWC i Ubisoftu też nie daliby sobie rady :P
a co do offtopicu o WoGu - jasne, że nie można porównywac zmieniania gotowej gry do tworzenia nowej (H4), ALE też nie jest prawdą, że twórcy WoG bazowali na pomysłach twórców H4 - jest kilka podobieństw, ale są one przypadkowe. Jedynie grafiki z H4 się czasem przydają ;).
BTW: tak czy inaczej widzę jedynie potwierdzenie, że w naszym niezbyt standardowym kraju jak zwykle wychodzi na to, że sumarycznie H3 jest znacznie lepsze od H4.... i dobrze :P.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Maffej
Dołączył: 21 października 2004 Posty: 164
Skąd: Mo Gil No
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
.... jak zwykle wychodzi na to, że sumarycznie H3 jest znacznie lepsze od H4.... |
A tak WOGule...
...ktoś w to powątpiewa ;) :?:
___________ " Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
prawie nikt...... jedynie CAŁA RESZTA ŚWIATA :P.....
well....... OK, koloryzuję, ale faktem jest, że na międzynarodowej stronie Celestial Heavens w rankingach H4 zawsze bije H3 pod względem popularności nawet dwukrotnie. Ba! nawet prawie nic nie wnoszący mod do H4 - Equilibris jest dwa razy bardziej populrany od WoGa.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 HOMM-III vs. HOMM-IV
|
|
|
Acid Dragon: I tu widać naszą wyższość nad innymi rasami ludzi :D
Oprócz tych rzeczy, które tutaj wymieniliście dodałbym:
1. Twarze bohaterów dużo bradziej mi się podobają w H3 niż w H4.
2. W H4 jest brzydsze (mniej ciekawe) intro, niby jakas nowość, ale żal dawnej Earthii.
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|