| Autor |
Wiadomość |
Anonymous

Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 14 lutego 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
Acid
| Cytat: |
Powiedziałeś, że 'jonowi odebrano zabawkę', a 'Christian nie miał nic wspólnego z H4' - to nie jest opinia - to już pomówienie i oszczerstwa.
|
To była przenośnia bo jak dla mnie poprostu Jon sie obraził co bylo podyktowane takim a nie innym potraktowaniem Jego osoby . Fakt moze i uzylem nietrafionego porównania do zabawki jako stosuku do gry ale po co w trakcie tworzenia jak i wydania juz bodajze GS wypowiadał się pochlebnie o grze natomiast pare miesiecy pozniej twierdził iz miał mały wpływ na grę .
| Cytat: |
Christian był bowiem jednym z ludzi, którzy najwięcej pracy włożyli w H4.
|
a tak dokladniej to za co był odpowiedzialny ?za koncepcje gry, fabułę, "mechanike gry"?
| Cytat: |
| Nie ma w tym nawet cienia prawdy - JvC i inni członkowie NWC niezbyt pochlebnie wypowiadali się o H4 już po wyjściu jego dodatkó, a wywiad z JvC, o którym w spominałem był jednocześnie wywiadem w sprawie HoMM5, a więc jeszcze na DŁUGO przed bankructwem 3DO. Poza tym gwarantuję, że znaczną większość profitów pochłaniało 3DO, a nie NWC |
Wywiad o którym mówisz był gdzies 9/10 2003 (chyba ze sie mylę)tuz przed szkicami koncepcyjnymi do h5 (zamek necropolis screen ,feniks),nastoniast juz w lipcu 2003 The Economist mówił juz o rodzącej sie koncecji powstania holdingu miedzy Ubisoft (Fabrycy )a 3DO .
czyli juz wtedy rozpoczely się tarcia (oficjalne )pomiędzy 3do a NWC .
bancructwo nastapiło kilka miesiecy pozniej czyli nie tak wcale długo.
| Cytat: |
| Nie do patchy, ale CAŁYCH dodatków na litość..... Przejrzyj zresztą creditsy w H4. |
To fakt tu sie pomyliłem
Ale powiedz szczerze czy GS i WoW to były Dodatki czy tez li tylko zbiór poprawek do wersji pierwotnej .?Czy Christian opracowłał rys koncepcyjny H4 chyba nie ?Dlatego porównuje go kontynuatora....
| Cytat: |
| Natomiast jako część HoMM - zdecydowanie najgorsza - i choć to wciąż subektywizm, to jednak nie oparty już wyłącznie na guście. |
prawdopodobnie wzajemnie sie nie przekonamy . u mnie h4 jest na równi z H3 moze nieco wyżej .
ps dla równowagi mógłbym sie powołać na opinie ekipy Trippa Hawskinsa i jego ekipy jakby taka istniała he to byl oczywiscie żart
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Acid Dragon

Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 14 lutego 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
| Cytat: |
| To była przenośnia bo jak dla mnie poprostu Jon sie obraził co bylo podyktowane takim a nie innym potraktowaniem Jego osoby . |
Nie wydaję mi się. A nawet jeżeli by tak było, to nie uważasz, że dla człowieka na jego poziomie jest to raczej mało prawdopodobne, żeby "mścił" się w taki sposób, aby podbić sobie ego?
| Cytat: |
| Fakt moze i uzylem nietrafionego porównania do zabawki jako stosuku do gry ale po co w trakcie tworzenia jak i wydania juz bodajze GS wypowiadał się pochlebnie o grze natomiast pare miesiecy pozniej twierdził iz miał mały wpływ na grę . |
Jak mówiłem - w trakcie jej tworzenia chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien mówić, że będzie, jaka będzie :P. Gdy jednak produkt był gotowy, a reakcje fanów różne, można było się przecież wypowiedzieć. Poza tym fakt, że nie miał żadnego wpływu na H4 to oddzielna kwestia - zresztą prawdziwa.
| Cytat: |
| a tak dokladniej to za co był odpowiedzialny ?za koncepcje gry, fabułę, "mechanike gry"? |
Z tego, co mi wiadomo, tworzył mapy i poszczególne elementy - zaklęcia, jednostki, budynki (ale nie w sensie graficznym), więc w pewnym sesnie - 'mechanikę gry'. Mogę się jednak mylić. W każdym razie koncepcja głównie do władz 3DO należała.
| Cytat: |
Wywiad o którym mówisz był gdzies 9/10 2003 (chyba ze sie mylę)tuz przed szkicami koncepcyjnymi do h5 (zamek necropolis screen ,feniks),nastoniast juz w lipcu 2003 The Economist mówił juz o rodzącej sie koncecji powstania holdingu miedzy Ubisoft (Fabrycy )a 3DO .
czyli juz wtedy rozpoczely się tarcia (oficjalne )pomiędzy 3do a NWC .
bancructwo nastapiło kilka miesiecy pozniej czyli nie tak wcale długo. |
Muszę przyznać, że wiadomości o tym holdingu najwyraźniej przegapiłem, bo zupełnie ich nie kojarzę. Kojarzę niegdysiejszą, odrzuconą przez 3DO propozycję Ubisoftu wykupienia NWC, ale było to o wiele wcześniej. Nie zmienia to jednak faktu, że krytyka H4 i wywiad z JvC pochodzą zdecydowanie sprzed bankructwa 3DO i wmieszania się Ubisoftu - a więc twórcy jak najbardziej już wtedy oceniali H4, pomimo, że jakieś zyski z tego na pewno mieli.
Co do kilku miesięcy - dla mnie to bardzo dużo czasu, w którym m.in. można wydać dwa kiepskie dodatki do H4 lub nienajlepszą grę MM8. Więc to najwyraźniej pojęcie względne, ale właśnie te kilka miesięcy miałem na myśli mówiąc 'na długo przed'.
| Cytat: |
To fakt tu sie pomyliłem
Ale powiedz szczerze czy GS i WoW to były Dodatki czy tez li tylko zbiór poprawek do wersji pierwotnej .?Czy Christian opracowłał rys koncepcyjny H4 chyba nie ?Dlatego porównuje go kontynuatora.... |
Był wtedy niejako odpowiedzialny za całość tych dodatków. Oczywiście kto inny robił grafikę, kto inny historię, etc, ale to od Christiana zależało, jak to będzie poskładane w całość. Nieco map też sam wykonał.
Co do GS i WoW - poprawki były tak czy inaczej do podstawowej wersji, jedynie 'dołączane' były do dodatków H4 i z tego co wiem, Christian chyba przy nich nie uczestniczył. Ot - 3DO zażyczyło sobie dodatki, to trzeba to było zrobić...
| Cytat: |
| prawdopodobnie wzajemnie sie nie przekonamy . u mnie h4 jest na równi z H3 moze nieco wyżej . |
OK. Ja nie próbuję cię przekonać, bo i tak H4 cieszy się dużą popularnością i nawet najbardziej zaciekli fani H3 i przeciwnicy H4 tego nigdy, przenigdy nie zmienią - i dobrze. Przedstawiłem jedynie opinie twórców HoMM, które - bądź, co bądź, uważam, że nie powinny być zignorowane, a wręcz przeciwnie - wzięte bardziej pod uwagę niż inne.
Stąd moja ostra reakcja przeciw twojemu bagatelizowaniu tych opinii i sprowadzania ich do 'odebrania dziecku zabawki' i 'opinii człowieka, który nie miał z tym nic wspólnego'.
Sygnalizuję też, że skoro jednak sami twórcy danej gry ją krytykują, to chyba jednak rzeczywiście coś z tą grą jest nie tak. Nie przypominam sobie podobnych sytuacji przy H3.
| Cytat: |
| ps dla równowagi mógłbym sie powołać na opinie ekipy Trippa Hawskinsa i jego ekipy jakby taka istniała he to byl oczywiscie żart |
Kiepski :twisted:
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Alamar

Dołączył: 12 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: z Czarnej Wieży w której płynie magia czysta (a tak naprawdę z Gorzowa Wlkp.)
|
Wysłany: 5 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
Zobaczyłem, że wyszła z tego tematu dyskusja kilku osób, a nie chce mi się czytać kilkustronnicowych porównań :D . Napiszę za to o tym co zaznaczyłem i dlaczego. No więc zaznaczyłem, że dwójka jest najlepsza. zapewne dlatego, że była moją pierwszą cześcią. Bardzo spodobał mi się jej klimat. Później grałem w trójkę, która jest zaraz za dwójką (wg mnie) i jest zdecydowanie najbardziej rozbudowaną i dopracowaną częścią. Następnie zagrałem w jedyneczkę, ale moja przygoda była z nią krótka (już nie te czasy). Bardzo czekałem na część czwartą, która miała być połączeniem dwójki i trójki (czyli miała być idealna), jednak srodze się zawiodłem. Walczący bohater niszczył wszystko (tak koło 30-40 poziomu nie było sensu nosić wojska, tylko opóźniało marsz, no może oprócz Czarnych Smoków). Było kilka pomysłów dobrych (np. karawany), ale ogólnie była to najgorsza gra z cyklu.
Co do prowadzonej dyskusji, roobercie spróbuj napisać coś obiektywnie, naprawdę jest to bardzo trudne. Jeśli grało się w jakąś grę i ma się ją ocenić musi to być ocena subiektywna, ponieważ piszesz jak TOBIE podobała się ta gra, a komuś innemu może podobać się coś innego.
___________ Mogą mnie zabić, ale mnie nie przestraszą. |
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Anonymous

Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 5 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
Alamar napisał
| Cytat: |
Co do prowadzonej dyskusji, roobercie spróbuj napisać coś obiektywnie, naprawdę jest to bardzo trudne. Jeśli grało się w jakąś grę i ma się ją ocenić musi to być ocena subiektywna, ponieważ piszesz jak TOBIE podobała się ta gra, a komuś innemu może podobać się coś innego.
|
Zawsze staram sie pisać OBIEKTYWNIE choć jak sam wspomniałeś jest bardzo trudne a wręcz niemozliwe > Oczywiście ,każdy będzie oceniał podług własnego widzenia jednakze w swoich postach pragne zwrócic uwage na fakt ,iz spora część wypowiadajacych się bardziej oczekuje bardziej klona H3 w porywach solucji niż czegos nowego zawierajacego nowe rozwiazania . Krótko mówiąc chcę pokazać iz H3 wcale nie jest idealną częścią i szczytem mozliwosci jakby to mogło sie wydawać po wielu wypowiedziach ,. podobnie ma się rzecz z H4 ,która jak dla mnie jest częścia kocepcyjnie diametralnie inna niz poprzednie i NIEDOPRACOWANĄ , natomiast asolutnie nie beznadziejna . dlatego jesli kotos mowi iz w rankingu sagi h4 jest za H1 to szanuje taka wypowiedzi natomiast zastanawiam sie na podstawie jakich kryteriów jest taka ocena .
Mój ranking byłby natepujacy
EQ > H3>=H4 > WoG > H2> H1
| Cytat: |
| (tak koło 30-40 poziomu nie było sensu nosić wojska, tylko opóźniało marsz, no może oprócz Czarnych Smoków |
Szczerze powiedziawszy to nigdy chyba takiego poziomu bohaterem nie uzyskałem gdyż zazwyczaj okoł 15 poziomu było po zabawie :wink:
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Alamar

Dołączył: 12 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: z Czarnej Wieży w której płynie magia czysta (a tak naprawdę z Gorzowa Wlkp.)
|
Wysłany: 6 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
| roobert (cytat): |
Szczerze powiedziawszy to nigdy chyba takiego poziomu bohaterem nie uzyskałem gdyż zazwyczaj okoł 15 poziomu było po zabawie :wink: |
Grałeś w kampanię? Zresztą im heroes miał wyższy poziom tym wicęj było punktów na koniec (chyba coś takiego widziałem), a na największych mapach grając z ŻYWYM przeciwnikiem można mieć właśnie takie poziomy.
___________ Mogą mnie zabić, ale mnie nie przestraszą. |
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Haarald

Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 6 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
Alamar:
Obiektywizmu to raczej Tobie brakuje. Nie samymi wszak kampaniami HoMM żyje. Początki rozgrywki w HoMM-IV są znacznie lepsze niż w pozostałych częściach i trzeba przyznać że czynny bohater jak najbardziej się sprawdza. Rozwijanie umiejętności bohatera to sama przyjemność.
W pojedynczych scenariuszach grywalność jeszcze ujdzie i przyznam rację że im wyżej tym gorzej z rozgrywką. Widziałem mapy kampanii, w których i w drugim scenariuszu kampanii ta grywalność wcale nie spadała. Miałem przyjemność testować jedną z takich kampanii, gdzie grało się 10-poziomowym bohaterem. Autor tak skonstruował scenariusz, że trzeba się było zdrowo namęczyć aby w końcu zyskać przewagę (bynajmniej po 4-6 miesiącach).
To że HoMM-IV jest niedopracowany jest faktem niepodważalnym. Jest wiele niedorzeczności, wynikajacych często z niedorobionego AI, radykalnych rozwiązań (które w przylpadku sztucznej inteligencji się nie sprawdziły), braku czasu programistów czy wywyierania presji na kształt gry przez wydawcę (komercyjność gry cechująca się licznymi uproszczeniami).
Gdyby programiści niektóre rozwiązania takie jak:
1. Sprowadzili mobilność oddziałów neutralnych tylko do gracza ludzkiego.
2. Uniemożliwili AI na prowadzenie armii bez bohaterów.
3. Kwestie wskrzeszania komputerowych herosów po walce z innym czynnikiem AI (oddział neutralny inny gracz komputerowy) sprowadzili do automatycznego przywracania do życia po każdej walce.
Podniosłoby to nieco poprzeczkę, a tym samym grywalność ponieważ mielibyśmy przeciwnika, który miałby większą przewagę nad nami i co ważne zawsze poruszałby się z herosem zajmując zamki, kopalnie i inne obiekty.
Jest też wiele uproszczeń które zepsuły grę jak choćby:
A. Rozbudowa miast. Zwiększono wymagania rozbudowy niektórych obiektów (ratusz, niektóre generatory)... innych zbyt uproszczono (glidie magii)
B. Brak piątego poziomu jednostek (w tym tylko jeden generator mozliwy do wybudowania). Poziom 4 stworzeń jest najgorzej zbalansowany i na dobrą sprawę mogli z niewielkimi modyfikacjami w proporcjach dokonać tych zmian.
C. Odnawialność skarbców. Kolejne wejścia do skarbców wiązały się z wysokimi bonusami w postaci złota, złóż czy skarbów przy walce z śmiesznie niską ilością strażników. Nagroda była zbyt wysoka, a tym samym źle zbalansowana.
I mogę tak wymieniać i wymieniać. Twórcom pomimo dobrych chęci należy się ocena dostateczna przeliczając to na stopnie szkolne. Dostateczna spowodowana niesprzyjającymi okolicznosciami w postaci agresywnego mobbingu ze strony wydawcy.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Anonymous

Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 6 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
Haarald:
| Cytat: |
| mogę tak wymieniać i wymieniać. Twórcom pomimo dobrych chęci należy się ocena dostateczna przeliczając to na stopnie szkolne. Dostateczna spowodowana niesprzyjającymi okolicznosciami w postaci agresywnego mobbingu ze strony wydawcy. |
Chciałoby się rzec 'nic do dać nic ujać " . Haaraldzie oddałeś całe sedno sprawy .Ja bym jeszcze dodał ze swojej strony na poczet porażek H4 sposób zdobywania miast .Dla mnie poza AI to najsłabszy element częsci , który przeważa na korzyść H3 .
natomiast juz EQ niby tylko mod ale róznica w AI w porównaniu z H4 jest znaczna (choc do ideału brakuje duzo). O wiele trudniej gra się w te same scenariusze . szkoda tylko iz pole manewru we wprowadzeniu zmian w stosunku do h4 jest bardzo ograniczone bo mogłoby by wyjść COŚ.
pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Banxee

Dołączył: 14 kwietnia 2004 Posty: 164
Skąd: Over the Hills and Far Away
|
Wysłany: 13 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
No to standardowo 3 jest najlepsza, potem 2 nastepnie 1, a 4... jest na końcu powiedzmy to tak. 3 miala wszystko co było w serii najlepsze + genialna fabuła. Chyba większość sięz tym zgadza.
___________ In the Time of Hope somebody will defeat Me, but it's not this time and it's not your destiny! |
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Promilus

Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 15 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
3 ma fajną fabułę ale graficzka troche stara (gdy grałem tylko w 3 to mi nie przeszkadzało, ale po powrocie do H3 z H4 różnica była tak straszna że aż ubogość oczy kłuła)...H4 też fabularnie nienajgorsza-tylko że ze starym światem heroes ma mało wspólnego. Ja lubie H3 dla gry solo, a H4 dla multi-nigdy lepiej się nie bawiłem jak grając z 2 przyjaciółmi hot seats po zajęciach na uczelni :) I przy okazji paru piwkach :D
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
Banxee

Dołączył: 14 kwietnia 2004 Posty: 164
Skąd: Over the Hills and Far Away
|
Wysłany: 17 marca 2005 Ranking HoMaM!!!
|
|
|
A dla mnie właśnie to grafa H4 wygląda jakby złota w sakwie zabrakło:P H3 miała wszystko w maksymalnych szczegółach, a 2D to tylko plus... w 4 to wszystko tak jakoś łyso przez te 3D wyglądało... o tyle fajnie było, że zewnętrzny wygląd zamka się zmieniał (ale tylko trochę:P) i jeszcze ten zamek w środku nie zawsze wyglądał tak samo jak ten sam zamek na innym gruncie:P (azyl na lawie wyglądał fajnie, a na pustyni tak zwyczajnie:P)
Pozdrawiam
___________ In the Time of Hope somebody will defeat Me, but it's not this time and it's not your destiny! |
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|