Autor |
Wiadomość |
Anthon
Dołączył: 19 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Minoc
|
Wysłany: 5 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
wredny (cytat): |
a z innej beczki ... podali silnik to i wymagania sa juz znane :] |
Moze rozwiniesz temat? Nie wszyscy sie znaja 8).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 5 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Anthon (cytat): |
wredny (cytat): |
a z innej beczki ... podali silnik to i wymagania sa juz znane :] |
Moze rozwiniesz temat? Nie wszyscy sie znaja 8). |
tzn. jezeli nic nie zmienili. Fabrice wspomina że maja być wymagania "średnie" z przelomu 2003/04 (co jest mniej wazne) i mówi iż HoMM V będzie na silniku gry Silent Storm (co jest ciekawszą informacją)
Po porównaniu filmików z HoMM V i samego SS brzmi bardzo prawdopodobnie
A oto wymagania odnośnie SS
The minimum system requirements are as follows:
Windows® 98/ME/2000/XP, DirectX® 9 .0 or higher
CPU 600 MHz
128 MB RAM
3D graphics card, 32 MB RAM (nVidia GeForce2MX compatible or better)
Sound card
CD-ROM
2.5 GB of free hard drive space plus about 500 MB for Windows swap file and save games
Silent Storm’s recommended requirements are as follows:
Windows® 98/ME/2000/XP, DirectX® 9.0 or higher
CPU 2200 MHz
512 MB RAM
3D grphics card, 128 MB RAM (nVidia GeForceFX/Radeon 9700 compatible or better)
Sound card
CD-ROM
2.5 GB of free hard drive space plus about 500 MB for Windows swap file and save games
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 6 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Dla mnie pasują raczej te 1 wymagania... oj czyli będziemy grać na "all-details-low" :(
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 6 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
heh... to ja mam RAM dla minimalnych, a porcek na 1/2 zalecanych :P
Graficzna poniżej minimalnych, wiec już widzę te omlety na niej smażone :P
Ale gra mi i tak nie pójdzie, no chyba, że tfórcy łaskawie pomyślą o użytkownikach linuxów.
Zdravim
MiB
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 6 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Hellburn (cytat): |
Dla mnie pasują raczej te 1 wymagania... oj czyli będziemy grać na "all-details-low" :( |
Nic nie stracisz :) ... Wydaje mi się że po wyłączeniu detali z daleka i tak gra będzie i w Low i High wygladać podobnie :wink: ... A kto normalny bedzie robił te zblizenia na polu walki czy też na adventure map :?:
MiB (cytat): |
Ale gra mi i tak nie pójdzie, no chyba, że tfórcy łaskawie pomyślą o użytkownikach linuxów.
|
Dobrze by było ... zwłaszcza , że Linux przeważnie obniża wymagania sprzętowe gry :wink:
.................................................................................
A teraz taki mój komentarz :
Wiemy że będą 4 szkoły magii .... praktycznie wiemy też, że będą to następujące szkoły :
chaosu , światła , przyzywania (summoning) , ciemności (śmierci) ... (Wiemy to ze scrennów z gry i z obrazka rejestracji na stronie ubi)
Wiemy też, że będzie 6 zamków w tym 5 starych i jeden zupełnie nowy . Potwierdzone zamki to : Castle(Heaven) , Inferno , na 75% potwierdzone są też Rampart i Necropolis ...
Teraz porównajcie magię :!: Te 4 szkoły idealnie pasują do tych zamków :!: Tak wiem , że w h5 szkoły nie mają być tak silnie powiązane z miastem jak w h4 no ale podział na light magic i dark (death, necromancy ) magic chyba o czymś świadczy ... Moim zdaniem szkoły będą związane z danym zamkiem . Necromancer chodzący z light magic wyglądał by chyba jednak trochę śmiesznie :lol: ale to tylko moje przypuszczenia ...
Zobaczmy dalej pozostały nam 2 miejsca na zamki ... Cztery poprzednie zamki są w pewien sposób związane z tamtymi 4-ma magiami , więc te 2 pozostałe zamki będą niemagiczne :!: Jeden zamek jest oczywisty będzie to Stronghold (barberian) . A teraz ten szósty tajemniczy zamek . IMO też będzie niemagiczny i zapewne związany jakoś z technologią ... Tak to widzę bo jak narazie jest w grze dokładne preciwstawienie zamków :
Castle vs Inferno ()
Necropolis vs Rampart ... ()
Barberian vs .... ( ???? ) i tutaj moim zdaniem najlepiej pasuje niemagiczny zamek technologiczny
Więc jaki będzie ten nowy zamek :?:
Ja widze 2 możliwości :
:arrow: Krasnoludzka twierdza ... Krasnoludy odnajdują i rozwijają technologię starożytnych . Będzie o tym nawet kampania gdzie kompletowalibysmy kolejno jednostki do naszego zamku i tworzyli nową cywilazację .... Coś jak np zdobywanie materiałów na Dragon golemy w h4 .
:arrow: Pamiętacie szkic koncepcyjny z zamkiem tamą :?: Było tam trochę technologii i przekładni na tej tamie ... Nowy zamek byłby po części zamkiem morskim coś jak wysoko rozwinięta cywilizacja Atlantów . I tu oczywiście też pojawiło by się nawiązanie do starożytnych .
.................................................
Oczywiście to są tylko moje zgadywanki i przypuszczenia no ale ... a co wy o tym sądzicie :?:
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 6 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
hmmm również przypuszczam że będzie:
1. Castle
2. Necro
3. Rampart
4. Inferno
5. Barb
6. Atalntyda
to bardzo prawdopodobne (patrz skrin miasta między brzegami)
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 7 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
heaven i hell/inferno to juz wiadomo.
necro - bardzo prawdopodobne
barb - jak dla mnie tez raczej pewne
ale 2 pozostale .... atlantyda do mnie nie przemawia. te miasto zapora bardziej mi przypomina nowe tower/wieże z H3. a kalkulujac - 1 nowe miasto (czyli zakladam ze jednostek jeszcze nie bylo) i 1 stare(nazwijmy) - i tu jest maly zonk, jak bedzie Rampart( to drzewo na artworku) to okey,ale gdzie: smoki(motyw przewodni fabuly), golemy, hydry, minotaury, meduzy, beholdery, tytani....
??
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Tristan
Dołączył: 22 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Może stary kochany i kontrowersyjny Forge?? :)
___________ Zapraszam na moją stronke www.klimbert.republika.pl :) Prosze wpisujcie sie do księgi gosci i zaglądajcie na forum :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 7 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Cóż jest jeszcze jedna możliwość o której myślałem ale aż strach powiedzieć :(
Fabuła związana z smokami :?: Może nowy zamek będzie tylko smoczym smokiem
........
brrrrr ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 7 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
@Val Gaav:
To nie byłoby dobre rozwiązanie. :?
Co na 100% wiemy:
Będzie Heaven.
Będzie Inferno.
Będzie Nekropolia.
Będzie Rampart (do tej pory *każdy* szkic został wprowadzony do gry więc myślę że tutaj będzie podobnie).
Będzie coś w rodzaju twierdzy między brzegami (możę to 6 miasto? a może to coś na kształt miast Disciples 2 ??
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anthon
Dołączył: 19 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Minoc
|
Wysłany: 7 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Ja myślę, że barbarzyńców może nie być w h5. Mysle, ze twórcy nie zrezygnują z czegoś na kształt dungeonu.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 9 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Anthon (cytat): |
Ja myślę, że barbarzyńców może nie być w h5. Mysle, ze twórcy nie zrezygnują z czegoś na kształt dungeonu. |
albo dorzucą cos w dodatku :wink:
dlatego optuje że nie będzie ścisłego powiązania zamków i magii , bo wyszliby jak w h4 bez możliwości dodania nowych frakcji
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
http://forums.ubi.com/eve/ubb.x/a/tpc/f/1851065692/m/9371008033
Tutaj jest trochę odpowiedzi ze strony Nival na pytania fanów :
Pozwolę sobie tylko kilka ważniejszych przetłumaczyć :
:arrow: W grze będzie edytor map z losowym generatorem
:arrow: Będzie podziemny poziom
:arrow: Będzie mozna tworzyć "łańcuchy" bohaterów tak jak w h3 :( (z drugiej strony odpowiedź mogła również być , że nie bedzie można ... ciężko powiedzieć dokładnie po tym tłumaczeniu z rosyjskiego na angielski )
:arrow: Nie będzie karawan
:arrow: Stworzenia będą przyrastać raz na tydzień
:arrow: Stworki nie będą miały poziomów doświadczenia (jak to jest w nieoficjalnym WoG)
Podsumowując : Martwi mnie , że niektóre dobre rozwiązania z h4 nie są realizowane ... A już napewno obecność nielogicznych łańcuchów trochę dziwi !
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Szon
Dołączył: 26 maja 2005 Posty: 164
Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Val Gaav (cytat): |
:arrow: Będzie mozna tworzyć "łańcuchy" bohaterów tak jak w h3 :( (z drugiej strony odpowiedź mogła również być , że nie bedzie można ... ciężko powiedzieć dokładnie po tym tłumaczeniu z rosyjskiego na angielski )
:arrow: Stworzenia będą przyrastać raz na tydzień
|
Szczerze mówiąc twoje zdanie ostatnie o niedodawaniu ulepszeń z czwórki mnie też dziwi a zwłaszcza w tych pktach :(
___________ Wzajemna lekka niechęć, dzieląca oba oddziały, tliła się cicho, nie podnosząc głosu. |
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
A mi się podoba wyeliminowanie karawan i dziennego przyrostu :)
@Val Gaav: o co chodzi z tymi herosami łańcuchowymi? Nie rozumiem :(
Zdravim
MiB
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Jak w h3, chodzisz od herosa do herosa, przerzucajac jednostki, co pozwalalo przeniesc cala armie w ciggu krotkiego czasu na spore odleglosci. Rozstawia sie kolejnych bohaterow o dzien drogi i pokonujesz jej kilkukrotnosc na raz.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
z innej beczki (po orginalny temat już zablokowany) ...
HoMM5 wyjdzie 10 marca 2006 :D
zgodnie z http://www.erscheinungstermine.de/spiele/2147-heroes-of-might-magic-5-homm-v/erscheinungstermin.html
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
@MiB
Łańcuszki to taka taktyka grania ... Polega na odpowiednim rozstawieniu np 5 bohaterów na mapie ... Każdy z nich następnemu przekazuje armię ... W ten sposób nie musisz się wracać do swojego zamku głownym bohaterem po jednostki tylko przy użyciu np 3 herosów przekazujesz mu armię
Napisał juz o tym Eruantalon , ale ja chciałem zaznaczyć jak bardzo nielogiczne to jest ... Ustawiając dobrze 8 bohaterów możemy przemieścić np 10 szkieletów z jednego krańca mapy na drugi kraniec w przeciągu 1 tury ! W h4 byłoby to niemożliwe bo tam jednostki miały punkty ruchu .
............
Przyrosty też mnie cieszą ... Karawany były mi obojetne ... Ale mam nadzieję że wiatrak da się oflagować , jak na mój gust to chodzenie od wiatraka do wiatraka w h3 było dość nudnawe :(
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Witam po pewnej przerwie.Przyznam ,iż mam pewne zaległości co do tematu dlatego po szybkim nadrobieniu mogę tylko stwierdzic iz w gąszczu pojawiających sie na różnych stronach rosyjskich , niemiekich hiszpańskich etc. tzw. nieautryzowanych przecieków ,jedynie to iż powstał klon h3 ubrany w płszczyk 3D .Prawdopodobnie zostana powielone niektóre błedy z H3 (łancuszkowi herosi ,przyrost tygodniowy ).jedynym ratunkiem dla gry bedzie(może) grywalnosc (balans, ciekawe drzewo rozwoju miast , rozwój umiejętnosci bohatera)innaczej ja wymiekam bo brykanie konikiem i oglądanie trójwymiarowych widoczków na mapie mi nie wystarczy...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Mnie również martwi ta łańcuchowa* taktyka. To poprostu bezsens kiedy jednostkom odnawiają się punkty ruchu. Zastanawia mnio jednak samoistne poruszanie się jednostek bez bohaterów. Niedorzeczne byłoby gdyby samemu mogły poruszać się tylko raz, a z herosemi kilka razy.
*dzięki Val Gaav za trafną nazwę, zawsze były problemy z precyzyjnym określeniem tego elementu w grze [oby się przyjął] :wink:
Z kolei przyrost tygodniowy w grze jest chyba bardziej racjonalny bo w HoMM-IV był z tym za duży bałagan, zwłaszcza wkurzało nagromadzanie się stworów w generatorach na mapie i psuło to rozgrywkę ponieważ za bardzo ją upraszczało.
Karawany niejako były przydatne ale z drugiej jednak strony niektóre jej elementy jak choćby dojście do miasta tuż po jego zajęciu przez wroga było już nielogiczne (IMHO powinny zawrócić do miasta skąd wyszły, a z generatorów do innego najbliższego zamku)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Karawan nie ma bo w h5 jednostki nie bedą mogły poruszać się po mapie same (pewne informacje) ... A sami pamiętacie, że jak karawana nie mogła dojść do miasta to stworki się ustawiały przed zamkiem .
To , że jednostki nie będą mogły same się poruszać to IMO plus h5 ... W h4 trochę za łatwo zbierało się surowce np 1 impem ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Szon
Dołączył: 26 maja 2005 Posty: 164
Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
Nie narzekałbym specjalnie na rozwiązania zastosowane w IV tam się czuło inny klimat Heroes... tam to co zaproponowano mne osobiscie się podobało i dlatego uważam że czwórki nie nalezy krytykować a raczej chwalic za jej odmiennosć bo po co klonowac to co dobre czyli Homm3 skoro można zrobić coś równie dobrego ale calkiem odmennego od poprzednika i z taką nadzieją podchodze do homm5...
Wiadomo ze i tak 90% z tych którzy się tu wypowiadają nawet przy ekstremalnie wciągającej grywalności w piątce wracać będa do 3 i 4 bo tamte częsci miały swoje zalety poprostu... i dlatego nie zastanawiał bym się nad tym czy w Homm5 więcej bedzie 3 czy 4 a raczej pomyślał bym o tym czy tamta częśc ma szanse na przejęcie pałeczki pierwszeństwa w sadze!!
Natomiast wracając do tego o czym piszemy... Karawany i Więzienie w h4 to "ulepszenie" średnio przydatne... przyrost dzienny to coś o czym myślałem zawsze grając w Homm i bardzo podobało by mi się gdyby taki przyrost był w nadchodzącej części...
Jednostki samotnie chodzace po mapie... rozwiązaniem było by gdyby jednostki takie nie mogły robić nic innego jak tylko przenosić artefakty, łączyć się z innymi jednostkami sojuszniczymi w armie i oczywiście łaczyc się z bohaterem... nic wiecej. Wtedy nie istniał by "problem impa" o którym wspomniał przedmówca...
Ogólnie jestem otwary na nowe opcje.. stare przyjme z uznaniem dla wcześniejszych cześci i akuratnśc ich zastosowan.. jednak licze po cichu na mała ekstrawagancje co do niektórych rozwiązań zastosowanych w grze :) to z pewnością wyrózniło by znacznie pozycje homm5 :)
___________ Wzajemna lekka niechęć, dzieląca oba oddziały, tliła się cicho, nie podnosząc głosu. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 17 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
tak jak wspomniał Szon każde rozwiazanie ma swoje zalety i wady . nie innaczej jest s przyrostem dziennym i tygodniowym . jak mnie pamieć nie myli to dyskutowlismy o tym Haaraldzie ,gdzies rok temu...ja nadal jakos nie jestem przekonany do systemu przyrostu tygodniowego głownie dlatego ,iż ogólnie upraszcza i uprzewidywalnia rozgrywkę (atak na miasto w 7 dniu tygodnia przed przyrostem na S -kach jest to az nadto widoczne ).
Przyrost dniowy ma dla mnie min ta przewagę iż daje MOZLIWOSC WYBORU bo przeciez mogę jednostkę zwerbować lu tż nie i poczekać tydzień .
ponadto zauwazyłem jeszcze jedna prawidłowość przy systemie przyrostu tygodniowego
otóż najłatwiej zdobywało sie mi miasto w 2 dniu tygodnia . dlaczego? nie mam 100 % pewnosci ale w 9 przypadkach na 10 komp po przyroscie werbował armie i eksplorował teren zostawiajac zamek praktycznie bezbronny . ja przez ten czas werbowałem armie z kilku zamków poprzez herosów łańcuszkowych zajmowałem praktcznie bez strat i chyba nie musze mówic dalej komp pod koniec tury 2 dnia atakował swiezo zdobyty przeze mnie zamek w wiadomym skutkiem .... :wink: :wink:
odnosnie karawan to wole juz to rozwiązanie niż herosów łańcuszkowych...
pozdrawiam roobert
|
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 17 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
@Val Gaav & wredny: dzięki za info. Ja nie mam tego problemu - zawsze poluje na Town Portal
i w 90% przypadków mam herosa z logistyką jako umiejętnością podstawową :P
[EOT]
Zdravim
MiB
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 17 czerwca 2005 Informacje o HoMM 5
|
|
|
a jak skomentujecie to że jednostki heaven mają na ubiorach/zbrojach niemieckie napisy ?? czyżby religia = krzyże + gotycka czcionka + niemiecki język ??
|
|
Powrót do góry
|
|
|