Autor |
Wiadomość |
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Sefirot następnym razem daj linki. A kostucha batdziej pasuje niż ponury żniwiarz. A Wraight nie da się przetłumaczyć na język polski.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Anonymous (cytat): |
Sefirot następnym razem daj linki. A kostucha batdziej pasuje niż ponury żniwiarz. A Wraight nie da się przetłumaczyć na język polski. |
Po co linki? Przecierz się ekran nie rozciągnął wrzerz (na 1280X1024) :D
Co do kostuchy, to kwestia gustów, mi się wydaje inaczej :)
Wiem, że wraith się nie da przetłumaczyć... :wink: ale posłużyłe się tu innymi zwrotami jak najbardziej oddającymi klimat tych jednostek... Tak myślę... ;)
Pozdro,
Sefirot
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Chciałbym stanąć w obronie piekłoszczyka. Na pierwszy rzut ucha zabrzmiało to dziwnie, ale potem podobało mi się coraz bardziej i skojarzyło z takim cytacikiem z 'Piratów z Karaibów' - a man so evil, that hell itself spat him back :D Dopiero po usłyszeniu tej nazwy dotarło do mnie, że w słowie 'nieboszczyk' zawiera się nazwa miejsca, gdzie żyją dobrzy zmarli :] "Piekłoszczyk" brzmi świetnie i ma tego baśniowego feela, do którego powróciła seria HoMM.
Poza tym popieram także "kościeja", bo szkielet kojarzy mi się ze smutnymi, nieruchawymi szczątkami człowieka, a nie radosnymi, hasającymi zwłokami człowieka ;)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Miałem na myśli słowo "kościej" a nie "kościeja" (takiego słowa raczej nie ma). Musiałem sprostować, bo ktoś zdążył się wpisać przed moim postem, a nie chcę popierać tego kiepskiego pomysłu.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Szkielet -> Szkielet Łucznik (no co?)
Ożywieniec -> Siewca Zarazy/Zombie Plagi
Duch -> Zjawa
Wampir -> Starszy Wampir
Lisz -> Arcylisz
Cień -> Upiór
Kościany Smok/Smoczy Szkielet? -> Upiorny Smok/Widmowy Smok
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Sasori (cytat): |
Miałem na myśli słowo "kościej" a nie "kościeja" popierać tego kiepskiego |
Sasori masz racje, jak pisałem ten post to się pomyliłem :!: :oops:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
To moje tłumaczenie:
1.Kościej :arrow: Ożywiony łucznik
2.Zombie :arrow: Ghul*
3.Duch :arrow: Upiór
4.Wampir :arrow: Nosferat
5.Lisz :arrow: Arcylisz
6.Strzygoń :arrow: Kostucha
7.Smoczy Kościej :arrow: Widmowy Smok
* Przyjmijmy, że to nieumarły
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vandergahast
Dołączył: 19 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
po mału robi się masło maślane, wszyscy już powtarzamy po sobie. spory są odnośnie paru jednostek ale najbardziej chyba odnośnie Palgue Zombie, więc moze po kolei roztrząśniemy każdą jednostkę zaczynając od niego? bo mi za bardzo nei chce się postów liczyć, a niepodpisujących się w żaden sposób gości szkoda by było liczyć za jednego.
Ja optuję za tym co zaproponowałem - Siewcą Zagłady albo Plugawym Zombie
___________ Jestem wicemistrzem :]
Mój chomik ma balkonik.
Shit happens. All the time. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
@ Haav Gyr
1- wydaje mi się, że na początku rzeczywiście było 6 tytanów i 6 tytanid, ale potem mieli potomstwo, ale mogę się mylić.
2- albo Ty mnie źle zrozumiałeś, albo ja Ciebie. Chodziło mi o to, że autorzy nazwali te jednostki wight/wraith, a nasze tłumaczenia wyglądają tak, jakby te jednostki w oryginale nazywały się death/grim reaper lub coś w tym stylu. Za bardzo oddaliliśmy się od oryginalnego nazewnictwa i właśnie dlatego kostucha nie pasuje. Jest zbyt potężna, szukamy nazw stworów o potędze porównywalnej do upiora.
3- a to są już gdzieś jakieś screeny/rysunki z piątki z orkami :?:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Avonu de Odihs
Dołączył: 9 czerwca 2005 Posty: 164
Skąd: Z grodu Gryfa
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Może spróbuję zrobić małę podsumowanie (chyba nikt mnie za to nie zabije).
Co do szkieletów/kościejów to wybór trzeba zostawić UT. Podobnie z Alpem/Nosferat(u).
Problemem są tylko:
Plague Zombie
Wight/Wraith - to głównie ze względu, że te jednostki w H3 nazywały się Zjawa/Upiór (które przez błąd kogoś w grze są jako Upiór/Zjawa).
Może zatem skupic się na tych jednostkach, w szczególności Plague Zombie (bo Wight/Wraith albo zostanie Zjawa/Upiór albo, jak podsumował UT, Upiór/Kostucha).
Ja osobiście (ze wzgledu równiez na szkic Plague Zombie jak i zdolności) zostawiłbym mu nazwę Siewca Zarazy (jak zaproponował Greyhawk). W każdym razie na pewno coś z zarazą (przecież zombii na szkicu ma taki miły, zgniły zielony kolor).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Co do Plague Zombie, mają zmienić nazwę. Wtedy będzie można łatwiej spolszczyć.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
ale po kija ktoś wrzucił tu obrazki jednostek? każdy przecież może je oglądnąć w dziale h5.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Greyhawk
Dołączył: 10 maja 2005 Posty: 164
Skąd: z miejsca, w którym ma swój początek legenda - z planetoidy Terra
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Co do Siewcy Zarazy (nie jak ktoś wyżej wspomniał Zagłady!) zdania nie zmieniłem - IMO pasuje idealnie.
Co do występujących w kilku postach Ghuli - proszę posłuchać, bo nie będę powtarzał:
GHULE NIE SĄ NIEUMARŁYMI!!! (a z Zombie tak na dobrą sprawę nie mają wiele wspólnego)
A co do nieszczęsnego Wraitha - cóż, Upiór rzeczywiście nie pasuje do szkicu. Ale tym bardziej nie na miejscu będzie nazwanie go Kostuchą! Kostucha to Polskie określenie Śmierci. A ile mamy Śmierci, co? Kto to widział żeby dzielny bohater prowadził do boju oddział, powiedzmy kilkudziesięciu Śmierci?! Cóż, pozostaje nazwa Ponury Żniwiarz. Powiem szczerze - niezbyt mnie się ona podoba, choć muszę przyznać, że do szkicu pasuje.
___________ "I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły..." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aramil
Dołączył: 1 maja 2005 Posty: 164
Skąd: Naggaroth, kraj mrocznych elfów
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Świeta racja Greyhawk! Ghule są żywe. Są to ludzie którzy postradali zmysły.
Plauge Zombie :arrow: Siewca Zarazy, Nieumarła Plaga czy cos w tym stylu, bo jeżeli to będą Ghule to H5 straci klimat, a przynajmniej Nekropolis. Wiem co mówie bo tak jak i Greyhawka gram w Wrahammera Fantasy Battle i na turniejach spotyka się mnówstwo klimaciarzy
___________ "We are the most civilsed race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other."
Lord Vraneth the Cruel , master of Har Ganeth |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
proszę państwa, co za dyskusja dotycząca śmierci. nazwy śmierć raczej nie będzie, bo śmierć jest jedna. kostucha też - to tylko uosobienie, polska nazwa. żaden ponury żniwiarz, bo to to samo. dajcie po prostu nazwę "upiór" czy coś w tym stylu.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Jeśli chodzi o skeletona toja bym go nazwał "kościej. Niektórym to się niepodoba. Więc nie tłumaczcie skeleton jako "szkielet" tylko "kościotrup"
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Greyhawk - zbytnio uwieszasz się szczegółów. W wielu systemach RPG i światach fantastycznych ghule są ożywieńcami. Jeśliby wracać do korzeni każdego ze stworów, to mielibyśmy np także żywe zombie, bo w kulturze voodoo, gdzie powtsały, nie były chodzącymi trupami tylko żywymi ludźmi w transie i pod pełną kontrolą szamana.
Jednostki sporne są dwie. Do upiora i zjawy nic nie mam, bo szczerze mówiąc zwisa mi to czym różni się zjawa od mary czy od upiora i co znaczą najdrobniejsze niuansy historii każdego z tych słów itede itepe.
Co do Plague Zombie to najlepszą propozycją wydaje mi się Piekłoszczyk, zaraz za nim Siewca Zarazy.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
nigdy bym nie pomyslal, ze zombie to zywi ludzie. ale teraz ide, bo zaraz rozpeta sie nastepna wojna o zombiaki.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Wszystkie problemy biorą sie z tego ze polski to GŁUPI język!!! :evil: :evil: :evil:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Anonymous (cytat): |
Wszystkie problemy biorą sie z tego ze polski to GŁUPI język!!! :evil: :evil: :evil: |
O co ci chodzi przecież język polski jest piękny :evil: (Obejrzyj angielską i polską wersje shreka). A jak się nie widzi to graj angielską wersją :!:
PS.
O zomniakach, że są żywi to już pisałem. Tylko poszukać :!:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Sasori (cytat): |
Greyhawk Jeśliby wracać do korzeni każdego ze stworów, to mielibyśmy np także żywe zombie, bo w kulturze voodoo, gdzie powtsały, nie były chodzącymi trupami tylko żywymi ludźmi w transie i pod pełną kontrolą szamana.
|
A z hydrą nie dało by się wygrać, bo na miejsce 1 odciętej głowy wyrosłyby 2 :!: A jedna głowa była nieśmiertelna.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
:D
Co dowodzi, że nie można się za bardzo wychylać w żadną stronę - ani nadmiernej wierności, ani nadmiernej frywolności w doborze nazw. Złoty środek (to ci dopiero nowość)!
A co do urody polskiego języka nie mam najmniejszych wątpliwości. Właśnie dla niej powinniśmy starać się dobrać nazwy, które z powodu prostoty ich języka umykają anglosasom. I dlatego jestem obiema ręcami za wszelkimi kościejami, piekłoszczykami, strzygoniami i całą resztą tałatajstwa, na które zwykł polować niejaki Geralt z Rivii ;)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Sasori (cytat): |
:D
A co do urody polskiego języka nie mam najmniejszych wątpliwości. Właśnie dla niej powinniśmy starać się dobrać nazwy, które z powodu prostoty ich języka umykają anglosasom. I dlatego jestem obiema ręcami za wszelkimi kościejami, piekłoszczykami, strzygoniami i całą resztą tałatajstwa. |
Do tego dodam Szeszemorę :D (Spolszczenie Banshee) :!:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 sierpnia 2005 Spolszczanie Necropolis
|
|
|
Sasori (cytat): |
A co do urody polskiego języka nie mam najmniejszych wątpliwości. Właśnie dla niej powinniśmy starać się dobrać nazwy, które z powodu prostoty ich języka umykają anglosasom. I dlatego jestem obiema ręcami za wszelkimi kościejami, piekłoszczykami, strzygoniami i całą resztą tałatajstwa, na które zwykł polować niejaki Geralt z Rivii ;) |
I tu się z tobą nie zgodzę, bo polski język niejednokrotnie okazuje się wybrakowany. Słownik angielski jest o wiele bogatszy, a przy tym lepiej brzmi...
|
|
Powrót do góry
|
|
|