Autor |
Wiadomość |
Crazy
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nargothrond
|
Wysłany: 12 kwietnia 2003 Strategia Homm3
|
|
|
Może trochę o strategi w Heroesie 3?
Wiem, że niechętnie będziecie zdradzać swoje tajemniece (przedewszystkim Ci, którzy grają w turniejach areny) ale jakiś małych porad możecie chyba udzielić?
Ja naprzykład, całą swoją armią podchodze w jedno miejsce i tam się bronię.
Może teraz Wy coś więcej powiecie? Wtedy i ja powiem więcej. :D
___________ Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy! |
|
Powrót do góry
|
|
|
tse tse
Dołączył: 12 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Białobrzegi n. Pilicą
|
Wysłany: 3 maja 2003 Strategia Homm3
|
|
|
Dość dziwna strategia Crazy bronić się zamiast podbijać, łupić, tłuc leszczaków ( kompa ) jak najszybciej manto mu spuścić to jest frajda a nie obrona Częstochowy :lol: .
Dość dziwne jest też, że komp atakuje właśnie tą twoją całą armię którą podszedłeś w jedno miejsce zamiast zająć niestrzeżone miasta :?:
Nie pomyliło Ci się cosik :)
Moja srtategia jak najszybciej zdobyć surowce ( jeśli są na mapie, bo są mapy na których nie ma) jak najszybciej zdobyć złoto, jak najszybciej mieć w miarę silną armię, jak najszybciej spuścić bęcki komputerkowi :P
Oto i cała ma strategia. :wink: Aha : magia ziemi, mądrość, logistyka, magia powietrza, magia wody i do boju.
Nie wiem czy będzie ktoś chętny do zdradzenia swojej taktyki tym bardziej, że możliwe, że punktowane będą opisy strategii w PA H3,
więc kto chciałby się zdradzać, ale z drugiej strony - kto wie :wink:
___________ Hattrick VII.42 - moja liga
Pilica piłkarska stolica :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Crazy
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nargothrond
|
Wysłany: 3 maja 2003 Strategia Homm3
|
|
|
To była taktyka walki :)
A taktyka w całym heroes jest całkiem podobna.
Zbieram wszystkie kopalnie w poblirzu i nie, wysyłam słabą drużyne na zwiad, robie dwie lepsze i to już wszystko...
___________ Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy! |
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 20 maja 2003 Strategia Homm3
|
|
|
Wpierw buduję herosa (żebym miał 2). Łączę wojo i na żer!! Pakuję tylko 1 herosa (tego z wojem) i jeżdżę nim dalej, a w tym czasie rozwijam się w zamq. Jak mam mało woja- to siem wracam. Zawsze mam 1 herosa pakera. Cały czas czatuję na Town Portal. Jak go mam- zbieram całe wojo i jadę od razu, jak nie- zabieram całe wojo i czekam do końca tyg. (na przyrost) i wyjeżdżam zetrzeć kompa z pow. i podziemi. Jak ktoś Mnie zaatakuje w zamq- to siem bronię czym mam (a wtedy wychodzą mi takie niesamowite wyczyny, że poezja- strategia żyje) :wink: .
:twisted: .: MiB :. :twisted:
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
SAM-UeL
Dołączył: 19 listopada 2002 Posty: 164
Skąd: Spośród szczytów Wielkiego Babilonu
|
Wysłany: 2 czerwca 2003 Strategia Homm3
|
|
|
MiB (cytat): |
Pakuję tylko 1 herosa (tego z wojem) i jeżdżę nim dalej |
Oj to od razu wiem, że masz dużo dni gry. Dla mnie minimalnie dwóch herosów do zwiedzania mapy oraz trzech walczących dwóch rycerzy i mag. Wtedy czuję się bezpieczny :) Dla maga dać coś wytrzymałego na magię! Wbić mu artefakt na obronę i szru czarować przeciwników! A między rycerzy rozdzielić równo wojsko. I Ci idą rozbijać armie przeciwnika! Choć pewnie uważacie, że pięciu herosów to dużo. Ale ja wam musze powiedzieć, że Ci dwaj zwiadowcy po pewnym czasie to tylko dostarczyciele armii do rycerzy. Mag zazwyczaj potrzebuje tylko studni :)
___________ biegniemy za szczęściem choć nie możemy go dopaść,
wciąz ucieka nam, bo nie znamy prawdy o nim,
Po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni..
|
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 3 czerwca 2003 Strategia Homm3
|
|
|
I owszem SAM-Uel'u, moja rozgrywka trwa zazwyczaj 2 miesiące 3-4 tygodnie (na L lub M, bo XL, to lepiej nie mówić :wink: ). Co do dostarczania woja- a myślicz, że czemu Ja Magię Ziemi zawsze kolekcjonuję i na Town Portal się sępię :?: :?:
:twisted: .:MiB:. :twisted:
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
tse tse
Dołączył: 12 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Białobrzegi n. Pilicą
|
Wysłany: 16 czerwca 2003 Strategia Homm3
|
|
|
MiB (cytat): |
I owszem SAM-Uel'u, moja rozgrywka trwa zazwyczaj 2 miesiące 3-4 tygodnie (na L lub M, bo XL, to lepiej nie mówić :wink: ). Co do dostarczania woja- a myślicz, że czemu Ja Magię Ziemi zawsze kolekcjonuję i na Town Portal się sępię :?: :?: |
A na jakim grasz poziomie, bo coś mi się zdaje że nie na zbyt wysokim :)
Moja taktyka szybko łupnia dać kompowi.
Bohater
na S jeden starczy (dobry)
na M wystarczy też jeden ale i tak inni się przydają
L i XL przynajmniej trzech L i pięciu XL z tym że wiodący zawsze jeden
Po podbciu wroga i spuszczeniu mu manta polecam odwiedzać tawernę można całkiem dobrego boha wynająć
Ciekawostka: na ostatniej mapie PA H3 tzn sezon 0506 mapa 04 rozmiar S miałem przechdnio około 15 bohaterów a cała gra trwała 9 dni
Tak więc widać że ilość bohaterów nie zawsze idzie w parze z wielkością mapy.
___________ Hattrick VII.42 - moja liga
Pilica piłkarska stolica :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Simba
Dołączył: 19 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Lwia skała
|
Wysłany: 19 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
No ja pierw spełniam wymagania do Kapitolu tzn pchli targ gildiada magów kuźnia cytadela zamek i jak mam kapitol to kupuję jednostki i je polepszam
___________ Nie płaci się za zamiary, lecz za pracę, którą wykonano. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Bury
Dołączył: 6 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Moja taktyka jest prosta. Zmieść wszystko z powierzchni ziemi i (podziemi :lol:) jak najszybciej :D A robię to różnie zależy wszystko od planszy. Są plansze gdzie najpierw inwestuję w zamek a potem w wojsko, a są też plansze gdzie robię odwrotnie. A co do ilości bohaterów to mam bardzo podobną strategię do tse tse.
___________ ......dziwny jest ten świat
http://www.gladiatorzyaren.webd.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Heimdall Ragnarok
Dołączył: 25 lipca 2003 Posty: 164
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Simba (cytat): |
No ja pierw spełniam wymagania do Kapitolu tzn pchli targ gildiada magów kuźnia cytadela zamek i jak mam kapitol to kupuję jednostki i je polepszam |
Też tak robię. Ale drugiego dnia kupuję Gildię Magów (zamiast kuźni lub targu), kiedy bohater jest w okolicy. Ja zawsze biorę maga na bohatera, drugiego herosa kupuję później jako garnizon w zamku. Od czasu do czasu garnizonowego bohatera wypuszczam na "żer" żeby sobie po EXPował. Prawię zawsze moja taktyka wygląda tak:
1 (dzień). Dom Rady Miasta
2. Gildia Magów
3. Kuźnia
4. Pchli Targ
5. Ratusz
6. Cytadela
7. Zamek
1 drugiego tygodnia. Kapitol
2. Magazyn Zasobów
W tym czasie mój heros odkrywa mapę i skarby oraz walczy ze słabymi neutralami o kopalnie (Tartak i Kamienio(z)łomy).
Może to nie jest szybka taktyka, ale chodzi o zadowolenie z gry.
___________ Kiedy muzyka milknie, reszta jest milczeniem |
|
Powrót do góry
|
|
|
Simba
Dołączył: 19 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Lwia skała
|
Wysłany: 23 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Ale ja biorę bochta np z chimerami bo z każdym poziomem dostaje chimera wi ęcej procent życia (to jest w wogu)aa i jak naj prędzej prawie robie Pchli targ i magazynek bo mi zasoby potrzebne są :D :lol: :twisted: :wink:
___________ Nie płaci się za zamiary, lecz za pracę, którą wykonano. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Heimdall Ragnarok
Dołączył: 25 lipca 2003 Posty: 164
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Simba (cytat): |
Ale ja biorę bochta np z chimerami bo z każdym poziomem dostaje chimera wi ęcej procent życia (to jest w wogu)aa i jak naj prędzej prawie robie Pchli targ i magazynek bo mi zasoby potrzebne są :D :lol: :twisted: :wink: |
To na jakim ty poziomie grasz? Chyba nie na zbyt wysokim, ponieważ chimery (z tego co pamiętam, bo Lochami dawno nie grałem) są dość drogie a i ich legowisko nie należy do zbyt tanich...To był wstęp. Technika walki. Hmm...zależy to od miasta, którym gram. A najczęściej gram Bastionem. Ale ogólnie to:
-ednostki dystansowe są najważniejszymi jednostkami na polu bitwy. Jeżeli wróg ma jednostki szybkie i/lub latające, chronimy ich zasłaniając "mięchem armatnim" (jednostki pierwszego poziomu). W Bastionie mogą pmóc enty i brodacze z młotami. Atakujemy inne jednostki strzelające a jeżeli ich nie ma najpotężniejszą jednostkę, albo najszybszą.
Czary...dlatego preferuję magów! Możecie mi mówić, że woj jest lepszy, bo ma dużo ataku i obrony, jednak silny Druid, Czarnoksiężnik czy Czarodziej bije na głowę jego "wspaniałą" armię. Zawsze dążę do tego, by heros nauczył się chociaż magii ziemi i ognia. Bo Spowolnienie na poziomie eksperckim to super sprawa, wróg staje się prawię nieruchomym celem "strzelaczy". Najlepsze zaklęcia pierwszego poziomu, których używam w walce to Błogosławieństwo, Przyspieszenie i Spowolnienie. No i Magiczna Strzała...A na wysokim poziomie po zdobyciu kilku Puszek Pandory dostałem kiedyś wszystkie czary piątego poziomu :)(A mój Elleshar miał poziom 30 więc Implozja zadawała trochę. Szkoda, że czarne smoki są na nią odporne).
Mięso armatnie to jednostki pierwszego poziomu. Tak zwana "zapchaj-dziura" w armii. Zwykle są to jednostki wolne, słabe i ogólnie nie wiadomo, do czego mają się przydać. Przede wszystkim (w późniejszych stadiach gry) nadrabiają to ilością. A formy ulepszone to czasami zmieniają jednostki tak, że zaczynają się liczyć
(np. Chochlik-Gremlin). Na pierwszym (pionku :]) i drugim (koniu^_^) poziomie zaawansowania, komp jest taki głupi, że atakuje albo strzelców albo nasze "mięcho". Skoro komp jest głupi, to czemu tego nie wykorzystać? Są fajowe czary typu: Obrona, Tarcza, Kamienna Skóra czy późniejsze Wskrzeszenie lub Antyżywioły (jeżeli przeciwnik używa czarów)
Do czego więc użyć mięcha? Do ochrony strzelców lub bezmyślnej szarży (chociaż tego drugiego bardzo rzadko używam). We wczesnych stadiach gry można próbować jakichś manewrów, żeby przeżyło jak najwięcej...
Zabijacy czyli trzon naszej armii. Jednostki wysokopoziomowe typu Kawalerzyści (Czempioni) i Gryfy (Królewskie), Jednorożce (Bitewne) i (Srebrne) Pegazy, Geniusze (Dżiny) i Nagi (Królewskie) itd. Oni mają być być blisko siebie i wspierać się wzajemnie. Nie opłaca się walczyć fair, trzeba próbować stworzyć taką sytuację gdzie będzie przewaga dwa na jednego. Zabijacy mają rozwalić całe towarzystwo wysokopoziomowe i zablokować strzelców. Są dość drodzy ale dobrzy. Opłaca się wydać trochę many na zaklęcia ochronne.
Jednostki wsparcia (Smoki i inne bestie) Smoki, Hydry i inne potwory szóstego i siódmego poziomu, mimo że potężne, nie nadają się do ataków samodzielnych, bo za szybko giną (bez wsparcia, otoczone przez mięcho i zabijaków), a poza tym mamy ich najmniej w armii. I są drodzy.
___________ Kiedy muzyka milknie, reszta jest milczeniem |
|
Powrót do góry
|
|
|
Simba
Dołączył: 19 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Lwia skała
|
Wysłany: 24 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
To na jakim ty poziomie grasz? Chyba nie na zbyt wysokim, ponieważ chimery (z tego co pamiętam, bo Lochami dawno nie grałem) są dość drogie a i ich legowisko nie należy do zbyt tanich...
a więć ja grałem na naj łatwiejszym :oops: ale zwykle gram na wierzy i nie dokończam :twisted: cośk muszę chyba taktyke zmienić a lubie cyt adele która troche jest kiepska ale zamkiem mi się dobrze gra
___________ Nie płaci się za zamiary, lecz za pracę, którą wykonano. |
|
Powrót do góry
|
|
|
SAM-UeL
Dołączył: 19 listopada 2002 Posty: 164
Skąd: Spośród szczytów Wielkiego Babilonu
|
Wysłany: 25 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Dawno tu nie witałem... (transfer słaby i trochę forum cięło..)
Rozwinę moją myśl na temat taktyki w Heroes III.
Rozpoczynam grę Magiem z prostego powodu:
:arrow: Wojsko + magia
Do kompletu kupuję w tawernie rycerza. 2/3 wojska obu bohaterów przypada rycerzowi, gdyż Mag pomaga sobie czarodziejskimi trickami.
Miasto rozbudowywuję do Ratuszu. Zazwyczaj dnia 6 i 7 pierwszego tygodnia kupuję generator stworzeń i umocnienia (zawsze to więcej mięsa armatniego dla wroga). Nowy tydzień rozpoczynam od starań o Kapitol, oraz rekrutacją nowego herosa (Jeśli finanse pozwalają). Reszta to tylko:
:arrow: Zwiedzanie i eksploatacja terenu
:arrow: Wyprawy grabieżcze na przeciwnika
:arrow: I łojenie skóry przeciwnikowi.
Co do wojska rozdzielenia. Powiedzmy, że w zamku są dwie jednostki strzelnicze, jedna latająca, dwie szybkie (lądowe), i dwie powolne.
Mając trzech bohaterów rozdzielam to następująco.
:arrow: Pierwszy - defensywny.. pilnuje tyłów porusza się z tymi dwoma wolnymi jednostkami + coś co przyłączył.. (3 jednostki z różnych miast źle wpływają na morale!)
:arrow: Drugi otrzymuje jedną jednostkę strzelającą i latającą
:arrow: Trzeci dwie szybkie i jedną strzelającą.
To by było na tyle.. (Spróbujcie tak na 200% :lol: )
___________ biegniemy za szczęściem choć nie możemy go dopaść,
wciąz ucieka nam, bo nie znamy prawdy o nim,
Po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni..
|
|
Powrót do góry
|
|
|
sir Galwar
Dołączył: 28 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 29 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Wiecie
Zastanawia mnie na jakich poziomach trudności gracie. Bo ja jedyny jaki uznaje to 200%. Nawet na eskach. I tutaj nie za bardzo mozna na poczatku podzielic armie na dwoch bohaterow, bo dla jednego jej niewiele. Mam zawsze dodatkowego bohatera ale tylko do zbierania surowców i odkrywania. Zależnie od wielkości mapki od jednego do nawet 6-8 na xl. Oczywiscie zawsze najpierw trzeba rozbudować coś co daje kase, ale trzeba też jakaś armie, bo inaczej żadnej kopalni nie odbijesz. Najlepszy do tego celu jest Tower. Ulepszamy gremliny, kupujemy drugiego bohatera, ktory z reguly ma przy sobie 30-50 gremlinow. Oddajemy je głównemu bohaterowi i już ma sporą armie zdolną zniszczyć słabszych przeciwników zanim do ciebie dojdą. I tak trzeba dociągnąć do Kapitolu a dalej to już miodzio. Chiciaż najlepsze sa te chwile przed jego wybudowaniem, trzeba sie troszkę napocić żeby zniszczyć prawie bez strat setką gremlinów np. 20 rogatych demonów.
Wszystko to jednak bierze w łeb przy esce na 200% procent. Tutaj to jest dopiero zabawa ale poki co nie bede przynudzał.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Simba
Dołączył: 19 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Lwia skała
|
Wysłany: 29 stycznia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
sir Galwar (cytat): |
Wiecie
Zastanawia mnie na jakich poziomach trudności gracie. Bo ja jedyny jaki uznaje to 200%. Nawet na eskach. I tutaj nie za bardzo mozna na poczatku podzielic armie na dwoch bohaterow, bo dla jednego jej niewiele. Mam zawsze dodatkowego bohatera ale tylko do zbierania surowców i odkrywania. |
Ja gram teraz na koniku 100% :lol: :lol: :lol: :lol: też mam 2 bochatery ale można zrobić że najeżdżasz dwoma jak jeden przegra to drógim dobijaasz :D :) :P a jak przegrasz armia w zamku i jeszcze raz:):) no dobra a grasz w woga czy w h3?? to spróbuję na 200% to chyba tak samo jak na wieży tylko mniej surowców albo wog ule nie ma złota nie pamiętam już
___________ Nie płaci się za zamiary, lecz za pracę, którą wykonano. |
|
Powrót do góry
|
|
|
sir Galwar
Dołączył: 28 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 6 marca 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Ja gram teraz na koniku 100% :lol: :lol: :lol: :lol: też mam 2 bochatery ale można zrobić że najeżdżasz dwoma jak jeden przegra to drógim dobijaasz :D :) :P a jak przegrasz armia w zamku i jeszcze raz:):) no dobra a grasz w woga czy w h3?? to spróbuję na 200% to chyba tak samo jak na wieży tylko mniej surowców albo wog ule nie ma złota nie pamiętam już[/quote]
najezdzac sobie mozna konikami ale nie na zamki w h3 przy 200%. przy takiej strategii niewiele scenariuszy skonczysz. sprobuj malych map to zobaczysz o czym mowie, bo widze ze z pojeciem o strategii w h3 jest u ciebie podobnie jak z ortografia.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 16 marca 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Strategia rozwoju bohatera zależy od przynależności do zamku oczywiście:
- Zawsze wybieram postać maga
- Umiejętności: Mądrość, Inteligencja, Przywództwo, Magia Powietrza, Magia Wody, Magia ziemi - to podstawy oprócz tego zależnie od możliwości Odporność magiczna, Taktyka, Finanse lub Dyplomacja.
Jeżeli gram zamkiem Inferno to zamiast magii wody, jest magia Ognia
Jeżeli gram nekropolią to zmienia się tutaj nieco więcej:
- Nekromancja, Wiedza, Nauka, Magia ziemi, Magia Ognia, Taktyka, ewentualnie Inteligencja lub Odporność magiczna zamiast Taktyki.
Co to budynków to zawsze restartuję grę tak by otrzymać budynek z jednostkami 2poz. a następnie buduje:
- Town Hall
- Gildie magów
- Targ
- Kuźnię
- Cytadelę
- Generator jednostek z 3poz.(ważne przed końcem tygodnia)
- Oraz jeśli kasy nie brakuje City Hall.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Magik
Dołączył: 18 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Z Cio Cio Bongo na końcu Moża Płytkiego
|
Wysłany: 24 marca 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Moja strategia jest podobna. Ja najczęsciej gram na expert bo tylko ta opcja mnie nie nudzi. Na początku najważniejsze są surowce na mapie w pierwszej kolejności złoto, później drewno i kamień. Później lece na kopalnie chyba, że w trakcie zbierania surowców nie opłaca się zostawiać kopalni. Zwiedzam cała mapę, ile mogę bez żadnej walki(no chyba, że ktoś chroni jedyną kopalnię drewna lub kamienia...) i rozbudowywuje miasto. Po odwiedzeniu ślepych zaułków wracam, biore ludzi i do roboty, rach ciach i już. Góra 2 i pół miesiąca przy okropnych sytuacjach...
___________ Shadow is not the only thing that spy you, I`m behind you, your dearest Boss®. |
|
Powrót do góry
|
|
|
ser verto
Dołączył: 31 grudnia 2003 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 25 marca 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Ja z reguły gram na 200% (zaczyna się wtedy bez złota). Lubię grać na mapach generowanych. Przed wygenerowaniem wybieram opcje: zawsze bez wody, jednostki neutrane ustawione na najwyższym poziomie, zamek Rempaik, bohater losowy lub wybrany.
Moja strategia wygląda następująco;
- staram się zdobyć kopalnię kamienia, tartak i zbierać złoto (jeśli jest) oraz zajmować inne zasoby,
- podstawa ekonomiczna to w 8 dniu kapitol,
- potem rozbudowa struktur w których się rekrutuje i rozbudowa gildii magów.
A dalej to już sama przyjemność...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Tibor
Dołączył: 19 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 marca 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Nie można mieć jednej strategii do wszystkiego.
Zawsze powinno się grać w zależności od sytuacji ekonomicznej i mapy.
Jeżeli grasz nawet XL na której Kapitol powinno się szybko budować a wokół twojego zamku leży dużo kupek złota, jakby stado złotych golemów po drodze popuściło, to lepiej zbudować więcej urodzisk + Cytadela, Zamek i mieć szybciej czym walczyć niż mieć dużo kasy bez armii.
Co do wyboru umiejętności to jeżeli taki super szybki bohater będzie miał armię podobną do drugiego bohatera z Płatnerzem i Skut. Ataku to może tylko uciekać gdzie pieprz rośnie a mając ograniczone pole manewru nie ucieknie. Ponadto wiedząc gdzie jest główny zamek nawet nie ma sensu gonić tylko iść do stolicy.
W różnych sytuacjach są różne rozwiązania a ścieżek wiele.
To daje nieśmiertelność tej grze.
___________ When you play, always think. http://gladiatorzyaren.webd.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Arc d'Arc
Dołączył: 20 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Złotoyja
|
Wysłany: 28 marca 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Acz kolwiek każda strategia ma wspólny początek, chociazby cel, zniszczyć i zrównac z ziemią wroga,złupic jego królestwo i przejąć zamki.Czy to za pomocą taktyki obrony i słabych ataków, czy to za pomocą jednego miażdżącego uderzenia(ja wolę szybko i skutecznie dopaść wroga).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Damiaen
Dołączył: 29 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)
|
Wysłany: 5 kwietnia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Mą strategią jest zwyciężać i nie dać się zwyciężyć... To bardzo skuteczna strategia jest!
A tak całkiem na serio... Strategia w znacznej części zależy od zamku którym gramy, ja więc przedstawię stategię wybróbowaną i bardzo skuteczną dla dwóch zamków Nekropolii i Twierdzy (tudzież i Bastionu), choć nie wykluczam, iż będzie równie skuteczna w przypadku innych zamków... Piszę oczywiście o grze na Arcymistrzowskim poziomie trudności, bo czy ktoś gra tu inaczej ? :)
Przyznam się szczerze i bez bicia, iż z reguły wybieram Twierdzę (ze wzgledu na doskonałe jednostki strzelajace, oraz imponujaca liczbę bardzo przydatnych czarów) i mą ulubioną bohaterkę Cyrę. Jej przewagą nad innymi herosami jest posiadanie wysokich umiejętności magicznych i (a jakże!) dyplomacji, co pozwala przy odpowiedniej ilości wojsk i umiejetnym wybieraniu przeciwników (naprawdę, czasami warto jest zdobyć Skrzynię ze skarbami dwa tygodnie później i nie atakować pilnujących jej gremlinów - kiedyś moga wzmocnić waszą armię!) w szybkim czasie osiągnąć znaczną przewagę nad rywalami.
Po wybraniu bohatera (w przypadku Nerkopolii polecam Sandra z jego talentem magicznym a z bastionu Ellesara z tą samą umiejętnościa bądź też Rylanda posiadającego umiejętność dyplomacji). powinniśmy kliknąć przycisk Tworzenie Losowej Mapy i... czekać. Acha, i jeszcze jedno - z premii początkowych wybieramy pieniądze - przydadzą się nam na pewno bardziej niżli jakiś badziewny artefakt, czy też zasoby...
Kiedy już obaczymy na ekranie monitora swój zamek przechodzimy do bacznej obserwacji terytorium wokół w poszukiwaniu leżacych gdzieś w pobliżu zasobów złota. Po uzbieraniu odpowiedniej sumy kupujemy kolejnego bohatera (najlepiej przeciwnej specjalizacji niż nasz "głowny", ewentualnie tego posiadajacego duże ilości wojska) jego armię zaś przekazujemy naszemu wybrańcowi, zaś owego nieszczęśnika wysyłamy na zwiad i w poszukiwaniu swobodnie leżących zasobów, które mógłby zebrać. I jeszcze jedna uwaga odnośnie Twierdzy - jeśli nas stać możemy ulepszyć Gremliny - wraz z nabytą w ten sposób umiejętnością strzelania znacznie wzrasta ich przydatność w walce.
Wróćmy jednak do naszegi głownego bohatera. Otóż uposarzony w liczniejszą armię i (koniecznie!) księgę czarów i zaklęcia pierwszego poziomu może wyruszyć na podbój świata...ekhmm... to znaczy na razie lepiej nie. Na poczatku lepiej atakować mniej liczne oddziały jednostek pierwszopoziomowych, gdyż istnieje większa szansa odniesienia zwycięstwa i utrzymania na stabilnym poziomie liczby wojsk i co ważne szczególnie w przypadku Cyry i Rylanda - na przyłączenie się wrażych oddziałów do naszej armii.
Wróćmy do zamku. Jak zapewne wszyscy wiedzą najlepiej jak najszybciej wybudować Kapitol i do tego dążymy. Kiedy już posiądziemy ową budowlę staramy się wznieść wszystkie siedliska stworzeń, nie ulepszając ich jednak (bądź ograniczając się tylko do tych, którym ulepszenie znacznie podnosi walory bojowe). Na to przyjdzie czas! Wpierw budujemy Gildię Magów (do poziomu piątego włącznie) i w przypadku Twierdzy - bibliotekę. Piszę tak gdyż, w przypadku tych zamków możemy otrzymać bardzo przydatne czary takie jak: Lot, Spacer po wodzie, Magiczny Portal, Wrota Wymiarów, które znacznie podnoszą zasięg poruszania się bohatera i w przypadku posiadania odpowiednich umiejętności (Magia Ziemi i/lub Powietrza poziom eksperski) i wysokiej manny dają komfort posiadania nawet przy dużej ilości zamków jednej, dużej armii...
"aaaaaaaaaa... ale jestem zmęczony - rzekł Damiaen - Na następnych zajęciach widzimy się jutro. Dobranoc !"
___________ This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.
Talib Kweli - "Get by" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Angel Darknes
Dołączył: 30 marca 2004 Posty: 164
Skąd: planeta cieni
|
Wysłany: 10 kwietnia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
moja strategia to najpierw uzbierać armie później troche czarów i do ataku, a w czasie walki to czekam wszystkimi moimi oddziałkami aż przeciwnik podejdzie a potem walka na całego
___________ ...i stała się ciemność |
|
Powrót do góry
|
|
|
arthas
Dołączył: 25 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 kwietnia 2004 Strategia Homm3
|
|
|
Ja tam na początku pcham wszystko w kasę, czyli staram zbodować jak najszybciej Kapitol. Później to już zależy od wielkości mapy i sytuacji :roll:
|
|
Powrót do góry
|
|
|