Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-12-3 18:34:26
Autor Wiadomość
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Tak, powinno się pojawić w grze technofantasty, ale nie w postaci The Forge. Inny zamek zaawansowany technicznie z czasów starożytność - późne średniowiecze (XVI w) to by było to.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 7 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Korzystając z tego, iz Internet mi (wyjątkowo:) ) działa.

Tak, powinien, ale tylko z jednym z dodatków.
Taki powiew świeżości, który nie psułby klimatu gdy jak najbardziej mi odpowiada. Mnie odowiada - jednak nie wiadomo jak innym. Dlatego w dodatku.

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Black Knight (cytat):
Tak, powinno się pojawić w grze technofantasty, ale nie w postaci The Forge. Inny zamek zaawansowany technicznie z czasów starożytność - późne średniowiecze (XVI w) to by było to.

To jest TO! :idea: Zamek typu rozwinętej cywilizacji mitycznej Atlantydy, czy też cywilizacji Inków.
Bo nie te mutanty z Forge nigdy nie pasowały, zbyt grotezkowe niczym z horroru klasy "B"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 8 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Hmmm... Mutanty z Forge... :twisted:

Nie, nie, nie... Nie żaden XVI w., tylko zamek stworzeń mechanicznych. Mi się podobał "wystrój" Forge. Był oszałamiający. :twisted: Jednak trzeba by go zmienić, mam nadzieję, że będzie równie dobry. :( Proponowałbym w jednostkach umieścić, smoczego golema, lub to coś z tego obrazka :D, czarno stalowego golema, z czerwonymi świecącymi oczami :twisted: , cóś takiego, co by wyglądało mniej, więcej jak kijek ubkręcony drutem, szczelający piorunami, ;P wyrzutnie rakiet ognistych :), może jakiegoś zmutowanego... elfa? Człowieka? No, w każdym razie coś takiego zdechłego, co wylazło z ścieków... :twisted: I żeby to bez pił [pił, pił i się spił, a potem w rowie wylądował ;P] mechanicznych, laserów i tym podobnych... A może miecze świetlne...? :twisted: :twisted: :twisted:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 8 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

DruidKot (cytat):
może jakiegoś zmutowanego... elfa? Człowieka? No, w każdym razie coś takiego zdechłego, co wylazło z ścieków...


świetny pomysł :D
popieram!

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Giater



Dołączył: 16 stycznia 2002
Posty: 164
Skąd: Milkburg

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

technocoś tam?! NIE - bzdura na resorach
szablą przez lufę czołgu....hmmm.... skąd ja to znam?

technofantasy - tfu też mi coś
i może krasnoludoelf albo elfolud - i elfoludek - ufoludek... tfu


chociaż ten zmutowany elf brzmi interesująco, no bo z drugiej strony elf to FLE a tu już tylko krok do FLY – więc może elfomucha z mechanicznymi skrzydłami :P
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Chyba przesadziłem z tym XVI w. Muszkieterzy strzelający do potworów? Nie to odpada. Ale nie chce widzieć takiego czegoś jak the Forge.
Najchętniej w grze widziałbym wysoko rozwiniętą cywilizacje starożytną, albo dwie (dobrą i złą).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
cóś takiego, co by wyglądało mniej, więcej jak kijek ubkręcony drutem, szczelający piorunami, ;P wyrzutnie rakiet ognistych , może jakiegoś zmutowanego... elfa? Człowieka? No, w każdym razie coś takiego zdechłego, co wylazło z ścieków...


Może od razu twórcy niech zrobią drugą wersje The Forge? Niechce czegoś takiego widzieć :evil: . Myśle że całkiem słusznie fani h3 niechcieli Forge w Armageddon's Blade, a wy chcecie to miasto w h5?!! Ja nawet niespojżałbym na taki dodatek w którym twórcy umieściliby takie miasto jak the forge z czasów II wojny, zresztą nie tylko ja, większość fanów ceniących sobie w herosach klimat fantasty z małymi dawkami technofantasty (golemy, smocze golemy).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

no widzisz........ ale jakoś w grach MM jednostki typu Forge nie przeszkadzały nikomu przez 15 lat :). Dopiero w HoMM3 odezwali się strażnicy czystego fantasy.

Ja bym z chęcią zobaczył kolejnego androida.... byleby był oryginalny - nie jakaś mieszanka jednostek z różnych zamków. Właśnie coś takiego ze ścieków - mutant jakiś, którego może poratowano wstawiając mu jakieś metalowe części (kawałek ręki, pół głowy :P) - wyrzutki społeczeństwa zepchnięte do kanałów... które tylko dzięki ludziom z miast typu Forge znaleźli ratunek i teraz chcą ze zemścić na całym świecie........ :twisted:

dodatkowo jakieś poczwary, które wynalazły 'wybuchający proszek', albo zbuntowani mistrzowie żywiołów, którzy kradnąc ich energię zdołali stworzyć urządzenia miotające piorunami kulistymi/kulami ognia. Bohaterowie też mogliby mieć jakiś starożytny miotacz (podobny do tych z mm7), albo dwa :). .... do tego też jakieś cudowne artefakty Starożytnych potworzyć i będzie dobrze :)

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem powinno byc trochę tf, ale nie w takim stopniu jak Forge. Na pewno nie może być jak już wyżej mówiliście tych zombich z kałaszami albo aburdalnych nagatanków :/

mnie odpowiadałoby zaawansowanie techniczne, ale nie w stylu srebrno-niebieskim, tylko złoto-brązowym (jeśli wiecie o co mi chodzi) - a mianowicie coś takiego jak było w książkach Verne'a. Dosyć zaawansowane maszyny, ale np na parę czy węgiel .
Zamek właśnie w tym stylu, taki XIX wiek naszego świata, jednostki wyobrażam sobie tak:
- myślałam o golemach, no ale będziemy zabierać je Akademii? Chyba raczej nie...
- to będą jednostki wyłącznie mechaniczne, bez kierowania przez jakąś żywą istotę (tak jak to było u smoczych golemów - były kierowane przez karły)
- bez żadnych absurdalnych laserów, ewentualnie może pojawić się proch, ale tylko do wysadzania murów (jednostki BEZ pukawek)
- zastanawiam się nad jednostkami strzelającymi - czym mają strzelać? Strzały zbyt prymitywne, magia naukowcom nie uchodzi, pistoletów przecież im nie damy... Może coś w rodzaju granatów? Sama nie wiem.
- ogólnie byłyby to jednostki wolne, wytrzymałe, z dobrą obroną i zadawanymi obrażeniami. Dla balansu zamkowi można odebrać strzelaczy.

Wiem, że moja wypowiedź jest zbyt ogólna i zbyt wiele z niej się nie można dowiedzieć, ale to było wymyślane na poczekaniu (no, takim trochę dłuższym :))

Aha, i gdybym mogła (a nie mogę bo jestem tylko gościem) to zaznaczyłabym opcję o dodaniu zamku w dodatku plus opcja on/off .

Jak jeszcze więcej to przemyślę, to więcej napiszę :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Może od razu twórcy niech zrobią drugą wersje The Forge?

Może... Mi tam w Forge nie pasowały tylko jednostki. Budowle były fenomenalne. Kto nie widział, niech idzie na stronkę Acida... Tylko na smoki trzeba uważać :wink:

Cytat:
Niechce czegoś takiego widzieć :evil: . Myśle że całkiem słusznie fani h3 niechcieli Forge w Armageddon's Blade, a wy chcecie to miasto w h5?!! Ja nawet niespojżałbym na taki dodatek w którym twórcy umieściliby takie miasto jak the forge z czasów II wojny, zresztą nie tylko ja, większość fanów ceniących sobie w herosach klimat fantasty z małymi dawkami technofantasty (golemy, smocze golemy).


Dobrze powiedziałeś... Ja też bym nie spojżał na dodatek "(...)jak The Forge z czasów II wojny(...)", ale tu nie o takie chodzi. Tu chodzi, o coś innego. A golemy? To co niby? Przecież możnaby spróbować. Co szkodzi, dodać taką opcję?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crazy



Dołączył: 4 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Nargothrond

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Tak, w dodatku.

Ale technologie w stylu, jak ktoś już powiedział (nie pamiętam kto) np. parowe. Żadnych czołgów laserowych. Technologie ala późne średniowiecze, ale troche bardziej fantastyczne. Np. armaciarz :)

___________
Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tu chodzi, o coś innego. A golemy? To co niby? Przecież możnaby spróbować. Co szkodzi, dodać taką opcję?


Ale ty mówisz o jakiś absurdalnych pomysłach jak np. wyrzutnie rakiet czy miecze świetlne lub jakieś zmutowane niewiadomo co. Nie chce żeby takie rzeczy weszły do gry. Dodać taką opcję w której zawarte byłyby twoje pomysły zaburzyłoby klimat fantasty - jeśli byłoby to w patchu - nie mam nic przeciwko
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze nie rozumiem, co macie do laserów?? Popatrzcie na złe oko albo na maga - czym oni strzelają, jeśli nie takim magicznym "laserem". Co stoi na przeszkodzie, żeby goblin dzierżył drewniany kij z przywiązanym na końcu czerwonym kryształem i strzelał z tego jak z muszkietu, tyle że czerwonym promieniem???
Piły??? Tylko tak gwoli ścisłości - chodzi o łańcuchowe czy tarczowe??? Bo tarczowe akurat świetnie wyglądają. Polecam zagrać w Etherlords II - tam są takie genialne jednostki - wygląda jak Xenomorph (dla niezorientowanych Obcy), ale nie ma ogona, a na rączkach piły tarczowe. Tylko nie jest to jakiś wolny zombie ale zwinna bestyja.
Poza tym co do tych mieczy świetlnych - w Etherlords jest pewna jednostka - wojownik - wygląda jak połączenie szkieletu i cyborga (ma autentyczne pożółkłe kości połączone z metalowymi częściami - głowa w stylu terminatora (bez skóry oczywiście) i pusta klatka piersiowa - to robi wrażenie). Ten stwór dzierży miecz - wygląda jak zwykły miecz (może bardziej katana) i świeci bladoniebieską, złowrogą poświatą... - taka postać miecza świetlnego będzie jak najbardziej tolerowana :P

Nie muszę ukrywać - Forge mi nie odpowiada... zbytnio bajeranckie i wogóle. Dla mnie najlepiej wygląda technologia w stylu terminator bez skóry... (w Forge czegoś takiego nie zauważyłem; kłania się czyjś tam czarno-stalowy golem z świecącymi czerwonymi oczami, ale ja bym wolał więcej rdzy) To coś ze ścieków, o czym tam piszecie też byłoby niezłe. A może jakiegoś Xenomorph'a albo Predatora dołączyć :twisted: ... Oczywiście nie dokładnie, jeno coś na tym wzorowane...

Pomysł z technologią XVI wieku też jest całkiem fajny - to by mogła być np. domena krasnoludów. Podobnie jak i z tą z XIX wieku. Generalnie bronią palną powinny być jakieś hakownice i arkabuzy. Czołgi parowe itp. też mi się podobają.

Czemu to technika ma być bez magii.... z magią jak najbardziej (nagraliście się w Arcanum czy co? :wink: ). Np. takie połączenie nekromacji i techniki (czyli to o czym pisałem wyżej - wojownicy z Etherlords). Biała magia też by podchodziła. Czemu nie zrobić czołgu (parowego oczywiście :wink: ) strzelającego... piorunem.

A tak poza tym, to jednostki posługujące się prochem powinny w końcu się pojawić - proch w tym świecie przecież jest znany (odwołuję się do jednej misji z H4, gdzie płacimy pewnym krasnoludom za wysadzenie skał blokujących przejście). A kule armatnie walające się po pokładzie podczas bitwy morskiej?

Tak więc widzę co najmniej dwa zamki techniki... jeden bardziej futurystyczny (ten zły), jeden bardziej tradycyjny...

Black Knight (cytat):
Chyba przesadziłem z tym XVI w. Muszkieterzy strzelający do potworów? Nie to odpada.


A to czemu? A słyszeli o strzelaniu srebrną kulą do wszelkich wiedźm, wampirów i wilkołaków???
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A to czemu? A słyszeli o strzelaniu srebrną kulą do wszelkich wiedźm, wampirów i wilkołaków???


Ponieważ to będzie tylko dodatkowy zamek - a pozostałe, jak wiadomo bazują na średniowieczu. Więc nie wyobrażam sobie np. muszkieterów strzelających do kuszników.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Black Knight (cytat):
Cytat:
A to czemu? A słyszeli o strzelaniu srebrną kulą do wszelkich wiedźm, wampirów i wilkołaków???


Ponieważ to będzie tylko dodatkowy zamek - a pozostałe, jak wiadomo bazują na średniowieczu. Więc nie wyobrażam sobie np. muszkieterów strzelających do kuszników.


Po pierwsze - nie wszystko bazuje na średniowieczu (chociażby Forteca z minami czy Inferno z lawą :wink: ). Po drugie - był okres przejściowy, w którym strzelano ze wszystkiego. A łuki były stosowane naprawdę bardzo długo - dpiero kiedy wprowadzono broń maszynową, ich czas bezpowrotnie minął (wcześniej łuk okazywał się bardziej szybkostrzelny od broni palnej i równie śmiercionośny). A kusze są przecież stosowane do dziś, tyle śe nie na polu walki a w jednostkach specjalnych, gdzie liczy się cichość (wiem, że to akurat w przypadku Heroes nie ma to znaczenia). Mie tam wcale nie przeszkadza, że jedni mają kusze, a drudzy "ogniste kije" - te dwie bronie różniły się w zasadzie tylko zasięgiem.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
no widzisz........ ale jakoś w grach MM jednostki typu Forge nie przeszkadzały nikomu przez 15 lat :). Dopiero w HoMM3 odezwali się strażnicy czystego fantasy.

Hmmm...jakoś grałem w 6,7 i 8 i zmutaoanych goblinów w wyrzutnią rakiet tam nie widziałem :?: Co innego roboty które wyglądały jak roboty.

Cytat:
Ja bym z chęcią zobaczył kolejnego androida.... byleby był oryginalny - nie jakaś mieszanka jednostek z różnych zamków. Właśnie coś takiego ze ścieków - mutant jakiś, którego może poratowano wstawiając mu jakieś metalowe części (kawałek ręki, pół głowy :P) - wyrzutki społeczeństwa zepchnięte do kanałów... które tylko dzięki ludziom z miast typu Forge znaleźli ratunek i teraz chcą ze zemścić na całym świecie........ :twisted:
No właśnie te ścieki i mutanci zaburzyli by świat fantasy, już kiedyś mówiłem że sf powinno być że tak powiem mityczne, bogowie-to rasy wysokorozwinięte, roboty przypominające golemy(nie na odwrót), magia to siła dostępna poprzez wysokie technologie. Czy że by była telewizja dla średniowiecza? magią i tyle.

Cytat:
dodatkowo jakieś poczwary, które wynalazły 'wybuchający proszek', albo zbuntowani mistrzowie żywiołów, którzy kradnąc ich energię zdołali stworzyć urządzenia miotające piorunami kulistymi/kulami ognia. Bohaterowie też mogliby mieć jakiś starożytny miotacz (podobny do tych z mm7), albo dwa :). .... do tego też jakieś cudowne artefakty Starożytnych potworzyć i będzie dobrze :)
Właśnie o to chodzi, tylo te urządzenia i artefakty muszą przypominać broń średniowieczną.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Black Knight (cytat):

Ale ty mówisz o jakiś absurdalnych pomysłach jak np. wyrzutnie rakiet czy miecze świetlne lub jakieś zmutowane niewiadomo co. Nie chce żeby takie rzeczy weszły do gry. Dodać taką opcję w której zawarte byłyby twoje pomysły zaburzyłoby klimat fantasty - jeśli byłoby to w patchu - nie mam nic przeciwko


ARGH! :)

:arrow: Po pierwsze... MIECZE ŚWIETLNE TO BYŁ ŻART!!! Ale świecący miecz może być... Tyle, że nie wiem po co...

:arrow: Po drugie... Te wyrzutnie rakiet, to źle zrozumiałeś. Chodziło o coś, o czym mówił Acid.
Cytat:
dodatkowo jakieś poczwary, które wynalazły 'wybuchający proszek', albo zbuntowani mistrzowie żywiołów, którzy kradnąc ich energię zdołali stworzyć urządzenia miotające piorunami kulistymi/kulami ognia


:arrow: Po trzecie... Zmutowane niewiadomo co jest bardzo fajne... Nie wiem, co Ci się w nim by nie podobało... :cry:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Anonymous (cytat):
Hmmm...jakoś grałem w 6,7 i 8 i zmutaoanych goblinów w wyrzutnią rakiet tam nie widziałem :?: Co innego roboty które wyglądały jak roboty.


No widzisz.. bo gobliny miały miotacze laserowe, a nie wyrzutnie rakiet :P. Proponuję obejrzeć filmik kończący ze 'złej' strony w mm7. (mówiąc o jednostkach typu Forge miałem właśnie na myśli androidy, roboty i inne mechaniczne potwory, które były tam od pierwszych części)

Poza tym, nie przeczę, że także wolałbym oryginalne jednostki. Właśnie takich cyborgów, zmutowanych stworów ze ścieków, smocze golemy lub cyber-smoki (jak ten, który jest na obrazie do którego link podałem na początku), miotacze kul ognistych i piorunów kulistych, zdobione obracające się tarcze z ostrzami, ale nie wmontowywane w zombie czy nagę, kieś jednostki z tym 'wybuchającym proszkiem', klejnoty czy różdżki miotające promieniami świetlnymi (podobnie jak wspomniany już efekt beholderów), miotacze strzelające 'elektrycznymi' strzałami lub pociskami....

a wszystko to przynajmniej w części ze starożytnego, tajemniczego metalu, którego tajemnicę posiedli tylko Starożytni.

Cytat:
No właśnie te ścieki i mutanci zaburzyli by świat fantasy, już kiedyś mówiłem że sf powinno być że tak powiem mityczne, bogowie-to rasy wysokorozwinięte, roboty przypominające golemy(nie na odwrót), magia to siła dostępna poprzez wysokie technologie. Czy że by była telewizja dla średniowiecza? magią i tyle.


Czy ty aby chociaż przeczytałeś tytuł tej ankiety? Chodzi właśnie o to, by to NIE BYŁO tradycyjne fantasy, ale elementy TECHNOfantasy. NIE CHCĘ czystego fantasy i jak widzę po wynikach ankiety - większość osób też chętnie widziałaby coś nowego i/lub akceptuje, że świat z MM-HoMM (gdyż jest to jeden, ten sam świat) nigdy nie był czysto fantasy.

Poza tym, te lasery i roboty są starsze niż cała Erathia i pochodzą właśnie z tamtejszych mitów :P dodatkowo - jaka telewizja? - Starożytni już dawno nie korzystają z tak prymitywnych wynalazków.... w MM5 były komputery pokładowe :)

Cytat:
Właśnie o to chodzi, tylo te urządzenia i artefakty muszą przypominać broń średniowieczną.


No widzisz...... tyle że właśnie NIE o to chodzi. Nie wiem, skąd sobie ludzie ubzdurali, ze HoMM dzieje się w czasie średniowiecza. W rzeczywistości wg fabuły akcja dzieje się w bardzo odległej przyszłości! Tak dalekiej, że lasery stanowią tam muzealne zabytki! Tak dalekiej, że całe światy zostały już zniszczone i upadły do poziomu barbarzyństwa. Tak dalekiej, że być może historia zatoczyła koło.
EDIT: no dobra, WIEM przecież dlaczego ludie myślą, że HoMM dzieje się w czasach średniowiecza.... ale to nadal niepoprawne rozumowanie :P

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Jestem przeciwny!
Jak dla mnie klimat powinien byc polaczeniem klimatu sredniowiecza z magia, czyli fantasy. Bez specjalnie rozwinietych technologi. Smocze golemy (i wszystko podobne co mozna by zrobic) jest dla mnei rpzesadzone. Jakby oni mogli budowac takie rzeczy to by mogli stworzyc fortece, ktorej nie da sie zdobyc. Poza tym zeby takiego smoczego golema poruszyc jest potrzebna ogromna moc magiczna (chyba nie sa na baterie) i glupie jest to ze one sobie tak samopas chodza i to w wielkich ilosciach.
Tak co do dodatkow bardzo nie podoba mi sie podejscie. Wszystko co ma byc w H5 powinno byc w H5 a nie wymyslic gre i podzielic ja na gre+10 dodatków zeby trzeba bylo ja 11 razy kupować... to jest tylko i wylacznie lecenie na kase.
A tak w ogole zamiast nowego zamku technofantasy powinno sie pomyslec nad calymi zamkami Orkow, elfow, krasnoludow czy cos... skoro ludzie maja swoj zamek to czemu inne rasy gniezdza sie razem?
Pozdr.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crazy



Dołączył: 4 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Nargothrond

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Anonymous (cytat):
Smocze golemy (i wszystko podobne co mozna by zrobic) jest dla mnei rpzesadzone. Jakby oni mogli budowac takie rzeczy to by mogli stworzyc fortece, ktorej nie da sie zdobyc.

Może nie na temat, ale taka ciekawostka, może być potraktowana jako mój kolejy glos za. Gdyby stworzyli fortece, których nie da się zdobyć, to przeciwnicy stworzyli by broń, która taką fortecę zniszczy/zdobędzie. Taki to rozwój technologi... :)

A czołg parowy to jednak przesada, bo ile taki czołg pól by musiał zajmować. Dając, że jednostka zajmuje 1 pole, a większe (np. smok) 2, to taki czołg musiałby zajmować 4/5 pól, bo inaczej realizm zostanie zachwiany ;)

___________
Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Crazy (cytat):

A czołg parowy to jednak przesada, bo ile taki czołg pól by musiał zajmować. Dając, że jednostka zajmuje 1 pole, a większe (np. smok) 2, to taki czołg musiałby zajmować 4/5 pól, bo inaczej realizm zostanie zachwiany ;)


Jaki realizm? ;) W H3 Azure Dragon był na 2 pola i wilczy jeżdziec tyż... a jakby je tak porównać dokładniej to ten wilk mógłby odgryźć smokowi głowę ;P.

Pomijając już ten prosty fakt, czemu twierdzisz, że czołg miałby być większy od smoka? Mi raczej przychodzi na myśl obraz potężnej bestii chwytającej czołg pazurami, unoszącej się wysoko w powietrze i upuszczającej go na nieprzyjaciela ;).

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crazy



Dołączył: 4 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Nargothrond

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Guinea (cytat):
Pomijając już ten prosty fakt, czemu twierdzisz, że czołg miałby być większy od smoka? Mi raczej przychodzi na myśl obraz potężnej bestii chwytającej czołg pazurami, unoszącej się wysoko w powietrze i upuszczającej go na nieprzyjaciela ;).

To w takim razie smok będzie na 2, czołg na jeden i piechur też na jedne... już widze, jak piechur swoją wielką dzidą rozwala czołg... ;)

Ale chyba to nie temat na dysqsje o polu walki... :)

___________
Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

nie no.... przestańcie mnie rozśmieszać :)

realizm co do wielkości jednostek to jakaś bzdura :)

Proponuję np. obejrzeć intro do H3 RoE - taki tytan też zajmuje jedno pole. Podobnie jak malutki krasnoludek, niziołek, chłop czy harpia, których całe stado miażdży swoją stopą :)

gdyby tu realizm dawać, to na jednym polu musiałoby być pięć oddziałów harpii, a taki tytan zajmował by pól pięć co najmniej :) (czyli łącznie - 25 razy więcej miejsca)

nie widzę żadnych przeszkód, dla których czołg miałby być tej samej wielkości co (w rzeczywistości o wiele mniejszy) wilk czy (w rzeczywistości kilkakrotnie większy) smok. Zresztą naga-tank miał właśnie zajmować tyleż miejsca :)

problem dalej jest wokół - czy chcemy widzieć czołgi. jak dla mnie to trochę w drugą stronę - zbyt prymitywny. Starożytni czymś takim jak czołg (a w dodatku parowy) z pewnością od wieków już się nie posługują. Może natomiast jakiś kryształowy pancernik miotający piorunami?

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2004     Technofantasy? Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Po pierwsze... MIECZE ŚWIETLNE TO BYŁ ŻART!!! Ale świecący miecz może być... Tyle, że nie wiem po co...

Po drugie... Te wyrzutnie rakiet, to źle zrozumiałeś. Chodziło o coś, o czym mówił Acid. Cytat:


W takim razie sorry. Co do wyrzutni rakiet to może być, tylko jakaś bardzo prymitywna. A może wprowadzić do gry inne machiny, np. trebuchet?


Cytat:
Po trzecie... Zmutowane niewiadomo co jest bardzo fajne... Nie wiem, co Ci się w nim by nie podobało...


To zależy..... jeśli chcesz by takie jednostki były neutralne to mi to nie przeszkadza. Ale jeśli chciałeś je umieścić w jakimś zamku (tym futurystycznym?) to źle. Oto chodzi by w tym zamku były jednostki techniczne a nie ściekowe ;)


Cytat:
Po pierwsze - nie wszystko bazuje na średniowieczu (chociażby Forteca z minami czy Inferno z lawą ). Po drugie - był okres przejściowy, w którym strzelano ze wszystkiego. A łuki były stosowane naprawdę bardzo długo - dpiero kiedy wprowadzono broń maszynową, ich czas bezpowrotnie minął (wcześniej łuk okazywał się bardziej szybkostrzelny od broni palnej i równie śmiercionośny). A kusze są przecież stosowane do dziś, tyle śe nie na polu walki a w jednostkach specjalnych, gdzie liczy się cichość (wiem, że to akurat w przypadku Heroes nie ma to znaczenia). Mie tam wcale nie przeszkadza, że jedni mają kusze, a drudzy "ogniste kije" - te dwie bronie różniły się w zasadzie tylko zasięgiem.


To nie wpłynełoby dobrza na samą grę. Heroes zawsze był bazowany na średniowieczu i fantasty. A pozatym, po co ci łucznicy/kusznicy mieliby dzierżyć swoje stare bronie gdy byłby dostęp do karabinów - skuteczniejszych (przynajmniej dla mnie)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.