Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-5 16:47:27
Autor Wiadomość
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Herosi i RTS :?: :!:
Może od razu zrobią z tego zręcznościówke w której będzie kierować się bohaterem i walczyć z wrogim wojskiem.
Już dzisiaj lece uczyć się jak najszybciej pracować z myszką i jak wykorzystywać skróty w czasie walki.
Goście z Ubisoftu chyba w życiu nie mieli styczności z Herosami i chyba nie wiedzą co ta gra ma takiego w sobie że wszystkim fanom turówek się podoba.
Czarno widze naszych biednych Herosów jeżeli ma ich robić Ubisoft. :(

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Kumbat (cytat):
Goście z Ubisoftu chyba w życiu nie mieli styczności z Herosami i chyba nie wiedzą co ta gra ma takiego w sobie że wszystkim fanom turówek się podoba.
Czarno widze naszych biednych Herosów jeżeli ma ich robić Ubisoft. :(

Hmm, z tego co wiem, to Fabrice i główny grafik są fanami Heroes (przynajmniej tak napisał ;) ), poza tym tak na prawdę to nie weimy, co Ubisoft zrobi, także nie wiem czemu zaczyna się już pomstowanie...
Raczej dziwne jest, że w ogóle taka dyskusja powstała.

___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Każdy krok w stronę RTS-ów może być krokiem prowadzącym Hirosów w przepaść.
Głosuję: absolutnie nic.

___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Jestem absolutnie przeciwny jakiemukolwiek czasu rzeczywistemu w Heroes! Wyobraźcie sobie...spotykają się dwie potężne armie, jedną z nich dowodzisz ty. Walka trwa bardzo długo. W końcu wygrywasz i spostrzegasz, że ktoś inny pozajmował ci wszystkie zamki w grze. Albo w jednym z nich, lub w dwóch były garnizony i dowodzileś 2-3 bitwami na raz :P Zupełnie nie wyobrażam sobie czegoś takiego, w ogóle nie dopuszczam do myśli :twisted:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Spotkałem sie przynajmniej z dwiema grami turowo/rzeczywistymi

Pierwsza to Jagged Alliance 2 gdzie czas był rzeczywisty, a walka turowa (i to było dobrzy wykombinowane)

Druga to Lords Of The Realms-II gdzie było odwrotnie - czas turowy, a walki w trybie rzeczywistym.

Ale nie HOMM!!!! Nie wyobrażam sobie walk w trybie rzeczywistym (zapewne o to chodzi tfurcom). Przecież istota HOMM opiera się w pewnym sensie na podobnych zasadach jak w szachach. Wyobrażacie sobie prowadzenie setek pikinierów, łuczników i jazdy przeciwko Tytanom, dżinom? A jak rzucac czary.... zatrzymać spacją grę? Nie... tego juz doswiadczyłem w BG (tam przynajmniej jest ok). Nie ma co się w ogóle zastanawiać... nie przemawiają nawet atrakcje typu górki, wzniesienia, szturm na zamek ze wszystkich stron, olbrzymiste pole bitwy, dostanie się pod ostrzał przeciwnika.

To juz lepiej niech UbiSoft wymyśli całkowicie nową grę fantasy opartą na rasach i tam zastosuje tryb rzeczywisty.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
skryty



Dołączył: 25 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Słupsk

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

No cóż, jedyną możliwą odpowiedzią jest pierwsza...

Co prawda zastanawiaem się nad odhaczeniem drugiej, ale w końcu nie doszedłem do tego, co w ograniczeniu długości tur ma wspólnego z "grą w czasie rzeczywistym", więc pozostała 1. W końcu w III-ce można było ustawiać długość tury, a nie dodawało to obcego wymiaru*** do gry.



*** obcy wymiar - w tym przypadku każdy element gry w czasie rzeczywistym - czy to na ekranie walki, czy przygody...

___________
Only God can judge me...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Tak sobie myślę, że ta ankietka to bardzo dobre i szczwane posunięcie UbiSoftu.

Spójrzcie, turowość jest, co tu dużo mówić, podstawowym elementem HoMM, na którym gra się opiera. Zamiena tego na eRTeeSowość byłaby kompletnym przeinaczeniem serii HoMM i zrobieniem z tego zupełnie innej gry. Po prostu większej innowacji nie można by wymyślić i zapewne fani na całym świecie już teraz drżą co takiego Ubi chce z ich ukochaną grą zrobić. No właśnie, narodziły się obawy, że tak bardzo będzie można zmienić HoMM.

Ano właśnie, przed oczami fanów obecnie rysują się najgorsze i najbardziej czarne wizje.

I niech się rysuja, pewnie mówią w UbiSofcie. Bo wątpię, aby taka zmiana była wprowadzona. Jednak gracze kiedy już HoMM5 wyjdzie każdą inną, mniejszą zmianę powitają z radością, że jednak turowośc pozostała. Co tam, że grafika pełna 3D, przecież wciąż mamy tury, choć tego nie wywalili! Co z tego, że Antagarich nie istnieje, dobrze, że choć dalej jest to turówka!

Rozumiecie mnie? Tu chodzi o to, by fani bardziej spokojnie przyjęli wszelkie inne innowacje, widząc co takiego Ubi może zrobić HoMM. Pokazują nam na co ich stać, jak wiele mogą tu zmienić, byśmy nie narzekali później na małe innowacje.

To podejście psychologiczno-zastraszające i mogłoby odnieść sukces. Ale, na szczęście, zdemaskowaliśmy ich :)))).

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Faramir (cytat):
Tak sobie myślę, że ta ankietka to bardzo dobre i szczwane posunięcie UbiSoftu.

Eeee, to tej ankiety nie założył Ururam tylko ktoś z Ubisoftu :shock: ? Nie, ja już nic nie rozumiem :( . Wiem tylko, ze jak Rejtan będę bronił turówki...

Faramir: Nie wiem :) Wydaje mi się, iż inicjatywy tych ankiet wychodzą od Ubi... ale nie jestem pewien. Tak czy inaczej powyższy post należy traktować dość sarkastycznie :P

___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

No cóż.... żadnego RTS-u nie chcę (HoM&M to dla mnie odpoczynek po wielkich zupełnie niekontrolowanych bitwach w RTS-ach :wink: ). Co najwyżej dopuszczam ograniczenie czasu na tury(oczywiście jako opcję), ale moim zdaniem i tak to rzecz zbędna...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 31 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Śpieszę uspokoić nastroje: :wink:
1) Ankietę założyłem ja, jednak w porozumieniu z MuadDibem.
2) Z tego, co wiem, nie ma szczególnych planów odejścia od turowości, a ta sonda ma za zadanie sprawdzić, czy decyzja o nie odchodzeniu jest słuszna.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 31 grudnia 2003     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Uffff, wielkie dzięki za tak pozytywną informację :) .
Choć z drugiej strony nawet myśl o sprawdzaniu tego wydaje się niebezpieczna i pogląd Faramira może okazać sie słuszny. (Faramir: O jejku jej :) Pisząc go wcale mi nie myślałem, czy jest słuszny, czy nie - miał być zabawny :P) Bedziemy sie cieszyć z tego, że turówka nie zwracjąc uwagi na to, że herosem jest Królewna Śnieżka :evil: .

___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 4 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Spotkałem sie przynajmniej z dwiema grami turowo/rzeczywistymi

Pierwsza to Jagged Alliance 2 gdzie czas był rzeczywisty, a walka turowa (i to było dobrzy wykombinowane)

Druga to Lords Of The Realms-II gdzie było odwrotnie - czas turowy, a walki w trybie rzeczywistym.
.

Nie tylko te gry, jest jeszcze cała seria Fallout(moja ulubiona zaraz po herosach gra) Oraz gra Lords of Magic, gdzie czas rzeczywisty był podczas walki.
Ale mimi wszystko Herosi to zupełnie inna gra więc czas rzeczywisty nie wchodzi w grę, nawet opcja symulacyjna z jednocześnie poruszającymi się graczami odpada ze względu na środowisko trójwymiarowe gry :evil:
Bo trzeba by mieć maszynę ze 256ramu 128 grafika i proces. 1Ghz, żeby w miarę gra chodzila.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Herosi oczywiscie powinny zostac gra turowa. Ale moze daloby sie wprowadzic pewnie zmiany, ktore nie zaklocilyby zbytnio samej zasady turowosci, ale troche urealnilyby (a raczej wyrownaly szanse graczy, ktorzy nie wykonuja tur jako pierwsi) pewne rzeczy w grze. Na przyklad:
- kiedy heros dopada wroga armie gracza, ktory bedzie sie ruszal pozniej, wtedy zamiast autoamtycznej bitwy, najpierw gracz zatakowany mialby mozliwosc ucieczki - wykorzystania czesci swoich punktow ruchu (powiedzmy do 50%), zeby uniknac walki (oczywiscie z ograniczeniami, np. gracz uciekajacy nie moze odwiedzac obiektow, ani podnosic skarbow, w czasie ucieczki nie ma na to czasu przeciez)
- kiedy gracz atakuje miasto, wtedy gracz broniacy sie ma mozliwosc czesciowej mobilizacji (w koncu trudno niepotrzezenie podejsc cala armia pod miasto), np. wykupienia do 25% armii z siedlisk, poustawiania armii w slotach, rzucenia jakichs czarow)
- podzielic tury na 2 czesci (dzienna i nocna) wykonywane najpierw wszyscy gracze dzienna, potem wszyscy nocna, w dziennej poruszamy sie, walczymy, zajmujemy budynki i podnosimy rzeczy, a nocnej natomiast budowane sa budowle w miastach, dochodza zakupione armie, przychodza
zarobione urobki z kopalni itp. - ale dzieje sie to w miare mozliwosci automatycznie, gracz wczesniej wybiera co chce w turze zrobic (okresla liste zadan), natomiast robi sie to pozniej samo - od razu widac korzysci w grze online - przygotowanie zadan do wykoannia w turze nocnej moze byc wykonywane w czasie kiedy inni gracze robia swoje tury dzienne, potem co najwyzej przed samam tura nocna gracz moze zmodyfikowac liste zadan (kiedy np. okaze sie ze stracil/zdobyl miasto, albo brakuje mu zasobow na wszystkie zlecone zadania).

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Eru



Dołączył: 28 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 6 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

co do listy zadań.... troszeczke zepsóło by zabawę......ustwiasz listę zadań a póżniej robisz wsz wszystko po kolei, sorry komputer robi, a ciekawiej jest przecież somemu wszystko robić........prawda?
reszta pomysłów dało by się wklepać, ale bez tej listy zadań; ew można robić to tak jakby dziennik i póżniej sammemu się by robiło....zmieniając częśc rzeczy
a możliwoścą uciczki z walki czy przygotowaniu obrony miast to mogłby być odpowiedni czar/umiejętność która na najwyższym poziomie uniemożliwiała by wykonanie tych czynbności a na słabszy z lekka je utrudniała(nazwa: bitwne ukrycie czy coś w tym rodzaju)

___________
Nie trać nigdy cierpliwości,
to jest ostatni klucz,
który otwiera drzwi
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Hmm...to by się nadawało na jakiś dodatek (darmowy, oczywiście)... Ale do gry... Zróbcie w ogóle RTS Heroes of Might and Magic! Inaczej, DZIĘKUJĘ! Chociaż ta jednoczesna tura... Ale tu się robią problemy! Jeżeli gracz komputerowy skończy szybciej turę od gracza, to co się dzieje? Jest o turę dalej czy musi czekać? A poza tym to wyklucza tryb Płonące Pośladki...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Eru (cytat):
co do listy zadań.... troszeczke zepsóło by zabawę......ustwiasz listę zadań a póżniej robisz wsz wszystko po kolei, sorry komputer robi, a ciekawiej jest przecież somemu wszystko robić........prawda?


Ciekawie, jak ciekawie, ale jak sie ma kilkanascie miast, kilkadziesiat siedlisk, sporo lezacych zasobow do zebrania, to wyklikanie w kazdym z miast budynku do zbudowania, armii do zakupienia trwa dluuuuuuugo i tak naprawde nie daje jakiejs szczegolnej frajdy (no chyba ze ktos jest masochista i lubi, jak go reka boli od klikania), naprawde przydalaby sie mozliwosc zautomatyzowania tego chociaz troche. W koncu wladca panstwa (czyli gracz) nie musi sam planowac i pilnowac kazdego drobiazgu, niech mu doradcy (czyli komputer) przygotuje plan tego co mozna zrobic (tu oczywiscie przydalaby sie wczesniej mozliwosc wskazania priorytetow, np. wskazanie miasta, ktore ma byc najszybciej rozbudowane, a dla odmiany innego, ktore zostawiamy na koniec, dopiero jak mamy wolne zasoby, wskazanie miast i narodzisk w ktorych stawiamy maksimum armii i takich, ktore sobie darujemy na razie, wskazanie obszarow z ktorych nalezy zebrac lezace dobra). I do przygotowania takiej listy propozycji komputer sie nadaje znakomicie, ale to juz od wladcy (gracza) zalezy co z ta propozycja zrobi, czy zakceptuje i wykorzysta bez zmian, czy wprowadzi jakies korekty czy tez wykorzysta jako papier do wychodka a zrobi wszystko po swojemu.
Nie wiem czy naprawde konieczna jest mozliwosc zobaczenia, jak to w miescie pojawia sie nowy budynek i nowe armie. Rownie dobrze moze wladca pojsc spac zostawiajac wykonanie rozkazow swoim podwladnym, a dopiero nastepnego dnia podziwiac wyniki.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 13 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Gość (Heimdall Ragnarok) (cytat):
Hmm...to by się nadawało na jakiś dodatek (darmowy, oczywiście)... Ale do gry... Zróbcie w ogóle RTS Heroes of Might and Magic! Inaczej, DZIĘKUJĘ! Chociaż ta jednoczesna tura... Ale tu się robią problemy! Jeżeli gracz komputerowy skończy szybciej turę od gracza, to co się dzieje? Jest o turę dalej czy musi czekać? A poza tym to wyklucza tryb Płonące Pośladki...

Wyjaśniam ruchy symulacyjne polegają na tym iż w trakcie ruchu przeciwnika komputerowego możemy się poruszać, tzn wraz z kliknięciem oddanie tury, punktu ruchu odnawiają się natychmiastowo i nie musimy czekać aż tura przeciwnika się skończy. Taki tryb był możliwy do włączenia/wyłączenia na początku każdej gry w opcjach w Age of Wonders.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 19 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Zatem wszystko jasne. Co miało zostać powiedziane, powiedziano.
Przystepuję do podsumowania.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 stycznia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Myślę że RTS to pomyłka i to straszliwa - czyżby Ubisoft chciał zrobić z Heroes - The Sims :lol: W sumie walki nie mogą być w trybie rzeczywistym bo pewnie otrzymalibyśmy jakiegoś shoguna :twisted:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 lutego 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

:shock: :shock: :shock: NIEEEEEEEEEE!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

Boże tylko nie herosi i RTS, błagam!!! O ile jednoczesne ruchy są jeszcze strawne to czas rzeczywisty absolutnie NIE! I BASTA!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
WorldDragon



Dołączył: 10 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: eeee tam, nieważne =]

Wysłany: 14 lutego 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Nie no rzeczywiście nie róbmy z naszego ukochanego homm Warcrafta, bądź Starcrafta :!: Heroes to heroes i nie ma co gadać :D Dla czasu rzeczywistego w homm kategorycznie NIE :!:
_____________________________________________________________
Veni, vidi, vici-Przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem

gg2066188

___________
</post>
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
WorldDragon



Dołączył: 10 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: eeee tam, nieważne =]

Wysłany: 14 lutego 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Sorx Ururam Tururam dopiero teraz zauważyłem jak powiedziałeś wcześniej że już podsumowujesz.
_____________________________________________________________
Veni, vidi, vici-Przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem

gg2066188

___________
</post>
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Jestem za opcją drógą dzięki niej mam pewność że zanim przeciwnik zanim skończy ture nie pójdzie na spacer a pozatym nie dam zrobić z herosa rts.(i nie tylko ja)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Roodeck



Dołączył: 19 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Starachowice

Wysłany: 18 czerwca 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Czas rzeczywisty w Heroes to byłaby tragedia!!!!Heroes to turówka , i nigdy nie powinno zblizać się nawet do RTSów. Mogłyby być najwyzej tury jednoczesne w grze wieloosobowej.
___________
Visca el Barça!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 22 grudnia 2004     Herosi, a czas rzeczywisty. Odpowiedz z cytatem

Absolutnie turowy, a ograniczenie długości trwania tury było już w H3 (pasek pod wyborm miasta ustawiał czas od 1 do 30min, była też opcja nieskończoność, która była prawie zawsze używana (przynajmniej przeze mnie) licznik chyba nie liczył czasu podczas bitew i powiadamiał o zbliżającym się końcu).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.