Autor |
Wiadomość |
Davids
Dołączył: 8 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: Erathiaa
|
Wysłany: 9 sierpnia 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Dla hero dobrych(Castle,Rampart,Tower, a szczególnie dla zwiadowców)
1-Łucznictwo
2-Mądrość
3-M.Powietrza
4-M.Ziemi
5-Atak
6-Płatnerstwo
7-Dowodzenie
8-Taktyka (jeśli gra sie na jednostki strzelające można je wtedy dobrze ustawić)
A dla złych proponuję drugi zestaw:
1-Atak
2-Płatnerstwo
3-Mądrość (chyba każdy powinnien się chociaż nauczyć rzucać czary, zawsze się przydają, szczgólnie berserk czy przyspieszenie)
4-M.Ognia
5-M.Ziemi
6-Odpornośc na magię
7.Taktyka (przydaje się szczególnie w wypadku Dungeon)
8.Łucznictwo
W przypadku hero z nekropolis zamiast łucznictwa oczywiście nekromancja!
I kto podskoczy do tak wyszkolonych hero?
___________ GTA SA... Czy ktoś rozumie latanie samolotem? |
|
Powrót do góry
|
|
|
Davids
Dołączył: 8 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: Erathiaa
|
Wysłany: 9 sierpnia 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Rindiglas (cytat): |
Uważam że najlepszy nie jest ani stricte mag ani stricte wojownik tylko bohater w miare uniwersalny - wojownik któremu nieobca jest magia. Mój przepis na niego? Oto i on:
Bierzemy sobie bohatera ze specjalnością logistyka ( Gunnar z Lochów lub któryś z łowców z bastionu , zapomniałem teraz jego imię). Dajemy mu: logistykę , mądrość , magię ziemi , do wyboru magię powietrza lub wody , łucznictwo , skuteczność ataku , dwie pozostałe to może być szczęście i dowodzenie chyba że stwierdzimy że nam się nie przyda to może być dowolnie , np. płatnerstwo , jeszcze jedna magia , inteligencja , na sam początek nauka:) Ogólnie dwie pozostałe umiejętności są do rozdysponowania wg panującej sytuacji , wymagań mapy itp. Np. na mapie na której jest dużo wody możemy dać nawigację .
Stworzony tutaj bohater i jego umiejętności wykorzystujemy w pełni po otrzymaniu czaru z 4 poziomu : Portal Ziemi . Możemy wtedy niemal dowolnie przemieszczać się po mapie jesteśmy wtedy także mocni zarówno przeciwko wrogim magom jak i wojownikom. Takiego bohatera koło 24 poziomu jest naprawdę trudno pokonać. |
To prawda uniwersalny hero jest dobry. Ale ja jeśli chcem takiego stworzyć wybieram inne umiejętności:
1.Nauka
2.Dowodzenie
3.Mądrość
4.M.Ziemi
5.M.Powietrza
6.Atak
7.Znajdowanie Drogi
Ósma zdolność jest obojętna (ale najlepszy wybór to Płatnerstwo lub Logistyka)
___________ GTA SA... Czy ktoś rozumie latanie samolotem? |
|
Powrót do góry
|
|
|
Rindiglas
Dołączył: 6 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Hmmm na pewno zamieniłbym znajdywanie drogi z logistyką a jako ósmą niewątpliwie dodałbym tu łucznictwi jako że jest one zawsze przydatne. Gra bez jednostek strzelaj ących jest bardzo trudna i zawsze przydaje się przynajmniej taka jedna w armii , a bardzo miłe jest kiedy zadaje ona o 50% więcej obrażeń.
___________ "Jestem elfem i nic co elfie nie jest mi obce."
"Tam na dole zostało wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło świat wydaje się lepszy" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Davids
Dołączył: 8 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: Erathiaa
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Nie! Logistyka powieksza tylko ruch, a znajdowanie drogi polepsza go na trudnym terenie (np. bagna,śniegi itp.).Jeśli masz znajdowanie drogi expert to niewiele gorszy ruch masz na bagnach niż np. na trawie.
Co do łucznictwa masz racje, nie pomyślałem otym, a przezcięz to moja ulubiona umijętność. :x
___________ GTA SA... Czy ktoś rozumie latanie samolotem? |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
W każdym bądź razie obie te umiejętności (logistic i pathfinding) to podstawa sukcesu na dużych (L, XL) i zróżnicowanych pod względem terenu mapkach. Moim zdaniem warto poświęcić te dwa sloty.
Natomiast mam pytanie do tych co są w temacie:
Istnieją artefakty, które podnoszą umiejętności bohaterów tak jak niektóre um. drugorzędne. Słyszałem gdzieś od kogoś jakoby ich współczyniki nie miały się kumulować z poznanymi przez herosa umiejętnościami drugorzędnymi, m. in. mowa tu o artefaktach podnoszących parametry łucznictwa w armiach.
Jesli ktoś dysponuje dokładnymi informacjami na ten temat to mógłby to tutaj nam ładnie przedstawić.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Elias
Dołączył: 6 czerwca 2000 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 sierpnia 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Procenty z artefaktów się nie dodają do procentów zyskiwanych z umiejetności bohaterów, ale zwiększają te właśnie umiejętności.
Mając na przykład artefakt zwiekszający łucznictwo o 10%, faktycznie zwiększa nam on łucznictwo o 10%*'procent z umiętnosci łucznictwa bohatera', czyli bohater, który ma łucznictwo na basic, dostanie dodatkowy 1% (razem będzie miał 11%), expercie (50%) dostanie dodatkowe 5%, a bohater który łucznictwa nie ma nie zyska na tym artefakcie nic.
Oczywiście jak zwykle są wyjatki: artefakty zwiększające odporność magiczną i dyplomację działają niezależnie od posiadania przez bohatera umiejetności.
___________ There can be only one! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dagon
Dołączył: 24 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 23 sierpnia 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Łucznictwo
Co do łucznicwa to tą umiejętność staram się brać zawsze wojakiem. Czasem wybieram nawet Herosa z tą specjalnością. Ale to wtedy kiedy gram 4 fun.
A z tymi procentami od artefaktów to Dzięki Elias.... Ja to inaczej widziałem... :D
___________ Brak inteligentnego pomysłu na podpis |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonthan
Dołączył: 27 września 2004 Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice
|
Wysłany: 27 września 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Najlepsza kombinacja: Logistyka[LOGISTICS], Mądrość[WISDOM], Artyleria[ARTILLERY](jak sie bronisz w zamku to można kontrolowac wieże strzelnicze!!!), Balistyka[BALLISTICS], Inteligencja[INTELLIGENCE], Magia ziemi[EARTH MAGIC ], Nauka[LEARNING], znajdowanie Drogi[PATHFINDING]
___________ Wróg u Bram... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dagon
Dołączył: 24 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 1 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Nauka
Hmm.
Mi tam nie zależy na tej umiejętnosci specjalnie. Czym jest dodatkowe 2000 pkt.EXP przy 180 tysiącach. Dlatego Tę umiejętność biorę tyko jeżeli mam coś mniej przydatnego do wyboru...
___________ Brak inteligentnego pomysłu na podpis |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Dragonthan (cytat): |
Najlepsza kombinacja: Logistyka[LOGISTICS], Mądrość[WISDOM], Artyleria[ARTILLERY](jak sie bronisz w zamku to można kontrolowac wieże strzelnicze!!!), Balistyka[BALLISTICS], Inteligencja[INTELLIGENCE], Magia ziemi[EARTH MAGIC ], Nauka[LEARNING], znajdowanie Drogi[PATHFINDING] |
Zamiast Artylerii dałbym Płatnerz lub Skuteczność ataku(Magia wody dla magów), Nauka odpada, lepsze Przywództwo, a Znajdowanie drogii zastąpiłbym magią Powietrza lub wody i To jest dobra kombinacja(szczególnie dla wojownników).
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonthan
Dołączył: 27 września 2004 Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Do Haav Gyr:
Ja artylerii bym niczym nie zastępował, a to 8 jednostka strzelająca i można nią kontrolować wieże strzelnicze jak sie broni zamku.
Nauka jest dobra, ponieważ więcej doświadczenia przybywa a co z tym idzie szybciej sie uczy nowych umiejetności.
Ale co do znajdowania drogi to sie mylisz, bo deptanie sobie po pare kroków po śniegu, bagnach czy pustyni to strata czasu. Moim zdaniem jest to nieodzwony element wojownika.
___________ Wróg u Bram... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Tylko zwróć uwagę na dwie rzeczy:
1) Artyleria jest dobra ale brak Przywództwa może być odczuwalny, gdy miałbyś jesze jakiś artefakt to zyskujesz przewagę właśnie dzięki morale i dodatkowym ruchom.
2) Znajdowanie drogi przydaje się, ale tylko na specyficznych mapach, gdzie jest dużo śniegu lub bagien, bo jeśli ich ilość procentowa jest mniejsza niż 20% to mimo wszystko zmarnowany slot.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonthan
Dołączył: 27 września 2004 Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Brak przywództwa zniweluje posiadaniem artefaktu Pendant of Courage (Znak Odwagi) (jeśli będzie na planszy), albo innymi artefaktami co dają morale, albo odwiedzaniem rożnych obietków. Tak poza tym to chętnie bym sobie wzioł tą umiejętność jeśli nie miałbym wyboru, ale na pewno zastąpił bym ją balistyką. Balistykę brał bym na 100%.
Znajdowanie drogi jest przydatne (na przeważającej liczbie plansz są tereny trudne - śniegi, bagna itd), no chyba że jak powiedziałeś nie ma takich trudnych terenów ale skąd mam o tym wiedzieć skoro nie odkryta mam plansze i nie wiem jaki teren będzie dalej. Czyż nie jest tak?
___________ Wróg u Bram... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Zazwyczaj gram Loinisem, bo ma zaklęcie Prayer (jedno z najsilniejszych).
Mój ulubiony zestaw to:
1.Wisdom
2. Magia Ziemii
3. Magia Powietrza
4. Magia Wody
5. Leadership (Przywództwo)
6. Szczęscie
7. Balistyka
8. Resitance (Obrona przed magią)
Ten zestaw jest mocno zbalansowany (4 umiejętności dla maga, 4 dla wojownika), przydaje się głownie na mapach XL, gdyż tam często musimy zdobywac zamki (Balistyka), p\Przywództwo się przydaje mi pod koniec gry, gdy zbieram najlepsze jednostki (zazwyczaj 7lvl) ze wszystkich zdobytych zamków, wtedy oczywiście gdy mam 4 różne rasy (z 4 róznych zamków) jednostki i jeszcze się jakiśnieumarły trafi to Przywództwo jest wręcz niezbędne.
Resistance się przydaje gdy trafisz na silniejszego do siebie maga.
Magia Ziemii - na XL-ce potrzebne jest zaklęcie Town Portal, a magia ziemii pozwala na wybranie docelowego miasta.
Magia Powietrza - również potrzebna do adventure spells, czyli - Dimension Door oraz Fly.
Water Magic - Wkońcu Loinis ma specjalność Prayer, więc żeby jaknajlepiej to wykorzystać potrzebna nam ta zdolność.
Wszystko.
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Drupi
Dołączył: 15 września 2004 Posty: 164
Skąd: z grobu
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
u mnie to by wyglądało tak:
1.mądrość
2.magia ziemi
3.magia wody
4.skuteczność ataku
5.balistyka
6.logistyka
7.nekromancja (dla nekromanty)
8.magia powietrza lub szczęście
___________ Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Siny
Dołączył: 9 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
porno bohater:
1 logistyka
2 m powietrza
3 taktyka
4 znajdowanie drogi
5 ofens
6 defens
7 wiedza
8 m ziemi
___________ szukasz twardych wojowników? http://www.granda.prv.pl/ |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 2 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Dragonthan (cytat): |
Brak przywództwa zniweluje posiadaniem artefaktu Pendant of Courage (Znak Odwagi) (jeśli będzie na planszy), albo innymi artefaktami co dają morale, albo odwiedzaniem rożnych obietków. Tak poza tym to chętnie bym sobie wzioł tą umiejętność jeśli nie miałbym wyboru, ale na pewno zastąpił bym ją balistyką. Balistykę brał bym na 100%. |
No właśnie, tylko skąd wiesz, że ma być na planszy jeśli nie będzie to może po prostu zmarnować slot, dlatego ważne jest wybieranie umiejętności które zawsze się przydają. Poza tym Mając morale +7 lub więcej(Przywództwo, Owy artefakt plus jakaś fontanna) daje ci olbrzymie możliwości podczas bitwy.
Cytat: |
Znajdowanie drogi jest przydatne (na przeważającej liczbie plansz są tereny trudne - śniegi, bagna itd), no chyba że jak powiedziałeś nie ma takich trudnych terenów ale skąd mam o tym wiedzieć skoro nie odkryta mam plansze i nie wiem jaki teren będzie dalej. Czyż nie jest tak? |
No właśnie znów zakładasz że bagana i śniegi są na każdej mapie, a tak na 100% nie jest, a dodatkowo owych trudnych terenów może być znikoma ilość więc Znajdowanie drogi może być całkowicie zbędne. Znajdowanie powinno się wybierać wtedy gdy rodzimy zamek mamy na trudnym terenie, w innych przypadkach gdy nie znamy mapy jest to wielce ryzykowne.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Siny
Dołączył: 9 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
No właśnie, tylko skąd wiesz, że ma być na planszy jeśli nie będzie to może po prostu zmarnować slot, dlatego ważne jest wybieranie umiejętności które zawsze się przydają. Poza tym Mając morale +7 lub więcej(Przywództwo, Owy artefakt plus jakaś fontanna) daje ci olbrzymie możliwości podczas bitwy. |
chcialbym zobaczyc te mozliwosci majac +7 morale, bo cos mi sie wydaje ze nie beda one wiekszy od tych +3
___________ szukasz twardych wojowników? http://www.granda.prv.pl/ |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 3 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
A wiesz że istnieją jednoski obniżające morale?? A wiesz że jest taki czar jak Sorrow?? Dlatego potrzebne ci jest wyższe morale niż +3. Poza tym skoro masz przywództwo to możesz włożyć na szyję inny artefakt(przydatniejszy w danej chwili) lub też tam gdzie są miejsca na dodatkowe artefakty, wtedy możesz użyć(jeśli będzie na mapie) zestawy z 2/3 księgami magii, coś do szczęścia i kajdany wojny, lub kule.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 3 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Masz rację Haav Gyr
Podam przykład: Załózmy że już zdobyliśmy parę zamków np. Rampart, Necropolis, Tower (Tytany), Stronghold (Barbarzyńca) i mamy w oddziale jednostki z każdego zamku jaki posaidamy, wieć nasze morale wynoszą (wejsciowe) -3, bo -2 za jednostki z 4 zamkow i -1 za nieumarłego w oddziale.
Wtedy przywództwo bardzo się przydaje, nie zastapią go artefakty (ciężko by było znaleźć 6 artefaktów podwyższających morale), wtedy gdy mamy przywództwo na Expert które daje nam +3 to wychodzimy na 0. A prawie zawsze znajdziemy na mapie jakiś artefakt który zwiększy morale naszych jednostek.
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonthan
Dołączył: 27 września 2004 Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice
|
Wysłany: 4 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Haav Gyr:
Cytat: |
No właśnie, tylko skąd wiesz, że ma być na planszy jeśli nie będzie to może po prostu zmarnować slot, dlatego ważne jest wybieranie umiejętności które zawsze się przydają. Poza tym Mając morale +7 lub więcej(Przywództwo, Owy artefakt plus jakaś fontanna) daje ci olbrzymie możliwości podczas bitwy.
|
Dlatego trzeba podjąć ryzyko. Kto nie ryzykuje ten nie wygrywa - oto moje hasło. Grałem w wiele plansz i na 90% z nich istniało sporo trudnych terenów także z 10-u rozpoczętych plansz na 9-u było sporo trudnych terenów (przewertowałem plansze jakie są dostępne w menu gry i tak jak mówie - sporo tam takich z trudnym terenem)
___________ Wróg u Bram... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Elias
Dołączył: 6 czerwca 2000 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 5 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Duch (cytat): |
Masz rację Haav Gyr
Podam przykład: Załózmy że już zdobyliśmy parę zamków np. Rampart, Necropolis, Tower (Tytany), Stronghold (Barbarzyńca) i mamy w oddziale jednostki z każdego zamku jaki posaidamy, wieć nasze morale wynoszą (wejsciowe) -3, bo -2 za jednostki z 4 zamkow i -1 za nieumarłego w oddziale. |
Nawet majac zdobyte tyle zamkow mieszanie zbyt duzej ilosci armii mija sie z celem. Przy takim zestawie zamkow w zupelnosci wystarcza 3 z nich do stworzenia znakomitej armii: Tower (tytany, naga i moze dziny),
Stronghold (behemothy, cyklopy i moze ptaszki), Rampart (smoki i jednorozce). Nieumarli byliby tu raczej niezbyt przydatni.
A przy takim mieszaniu armii zamiast inwestowania w leadership i artefakty, bardziej oplacalne byloby uzycie jednego artefaktu - Spirit of Oppression i mamy miejsce na inne artefakty i skille.
___________ There can be only one! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Drupi
Dołączył: 15 września 2004 Posty: 164
Skąd: z grobu
|
Wysłany: 5 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Cytat: |
A przy takim mieszaniu armii zamiast inwestowania w leadership i artefakty, bardziej oplacalne byloby uzycie jednego artefaktu - Spirit of Oppression i mamy miejsce na inne artefakty i skille. |
Niby tak ale najpierw trzeba go znaleźć, a jak wiadomo na danej mapie może go w ogóle nie być :wink:.
___________ Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Bartolomeos
Dołączył: 21 września 2004 Posty: 164
Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 6 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Mój ulubiony bohater wyglądałby tak:
mądrość
magia ziemi
skuteczność ataku
płatnerz
logistyka
łucznictwo
dowodzenie
oraz jakaś inna, zależna od mapy (np. nawigacja, znajdowanioe drogi, inna szkoła magii czy coś w tym stylu)
Jak widać, mój ideał to raczej rycerz z najgroźniejszą (wg mnie) szkołą magii.
___________ Wiem że nic nie wiem
Sokrates |
|
Powrót do góry
|
|
|
Grunthor
Dołączył: 6 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 6 października 2004 Umiejętności drugorzędne
|
|
|
Do Drupi i Elias
A co wam daje Spirit of opression jak macie ujemne morale. Sprawdzcie.
___________ Śmierć to nieznana kraina z której nie powrócił żaden podróżny.
William Shakespeare |
|
Powrót do góry
|
|
|