Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-12-4 9:11:06
Autor Wiadomość
Denadareth



Dołączył: 15 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Araucania obecnie Gliwice

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Nie widzę czemu miałyby być wątpliwości odnośnie poziomu 3 Haven. Squire czyli giermek awansuje na rycerza co jest jak najbardziej naturalne i zgodne z tłumaczeniem. Tak samo nie widzę powodów by Paladyn nie mógł siedzieć na koniu.. Co z tego, że nikt tego nie widział. Teraz zobaczy :)

A Militia to nie to samo co po polsku milicja - to niezorganizowana grupa bojowa, osobiście uważam że najlepszy będzie albo sam piechur albo straż miejska.

Co do Inferno... Jestem całkowice ZA Ognistym Sukkubem. Co do demonów to proponują albo Demon/Rogaty Demon albo Demon/ Nadzorca Demonów.

Pozdrawiam
Denadareth

___________
"Jeśli komuś zaufasz to on Cię zdradzi, jeśli nikomu nie zaufasz zdradzisz się sam"- Roger Zelazny "Amber"
"Jeśli coś może pójść źle to pójdzie i to w najgorszym momencie"- Prawo Murphy'ego"
"Świat jest piękny- żartowałem"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jeden słownikowy drobiazg:

"Cavalier" to tak samo "Kawalerzysta" jak "bloody" oznacza "blady". :twisted:

"Kavalerzysta" to "Cavalryman"

Natomiast "Cavalier" to:
- wzniesienie (wieża) dowódcy w forcie
- żołnierz przestrzegający kodeksu honorowego, rycerz
- stronnik Karola I
- arogancki, nonszalancki, niefrasobliwy

... A przy okazji kalka francuskiego "Chevalier".

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Co do Sukkuba faworyty to może Piekielna Wiedźma ??????

Co do ulepszonych chłopów to może straż Chłopska ????
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Kod:
Imp - Chochlik
Familiar - Diablik
Horned Demon - Rogaty Demon
Horned Overseer - Rogaty Nadzorca
Hell Hound - Piekielny Ogar
Cerberus - Cerber
Succubus - Strzyga
Succubus Favorite - Nałożnica Szatana 
Hell Stallion - Piekielny Ogier
Nightmare - Nocna Mara
Pit Fiend - Czart
Pit Lord - Czarci Lord
Devil - Diabeł
Archdevil - Arcydiabeł


Horned Overseer - Demon Weteran

Co do Sukkhuba to myślę że nie ma sensu tworzyć polskiego odpowiednika, jako, że każdy gracz doskonale wie co to za stworzenie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Tarnum



Dołączył: 6 czerwca 2003
Posty: 164
Skąd: Z Grodziska Mazowieckiego (taka mała miejscowość pod Warszawą)

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. Dlatego powinno zostać Sukkub i Ognisty Sukkub. A zresztą musimy się wystrzegać nazw wymyślnych, które nigdy nie były używane w grach z seriii Heroes.
___________
"Even a chosen one is not allowed to evaluate souls..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
każdy gracz doskonale wie co to za stworzenie.


Nie sądź podług siebie. Co najmniej 75% przeciętnych graczy tego nie wie.

Tarnum (cytat):
musimy się wystrzegać nazw wymyślnych, które nigdy nie były używane w grach z seriii Heroes.


Musimy? Nie sądzę, aby w przypadku wprowadzania zupełnie nowego stwora nawet słowo "powinniśmy" było adekwatne. Pewna doza inwencji jest konieczna, by uniknąć językowych potworków.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Jedna z nazw tej jednostki powinna być Sukkhub a upgrejd mogłoby być już polskie, aczkolwiek trudne do wymyślenia, np. pani ognia (nazwa wzięta z księżyca).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Cytat:
dlaczego koniecznie Paladyn? w końcu to jest jednostka 6 poziomu, nie bohater. Wg mnie: rycerz.


Jak już mówiłem tu liczę na zmiany twórców, według mnie tak byłoby lepiej, ale w przeciwnym razie trzeba tłumaczyć nazwy orginalne :P

Cytat:
paanie! jaki czarnoksiężnik!? Toż to czołowa postać z h1 i 2 (oraz 3, ale tam już trochę inne znaczenie)) posiadająca własny zamek, ale nie dowodząca żadnymi siłami Inferno (tylko "złym" zamkiem - nie było wtedy rozróżnienia oprócz jeszcze zamku nekromanty w h2). może zamiast czarnoksięznika... no... na ten przykład... tak, jak było w H3: Demon.


Wybacz, rzeczywiście pomyliłem się, ale miej na uwadze, że nie znamy pozostałych miast i np. Dungeonu może nie być...a coś trzeba będzie wymyslić :P (mówiłem, że to prototyp)

A może zamiast Sukub -> Demonica i upgrade Diablica

I ludzie nie kłóćcie się o polskie nazwy i wierzenia, bo mają inne znaczenia i nie można ich na siłę przyporządkowywać. W końcu skończymy z armią oślizgów, przeraz, skorpen i uruków (brr)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

[quote="Haarald"][code]Imp - Chochlik
Nightmare - Nocna Mara

Proszę tylko nie to! Nocna Mara kojarzy się z czymś co nawiedza cię w snach i jest zbyt dosłownym tłumaczeniem! Za to np. Koszmar (jak dla mnie jedyne sensowne rozwiązanie) to owszem także istota ze snów, ale jak ktoś już wcześniej wspomniał kojarzona z ognistym czarnym koniem, a pozatym, o co zapewne chodzi twórcą w nazwie, chodzi o stwora, który wzbudza strach na polu walki (z tego wzięła się zdolność Koszmaru Fear - Strach) i ta nazwa ma to oddawać! Przeczytajcie sobie opis na oficjalnej stronie Heroes V.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avonu de Odihs



Dołączył: 9 czerwca 2005
Posty: 164
Skąd: Z grodu Gryfa

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Co do jednostki Sukkub, to pojawiła się ona w m. in. "Warlords Battlecry II" czy "Discpiles I i II" (i pewnie paru innych), tak więc jest już trochę znana w Polsce (nie wpominając o grach i literaturze fantasy). Poza tym, chyba w Wogu dowódcą (commander) Inferno jest Sukkub.
Więc nazwa Sukkub może zostać, gorzej z Succub Favorite. Mam nadzieję, że Ubisoft zmieni tą nazwę.


Przeglądając to forum znalazłem kilka propozycji dla ulepszonej Sukkuby:
- Piekielny/a Sukkub(a)
- Piekielna Faworyta/Oblubienica
- Diablica
- Ognisty/a Sukkub(a)
- Ognista Faworyta/Oblubienica
- Nierządnica
- i kilka innych
Mogę dodać jeszcze dwie swoje propozycje:
- Demoniczna Faworyta
- Diabelska Faworyta
(powstały one po obejrzeniu programu TV, gdzie był wspomniany film "Królewska faworyta")


Co do tłumaczenia Militia Guard na Straż Miejska, to jestem przeciw. Na ilustaracjach Ubisoftu "milicjant" wyglądał jakby odwiedził niedawno tawernę, a w ręku miał broń ze złomowiska. Straż Miejska była "trochę" lepiej uzbrojona i wyszkolona.
Lepsza określenie dla tej jednostki to wymieniony już woj albo też zostawić nazwę milicja (byle tylko nie milicjant).

Reszta nazw jest chyba już uzgodniona (tzn. Ururam Tururam prawdopodobnie wybrał już odpowiednie nazwy).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ururam Tururam (cytat):


Nie sądź podług siebie. Co najmniej 75% przeciętnych graczy tego nie wie.

Robisz to samo, ale zadam ci pytanie, ilu graczy w polsce wiedziało przed wydaniem H3 co to jest mantykora, naga, wiwrena, gog, gorgon czy lisz???
Garstka, a byli to głównie ci co grali w gry fantasy, czytali książki o tej tematyce, czy też bardziej naukowo-kulturoznawczej czy religijnej.
A co do koszmaru to znów ktoś chce popełnić ten sam błąd co tłumacze z H3.
Tam w ang. wersji jest beholder->evil eye
a w polskiej wersji jest złe oko->beholder/obserwator.
Pytam po co takie mieszanie?? :?

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

H.G. używasz jako argumentu naraz tezy i jej zaprzeczenia? :wink:

Ale to drobiazg... Podobnie jak to, że mnie wiedza o tym, co to succubus nie zasłania braku takowej u innych, zarzut sądzenia po sobie jest więc chybiony.


Ważniejsze jest co innego. Tym razem idzie właśnie o to, by "mieszania" uniknąć. Ubisoft zamierza wydać sporo gier osadzonych w świecie, który swój początek ma właśnie w Heroes V. Tłumacze staną przed odpowiedzialnym zadaniem: wybrane przez nich nazwy mają obowiązywać ich następców przy spolszczaniu kolejnych gier!

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

1-Południce mało kto zna, lepiej zostawić "sukkub" i dodać jakieś sensowne, proste ulepszenie, np. diablica. Im bardziej kombinujemy, tym jest gorzej... Wszelkiego rodzaju nierządnice i nałożnice nie przejdą, bo się zaraz jakiś brukowiec doczepi.
2-Co do demona i biesa, to myślę, że przymiotniki są zbędne. Najlepiej zostawić demon->bies. Rogaty demon brzmi trochę jak masło maślane.
3-Może tego nieszczęsnego Cavaliera przetłumaczymy jako Czempiona, wtedy Knight można przetłumaczyć jako rycerz, przez co mamy logiczne następstwo giermek->rycerz->czempion->paladyn.
4-Nightmare powinien być przetłumaczony jako koszmar, pozostaje kwestia nazwy jednostki nieulepszonej, może tak jak już chyba ktoś proponował mara->koszmar.
Z pozostałymi jednostkami chyba lepiej nie kombinować i zostawić tak jak jest( oczywiście z wprowadzeniem kusznika, bo ta zmiana jest już chyba przyjęta).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avonu de Odihs



Dołączył: 9 czerwca 2005
Posty: 164
Skąd: Z grodu Gryfa

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Na stronie Ubisoftu ukazał się opis jednostek Inferno. Może on pomoże w rostrzygnięciu sporów o nazwy.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Argument żeby brakło sukkuba, też jest naciągany. Bo nie można przez czyjąś niewiedzę, robić błędy w tłumaczeniu, bo albo fachowe tłumaczenie, albo papka komercyjna, która służy tylko po to by nie zmuszać graczy,do zapamiętania kilku obcych wyrazów.
A przecież gra ma też edukować - nie sadzisz? :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Galadin



Dołączył: 12 kwietnia 2005
Posty: 164
Skąd: ze Śródziemia

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Avonu de Odihs (cytat):
Na stronie Ubisoftu ukazał się opis jednostek Inferno. Może on pomoże w rostrzygnięciu sporów o nazwy.


Chyba raczej nie. Nazwy już przedtem były takie podane. Chociaż z opisu się dowiadujemy np. o tym, że Pit Lord będzie robił za maga...czyżby każda frakcja miała po jednej takiej jednostce? A może po obejżeniu obrazków i opisów pojawią się nowe pomysły na nazwy? Inna sprawa, obliczając może 19 sierpnia dowiemy się coś o innym mieście. (wątpie)

___________
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

To że Pit Lordy czarują, widać już było z filmiku :wink: Poza tym Koszmary też mają czar Terror, więc podejrzewam że każdy zamek będzie miał nawet kilka 2 czy 3 jednostki czarujące. Przecież Haven ma 3 takie(Archanioł, Czempion, Kapłan).
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 16 sierpnia 2005     Propozycje nazw jednostek w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ech, pogadaliśmy, pokombinowaliśmy, na dwu Polaków średnio wypadło po 3 opinie :wink: , a teraz ja, biedna rybka, muszę to zebrać do kupy i wysłać MuadDibowi do Ubisoftu esencję tej debaty.

W stosunku do kilku rzeczy moja rekomendacja jest pewna.

:arrow: Ulepszony chłop ważne by nie został milicjantem. Piechur i Woj są akceptowalne.
:arrow: Ulepszony łucznik ma kuszę, więc na 100% kusznik, to twarde stanowisko.
:arrow: Gryf - trzeba ich uczulić by nie wypuścili "Gryfona"!
:arrow: Demony: Zarekomenduję "Rogaty Demon" i "Rogaty Bies", Nadmieniając o ich dyskusyjności.
:arrow: W kwestii "Succubus" pozostaje mi jedynie spisać protokół rozbieżności z propozycją rozcięcia węzła gordyjskiego "Południcą". Powiedzmy sobie szczerze, co by tu nie było i tak większość nie będzie zadowolona. Tak czy siak jednostce ulepszonej najlepiej nadać przymiotnik "Ognista".

Poza tym pamiętajmy o jednym: dyskutowaliśmy tutaj jedynie poprawki propozycji do przewodnika tłumacza opracowywanego przez Ubisoft. Ani Ubisoft nie musi tych sugestii przyjąć, ani też firma spolszczająca nie musi się tych sugestii w 100% trzymać, jeśli uzna, że ma lepsze pomysły! Choć raz spolszczona nazwa ma już na ziher obowiązywać w kolejnych grach...

Swoją drogą jestem bardzo ciekaw ostatecznych nazw odpowiednich jednostek.

Na tym zamykam dyskusję, dziękując wszystkim za udział!

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.