Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 12:26:00
Autor Wiadomość
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Witam mieszkańców Jaskini i naszych drogich Gosci w Obsydianowej Wyroczni na kolejnej trzytygodniowej sondzie. Dziś piewszy temat z drugiej transzy zagadnień uzgodnionych przeze mnie z MuadDibem, ambasadorem Ubisoftu w Imperium Jaskini Behemota:

:arrow: Ile zamków (i jakie) powinno pojawić się w wersji podstawowej Heroes V (bez dodatków)?

:idea: Odpowiedzi w ankiecie są na tyle oczywiste, że nie wymagają szerszego komentarza...

Tym razem niezwykle ważne - znacznie ważniejsze niż zwykle! - są Wasze komentarze z propozycjami typów zamków. Przy czym nie chodzi tu o elaboraty typu "zamek: na pierwszym pozomie glucie, na drugim fląfy, na trzecim... na dwunastym miglance". Istotne jest wyłącznie określenie charakteru zamku: barbarzyński, demoniczny, martwiaczny, jaki tam jeszcze...

Przez czas trwania ankiety temat bedzie przyklejony. Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami - im będą one wyższej próby, tym większa szansa na nasz wpływ na kształt Heroes V!

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Ja glosuje za 7 zamkami w podstawowej wersji HoMM5 a sa to:
1.Zamek
2.Nekropolis
3.Cytadela
4.Azyl
5.Akademia
6.Rezerwat
7.Twierdza

Natomiast w dodtakach powinny ukazac sie 2 nowe zamki np. Wrota Zywiolow i cos w stylu Forge.

Nie widze wiekszego sensu robieniem 10 i wiecej zamkow bo albo w kazdym zamku bylo by to samo ale inaczej wygladajace(lokacje) albo doczekalibysmy sie w heroesach takich potworow jak napisal UT na poczatku......
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Tristan



Dołączył: 22 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Radom

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Długo czekałem na taki temat dyskysji :wink:
A wiec do dzieła :!:

Zamki:

1 Chaos - zamek definitywnie zły, opierający sie na magii zniszczenia(lighting bolt, chain lighting i takie sprawy), mógłby posiadać równiez czary osłabiające przeciwnika. Jednostki tam wystepujące powinny wyglądac jakby były stworzone pzrez chaos, najlepszym tego przykładem jest venom spawn z heroes4 oraz nightmare z M&M oprócz tych oslizgów w zamku chaosu powinny byc meduzy i oczywiscie czarne smoki.

2 Fortress - tego zamku zabrakło mi bardzo w heroes 4. charakter zamku neutralny, jednostki powinny być wyłacznie gadzie...czyli bazyliszki, hydry, wywerny, lizardmeny...ale już gnoli nie powinno być według mnie.
Co do czarów to trudna sprawa...

3 Castle - zamek ludzi był we wszytkich czesciach herosów i w tej pewnie tez bedzie powinni być w nim kawalerzysci, łucznicy, pikinierzy, miecznicy oraz anioły..niepowinno jednak byc gryfinów...mogły by być natomiast gryfi jeźdzcy...zamek oczywsice dobry, czary powinny być takie jak w heroes 4 czyli wspomagające armie(bless, prayer, shield, cure)

4 Rampart(Preserve, Nature)- zamek natury, napewno powinien byc dobry, jednostki to duszki, krasnoludy, elfy, jednorożce, enty, złote smoki podobnie jak w heroes 3...nie powinny natomiast tam byc jednotki typu white tiger bo nie pasuja tam wogóle. Czary z gatunku przywołań to dobry pomysł ale oprócz ich powinni posiadac tez takie czary jak speed, fly, dispel.

5 Inferno - zamek oczywiscie zły. Jednostki takie jak w heroes 3 czyli różnego rodzaju demony czy diabły. Czary bazujące na magii ognia( fireball, armageddon, blind)

6 Necropolis - zamek nieumarłych też zły. Powinny znajdować sie w nim wampiry, zjawy, szkielety, zombie. Czary osłabiające pzreciwnika(discrupting ray, slow, sorrow, curse) podobnie jak to było w heroes 4. Bohaterowie bazujący na nekromancji.

7 Stronghold - zamek neutralny aczkolwiek może być zły. Jednostki to gobliny, orki, trole, ogry, wilczy jeźdzcy, behemoty. Zamek ten powinien posiadać czary lecz tylko niewielka ich dawke. Pozbawienie ich czarów wydaje sie troszki bezsensowne...brabarzyncy powinni posiadac czary zwiekszające ich atak jak bloodjust, berserk.

8 Conflux - zamek żywiołów neutralny. Jednostki jak w heroes 3 z tym wyjątkiem ze nie powinno być tam duszków(pixies), które by przeszły do rampart. Czary takie jak np. earthqake, waterwalk, lightingbolt - związane z siłą żywiołów.

9 Forge - zamek zły jednak nie powinien byc az tak rozwiniety jak planowano w heroes 3. Jednostki mogły by być mechaniczne takie jak dragon golem...ale bez wyrzutni rakiet i laserów. Czary hmmm trudno pwoiedziec....

10 Order - zamek magów i porządku. Zamek dobry. Czary magii porządku, umysłu takie jak hipnotyze, fly, precision, icebolt, teleport. Jednsotki skłądające się z magów, dżinów, tytanów i golemów.

No i tyle...8 zamków powinno sie pojawic w heroes 5 pozostałe 2 w dodatkach. W ten sposób otrzymujemy 4 zamki złe 3 dobre i 3 neutralne :wink:

___________
Zapraszam na moją stronke www.klimbert.republika.pl :) Prosze wpisujcie sie do księgi gosci i zaglądajcie na forum :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
SAM-UeL



Dołączył: 19 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Spośród szczytów Wielkiego Babilonu

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Mój głos padł na liczbę sześć. Nie dlatego, że to moja ulubiona liczba, ale głównym powodem powstania Herosów V (dla mnie) jest kampania. Im więcej zazmków tym nudniejsze kampanie... gdyż każdym zamkiem trzeba by było grać... męczarnia poprostu. Ale w miarę wychodzenia dodatków nie jestem przeciwny dodawaniu zamków.
Proponowane zamki:
:arrow: Magic university/Magiczny uniwersytet - czyli zamek z jednostkami czysto magicznymi. Chcę tutaj zaznaczyć, że "czysto magicznymi" nie chodzi o to, że biją piorunem, czy magiczną strzałą ale, że są to stworzenia wywołane magicznie, bądź ożywione magią.
Czyli jednostki tj. Golemy, Dżiny, oraz Magowie.
I tutaj też powinny być określone profesje Herosów zmienne z poziomem.
np. adept magii ( 1 < level 10) - mag ( 11 < lecel 25) - arcymag ( 25 < level + plus opanowanie dwóch magii żywiołu) ale to tylko taki przykład, nic nie wnoszący do naszej dyskusji.
Wracając do rozważań o magicznym uniwersytecie. Taki zazmek powinien mieć kolosalną wielkość, strzeliste wieże, wielkie gmachy budynków (nie za duże bo to trochę źle wygląda). Budynki do budowy powinny mieć postawione warunki magiczne. coś w stylu:
Aby zbudować nazwijmy to - "sanktuarium życzeń" (budynek dla dżinów.. :D ) trzeba mieć wzniesioną gildię któryś tam poziom... do każdego budynku muszą być wymagania, a nie, że zbudujesz Pierwszy poziom generatora stworzeń i następnego dnia możesz już drugi... gra wtedy gra za krótko a my przecież chcemy się cieszyć grą.
:arrow: Dungeon/Lochy bądź Prig Guild/Gildia Złodzieji.
Tutaj powinny być wstawione jednostki łachmytów, zdrajców i przemiłych skrytobójców.
Widok zamku nie powinien być urzekający. Zrujnowane budynki, a pośrodku nich kapitol (ten wyjątkowo piękny i wystawny) siedziba doktora gildii.
I podobnie jak u magów jeśli by to wogóle przeszło.. powinny być zmienne profesje bohaterów zamku:
Kieszonkowiec - ??? - Skrytobójca.
I tutaj tez wymagania były by mile widziane, oraz opcja specjalna dla herosów opanowujących drugi i wyższy stopień (skrytobójca) mowa o opcji grabieży zamku przeciwnika.
:arrow: Castle/Zamek - tak.. tego zaamku chyba nigdy nie zabraknie w częściach Herosów. Jednostki jakto się mowi prawe, chrześcijańskie :wink: czyli łucznicy, kawalerzyści, mnisi. A ładniej to ujmując wrócić Zamkiem do czasów Heroes III.
:arrow: House Barbarian/Dom Barbarzyńców - Stronghold/Twierdza.
Nastawienie zamku na ofensywę i mało myślenia, szybkie jednostki oraz.. zupełny brak magii.
Jednostki w stylu goblin, ogr, cyklop, troll... czyli te najbardziej dzikie :) .
:arrow: Gates of Hell/Bramy Piekła
Jednostki umarłe, oraz demony...
Miło było by mieć dodatkową opcję, która z jednostek żywych przekształcała by je w zjawy, wampiry, szkielety, czy też demony..
:arrow: Reservation/Rezerwat - Rampart/Bastion
Jednostki leśne. Dodatkową opcją dla tego miasta był by chód przez las z utratą połowy ruchu na 3 pola.

Nie chciało mi się już wypisywać możliwości awansów herosa... ale jesli kogoś to zainteresuje* (np. UrTura) To chętnie to rozpiszę, wyjaśnię i dodam nowe pomysły tego przedsięwzięcia.

Pozdrawiam.. (Wypowiedź rozpiszę... ale czas naglił...)

*Haar: Jak masz jakieś propozycje awansu bohaterów to poprostu załóż temat i przedstaw je. Mozesz także wypowiedzieć się w temacie o umiejętnosciach bohaterów: Nowe umiejętności bohaterów w HOMM-V. Jest to o tyle ważne, że ciekawe rozwiązania są na bieżąco zbierane... tyle moge powiedzieć

___________
biegniemy za szczęściem choć nie możemy go dopaść,
wciąz ucieka nam, bo nie znamy prawdy o nim,
Po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni..

    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

W wersji podstawowej chciałbym zobaczyć 8 zamków. Ich przynależność widziałbym w kategoriach
- dobry / neutralny / zły
- prawy / neutralny / chaotyczny
stopień różnicy w przynależności decydowałby o morale armii.

Same zamki:
:idea: prawy dobry - rycerski
:idea: neutralny dobry - elficki
:idea: chaotyczny dobry - barbarzyński
:idea: prawy neutralny - czarodziejski (podobny do Tower lub Academy)
:idea: chaotyczny neutralny - orkowy
:idea: prawy zły - czarnoksięski (przypominający Dungeon z H3)
:idea: neutralny zły - demoniczny
:idea: chaotyczny zły - martwiaczny

Istoty bez zamku byłyby podwójnie neutralne.
W dodatku można wprowadzić podwójnie neutralny zamek technoligiczny.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie taki pomysł. Zastosować równą liczbę zamków dobrych, złych i neutralnych np po dwa:
dobre- Castle ,Rampart
złe - Necropolis, Inferno
neutralne - Conflux, Tower
i dopuscic dwutorowy rozwój zamków neutralnych - w kierunku zła lub dobra. W ten sposób moglibyśmy np budujac odpowiednie objekty, ale takze wynajmując odpowiednie klasy bohaterów skłaniać się ku np: Conflux of Destruction, lub Tower of black magic, lub np Conflux of Creation i Tower of white magic (przepraszam za nazewnictwo i oczywiste nawiazania). Wyboru dokonywałoby się np. przy trzecim poziomie stworów a i czary dostępne w takim zamku byłyby już od pewnego poziomu inne. Prosże o komentarze.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Ja głosuję na sześć zamków: castle, preserve, asylum, nekropolis, academy i stronghold, jakiego są chrakteru już przedstawiłem w temacie nowych zamków. Dodatkowo chciałbym żeby były przynajmniej dwa dodadki z 4 zamkami na każdy. 4 zamki żywiołów i 4 zamki światła i ciemności.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Siedem zamków.

1.Castle
2.Tower
3.Rampart
4.Dungeon
5.Necropolis
6.Inferno
7.Stronghold

Nie widze sensu w większej liczbie zamków w podstawce, co nie oznacza że jestem jej przeciwny. Poprostu jestem za stopniowym dodawaniu zamków w expansion packach.

Cytat:
i dopuscic dwutorowy rozwój zamków neutralnych - w kierunku zła lub dobra. W ten sposób moglibyśmy np budujac odpowiednie objekty, ale takze wynajmując odpowiednie klasy bohaterów skłaniać się ku np: Conflux of Destruction, lub Tower of black magic, lub np Conflux of Creation i Tower of white magic (przepraszam za nazewnictwo i oczywiste nawiazania). Wyboru dokonywałoby się np. przy trzecim poziomie stworów a i czary dostępne w takim zamku byłyby już od pewnego poziomu inne. Prosże o komentarze.


Całkiem, całkiem, ale to rozwiązanie ma pewne wady. Po pierwsze: kto chciałby grać skrajnymi zamkami (dobre i złe) podczas tak dużych możliwości tych neutralnych. Po drugie: Monotonność w graniu tradycyjnymi zamkami.

Jest jednak rozwiązanie:
Wszystkie zamki musiałyby mieć tą możliwość. Np. gramy zamkiem nawracamy go na evil - pikinierzy zamieniają się w mrocznych pikinierów, czempioni w mrocznych czempionów, anioły w upadłe anioły itd.
W konsekwencji w grze powstałby niezły chaos, czego niechcieliby i twórcy i gracze.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

podstawa: 8
dodatki: 2

podstawowe:
1. barbarzyński stronghold
2. rycerski castle
3. elficki preserve ze smokami
4. krasnoludzka (+ olbrzymy, tytani, +niziołki) osada
5. zamek magów z golemami, smoczymi golemami, gargulcami, żywiołakami magii, może z czarodziejskimi smokami
6. bagnista forteca (dokładnie jak w H3)
7. nekropolia
8. ogniste miasta Kreegans

dodatki:
9. Aqua - zamek (możnaby nową historię wokół tego wymyślić) - trytoni, syreny, potwory morskie, rekinoludzie....
10. Forge - cybersmoki, miotacze kul ognistych, androidy...


Gdzieś po drodze zginął mi Dungeon, ale łącznie 11 zamków to już trochę za dużo. Tylko gdzie umieścić 'złe' smoki?
Cztery żywiołaki powinny pozostać neutralne, ew. 'stowarzyszone' odpowiednio z zamkami fortress/kreegan/krasnoludzkim/elfickim
szkoda tylko Feniksów...

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Heimdall Ragnarok



Dołączył: 25 lipca 2003
Posty: 164
Skąd: Warszawa

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Ech, po bardzo długim namyśle 6 zamków. Tak samo głosuję za dobry/neutralny/zły. Czemu 6 zamków? Bo w H2 i H4 było tyle i całkiem nieźle się grało. 4 zamki (patrz H1) były dobre w tamtych czasach, 8 w H3, do wyboru do koloru, było wszystko pięknie wyjaśnione, ale po prostu to za dużo. Jeżeli miałyby być dodatki (prawdziwe, a nie takie jak do H4, które możnaby umieścić na oficjalnej stronie jako darmowe uzupełnienia), to by doszły trzy zamki (żeby była równowaga). Chociaż chciałbym, żeby był podział na zamek krasnoludzki i elficki, to jednak zżyliśmy się z taką koncepcją przez H1 do H3 (bo brodaci służący magom mnie nie przekonują). Tak więc moja wizja podstawki jest taka:
Dobry: Neutralny: Zły:
Światło (Zamek) Natura (Bastion) Mrok (Lochy czy Inferno)
Magia elementarna Brutalna siła (Twierdza) Nekromancja (Nekropolia)


W dodatkach mogłaby się pojawić Cytadela, Lochy czy Inferno oraz jakiś inny zamek "dobra".

___________
Kiedy muzyka milknie, reszta jest milczeniem
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Myślę, że im więcej tym lepiej. ok. 12
Podobne jak w 3...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Sir Wookash



Dołączył: 30 marca 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

1. Ludzie (Castle, Haven)
2. Nieumarli (Necropolis)
3. Demony (Inferno)
4. Dzikie stwory (Fortress) - koniecznie :!:
5. Barbarzyńcy (Stronghold)
6. Natura (Rampart, Preserve)
7. Podziemia (Dungeon, częściowo Asylum)
8. Technologia (Forge, tylko pod warunkiem, że będzie możliwość wyłączenia elementów sf)
9. Magowie (Tower, Academy)

Jak już się pewnie domyśliliście wybrałem odpowiedź nr. 5 :)

___________
Peace!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

1 :arrow: Castle w tym zamku powinły się pojawić Pikinierzy, Kusznicy, Gryfi jeżcy,Kawalerzyści, Kapłani ,Anioły. 2:arrow: Inferno Impy,ogary,Demony,Czarty,Ifryty,Diabły. 3:arrow: Strong hold gobliny,wilczy jeżcy,orkowie ,trolle ,ogry,cyklopy , behemoty 4:arrow: Rampart,gnolle,jaszczuroludzie,ochydny szlam (zatrówa przeciwnika swoim zapachem) :cry: bazyliszki,wiwerny,hydry. 5:arrow: Nekropolis szkielety,zombi, upiory,wampiry,licze,powinli powrucić black kings,drakolicze.6 :arrow: Rezerwat-Bastion niziołki,centaury,krasnoludy,leśne elfy,Enty,jednorożce,Zielone smoki 7:arrow: Dungeon-Lochy trylogici,harpie,minotaury,chimery,Czarne smoki 8:arrow: Akademia Tytani,Skorpeny,Golemy,Gargulce,Dziny,Magowie.Myślę że w podstawowej wersji mógłby pojawić się Conflux z wskimi żywiołami i jeszcze Pixies,żywiołem uwysłu oczywiście z Feniksami
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Uważam że zamków powinno byc od 6 do 8 nie wiecej nie mniej. Podstawowa sprawa to kasacja nazw zamków bazujacych na magii i ogólnie zamki nie powinny być tworzone wokól magii ( nie bede opisywal o magii bo nie na temat ) Ciekawą koncepcja uwazam że byłoby robienie po 2 zamki przeciwstawne, nie mialo by to wiekszego znaczenia chodzi tylko o efekt np. jak w HOM&M2 Wizard - Warlock dalej np Śmierć - Życie i zaużmy Rezerwat - Azyl i Barbarzynca i człowiek cywilizowany ( niewiem jak go nazwac ) w tym "cywlizowanym" zamku byłyby głownie jednostki mechaniczne: golemy smocze golemy balisty itp. Wizard podobnie do 2 czarodzieje tytani dziny. Warlock centaury smoki obserwatorzy. Śmierc po prostu nekropolis szkielety lisze te sprawy. Życie anioly pikinierzy strzelcy. Rezerwat gryfy elfy itp. Azyl hydry tez jakis smok bazyliszki po prostu zle zwierzeta manticora. Barbarzyńca tez tradycyjnie cyklopy behemoty itp.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Myślę że w całej grze powinno znaleść się około 18 miast, ale w samej podstawce 10, są to:
1. Zamek - dobry, rycerski - magia życia
2. Bastion- dobry, elfy - magia ducha
3. Akademia - dobry, magowie - magia umysłu
4. Forteca - dobry, krasnoludy - magia materii
5. Twierdza - neutralny, barbarzyńcy - magia siły
6. Cytadela - neutralny, gadzi - magia natury
7. Nekropolis - zły, nieumarli - magia śmierci
8. Inferno - zły, kreeganie - magia entropii
9. Azyl - zły, wszelcy złoczyńcy - magia chaosu
10. Lochy - zły, podziemia - magia korespondencji

W pierwszym dodatku powinny pojawić się 4 zamki żywiołów, z odpowiednimy szkołami magii. Wszystkie neutralne.

W drugim dodatku powinny pojawić się 3 zamki:
1. zamek technologii, zamiast magii - nauka, jednak działająca na takich samych zasadach jak magia.... zamek zły
2 i 3. całkowicie nowe zamki, z całkowicie nowymi stworami reprezentujące stworzenia z nowej planety... zamki raczej neutralne

w trzecim dodatku powinien pojawić sie w końcu zamek starożytnych... zamek dobry ...


Być może już czas by pojawił się zamek reprezentujący technologię późnego średniowiecza, ale to może jeszcze poczekać......
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Ja również oczekiwałem takiego tematu:

Jestem za ośmioma lub dziwięcioma zamkami w H5. Wybrałem opcję z ośmioma. Opiszę je jednak szczegółowiej niz poprzednicy, skupiajac sie nie tylko na stronnictwie ale również na charakterystycznych cechach, architekturze, magii i typach istot jakie zamieszkiwac poszczególne zamki (tu tylko ogólnie i w jednym zdaniu):

Castle:
Stronnictwo: Dobro
Cechy: Zamek rycerski. Zwykle w otoczeniu obszarów rolniczych..., które zabierają kolejne połacie lasu pod uprawy = konflikt z elfami gotowy (gniew nautry).
Architektura: Jasny, szary kamień, gotyk coś na podobieństwo zamku z H3. Te arty mi się jakoś nie spodobały. Obietky powinny być tzw. wieżowe: wieża łuczników, wieża gwardzistów, wieża.... etc.
Magia: Zaklecia wspomagajace, lecznicze, ochronne (zwłaszcza przed demonami i nekromatami).
Zestawy jednostek: podobne jak w poprzednich częsciach

Tower:
Stronnictwo: Neutralny-Dobry
Cechy: Zamek prawie całkowicie oparty na magii zarówno pod względem jednostek jak i czarów. Dodałbym takze pewne "wynalazki" alchemików. Zamek przeważnie na obszarach śnieżnych choć mógłby się pojawiać takze w innych sceneriach.
Architektura: Oparta na konstrukcji wieżowej tak jak w H3. Poszczególne wieże łaczą się ze sobą mostkami na różnej wysokości. Generatory również powinny być bardziej strzeliste.
Magia: Czary oparte na iluzji, a także wszelkie ofensywne związane z zimnem, zamrażaniem etc.
Zestawy jednostek: podobnie jak w częsci trzeciej + niziołki

Rampart:
Stronnictwo: Dobry
Cechy: Zamek leśny zamieszkiwany przez elfy (spoiwo i nacja dominujaca) i stworzenia leśne często magiczne (część z nich posiada wrodzoną częsciową odporność magiczna). Mieszkańcy zyją w harmonii z przyrodą, podejrzliwie odnoszą sie do obcych... nie bardzo tolerują obecność ludzi i krasnoludów choc zdarza się że czasem z nimi handlują.
Architektura: Zamek wkomponowany w naturę. powinien jednak mieć inny kształt niz w H3 i H4. Generatory wkomonowane w przyrodę, mostki łaczące elfie domki na drzewach, magiczne skały, wodospady etc.
Magia: Czary oparte na przyrodzie, zwykle zaklecia wspomagające bądź przyzywajace oparte na siłach natury.
Zestawy jednostek: podobnie jak w części trzeciej oprócz krasnoludów (które powinny stworzyć osobny zamek) i centaurów (które powinny do nich dołaczyć)

Krasnoludzka Twierdza (nazwa?):
Stronnictwo: Neutralny-Dobry
Cechy: Zamek zwykle górski, zamieszkiwany przez krasnoludy (spoiwo i nacja dominujaca) gnomy, olbrzymy, gryfy* i inne stworzenia neutralne. *Gryfy udało się im oswoić ponieważ żyją w tym samym środowisku - w górach. Wszędzie tam gdzie złoża (góry, jaksinie, lesne ostepy) trafisz na krasnoludów, które kiedy zwęszą złoto nie spoczną dopóki nie zajmą złóż. Dlatego popadają w częste konflikty z elfami (zadawanie ran ziemi) i innymi nacjami (oprócz górnictwa prowadzą liczne wyprawy wojenne). Posiadają pewną technologię, opartą na górnictwie. Szczytem ich możliwości technocznych jest smoczy golem - technologia przejęta od alchemistów
Architektura: Zamek wkomponowany w górkie zbocza połączony kamiennymi bądź wiszącymi mostami... Generatory stworzeń powinny być niskie,a większość z nich wkomponowana w skały bądź ziemię.
Magia: Zaklęcia nizszych poziomów [max 3](połowa jednostek ma zwiększoną odpornosc na magię)
Zestawy jednostek: centaury, krasnoludy, gryfy, lesne stworzenia.

Stronghold:
Stronnictwo: Neutralny
Cechy: Zamek barbarzyńców, zwykle na pustkowiach bądx w górach. Jego mieszkańcy ludzie i "zieloni" podejmują się jednak wypraw łupieżczych z tego bowiem żyją.
Architektura: Zamek niemal identyczny jak w H3!. Podobnie generatory stworzeń, które powinny wyglądac tak samo (ten sam biały kamień)
Magia: Brak gildii magii. Jedyna jednostka czarujaca to ogrzy mag (posiadajacy nieco więcej zaklęć w księdze (6). Bohaterowie nie powinni znać zakleć na stałe a jenynie czasowo poprzez zbieranie i kupowanie scrolli jednorazowego użycia.
Zestawy jednostek: ten sam zestaw jak w H3 + nomadzi

Fortress:
Stronnictwo: Neutralny-zły
Cechy: Zamek leśny zwykle bagienny (mroczne knieje) zamieszkiwany przez lesne stworzenia o mrocznym usposobieniu. Większość z nich o gadzim pochodzeniu. Wiekszość stworzeń posiada wrodzone magiczne cechy defensywne.
Architektura: Zamek wkomponowany w ciemną strone natury (moze nawet podobny ja do tego z H3) Zawilgocone i omszone mury. Generatory wkomonowane w przyrodę.
Magia: Zaklecia do poziomu trzeciego (tak jak krasnoludy). Czary zarówno ofensywne jak defensywne oparte na truciznach, paraliżu.
Zestawy jednostek: podobnie jak w części trzeciej + trolle.

Inferno::
Stronnictwo: Zły
Cechy: W zasadzie nic dodać nic ująć stare dobre Inferno z HOMM-III. Zamek istot demonicznych.
Architektura: Podobnie jak w H3 mroczne klimaty, spowite dymem siarki niebo, lawa... stary dobry kilmat z H3.
Magia: Czary oparte na ogniu w najczystrzej postaci. Bonus do tego typu zaklęć.
Zestawy jednostek: podobnie jak w części trzeciej... moze jakieś evill sorceress.

Nekropolis:
Stronnictwo: Zły:
Cechy: Co tu dużo pisać, jak wyglądają nekromanci i co robią każdy wie. No może doadm że zawierają częste sojusze z innymi zamkami (oprócz dobrych), które nie są zbyt trwałe.
Architektura: Mroczny gotyk!!! Wysoki zamek na wzgórzu o ciemnych murach. Wejście do zamku jest wielką czaszką, zwodzony most a w dole głeboka i ciemna fosa wypełniona piszczelami nad którymi unosi się zielonkawa "trupia mgła". Zamek stanowi przeciwieństwo Castle więc generatory stworzeń powinny również mieć kształt wież...(mniejszych większych) [mam wizję nekropolis, niebawem uwiecznię ją na płótnie]
Magia: Czary oparte na nekromancji. Nic tu więcej do powiedzenia nie mam.
Zestawy jednostek: takie jak w H3 niech powrócą mroczne czempiony i lisze!!!

Asylum
Stronnictwo: Zły- Neutralny
Cechy: Zamek zarówno podziemny jak i naziemny zamieszkały przez istoty mroczne, z których część posiada własciwości magiczne. Żyją na uboczu prowadząc między sobą wojny... najmują się także u demonów.
Architektura: Uważam, ze powinien przypominać asylum (najlepiej wyglądający zamek z H4. Same generatory również powinny wyglądać w sposób podobny (ten sam budulec ale inne kształty)
Magia: Czary wybitnie ofensywne oparte na ogniu, elektryczności (błyskawice) a także kwasie.
Zestawy jednostek: również H3 + harpie

W ten sposób widzę zamki do H5. O innych zamkach do dodatków (Conflux, Aqua i Forge) nie bede się ropisywał. Wszystko powyzej 12 jest niepotrzebne, bezsensowne i bez ładu i składu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

A więc może by się przydał system podziału tak jak rasy w systemie D&D
:arrow: Zamek ludzi opierający się na białej magi po trochę leczniczej i walki,wiernymi palladynami
:arrow:Zamek elfów magia natury uleczająca klątwy i przywoływanie czarów żywiołów zadają obrażenia na najwyższym poziomie wszystkim przeciwnikom,z doskonałymi łucznikami
:arrow: Zamek krasnoludów opierający się na magi wspomagającej w walce i dobrej,wytrzymałej piechocie oraz wynalazkach (mogłyby wystąpić muszkiety dla strzelców)
:arrow: Zamek Troli leśny zamek opierający się na klątwach i włócznikach troli
:arrow: Zamek ciemności czarna magia kościotrópy wampiry itp.
:arrow: Zamek barbarzyńców i Orków
Oczywiście nie wszyscy mogą się zgadzać z takim podziałem oparłem go na świecie Warcrafta i poczęści LotR
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Daron Snyderthdend



Dołączył: 17 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: z Fearunu, północnych ziem Czempionów Torma...

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Powiem krótko:
Im więcej tym lepiej ;).

Nie mówie że chce od razu w podstawowej wersji 21516585 zamków do wyboru (chociaż w sumie fajnie by było ;P), ale tak 8, a później w dodatkach dodawać po 2 zamki minimum ;)

___________
Imię: Daron
Nazwisko: Snyderthdend
Rasa: Człowiek
Wyznanie: Wszystkie dobre Bóstwa Fearunu, ale przede wszystkim w Torma
Klasa:20lvl Paladyn, 15lvl Czempion Torma, 5lvl Zwiadowca Harfiarzy
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
skryty



Dołączył: 25 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Słupsk

Wysłany: 26 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Wybrałem 8 zamków.

Powody zostały już wypisane w postach powyżej, więc nie będę ich dublował...

___________
Only God can judge me...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Coltain



Dołączył: 21 grudnia 2001
Posty: 164
Skąd: Legnica

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Powiem tak nie ilość a jakość bo można zrobić dwa zamki dopracowane na maxa i będzie się lepiej grało niż np: wymyślonym na siłe Confluxem

Samego Castle można zrobić dwie odmiany dobrą i złą w zależności od koloru gracza mogą się zmieniać kolory w zamkach (jednostek flag itd)
Zameki Elfów też mogą się od siebie różnić oczywiście minimalnie ale nad takimi zmianami można pomyśleć bo nowe zamki na siłe nie przejdą.

___________
Coltain
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Pepuś



Dołączył: 18 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Aurum

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Ja prawie w pełni popieram Haaralda (mimo iż zagłosowałem na 8 zamków ale nie mogę już tego zmienić). Właśnie takie zamki mi się marzą. 3 dobre, 3 neutralne i 3 złe, prawie identyczne jak napisał Haarald :D
A teraz moje zastrzeżenia :)
:arrow: W lochach w H3 były przecież harpie (jeśli to o lochy chodziło pod "Asylum") Więc ja bym tam dał zestaw z H3 (oczywiście z harpiami :) ) + bandyci
:arrow: Inne zamki w dodatkach moim zdaniem też nie są potrzebne, a moje "zastrzeżenie" polega na tym, iż napisałeś Haaraldzie w nawiasie do tych niepotrzebnych zamków Fortrees*, który przecież opisałeś wyżej jako zamek potrzebny (w czym się zgadzam) :P

I to by było na tyle... :D

* Haar: To oczywiście błąd słowny z mojej strony, wypowiadajac się o zamkach w dodatkach miałem na myśli Conflux, który jest mi całkowicie obojętny (nie bedę płakał jak go nie zobaczę).... Poza tym należę do zwolenników klimatycznego Fortress. Błąd w mojej wypowiedzi juz poprawiłem
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Duo



Dołączył: 30 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Innocent

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

ja jestem za tym by zamkow bylo wiecej niz 10. Biorac pod uwage roznorodnosc potworw w we wszystkich czesciach to moglo by byc okolo 12 - 13 zamkow dobrze zrobionych i jeszcaze full jednostek neutralnych. Mysle, ze powinny zostacv wszystkie dotychczasowe potwory. Bylo by to bardzo dobre i mysle ze byla by duza grywalnosc.
Co do rodzajow zamkow to jestem za tymi z H3 + jakies nowe. Mysle ze mozna by bylo zrobic rowniez Forge jako nawiazanie do H3 bo wg mnie to najlepsza czesc serii. Byle nie byo zadnych wyzutni rakiet i laserow.
I to na tyle. Jak bede mial czas to jeszcze napisze wizje zamkow.:)

___________
Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie dobro czyni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie z Haaraldem niech ci z ubisoftu tak zrobią to będzie wypas :D:D:D:D:D:D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Wedlug mnie lepiej niech bedzie zamkow mniej, ale za to lepiej dopracowanych. Zawsze mozna dodac kolejne zamki w dodatkach.
Dalbym takie zamki:
Castle - dobry, sily zycia (zawsze byl taki, wiec trudno zeby nagle znikl), jednostki to ludzie z wsparciem innych dobrych (na pewno janioly)
Necropolis - zly, sily smierci, zamek nieumarlych jako naturalny przeciwnik dla Castle tez byl od zawsze i bez niego sie raczej nie obedzie
Rampart/Preserve - dobry lub neutralny, sily natury, elfy musza gdzies mieszkac w koncu
Tower/Academy - neutralny lub dobry, duzo magii, moze byc troche technologii, tytani, magowie, naga queens (dziny moga wywedrowac)
Stronghold - neutralny (barbarzyncy walcza o swoje z kazdym, kto im przeszkadza, a sprzymierzaja sie w zaleznosci od wlasnych potrzeb z dobrymi lub zlymi), przede wszystkim sila, niewiele lub brak magii, z jednostek to musza byc behemothy (ale te ancient z H3, a nie wlochate malpy z H4), no i troche slabszych jednostek do pomocy

No i do kompletu przydalby sie jakis zamek z gruntu zly, moze byc podobny do Dungeon ale juz mniej do Asylum (troche za malo okreslony byl ten zamek), moze powroca Kreegans z Inferno, moze byc wreszcie to jakis nowy zamek (cos w rodzaju Forge, albo zupelnie nowe jednostki i charakter)

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem lepiej jest zrobić wiecej zamków ponieważ będzie wiecej możliwosci. W podstawowej wersji widziałbym ich 9 lub 10 bo Heroes 4 rozczarował mnie.Przykładowe zamki:
castle: zbliżony do tego z heroes 3 stymże można by to troche inaczej postawiać. Magia tego zamku to różne leczenia, wskrzeszenia błogosławieństwa itd.
wrogiem tego zamku były by inferno i necropolis(podobało mi sie że jakieś tam jednostki się nienawidziły np anioł z diabłem.)
inferno takie z heroes 3 stymże ten zamek wydaje mi sie troche słabszy od pozostałych można by im pododawać troche hp i ogólnie wzmocnić.Magia ognia , można by dać tym jednostkom jakąś odporność na ten rodzaj magi.
necropolis - zamek nieumarłych po prostu chciałbym powrotu władców mroku :D i ewentualnie liczów. te venom mi mo że dobre jakoś mi tam nie pasowały .Magia nieumarłych.
rampart- zamek elfów można by dać ich kilka rodzajó np tak jak ludzi w castle np łucznik, elf z mieczem na pegazie. i oczywiście inne istoty leśne.
osobno dałbym krasnoludów tylko nie wiem za bardzo z kim ale roki albo te fajne z oroderu mechaniczne smoki. również można by ich dać kilka np
rodzajów kusznik ,topornik jakiś berserker. ograniczona magia
kolejny to magowie dobra czyli coś na kształt toweru dżiny golemy magowie itd.potężna magia.
jeszcze zostaje sprawa dungeona też coś takiego jak w trójce by pasowało .
teraz kolej na bardzo fajny fortres w sumie jest dobry ale w konfrontacji np z castlem nie ma wiekszych szans wiec można by go troche zmienic i wogóle wszytkie zamki tak aby każdy mógł spokojnie walczyć z każdym.
jeszcze orkowie no to też ze słąbą magią albo nawet wcale bez niej podobali mi sie w 4 bo mieli silnego bohatera.
i jeszcze żywiołaki z silną magią stymże same niezbyt silne ale inaczejnniż w 3 bo tam było to troche niedopracowane.
tak wogóle to by było fajnie jakby każda rasa albo troche profesja kontrolowała każdy zamek kolejno
castle-ludzie
tower-magowie
''głębie krasnulódów''-krasnoludy (oni by mogli rywalizować z dungeonem w podziemiach)
inferno - demony
rampart- elfy
cytadela-jaszczury
necropolis- szkielety
dungeon-źli magowie albo minotaury (tu by trzeba coś wymyślić)
stronghold- orkowie
żywiołaki- np żywiołak psychiki
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.