Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-1 23:06:15
Autor Wiadomość
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Ile zamków? Myśle że 7 wystarczy
1.Zamek-powinno to być miejsce gdzie będą osoby którym nie obcy jest honor i odwaga(czyli ludzie i archanioły) a także rózne machiny.
Oczywiście ludzie będą podzieleni na różne typy(chłopi, kusznicy, pikinierzy, kapłani, rycerstwo) a wiadomo że ludzie nie głupi i umieją budować różne machiny(balisty, katapulty) myśle też że powini mieć lepsze mury i wieże niż inne rasy.
Magia to czary leczące, wspomagające i wsrzeszające.

2.Akademia- no tutaj jeśli chodzi o jednostki to wszystko powinno być jak w czwórce(jężeli skasują dżiny, ZABIJE).
Magia powinna być tu najmocniejsza (chodzi o czary nie zmieniające swoich właściwości wraz z umiejętnościami bohatera(tzw."taktyczne przeze mnie)i powinno być mało czarów atakujących.

3.Miasto barbarzyńców-tu wiadomo, mało czarów i dużo napakowanych jednostek

4.Azyl-wszytsko co złe i dużo czarów niszczących

5.Bagienko-takie samo jak w H3

6.Nekropolia-tak jak w H3

7.Rezerwat-tak jak w H4

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crazy



Dołączył: 4 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Nargothrond

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Głosowałem na 9 :) Nazwy będą po polsku.

Zamek (castle) - tu wszystko wiadomo, jednak chciałbym, żeby najlepszą jednostką byli nie aniłowie, ale paladyni, jak w H1 i H2. Wyjaśnienie w innym topicu kiedy indziej.
Klasa; dobry

Leśna twierdza - twierdza leśnych elfów, jednostek typo atakujących na odległość, zdolność krycia się bohatera. Najlepsza jednostka: może złoty smok? nie jestem pewien
Klasa: dobry

Górska twierdza - twierdza krasnoludów, jak było omawiane, elfy nie powinny być w jednym zamku z krasiami.Co do najlepszej jednostki nie jestem powien
Klasa; dobry/neutralny

Akademia - zamek typowo magiczny, magowie, jednostki przywołane czarami, sila mniejsze, ale czary trudniejsze do opanowania dla innych i zdecydowanie silniejsze. Najlepsza jednostka: tytan
Klasa: dobry

Barbarzyńca - zamek omawiany, brak/znikoma ilość czarów, siła większa, najlepsza jednostka oczywiście behemoth.
Klasa; neutralny - tylko swoja sprawa

Azyl - zamek dla wszystkich złodzieji, rzecimieszków, morderców. Czary na średnim poziomie, najlepsza jednostka; chyba smok, ale nie pasuje mi tutaj ;) Orkowie też tutaj
Klasa: zły

Zła natura - nie może tego zabraknąć. Hydry, gorgony, najlepsza jednostka: może tutaj smok?
Klasa: zły

Neropolia - tu nc mówić nie trzeba, wszystko wiadomo. Najepsza jednostka; kościany smok
Klasa: zły

Deminium - zamek demonów jak w H3, nic dodać, nic ująć.
Klasa: zły

Nie wiem, czy nie za dużo, jednak w tym wypadku podobałby mi sie rozmach i różnorodność zamków i jednostkek.

___________
Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Niby swoje stanowisko przedstawiłem już, :wink: ale warto go nieco rozbudować i poprzeć jakimiś argumentami.
W podstawowej wersji H5 powinno znaleźć się 6 zamków:
Castle/Heaven - magia życia, praworządny dobry(bez zmian)
Preserve/Rampart - magia natury, zamek dobry chaotyczny
Academy/Tower - magia porządku, zamek neutralny praworządny
Asylum/Dungeon/Inferno - magia chaosu, chaotyczny zły
Stronghold - podstawowa magia każdego rodzaju, neutralny chaotyczny
Necropolis - magia śmierci, praworządny zły
Tylko sześć tak aby po kilku miesiącach był sens wydawania dodatku z nowymi zamkami. Następnie w pierwszym dodatku powinno się znaleźć:
Aquarium - magia wody, neutranly praworządny
Vulcano - magia ognia, neutralny chaotyczny
Barrow - magia ziemi, neutralny praworządny
Oracle - magia powietrza, neutralny chaotyczny.
W drugim dodatku znalazłby się 4 kolejne nowe zamki, dzięki czemu odświerzyłby to grę:
Bastion - magia mroku, zły praworządny
Catacumbus - magia mroku, neutralny chaotyczny
Temple - magia światła, chaotyczny dobry
Fortress - magia światła, neutralny praworządny.
Dokładniejsze opisy znadziecie w topicu o nowych zamkach(na razie pierwsze 6)
Mam jeszcze jeden pomysł z przydziałem magii do zamków:
Castle - magia ducha, magia ciała, magia światła, magia wody, magia powietrza
Preserve - magia ciała, magia ziemi, magia wody, magia powietrza
Academy - magia umysłu, magia ziemi, magia ognia, magia wody, magia powietrza, magia światła.
Necropolis - magia umysłu, magia ziemi, magia powietrza, magia ciała, magia ognia, magia mroku
Stronghold - magia ciała, magia ziemi, magia powietrza, magia ognia
Asylum - magia ducha, magia ognia, magia mroku, magia ciała, magia ziemi, magia powietrza
(ten podział magii zgadzałby się ze grami M&M, podkreślone magie są dominujące w danym zamku)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze to mnie chce trafic jak slysze ze znowu chcecie wladcow mroku a kiedy ich nie bylo?? Z tego co mi wiadomo to wladcy mroku pojawili sie dopiero w HoMM 3 i HoMM 4. Z tym ze w tym drugim nazywali sie mrocznymi czempionami i zostali dodani dopiero w TGS ale aby nimi grac trzeba bylo poczekac na WoW. Oni sa ale w innej formie, a po za tym jakby to wygladalo gdyby byli tacy sami jak poprzednio?? odpowiedz jest prosta nudno.

A co do zamkow bo o to sie w tym topicu rozchodzi to ja bym glosowal za takimi jak w HoMM 4 + Cytadela i Krasnoludzka Twierdza.

Krasnale z 4 w poruwnaniu do krasnali z 1 duzo zyskali.
W HoMM 1 i 2 nie bylo nic poza ich siedliskami. W HoMM 3 mieli juz skarbiec (generujacy 10% zlota) i skarbiec na mapie przygod + bohaterow. A ich szczytowe osiagniecia mozemy podziwiac w HoMM 4 siedliska, skarbiec, kopalnia, bohaterowie i to najwazniejsze. Szczyt technologi, szmoczy golem dzieki ktoremu krasnoludy wreszcie maja szanse w walce z elfami za ktorymi nie przepadam razem z krasnalami :twisted: To jezeli ta rasa ciagle pnie sie w gore to czemu wreszcie nie powinna miec swoje miasta?? Z jednostkami i budynkami nie ma zadnego problemu odrazu nasuwaja sie nie mysl. Przedstawie teraz jednostki bo na stryktury nie ma czasu.

Niziolek
Krasnoludzki topornik
Zlote golemy (w koncu kto zna sie lepiej na zlocie niz krasnale??)
Krasnoludzki kusznik
Arkobalisty(malo znana machina obleznicza)
Zolw Bojowy(podorawany przez natke ziemie gigantyczny zolw pomysl z Kronik Czarnego Ksiezyca)
Smoczy Golem

Magia glownie zwiazana z ziemia.

I to tyle

Haar: Proszę autora tego postu o nie obrażanie dumnej krasnoludzkiej nacji okresleniem "krasnale"... Krasnale mozna znaleźć w przydomowym ogródku.

Przepraszam jezeli Cie urazilem ale uzylem tego okreslenia jako skrot. Szanuje krasnoludy i gdybym wiedzial ze to kogos urazi to bym nie pisal w ten sposob. Jeszcze raz przepraszam.

Haar: Połączyłem oba posty.
Nie chodziło o mnie ale jest tu pewna osoba, której takie określenie mogłoby się nie spodobać :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 27 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Chciałem nawiązć do osobnych zamków dla elfów i krasnoludów, a mianowicie o nazewnictwo proponowanych zamków.

W H3 pojawiło się Rampart (Szaniec), w H4 Preserve (Rezerwat).. problem w tym jakie nazwy obrac dla poszczególnych zamków. O ile do elfów pasują obie o tyle do krasnoludów nie pasuje żadna.
Szaniec to właściwie ziemne umocnienia, a krasnoludy słyną raczej z wnoszenia twierdz na skałach albo budują je głęboko w ziemi. Jaką zatem nazwę zależałoby zastosować?

[UT: takimi drobiazgami to niech sie marketingowcy z Ubisoftu martwią ;-)]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Kwestie nazewnictwa moze zostawmy dla Ubisoftu,w koncu nie ma sie co zastanawiac nad nazwa dla zamku, ktory pewnie sie w grze w ogole nie pojawi.
Zrobilem mala statystyke z dotychczasowych glosow. Od razu widac duze przywiazanie do tradycji, wiekszosc trzymala sie utartego schematu.
Z 19 propozycji zestawow zamkow wyszlo mi tak (moge sie oczywiscie pomylic w wyliczeniu, ale raczej niewiele), w kolejnosci popularnosci:
Po 19 otrzymaly zamki:
Castle (Zamek)
Rampart/Preserve (Rezerwat) - zamek elfow
po 18 (czyli raczej przez przypadek ktos o nich zapomnial):
Necropolis
Stronghold (Twierdza)
Tower (Forteca)/Academy
Dalej beda:
Dungeon/Asylum (Lochy/Azyl) - 16
Inferno - 13
Fortress (Cytadela) - 11
I tu sie konczy tradycyjny zestaw, a zaczynaja nowe raczej zamki:
Zamek krasnoludow (oddzielny od zamku elfow) - 6
Conflux - 5
Zamek orkowy (oddzielne Dungeon i Asylum) - 3
Forge - 2
zamek trolli - 1

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ingham



Dołączył: 1 kwietnia 2001
Posty: 164
Skąd: Ciechanów

Wysłany: 28 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Oddałem głos na 5 lub mniej.
Myślę, że nawet 4 zamki, to nie byłoby źle.
Zaletą takiego rozwiązania może być świetna fabuła! Nie będą się rozmywały wątki - widać wyraźnie strony walczące. Cztery zamki są np. w Disciples.
Jeśli mało zamków, to koniecznie dużo jednostek z upgradami.

Z kolei wiele zamków daje możliwości grafikom, żeby oczarować graczy.

5 zamków + 2 w dodatkach

___________
Tylko modlitwa może Was zbawić!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Elias (cytat):

Tower (Forteca)/Academy
Fortress (Cytadela) - 11

Jeśli mamy być dokłani w podliczeniach, to warto dobrze przetłumaczyć nazwy zamków:
Tower - to wieża
Fortress - to forteca(żeńska odmiana fortu) :wink:
Rampart - wał forteczny(stąd zmiana na Preserve jest dobra).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 28 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

A więc dobrze postaram się uporządkować nazwy zamków dzieląc zamki na kategorie stworzeń (na zasadzie skojarzeń):

1. Zamek ludzi (Castle, Haven, Zamek Rycerski)
dotychczas na ten zamek oddano 22 głosy

2. Zamek elfów (Rampart, Preserve, Bastion, Zamek Elficki)
dotychczas na ten zamek oddano 22 głosy

3. Zamek nieumarłych (Nekropolis, Zamek Martwiaków)
dotychczas na ten zamek oddano 21 głosów

4. Zamek barbarzyńców (Stronghold, Twierdza)
dotychczas na ten zamek oddano 21 głosów

5. Zamek istot mrocznych (Azyl, Dungeon)
niestety tu nie ma do końca jasności ponieważ oba znaczniki trochę się różnią i kazdy z głosujących moze postrzegać zamek w niewielkich róznicach.
łacznie na obie nazwy oddano 21 głosów (10 azyl, 11 lochy), przy czym w niektórych wypowiedziach padały obie nazwy jednoscześnie.

6. Zamek magów (Tower, Akademia)
dotychczas na ten zamek oddano 20 głosów

7. Zamek demonów (Inferno, Kreegan's)
dotychczas na ten zamek oddano 15 głosów

8. Zamek jaszczurów (Cytadela, Fortress, Zamek Gadzi)
dotychczas na ten zamek oddano 13 głosów

9. Zamek krasnoludzki (Górska Twierdza,
dotychczas na ten zamek oddano 8 głosów

10. Zamek żywiołow (Conflux)
dotychczas na ten zamek oddano 3 głosy

11. Zamek technologiczny (Forge)
dotychczas na ten zamek oddano 2 głosy

12. Inne.
oddano jeden głos na zamek trolli

Dodam, ze uwzględniałem wypowiedzi dotyczące gry głównej, jeżeli brakowało takiego zaznaczenia w wypowiedzi to brałem pod uwagę wszystkie wymienione zamki. Myslę ze zaprezentowany podział jest w miarę przejrzysty. Jeśli ktoś ma coś do dodania to proszę: ....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

zapomniałeś że niektórzy głosowali na zamek istot wodnych który w sumie można by upchnąć w jakimś dodatku ale z tym Forge to przesada to mają być heroesy a nie fallout albo matrix jakby go nie ''ubaśniowili'' taki zamek byłby głupi.na castle to każdy głosował bo od pierwszej wypowiedzi był umieszczany jako pierwszy :wink:
chyba zarejestrue sie na tym forum .

Haar: Uważnie przeczytaj temat. My tu nie mówimy o zamkach w dodatkach a o zamkach w "podstawówce". Nie dostrzegłem żadnego oddanego głosu na ten zamek w wersji podstawowej.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Widzę że trochę za bardzo namieszałem, wprowadzając jednocześnie lochy i azyl, więc chciałem wytłumaczyć o co mi chodziło.
Lochy to dokładnie taki zamek jak H3, czy wcześniejsze zamki czarnoksiężnika. Jest też zarazem kontynuuacją Asylum z 4......
Natomiast pod określeniem Azyl kryje się u mnie zamek gdzie swoje miejsce znaleźli by zarówno mroczne elfy, mroczni kapłani, źli czarownicy, to miasto które można chyba przyrównać do "katakumb" Haav Gyra, ale nie dokońca.... Jest jednocześnie zamkiem które można by określić jako złe Castle.
Szerzej pisałem o tym w topiku "nowe jednostki" oraz "nowe zamki"..
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
A więc dobrze postaram się uporządkować nazwy zamków dzieląc zamki na kategorie stworzeń (na zasadzie skojarzeń):
1. Zamek ludzi (Castle, Haven, Zamek Rycerski)
2. Zamek elfów (Rampart, Preserve, Bastion, Zamek Elficki)
3. Zamek nieumarłych (Nekropolis, Zamek Martwiaków)
4. Zamek barbarzyńców (Stronghold, Twierdza)
5. Zamek istot mrocznych (Azyl, Dungeon)
6. Zamek magów (Tower, Akademia)
7. Zamek demonów (Inferno, Kreegan's)
8. Zamek jaszczurów (Cytadela, Fortress, Zamek Gadzi)
9. Zamek krasnoludzki (Górska Twierdza,
10. Zamek żywiołow (Conflux)
11. Zamek technologiczny (Forge)
12. Inne.
oddano jeden głos na zamek trolli

Dodam, ze uwzględniałem wypowiedzi dotyczące gry głównej, jeżeli brakowało takiego zaznaczenia w wypowiedzi to brałem pod uwagę wszystkie wymienione zamki. Myslę ze zaprezentowany podział jest w miarę przejrzysty. Jeśli ktoś ma coś do dodania to proszę: ....


cieakwe spojrzenie na temat ale pod silnym wpływem H3 , jak dla mnie zamki winny mieć możliwoś ewuluowania dwukierukowego dałoby to duzą różnorodność jednostek i wyboru strategii walki robert

Haar: Spora część wypowiadajacych się sugerowała się porządkiem z H3 (w tym układzie zaiwerają się jednocześnie zamki H4). Z drugiej jednak strony taki zestaw jest jak najbardziej naturalny z racji tego że we fantasy takie kombinacje się zdarzają i do siebie pasują. Zabrakło jedynie kompletu stworzeń morskich z Aqua-zamku na którego nie oddano jeszcze ani jednego głosu (jako zamku w grze głównej).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
Elias (cytat):

Tower (Forteca)/Academy
Fortress (Cytadela) - 11

Jeśli mamy być dokłani w podliczeniach, to warto dobrze przetłumaczyć nazwy zamków:
Tower - to wieża
Fortress - to forteca(żeńska odmiana fortu) :wink:
Rampart - wał forteczny(stąd zmiana na Preserve jest dobra).


Ja wiem, co znacza nazwy angielskie po przetlumaczeniu, natomiast w polskiej wersji te tlumaczenia byly troche inne. I Fortress nie wystepuje tam jako Forteca, tylko Cytadela (jakby nie bylo budynku w miastach Citadel), a polska Forteca to faktycznie jest Tower, ktore bynajmniej nie bylo Wieza, jak mozna by sie spodziewac.
Dlatego wlasnie dodawalem polskie odpowiedniki, zeby byla jasnosc o jaki faktycznie zamek chodzi (bo niektorzy uzywali nazw polskich, a dodatkowo gdybym sobie nie zapisal polskich odpowiednikow to na pewno sie pomylil, bo ja w polska wersje H3 raczej nie grywam, a w H4 tez wole wersje angielska)

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Anonymous (cytat):
Haar: Spora część wypowiadajacych się sugerowała się porządkiem z H3 (w tym układzie zaiwerają się jednocześnie zamki H4). Z drugiej jednak strony taki zestaw jest jak najbardziej naturalny z racji tego że we fantasy takie kombinacje się zdarzają i do siebie pasują. Zabrakło jedynie kompletu stworzeń morskich z Aqua-zamku na którego nie oddano jeszcze ani jednego głosu (jako zamku w grze głównej).


Większość wypowiadających sie mimowolnie zwraca się ku H3 akby ono było wyznacznikiem na którym mozna się było wzorować . Dla mnie większe zminay wywwołały H4 ale to sprawa dyskusyjna rzec jasna. nastomiast byłbym raczej za wielotorowoscia Zamków który by zaczynał się od 50% rozwoju zamku .Dawałoby to różnorodność jednostek i charakteru rozgrywki . czyli zaczynamy od Twierdzy a potem ewoluuujemy ku Np. Inferno . jenostki nasze staja sie hybrydami mającym czesciowo elementu obudwu nacji. Oczywiście musiałoby to być wyposrodkowane i powinnabyc mozliwośc wyboru "czystej" opcii . ponadto po rozwoju do 90% mozliwosci bowinny byc bonusy (jednostki % poziomu potężne czary i tp.0 dlatego w wersjii podstawowej ograniczyłbym ilość do 6. :? :?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gremlin



Dołączył: 25 listopada 2002
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Ja stawiam na coś pomiędzi 6 a 8 czyli 7 ;)

Jak powinny wyglądać zamki ???

Według mnie powinien byś podział na szkoły magi jaki i RASY !!!!!! To jest coś czego tu BRAKUJE !!!!!! I to właśnie na odmienne RASY powinny mieć własne czary.... powiedzmy ludzie- szlachetność, dobro, przyzwoite jednostki, magia uzdrawiająca itp, elfy ( powiedzmy połączenie kilku szczepów elfich ?!) przeciętne jednostki, wmniare niskiego kosztu dardzo dobra magie... cos w tym stylu ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Gość napisał:
Cytat:
nastomiast byłbym raczej za wielotorowoscia Zamków który by zaczynał się od 50% rozwoju zamku .Dawałoby to różnorodność jednostek i charakteru rozgrywki . czyli zaczynamy od Twierdzy a potem ewoluuujemy ku Np. Inferno . jenostki nasze staja sie hybrydami mającym czesciowo elementu obudwu nacji. Oczywiście musiałoby to być wyposrodkowane i powinnabyc mozliwośc wyboru "czystej" opcii . ponadto po rozwoju do 90% mozliwosci bowinny byc bonusy (jednostki % poziomu potężne czary i tp.0 dlatego w wersjii podstawowej ograniczyłbym ilość do 6.


I to jest własnie to co proponowałem i nie zgadzam się z zarzutem że wprowadziłoby to w grze chaos, bo dałoby tylko więcej mozliwosci. Ponadto byłoby blizsze rzeczywistosci bo w naturze nic nie jest całkiem czarne albo białe i zawsze jakiś Gandalf Szary sie trafi :wink: a do czego taki bohater dojdzie to powinno zależeć od niego (czyt: gracza). Danie w podstawce mniejszej ilości zamków ułatwi zbalansowanie gry.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 30 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Pozwoliłem sobie zamieścić propozycje zamków Skrytego, który podał jedynie ich liczbę. [odpisał na moją prośbę, więc zacytuję wypowiedź]

Skryty w prywatnej wiadomości do Haaralda (cytat):

1. Zamek ludzki - wiadomo, że tego z pewnością nie zabraknie...
2. Siedziba natury - czyli elfy, drzewce, jednorożce i reszta zgrai...
3. Gniazdo demonów - miejmy nadzieje, że powrócą do łask. O kogo chodzi z pewnością wiesz
4. Twierdza barbarzyńców - tu też wiadomo kto ma być...
5. Forteca neutralna - czyli powrót bagiennych stworów - oślizgi, wyverny itd.
6. Nekropolis - martwiaków przecież nie moze zbraknąć...
7. Akademia - siedziba magii, magów i ich popleczników...
8. Azyl - siedlisko istot o złym charakterze - coś w rodzaju tego z III.


Gremlin:
O to to... własnie tu powinien tkwić główny podział - w rasach. Rasę traktuję jako przewodni motyw zamku... rasa to przedstawiciele dominujący, którzy wykorzystują również inne stworzenia do walki. To czy każda rasa ma miec swoją magię to już zagadnienie na inny temat, który mam nadzieję niedługo się pojawi (osobiście skłaniałby się również ku takiemu podziałowi :wink: )

traum(a)tanzer:
No rzeczywiście troche się namieszało z tymi zamkami...

Co do tego ewoluowania zamków to ja również jestem przeciwny :!: ponieważ to zepsuje do reszty tę cudowną grę. Poza tym nie pasuje zwłaszcza kiedy spojrzy się na fabułę, ze o tradycji w podziale samych zamków juz nie wspomnę.
Myślę że wiele osób zgodzi się co do tego, że podział zamków w H3 był najlepszy i najatrakcyjniejszy... no moze poza krasnoludami i elfami "pod jednym ramparckim dachem". Według mnie tu podział jest niezbędny i konieczny tym bardziej, że krasnoludów od zawsze traktowano w tej grze po macoszemu (niższe poziomy w porównaniu z elfami i rotacja między Rampartem a Akademią). Krasnoludzki zamek powinien uzupełnić zestaw miast.... moze wreszcie krasnoludy doczekają godniejszego potraktowania (tj. na tym samym poziomie co elfy!!!)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

jak dlamnie powinno byc 7 zamków.koncepcja z heroes 3 była wprost idealna jak dlamnie.a heroes 4 był niepowodzeniem ,acha i niepowini robic
postaci wyj***** [cut by Haarald] na maksa np.Archanioł lub czarny smok.
Mogą miec jakies ddodatkowe umiejętnosci ale nie przesadzjmy.
Najlepsza część to i tah HEROES 3 ( a inferno najlepszy zamek :twisted: )

Haar: Ostrzegam! Jesteś gościem więc zachowuj się stosownie.... lepiej się ugryźć w język niźli mowę naszą ojczystą tak plugawić
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

Co do tego ewoluowania zamków to ja również jestem przeciwny :!: ponieważ to zepsuje do reszty tę cudowną grę. Poza tym nie pasuje zwłaszcza kiedy spojrzy się na fabułę, ze o tradycji w podziale samych zamków juz nie wspomnę.
Myślę że wiele osób zgodzi się co do tego, że podział zamków w H3 był najlepszy i najatrakcyjniejszy... no moze poza krasnoludami i elfami "pod jednym ramparckim dachem". Według mnie tu podział jest niezbędny i konieczny tym bardziej, że krasnoludów od zawsze traktowano w tej grze po macoszemu (niższe poziomy w porównaniu z elfami i rotacja między Rampartem a Akademią). Krasnoludzki zamek powinien uzupełnić zestaw miast.... moze wreszcie krasnoludy doczekają godniejszego potraktowania (tj. na tym samym poziomie co elfy!!!)


robert
Coż Haaraldzie nie przeczę iż nie mozna wykorzystac z H3 ale po co ja kopiwać byłby to powrót do tej częścii i mijało by się z celem tworzenie nowej. Nie wie czemu wszyscy sie zachłystują zamkami w H3 Jak dla mnie bezadziejne było tworzenie wersji siedlisk ulepszonych . wydaje mi sie iż lespsza by była wersja wielotorowego rozwoju ktorego doświadczenie nabywane w wyniku rozwoju bohatera i zwycięskich obron rosło by i predysponowało do lepszego rozwoju wydaje mis sie to bardzej naturalne.
ps. na marginesie H# była zle wybalansowana jeśli chodzi o równowartość różnych zamków ,Pamiętam iż bardzo ciężko było wygra na wyższym poziomie Nekropolis lub Inferno , W H4 wydaje mi sie iż jest po poprawkach lepiej zbalansowane :lol: :lol:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
(...)

Robert:
Czytałem te wypowiedź z niedowierzaniem :shock: :shock: :shock: , a jednak...
Grałem w obie części mniej więcej po równo i jakoś nie przekonuje mnie twierdzenie jakoby H4 było bardziej zbalansowane od H3.... zresztą pewien Smok miałby w tej kwestii cos do powiedzenia :wink:
przeprowadzałem skomplikowane symulacje obliczeniowe, które pokazały, ze róznice pomiędzy poszczególnymi zamkami były niewielkie, a więc balans był dobrze zrobiony (lepiej niż H4).

Wielotorowości rozwoju nie bedę komentował, ponieważ łamie elementy pierwotne gry. A zamki z H3? Nie wiem... może klimat trzeciej części to sprawił, że wiele osób chce powrotu do tamtych miast?

O tym jak "beznadziejne" według Ciebie było tworzenie upgrejdów świadczy ankieta w temacie: Wybór jednostek w zamkach Heroes V.

robert
Haaraldzie ,to jest Twoje zdanie. ja również grałem sporo w obydwie części idoszedłem do takich a nie innych wniosków .Zapewne pamiętasz taki scenariusz z H3 "Pojedynek Bogów " grając na najwyższym poziomie trudności bez problemu wygrywałem grając Zamkiem posiadając Archamnioły przeciw np. Inferno bądż Necropolis w drugą strone to juz niekoniecznie musiałem mieć solidnego nekromatę bądż też bohateraktóry posiadał silnie rozwinięta magię ognia chodzi o czar Amargedon w innych wypadkach szło to z róznym skutkiem i zapewniam Cię iz nie wynikało to z mojej indolencji.dlatego uwazam iż rozmiezcznie 'siły' w rożnych Zamkach było nierównomierne przesunięte w strone Dobra.
Ponadto śledząć genealogie tytułu Heroes of M&M powinna ona być skupiona na Herosie i jego rozwoju To ON jest kluczowa Postacią reszta to tło acz niezbędne ale Tło .W H3 Bohater (poza niektórymi kampanimi w dodatkach) został ograniczony do herolda ogłaszającego iz idzie Armia przed zbliżającą sie potyczką . Bo przecież nie da się zaprzeczyć ,iż w H4 jegorola jest nieoslednio większa i sensowniejsza .dlatego uwazam iz Zamki w H5 bezwzględu jakie by były winny być uzupełnieniem kreatywnym mającym swoja historię i rozwój i zaręczam Cię iz wcale nie zabiłoby to gry i nie przekształciło by w jakiegoś RTS. :P :P
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Nie ma co ukrywać - 6 to minimum - wokól 6 najważniejszych zamków toczy się akcja całej serii... no prawie... w H1 mieliśmy rycerza (zamek/przystań), czarnoksiężnika (lochy/asylum), czarodziejkę (bastion/rezerwat) i barbarzyńcę (twierdza), w H2 doszedł mag (forteca/akademia) i nekromanta (nekropolia) - te zamki są według mnie nie do ruszenia.. a tu widzę, że wielu zapomina o zamku chaosu, czarnoksiężnika itd. ... aż mnie ciarki przelatują na myśl, o jego braku!

Na razie pracuję dokładniej nad swoją koncepcją zamków, ale możecie być pewni, że będzie ich przynajmniej 12...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Isgrimnur (cytat):
Nie ma co ukrywać - 6 to minimum - wokól 6 najważniejszych zamków toczy się akcja całej serii... no prawie... w H1 mieliśmy rycerza (zamek/przystań), czarnoksiężnika (lochy/asylum), czarodziejkę (bastion/rezerwat) i barbarzyńcę (twierdza), w H2 doszedł mag (forteca/akademia) i nekromanta (nekropolia) - te zamki są według mnie nie do ruszenia.. a tu widzę, że wielu zapomina o zamku chaosu, czarnoksiężnika itd. ... aż mnie ciarki przelatują na myśl, o jego braku!

Na razie pracuję dokładniej nad swoją koncepcją zamków, ale możecie być pewni, że będzie ich przynajmniej 12...

szanowny Isgrimurze ja również nie wyobrażam sobie Zamków bez Choasu .ja także uważam iż ^6 to dobra liczba zamków podstawowych lecz mających mozliwości dwu- trzykierunkowego rozwoju . Dałoby to różnorodnośc jednostek budowli i strategii .Natomiast 12 jako ilosć zasadniczą byłoby ciężko wypośrodkować pod wgłedem ich siły i przydatnosci do gry (ta jak to miało miejsce w przypadku Nekropolis w H3)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Według mnie w Homm 5 powino byc 8 zamków a potem jeszcze jakies 2-4


1.Nekropolia-Złych :twisted:
2.Chaos-Źli :twisted:
3.Cytadela- neutralni :P
4.zamek-dobrzi :D
5.Natury-dobrzi :)
6.Barbazyncy-neutralni 8)
7.Żywiolow-dobry :oops:
8.Inferno-Źłi :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

[----] w przódy trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jaka role maja odgrywać w grze .być centalnym elementem gry a bohater li tylko uzupełnieniem czyz też mają być kreatywnymuzupełnieniem Bohatera w jego rozwoju.?ja osobiscie optuje za tą drugą wersją . Dlatego w wersji podstawowej widziałbym 6 zamków zróznicowanych charakterologicznie
Zamki Dobra
1 Zamek rasa ludzie
2 Zamek Natury elfy i druidzi
Zamki Złą
1Inferno
2 Nekropolis
Zamki neutralne
1Zamek Krasnoludzki
2 Zamek Barbarzński

[----]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 3 lutego 2004     Ile zamków w "podstawce" H5? Odpowiedz z cytatem

Zamki sił Dobra:
- jeden ludzki
- jeden wzorowany na Tower
- jeden natury wraz z żywiołami
Zamki Złe:
- jeden dla Kregans
- Necropolis
Zamki Neutralne:
- zamek Smoków
- zamek bagnisty
- zamek podziemny + krasnoludy
- Stronghold

Czyli w sumie 9 zamków...........
Ale ten zestaw wymyślałem na poczekaniu, bo tak na prawdę jest mi obojętne jakie będą zamki i ile ich będzie - niech panowie z Ubisoftu zrobią tak, aby nie zatracić ducha sagi i grywalności.

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.