Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Cytat: |
Po trzecie te wysokie o nieco niebieskawej skórze to Orki(miedzy innymi ork, uruk hai to ten, któremu Aragorn obciął głowę). Ten mały stwór który chciał koniecznie zjeść hobbitów to był goblin. |
Chciałbym zauważyć, żwe gobliny i orki to u Tolkiena dokładnie to samo...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
A ja chciałbym zauważyć niedoczytanie pewnej lektury Tolkiena :P
Orki stworzył Tolkien na potrzeby swojej książki, gobliny to stworzenia wymyślone w legendach.......Nic więcej do dodania
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Morrandir
Dołączył: 12 kwietnia 2004 Posty: 164
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 20 kwietnia 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Niechaj się wypowiem wreszcie w tym temacie. Zagłosowałem za opcją z ośmioma zamkami, poprostu czuję że tak będzie najlepiej. Oby znalazł się wśród nich zamek ten co był H3 na bagnach (nie kumam dlaczego go w czwórce nie było, był całkiem spoko).
I tyle na ten temat.
Ale mam inne pytanie na temat którego chyba jeszcze nikt nie poruszał:
Czy jesteście za tym żeby przegrywało się grę jeżeli nasz bohater przez tydzień nie będzie posiadał żadnego zamku (H1, H2, H3) czy żeby mógł latać taki "golec" bez żadnej mieściny tak jak to było w H4 :?:
Mnie osobiście podobała się ta opcja ze starszych części.
___________ Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 20 kwietnia 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Morrandir (cytat): |
Ale mam inne pytanie na temat którego chyba jeszcze nikt nie poruszał:
Czy jesteście za tym żeby przegrywało się grę jeżeli nasz bohater przez tydzień nie będzie posiadał żadnego zamku (H1, H2, H3) czy żeby mógł latać taki "golec" bez żadnej mieściny tak jak to było w H4 :?:
. |
Oba :D , normalnie to system z h3, ale w kampaniach powinna być opcja o samotnum bohaterze bez zamku. :wink: (po prostu zwiększyć czas jaki mamy, nie posiadając zamku z tygodnia do ok miesiąca lub więcej)
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mr. Rabbit
Dołączył: 6 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów
|
Wysłany: 20 kwietnia 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Ja sądzę, że to powinno zależeć od twórcy danej planszy... Powinna być opcja przy tworzeniu, "przegrana przy utracie wszystkich zamków"... i tam twórca mógłby wpisać ilość dni (min. 7)...
___________ Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 20 kwietnia 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Popieram powyższe z zamkami. Ustawienia wymagające od gracza posiadania zamku lub nie powinno być dostepne w opcjach edytora. Granie w H4 bez zamku nieco urozmaicało rozgrywkę, a w trójce trzeba było zdobyć zamek w ciągu 7 dni :( . Poza tym widziałbym specjalną opcję ustawień w menu kazdego zamku, gdzie sami ustalalibyśmy sobie wartości, tak więc dla jednego zamku byłby to tydzień dla innego mniej lub wiecej.
Poza tym w H4 nie podobało mi się to co podobało w III, a mianowicie po że po wyeliminowaniu z gry przeciwnika wszystkie obiekty, które były w jego posiadaniu zmieniały kolor na neutralny (szary).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Damiaen
Dołączył: 29 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)
|
Wysłany: 20 kwietnia 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Z tego co pamiętam, a do sklerotyków się raczej nie zaliczam, tak opcja w Edytorze Map istniała... Jeno mało kto z niej korzystał. Może warto przenieść je do opcji mapy (przy jej wybieraniu przed rozgrywką)?
___________ This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.
Talib Kweli - "Get by" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Crag
Dołączył: 24 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 4 maja 2004 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Ja bym wolał żeby bylo ok. 9, 10 zamków. Tak jak bylo to w H3 było tam 8 a po dodatku Armageddon's Blade było ich 9 czyli tyle ile powinno. :)
Natomiast w H5 chciałbym żeby były takie zamki jak :
1. Zamek-ludzie
2. Bastion-Natura (Drzewa itp.)
3. Inferno-Demony
4. Nerctopolis-Nieumarli
5. Elemental-Żywioły
6. Twierdza-Barbarzyńcy
7. Cave-Jaskiniowcy (Pomysł mojego autorstwa)
8. Melodia-Bajkowe Stwory (Kolejny Mój pomysł)
9. Jakiś zamek połączenia Fortess (H3) i Lochy (H3), czyli jakieś mroczne bagienne potwory (np. Smok Bagna).
Takie są moje propozycje.
___________ "Wątpię, więc myślę, myśle, więc jestem."
"Dubito, ergo cogito, Cogito, ergo sum."łac. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Danio
Dołączył: 20 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: z Mrągowa
|
Wysłany: 24 lutego 2005 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
W wersi podstawowej powinno sie ukazać osiem zamków. Dlaczego? Ponieważ ogółem powinno być ich 9. Dlaczego 9? ponieważ jest podzielne przez tzy tj. 3 zamki złe, 3 zamki dobre i 3 mniej więcej wporządku czyli neutralne. Dlaczego odrazu nie może być 9, ponieważ coś musi być w dodatk. A oto i ich charakter:
Dobre:
1. Ludzie
2. Elfy ( i inne leśne stworki)
3. Magowie, krasnoludy, dżiny...
Złe:
1. Demony
2. Bestie ( lochy/ cytadela)
3. Nekroplis
Neutralne:
1. Barbażyńcy
2. Mroczne Elfy
3. W dodatku mógł by być the foge
___________ Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 25 lutego 2005 Ile zamków w "podstawce" H5?
|
|
|
Cytat: |
W wersi podstawowej powinno sie ukazać osiem zamków. Dlaczego? Ponieważ ogółem powinno być ich 9. Dlaczego 9? ponieważ jest podzielne przez tzy tj. 3 zamki złe, 3 zamki dobre i 3 mniej więcej wporządku czyli neutralne. Dlaczego odrazu nie może być 9, |
Może to nieładnie z mojej strony komentować ale wprost nie mogę się powstrzymać.
O ile idea 9 zamków jest jak najbardziej na miejscu (dla mnie może być nawet i 10 z przewagą neutrali) o tyle "wypuszczenie" wszystkiego od razu w grze podstawowej byłoby błędem od strony wydawniczej.
Otóż każdy kolejny dodatek powinien wnosić do gry coś nowego. Jedną z tych nowości, oprócz nowych czarów, artefaktów, stworzeń, bohaterów, obiektów powinien być własnie zamek - jeden na każdy dodatek. Zakładając "komercyjną żywotność" gry na 18-24 miesięcy takich dodatków mogłoby się pojawić przynajmniej 2 lub nawet 3.
Ma to także uzasadnienie od strony fabularnej, gdyż nie da się opowiedzieć tak od razu historii związanych z wszystkimi rodzajami miast. Nawet w ROE trochę tego nadużyto (AvLee, Bracada, Erathia) choć z drugiej strony miało to swój urokliwy klimat i nietaktem z mojej strony jest to podważać.
Mimo wszystko nie wiemy jednak jak będzie wyglądał świat Heroes w piątej odsłonie (czas i miejsce akcji), dlatego więc bezpiecznie a co za tym idzie uzasadnione jest wypuszczanie dodatkowych zamków w kolejnych dodatkach w proporcji (6+1+1+1) lub (7+1+1+1). Historia każdego miasta musi zostać opowiedziana madrze i z głową:
1. W wersji podstawowej poznajemy pierwsze miasta (6 lub 7).
2. Dodatkowo we fabule "podstawówki" powinny pojawić się opowieści o innych rodzajach miast (innych państwach), tudzież mowa o granicach, np. w charakterze strategicznym o przygranicznym konflikcie w innym miejscu niż w tym w którym toczy się akcja, o poselstwie, o krainach w kontekscie opowiesci (np. "opowieść przyjaciela i mentora głównego bohatera), opowieść o równoległych wydarzeniach
3. Pojawiają się niektórzy przedstawiciele tych miast, a także pojedyncze czary i przedmioty tak dla zrobienia przedsmaku tego co nastąpi w kolejnych odsłonach.
Myślę także że wypuszczenie jednego miasta + garść nowości (byle niezbyt rewolucyjnch) byłoby uczciwe ze strony producenta gry. Wystarczy spojrzeć w przeszłość:
-> HoMM-III choć wniosło dodatkowe miasto w AB i jakieś zamiany w SOD to jednak trochę za mało (zabrakło choćby zaklęć w większej ilości czy nowych przedmiotów wyłączając możliwość łączenia artefaktów). Cykl ostatnich dodatków (HC) z punktu widzenia przeciętnego gracza był wyciąganiem kasy.
-> HoMM-IV w kolejnych dodatkach nie wniosło moim zdaniem absolutnie nic, a nowe artefakty czy kilka rodzajów stworów przy tak marnej produkcji sprawiają że nie czuć nawet tego powiewu świeżości, jaki można było odczuć w kolejnych dodatkach HoMM-III.
|
|
Powrót do góry
|
|
|