Autor |
Wiadomość |
Morrandir
Dołączył: 12 kwietnia 2004 Posty: 164
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Na poczatku chcę zaznaczyć że temat ten zapożyczyłem z forum CH, ale myślę że jest on ciekawy i warty przedyskutowania.
Mianowicie nigdy w Heroesach począwszy od pierwszej części nie było "krwawych bitew". Oczywiście Heroes jest grą dla różnych ludzi w różnym wieku ale napewno istnieje duża rzesza graczy którzy najbardziej lubią "mroczną stronę" gry do których sam się zaliczam. Zawsze bylo tak że w czasie ataku stwór podchodził do przeciwnika i wykonywał dziwne ruchy wydając przy tym śmieszne dźwieki i nic żadnej krwi, ran czy blizn. Przecież taka bitwa to po prostu żeźnia (jedyną nowością idacą w tym kierunku były ciała poległych jednostek które pozostawały na polu bitwy co pojawiło się chyba w części drugiej). Chętnie bym widział w piątej odsłonie gry opcję "krwawej" i "bezkrwawej" bitwy którą możnaby było swobodnie przestawiać. Co o tym sądzicie??
I jeszcze jedno. Ciekawym według mnie urozmaiceniem wizualnym byłyby też różne sekwenceje ataku poszczególnych jednostak w zależności od tego kogo by atakowały. Chodzi mi mniej więcej o to że gdy na przykład wampir atakowałby jednostkę żywą humanoidalną rzucałby się na nią zatapiając swoje kły w jej szyji natomiast gdyby atakował stworzenia nieumarłe lub maszyny atakowałby je szponiastymi łapami (a nie jakaś trąba powietrzna wyskakująca z paszczy jak to bylo w czwórce). Wymagałoby to oczywiście dużo więcej pracy od twórców ale efekt byłby naprawdę niezły.
i to tyle.
___________ Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Ja jestem przeciw, tylko dlatego że do tej pory herosi zawsze byli bezkrwawi, co było zaletą gry i unikatem. :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
opcję napewno by mogli zrobić. a z tymi "atakami różnego rodzaju" to nie wydaje mi sie ze chciało by im sie to robić... :lol:
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Ja jestem przeciw jak ktos chce sobie pograć w krwawe jatki to jest mnóstwo innych gier .
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
HoMM to strategia turowa i bezsensem jest wprowadzanie krwawych wątków do tej uroczej gry. Poza tym każde stworzenie symbolizuje że na polu bitwy uczestniczy pewna, okreslona liczba stworzeń. A skoro została wyrażona w postaci jakiegoś stworzenia/stworzeń to stanowi jakby pewną figurę na szachownicy - w tym wypadku na umownym polu bitwy.
Jestem zatem przeciwny wprowadzaniu krwawych wątków.... A dzwięki jakie wydawały/wydają z siebie różne stworzenia są ogólnie mówiąc bez zarzutu.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Ja tez nie potrzebuje krwi w HoMM. Mysle ze ci ktorzyby tego chcieli nie zrezygnuja z zakupu gry, przez brak paru czerwonych kropelek na monitorze. Przeciez to gra strategiczna, a nie stzrelanka. Grafika-oszem zwieksza atrakcyjnosc gry-ale nie jest najwazniejsza, jak dla mnie herosy to mogloby byc jezdzenie kolorowym punktem po planszy zlozonej z kwadratow, opisanych gdy sie najedzie myszka. Chodzi o strategie.
Z tymi punkcikami to przesadzilem ale wiecie o co mi chodzi.
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Kriso
Dołączył: 8 lutego 2004 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Ja rowniez jestem przeciw. To ze w Heroes nie ma rzezni to jeden z podstawowych powodow jej popularnosci i oryginalnosci(drugim jest fabula). Pzdr!
___________ PRO AETERNA REI MEMORIA - QU WIECZNEJ RZECZY PAMIĘCI |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ghost
Dołączył: 25 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Po diabła krew H5? Jak chcesz kałuż czerwieni, flaków i mózgów to odpal sobie Quake'a i zfraguj paru przeciwników. W Heroes nie było dotychczas krwi i nie widzę powodu by ją dodawać. Gdyby na polu bitwy widziałbym czerwone kałuże i np. głowę stworzenia, byłbym bardzo zniesmaczony i nie odpalałbym więcej H5...
___________ Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze
fragment wiersza J. Tuwima |
|
Powrót do góry
|
|
|
Emeszar
Dołączył: 15 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Osobiście uważam, że wprowadzenie takiego rozwiązania jest niepotrzebne. HoMM to gra strategiczna a nie jakieś FPP.
Poza tym to niby jak ma być ta kwestia rozwiązana? Przecież większość stworzeń w grze to odmienne rasy i dla każdej z nich musiano by stworzyć różne barwy krwi (np. ludzie-czerwień, orki-czerń, meduzy-zgniła zieleń 8)). W połowie bitwy ekran wyglądałby jak jakiś pomylony obraz współczesnego modernisty :)
___________ Ukochani przez Bogów umierają młodo!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Jestem za krwią, ale tylko jeśli chodzi o już poległych, tzn przy uderzeniach i w walce nie, tylko wtedy gdy jakiś oddział padnie, leżał w małej(nie przesadzonej) kałuży krwi, albo by był od niej ubrudzony. Co do różnych rodzajów ataków to jestem za.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Crazy
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nargothrond
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
W żadnym wypadku! Zabraniam! Inaczej wogóle nie odpale H5 ;).
Klimat Heroesów opiera się także na ich grafice. Baśniowej grafice. Dlatego też nie przeszkadza mi zbytnio granie w H4, bo tam grafika jest właśnie baśniowa. Chcesz grać w mroczne i krwawe gry? Zapraszam do Discples, lub chodźby do Dooma ;)
Jeszcze raz NIE! Nawet nie robić takiej opcji.
___________ Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Disciples nie jest krwawy, tam po trupie zostanie tylko grób odpowiadający klimatowi danego zamku :P .Age of Wonders jest krwawy już :wink: .
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Morrandir
Dołączył: 12 kwietnia 2004 Posty: 164
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 6 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
No to widzę że wszyscy są raczej sceptycznie nastawieni.
No ale każdy może mieć swoje zdanie.
Może i macie rację.
___________ Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 7 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Nie bardzo sobie wyobrażam krwawe efekty w HoMM (chyba, żeby gra miała wyglądać jak Happy Tree Friends :wink: ), ale tak jak można zróżnicować animacje ataków, tak można zróżnicować animacje otrzymania obrażeń - inaczej oddział reaguje na piorun, inaczej na atak wilczych jeźdźców - ale to już zależy od zapału i pomysłowości grafików. Byle by animacje były ładne i dopasowane do klimatu, a nie takie beznadziejne jak w H4 (mag wyciągający królika z kapelusza czy satyr "karateka"). Najpierw niech lepiej opracują wogóle ładny i klimatyczny wygląd jednostek, animacjami niech zajmują się później.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 8 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
do Haava (w jego pierwszej odpowiedzi)
heroesi byli krwawi w pierwszej części:) czy kto pamięta krwawe rzezie chłopów...:)?
w h3 widać coś jak jadnostka atakuje przeciwnika, zaś w h4 nawet one siebie nie dotykają.
nie chodzi mi, aby lała się wszędzie krew, lecz aby chociaż było widać jak siebie atakują, a ten pomysł z różnymi formami ataku jest niezły.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Kumbat
Dołączył: 11 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Knurów
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Krew?A co to jakaś strzelninka czy strategia turowa bo już sam nie wiem.
Krew w grach krew po to żeby gra była bardziej widowiskowa, lecz strategie mają być bardziej grywalne niż widowiskowe.
To samo jeśli chodzi o różne typy ataku, znowu Morrandir chce zrobić H5 bardziej widowiskowe.
Przecierz nie o to chodzi w tej grze, w ogóle dużo pracy by trzeba było włożyć żeby coś takiego powstało a lepiej gdyby tą prace poświęcić na robienie więcej map/kampani lub testowaniu gry żeby była jeszcze bardziej grywalna.
___________ Grajcie w RPG papierowe... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Nuda. Chcę widzieć krew mogę zagrać w tysiące "krwawych" gierek, a w HOM nie mam ochoty na czerwony ekran bo to nudne
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Mam wrażenie, że wszyscy przeciwni krwi w homm, myślą o ekranie wypełnionym hektolitrami tego płynu i flakami rozbryzgującymi się wszędzie. TO WCALE NIE MUSI BYĆ TAK! Przecież można dodać to ze smakiem! Jak ktoś nie wie jak to odsyłam do poprzedniego postu, albo niech pogra sobie w MM...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Ale po co?? Zmieniać coś co jest dobre i unikalne, będące charakerem gry.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Heh.
HOMM2 mialo bajkowa grafike i bylo dla dzieciaczkow raczej;
nie wiem, jakbym sie czul widzac martwe jednostki w kaluzach krwi.
zreszta, jak to rozplanowac?
10k chlopkow vs 100 czerwonych smokow, i powiedzmy dwie plamki czerwieni? :)
wygladalo by to cudacznie, a jesli ilosc posoki cieknaca po ekranie zalezala by od ilosci jednostek, to po utluczeniu 10k peasantow mialbys morze krwi.
IMO niepotrzebne.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Cytat: |
10k chlopkow vs 100 czerwonych smokow, i powiedzmy dwie plamki czerwieni? |
No tego to ja totalnie nie rozumiem, wybacz :?
Co z tego, może być nawet 213k smoków, a to i tak będzie tylko jako jeden... Więc jaki problem w tym, aby ten smok, jako padnięty leżał by w lekkiej kałuży swojej krwi(lekkiej, np krew leciałaby mu z pyska etc.) i byłby od niej zabrudzony??
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Evander
Dołączył: 11 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: "Z różnych miejsc"
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Parson Junior_melo (cytat): |
Cytat: |
10k chlopkow vs 100 czerwonych smokow, i powiedzmy dwie plamki czerwieni? |
No tego to ja totalnie nie rozumiem, wybacz :?
Co z tego, może być nawet 213k smoków, a to i tak będzie tylko jako jeden... Więc jaki problem w tym, aby ten smok, jako padnięty leżał by w lekkiej kałuży swojej krwi(lekkiej, np krew leciałaby mu z pyska etc.) i byłby od niej zabrudzony?? |
no wlasnie...skoro to bedzie tylko jeden, bo to tylko oznaczenie jednostki, symbol, sztandar itd., to po co krew.
to jest strategia wrecz powiedzialbym planszowa, wiec skoro 213k smokow wyglada "z gory" jak jeden w kaluzy krwi, to rownie dobrze mozna sobie wyobrazic pole bitwy, flaki, zwloki itd.
ale tak swoja droga - gdyby zrobili opcje blood on/off?
(tylko czy nie wymagaloby to nowych grafik jednostek)
ja osobiscie uwazam, ze to nie potrzebne, bo to cecha serii HOMM, ze krew nie chalpie na prawo i lewo, no i pozatym to w koncu strategia turowa, gdzie sie kieruje prowincjami, a nie mortal kombat :)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
No cóż... prowincje to miałeś w HoMM-III. W częsci czwartej olali sprawę.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Evander
Cytat: |
ale tak swoja droga - gdyby zrobili opcje blood on/off? |
Dokładnie :D wtedy wszyscy będą zadowoleni.
Evander
Cytat: |
bo to cecha serii HOMM, ze krew nie chalpie na prawo i lewo |
Odsyłam do mojego poprzedniego postu :wink:
Cytat: |
Mam wrażenie, że wszyscy przeciwni krwi w homm, myślą o ekranie wypełnionym hektolitrami tego płynu i flakami rozbryzgującymi się wszędzie. TO WCALE NIE MUSI BYĆ TAK! Przecież można dodać to ze smakiem! |
HAARALD
Cytat: |
No cóż... prowincje to miałeś w HoMM-III. W częsci czwartej olali sprawę. |
Nic ze złośliwości, po prostu chciałbym się dowiedzieć o co chodzi z tymi prowincjami i ich kierowaniem, no i, że tego nie było w H4 :wink: :?:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 19 sierpnia 2004 Krew w Heroes V
|
|
|
Taki ładny temat :)
Osobiście jestem jak najbardziej ZA.
Uważam, że HoMM powinno mieć klimat 'dark fantasy' do czego najbliżej (choć nie do końca) pasuje HoMM3.
Baśniowość i magia wcale nie wykluczają okrucieństwa.
Osobiście szlag mnie trafiał, gdy wampiry wysysały "siłę życiową". Powinny się wbić kłami w przeciwnika i z zadowoleniem na twarzy sączyć krew!
Niektóre jednostki także powinny mieć bardziej ohydny wygląd. Np. w pierwszej wersji H3 ożywieńcy mieli nie tylko mieć kawałek odsłoniętego ciała z gnijącymi mięśniami, ale również odsłonięty mózg.
Gwarantuję, że nie przypominało to niczym scen z kłaka lub innych krwawych strzelanek.
Dodatkowo zauważcie, że w całej serii gier MM, które miały przecież taki sam klimat jak HoMM od wiek wieków krew była obecna i jedynie w ostatnich częściach dodano opcję blood on/off.
przypomnę także raz jeszcze H3 i gnijące mięśnie ożywieńców, zwisające strzępki ciała na portretach bohaterów Necropolis, czy ogryzające świerze i krwawe kości cerbery w filmiku kapmanii Eofolu.
Rozumiem, że rzeźnia taka jak teksańska masakra piłą łańcuchową zupełnie nie wchodzą w grę, bo to idiotyzm kompletny, ale jak nabardziej po uderzeniu przeciwnika mieczem powinna być widoczna RANA. Nie wylewający się mózg, ani odcięte ręce i nogi, ale RANA. Piękna, czerwona (albo zielona, niebieska lub czarna :P) rana.... wraz z odpowiednią animacją ciała i twarzy jednostki, która zdradzałaby chociaż cień cierpienia, a nie udawała, że wszystko jest w porządku :P.
powtarzam: krew, okrucieństwo i mroczna strona mocy WCALE nie wykluczają baśniowego klimatu fantasy.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|