Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-3 18:49:25
Autor Wiadomość
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Niestety znów trochę zaofftopikuję, ale ja tą kwestię widzę w ten sposób:
Magia dla byłaby taka sama dla wszystkich klas bohaterów, ale Tylko magowie byłby w stanie nauczuć się wszystkich szkól magii, wszystkie do maksymalnego poziomu. Kapłani miali by natomiast pewne ograniczenia w szkołach magii(mogli tylko 3 szkoły magii mieć). Ale kapłani mieliby inne możliwości:
- Dzięki zdolności kapłańskiej - Medytacja - mieliby osobne, dodatkowe punkty many, zwiększane wraz z poziomem Medytacji, od 25% do 100% punktów zwykłej many. Mana ta byłaby tylko do rzucania czarów kapłańskich takich jak leczenie czy błogosławieństwo itp. Te czary byłby również zwykłymi czarami dla maga, ale te byłby zdobywane wraz z poziomem Medytacji, automatycznie. Te zaklęcia byłby opatrzone nazwą "Słowa" np: Słowo: Leczenie. Różnica miedzy tymi "słowami" a zwykłymi czarami byłaby widoczne w ich sile oraz czasie działania.
Dodatkowo każdy kapłan z mistrzowskim poziomem Medytacji otrzymywałby czary masowe, niedostępne już dla zwykłych magów.
Czyli mag mógł wskrzesić ale pojedyńczy cel, czar byłby drogi i mało efektywny.
Natomiast kapłanskie "słowo: Wskrzeszenie" byłoby bardziej efektywne, a później kapłan mógłby wskrzeszać kilka celów.
Tych "słów"- zaklęć kapłańskich byłoby ok. 30, czyli pojedyńczych i ich odpowiedniki masowe. Np:
Leczenie, Błogosławieństwo, Egzorcyzm, Regeneracja, Modlitwa, Wskrzeszenie(jednostki), Klątwa, Zbroja Duchowa, Żelazna Wola i Animowanie zmarłych, Niszczenie zmarłych, Znak Śmierci, Trucizna - te wszystkie zaklęcia miałby odpowiedniki masowe.
Dodatkowo byłby zaklęcia tylko działające pojedńczo lub tylko masowo, np: Boska interwencja(brak odpowiednika u magów) -masowo, Męczennik - pojedyńczo, Sanktuarium - masowo, Antymagia - pojedyńczo, Ofiara - pojedyńczo, Zmartwychwstanie(bohaterowie, czar nie mający odpowiednika u magów) - pojedyńczo.
Oczywiście nie wszystkie czary kapłańskie byłby dostępne dla kapłanów z różnych miast. Np; kapłani z nekropolii(Okultyści) nie mieliby możliwości regeneracji czy wskrzeszania a kapłani(Klerycy) z haven nie mialiby możliwości Animowania zmarłych czy rzucania czaru Ofiara. ogólnie kapłan z danego miasta miałby ok. 18/20 czarów do poznania.
Wyjątek stanowiliby kapłani/magowie z miast żywiołów, oni mieliby tylko kilka tech czarów, ale byliby takimi samymi magami jak reszta magów z innych zamków.
===========
Teraz pytanie czy potrzebna jest do tego świątynia??
Mój pomysł zawiera już Kaplice w miastach, ale czy mogłby one służyć jako budynki z czarami to nie wiem :?

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Ja kwestię czarów i świątyń widzę dokładnie tak jak było w Might and Magic, z niewielkimi przeróbkami. Czyli magowie mogą się nauczyć szkół żywiołów na maksymalny poziom, a kapłani magii jaźni czyli ducha, umysłu i ciała z dodatkiem natury(tu widzę druidów). Jedyną szkołę, którą by mieli wspólną to magia światła i ciemności.

A do tego jest potrzebna świątynia i 4 bohaterów na miasto(lub chociaż 3) chodzi mi o woja, kapłana, maga i złodzieja. Po prostu ta świątynia uczyła by czarów magii jaźni - kapłanów, a gildia magów - magii żywiołów magów.

Tak na marginesie dodając, to ogólnie jestem za takim samym systemem umiejętności i czarów jaki panował w M&M(mam na myśli głównie VII cześć).

A taka świątynia, ucząca tylko kapłanów ich czarów... Na 100% nie zniszczyłaby żadnego balansu i nie wykluczyłaby innych elementów rozgrywki.

Jeszcze jeden pomysł, dot. m.in. świątyń - może każdemu miastu dodać jakąś budowlę specjalną dla wojów(szkoła walk czy coś w tym stylu) i dla złodziei, jeśli by się pojawili(gildia złodziei). Mam na myśli zburzenie panującej do tej pory tawerny, gdzie rekrutowało się bohaterów(oczywiście tawerna ma pozostać, lecz do innych celów) Teraz woja rekrutowałoby się w np. szkole walk, maga w gildii magów, złodzieja w gildii złodzieji, a kapłana oczywiście w świątynii.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Haav:....
Cytat:
Niestety znów trochę zaofftopikuję, ale ja tą kwestię widzę w ten sposób
.....
Co by nie offttopikować powiem krótko pomysł niezły z rozdzieleniem rodzajów czarów dla poszczególnych klas aczkolwiek dla równosci nalezałoby dac jakies lepsze mozliwosci magom a także pozostałym klasom...
I tu dalej
Cytat:
Jeszcze jeden pomysł, dot. m.in. świątyń - może każdemu miastu dodać jakąś budowlę specjalną dla wojów(szkoła walk czy coś w tym stylu) i dla złodziei, jeśli by się pojawili(gildia złodziei).
to mogłby byc przeciwaga dla klas posługujących sie czarami badz Słowem ....jest tylko małe ale... wszystkim budowlom nalezy odpowiednio dopasowac drzewo rozwoju miast i co za tym idzie wzajemne relacjie (wybieram droge A to nie mogę wybrać B i jej budowli chyba ze po odpowiednio długim dalszym rozwoju bedzie mogła pojawic sie taka mozliwośc.
Dlatego w przypadku braku w rozwoju miasta elementów wykluczenia (to albo to) nie widze wiekszego sensu wprowadzania szeregu nowych budowli
mogących sprawić iz struktura tego rozwoju będzie przerosnieta izle zbalansowana....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 5 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Świątynie a zaklęcia.... Kapłani a magowie tak... to jest spory problem ponieważ na dobrą sprawę trudno by było wymyśleć tyle czarów aby obdzielić je pomiędzy poszczególne klasy.

Ktoś powie, że nie byłoby z tym problemu... ale po co tworzyć zaklęcia które działają tylko na określony rodzaj jednostki. To byłoby raczej bez sensu.

Wreszcie... jeżeli miałyby istnieć klasy maga i kapłana to zaklęcia należy podzielić w odpowiedni sposób, jaki?

Hmm.... Nijak to się ma do podziału chyba że spora część zaklęć byłaby poprostu wspólna tyle że inaczej działałyby u kapłana a inaczej u maga. Poprostu róznice w kosztach many, efektywności zaklęcia i czasie trwania, moze jeszcze jakieś różnice w poziomach (np. błogosławieństwo dla kapłana to poziom 1 dla maga już drugi). Inny przykłąd - taki mag leczyłby mniej efektywnie niż kapłan. Tak samo rzucałby błogosławieństwo które nie działaloby tylko przez kilka tur.

Poza tym sens składania danin bogom w swiątyniach mógłby polegać, nie tyle na "prezentach" w postaci sporej dawki minerałów czy artefaktów ale zgoła zupełnie czymś innym i co nie zburzyłoby elementu ekonomii. Mowa tu o:
- wskrzeszaniu/animowaniu części poległych jednostek w czasie bitwy,
- moze być to także premia w postaci dodatkowych punktów ruchu w razie niebezpieczeństwa lub chęci dogonienia przeciwnika
- odkrycia części mapy przygody
- rzucenia jakiegoś czaru wspomagającego lub szkodzącego w czasie bitwy (zasada jeden raz na daną bitwę)
- rzucenia "sanktuarium" na mapie przygody (co byłoby bardzo drogie)
- możliwość wejścia lub zejścia ze statku bez utraty tury
- prośba o dodatkowe punkty ataku/obrony dla bohatera/bohaterów na czas bitwy

.... oczywiście lista mogłaby być większa ale pod warunkiem że mozliwości byłyby odpowiednio dostosowane do gry - czyli nie naruszałyby za bardzo jej elementów pierwotnych i nie ułatwiało zbytnio gry... wreszcie by sztuczna inteligencja była w stanie zaskoczyc nas podobnymi przedsięwzięciami (a to jest bardzo trudne do osiągnięcia)

W światyniach składałoby się daniny w postaci złota, minerałów i/lub stworzeń. Dzięki tem rósłby nam tzw. "pasek interwencji", który posiadałby swój górny limit.
O interwncję możnaby prosić klikając na opcję "prośba o interwencję", każda prośba kosztowałaby określoną liczbę punktów..... I jednynie w taki sposób widzę rozwiązanie świątyń w zamkach. W innym wypadku wydają się całkiem niepotrzebne i w zupełności wystarcza graal.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 5 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
wszystkim budowlom nalezy odpowiednio dopasowac drzewo rozwoju miast i co za tym idzie wzajemne relacjie (wybieram droge A to nie mogę wybrać B i jej budowli chyba ze po odpowiednio długim dalszym rozwoju bedzie mogła pojawic sie taka mozliwośc.
Dlatego w przypadku braku w rozwoju miasta elementów wykluczenia (to albo to) nie widze wiekszego sensu wprowadzania szeregu nowych budowli


Ale to ze trzeba wybierac bylo wg. mnie najgorsze w H4 (i jeszcze brak epgrade'ow), wiec oby tego nie bylo!!!

A swiatynie mozna wykorzystac jeszcze w inny sposob, np. po odparciu oblezenia wskrzesi czesc poleglych kednostek niezaleznie od tego czy hiros ma umiejetnosc "wskrzeszanie"(jesli takowa wystapi)

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Gavin Magnus
Cytat:
Ale to ze trzeba wybierac bylo wg. mnie najgorsze w H4 (i jeszcze brak epgrade'ow), wiec oby tego nie bylo!!!

A swiatynie mozna wykorzystac jeszcze w inny sposob, np. po odparciu oblezenia wskrzesi czesc poleglych kednostek niezaleznie od tego czy hiros ma umiejetnosc "wskrzeszanie"(jesli tak

Wybacz ale to juz dyskusja na nieco inny temat/ Ja chcę Ci tylko zwrócic uwage , iz wprowadzanie wielu budowli o podobnej fukcjonalnosci wprowdzi raz nieprzejrzystosć gry jak i zaburzy balans gry.
Wprowadzenie zasady wykucznia polepszy walory gry poprzez zwiększenie trudności a co za tym idzie grywalnosci...
Jesli chodzi o pomysł poniżej dotyczaczy podejrzewam jednej z fnkcyi
Swiątyni to jeśli wytłumaczysz mi sens wskrzeszania automatycznego po udanej obronie przy jednoczesnej Umiejetnosci Wskrzeszanie Bohatera to czemu nie?Zauwaz ,iz wyjsć moze tak ,iz obrońcy nie poniosa żadnych strat a to byłby czysty ABSURD.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

Co by nie offttopikować powiem krótko pomysł niezły z rozdzieleniem rodzajów czarów dla poszczególnych klas aczkolwiek dla równosci nalezałoby dac jakies lepsze mozliwosci magom a także pozostałym klasom...

Ale istniałaby równość, bo magowie mogliby uczyć się każdego rodzaju magii(szkół), już pomysł przewiduje ich 6, a kapłani mogliby mieć tylko 3. Poza tym, kapłani nmmiej efektywnie rzucaliby zwykłe zaklęcia maga.
A wojownicy byliby głównie od umiejętności bojowych, choć i oni moglby z czasem rzucać jakieś mniejsze zaklęcia.

Cytat:
Dlatego w przypadku braku w rozwoju miasta elementów wykluczenia (to albo to) nie widze wiekszego sensu wprowadzania szeregu nowych budowli
mogących sprawić iz struktura tego rozwoju będzie przerosnieta izle zbalansowana....

Tawerna - wojownik
Gildia Maga - mag
Kaplica - Kapłan
Gildia Złodzieji - złodziej
Sama tawerna pozwalalaby rekrutować wojowników i magów, ale magowie byliby tylko z 1 czarem w księdze. Dobudowanie Kaplicy sprawiałoby pojawienie się w tawernie kapłanów, a dobudowanie Gildii Złodzieji powodowałoby się pojawienie złodzieja w tawernie.
Cytat:
Hmm.... Nijak to się ma do podziału chyba że spora część zaklęć byłaby poprostu wspólna tyle że inaczej działałyby u kapłana a inaczej u maga. Poprostu róznice w kosztach many, efektywności zaklęcia i czasie trwania, moze jeszcze jakieś różnice w poziomach (np. błogosławieństwo dla kapłana to poziom 1 dla maga już drugi). Inny przykłąd - taki mag leczyłby mniej efektywnie niż kapłan. Tak samo rzucałby błogosławieństwo które nie działaloby tylko przez kilka tur.

Już częsciowo podałem swoje rozwiązanie.
- Inne żródło many(czyli magowie 1 pkt wiedzy=10pkt many, a kapłani 1pkt wiedzy=5pkt zwykłej many do czarów maga, oraz ilość wszystkich punktów many razy poziom Medytacji to mama do wykorzystania do "słów".
- Różna moc czarów(to już szczegóły)
- Magowie mieliby możliwość poznania wszystkich szkół magii oraz możliwość specjalizacji w nich
- Kapłani mielby ograniczenia w zwykłej magii, ale mieliby swoje specyficzne zaklęcia dostępne tylko dla nich.
- Zaklęcia powtarzające się dla magów i kapłanów, byłyby inne w sile z kożyścią dla kapłanów.
- Zaklęcia magów byłby zależne od wylosowanych w Gildii i każdy mag musiałby wracać po ich naukę, jeśli poziom mu na to pozwoli.
- Zaklęcia "słowa" - byłby zdobywane automatycznie z poziomem Medytacji. Czyli wraz ze zrobieniem levelu w medytacji otrzymywalbyśmy wybór zaklęć które chcemy poznać, np: 2 poziom 5 zaklęć wszystkich wybieramy tylko 3. :wink:
A po co kaplica w mieście jest już napisane w temacie "Struktura miast" :wink:
Przepraszam za ten offtopic :oops:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 6 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Gavin Magnus
Cytat:
Ale to ze trzeba wybierac bylo wg. mnie najgorsze w H4 (i jeszcze brak epgrade'ow), wiec oby tego nie bylo!!!

A swiatynie mozna wykorzystac jeszcze w inny sposob, np. po odparciu oblezenia wskrzesi czesc poleglych kednostek niezaleznie od tego czy hiros ma umiejetnosc "wskrzeszanie"(jesli takowa wystapi)

Wybacz ale to juz dyskusja na nieco inny temat/ Ja chcę Ci tylko zwrócic uwage , iz wprowadzanie wielu budowli o podobnej fukcjonalnosci wprowdzi raz nieprzejrzystosć gry jak i zaburzy balans gry.


To niech nie wprowadzajom tyle budowli, w H4 to byly tylko potwory i niedosc ze nie mozna miec wszystkich potworow(faktycznie byloby za duzo budowli w miescie ale czemu tak malo miast?), to jeszcze czesc z nich znikla(enty, gorgony, lisze)

roobert (cytat):
jeśli wytłumaczysz mi sens wskrzeszania automatycznego po udanej obronie przy jednoczesnej Umiejetnosci Wskrzeszanie Bohatera to czemu nie?


Po pierwsze nie wiadomo czy bedzie taka umiejetnosc a jesli bedzie to nawet na poziomie arcymistrzowskim nie wskrzesi calej armii, a swiatynie wskrzeszalyby ilestam % armii niewskrzeszonej przez bohatera(np. jesli bohater wskrzesi 50% poleglych to swiatynia wskrzesi np.25% z tych niewskrzeszonych poleglych, tak jakby ci wskrzeszeni nie polegli, wiec oblezenie bez strat byloby niemozliwe(chybqa ze ktos tak dobrze walczy))

Poza tym mozna wprowadzic rozwoj swiatyn

1.poswiecony plac-wskrzesza 5%(nad nazwa pomysle, ale to jest forma podstawowa i nie budynek tylko cos jakby trawka i na srodku postawiony symbol bostwa, inny w kazdym miescie)
2.kaplica-10%(maly budyneczek z symbolem zd drzwiami, albo na dachu, jeszcze nie wiem)
3.sanktuarium-15%(kaplica z ajkimis wiezyczkami albo ozdobami)
4.katedra-20%(sanktuarium z 2 wielkimi wiezami i symbolem miedzy nimi)
5.siedziba bostwa-25%(katedra a and nia chmurka)

Ten pomysl nie jest do konca przemyslany ale jak sie zastanowie to zmienie w tym poscie.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Poza tym mozna wprowadzic rozwoj swiatyn


Tak, ja bym tylko dodał jeszcze jej pięć(lub cztery, by nieco odróżnić również technicznie magię jaźni od żywiołów) poziomów (tak jak w gildii), czyli odpowiednio - poziom czaru do poziomu gildii.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 6 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

:? To ja jestem przeciw, takim rozbudowom, bo zanim zbudujemy gildie magów, świątynie to minie za dużo czasu, a pamiętajmy o pozostałych budowlach miejskich.
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To ja jestem przeciw, takim rozbudowom, bo zanim zbudujemy gildie magów, świątynie to minie za dużo czasu, a pamiętajmy o pozostałych budowlach miejskich.


Hmm, to może(gdyby w świątynii były czary kapłanów do nauki) zastosować taki trik: Budowa Gildii magów wykluczałaby możliwość wybudowy świątynii i Vice Versa?? A może po prostu w niektórych zamkach jest to świątynia a w niektórych gildie magów??(To tylko wtedy, gdy w zamkach będą tylko 2 klasy bohaterów).

Nie jestem na pewno w 100% za tym pomysłem, nawet nie w 50%, ale gdyby to naprawdę zajmowało za dużo czasu...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 6 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Ja podałem inny trick :wink: Magowie uczą się swoich czarów po przez odwiedziny w gildiach, a kapałani wraz ze wzrostem umiejętności.
Wkońcu kapłani mają zbyt mało "swoich" czarów, żeby stwarzać dodatkowy system magii kapłańskiej.
Opccja wyboru jak dla mnie odpada, już w h4 wybieraliśmy jednostki :? a to mi się BARDZO nie spodobało :P

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Czy ja wiem, że kapłani mają zbyt mało czarów, by stworzyć nowy system, i by były one w świątyni? Policz sobie czary magii jaźni - ducha, umysłu, ciała, światła i mroku z MM7 i MM8(nie wiem czy też nie w MM6 bo niestety nie grałem :( ) - wyjdzie ci ich naprawdę sporo :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 7 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

A od kiedy to magowie nie mogą posiadać magii umysłu?? To ich kanon magii niemal we wszystkich grach, tylko M&M był inny(czytaj dziwny).
Magia mroku i światla była stworzona również dla magów.[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Noo, Haav, być może i magia umysłu pasuje również do magów, ale lepiej by pozostała chyba ona w rękach kapłanów... W końcu 7 szkół magii kontra 4 to trochę za dużo. Ew. niektórzy magowie (np. ci z Fortecy, czyli Magowie :wink: ) mieliby dostęp do tej szkoły. ALBO magię światła i mroku oddać całkowicie kapłanom, a umysłu magom, ale nie jestem co do tego przekonany.

Ale nawet dwie szkoły magii to wystarczająco chyba, by zrobić dla niej świątynie?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 7 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
Opcja wyboru jak dla mnie odpada, już w h4 wybieraliśmy jednostki :? a to mi się BARDZO nie spodobało :P


Mnie tez.

A wracajac do tematu to moze tak:

gildia magow-zaklecia ognia, wody, powietrza i ziemi.
swiatynia-zakelecia ciala, ducha i umyslu.
Magia mroku i siwtla-wspolne.

Poza tym to swiatynie moglyby wskrzeszac, tak jak pisalem wczesniej a gildie magow odnawiac zuzytom w walce mane(jesli nie bedzie sie odnawiac automatycznie(procentowo tak samo jak w wswiatynich jednostki). niekoniecznie jedno musi wykluczac drugie. Wystarczy pousuwac niektore budowle np.2 inne gildie magow(h4) albo zwiekszajace przyrost(h3). A przeciesz nie wiadomo moze w h5 bedzie mozna postawic np.3 budowle w 1 turze, choc to malo prawdopodobne.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
gildia magow-zaklecia ognia, wody, powietrza i ziemi.
swiatynia-zakelecia ciala, ducha, umyslu i jazni.
Magia mroku i siwtla-wspolne.


DOKŁADNIE :D :D :D

Z małym dodatkiem w postaci magii natury (dla druidów) i z tym, że magia mroku tylko dla nekrusów(tam są czary typu animacja martwych, zabójcza chmura, itp. typowo nekromanckie).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Tylko mała poprawka Gavin: magia jaźni to nazwa tych 3 szkół, które wymieniłeś(umysłu, ciała i ducha).
Nie będę zły jak usuniecie ten post :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 7 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Parson Junior_melo (cytat):
Tylko mała poprawka Gavin: magia jaźni to nazwa tych 3 szkół, które wymieniłeś(umysłu, ciała i ducha).


Sory pomylka. ja w mm nie gralem i tylko sie orientuje po tym co pisza na postach tu. tzn. gralem w 7 ale i tak nie umialem wyjsc z tej przekletej(czyt.szmaragdowej) wyspy, wiec sie nie znam. a to ze magia swiatla i mroku wspolna mam na mysli ogolnie klase bohatera, bedzie i dla magow i dla kaplanow a w nekropolii, lochach, inferno, azylu, i innych "zlych" miastach(ni wim jake bedom w h5) w swiatyniach i gildiach bedzie wiecej mroku, a w "dobrych" swiatla. W neutralnych losowo.

A co do magii natury to mysle ze zmiescilaby sie w zakresie magii ziemi. albo dodac kaplanom, wtedy magowie i kaplani beda miec po 4 szkoly.

zaklezia w swiatyniach:
W Bastionie/Rezerwacie bedzie wiecej zaklec natury w twierdzy ciala, fortecy, akademii, przystani i zamku umyslu i ducha a w nekropolii ducha i ciala.

w gildiach:
W Bastionie/rezerwacie bedzie przewazac magia ziemii, w twierdzy/azylu/inferno ognia, zamku/przystani/cytadeli wody, akademii/fortecy powietrza.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 7 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Taki podział jest zły, jak powtarzam domena umysłu to magia magów, wszelkie hipnozy, zamęty są magiczne, wkońcu magowie uczą się na uniwersytetach - czyli podchodzą do magii jako nauki, szkolą inteligencję i wiedzę , to wszystko jest sprawa umysłu. Kapłani są od magii ciała - leczenie i od ducha - błogosławieństwa.
Wiedza kapłanów wynika z modlitw i medytacji i siła wynika z wiary i siły ducha.
Przy takim podziale nie można druidów przypasować, bo są teoretycznie kapłanami ale korzystają z sił przyrody - żywioły.
Zarzuty że magowie mieli by 7 szkół a kapłani tylko 4 jest bez sensu, ponieważ jak już napisałem, kapłani mieliby ograniczone możliwości w magii ale ich kanon kapłański pozwalał rzucać czary ze sfery ducha i ciała znacznie skuteczniej niż magowie.
Kolejna sprawa to co nazywacie magią jaźni ogólnie, to dotyczy ona tylko i wyłącznie magii umysłu inna nazwa tego to magia astralna, magia ciała to magia "fizyczna" zbilżona do magii żywiołów(elementarnej). Magia Ducha jest tzw. Antymagią lub też magią eterialną lub spirytualną, jest ona wynikiem działania bogów/bóstw , które obdażają ją swych wiernych.

I to jest właśnie różnica między magiem a kapłanem, magii się uczy ludzie sami ją w sobie szkolą poznając dzięki nauce jej działanie. Kapłani zostają obdarzenie ją przez bóstwa ich magia jest instyktowna, wiedzą że jak będą modlić się do swojego bóstwa to im pomoże, kapłani po prostu nie dociekają dzialania i siły magii.[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 8 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

No to tak:

mag:
woda, ogien, ziemia, powietrze, umysl.

kaplan:
ciala, ducha, natury, przywolywania.

I to by bylo tak, ze w magii natury sa zaklecia podobne do magii ziemi ale wiecej blogoslawienstw, uleczen, a do przywolywania bedzie osobna magia, w h4 niegdy nie uczylem bohatera m. natury bo bylo porawie tylko przywolywanie. Wiec jak kaplani wskrzeszaja, lecza i blogoslawia to moga przwolywac. Azreszta wydaje mi sie ze magowie powinni miec w wiekszosci czary ofensywne i klatwy. Kaplani blogoslawienstwa uleczenia i tez klatwy. Ale klatwy kaplanow to zmiejszaja szczescie albo morale, czy jeszcze cos, a magow zmniejszaja szybkosc, atak i takie inne.

PS Jade na wakacje i nie bedzie mie 2 tygodnie :)

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 8 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Natura to żywioły, :wink: a przywołania powinny dotyczyć jednynie żywiołaków.
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Vinius



Dołączył: 12 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)

Wysłany: 8 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

tjaaa... a pamięta kto katedrę (h1,2) z palladynami i krzyzowcami, klasztor z mnichami (h3,4) i portal chwały (anioły)???
nie żeby diabły z h3 były PRAWDZIWYMI diabłami (przeciez to tylko kreeganie) a archanioły...no właśnie, kim są!? (dla wyjaśnienia - prawdopodobnie nie pochodzą z nieba).
nie żeby mi sie pomysł z bóstwami nie podobal, ale chyba nie pasuje do klimatu gry.

___________
Ku chwale Imperium!

O von sikus II
vel Vinius
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Vinius



Dołączył: 12 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)

Wysłany: 8 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

a graal? czy po przyniesieniu graala (chyba każdy wie co to!!!) mamy budować świątynię jakiemuś świętemu drzewu czy światowidowi!!??

ludzie, zanim napiszecie, pomyslcie! to naprawdę nie boli!!!

___________
Ku chwale Imperium!

O von sikus II
vel Vinius
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 8 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

No właśnie wbrew pozorom myślenie nie boli :P

Grałeś kiedyś w M&M??? Chyba nie z tego co widzę, bo tam są kapłani są świątynie w każdym mieście :?: :?: :?:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.