Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-3 21:06:35
Autor Wiadomość
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr:

Cytat:
Przy takim podziale nie można druidów przypasować, bo są teoretycznie kapłanami ale korzystają z sił przyrody - żywioły.


No, a dlaczego? Przecież możnaby stworzyć jakby taką magię natury, z jej świątynią - Były by w niej zaklęcia typowo druidzkie, związane z przyrodą, zwierzętami - oplątania, przywołania zwierząt, błogosławieństwa w stylu "siła wilka" czy "zręczność lisa". Takich czarów nie przypiszesz sensownie, do żadnej innej szkoły... A propo jeszcze druidów, to oczywiście, że są oni kapłanami, ale natury - więc nieco innymi. Byłbym nawet za tym, by umieli wyszkolić swoje umiejętności w magii żywiołów do poziomu mistrzowskiego(tak jak w MM).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 9 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Ale przyroda to żywioły, po co na siłę stwarzać jakieś "siły wilka"??
Zresztą wszelkie wzmocnienia wynikają z magii ciała, czyli już domeny Kapłanów.
A druidzi nie są kapłanami, są klasą tylko zbliżoną do kapłanów, ale są magami, poniewż ich siła wynika z wiedzy i nauki o siłach przyrody, czyli jak magów. Ale różnią się podejściem do ich wykorzystania, druidzi przyrodę szanują a magowie już tym się nie przejmują zbytnio. Wspólną cechą druidów i kapłanów jest medytacja. [/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Chodzi mi tu o magię natury nie tę "żywiołową" tylko o tę przyrodniczą - lasy, zwierzęta, przyroda - do jakiego żywiołu to zaliczysz?? Tu wg. mnie należy głównie czerpać z D&D(nie zerżnąć, sciągać, tylko troszkę zobaczyć, wzorować). Do druidów pasują takie błogosłowieństwa, czary i przywołania co napomnąłem... Inaczej wogle nie będą się różnić (technicznie) od magów, bo kto Ci będzie patrzał na ich podejście do magii w samej grze? Druidzi będą mieć to samo co magowie, nie będzie żadnego problemu z wyborem, bo niczym nie będą się od nich wyróżniać. A do jakiej szkoły przypiszesz czary które Ci wymieniłem?? Nie ma takiej, a to nie byłoby żadne "udziwnienie", tylko coś, czego brakowało w heroesach - oprócz w 4 części, gdzie magia natury była trafionym pomysłem. Z kolei druidzi z MM7 i 8 też byli chybieni - różnili się od magów i kapłanów tym, że mogli się uczyć tej samej magii, tylko do niższego poziomu.

Cytat:
A druidzi nie są kapłanami, są klasą tylko zbliżoną do kapłanów, ale są magami


Dokładnie o tym wiem, że są tylko zbliżeni do kapłanów, ale w przypisaniu do stereotypu woj/mag/kap/zło zdecydowanie kapłani. Ich magia opiera się na tym samym co kapłańska, również kwestia wiary, tylko tu w siłę przyrody, ew. do jakiegoś boga natury. Magia czarodziei i magów to lata studiów, nauk i praktyk... Zupełnie co innego.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 9 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Ale to nie ma różnicy, poza tym nie ma czegoś takiego jak magia zwierząt, lasów itp. Nawet w naszym świecie wszystko w przyrodzie funkcjonuje za pomocą żywiołów, to one dają życie i je odbierają i to jest przyroda. To dzięki temu, żyjesz dzięki wodzie, ziemi, ogniu i powietrzu.
Oddychasz powietrzem, woda to twój podstawowy budulec ciała, dzięki energii cieplnej słońca oraz energii elektrochemicznej, dzięki ciężkim pierwiastkom oraz metalom zawartym w glebie. I to jest podstwowa koncepcja magii żywiołów i na niej opierają się wszystkie gry czy książki fantasy. Także przywołując sobie wilka kotrzystasz z wszystkich żywiołów naraz, a przywołując żywiołaka ognie tylko z magii ognia.
Druidzi - no nie błogosławieństwa, leczenie owszem. Ponieważ błogoslawienstwa wynikają z siły ducha, czyli wiary. A druidzi jako magowie wierzą co najwyżej w siłę przyrody, czyli żywiołów a nie uosobionych bóstw i bogów. Jednak podobnie jak magowie uczą się magii przez poznanie.
Cytat:
Dokładnie o tym wiem, że są tylko zbliżeni do kapłanów, ale w przypisaniu do stereotypu woj/mag/kap/zło zdecydowanie kapłani. Ich magia opiera się na tym samym co kapłańska, również kwestia wiary, tylko tu w siłę przyrody, ew. do jakiegoś boga natury. Magia czarodziei i magów to lata studiów, nauk i praktyk... Zupełnie co innego.

Nie zupełnie, ponieważ drudzi tak samo jak magowie uczą się magii, rowijają ją przez lata, tylko warunki nauki są różne, ludzie jako że ich kontakt z przyrodą jest mizerny, uczą się magii w miastach, uniwersytetach, natomiast elfy związane z przyrodą uczą się magii w naturalny sposób, poprzez obcowanie z nią. A kapłani uważają że magia jest darem od bogów i tylko po przez medytacje i modlitwy można jej użyć. I to jest podstawowa różnica między Druidem/Magiem a Kapłanem. Jedynie druid po względem mentalości może przypominać kapłana, ale to kwestia osobowości(czyli nie tyczy się to gry).

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

No nie wiem Haar, po prostu mamy inne pomysły na piątkę... :wink: Bez urazy, ale jednak myślę, że magia natury powinna istnieć :wink: .

De gustibos non descutibos, czy jakoś tak :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 9 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Tu nie chodzi o gusta, tylko wiedzę na temat magii.
A Magia natury istnieje w h4 i opiera się na przywoływaniu żywiołów :wink: .

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

No, zmusiłeś mnie, żebym włączył Heroes IV :D Popatrz sobie: kamienna skóra, magiczny chód, przewodnik, szybkość, fortuna, lotne piaski, rój os, siła olbrzyma, uderzenie węża, antymagia, grupowa szybkość, ochrona przed nekromancją, grupowa fortuna, grupowe uderzenie węża, smocza siła i kolejno przywołania: leprekauna, rusałki, wilka, elfa, białego tygrysa, satyra, żywiołaka ognia, ziemi, powietrza, wody, gryfa, jednorożca, osetnicy, czarodziejskiego smoka, modliszki i feniksa. 5-8 czarów góra ma tu związek z żywiołami. Wszelkie przywołania, rój os, siła olbrzyma, uderzenie węża, fortuna, antymagia itp. to czary o które mi chodzi. Ich nie przypiszesz do innych szkół sensownie. Mówiąc wtedy o sile wilka, oplątania czy inne, to by było urozmaicenie, dodatek do ww czarów, bo niektóre z nich trzeba przenieść do innych szkół. Naprawdę, taka magia pasuje do druidów, którzy wreszcie byliby inni, szczególni, a nie mieszanka, różnych klas czy to samo co mag, tylko z innym myśleniem i wyglądem. Wyobraź sobie potem starcie takich dwóch... Obydwaj śmigający takimi samymi czarami... A wyobraź sobie teraz potężnego maga, zsyłającego pioruny, uderzający magicznymi pociskami, spalającego ogniem kolejne potwory, kontra zasłaniającego się zwierzętami druida, wzywającego roślinność do oplątywania wroga... Oczywiści jestem za tym, by druidzi mieli dostęp do innych szkół, ale w ograniczonym stopniu, góra do mistrzowskiego poziomu(MM się kłania :wink: )

Haav, to jest jednak kwestia gustu - bo niektórzy woleliby np. system z h3, jedni z h4, inni z MM. Ja chcę tego z MM z tym małym, kontrowersyjnym dodatkiem, czy remontem :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Proszę bardzo
Parson Junior_melo (cytat):
No, zmusiłeś mnie, żebym włączył Heroes IV :D Popatrz sobie: kamienna skóra,

- magia ziemi, ciała
Cytat:
magiczny chód
- magia ziemi
Cytat:
przewodnik
??
Cytat:
szybkość
- magia ciała, powietrza
Cytat:
fortuna
- magia ?? ciężko wogóle coś sensownego wymyśleć
Cytat:
lotne piaski
- znowu ziemia
Cytat:
rój os

Cytat:
siła olbrzyma, uderzenie węża

znowu magia ciała
Cytat:
antymagia
- teoretycznie czar pod każde źródło(wszystkie)
Cytat:
leprekauna, rusałki, wilka, elfa, białego tygrysa, satyra, żywiołaka ognia, ziemi, powietrza, wody, gryfa, jednorożca, osetnicy, czarodziejskiego smoka, modliszki i feniksa.

Tylko i wyłacznie magia żywiołów.

Cytat:
Mówiąc wtedy o sile wilka
, - magia ciała
Cytat:
oplątania
magia ziemi.
:wink:
Cytat:
A wyobraź sobie teraz potężnego maga, zsyłającego pioruny, uderzający magicznymi pociskami, spalającego ogniem kolejne potwory, kontra zasłaniającego się zwierzętami druida, wzywającego roślinność do oplątywania wroga... Oczywiści jestem za tym, by druidzi mieli dostęp do innych szkół, ale w ograniczonym stopniu, góra do mistrzowskiego poziomu(MM się kłania :wink: )

To wyobrażam sobie druida syłającego ulewę z nieba która wszystko ugasi i to magia wody jest. Chodzi o to że Mag miotając ogniste kule korzysta z sił przyrody na jej szkodę, druid tego nie zrobi bo wie, że ogień to również śmierć dlatego używa magi tak by nie szkodzić przyrodzie, choć spokojnie mógłby walnąć piorunem czy kulą ognia.

Cytat:
Haav, to jest jednak kwestia gustu - bo niektórzy woleliby np. system z h3, jedni z h4, inni z MM. Ja chcę tego z MM z tym małym, kontrowersyjnym dodatkiem, czy remontem :D

Jaki kolwiek z tych systemów jest niepełny, w H3 były tylko żywioły, w H4 całkiem "złe" szkoły, bo chaos, życie, śmierć i porządek to nie źródla magii tylko sztuczny podział, który tylko ładnie wygląda, w rzeczywistości jest błędny. W M&M jest prawie idealnie tylko, podział tych magii do klas szwankuje magowie bez - magii umysłu, druidzi ograniczenie w magii żywiołów... ogólnie zamysły dobre :wink: [/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Chodzi o to że Mag miotając ogniste kule korzysta z sił przyrody na jej szkodę, druid tego nie zrobi bo wie, że ogień to również śmierć dlatego używa magi tak by nie szkodzić przyrodzie


No właśnie, sam widzisz, że magowie technicznie będą tak samo czarować jak druidzi. A mnie o to chodzi, żeby tego druida inaczej zrobić... Nie wiem, może ty, ja, no i tacy prawdziwi fanatycy mm potrafili by się wczuć w to, że druid rzuca czary dbając o naturę, ale dla większości innych, ten druid byłby tylko z nazwy, w końcu to i to czaruje tak samo i nie ma różnicy... Ew. możnaby zrobić, tak, że poszczególne klasy mają dostęp do poszczególnych czarów?? Np. Druid może się nauczyć magii ziemi dokładnie tak jak mag - ale np. czaru oplątanie z tej szkoły będzie mógł używać tylko on, no i odwrotnie z np. piorunem, czy hipnozą u maga...

Hmm, Haav, radziłbym zakończyć tę dyskusję bo chybaśmy za mocno zaOFFTOPICOWALI :D :D :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

To od końca:
- offtopikowanie jest rzeczywiście, ale jak widać tylko dzięki temu temat żyje :wink: Bo tak naprawdę niewiele osób na jakieś pojęcie o magii i tym podobnych i ja ich rozumię.
Różnica ogólna pomiędzy magie a druidem może być tylko taka jak do tej pory(h4) czyli magowie z Azylu i Akademii mieli gółnie magię ofensywną i wspomagającą a Druidzi nieco ochron i przywoływanie.
W H5 druidzi powinni otrzymać więcej ochron i wspomagania tak by byli bardziej uniwersalni. A od kapłanów różnili by się pochodzeniem czaru(źródła) oraz sposobie ich zdobycia, czyli podobnie jak magowie.

Zresztą już proponowałem klasy herosów i zamki, oraz związki z magią:
Wizard - dobry mag a jego zły odpowiednik to Nekromanta, jednak oboje mieli wspólne cechy, czyli magia uczona w uniwerkach.
Druid - kolejny dobry mag a jego złym odpowiednikem byłby Warlock, oboje jednak miel również wspólne cechy, uczyli się magii w nauralny sposób, poznając przyrodę, druid jej dobrą stronę a Warlock siły destrukcyjne.
Wizard/Warlock - co całkowite przeciwieństwo(jeden używa magii dla niesienia zniszczenia i chaosu, drugi używa jej dla stanowienia ładu)
Druid/Nekromanta - również całkowite przeciwieństwo(jeden chroni życie drugi je niszczy)
Wizard/Druid - obaj reprezentowali dobro, ale jedne występował zawsze w obronie życia i przyrody - druid, a drugi uważal że najważniejszy jest ład, a to nie zawsze idzie w parze z ochroną życia i przyrody.
Nekromanta/Warlock - oboje źli, ale pierwszy z nich wprowadzał zło w uporządkowany sposób, drugi natomiast nie zważał na prawa, po prostu niszczył.[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Różnica ogólna pomiędzy magie a druidem [...] magowie [...] mieli gółnie magię ofensywną i wspomagającą a Druidzi nieco ochron i przywoływanie.


No właśnie, ale jak chcesz to zrobić, jak obydwaj będą mieć te same szkoły magii :?:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie tak. W części 5 powinni się wkońcu pojawić bogowie cywilizacji herosów (jak dla mnie mogą być żywcem skopiowane z mitologii). Co do świątyń w miastach jestem za pod warunkiem że będzie się to wiązać również z tym że świątynie będą występować także poza miastami, powszechnie dostępne. Prowokuje to jednak do powstania jakiś tam form pielgrzymek (z której można by czerpać dochód, albo napaść na takową). Poza tym nie mam nic przeciwko temu żeby bogowie zstępowali na ziemię........
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Parson Junior_melo (cytat):
Cytat:
Różnica ogólna pomiędzy magie a druidem [...] magowie [...] mieli gółnie magię ofensywną i wspomagającą a Druidzi nieco ochron i przywoływanie.


No właśnie, ale jak chcesz to zrobić, jak obydwaj będą mieć te same szkoły magii :?:

A nie będzie żadnej różnicy w grze, może być jedynia taka, że w zamku druidów będzie mniej czarów ofensywnych, nie będzie armageddonów i tym podobnych. Proste tak jak do tej pory było w H3, gdzie pewne czary były przypisane do zamków.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

No właśnie, ale mi o to chodzi, żeby się różnili głównie w arsenale czarów...


Jeszcze tylko takie małe poprawki:
Cytat:
No, zmusiłeś mnie, żebym włączył Heroes IV Popatrz sobie: kamienna skóra,
Cytat:
- magia ziemi, ciała


No, może być też i korowa skóra ala D&D (one się od siebie różnią)

rój os, siła olbrzyma i uderzenie węża - od kiedy do magii ciała? Zdecydowanie natura(no, może oprócz siły olbrzyma - dajemy tu siłe niedźwiedzia i jest już :wink: )

Cytat:
leprekauna, rusałki, wilka, elfa, białego tygrysa, satyra, żywiołaka ognia, ziemi, powietrza, wody, gryfa, jednorożca, osetnicy, czarodziejskiego smoka, modliszki i feniksa.
Cytat:
Tylko i wyłacznie magia żywiołów.


Tu chyba ostro przesadziłeś... Od kiedy przywołanie np. rusałki elfa, czy wilka to żywioły?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Parson Junior_melo (cytat):

rój os, siła olbrzyma i uderzenie węża - od kiedy do magii ciała? Zdecydowanie natura(no, może oprócz siły olbrzyma - dajemy tu siłe niedźwiedzia i jest już :wink: )

Proste, siła olbrzyma to magia ciała ponieważ zwiększasz siłę ciała danej jednostki, to tak jak czar blood lust - Żądza krwi - to nic innego ja zwiększe adrenaliny, to ona sprawia że człowiek jest bradziej agresywny, potrafi również nie odczuwać chwilowo bólu. Uderzenie węża dawało pierwsze uderzenie, czyli postać była szybsza od wroga i wyprzedzała go, czyli również dzialanie ciała, to nic ninnego jak zwiększenie szybkości reakcji jednostek tak by mogły zaatakować pierwsze.

Cytat:

Tu chyba ostro przesadziłeś... Od kiedy przywołanie np. rusałki elfa, czy wilka to żywioły?

Nic podobnego, trzeba było czytać uważnie poprzednie posty moje.
Po pierwsze uważam że przywoływanie innych jednostek jak żywiołów jest niewlaściwe.
Po drugie przywołanie elfa czy jakiejkolwiek innej istoty opiera się na wszystkich żywiołach, już tłumaczylem że życie(przyroda) to żywioły bez ich odpowiedniej kompilacji życia nie ma, więc przywołanie każdej żywej istoty opiera się na tym z czego jest zrobiona. Żeby było jesne przywoływanie to nie stwarzanie nowych istot(to pozostawamy w sferze boskości itp)
Wystrczy trochę pomyśleć by wiedzieć o co chodzi w danym zaklęciu, potem skonfrontować to z wiedzą obecną by wiedzieć, że teoretycznie jest to możliwe.[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

No widzisz, bo ty sądzisz, że natura to żywioły i tegoż powinni uczyć się druidzi. No i ja się całkowicie z tym zgadzam, byle by nie byli w tym arcymistrzami jak magowie, góra mistrzami, no i uczyli się tej magii natury. A mi w nie chodzi o taką jak tobie, bo dobrze wiem, że przyroda to żywioły. Mi chodzi o taką "leśną magię" - o wzywanie roślinności do walk, oplątywania, przyzywania leśnych stworzeń(wilki itp), błogosławieństwami tejże roślinności i zwierzyny(choć niekoniecznie)no i ew.(jeżeli bohater byłby aktywny) przeistaczania się w zwierzęta lub wilkołaki(likantropia) lub grizzly(ala diablo).

[quote] Nic podobnego, trzeba było czytać uważnie poprzednie posty moje.
Cytat:


Bądź w 100% pewien, że je uważnie przeczytałem, nieraz nawet kilkakrotnie :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Parson Junior_melo (cytat):
No widzisz, bo ty sądzisz, że natura to żywioły i tegoż powinni uczyć się druidzi. No i ja się całkowicie z tym zgadzam, byle by nie byli w tym arcymistrzami jak magowie, góra mistrzami, no i uczyli się tej magii natury.

Ale czemu u licha mają być tylko mistrzami??? Przecież to tacy sami magowie jak inni, chcesz pozbawić jednen z zamków możliwości posiadania dobrago maga???
Cytat:
. Mi chodzi o taką "leśną magię" - o wzywanie roślinności do walk, oplątywania, przyzywania leśnych stworzeń(wilki itp), błogosławieństwami tejże roślinności i zwierzyny(choć niekoniecznie)no i ew.(jeżeli bohater byłby aktywny) przeistaczania się w zwierzęta lub wilkołaki(likantropia) lub grizzly(ala diablo).

Ale nie ma czegoś takiego jak magia leśna, wszyskie rzeczy, które wymieniasz to magia natury czyli magia żywiołów.
Przykładowo to twoje oplątanie(ala BG) - aby rzucić ten czar musisz skorzystać z magii żywiołów, bo raz te rośliki muszą wyrosnąć z ziemi, skoro rosną potrzebują wody i powietrza oraz energii(Fotosynteza)

P.S. Polimorfia to magia ciała.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
chcesz pozbawić jednen z zamków możliwości posiadania dobrago maga???
Nie, nie jak już mówiłem, w moim pomyśle druid jest kapłanem, a zamek w którym on jest, miałby jeszcze maga - np. Czarodziej(w końcu elfy są nie tylko druidami).

Cytat:
Ale nie ma czegoś takiego jak magia leśna


Noo, przecież to fantasy... Zawsze można coś wymyśleć...

Cytat:
Polimorfia to magia ciała.


Być może. No to wyobraź sobie teraz kleryka, mocarnego, odzianego w kolczugę, tarczę i uzbrojonego w młot, który nagle zmienia się w wilka albo niedźwiedzia...

Z tymi szkołami czarów jest troszkę pogmatwane. Bo różne klasy czarujące powinny mieć dostępne tylko dla nich czary... Może nawet lekko pójdę z tobą na consensus :D (czy jakoś tak :wink: ) Co powiesz na to, żeby niektóre czary były dostępne TYLKO I WYŁĄCZNIE dla danej klasy?? Chodzi mi np. o to, że tylko druid może rzucać oplątanie i wzywać wilki(oczywiści musi mieć odpowiednią magię na odpowiednim poziomie), tylko nekromanta może ożywiać nieumarłych, itp...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 11 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Parson Junior_melo (cytat):
Cytat:
chcesz pozbawić jednen z zamków możliwości posiadania dobrago maga???
Nie, nie jak już mówiłem, w moim pomyśle druid jest kapłanem, a zamek w którym on jest, miałby jeszcze maga - np. Czarodziej(w końcu elfy są nie tylko druidami).

Ok. Możesz zrobić Kapłanami druidów, ale co z magiem w tym zamku?? Czarodziej to Wizard czyli z innego zamku. A ja ci po prostu wyjaśniałem, że druid to po prostu inna nazwa maga nie kapłana. Poza tym pochodzenie druidów jest ludzkie to ludzie byli druidami nie elfy.
:wink:
Cytat:

Noo, przecież to fantasy... Zawsze można coś wymyśleć...

Ale fantasy jest oparte na pewnych konwencjach, jedną z tych podstawowych koncepcji jest magia elementali(żywiołów), zlamanie tych zasad spowoduje, że to nie będzie Fantasy tylko fantazja twórców.

Cytat:
No to wyobraź sobie teraz kleryka, mocarnego, odzianego w kolczugę, tarczę i uzbrojonego w młot, który nagle zmienia się w wilka albo niedźwiedzia...

Kleryk(kapłan) miałby się polimorfować?? Nie, dlatego druid to nie kapłan.
To że to magia ciała nie znaczy, że kapłani mieliby mieć takie zdolności, magia ciała jest dostępną dla wyszyskich klas, jest najprostrzą magią jednocześnie, ponieważ wymaga obecności ciała(żywego) i umiejętności oczywiści. Owszem teoretycznie możnaby dla każdego zamku znaleźć 1 lub kilka czarow polimorficznych, które przemieniałby w stworzenia z danego zamku. Ale to bez sensu bo heros musiałby być aktywny(a to nie do przyjęcia)

Cytat:
Z tymi szkołami czarów jest troszkę pogmatwane. Bo różne klasy czarujące powinny mieć dostępne tylko dla nich czary... Może nawet lekko pójdę z tobą na consensus :D (czy jakoś tak :wink: ) Co powiesz na to, żeby niektóre czary były dostępne TYLKO I WYŁĄCZNIE dla danej klasy?? Chodzi mi np. o to, że tylko druid może rzucać oplątanie i wzywać wilki(oczywiści musi mieć odpowiednią magię na odpowiednim poziomie), tylko nekromanta może ożywiać nieumarłych, itp...

Ale to już zaporoponowałem :wink: osobne czary dla kapłanów, a jeżeli ci chodzi o różne czary dla danego rodzaju maga czy kapłana to też to zaproponowałem. Kapłan(kleryk) wszkrzeszał a Kapłan(z nekropolis) animował zmarłych ....itp. Ale takich czarów powinno być nie więcej niż 6/7. :wink: Mowiłem żeby czytać dokładnie....[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czarodziej to Wizard czyli z innego zamku.


Chodziło mi tu nie o maga(tego z fortecy z h3) tylko czarodzieja, takiego elfa uczącego się magii... To zresztą kwestia nazewnictwa.

Cytat:
Ale to już zaporoponowałem osobne czary dla kapłanów, a jeżeli ci chodzi o różne czary dla danego rodzaju maga czy kapłana to też to zaproponowałem. Kapłan(kleryk) wszkrzeszał a Kapłan(z nekropolis) animował zmarłych ....itp. Ale takich czarów powinno być nie więcej niż 6/7. Mowiłem żeby czytać dokładnie....


No wierz mi, czytałem dokładnie :wink: i ty pisałeś o tym, że np. magowie mogą leczyć lub wskrzeszać ale z mniejszą skutecznością... A mi chodzi o to, żeby te czary były dostępne TYLKO I WYŁĄCZNIEdla danej klasy.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Jeśli można tu wtrącić swoje 3 grosze...
Cały kłopot z druidami jest taki że byli oni poprostu kapłanami magami, więc oboje macie racje. Z resztą przypomnijcie sobie kapłanów babilońskich, z druidami jest dokładnie tak samo. Sprawują funkcje sakralne, wieżą że ich moc pochodzi od ubóstwionej siły natury, ale żeby nauczyć się posługiwania tą mocą muszą poświęcać mnustwo swego czasu/życia na naukę. Więc tu nie da się wyraźnie rozdzielić tych funkcji, podobnie jak i u szamanów........
Co do nazwy kleryka z rezerwatu skłonił bym się jednak w stronę druida, a maga z tego zamku nazwał bym SPIRYTYSTĄ, choć to kolejny błąd niosący za sobą szereg konsekwencji.......
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Cały kłopot z druidami jest taki że byli oni poprostu kapłanami magami, więc oboje macie racje.
No i to jest prawda, z tym, że napewno druid nie jest tak skuteczny w szkołach kapłana, jaki i maga, za to ci nie dorównują mu w jego fachu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 12 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Parson Junior_melo (cytat):


Chodziło mi tu nie o maga(tego z fortecy z h3) tylko czarodzieja, takiego elfa uczącego się magii... To zresztą kwestia nazewnictwa.

Kwestia nazwenictwa jest prosta: Wizard - czarodziej, Mage - mag, Sorcerer - Czarownik, Warlock - czarnoksiężnik, jest jescze Enchanter - z poprawnym tłumaczeniem: mistrz uroków a nie czarodziej.

Cytat:

No wierz mi, czytałem dokładnie :wink: i ty pisałeś o tym, że np. magowie mogą leczyć lub wskrzeszać ale z mniejszą skutecznością... A mi chodzi o to, żeby te czary były dostępne TYLKO I WYŁĄCZNIEdla danej klasy.

Nie, a wierz czemu? Bo magia w świecie M&M opiera się na systemie żywiołów, magii umysłu, ciała i ducha. Ten podział sprawia, że magowie i kapłani mają wspólne magie i wspólne czary, bo takie przyspieszenie może być jednocześnie dla maga i kapłana - poniważ oboje korzystają z magii ciała.
Cytat:
Z resztą przypomnijcie sobie kapłanów babilońskich, z druidami jest dokładnie tak samo. Sprawują funkcje sakralne, wieżą że ich moc pochodzi od ubóstwionej siły natury

Nie zupełnie, druidzi byli samotnikami, nie sprawowali żadnych oficjalnych funkcji kapłańskich u celtów, uczestniczyli jedynie w pewnych obrządkach dotyczących przyrody i nie mieli żadnych uosobionych bóstw, ich wiara opierała się na sile przyrody która wszystkim rządzi.
Zresztą nie mieszajmy faktów z realiami fantasy, w których druid to na pewno nie kapłan, tylko taki specyficzny mag.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 12 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kwestia nazwenictwa jest prosta: Wizard - czarodziej, Mage - mag, Sorcerer - Czarownik, Warlock - czarnoksiężnik, jest jescze Enchanter - z poprawnym tłumaczeniem: mistrz uroków a nie czarodziej.


Dokładnie :wink: a zatem chodziło mi o to, że w np. Bastionie, gdzie kapłanem jest Druid, magiem byłby elf sorcerer :D tak jak np. w H2.

Cytat:
magia w świecie M&M opiera się na systemie żywiołów, magii umysłu, ciała i ducha


Wiem, wiem, wiem. Nie musisz mi o tym przypominać :wink: zresztą mówiłem, że chcę takiego systemu magii i umiejętności jaki jest w MM7, 8.

Cytat:
Ten podział sprawia, że magowie i kapłani mają wspólne magie i wspólne czary, bo takie przyspieszenie może być jednocześnie dla maga i kapłana - poniważ oboje korzystają z magii ciała.


To jest tak: Ty chcesz, żeby szkoły magii (i umiejętności pewnie też)były ogólno dostępne dla wszystkich klas. Ja wolę tak jak to było w MM7 i MM8(oczywiście należy tam nieco pozmieniać), czyli zależnie od klasy są umiejętności, ich ograniczenia. W ten sposób każda klasa RÓŻNI SIĘ od innych i to znacznie. Wtedy tylko np. kapłan może wskrzeszać i leczyć(druid oczywiście też, ale magia ciała pozostaje u niego tylko - lub aż - na mistrzowskim zakresie), tylko mag zasadzi Ci z burzy piorunów i potraktuje kulą ognia, tylko nekromanta zrobi z twoich oddziałów armię bezmózgich zombie.

Cytat:
Nie zupełnie, druidzi byli samotnikami, nie sprawowali żadnych oficjalnych funkcji kapłańskich u celtów, uczestniczyli jedynie w pewnych obrządkach dotyczących przyrody i nie mieli żadnych uosobionych bóstw, ich wiara opierała się na sile przyrody która wszystkim rządzi.
Zresztą nie mieszajmy faktów z realiami fantasy, w których druid to na pewno nie kapłan, tylko taki specyficzny mag.


Nie dojdziemy tu do porozumienia. Ty widzisz druidów, jako takich magów, mistycznych czarodziei itp. Ja widzę ich tak jak w D&D - Podobnych do kapłanów, lecz miejących nieco inne czary i w inny sposób je zdobywających - kapłani modlą się do swoich bogów, żeby dał im moc do leczenia, walki itp. A druidzi ALBO modlą się o to do samej matki natury, lub czerpią moc prosto z sił przyrody (nie ma tu mowy o żadnych naukach i latach ślęczeń w szkołach i uniwersytetach jak jest to u magów) ALBO także się modlą o to do swoich bożków natury.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 12 sierpnia 2004     Świątynie w zamkach w Heroes 5?? Odpowiedz z cytatem

Parson Junior_melo (cytat):

Dokładnie :wink: a zatem chodziło mi o to, że w np. Bastionie, gdzie kapłanem jest Druid, magiem byłby elf sorcerer :D tak jak np. w H2.

Niezupełnie :P Druid był jednostką, oraz w h2 nie było klas, a w h4 sorcerer był już w azylu....

Cytat:

To jest tak: Ty chcesz, żeby szkoły magii (i umiejętności pewnie też)były ogólno dostępne dla wszystkich klas. Ja wolę tak jak to było w MM7 i MM8(oczywiście należy tam nieco pozmieniać), czyli zależnie od klasy są umiejętności, ich ograniczenia. W ten sposób każda klasa RÓŻNI SIĘ od innych i to znacznie. Wtedy tylko np. kapłan może wskrzeszać i leczyć(druid oczywiście też, ale magia ciała pozostaje u niego tylko - lub aż - na mistrzowskim zakresie), tylko mag zasadzi Ci z burzy piorunów i potraktuje kulą ognia, tylko nekromanta zrobi z twoich oddziałów armię bezmózgich zombie.

Tylle że w M&M były błędy w systemie magii i nie da się go takiego przenieść do herosów, bo tam było innych klas herosów. A wszelkie ograniczenia powinny wiązać się jedynie z podzialem klas nie rodzajów klas, bo wtedy Mag magowi nie byłby równy, a to spowoduje że niemożliwe stanie się zbalansowanie rozgrywki.

Cytat:

Ja widzę ich tak jak w D&D - Podobnych do kapłanów, lecz miejących nieco inne czary i w inny sposób je zdobywających - kapłani modlą się do swoich bogów, żeby dał im moc do leczenia, walki itp. A druidzi ALBO modlą się o to do samej matki natury, lub czerpią moc prosto z sił przyrody (nie ma tu mowy o żadnych naukach i latach ślęczeń w szkołach i uniwersytetach jak jest to u magów) ALBO także się modlą o to do swoich bożków natury.

Znowu czytasz nie dokładnie, to o drudiach odnosiło się do tego czym byli w naszym świecie a nie świecie M&M.
Nie patrz na D&D bo to inny system, znacznie odbiegający od świata herosów. Bo w D&D magowie też mają swoje bóstwa i niewiele różnią się od kapłanów pod tym względem. Podam ci pewne porównanie z dzisiejszymi czasami:
Mag - naukowiec poznający przyrodę w pracowniach, labolatoriach.
Druid - to samouk, ekolog-naukowiec, poznający przyrodę naj jej łonie.
Kapłan - ksiądz, czyli ktoś dla kogo najważniejsza jest wiara mimo, że nauka mówi coś innego.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.