Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-5 10:39:22
Autor Wiadomość
moonman



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
moonman
Cytat:
Także chciałbym się dowiedzieć od osób posiadających CDA, czy prezentowany artykuł jest sygnowany w jakikolwiek sposób przez UbiSoft, czy jest to tylko pobożna lista życzeń redaktorów CDA?
raczej nie jest asygnowany przez Ubi jest tylko podana strona internetowa Ubisoftu i Autor SIR MIk


dzięki.. teraz to szczerze wątpię w autentyczność tej zapowiedzi..

ps. asygnować to UbiSoft na pewno nie będzie artykułów w CDA ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Destero



Dołączył: 6 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Przybywamy z wielu miejsc... zdążamy do jednego...

Wysłany: 27 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Oby ta zapowiedź faktycznie nie była prawdziwa. Dla mnie byłby to definitywny koniec serii Heroesów. A raczej kończyła by się ona dla mnie na starej, dobrej trójeczce.

Rzekłem

Destero

___________
Paradoxically, sins one can consider as forgiven are those he can't forgive himself... kore no nindo da
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 28 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Na Celestial Heavens jest bodajże wypowiedź Fabrice'a
Cytat:
"The announcement will be done when we'll be ready for it. Then we'll resume discussions."

Innymi słowy nie ma jak czekać na właściwą zapowiedź gry ... Co mnie bardziej cieszy to to że wtedy zostaną wznowione dyskusje... Mam cichą nadzieję, że obejmą one właśnie to co Ubi planuje wprowadzić do H5 ... zapewne wtedy i Obsydianowa wyrocznia ożyje i być może nawet uda nam się sprawić , że w h5 coś się zmieni :) ...

Tak więc nie ma co tylko czekać do właściwej zapowiedzi h5.. a swoją drogą to ta zapowiedź chyba już nie będzie w styczniu ... coś mało dni zostało :(

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Tak więc nie ma co tylko czekać do właściwej zapowiedzi h5.. a swoją drogą to ta zapowiedź chyba już nie będzie w styczniu ... coś mało dni zostało :([/quote]

Nie wiem jak wy, ale ja mam już dość tego czekania. " ZAPOWIEDŹ W NAJBLIŻSZYCH TYGODNIACH , ZAPOWIEDŹ W STYCZNIU "..... i co ?
Przeglądałem archiwum nowinek o H5 i połowa z nich to "zapowiedzi". Tfurcy grają nam na nerwach wypuszczając takie pogłoski.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 28 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Bo pewnie sami jeszcze nie mają wyrobionego stanowiska co do poniektórych znaczących aspektow gry. Do tego ten Electronic Arts zaczyna mieszać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
moonman



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):

Tak więc nie ma co tylko czekać do właściwej zapowiedzi h5..


jestem tego samego zdania...
mowiąc wprost: olać zapowiedz w CDAction

oto co udało mi się ustalić po bojach na forum CDA

Smuggler (cytat):

Autor na podstw. roznych poglosek itd. stworzyl tekst (krotki) o tym, jak POWINNO wygladac HoMMV. Zauwaz, ze zwykle to, co pokazuje sie w zapowiedziach nieco odbiega od wersji finalnej gry. Taki juz urok zapowiedzi i tworzenia gier.
I jakos nikt sie o to nie pluje. Ba, mozna nawet sobie zrekonstruowac dzieki temu jak wygladala ewolucja owej gry w glowach tworcow.


no comment
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 28 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

moonman (cytat):
no comment


dodam jescze tekst
sir-torpeda (cytat):
Zapowiedzi napisać może niemal każdy - poczytaj FAQ. Wystarczy wyszukać grę, której premiera nie przypada na najbliższe dwa miesiące, zgłosić Smugglerowi chęć napisania, a - jeśli nikt się tym akurat nie zajmuje - następnie podesłać gotowy tekst.

Pisanie zapowiedzi gier jest jedną z form rozpoczęcia współpracy z CD-A.

Aż specjalnie zajrzałem na to forum cd action :)
Moonman wilekie pozdrowienia i szacunek za tą walkę na forum :)

Teraz mogę być nieco spokojniejszy o przyszłość herosów (ale tylko nieco :( )

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Tak na marginesie zastanawia mnie jednak jedno czy Ubisoft ma jakieś przedstawicielstwo w Polsce w zaczenium marketingowe badajace rynek bo to wyglada na monitoring .Podejrzewam i takich artykułów bedzie więcej .Ostatnio przeglądajac w necie działy z grami (nie polskie)zauwazyłem spore ozywienie w emitowaniu informacji O HoMM , kilka ston hispańskich ,włoska nie mówiąc o azjatyckich .Notomiast cisza po wschodniej stronie a tamtąd byłyby bardziej wiarygone informacje.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Tak sobie myślę, że chyba opiniami graczy, chyba już nikt sobie nie zawraca głowy, ale do tego można przywyknąć, lecz to co się czyta w prasie i internacie zaczyna przypominać cyrk :!: Co chwila inne wiadaomości na temat schematów gry czy tak oczywistej rzeczy jak grafika, to ja się pytam czy Ubi Soft czy ktokolwiek inny wie co to jest Heroes of Might and Magic oraz czy ktoś w ogóle ją robi, czy tylko rozsyła po sieci paskudne artworki?? :?: Bo co mi się zdaje, że jeżeli cokolwiek wyjdzie(jeśli wyjdzie) pod szyldem Herosów będzie całkowicie czymś innym.
Co do tych punktów:
Grafika mieszana? - jak najbardziej, pole bitwy też mogłoby być połączeniem izomertrii oraz brył 3D jednostek, to byłby jakiś kompromis między 2D a 3D.
Wybór generatorów? - jak już pisałem jeśli to będzie dotyczyć tylko ulepszeń to ok. Reszta odpada
Zamki bardzie rasowe? - jak dla mnie zdecydowanie odpada nie chcę grać 5 rodzajami elfów(chyba że ich ilość będzie jak ulepszenia,a nie kolejne poziomy jednostek)
Nieliniowa kampania? - :shock: :lol: :? nie wiadomo, czy smiać się, czy płakać. Przecież TO STRATEGIA Z OKREŚLONĄ FABUŁĄ, a nie RPG gdzie mamy 5 zakończeń gry. To Twórcy tworzą historię i przebieg gry, nie gracz, nieliniowość zniszczy całkowicie to co stworzył JVC. To tak jakby napisać do autora książki, co ma być w następnym tomie. Już to widzę, jeden gracz zakończy kampanię jako dobro, a drugi gracz poprowadzi do zwycięstwa siły zła, przecież to nonsens :!: Co z całą fabułą sagi HoMM i M&M?? :!: :?:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):

Nieliniowa kampania? - :shock: :lol: :? nie wiadomo, czy smiać się, czy płakać. Przecież TO STRATEGIA Z OKREŚLONĄ FABUŁĄ, a nie RPG gdzie mamy 5 zakończeń gry. To Twórcy tworzą historię i przebieg gry, nie gracz, nieliniowość zniszczy całkowicie to co stworzył JVC. To tak jakby napisać do autora książki, co ma być w następnym tomie. Już to widzę, jeden gracz zakończy kampanię jako dobro, a drugi gracz poprowadzi do zwycięstwa siły zła, przecież to nonsens :!: Co z całą fabułą sagi HoMM i M&M?? :!: :?:


Zostatnie zniszczona, zdeptana, spulgawiona, zbeszczeszczona... mam kontynuować dalej? ;)
Zgadzam się z Tobą, nieliniowość zupełnie nie pasuje do strategii, (choć ja posunę się jeszcze dalej - do gier w ogóle) całkowicie niszczy fabułę, że o klimacie nie wspomnę...
Co gorsza - to rowiązanie jest bardzo możliwe, gdyż aktualnie prasa promuje tego typu gry. W recenzjach gier, w których fabuła stanowi znaczny procent, często słyszymy o rzekomej liniowości i o tym "jakitowielkiminusdlatejgry"... oczywiście, żaden z tych kretynów-recenzentów (he he... przebrała się miarka ;)) nawet nie rozważy ewentualnych minusów takiego rozwiązania... no, ale po co?... skoro wszyscy chcą nieliniowości, to coś w tym musi być.. ;)

PS.
Nie mam nic przeciwko obserwowaniu wydarzeń z różnych punktów widzenia... ale na Zeusa... niech to będą te same wydarzenia :)
Taką "nieliniowość" przyjmę z radością (choć,szczerze mówiąc, co to za nieliniowość skoro tak czy owak nie będziemy mieć wpływu na wydarzenia?)

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

A ja odnoszę wrażenie że to krytycy a nie rzeczywiści odbiorcy mają wpływ na kształt gier komputerowych. Trzeba jakoś obronić się przed działaniami podrzędnych krytyków, którzy nie znając do końca istoty sprawy niepotrzebnie sieją zamęt "wychodząc przed orkiestrę". Dla takich HoMM to tylko kolejna gra z wielu jakie się ukazały, kiedy dla nas fanów jest to produkt kultowy (przynajmniej jeśli chodzi o HoMM-III).

Zastanawiam się tylko czemu taki stek niczym nie popartych domysłów wypuszcza się w tak popularnym i lubianym czasopiśmnie jak CDA?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anthon



Dołączył: 19 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Minoc

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Mysle, ze jezeli CDA wypuszcza takie informacje, to jakies zrodlo musza miec. Mam dobre zdanie o tym magazynie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

Zastanawiam się tylko czemu taki stek niczym nie popartych domysłów wypuszcza się w tak popularnym i lubianym czasopiśmnie jak CDA?

Dla mnie to czasopismo już dawno zeszło na psy(wraz z kolejnymi dodawanymi płytami i kolejnymi bankrutami u konkurencji). Monopol zawsze uderza do głowy.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maal Verne



Dołączył: 17 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: zzz Bagna

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Hehh.. nie wszystkich postów czytalam, (nie gniewajcie sie) ale nieco mój entuzjazm opadł.. nie ma bata muszę zobaczyć wersję demonstracyjną, by cokolwiek więcej o tym powiedzieć.
Jednak jak już kilku wspomniało, nie bardzo trzeba wierzyc w to co było napisane w CDA. Nie wszystko jest jeszcze rozstrzygnięte i ogóle..

Ktos powiedział, że zapowiadano H4, jako soczyste piękne itd. - jak dla mnie takie wyszło i jest okej (jak ktoś napisał każda róża ma swoje kolce, dlatego też uważam, że H3 wcale nie jest TAAAk Doskonałe jak niektórzy piszą, tak jak H4 wcale nie jest tak okropne- dlatego czasami mam wrażenie, że niektórzy są zaślepieni niektórymi obrazami :? - bez obrazy)

I tak szczerze, nie bardzo ucieszyła mnie wzmanka o tym, że heroski mają być bardziej mroczne- od H1 -2, 4 było baśniowe i kolorowe co było dla mnie piękne. Oby nie było w kolorach jakie były w Diablo(mroczne i to baaardzo)

Nikt nic nie wspomniał o wyglądzi Intro? Ja bym chciała by wyglądał podobnie do H2 :D . Taaaki klimat!
Pozdr.

___________
Immanuel Kant - "Niebo gwieździste nademną, prawo moralne we mnie"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ktos powiedział, że zapowiadano H4, jako soczyste piękne itd. - jak dla mnie takie wyszło i jest okej (jak ktoś napisał każda róża ma swoje kolce, dlatego też uważam, że H3 wcale nie jest TAAAk Doskonałe jak niektórzy piszą, tak jak H4 wcale nie jest tak okropne- dlatego czasami mam wrażenie, że niektórzy są zaślepieni niektórymi obrazami - bez obrazy)


I masz rację HoMM-IV nie jest okropne, jest niedopracowane. Produkt wypuszczono co najmniej o pół roku za wcześnie. Nie zweryfikowano do końca wszystkiego, szefostwo naciskało na przyspieszenie i przez to wyszło takie a nie inne HoMM-IV. Gdyby wstrzymali się o te 6 miesięcy to gra na pewno byłaby znacznie lepsza i jednynie kwestia walki bohatera dzieliłaby graczy. Może akurat walczący czynnie bohater byłby bardziej dopracowany, a może.... w ogóle by z tej formy zrezygnowano kto wie jak by się to wszystko potoczyło.
Jedno jest pewne nie mielibyśmy do czynienie z wypuszczaną przez 3Do litanią patchy.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 29 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Wiele osób wyraziło tu swe wątpliwości tyczące się prawdomówności CDA. Uważam je za dobre czasopismo, nie podające wyssanych z palca faktów, by zainteresować czytelników. Zacytuję tu co dokładnie napisali na temat źródła owej zapowiedzi: "(...) W końcu jednak firma puściłą nieco pary z ust, a dokładna analiza chemiczna owych wyziewów, unoszących się znad siedziby Ubisoftu, pozowliła mi napisać tę zapowiedź." Jednak nikt, nawet sam Ubisoft nie jest w stanie teraz powiedzieć, jak gra bedzie wyglądać po ukończeniu. W końcu mają jeszcze czas i wszystko może ulec zmianie. Pożyjemy - zobaczymy.
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Aryene (cytat):
Wiele osób wyraziło tu swe wątpliwości tyczące się prawdomówności CDA.

Wystarczy zajrzeć na forum cd action by się przekonać ,że wątpliwości mają jak najbardziej sens....
Aryene (cytat):
Jednak nikt, nawet sam Ubisoft nie jest w stanie teraz powiedzieć, jak gra bedzie wyglądać po ukończeniu.
A w tym zdaniu sama jakoby wątpisz w tą zapowiedź :wink:
Aryene (cytat):
W końcu mają jeszcze czas i wszystko może ulec zmianie.

I miejmy nadzieję , że ulegnie zmianie :lol:
Fuuzy (cytat):
nieliniowość zniszczy całkowicie to co stworzył JVC. To tak jakby napisać do autora książki, co ma być w następnym tomie. Już to widzę, jeden gracz zakończy kampanię jako dobro, a drugi gracz poprowadzi do zwycięstwa siły zła, przecież to nonsens :!:

Naprawdę można zrobić dobrą nieliniową kampanię opartą o tych samych wydarzeniach ... Jak już gdzieś o tym pisałem najlepszym przykładem jest Age of Wonders 1 . Tam kampania była nieliniowa, i była naprawdę świetna... Prawdziwy fan heroesów i tak będzie chciał zobaczyć wszystkie zakończenia, więc przejdzie kampanie na wszystkie możliwe sposoby... a w homm 6 najwyżej dowie się które zakończenie było tym właściwym (zapewne to dobre :) )

Patrząc z drugiej strony ... jeżeli ta nieliniowa kampania ma się nietrzymać kupy i być taką dla zasady... to wolę wersje liniową :wink:
Ale jeżeli twórcy się przyłożą do roboty to czemu nie ???

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Haaraldzie :arrow: ja ci powiem tylko tyle, że nie widziałam, jeszcze gry do której nie był puźniej dołączony przynajmniej jeden patch :P

Val Gaav :arrow: jak dla mnie to obojętne jest czy kampania będzie liniowa czy też nie byle by była świetna, ciekawa, porywająca i rozbudzająca wyobraźnie - z tym ostatnim to duże naciągnięcie ale co tam .. :wink: :P

A w sprawie CDA cóż ja już dawno pzestałam na nie patrzeć, bo zauważyłam, że niktóre gry oczernia aż do przesady i czepia się naprawde rzeczy które każdy gracz by puścił płazem, a niektóre wznosi pod niebiosa pomijając czasem znaczące minusy - czyżby tu chdziło o kaprysy recenzentów :? ?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Recenzecni gier uważają się za .... (cut by Haarald) i jestem zdania że pozjadali wszelkie rozumy. Nie trafiłem jeszcze na obiektywnego recenzenta jakiejkolwiek gry (może trochę uogólnilem i przesadziłem).
Jednak aby recenzja była obiektywna należałoby poświęcić więcej czasu grze sprawdzajac zastosowane rozwiązania, poznając dokladniej fabułę i inne elementy konstrukcyjne... trzeba się poprostu wgrać w grę oraz poznać stanowisko innych graczy bo to co pisze recenzent to jego własna często nazbyt subiektywna wypowiedź.


Dla mnie najlepszą recenzją gry są wypowiedzi zwykłych graczy. Wystarczy sobie wejść na dowolne forum przejrzeć wypowiedzi na daną grę i ma się w przybliżeniu obraz. Opinie tych "recenzentów" z czasopism są bez wartości.

Jeśli chodzi o patche to nie twierdzę że są gry wydane bez poprawek. Jednak patrząc na HoMM-IV lista niedoróbek i błędów jest bardzo długa, a pewnych rozwiązań w tej przedwczesnie wypuszczonej części jest żenująco wysoka (tu nie będę wypisywał tych niedociągnięć bo jest ich sporo... większosci to nawet Equilibris nie poprawi)

Jedynie należałoby chuchać i dmuchać na wydawców by zbyt pochopnie nie wypuszczali HoMM-V na rynek dopóki nie skończą prac, testów i nie wyeliminują ewentualnych bugów i niedociagnięć.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Val Gaav:

To nie ja to napisałem ;)... choć zgadzam się z autorem cytatu :)

Cytat:
Naprawdę można zrobić dobrą nieliniową kampanię opartą o tych samych wydarzeniach ... Jak już gdzieś o tym pisałem najlepszym przykładem jest Age of Wonders 1 . Tam kampania była nieliniowa, i była naprawdę świetna...


Co do Age of Wonders... wierzę na słowo gdyż nigdy nie grałem... pomimo to wciąż twierdzę, że nawet najlepsza nieliniowa fabuła nigdy nie dorówna dobrze zrealizowanej liniowej fabule... ot taka niechęć do nieliniowości po przejściu kilku cRPG'ów... dlaczego?... o tym poniżej...

Cytat:
Prawdziwy fan heroesów i tak będzie chciał zobaczyć wszystkie zakończenia, więc przejdzie kampanie na wszystkie możliwe sposoby... a w homm 6 najwyżej dowie się które zakończenie było tym właściwym (zapewne to dobre )


... pomijając fakt, że chciałbym ujrzeć te prawdziwe (zakładając, że byłoby to z góry ustalone) - najbardziej dopracowane, piszesz powyżej o moich obawach;o rozgraniczeniu zakończeń na dobre i złe (plus pochodne ;))... czego, szczerze mówiąc, w nieliniowych grach nienawidzę - twórcy idą po najmniejszej linii oporu, tworząc jedynie rozwiązania oscylujące w granicach dobra i zła. Każda z możliwości jest jednoznacznie dobra, bądź jednoznacznie zła... a ja chcę czegoś ambitniejszego, na co z pewnością nie pozwala nieliniowość. Żaden bohater zbudowany na takich schematach, nie będzie wychodził poza ramy DnDekowych charakterów, których jest zaledwie dziewięć (a to za mało by stworzyć intersującą fabułę)... co do wydarzeń... nieliniowość ogranicza ich zróżnicowanie. Byle jaka wojna, będzie miała jasno określone strony konfliktu... a gdzie polityka i dyplomacja? Gdzie akcje dywersyjne i przechodzenie na drugą stronę barykady? Na to nieliniowość nie pozwala gdyż, zbyt duża ilość wątków i możliwości może całkowicie zniszczyć fabułę... dla tego twórcy gier dają nam marną namiastkę swobody i pozwalają na zaledwie kilka przeciwstawnych wyborów.

Cytat:
Patrząc z drugiej strony ... jeżeli ta nieliniowa kampania ma się nietrzymać kupy i być taką dla zasady... to wolę wersje nieliniową :wink:


Eee... czytam to już kilka razy i wciąż nie mogę zrozumieć... mam nadzieję, że wink znalazł się tam nie bez powodu ;)

Cytat:
Ale jeżeli twórcy się przyłożą do roboty to czemu nie ???


W takim wypadku nie mam nic przeciwko... tylko tu tkwi problem... żeby stworzyć dobrą i nieliniową kampanię trzeba całego sztabu ludzi... a to jest nieopłacalne dla twórców... bo, po co tworzyć dobrą fabułę skoro tłumy łykną każdy chłam byle był zrobiony w modnym stylu...

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Well... twórcy mogliby zostawić jakąś furtkę dla graczy by mogli tworzyć własne nieliniowe kampanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ghost



Dołączył: 25 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
Naprawdę można zrobić dobrą nieliniową kampanię opartą o tych samych wydarzeniach ... Jak już gdzieś o tym pisałem najlepszym przykładem jest Age of Wonders 1 . Tam kampania była nieliniowa, i była naprawdę świetna... Prawdziwy fan heroesów i tak będzie chciał zobaczyć wszystkie zakończenia, więc przejdzie kampanie na wszystkie możliwe sposoby... a w homm 6 najwyżej dowie się które zakończenie było tym właściwym (zapewne to dobre :) )


Tak, tylko że potem będą problemy z poskładaniem tego wszystkiego do kupy gdy Ubi Soft zechce wydać sequel... Już twórcy Deus Ex się złapali na tym - trzy możliwe zakończenia diametralne się od siebie różniły, i nie dało się ich połączyć...

Co do zapowiedzi w CD-A... Została poskładana z tego, co dotychczas było wiadomo - a to jest, niestety, beznadziejny sposób na pisanie.
Wolałbym, żeby żadna z tych wspomnianych "rewelacji" się nie sprawdziła. Mnie wystarczy HoMM III z nową fabułą i jednostkami. Nie oczekuję super grafiki czy nikomu nie potrzebnych innowacji - tutaj akurat powtórka z rozgrywki byłaby bardzo fajna.

___________
Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze


fragment wiersza J. Tuwima
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Fuuzy (cytat):
Cytat:
Patrząc z drugiej strony ... jeżeli ta nieliniowa kampania ma się nietrzymać kupy i być taką dla zasady... to wolę wersje nieliniową :wink:

Eee... czytam to już kilka razy i wciąż nie mogę zrozumieć... mam nadzieję, że wink znalazł się tam nie bez powodu ;)

hehhe ... Moja pomyłka.. przepraszam :oops: oczywiście miało być
"i być taką dla zasady .... to wolę wersję liniową" :) ..
. edytuje i zmienie ten post ...
Fuuzy (cytat):
Cytat:
Ale jeżeli twórcy się przyłożą do roboty to czemu nie ???

W takim wypadku nie mam nic przeciwko... tylko tu tkwi problem... żeby stworzyć dobrą i nieliniową kampanię trzeba całego sztabu ludzi... a to jest nieopłacalne dla twórców... bo, po co tworzyć dobrą fabułę skoro tłumy łykną każdy chłam byle był zrobiony w modnym stylu...

Tu (z tym tłumem) niestety przyznam ci rację .... smutne ale prawdziwe ...
Czy całego sztabu ??? Moim zdaniem wystarczyłoby 1-2 ludzi którzy poprostu zajmowali by się tylko tym elementem gry ..... Wszak czasu mieli i mają dużo ... A wiadomo, że jak ktoś skupia się tylko na jednym zadaniu to i ma to później lepszy efekt

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Heimdall Ragnarok



Dołączył: 25 lipca 2003
Posty: 164
Skąd: Warszawa

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Haraald (cytat):
Nie trafiłem jeszcze na obiektywnego recenzenta jakiejkolwiek gry

Tutaj jest sprzeczność :D Obiektywny recenzent? Przecież pisząc recenzję autor opisuje swoje własne odczucia. Inaczej nie miałoby to sensu, nie?

___________
Kiedy muzyka milknie, reszta jest milczeniem
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 30 stycznia 2005     Zapowiedzi w CDA Odpowiedz z cytatem

Re: Heimdal Rangarok

Nie ma sprzeczności bo jezeli ktoś nie lubi gry albo nie przypadła mu do gustu a innym się podobała to mamy do czynienia z subiektywizmem. Jesli natomiast recenzent dokładnie rozważył plusy i minusy opierając się takze na opiniach innych graczy to jest to jak nabardziej obiektywne. Bez tego wyraża jedynie swoje zdanie, które może odbiegać od innych opinii.

Ale zostawmy recenzentów w spokoju i wróćmy do rozważań nad blefem z CDA.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.