Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 12:37:54
Autor Wiadomość
Coyote



Dołączył: 26 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)

Wysłany: 26 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Drupi (cytat):
Cytat:
A co w tym trudnego kupić w zamku księgę zaklęć za marne 500 sztuk złota dla woja? Niestety, to mu nie daje przewagi :/


Czasem najpierw trzeba kupić gildię :D.


Ekhm, ja na początku gry to dąże do Kapitola, a gildia stoi pierwsza na drodze :]

:arrow: Dom Rady miasta
:arrow: Ratusz:
wymagania: phli targ, gildia 1 poziom, kuźnia
:arrow: Cytadela
:arrow: Zamek
:arrow: Kapitol

:D

___________
Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 26 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Na niektórych mapkach dochdzi jeszcze tawerna
___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 26 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

:arrow: Ulubiony bohater : Dessa (Battle Mage)

No ale w każdej klasie są jednak przyzwoici herosi, oto IMHO najlepsi :

:arrow: ALCHEMISTs : Neela (no tylko ten Sholar :x ...)
:arrow: BARBARIANs : Crag Chack
:arrow: BATTLE MAGEs : Dessa & Gundula
:arrow: BEASTMASTERs : Tazar & Drakon
:arrow: CLERICs : Loynis
:arrow: DEATH KNIGHTs : Isra & Galthran
:arrow: DEMONIACs : Calh & Ignatius (chyba najgorsza klasa)
:arrow: DRUIDs : Elleshar & Coronius
:arrow: ELEMENTALISTs : Brissa, Ciele & Inteus (też mały wybór...)
:arrow: HERETICs : Ayden & Zydar(Xyron)
:arrow: KNIGHTs : Orrin & Sylvia (pod warunkiem, że na mapce jet dużo wody :D )
:arrow: NECROMANCERs : Aislinn, Sandro, Thant & Vidomina
:arrow: OVERLORDs : Gunnar
:arrow: PLANEWALKERs : Lacus & Kalt (jeszcze mniejszy wybór...)
:arrow: RANGERs : Kyrre, Mephala & Thorgrim
:arrow: WARLOCKs : Alamar, Deemer & Malekith
:arrow: WITCHes : Andra, Styg & Voy (tu ta sama uwaga co przy Sylvii :) )
:arrow: WIZARDs : Solmyr & Halon

..i paru innych -H.G.

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 27 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Maffej (cytat):
:arrow: Ulubiony bohater : Dessa (Battle Mage)

No ale w każdej klasie są jednak przyzwoici herosi, oto IMHO najlepsi :

:arrow: ALCHEMISTs : Neela (no tylko ten Sholar :x ...)
----------------------------
:arrow: ELEMENTALISTs : Brissa, Ciele & Inteus (też mały wybór...)
---------------------------
:arrow: WIZARDs : Solmyr & Halon

..i paru innych -H.G.


Z większością mogę się zgodzić ale na pewno nie z tym że najlepsza w swojej klasy jest Ciele :?. Przecież specjalność magiczna strzała nie jest wcale dobra, a cechy dostaje tak samo jak inni bohaterowie z jej klasy.
Nie ma potrzeby cytowania całego postu poprzednika. - H.G.

___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 27 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Drupi (cytat):
...nie z tym że najlepsza w swojej klasy jest Ciele :?. Przecież specjalność magiczna strzała nie jest wcale dobra, a cechy dostaje tak samo jak inni bohaterowie z jej klasy.


Ciele została dodana troszkę 'na siłę'. A spec. "Magic Arrow" (zwiększa damage magicznej strzały o 50%) jest jednak przydatna (!!!) ale... tylko na początku rozrgrywki :wink: i podczas walki z 'cienieasami'...

siła wyższa właściwie dopisała a nie (cytat):
(Xyron)


Nje prafda... ja siem tak nie bafię :cry: .

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 27 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Siła wyższa :wink:
Hyron ma czar inferno i to od początku gry.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dagon



Dołączył: 24 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Z lasu

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

NO NO...
temat się kręci.... jak widzę...

powiem tak!

Zawsze bardziej preferowałem sztukę magiczną kiedy miałem u boku odpowiedniego Maga. A siła fizyczna nie grała u mnie dużej roli.

Ale jednak mag nie rozwiązuje wszystkich potyczek idealnie.

Grałem ostatnio wojownikiem. I powiem że grało się nadzwyczaj przyjemnie. Zupełnie inny klimat. zupełnie inne możliwości. Oczywiście mój wojak miał Mądrość i magie ziemi bo uważam że bohater bez tych umiejętności to nie jest dobry bohater.

Ps.
siny (cytat):
Moja babcia nieźle wymiata nie lekcewarzyłbym jej

Stary!!! świetny text. mało z krzesła nie spadłem jak go przeczytałem[/b]

Nieśmiało zauważę że tekst o prababci nie mylić z babcią nie był Sinego, ale dzięki :D TT

___________
Brak inteligentnego pomysłu na podpis
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mastorious



Dołączył: 30 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Wojownik jest lepszy:
-wystarczy że mam zdolnośc Resistance to przy starciu z magiem jego czaru zdziałają dużo mniej.

Do Dagon:
nie pisze sie bohater przez "ch", popełniłeś ten błąd przy ostatnim poście aż dwa razy.

___________
What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Jak ja gram to zawszę tworzę bohatera mieszanego tzn. takiego, który ma cechy wojownika (skut. ataku, balistyka) i cechy maga (mądrość, magia ziemi i wody).
___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Drupi (cytat):
Jak ja gram to zawszę tworzę bohatera mieszanego tzn. takiego, który ma cechy wojownika (skut. ataku, balistyka) i cechy maga (mądrość, magia ziemi i wody).


Właściwie mój styl przypomina troszkę ten, ten który przedstawiłeś drogi Drupi. Heroes bez magii ziemii i wisdom'a to... nie heroes... :mrgreen: Nie preferuję jednak balistyki.

Mój heros koniecznie musi mieć : Logistykę, Inteligencję, Earth Magic, Wisdom. Reszta zależy od szczęścia, sytuacji etc. Przydatne jest Offense, Archery, Armorer itd.

Nawet bardzo silny mag, który nie będzie miał przyzwoitego zaplecza w postaci jednostek i um. atak\obrona nie poradzi sobie z dobrze rozwiniętym wojownikiem. Po pierwsze - mana, kiedyś się kończy; po drugie - samymi czarami destrukcyjnymi armii nie wykończymy; po czwarte - jeśli mamy słabą obronę i pozwolimy przeciwnikowi zaatakować pierwszemu możemy pożegnać się ze zwyciestwem.

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonthan



Dołączył: 27 września 2004
Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

1. Wojownik ma przewage na przeklętej ziemi, bo mag jest wtedy uziemiony. Na magicznej ziemi sytuacja jest sporna, choć sądzę że wojownik ma przewagę, bo jeśli mag puści np. mass slow, to wojownik puści mass haste, w natępnej turze puści pierwszy czar np, mass slow i mag jest również uziemiony. W przypadku gdy mag puszcza pierwszy hasta na swoje jednoski, wojownik odpowie mass slowem i mag znowu jest unieruchomiony.
2. Nie ma przecież arefaktów obniżających atak i obrone ale są za to artefakty niwelujące, zmniejszające lub uniemożliwiające magie, dlatego mag jest słaby.
Jeszcze raz przepraszam - H.G.

___________
Wróg u Bram...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

[quote="Maffej"]
Drupi (cytat):

Nawet bardzo silny mag, który nie będzie miał przyzwoitego zaplecza w postaci jednostek i um. atak\obrona nie poradzi sobie z dobrze rozwiniętym wojownikiem. Po pierwsze - mana, kiedyś się kończy; po drugie - samymi czarami destrukcyjnymi armii nie wykończymy; po czwarte - jeśli mamy słabą obronę i pozwolimy przeciwnikowi zaatakować pierwszemu możemy pożegnać się ze zwyciestwem.


A niby dlaczego mana ma sie skonczyc, jesli mag miewa jej duze zapasy, naprawdę trudno zużyć chocby i tysiąc punktów many w jednej walce.
Czary destrukcyjne to wcale nie szczyt mozliwości maga, przy dużej przewadze przeciwnika dużo skuteczniejsze jest chociązby zablindowanie prawie wszystkich jednostek wroga i wykanczanie ich powoli żywiołakami ze wskrzeszaniem własnych jednostek i wtedy nawet początkowa przewaga przeciwnika prędzej czy później zniknie.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Dragonthan (cytat):
1. Wojownik ma przewage na przeklętej ziemi, bo mag jest wtedy uziemiony.[/color]


Ale mag może być jednocześnie dobrym magiem i wojownikiem i to samo z wojownikiem. To zalerzy od rodzaju mapy więc nie można rozpatrywać sytuacji że ta ziemia będzie szkodzić tylko magowi, poza tym są jeszcze inne ziemie, które różnie działają na różnych bohaterów.

Dragonthan (cytat):
2. Nie ma przecież arefaktów obniżających atak i obrone ale są za to artefakty niwelujące, zmniejszające lub uniemożliwiające magie, dlatego mag jest słaby.[/color]


Ale są też artefakty, które niwelują odporność na czary.

___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Siny



Dołączył: 9 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Wawa

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

ktos kto wymienial najlepszych bohaterow w swojej klasie zapomnial o Pyre, ktora jest jedna z najlepszych w calej grze no i o Gurnisonie ten koles jest rowniez nieprzecietny.

Ostanio duzo cwiczylem jedna mapke (giant war 1,5) i powiem ze roznica miedzy magiem a wojem jest tam naprawde dobze widoczna.
po 1 kazdy z hirkow po zrobieniu questa dostaje logistyke wiec duza zaleta wojownika jest zniwelowana
po 2 na mapce jest tak duzo expa ze glowny hirek juz w 2-3 tygodniu osiaga max level (wszystkie skile na expert)
po 3 masa artow co daja +X all czyli zaciera to roznica w charakterystyce primary skill (ale nie do konca)
po 4 jest masa przeciwnikow do klepniecia od bardzo prostych do super trudnych (smocze jaskinie, 50 ancient behemotow, masa losowych lotsow 7lev monsterow)

tak naprawde roznica miedzy magiem a wojownikiem polega na tym:

kim sie lepiej i szybciej kripuje (rozwala straznikow) na slabych i srednich monsterach
kim sie lepiej rozwala losowe silne 7lev monstery (sa smoki, archalioly, wiec raz wojownik raz mag ma tyrodniej)
i ktory hirek na max levelu ma lepsze skile
jest dostep do magi wysokiego levelu ale pod warunkiem ze sie zrezygnuje z czesci wykupionego woja bo kaski jest na styk

no gralem wiele razy magiem i wojem, no i za kazdym razem wojownik jest szybszy i silniejszy gdy dochodzi do final battle. moze to nie sa jakies namacalne argumenty ale proponuje sprobowac, mapka jest naprawde na wysokim poziomie i jest chyba najlepsza mapka jaka gralem gdzie tak bardzo widac roznice miedzy magiem a wojownikiem. (mapke mozna znalesc w downloadzie grandowym)

___________
szukasz twardych wojowników? http://www.granda.prv.pl/
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonthan



Dołączył: 27 września 2004
Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Drupi:
Cytat:
Ale mag może być jednocześnie dobrym magiem i wojownikiem i to samo z wojownikiem.

Nie wiem czy zauważyłeś, ale w temacie jest mowa o naturze maga i wojownika, a nie robienie z nich klonów. Mag nie może być dobrym wojem, bo to by oznaczało, że dostaje taką samą ilość premi "+atak +obrona" co i "+moc +wiedza". A takie coś jest niemożliwe. Wyjątek stanowi tutaj urozmaicenie planszy, które w 75% przypadkach jest ustawione w taki sposób iż nie ma szans na wyrównanie wszystkich współczynników.
Cytat:
poza tym są jeszcze inne ziemie

To jest jeden z przypadków gdy mag jest uziemiony (przekleta ziemia) i ten przypadek rozpartywałem.
Cytat:
które różnie działają na różnych bohaterów.

I co myślisz, że na innych jest lepiej?
Diabelska mgla -1 do morale dla dobrych jednostek a +1 dla złych. zadnej wzmianki o działaniu na bohatera.
Święta ziemia -1 do morale dla złych jednostek a +1 dla dobrych. Żadnej wzmianki o działaniu na bohatera.
Łaka koniczyny +2 do szcześcia dla neutralnych jednostek. Żadnej wzmiany o działniu na bohatera.
Gołoborze, Magiczne chmury, Przejrzysty staw, Ogniste pola --> z tego co wiem to zwiększają magię określonych żywiołów, czyli tak jakby 25% działania magicznej ziemi. Żadnej wzmianki o działniu na bohaterze poza magią.
Cytat:
Ale są też artefakty, które niwelują odporność na czary.

Z tego co wiem to jest tylko jeden i sie zwie Kula osłabienia.

A poza tym:
- kula przeciwstawienia i mag traci atut --> magię
- płaszcz przeciwstawienia i mag traci atut --> możliwość rzuczania czarów, które robią obrażenia na tyle wielkie by mogły decydująco wpłynąć na wynik bitwy
- niektóre jednostki mają wrodzone odporność na magię w pewnym stopniu, co sprawia iż czary mogą na nie nie zadziałać
- wojownik posiada Kapelusz Czarodzieja --> pomiomo że czary ofesywne będą dawać małe obrażenia, wojownik posiada lot, wrota wymiarów, miejski portal --> czary wpływające na wynik bitwy w dużym stopniu (np. przelot na górą i zebranie armii, zanim mag dotrze do swojego zamku)
- wojownik posiada: Amulet Trzeźwego Umysłu, Znak Świętości, Amulet Wolnej Woli, Amulet Pamięci, Sfera Stałośći, Amulet Magicznej Wizji, Amulet Przeciwstawienia --> mag traci możlwość puszczenia niektórych, jakże znaczących czarów
- jeśli wojownik posiada jakąś lub jakieś księgi czarów (wody, ziemi, powietrza, ognia) to w gruncie rzeczy ilością czarów i kombinacjami dorównuje magowi (nie mówie tu o sile zaklęc lecz o ich działaniu)
- jeśli wojownik posiada: Kula Żywiołu Ziemi, Kula Firmamentów, Kula Sztormów, Kula Płonącego Ognia --> jego czary zyskują większą moc (dodaj do tego obecność na magicznej ziemi i mam taką samą moc czarów jak mag)
- wojownik posiada umiejętność odporność na magię + Naszyjnik Odporności, Opończa Przeciwstawienia, Buty Odporności --> jakże zwiększa się szansa powstrzymania czarów

___________
Wróg u Bram...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Dragonthan (cytat):

Cytat:
poza tym są jeszcze inne ziemie

To jest jeden z przypadków gdy mag jest uziemiony (przekleta ziemia) i ten przypadek rozpartywałem.
Cytat:
które różnie działają na różnych bohaterów.

I co myślisz, że na innych jest lepiej?


Tak sądze bo jak sam potem napisałeś są ziemie, które zwiększają moc czarów.

Dragonthan (cytat):
Gołoborze, Magiczne chmury, Przejrzysty staw, Ogniste pola --> z tego co wiem to zwiększają magię określonych żywiołów, czyli tak jakby 25% działania magicznej ziemi. Żadnej wzmianki o działniu na bohaterze poza magią.


Właśnie o tym mówiłem wyżej przecież to właśnie magia zwiększa siłę maga poza tym nie ma też zbyt wiele o tym że wojownik ma jakieś bonusy (oprócz przeklętej ziemi)


Dragonthan (cytat):
- płaszcz przeciwstawienia i mag traci atut --> możliwość rzuczania czarów, które robią obrażenia na tyle wielkie by mogły decydująco wpłynąć na wynik bitwy


I tu się mylisz bo ogromne znaczenie mają czary pierwszego poziomu

Dragonthan (cytat):
- niektóre jednostki mają wrodzone odporność na magię w pewnym stopniu, co sprawia iż czary mogą na nie nie zadziałać


A co ja mówiłem o kuli osłabienia ?

Dragonthan (cytat):
- wojownik posiada Kapelusz Czarodzieja --> pomiomo że czary ofesywne będą dawać małe obrażenia, wojownik posiada lot, wrota wymiarów, miejski portal --> czary wpływające na wynik bitwy w dużym stopniu (np. przelot na górą i zebranie armii, zanim mag dotrze do swojego zamku)


1. Kapelusz czrodzieja daje piąto poziomowe czary, więc na pewno nie miejski portal, który jest z czwartego poziomu
2. Mag też może mieć te czary

Dragonthan (cytat):
- jeśli wojownik posiada jakąś lub jakieś księgi czarów (wody, ziemi, powietrza, ognia) to w gruncie rzeczy ilością czarów i kombinacjami dorównuje magowi (nie mówie tu o sile zaklęc lecz o ich działaniu)


Nie dorównuje magowi bo jego czary nie będą równie skuteczne.

___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
tse tse



Dołączył: 12 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Białobrzegi n. Pilicą

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Jeżeli Siny podaje mapkę jako przykład że wojownik jest lepszy od maga ja też podam taką w odwrotnym kierunku, jest to mapa pierwszego miesiąca obecnego sezonu przejdź ją wojem w 17 dni będziesz dla mnie guru i uznam wyższośc wojownika nad magiem.
Piję do tego, że nie można podawać nazwy scenariusza bo na jednym mag jest lepszy na innym wojownik a kombo poradzi sobie na obu :lol: .

Wojownik z mądrością na Exp. to już nie wojownik :lol:

___________
Hattrick VII.42 - moja liga
Pilica piłkarska stolica :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonthan



Dołączył: 27 września 2004
Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Drupi:
Cytat:
Tak sądze bo jak sam potem napisałeś są ziemie, które zwiększają moc czarów.

Problem w tym, że premie do zwiększnia mocy czarów są korzystne tylko dla wojownika, bo mag ma wszystkie umiejętności magii zazwyczaj na experta.
Cytat:
Właśnie o tym mówiłem wyżej przecież to właśnie magia zwiększa siłę maga poza tym nie ma też zbyt wiele o tym że wojownik ma jakieś bonusy (oprócz przeklętej ziemi)

Taaaak... Wojownik nie dostej żadnych bonusów... To żeś mnie ubawił tym tekstem nieźle... Problem w tym że, przebywanie wojownika na ziemi zwiększajacej siłę czarów to WIELKI BONUS, bo ma wtedy dane czary na poziomie experta, a normlnie na zwykłej ziemi nie posiada czarów nie experta.
Cytat:
I tu się mylisz bo ogromne znaczenie mają czary pierwszego poziomu

Taaa... tylko że czary pierwszego poziomu nie robią ran, co jest dla maga bardzo złe. Co z tego że zostaną spowolnione, skoro ich obrona jest i tak na tyle duża, że wytrzymają atak potworów maga. Żeby to miało sens trzeba niszczyć je czarami ofensywnymi poziomów piątego, czwartego i trzeciego.
Cytat:
A co ja mówiłem o kuli osłabienia ?

Ja tutaj rozpartuje to pod kątem tego, że tego artefaktu nie ma, bo wiadomo, że ten artefakt zniweluje odporność wszystkich jednostek.
Cytat:
1. Kapelusz czrodzieja daje piąto poziomowe czary, więc na pewno nie miejski portal, który jest z czwartego poziomu

Fakt, tutaj dałem się ponieść emocjom... Ups...
Cytat:
2. Mag też może mieć te czary

tutaj bym się kłócił, gdyż w jednym zamku można mieć tylko jeden czar piątego poziomu (no poza fortecą)
Cytat:
Nie dorównuje magowi bo jego czary nie będą równie skuteczne

Może i nie będą skuteczne, ale za to wojownik będzie posiadał je wszystkie i to bez odwiedzania gild.

Tse Tse:
Cytat:
Wojownik z mądrością na Exp. to już nie wojownik

To żeś mnie ubawił teraz nieźle tse tse. Świetny tekst. Czyli jak sobie chodzę wojownikiem po planszy i biję się z potworami i nagle dostaje poziom i do wyboru dostaje mądrośc albo dowodzenie to to znaczy że jest jakiś błąd w grze? Czy jak wybiore mądrośc to popełnie źle i to będzie wbrew jakimś zasadom? Zastanów sie co mówisz tse tse.

___________
Wróg u Bram...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 28 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Elias (cytat):
A niby dlaczego mana ma sie skonczyc, jesli mag miewa jej duze zapasy, naprawdę trudno zużyć chocby i tysiąc punktów many w jednej walce.
Czary destrukcyjne to wcale nie szczyt mozliwości maga, przy dużej przewadze przeciwnika dużo skuteczniejsze jest chociązby zablindowanie prawie wszystkich jednostek wroga i...


Sam osobiście uważam, że czary niszczące nie są najpotęzniejsze - o wiele lepiej sprawdzają się masowe Slow'y :P etc. Wojownik ma to do siebie, że stawia na zwycięstwo błyskawiczne :twisted: - atakując pierwszym i wykańczając wroga jak najszybciej. Grając magiem - jeśli chcemy zwyciężyć gł. dzięki magii - musimy stawiać na kombinowanie :roll: , to zabiera czas. Jeśli mag nie zdąży złapać przeciwnika w pułapkę i wprowadzić w życie swą taktykę... ginie :wink: :D . Umiejętne wykorzystywanie czarów może dać zwycięstwo ale bez jednostek nie ma na to szans.
Co do numeru z 'elementalami' - dobry ale... no 'ale'. Jeśli nawet zwyciężymy a zostaną nam w armii jedynie przyzwane żywiołaki to... wiadomo :wink: :mrgreen: . RIP.

PS. Żeby zblindować większość wrogich jednostek trzeba mieć kilka kolejek... Nie pomyślałeś o tym :) ? TRZEBA PRZETRWAĆ TE KOLEJKI 8) . Technika ta może i się sprawdza ale raczej tylko przy powolnych przeciwnikach i\lub podczas obrony zamku.
PS2. Dlatego kreuję zawsze bohatera zbalansowanego. Stawiam na podstawowe czary (na poziome expert co daje nam często " mass'a "), szybkość poruszania się po mapie (staram się w tedy zdobyć 'Town Portal', 'Fly' etc.) i wyrównane um. att.\def.\s.p.\kn. (co do umiejętności II-rzędnych wybieram te DOBRE, bez znaczenia czy są magiczne czy też nie...).

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Maffej (cytat):

PS. Żeby zblindować większość wrogich jednostek trzeba mieć kilka kolejek... Nie pomyślałeś o tym :) ? TRZEBA PRZETRWAĆ TE KOLEJKI 8)


A jaki tu problem? No chyba, że zakładasz, że wojownik ma armię 10 razy większą, bo jesli mają armię porównywalną (a niby dlaczego nie miałoby tak być) to raczej trudno jest w parę tur zniszczyć całą armię, a wystarczy że magowi pozostanie jedna jednostka i już sobie łatwo poradzi mając duży zapas many.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 29 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Dragonthan (cytat):

Cytat:
I tu się mylisz bo ogromne znaczenie mają czary pierwszego poziomu

Taaa... tylko że czary pierwszego poziomu nie robią ran, co jest dla maga bardzo złe. Co z tego że zostaną spowolnione, skoro ich obrona jest i tak na tyle duża, że wytrzymają atak potworów maga. Żeby to miało sens trzeba niszczyć je czarami ofensywnymi poziomów piątego, czwartego i trzeciego.

Złe? A graleś kiedyś przeciwko komuś Kto miał Zbroje Przeklętych?? Wiedz że taki sam efekt może zrobić mag przez 4 tury, naprawde nie potzreba implozji czy Armageddonów by wyrgać z kim kto nie ma dobrej magii, a żeby wowjnik miał szanse musi mieć dispel i magie powietrza, czyli kolejna zdolność magiczna.(to jaki to wojownik?)
Cytat:

Ja tutaj rozpartuje to pod kątem tego, że tego artefaktu nie ma, bo wiadomo, że ten artefakt zniweluje odporność wszystkich jednostek.

Nie, wszyscy rozpatrujecie pod swoim kątem i rozważacie sytuacje, które psaują do własnej teorii, jak już wcześniej wspominałem to jest manipulacja(przeklęta ziemia, kula przeciwstawienia itp...)
Cytat:

tutaj bym się kłócił, gdyż w jednym zamku można mieć tylko jeden czar piątego poziomu (no poza fortecą)

Nie radzę, mówimy o dostępności czarów pod kątem umiejętności drugorzędnych a nie liości czrow w 1 zamku.
Cytat:

Może i nie będą skuteczne, ale za to wojownik będzie posiadał je wszystkie i to bez odwiedzania gild.

A tego to nie rozumię, niby czemu ktokolwiek ma mieć wszystkie czary bez odwiedzania gild magów???
Cytat:

Tse Tse:
Cytat:
Wojownik z mądrością na Exp. to już nie wojownik

To żeś mnie ubawił teraz nieźle tse tse. Świetny tekst. Czyli jak sobie chodzę wojownikiem po planszy i biję się z potworami i nagle dostaje poziom i do wyboru dostaje mądrośc albo dowodzenie to to znaczy że jest jakiś błąd w grze? Czy jak wybiore mądrośc to popełnie źle i to będzie wbrew jakimś zasadom? Zastanów sie co mówisz tse tse.

Hmm... może dla ciebie to jest zabawne, ale nie wiem czy czytacie i wiecie co ta za temat?? "Mag czy Wojownik" ja wiem że najlepsi są mieszańcy(niestety) bo wtedy są uniwersalni, ale tutaj nie ma miejsca na wojowników z mądrością inteligencją i 2 szkołami magii. Masz wyraźić co jest lepsze z założenia, a założenia są takie, że wojownik ma umiejętności bojowe a mag magiczne i pod takim kątem należy rozumieć temat. Ja wiem że magowie dostają um. bojowe a wojownicy magiczne, ale to jest losowość i szczęście, a nie można rozpatrywać obiektywnie kto jest lepszy, pod kątem kilku przypadków w losowaniu UD.
Sprawa jest prosta. Mag bez zdolności bojowych bez większych problemów wygra z wojownikem bez zdolności magicznych.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonthan



Dołączył: 27 września 2004
Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice

Wysłany: 29 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a żeby wowjnik miał szanse musi mieć dispel i magie powietrza, czyli kolejna zdolność magiczna.(to jaki to wojownik?)

Może powiem to tak: zawsze grałem wojownikiem i zawsze wygrywałem decydujące bitwy (tzn. tzw. final battle --> wiecie o co chodzi). Czy to z kompem, czy to przez sieć z kumplami, czy to przez interent z innymi graczami. Więc moja teoria jest rozpatrywana pod tym względem.
Cytat:
...i rozważacie sytuacje, które psaują do własnej teorii...

Tylko problem w tym że nie jednemu graczowi się zdarza że ma czy nie ma jakiś artefakt. To jest rozumowanie ogólne.
Cytat:
Nie radzę, mówimy o dostępności czarów pod kątem umiejętności drugorzędnych a nie liości czrow w 1 zamku.

Taaa, tylko po co mi umiejętność magii skoro nie mam czarów, bo nie odwiedziłem gildii?
Cytat:
A tego to nie rozumię, niby czemu ktokolwiek ma mieć wszystkie czary bez odwiedzania gild magów???

Tzn. tutaj dyskusja była na temat artefaktów ksiąg magii (wody, powietrza, ziemi, ognia). Jak się je ma to się posiada wszystkie czary danego żywiołu.
Cytat:
..."Mag czy Wojownik" ja wiem że najlepsi są mieszańcy(niestety) bo wtedy są uniwersalni, ale tutaj nie ma miejsca na wojowników z mądrością inteligencją i 2 szkołami magii...

Tylko problem w tym, że przypadki o istnieniu bohaterów opisanych przez ciebie są znikłe, bo w większości przypadków bohaterowie nie mają tylko umiejętności dostosowanych do ich pochodznia (mag, wojownik), lecz mieszane. Więc nie widze sensu rozpartywać przypadków o małym prawdopodobieństwie wystapienia u maga samych umiejętności magicznych a u wojownika samych umiejętności wojowniczych.

___________
Wróg u Bram...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 29 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Dragonthan (cytat):
Drupi:

Problem w tym, że premie do zwiększnia mocy czarów są korzystne tylko dla wojownika, bo mag ma wszystkie umiejętności magii zazwyczaj na experta.


Z tym się akurat nie zgodzę bo jak gram magiem to rozwijam magię ziemi i wody i czasem powietrza ale nigdy ognia.

Cytat:
Taaa... tylko że czary pierwszego poziomu nie robią ran, co jest dla maga bardzo złe. Co z tego że zostaną spowolnione, skoro ich obrona jest i tak na tyle duża, że wytrzymają atak potworów maga. Żeby to miało sens trzeba niszczyć je czarami ofensywnymi poziomów piątego, czwartego i trzeciego.


To że nie zadają obrażeń nie oznacz że są do niczego. Tymi czarami móżna czasemk zdziałać więcej niż implozją bo nimi możesz spowolnić przeciwnika, zmniejszyć zadawane przez niego obrażenia, podwyższyć swoją obronę, przyspieszyć się, zwiększyć skuteczność swoich ataków lub leczyć oddziały.

Cytat:
Ja tutaj rozpartuje to pod kątem tego, że tego artefaktu nie ma, bo wiadomo, że ten artefakt zniweluje odporność wszystkich jednostek.


A ja rozpatruję to pod kątem że nie wojownik nie ma żadnych artefaktów dających odporność na czary

Cytat:
tutaj bym się kłócił, gdyż w jednym zamku można mieć tylko jeden czar piątego poziomu (no poza fortecą)


Nie wziąłeś pod uwagę tego że można mieć kilka zamków.[/quote]

___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 29 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Elias (cytat):
...wystarczy że magowi pozostanie jedna jednostka i już sobie łatwo poradzi mając duży zapas many.


Stawiasz więc ma pyrrusowe zwycięstwo - nie ważne jakie straty, byle wygrać potyczkę ? Oki, a co wtedy gdy po takiej wyczerpującej walce zostaniesz zaatakowany posiadając zaledwie kilka jednostek ?

Elias (cytat):
...i już sobie łatwo poradzi...


Latwo ? :lol:

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 29 października 2004     Mag czy Wojownik Odpowiedz z cytatem

Dragonthan (cytat):

Może powiem to tak: zawsze grałem wojownikiem i zawsze wygrywałem decydujące bitwy (tzn. tzw. final battle --> wiecie o co chodzi). Czy to z kompem, czy to przez sieć z kumplami, czy to przez interent z innymi graczami. Więc moja teoria jest rozpatrywana pod tym względem.

Tutaj kim grasz jest twój wybór i niewiele on ma wspólnego z rozpatrywanym zagadnieniem, bo nie wiesz jaki byłby wynik pojedynku gdybyś preferował magów. Sądze że wszyscy trochę nie zrozumieli tego tematu, tutaj mieliśmy mówić kim wolimy grać. Nie kto jest lepszy, ale niestety dyskusja zeszla z gustów na kłótnie kto jest lepszy. Ja mówię że to zależy od umiejętności gracza, z tym że bronie tezy że to magia jest Kluczem do sukcesu. Żadna umiejętność bojowa nie zapewni ci zwycięstwa lepiej niż magia. Dlatego też jeśli już zeszliśmy z gustów i mówimy o tym, kto jest lepszy to twierdze że mag jest lepszy, bo po prostu to on posiada ten klucz do sukcesu.
Cytat:
To jest rozumowanie ogólne.

To błąd, ponieważ ogólne rozumowanie sprowadza się do ogółów, czyli sytuacji standardowych, najczęstrzych itp. A w takich sytuacjach nie ma gry na przeklętym polu.
Cytat:

Taaa, tylko po co mi umiejętność magii skoro nie mam czarów, bo nie odwiedziłem gildii?

Kolejna prosta sprawa, bo w herosach poznanie czarów wysoko poziomowych oraz masowych wymaga poznania pewnych umiejętności magicznych, a w tych umiejętnościach znaczie prowadzi mag.
Cytat:

Tylko problem w tym, że przypadki o istnieniu bohaterów opisanych przez ciebie są znikłe, bo w większości przypadków bohaterowie nie mają tylko umiejętności dostosowanych do ich pochodznia (mag, wojownik), lecz mieszane. Więc nie widze sensu rozpartywać przypadków o małym prawdopodobieństwie wystapienia u maga samych umiejętności magicznych a u wojownika samych umiejętności wojowniczych.

A i tu się mylisz, takie przypadki są najczęstrze, ponieważ każda klasa bohaterów posiada procentową wartość nauczenia się danej umiejętności, więc jeśli spojrzeć na te wartości to akurat zawsze masz przewagę pewnych cech dla danej klasy. To że akurat twój wojownik nauczył się Mądrości i jakieś szkoły magii jest tylko i wyłącznie sparwą rachunku prawdopodobieństwa, a jeżeli bawić się dalej matematyką to najwyższe prawdopodobieństwa wychodzą takie, że mag ma umiejeętności magiczne a wojownik bojowe. Więc jeśli ktoś chce obiektywnie oceniać, która klasa jest lepsza, musi przyjąć kryteria wlaśnie owego rachunku prawdopodobieństwa, a nie rozpatrywać według przypadków losowych, gdzie nasz wojownik ma 4 czy nawet 5 umiejetności magicznych.
Podobna dyskusja była na temat pojedynku Dread knight vs Naga Queen.
Gdzie jakoby argumentem za tym pierwszym były podwójne obrażenia. Z tym że problem twkił w tym, że owe obrażenia mógł zadać z prawdopodobieństwem 20% czyli 1/5, podobna sytuacja ma się tutaj z góry zakładacie że wojownik będzie miał pewne umiejętności magiczne, ale nikt z was nie chce przyjąć do wiadomości że ową umiejętność może zdobyć z szansą 10% czy 15%. Ale to przypomina grę w kości lub inną.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.