Autor |
Wiadomość |
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
ooo Majesty to nawet nie znam :(
co do doświadczenia jednostek to jestem na nie !!! jednostki nie powinny mieć doświadczenia...
2 uprejdy -- patrz posty wyżej była o nich mowa..
więc jeszcze raz : to dobry pomysł ale trzeba to dobrze obmyslić by nie było jak w h4 z wyborem generatorów.. (zajmujemy zamek a tam postawione białe tygrysy mimo że my wolimy grać na efy)
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Maffej
Dołączył: 21 października 2004 Posty: 164
Skąd: Mo Gil No
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
roobert (cytat): |
Mi osobiscie chodzi po głowie troszke innym pomysł oparty na systemie z poprzednich częsci .
schemat przedstawiałby się nastepujaco
1 kazda jednostka ma do wyboru dwa upgrejdy
jeden rozwijający jednostkę w kierunku cech magicznych lub drugi
podnoszacy znacznie wartsci bojowe (atak, obronę ewentualnie wprowadzający mozliwość walki na dystans )
2 jednostak najwyższego poziomu nie ma upgrejdu |
Mi to wcale nie przypomina systemu z poprzednich części :? . IMHO jest totalnie nietrafiony i bezsensowny... no bo jak rozwijać np. champion'a, death knight'a, swordsman'a czy trolla w stronę magii ??? Pomysł z wyborem jednego z dwóch ulepszeń nie jest jednak najgorszy, jednakże ulepszenia te powinny zostać dobrane indywidualnie dla każdej jednostki, np.
Magi :arrow: War Magi (troszkę lepszy fizycznie) lub Great Magi (lepsze czary)
Swordsman :arrow: Crusader (szybszy, dwa ataki) lub Paladin (bardzo odporny + czary typu 'bless', 'prayer')
Troll :arrow: War Troll (ciska kamlotami) lub Troll Warrior (silny ale tylko HtH)
Archer :arrow: Marksman (dwa ataki) lub Crossbowman (jeden atak, więcej HP)
Horseman :arrow: Champion (normalny ;) ) lub Cavalier (mniej żywotny etc. ale piekielnie szybki oraz z dużym bonusem 'charge')
etc. etc. etc.
Sprawę 2 upgrade'ow należy rozpatrywać jednak na dwa sposoby :
1. JEDNOSTKA :arrow: I UPGRADE :arrow: II UPGRADE
2. JEDNOSTKA :arrow: I UPGRADE LUB II UPGRADE
___________ " Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Według mnie takie wybieranie rodzajów ulepszenia może wydawać się bardzo interesujące na początku, ale ma to taką samą wadę, jak wybieranie jednostek w H4 - w 90% przypadków gracz będzie wybierał ciągle te same, lepsze sposoby ulepszania, a druga połowa będzie niewykorzystywana za wyjątkiem kampanii, w których tego wyboru bylibyśmy pozbawieni...
Według mnie ten pomysł można jednak lekko zmodyfikować, aby się nadał - po prostu dane ulepszenie jedostki z jednej formy w drugą może być np całkowicie losowe (po wybudowaniu ulepszonego siedliska okazuje się, co nam się trafiło), albo zależne od rodzaju terenu, na którym znajduje się miasto lub też od jeszcze innego czynnika. W każdym razie NIE od wyboru gracza.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Maffej
Cytat: |
IMHO jest totalnie nietrafiony i bezsensowny... no bo jak rozwijać np. champion'a, death knight'a, swordsman'a czy trolla w stronę magii ??? |
Wszystko mozna zrobić tylko z sensem to fakt .Jesli ma byc upgrejd to nie jeden jak w H3 ale muszą być winny byc dwa a z powodów to mówiłem powyzej . altermnatywa jest jedyna alternatywa dla zwięszenia grywalności .Natomiast wariant
Cytat: |
1. JEDNOSTKA I UPGRADE II UPGRADE
|
totalna porazka . dlaczego ?podam krótki przykład
Anioł <Serafin<Archanioł
!1 archanioł zmiecie 1 k chłopów powstanie jednostka na miarę superherosa z H4 i tu nie widze sensu .
Dla mnie zwiekszenie grwalnosci wiąze się także z podniesieniem trudnosci potyczek a to mozna uzyskać tylko przez odpowiednie wyważenie jednostek i zmniejszenie dysproporcji pomiedzy jednostakmi poziomu najwyższego i dwóch ponizszych .
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Maffej
Dołączył: 21 października 2004 Posty: 164
Skąd: Mo Gil No
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
...więc chyba najlepsze będzie rozwiązanie nr I .
Co do losowości... takie rozwiązanie byłoby chyba gorsze :? .
___________ " Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Maffej
Dołączył: 21 października 2004 Posty: 164
Skąd: Mo Gil No
|
Wysłany: 28 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
roobert (cytat): |
totalna porazka . dlaczego ?podam krótki przykład
Anioł <Serafin<Archanioł
!1 archanioł zmiecie 1 k chłopów powstanie jednostka na miarę superherosa z H4 i tu nie widze sensu . |
A czy różnice pomiędzy konkrertnymi ulepszeniami mają byż aż TAK wielkie ??? Jeśli będziemy się koerować Twoim rozumowaniem to wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie usunięcie upgrade'ów kompletnie.
PS. Już w H3 nie ma co porównywać Archanioła do np. Behemotów... przepaść i tak była...
___________ " Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
doswiadczenie jednostek odpada[jak zgodnie stwierdzili przedpiscy] bo zbyt przypomona mi pokemony :lol:
A 2 apgrejd powinien miec jakies wymagania poza surowcami[juz byly rozne propzycje] ale powienien byc dla slabszych jednostek. niewazne ktorego poziomu. skoro miedzy behemotem i archaniolem byla przepasc to niech bedzie drugi apgrejd dal behemota. w jakims zamku jednostka 4 poziomu moze byc slabsza od 4-poziomowcow z innych zamkow to bedzie miec drugi apgrejd. w innym zamku 1 poziomu.
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
ja tam nie wiem..... jakie są zastrzezenia do systemu doświadczenia jednostek w WoG? wydaje mi się, że to całkiem dobra metoda i nie narusza balansu...
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Maffej
Dołączył: 21 października 2004 Posty: 164
Skąd: Mo Gil No
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Ten element w WoGu został całkiem nieźle rozwiązany... a jadotychczas myślałem, iż wprowadzenie czegoś takiego w sensowny sposób jest zwyczajnie niemozliwe :) . Jednak dla mnie troszke bezszensowny jest widok : "100 pikinierów i ich doświadczenie" ... Gdyby walczyły pojedyncze jednostki... no, ale wtedy byłby to AOW lub Disciples...
___________ " Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
nie - wydaje mi się to całkiem sensowne - ci pikinierzy walczyli do tej pory w jednym oddziale wykonując te same akcje - nic więc dziwnego, że każdy z nich ma powiedzmy po 1000 pkt doświadczenia (czyli cały oddział ma średnią wartość 1000 pkt doświadczenia). Jeśli natomiast połączy się dwa takie oddziały pikinierów o różnych ilościach doświadczenia, to liczba przy ich portrecie będzie teraz średnią wartością obu oddziałów, gdyż w oddziale znajdują się teraz zarówno bardzo jak i mniej doświadczone jednostki.
W praktyce po prostu wygląda to tak, jaby każda jednostka zdobywała doświadczenie niezależnie, ale jako że w HoMM nigdy nie sprawdzaliśmy stanu pojedynczych jednostek, ale całych oddziałów, toteż tu też możemy sprawdzić jedynie średnią wartość doświadczenia całych oddziałów.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
problem doświadczenia w wogu został bardzo dobrze rowiązany....
chyba najlepiej jak można to było zrobić w heroesach :)
jednakże może zostawić tą opcję właśnie do takiego kolejnego dodatku...
jeżeli jednak w h5 miała by byc tak opcja... to powinno być maksymalnie z 5 poziomow doswiadczenia... żadnych bonusów specjalnych (np na 3 poziomie jednostce nikt nie oddaje po ataku)
i roznice miedzy doswiadczonymi a nie doswiadczonymi powinnny byc niewielkie :
zielony smok
poziom 1 HP200 Attack 20 defense 20
poziom 2 HP205 Attack 21 defense 21
poziom 3 HP210 Attack 21 defense 22
poziom 4 HP215 Attack 22 defense 22
poziom 5 HP220 Attack 23 defense 23
to tyle :wink:
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Smith
Dołączył: 25 października 2004 Posty: 164
Skąd: Wygiełdów
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Ja jestem zatym żeby jakoś powiązać upgrejdy jednostek z poziomem herosa, albo niech herosi wysoko poziomowi dawają jakieś bonusy jednostkom(np. morale, zwiększenie statystyk, albo jeszcze cóś innego 8) )
___________ Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Ciekawostka:
zajrzyjcie tutaj:
http://imperium.heroes.net.pl/viewtopic.php?t=848&start=0
(to temat "jednostki, a doświadczenie") - i podziwiajcie jakie głupoty coniektórzy łącznie ze mną wygadywali :)
Myślę, że o chyba najlepiej odzwierciedla, że z zasady boimy się czegoś, co mogłoby spowodować, że gra Heroes przestanie być tym, czym była do tej pory.
ALE
jak się okazuje MOŻNA wprowadzić tak znaczącą innowację, a jednocześnie NIE zmieniać całego charakteru gry. MOŻNA też nie dopuścić lub zminimalizować owe nadużycia i nonsensy, o których sam wspominałem. MOŻNA także nie naruszyć tym samym balansu i nie skomplikować zbytnio gry, a w dodatku zachować sens i logikę, a EFEKT tego może być całkiem przyjemny...
a jeszcze tak w sumie niedawno wydawało się to kompletnie niemożliwe....
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Re Acid :
Ja byłbym ostrożny we wprowadzaniu doswiadczenia dla jednostek w celu osiagnięcia upgrejdu (choć kiedyś równiez sie opowiadałem za ta opcją)Dlaczego?Z kilku powodów .
1. Trudnosci z osiagnieciem upgrejdu.Rozważmy przykładd z pikienierami jednostka zazwyczaj nizszych poziomów . Niech wartośc wyjsciowa doswiadczenia będzie 500 a liczba jednostek 50 upgrejd bedzie dostepny przy poziomie doswiadczenia 2000 . duzo zalezy od łatwości uzyskania doswidczenia a dokładnie od jego algorytmu ale nie sadzę aby to była jedna czy dwie wygrane walki ale przynajmniej 5 do 6 . załozmy iż pikienierzy osiagneli 1800 pkt doświadczenia ale w tym czasie liczebosci ich spada do np 15 i wtedy stoimy przed dylematem
1 zaryzykować jeszcze jedną bitwę ale musimu sie liczyć z faktem iz je całkowicie stracimy zamim osiagna potrzebne doświadczenie do przejscia na na forme upgrejdową
2 uzupełnimy np. jednostaki nowymi np 40 sztukami ale po 500 pkt Doś
po złaczeniu otrzymamy oddziął 55 jednostek z (1800+500)/2 czyli 1150 pkt doś przy usrednieniu
na mój gust zbyt duzy spadek doswiadczenia nieadekwatny do poniesionych kosztów .wydaje mi sie iz przy duzych stratach jednostek niskopoziomowych nabycie upgrejdu będzie elitarnym acz nieopłacalnym zbytkiem . Chyba że , wraz z wzrostem doswiadczenia jednostek beda proporcjonalnie rosły ich własciwosci magiczno-bojowe aż do osiągniecia wartości max jakim
jest upgrejd.
pozrawiam
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Maffej
Dołączył: 21 października 2004 Posty: 164
Skąd: Mo Gil No
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Mimo wszystko jednak doświadczenie i wiążące się z tym upgrade'y zwyczjnie nie pasują do mechaniki gry. To co mamy w WoGu jeszcze ujdzie ale uzyskiwanie upgrade'ów poprzez zdobywane doświadczenie... nieeeee :? . W jednej walce będziemy mieli Crusader'ów a kiedy wzmocnimy ich szeregi... już Swordsman'ów... IMHO zbyt wiele tu kombinacji. Najlepiej po staremu - upgrade'owanie poprzez zwyczajne wydawanie kasy. Sądzę, iż większym dylematem jest to czy dać jedno, dwa ulepszenia... i jak ma to działać. Czy ulepszenia mają być dostępne - zwyczajnie - po rozbudowie generatora, czy trzeba jeszcze coś zrobić etc. ? No i - oczywiśce - co z II upgrade'm jednostki ????
___________ " Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 29 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Maffej
Cytat: |
Najlepiej po staremu - upgrade'owanie poprzez zwyczajne wydawanie kasy. |
Tu sie nie zgodzę bo uważam iż sposób z H3 nie byl najlepszy . Musi byc to poparte nie tylko kosztami w złocie i surowcach ale też czymś innym
byc moze poziomem doswiadczenia Boharera ,rozwinięciem do odpowiedniego stopnia Umiejetnosci Drugorzędnej itp.
Cytat: |
Sądzę, iż większym dylematem jest to czy dać jedno, dwa ulepszenia... i |
Jeśli dwa to tylko alternatywne .
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Smith
Dołączył: 25 października 2004 Posty: 164
Skąd: Wygiełdów
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Ten plan z uzależnieniem upgrejdu jednostek od herosa mógłby wyglądać tak:
- jeżeli hero osiągnie 15 level to może upgrejdować jednostki poz. 1-6, po 20 levelu może upgrejdować jednostki 7 poziomu;
-albo wpakować to w umiejętmość taktyki czyli pierwszy poziom pozwala na upgrejd jednostek, drugi tak jak taktyka na experta, a trzeci mógłby dawać ósmy slot na jednostke;
- ewentualnie hero na 3 levelu może upgrejdować jednostki 1 poziomu, na 6 levelu 2 poziomu i tak dalej...
Ofkoz niepotrzebne skreślić 8)
PS. My ty pitu pitu a twórcy i tak zrobią po swojemu :wink:
___________ Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Smith
Cytat: |
jeżeli hero osiągnie 15 level to może upgrejdować jednostki poz. 1-6, po 20 levelu może upgrejdować jednostki 7 poziomu;
|
Cóś w tym jest tylko trzeba by to tak dobrać aby wszystko było proporcjonalne tzn. Aby nie dochodziło to takich sytuacji gdzie po wybudowaniu generatorów czekamy 2 miesiące az sie bohater poduczy i vice versa.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Jeśli natomiast połączy się dwa takie oddziały pikinierów o różnych ilościach doświadczenia, to liczba przy ich portrecie będzie teraz średnią wartością obu oddziałów, gdyż w oddziale znajdują się teraz zarówno bardzo jak i mniej doświadczone jednostki. |
Cały mankament tej koncepcji i tak tkwi w łaczeniu oddziałów tego samego typu. Przykładowi pikinierzy (i inne jednostki niższych poziomów) ponieważ stanowią grupę z reguły najczęściej i najszerzej dostępną, dlatego zdobywanie doświadczenia nie miałoby większego sensu, bo są ich setki a czasem i tysiące.
Zatem doświadczenie nie miałoby tutaj większego znaczenia, skoro tego typu jednostki padają jak przysłowiowe muchy podczas starcia i mają największy udział w stratach, do tego są zasilane na bieżąco nowymi rekrutami.
Zastosowanie zdobywanie doświadczenia przez jednostki miałoby sens przy zastosowaniu zupełnie innego rozwiązania, ktore w HoMM i tak by nie pasowało. Gdyby liczba jednostek w poszczególnych oddziałów miała swoją górną granicę. Ale takie rozwiązanie pasuje do innych gier strategicznych w których dowodzimy większą liczbą zgrupowań taktycznych pod dowódzctwem jednego bohatera (wodza, dowódcy itd.)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Nie Haarald - wg mnie nie masz racji.
po pierwsze: obojętnie czy są ich setki czy miliony, każdy pojedynczy pikinier wykonuje te same akcje (przecież łączny damage zadawany przez oddział jest sumą składową wszystkich pojedynczych pikinierów). Wobec tego każdy z nich otrzymuje taką samą ilość doświadczenia. Po połączeniu z niedoświadczonymi oddziałami to chyba logiczne i sensowne, że ogólne doświadczenie się nieco zmienia, ale żeby nie można było osiągnąć wyższego poziomu to w każdym tygodniu musiałbyś tracić tyle jednostek 1 poziomu co ich tygodniowy przyrost i ciągle zasilać armię. Nie wiem jak Tobie, ale mi się to jeszcze nie zdarzyło... no może za wyjątkiem gremlinów i impów.
po drugie: to zobacz jak to rozwiązano w WoGu :) - jednak DA się osiągnąć wyższe poziomy doświadczenia pomimo tych strat i zasilania armii. Po prostu limity doświadczenia potrzebne do osiągnięcia kojelnych poziomów są różne dla różnych poziomów jednostek. U mnie zresztą to własnie jednostki niższych poziomów najłatwiej zyskują nowe poziomy, a to jednostki najwyższych poziomów mają z tym spore problemy (nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się w normalnej grze osiągnąć maxymalny poziom dla jednostek 7 poziomu).
Dodatkowo wprowadza się nowy element strategiczny: czy pozwolić oddziałowi osiągnąć kolejny poziom i zyskać tym samym jakąś nową umiejętność czy też bardziej opłaca się dołożyć kolejne 10% nowych jednostek.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Acid Dragon
Cytat: |
obojętnie czy są ich setki czy miliony, każdy pojedynczy pikinier wykonuje te same akcje (przecież łączny damage zadawany przez oddział jest sumą składową wszystkich pojedynczych pikinierów). |
No własnie przy o łacznych obrażeniach zadanych przeciwnej jednostce decydyje ich ILO
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
re dc ...decydyje ich ILOŚĆ . natomiast w warciancie który przestawiasz ich ilość nie ma znaczenia (tak zrozumiałem) bo czy do 50 pikienierów z doswiadczeniem 1800 dołaczy sie 1 czy 50 nowych jednostek z watością dos wyjsciową 500 tak doswiadczenie oddziału po złaczemiu będzie 1150.
Cytat: |
to w każdym tygodniu musiałbyś tracić tyle jednostek 1 poziomu co ich tygodniowy przyrost i ciągle zasilać armię. Nie wiem jak Tobie, ale mi się to jeszcze nie zdarzyło.. |
zadrza się to dośc często tylko nie zauwazamy szczególnie w pierwszych tygodniach .zauważ iz w H3 zazwyczaj rozpoczynasz i iloscia 2 krotnie wieksza niż tygodniowy przyrost (dotyczy jednostek niskopoziomowych.
Cytat: |
to zobacz jak to rozwiązano w WoGu |
ja tego algorytmy z WoGa nie do końca rozumiem.ale sądzę że
Cytat: |
U mnie zresztą to własnie jednostki niższych poziomów najłatwiej zyskują nowe poziomy |
świadczy tylko o tym iz zbyt łatwo jednoski niskopoziomowe osciagają kolejne poziomy doswidczenia.
Cytat: |
Dodatkowo wprowadza się nowy element strategiczny |
tu sie akurat zgodze .
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Maffej
Dołączył: 21 października 2004 Posty: 164
Skąd: Mo Gil No
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Wpływ poziomu herosa na upgrade'y podległych mu jednostek to nonsens. Co ma heros do faktu czy dana jednostka ma być w wersji normalnej czy też ulepszonej ? A jeśli ulepszone jednostki damy innemu bohaterowi, który jest gorzej wyszkolony ? BEZSENS. Najlepiej rozwijać pomysł dany nam w H2 i H4.
___________ " Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
roobert (cytat): |
re dc ...decydyje ich ILOŚĆ . natomiast w warciancie który przestawiasz ich ilość nie ma znaczenia (tak zrozumiałem) bo czy do 50 pikienierów z doswiadczeniem 1800 dołaczy sie 1 czy 50 nowych jednostek z watością dos wyjsciową 500 tak doswiadczenie oddziału po złaczemiu będzie 1150. |
Nie! absolutnie. Jeśli tak zrozumiałeś to przepraszam, bo widocznie źle napisałem. średnia wartość zawsze zależy od ilości jednostek. W przypadku 50 pikinierów z 1800 exp i 1 pikinierem z 500 exp, średnia wartość exp całego oddziału będzie wynosiła ((50*1800)+(1*500)) / 51 = ok. 1775 exp.
Cytat: |
zadrza się to dośc często tylko nie zauwazamy szczególnie w pierwszych tygodniach .zauważ iz w H3 zazwyczaj rozpoczynasz i iloscia 2 krotnie wieksza niż tygodniowy przyrost (dotyczy jednostek niskopoziomowych. |
Ewentualnie przez dwa, trzy pierwsze tygodnie - to jeszcze nie tragedia :P
Cytat: |
ja tego algorytmy z WoGa nie do końca rozumiem. |
Jest całkiem prosty, tyle że różne progi doświadczenia istnieją dla różnych poziomów jednostek... a nawet dla poszczególnych rodzajów jednostek tego samego poziomu!
Cytat: |
ale sądzę że
Cytat: |
U mnie zresztą to własnie jednostki niższych poziomów najłatwiej zyskują nowe poziomy |
świadczy tylko o tym iz zbyt łatwo jednoski niskopoziomowe osciagają kolejne poziomy doswidczenia. |
To się da załatwić zwiększając dla nich kolejne progi doświadczenia. Po prostu Haarald twierdził coś wprost odwrotnego - że jednostki niskopoziomowe wogle nie będą zdobywać doświadczenia ze względu na ich straty i dokłądanie nowych. A te progi są na razie właśnie na tyle niskie, by można było zdobywać doświadczenie pomimo strat i nowych rekrutów. Po prostu strata doświadczenia wynikłego z przyłączenia nowych rekrutów jest w większości przypadków niewystarczająca, by 'cofnąć' jednostki w rozwoju do najniższych poziomów, a już w ŻADNYM wypadku nigdy nie cofnie ilości doświadczenia do zera.. średnia wartość z zera i liczby większej od zera nigdy nie osiągnie zera :P
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 30 grudnia 2004 Rodzaje ulepszeń jednostek
|
|
|
Maffej (cytat): |
Wpływ poziomu herosa na upgrade'y podległych mu jednostek to nonsens. Co ma heros do faktu czy dana jednostka ma być w wersji normalnej czy też ulepszonej ? A jeśli ulepszone jednostki damy innemu bohaterowi, który jest gorzej wyszkolony ? BEZSENS. Najlepiej rozwijać pomysł dany nam w H2 i H4. |
zgadzam sie z toba w 100% żadnego łączenia ulepszeń z doświadczeniem...
ulepszenia mają być jak były za kasę... to normalne że płacimy za lepsze wyszkolenie... doświadczenie nie ma tu nic do rzeczy no bo kasą opłacamy lepszy pancerz czy też szkolenie jednostek....
czy też nawet za tą kasę kupujemy farbę i malujemy czerwonego smoka na czarnego :lol:
doświadczenie to oddzielna kwestia i powinna być i w oddzielnym temacie omawiana tu mieliśmy rozmawiać o ulepszeniach a to nie powinno być powiązane ani z doświadczeniem heroesa ani z doświadczeniem jednostek
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|