Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-2 6:21:17
Autor Wiadomość
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

a według mnie powinno być i pozwolisz, że będę kontynuował dyskusję na ten temat :P

zresztą - jedno nie wyklucza drugiego - ulepszanie jednostek za kasę CIAGLE powinno być możliwe - w jakichś obozach treningowych, albo czymś, w których płacilibyśmy za zwiększenie doświadczenia naszych oddziałów. A jeśli jednostki będą walczyć na tyle długo, że same z siebie wyrobią sobie nowy poziom, albo ze trzy to tylko bonus (i oszczędność ;) )dla nas :)

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
a według mnie powinno być i pozwolisz, że będę kontynuował dyskusję na ten temat :P

dyskutowac zawsze mozna :)
1) nie rezygnowalbym z ulepszen w zamku na rzecz ulepszen w zewnetrznych obozach.... bo nie lubie za wszystkim latac po mapie jak glupi :P
2) nie sądzisz ze jezeli mamy 10 mieczników i i one zdobedą jakieś tam poziomy aż awansują na krzyżowców (z nową zbroją i lepszym mieczem i tarczą co widać na obrazku .. ) to taki awans jest naciągany ?? doświadczenie nie wpływa na wygląd jednostek.... co najwyżej może parę blizn przybyć ... :wink:

za nową zbroję i broń się płaci :!: :!: nie spada ona z nieba za doświadczenie

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

ech..... wyobraźni brakuje fanowi gry fantasy? coś nowego :P

1. obozy równie dobrze mogą znajdować się w zamkach, albo wręcz być z nimi zintegrowane (podobnie jak w H4 targowiska). Nigdy nie mówiłem GDZIE mogą się znajdować. To jest już szczegół, który można rozwiązać na kilka sposobów.

2. owszem, ale UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA się nowym rodzajem broni czy zbroi wynika zdecydowanie z nowego doświadczenia, a nie z zapłacenia za to.
I co stoi na przeszkodzie, by po zdobyciu nowego poziomu dostać nową zbroję? Król będzie zadowolony z awansu i postepów swych jednostek i sam 'ufunduje' nowe elementy ekwipunku. A w finanse Katarzyny czy Kilgora już nie wnikajmy :P Ważne, że to nie my będziemy musieli za to płacić.

Zauważ też, że ten problem dotyczy mniejszości jednostek. Z reguły ulepszone jednostki nie zyskują nowego ekwipunku, ale nieco zmieniają wygląd w sposób niejako naturalny. Przykładem niech będzie całe miasto Fortress, gdzie wyjątek jedynie stanowią jaszczuroludzie, którzy w ulepszonej formie zakładają jakiś skórzany kaftan.

Na marginesie: w wyniku zdobywania doświadczenia przez jednostki w WoGu faktycznie nie zmienia się grafika jednostki :P.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Cytat:
1. obozy równie dobrze mogą znajdować się w zamkach, albo wręcz być z nimi zintegrowane (podobnie jak w H4 targowiska). Nigdy nie mówiłem GDZIE mogą się znajdować. To jest już szczegół, który można rozwiązać na kilka sposobów.


A to był właśnie najgłupszy element w części IV - zintegrowanie targowiska, a tym samym zmniejszenie liczby budowanych obiektów i zależności przy budowie innych.

Cytat:
2. owszem, ale UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA się nowym rodzajem broni czy zbroi wynika zdecydowanie z nowego doświadczenia, a nie z zapłacenia za to.


Zbytnie uproszczenie jak dla mnie. Przecież HoMM opierał się na ekonomii, a nie że nagle ni z gruszki ni z pietruszki będziemy dostawać jakieś gratisy. Widzę że chcesz uszczuplić ekonomię do minimum.

A co do kwesti biegania po mapie za upgrejdami to przecież w HoMM-III mielismy "fort na wzgórzu", który pozwalał na upgrejdy (w tym gratisy dla poz.). Jesli więc autor mapki zechce by gracz biegał za upgrejdami to zablokuje budowę upgrejdów w miastach.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Cytat:
1. obozy równie dobrze mogą znajdować się w zamkach, albo wręcz być z nimi zintegrowane (podobnie jak w H4 targowiska). Nigdy nie mówiłem GDZIE mogą się znajdować. To jest już szczegół, który można rozwiązać na kilka sposobów.


A to był właśnie najgłupszy element w części IV - zintegrowanie targowiska.


Być może. To tylko jedna z ewentualności. Powtarzam - to szczegół.


Haarald (cytat):
Cytat:
2. owszem, ale UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA się nowym rodzajem broni czy zbroi wynika zdecydowanie z nowego doświadczenia, a nie z zapłacenia za to.


Zbytnie uproszczenie jak dla mnie. Przecież HoMM opierał się na ekonomii, a nie że nagle ni z gruszki ni z pietruszki będziemy dostawać jakieś gratisy. Widzę że chcesz uszczuplić ekonomię do minimum.


Uproszczeniem to dla mnie jest właśnie 'kupowanie wiedzy' o posługiwaniu się nowym rodzajem broni.
ZDECYDOWANIE nie zgadzam się też, że HoMM była oparta na ekonomii. Wręcz przeciwnie - w wielu recenzjach była mowa o minimalizowaniu wątku ekonomicznego i wołałbym, gdyby tak pozostało. W HoMM pierwsze skrzypce zawsze grały strategia, taktyka oraz elementy RPG. Ekonomia to tylko dodatek. Poza tym powtarzam, że normalne ulepszanie jednostek tez mogłoby być dostępne (płacimy wtedy za ich trening i zwiększenie punktów experience), ale nie sądzisz, że jednostka, która przeżyła te kilka bitew jednak coś "gratis" (podkreślam ten cudzysłów, bo w końcu za te bitwy coś się chyba jednak należy) powinna otrzymać?

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):

Uproszczeniem to dla mnie jest właśnie 'kupowanie wiedzy' o posługiwaniu się nowym rodzajem broni.

z tego co pamiętam to mało która jednostka dostawała nową broń . Miecznik jako krzyżowiec nadal walczył długim mieczem ... wood elf i grand elf nadal strzelal z łuku... ...... wybacz Acid Dragonie ale rzeczywiście chyba brak mi tu wyobraźni :cry:
Acid Dragon (cytat):

ale nie sądzisz, że jednostka, która przeżyła te kilka bitew jednak coś "gratis" (podkreślam ten cudzysłów, bo w końcu za te bitwy coś się chyba jednak należy) powinna otrzymać?

Tak powinna coś otrzymać i jest to logiczne... ale powinien to być jakiś bonus no albo rozgraniczyć to na poziomy doświadczenia jak pisałem wyżej..... albo może poprostu zamiast dawać jakieś konkretne bonusy podnosić jej poprostu szczęście i morale ?? wiadomo pikinierzy którzy już raz pokonali Smoka nie zlękną się go za drugim razem :wink:
Ale trzeba by dać algorytm by po dołączeniu nowych pikinierów do oddziału to morale/szczęscie odpowiednio się zmniejszało.

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
Acid Dragon (cytat):

Uproszczeniem to dla mnie jest właśnie 'kupowanie wiedzy' o posługiwaniu się nowym rodzajem broni.

z tego co pamiętam to mało która jednostka dostawała nową broń . Miecznik jako krzyżowiec nadal walczył długim mieczem ... wood elf i grand elf nadal strzelal z łuku... ...... wybacz Acid Dragonie ale rzeczywiście chyba brak mi tu wyobraźni :cry:


Nie ma sprawy, tu nie trzeba wyobraźni - po prostu pamięć cię zawodzi :)

- pikinier zmienia broń na halabardę
- łucznik staje się kusznikiem
- miecznik otrzymuje nową zbroję płytową (nie czepiaj się, że w ostatnim -zdaniu zapomniałem dodać "i zbroi, etc.")
- kawalerzysta (czy jak on się tam zwie po polsku) otrzymuje nową zbroję i tarczę
- anioł otrzymuje zbroję i inny miecz

elfy, o których wspomniałeś także otrzymują zbroję (o ile dobrze pamiętam najlepszą zbroję skórzaną), a umiejętność strzelania z łuku ulepszyły dwukrotnie. Czy za lepsze posługiwanie się łukiem i umiejętność walczenia w zbroi TEŻ należy tylko zapłacić, a elf magicznie będzie wiedział o co chodzi?



Cytat:

Tak powinna coś otrzymać i jest to logiczne... ale powinien to być jakiś bonus


Dlaczego tylko bonus? A dla mnie logiczne jest to, że król nagradza doświadczonego wojownika nową zbroją lub mieczem.

Cytat:
no albo rozgraniczyć to na poziomy doświadczenia jak pisałem wyżej..... albo może poprostu zamiast dawać jakieś konkretne bonusy podnosić jej poprostu szczęście i morale ?? wiadomo pikinierzy którzy już raz pokonali Smoka nie zlękną się go za drugim razem :wink:
Ale trzeba by dać algorytm by po dołączeniu nowych pikinierów do oddziału to morale/szczęscie odpowiednio się zmniejszało.


To też jakiś pomysł. Nawet niezły, choć samo szczęście i morale na dłuższy dystans to troche mało...

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon
Cytat:
W przypadku 50 pikinierów z 1800 exp i 1 pikinierem z 500 exp, średnia wartość exp całego oddziału będzie wynosiła ((50*1800)+(1*500)) / 51 = ok. 1775 exp.
Jeśli tak to było logiczne, choc nadal jestem trochę do tej formy upgrejdowania ostrożny
ponadto
Cytat:
jest w większości przypadków niewystarczająca, by 'cofnąć' jednostki w rozwoju do najniższych poziomów

taka sytuacja raczej mieć miejsca nie powinna choc przy stosunku 1:10 na korzyść jednostek nie upgrejdowanych moze zaistniec .
także pozostaje pytanie natury technicznej jak przy tym systemie będzie sobie radziło AI Compa ?? 8)
.
..........................................................................................................
Val Gaav
Cytat:
ulepszenia mają być jak były za kasę... to normalne że płacimy za lepsze wyszkolenie... doświadczenie nie ma tu nic do rzeczy no bo kasą opłacamy lepszy pancerz czy też szkolenie jednostek....
niby proste ale wierz mi traci absurdalnym schematyzmem
Przyładowo w H3 i pewnie w H4 na mapie XL w 2 miesiąciu zajmowałeś jakieś nie zajęte do tej pory miasto
i dysponujac juz powiedzmy 200000 gotowki w ciagu 1 tygodnia no moze 1,5 budowałeś wszystkie generatory i budowle wraz z upgejdami a także wszystkie do tej pory namnozone stworzenia . I widzisz tym sens po co sobie ulatwiać grę ..
...........................................................................................................
Acid Dragon
Cytat:
ulepszanie jednostek za kasę CIAGLE powinno być możliwe - w jakichś obozach treningowych, albo czymś, w których płacilibyśmy za zwiększenie doświadczenia naszych oddziałów. A jeśli jednostki będą walczyć na tyle długo, że same z siebie wyrobią sobie nowy poziom, a

Tu poprę Haaralda . chyba nie tędy droga nie uzaleznialmy wszystkiego od gotówki ( chociaż w grze , he, he)niech to doswiadczenie nabywane będzie w bojach i zależne od naszych umiejetnosci taktycznych
Haarald
Cytat:
co do kwesti biegania po mapie za upgrejdami to przecież w HoMM-III mielismy "fort na wzgórzu", który pozwalał na upgrejdy (w tym gratisy dla poz.). Jesli więc autor mapki zechce by gracz biegał za upgrejdami to zablokuje budowę upgrejdów w miastach.

Ba nabyawło to sie za ok 2/3 ceny nie mowiąc o lokacji w poblizu miasta i zerowych kosztach budowy generatorów
Cytat:
Tak powinna coś otrzymać i jest to logiczne... ale powinien to być jakiś bonus no albo rozgraniczyć to na poziomy doświadczenia jak pisałem wyżej..... albo może poprostu zamiast dawać jakieś konkretne bonusy podnosić jej poprostu szczęście i morale ??

Ja bym tam wolał aby wraz z ilościa wygranych bitew rosły wsłczynniki
Attak ,Obrona , Obrażenia i po osiągnieciu konkretych wartosci
jednostka przechodziłaby w forme upgrejdowaną (po wybudowaniu generatora w zamku)
Np Miecznik po osiągnieciu np atak 20 obrona 15 obrażenia 30 przkształcałby się w Rycerza a po odpowiednio 26 20 41 w Krzyzowca .
Uff alem sie nagadał
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
także pozostaje pytanie natury technicznej jak przy tym systemie będzie sobie radziło AI Compa ?? 8)


I tu uderzyłeś w sedno. Niestety w WoGu nie rozwiązano tego problemu - co prawda jednostki graczy komputerowych również zdobywają doświadczenie, ale AI nie podejmuje w związku z tym żadnych działań strategicznych i gra tak, jakby tego doświadczenia nie było.

System doświadczenia miałby sens w grze H5 (a nie w jakimś modzie do niej) tylko, jeśliby AI to udźwignął... a po doświadczeniach ;) z H4 wiemy, że może być z tym problem....


Cytat:
Tu poprę Haaralda . chyba nie tędy droga nie uzaleznialmy wszystkiego od gotówki ( chociaż w grze , he, he)niech to doswiadczenie nabywane będzie w bojach i zależne od naszych umiejetnosci taktycznych


Owszem, ale przecież nawet bohaterowie znajdują doświadczenie w skrzyniach skarbów (to prawie to samo, co kupowanie go sobie za znalezione złoto) czy różnych obiektach (za 1000 złota otrzymujemy w dungeon budynek dajacy jednorazowo 1000 exp).
W praktyce wszystko zależy od stopnia rozbudowania tego pomysłu (ograniczeń, dostępności, etc.), ale to już są naprawdę szczegóły...

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

Ja bym tam wolał aby wraz z ilościa wygranych bitew rosły wsłczynniki
Attak ,Obrona , Obrażenia i po osiągnieciu konkretych wartosci
jednostka przechodziłaby w forme upgrejdowaną (po wybudowaniu generatora w zamku)
Np Miecznik po osiągnieciu np atak 20 obrona 15 obrażenia 30 przkształcałby się w Rycerza a po odpowiednio 26 20 41 w Krzyzowca .

to mi cos smierdzi seria Disciples ??? :) tam jest podobne rozwiazanie ale czy musi tak byc tez w heroesach ??

Acid Dragon (cytat):


Nie ma sprawy, tu nie trzeba wyobraźni - po prostu pamięć cię zawodzi

- pikinier zmienia broń na halabardę
- łucznik staje się kusznikiem
- miecznik otrzymuje nową zbroję płytową (nie czepiaj się, że w ostatnim -zdaniu zapomniałem dodać "i zbroi, etc.")
- kawalerzysta (czy jak on się tam zwie po polsku) otrzymuje nową zbroję i tarczę
- anioł otrzymuje zbroję i inny miecz

jak by nie patrzeć muszę się zgodzić bo to prawda i moje niedopatrzenie :) ale...
na przykładzie pikiniera to omówie : 10 pikinierów walczy sobie piką i zdobywa doświadczenie.. awansują więc otrzywują halabardę ale czemu skoro mają umiejętność, są wyćwiczeni na pikę?... nowej broni nie będą umieli więc używać ??
i co ?? tu by nasze doświadczone jednostki trza uczyć jak używać nowej bronii ....
roobert (cytat):

Val Gaav Cytat:
ulepszenia mają być jak były za kasę... to normalne że płacimy za lepsze wyszkolenie... doświadczenie nie ma tu nic do rzeczy no bo kasą opłacamy lepszy pancerz czy też szkolenie jednostek....

niby proste ale wierz mi traci absurdalnym schematyzmem
Przyładowo w H3 i pewnie w H4 na mapie XL w 2 miesiąciu zajmowałeś jakieś nie zajęte do tej pory miasto
i dysponujac juz powiedzmy 200000 gotowki w ciagu 1 tygodnia no moze 1,5 budowałeś wszystkie generatory i budowle wraz z upgejdami a także wszystkie do tej pory namnozone stworzenia . I widzisz tym sens po co sobie ulatwiać grę ..

:roll: :roll: do tej pory namnożone stworzenia ?? chyba nie masz na mysli przez te cale 2 miesiące ??? chyba źle rozumiem bo tak nie było w grze...
.....

i ten schematyzm mi odpowiada i bym go tak zostawił bo i mi to nigdy nie przeszkadzało i nawet nie wpadłem jakoś na pomysł by to zmieniać ...
chyba jednak jestem konserwatystą bo i herosów bym chcial biernych w walce ... a i teraz jakoś te "nowe ulepszenia " do mnie nie przemawiają

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon
Cytat:
W praktyce wszystko zależy od stopnia rozbudowania tego pomysłu (ograniczeń, dostępności, etc.), ale to już są naprawdę szczegóły...

W tym samo sedno aby system był na tyle rozbudowany na ile udżwignie go AI Compa do celów praktycznych Bo jak sam zauwazyłes po co stwarzac system w którym tylko my a nie Comp będziemy mogli go w pełni wykorzystać . Możemy owszem liczyc na to iż Ubi wprowadzi nowy silnik a moim zdaiem to płonne nadzieje . dlaczego ? bo nie chce mi się wierzyc aby robiono to pod potrzeby tuorówki...
reasumując to sam juz nie wiem co bym wolał :
1rewolucyjna innowacje na miarę przejscia z h2 na H3
2 czy też pozostanie przy jakiejś "wariacji"sprawdzonych systemów ?
jedynie pewnym jest to ,iz musi byc to system dobrze zbalansowany kierujacy sie dośc prostymi i czytelnymi dla kompa algortmami tak żeby błąd compa w wyborze nie miał od razu brzemiennych konsekwencji...
coz pomarzyć sobie można
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Val Gaav
Cytat:
to mi cos smierdzi seria Disciples ???
TAM BYŁO TROCHĘ INNACZEJ
Cytat:
do tej pory namnozone stworzenia ?? chyba nie masz na mysli przez te cale 2 miesiące ??? chyba źle rozumiem bo tak nie było w grze...
Tak własnie było w h3 na pewno , H4 sprawdzę , w trakcie gry w miastach niezajętych z generatorami stworzeń wyjsiowymi (różnie zależnie od rodzaju mapy)namnażne w systemie tygodniowym trwa od poczatku
To że upgrejd (y) będzie, -ą to rzecz przesądzona byłe by nie była przesadzona . Dlatego ja optuje za formą 2 upgrejdów alternatywnych , takich aby wybór nie był oczywisty a ich przydatnosc zależała od waruków dla danego scenariusza ,.Powiem wiecej dla takiego systemy skłonym bym był poswięcic ilośc poziomów jenostek ( w stosuku do H3 )do max pieciu (z piatą nieupgrejdowana)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Re roobert .....

sorki zle cie zrozumialem bylo tak w h3 rzeczywiscie ze jezeli neutralne miasto stalo z wybudowanym dwelingiem 7 poziomu to zajmujac je miales czesc populacji 2 miesiecznej tych stworzen ..... ale bylo ich mniej tzn bez bonusow za cytadele i zamek (niech mnie ktos poprawi jakbyco bo tego pewien nie jestem )
natomiast mapy z takimi zamkami byly rzadkoscia... zwykle zajmowales neutralne miasta bez postawionych dwelings..

i tu cię muszę poprawić bo jeśli dopiero stawiasz dwelling w takim mieście to nie dostajesz tego bonusu..........

sorki jeśli znowu czegoś nie rozumiem ale jak dla mnie twoja wypowiedź jest niejasna

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Smith



Dołączył: 25 października 2004
Posty: 164
Skąd: Wygiełdów

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Val Gaav jeśli jesteś takim konserwatystą to dlaczego WoGóle jesteś za jakimikolwiek upgrajdami, przecież w KB i H1 ich WoGóle niebyło :wink:
___________
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Smith (cytat):
Val Gaav jeśli jesteś takim konserwatystą to dlaczego WoGóle jesteś za jakimikolwiek upgrajdami, przecież w KB i H1 ich WoGóle niebyło :wink:

bo w cała serie gram dopiero od h2...
h1 tylko raz widziałem
a KB to nawet nie widziałem (ale slyszałem o tym prekursorze :) )
pozdrowienia :wink:

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Val Gaav
Cytat:
tu cię muszę poprawić bo jeśli dopiero stawiasz dwelling w takim mieście to nie dostajesz tego bonusu..........
Chyba nie do końca się rozumiemy.
Ja mówię o sytuacji w ktorej :
1 zajmujesz miasto po 2 m-cach z wybudowanym generatorem
2 masz do dyspozycji ilosc jak sie namnozyła przez ten okres (oczywiscie zalezy od tego czy była cytadela lub inny budynek co zwieksz przyrost stworzeń)oczywiscie w formie.
3 Budujesz upgejd i nie ma szans abyś nie miał wszystkich upgrejdowanych jednostek
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Przyrost stworzeń w generatorach oraz sposób odnawiania się skarbców to kolejna niedorzeczność w HoMM-IV.
Poprostu twórcom zabrakło wyobraźni i nie stworzyli górnej granicy nagromadzania się stworzeń i surowców przez co zepsuto jeden z ważnych moim zdaniem elementów gry.
Sama koncepcja przyrostu dziennego zła nie była jednak zdecydowanie lepiej wypada koncepcja tygodniowa (ewentualnie kombinowana dzienno/tygodniowa uwzględniając siedliska na mapie przygody).

Wracając do zdobywania doświadczenia przez jednostki.
Choć według mnie jest to element raczej zbyteczny (mało przydatny), który nie będzie spełniał do końca swej funkcji tak jak w HoMM-III np. umiejętność sokoli wzrok czy leczenie (takie mam obawy).

Gdyby jednak zrobiono to w miarę dobrze, ba!... gdyby ten element miał duże znaczenie w prowadzeniu strategii (uwzględniając wymienione wcześniej AI komputera) to czemu nie. Do tego jedna z nieprzydatnych umiejetności drugorzędnych z HoMM-III zyskałaby na znaczeniu - to "Nauka" ("Learning") dzięki której wszystkie jednostki wraz z herosem zdobywałyby większe doświadczenie podczas bitwy. Tym samym stałaby się ona bardziej pożądaną biegłością. To troszkę zaczyna przypominać "Mistrza oręża" z Disciples-II.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
zgadzam sie z toba w 100% żadnego łączenia ulepszeń z doświadczeniem...
[...]
ulepszenia mają być jak były za kasę... to normalne że płacimy za lepsze wyszkolenie...
[..]
to nie powinno być powiązane ani z doświadczeniem heroesa ani z doświadczeniem jednostek


Nareszcie ktoś 'swój' ;) , kto pojmuje to zagadnienie i cągle czuje w sobie ducha starych dobrych herosów.

Val Gaav (cytat):
doświadczenie to oddzielna kwestia i powinna być i w oddzielnym temacie omawiana tu mieliśmy rozmawiać o ulepszeniach


Swięte słowa.

Uważam, iż dyskusja zrobiła się nieco chaotyczna i z tych typu "ja mam rację i mój pomysł jest najlpeszy". SUX :? . Może zostawimy to twórcom H5 i zdamy się na to co nam los przyniesie ???

A tak na koniec :
• 2 upgrade'y - TAK
• exp. dla jednsotek - (mimo wszystko) NIE
• upgrade'y zależne od levelu heroes - NIE (bo co 'ma piernik do wiatraka')

ew. można dodać, iz heros zdobywa doświadczenie w kierowaniu odpowiednimi oddziałami. Jeśli - powiedzmy - dobrze wykorzystywał um. elfów te (nie zależnie od ilości i jakiś innych dupereli - zwyczajnie kiedy są w jego armii) teraz pod jego komandem dostają jakieś niewielkie bonusy, np. kilka p. do szybkości, atakau, obrony etc. . I kiedy takowy bohater, który zawsze kierował np. oddziałamu elfów zostanie przydzielony do umrlaków będzie prowadził taką armię nieco mniej skutecznie (niby OFFTOP ale wiążący się z - poruszanym już - tematem wpływu poziomu herosa na ulepszenia oddziałów).

PS. I tak wiem, że nikomu ten pomysł się nie spodoba... a moja krytyka zostanie zaraz (HJEHJE) skrytyowana :lol: ...

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
jak by nie patrzeć muszę się zgodzić bo to prawda i moje niedopatrzenie :) ale...
na przykładzie pikiniera to omówie : 10 pikinierów walczy sobie piką i zdobywa doświadczenie.. awansują więc otrzywują halabardę ale czemu skoro mają umiejętność, są wyćwiczeni na pikę?... nowej broni nie będą umieli więc używać ??
i co ?? tu by nasze doświadczone jednostki trza uczyć jak używać nowej bronii ....



Przecież właśnie o to cały czas chodzi.... dzięki zdobytemu doświadczeniu (czytaj: wiedzy) jednostka staje się bardziej doświadczona w bojach i WIE jak używać nowego rodzaju broni czy zbroi. NIE zdobyłaby takiej wiedzy, jeśliby jej tylko zapłacić w złocie. Ma szansę podczas bitew i treingów się tego nauczyć (halabardy w końcu sa w pobliżu, ale nie są własnością jednostki, ani nie są wykorzystywane przez nią w bojach).

Tak czy inaczej rozumiem, że sam przyznajesz, że płacanie za "wiedzę" ma niewielki sens.


Cytat:
i ten schematyzm mi odpowiada i bym go tak zostawił bo i mi to nigdy nie przeszkadzało i nawet nie wpadłem jakoś na pomysł by to zmieniać ...
chyba jednak jestem konserwatystą bo i herosów bym chcial biernych w walce ... a i teraz jakoś te "nowe ulepszenia " do mnie nie przemawiają


Czyli masz dokładnie taką samą postawę, jak niektórzy, łącznie ze mną, w tym temacie z prawie przed roku dotyczącym jednostek i doświadczenia.

ALE

Wszystko zależy od tego, jak dany pomysł zostanie zrealizowany!

Fani gry po prostu boją się, by ich ukochana gra nie straciła pierwotnego blasku. Lecz, jak się okazuje niektóre pomysły można faktycznie schrzanić (np czynni w walce bohaterowie - koncepcja nawet fajna, tylko jak bohater staje się jednoosobową armią wymiatającą hordy smoków to robi się nieciekawie), a niektóre zaimplementować w sposób bezkolizyjny, a jednocześnie ciekawy (system zdobywania doświadczenia przez jednostki w WoG).
Jasne, że możesz mieć zawsze swoje zdanie, ale nie mów "nie" tak po prostu dla zasady - "bo jestem konserwatystą".

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Smith



Dołączył: 25 października 2004
Posty: 164
Skąd: Wygiełdów

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

*Dwa upgrejdy tak, ale tylko, jeśli będzie można wybrać tylko jeden z nich.
*Exp. dla jednostek, jeśli to ma wyglądać tak jak w WoGu to jestem za.
*Upgrejd(jeśli nie upgrejd, to przynajmniej jakieś bonusy) zależny od levelu herosa, czemu nie przecież jednostki pod dowództwem doświadczonego herosa powinny się czymś różnić od jednostek dowodzonych przez jakiegoś pierwszolevelowca.

___________
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

To trze wysłać do Ubisoftu tą propozycje na 2 ulepszenia, skoro większość ludu Jaskini jest za.
___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
Przecież właśnie o to cały czas chodzi.... dzięki zdobytemu doświadczeniu (czytaj: wiedzy) jednostka staje się bardziej doświadczona w bojach i WIE jak używać nowego rodzaju broni czy zbroi. NIE zdobyłaby takiej wiedzy, jeśliby jej tylko zapłacić w złocie. Ma szansę podczas bitew i treingów się tego nauczyć (halabardy w końcu sa w pobliżu, ale nie są własnością jednostki, ani nie są wykorzystywane przez nią w bojach).

Tak czy inaczej rozumiem, że sam przyznajesz, że płacanie za "wiedzę" ma niewielki sens
..................................................................................................

Jasne, że możesz mieć zawsze swoje zdanie, ale nie mów "nie" tak po prostu dla zasady - "bo jestem konserwatystą".

niestety nadal nie widzę tego.. skoro pikinier walczy piką to i na nią zdobywa doświadczenie więc gdy dostanie halabardę powinien gorzej walczyć bo tą bronie nie umie się posługiwać .. dla mnie system płacenia za ulepszenie jest lepszy i logiczniejszy.. bo wtedy za tą kasę jednostka dostaje i nową broń i trenera lub kogoś takiego kto uczy ją nią posługiwać...... i nie mówcie że wykrztałcenia się nie kupuje :)

no ja nadal jestem na nie.... i nie we wszystkim jestem na nie niektóre nowe pomysły mi się podobają :) np krasnoludzka twierdza, czy też bardziej jedno rasowe zamki .... ale z jednym masz rację takiej zmiany jak opisujesz rzeczywiście się boję.... już h4 było nie udanym eksperymentem gdzie parę fajnych pomysłów połączono z wieloma nietrafionymi i nieudanymi :(

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Smith (cytat):
*Dwa upgrejdy tak, ale tylko, jeśli będzie można wybrać tylko jeden z nich.


Ja także uważam, iż nie jest to złe rozwiązanie... jak IMO ma to mniej-więcej działac napisałem już kilka(naście - ???) postów wsześniej...

Smith (cytat):
przecież jednostki pod dowództwem doświadczonego herosa powinny się czymś różnić od jednostek dowodzonych przez jakiegoś pierwszolevelowca.


Ale tak było ZAWSZE (poza H4 - ale to oczywiste... :lol: ) !!!! Przecież skill'e atak oraz obrona jakie posiada bohater służą jedynie do zwiększenia skuteczności ataków i obrony poidległym mu oddziałom ! Wydaje mi się, że dawno nie graliście w H1/2/3 ... :roll:

Drupi (cytat):
To trze wysłać do Ubisoftu tą propozycje na 2 ulepszenia...


Właściwie to czemu nie ;) ???

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Maffej (cytat):


Smith (cytat):
przecież jednostki pod dowództwem doświadczonego herosa powinny się czymś różnić od jednostek dowodzonych przez jakiegoś pierwszolevelowca.

Ale tak było ZAWSZE (poza H4 - ale to oczywiste... :lol: ) !!!! Przecież skill'e atak oraz obrona jakie posiada bohater służą jedynie do zwiększenia skuteczności ataków i obrony poidległym mu oddziałom ! Wydaje mi się, że dawno nie graliście w H1/2/3 ... :roll:

OOOO !!! trafiłeś w sedno sprawy ... doświadczenie herosa zawsze przekładało się na jednostki !! i to najlepsze rozwiązanie dla heroes 5...
bo i ten system był najlepszy i brakowało mi go bardzo w h4 :cry:

więc ogólnie to po co doświadczenie jednostkom ??
ja to widzę ewentualnie tylko jakiś mały niewiele znaczący bonusik :wink:

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 31 grudnia 2004     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Vaal Gaav - widzę, że jeden nie przekona drugiego i vice versa...... widzisz po prostu logikę w czymś, co logiczne dla mnie kompletnie nie jest, a czepiasz się tego, że jednostka zdobywa doświadczenie (WIEDZĘ) podczas walki jednym rodzajem broni i w tym czasie nie ma prawa zdobyć wiedzy o innym rodzaju broni (którego to czasu podczas płacenia i natychmiastowego ulepszenia WOGLE nie ma). kwestię o tym, że pikinier zdobywa doświadczenie na pikę pozwolę sobie zostawić bez komentarza :P

Jedynie, jako że na jakiś czas znikam wraz ze starym rokiem z tego forum, chciałbym uspokoić wasz temperament - do Ubisoftu wysyłać już nie ma czego.

Ich koncepcja gry została już dawno temu ustalona i jest w trakcie realizacji. Zmienić coś fani (i tak w stopniu węcz minimalnym) mieli szansę rok temu. Teraz już raczej nie. W końcu niedługo ma być już gotowa zapowiedź H5 ;)

pozdrawiam

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.