Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-12-3 18:59:32
Autor Wiadomość
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 8 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Chyba schodzimy z tematu. :wink:
Do tematu odpowiedź: e
Czyli każda jednostka posiada przynajmniej 1 ulepszenie a niektóre 2 ulepszenia.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anthon



Dołączył: 19 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Minoc

Wysłany: 9 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

ulepszenia z h3! Inne nie wchodza w gre ;]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 10 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Anthon (cytat):
ulepszenia z h3! Inne nie wchodza w gre ;]

Why? Czy możesz mi wyjaśnić dlaczego inne nie wchodzą w grę :?:
Bo to nieco krótkawy post wolał bym chociaż # zdamniowe posty z, krótkim wyjaśniem

___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fristron z Avlee



Dołączył: 27 października 2004
Posty: 164
Skąd: Fristotele - zgadnij po nicku :)

Wysłany: 10 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

A może takie, jak zaprezentowano w innym temacie? Tj. 1 jednostka podstawowa -> dwa rodzaje ulepszonych i wybieraj która :P .
Bodajże ReTuRN wpadł na ten pomysł - kongretlejszn!

___________
Nie ma na tym świecie altruistów. Są ci, którzy ich udają i ci, którym udawanie weszło w nawyk.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

To jest zdecydowanie najleszy pomysl, gdy zostana ulepszenia wywazone, gdyz pozwoli na wlasna taktyke, uzycie swojego typu jednostek. Mianowicie na przykladzie podanych przez mojego przedmowce w temacie miasta centaurow:

Kots woli zainwestowac w szybkie jednostki szturmowe, gdyz szuka zwyciestwa w walce mano a mano i woli przelamywac syki wroga- wybiera bramke nr 1...

Inna osoba lubi usuwac wrogie jednostki z odleglosci wybieram mala bramke nmer 2...

W zaleznosci od innych upodoban (lub gdy walczymy przeciw maga) inwestujemy w jednostki chroniace przed magia, badz silniejsze e.t.c.

A przy tym kazdy zamek zawiera wspolgrajacy zestaw jednostek...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 11 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

Komputer nie jest na tyle inteligentny i tym sposobem możemy nawet na trudnych mapach bardzo szybko wygrać niszcząc przeciwnikowi budynki (wiadomo jak gra przeciwnik komputerowy).........

Masz rację. Wystarczy spojrzeć na takie AoW gdzie właśnie miasto można było w turę zburzyć. Tam komputer NIGDY nie odbudował żadnego miasta :!: Przynajmniej mi sie nie zdażylo zobaczyć jak to robi :cry: .

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr
Cytat:
Czyli każda jednostka posiada przynajmniej 1 ulepszenie a niektóre 2 ulepszenia

To byłoby trudne do wyważenia który zamek winnien mieć jednostkę z jednym a który z dwoma ulepszeniami i który to bylby poziom .Zakładam iz jednostki najwyższego poziomu nie powinny miec upgrejdu.
Zaleta tego co przedstawiłeś Haav jest to iż kazdy zamek miałby inną strztegię opartą na zróżnicowanym rozwoju miasta etc. Natomiast wadą byłoby to iz AI comp. przy takim algorytmie sie przegrzeje . Dlatego im dłużej przygladam sie tej dyskusji tym bardziej nabieram przekonaia iz model ulepszeń .
poziom 1 do max-1 ulepszenia dwa ale alternatywne poziom max bez upgrejdu jest chyba optymalny.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anthon



Dołączył: 19 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Minoc

Wysłany: 11 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Przepraszam za krotki post ;] Natychmiast sie poprawiam ;o
A wiec - brak ulepszen jest poprostu hmm nudne ;]
1 ulepszenie - wprowadza dodatkowy element strategiczny na poczatku gry,wprowadza urozmaicenie w postaci nowych jednostek, swiat staje sie bardziej "kolorowy i zywy".
Ulepszenia niektorych jednostek - nie sadze, zeby dalo sie to prawidlowo wywazyc! Jezeli juz koniecnie tak musi byc, to tylko ulepszenia np 6 czy 7 poziomu, ale w kazdym zamku.
Wiecej niz 1 ulepszenie - to juz przegiecie w druga strone. Za duzo kombinacji :p Komu chcialo by sie budowac 18 czy 21 budynkow aby wybudowac najlepsze jednostki?
Ulepszanie droga wyboru - jezeli bylo by to wykonane naprawde BARDZO dobrze - jetem za. Jednak droga wyboru w h4 sie nie sprawdzila - kazdy wybieral najsilniejsze istoty... Ale za to w disciples... tam sie udalo! :) W sumie, to tez moglo by byc.

Tak wiec dopuszczam mozliwosc z czasow h3, lub nowosc w postaci ulepszen droga wyboru - bylby to jednak ryzykowny eksperyment...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 11 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

W Disciples to sie udalo, ale tam jak zbudowales jeden budynek to nie mogles miec innego apgrejdu juz z dwoch powodow:
1. tylko w stolicy budowales budynki
2. jedna jednostka nie przemieni sie w dwie
A w herosach wystarczy miec 2 takie same miasta i masz wszystkie jednostki i wybierasz sobie jak juz poznasz armie przeciwnika. a nie wyobrazam sobie zeby w herosach szlo rozbudowywac tylko 1 miasto. pozatym w disciples jednostki zdobywaly doswiadczenie i dlatego byla dobrze zbalansowana rozgrywka[nie wystarczy miec kase zeby wygrac] a o doswiadczeniu dla jednostek dyskusja juz gdzies byla.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 12 stycznia 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Ten post już lepszy. Tak trzymać panie Anthon.
___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 2 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

ja jestem za tym aby był system z jedynki wtedy bedzie taniej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 2 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

roger (cytat):
ja jestem za tym aby był system z jedynki wtedy bedzie taniej

Proszę o podanie jakiś kilku argumentów więcej, bo wystąpię do moderatora o usunięcie posta

___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 2 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Po wypowiedzi Danio powialo groza...[/ort]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 2 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

ReTuRn` (cytat):
Po wypowiedzi Danio powialo groza...[/ort]

Popierwsze powiało, po drugie grzozą, po trzecie dlaczego.

___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze: nie mam polskich fontow.
Po drugie: To byla ironia, ale nie wszyscy umieja je czytac. Jak dla mnie poprzednia wypowiedz to nabijanie postow i rtle, wzgelednie jakies domorosle wymierzanie sprawiedliwosci (skoro ironi nie pojmujesz)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Haav Gyr
Cytat:
Czyli każda jednostka posiada przynajmniej 1 ulepszenie a niektóre 2 ulepszenia

To byłoby trudne do wyważenia który zamek winnien mieć jednostkę z jednym a który z dwoma ulepszeniami i który to bylby poziom .Zakładam iz jednostki najwyższego poziomu nie powinny miec upgrejdu.
Zaleta tego co przedstawiłeś Haav jest to iż kazdy zamek miałby inną strztegię opartą na zróżnicowanym rozwoju miasta etc. Natomiast wadą byłoby to iz AI comp. przy takim algorytmie sie przegrzeje . Dlatego im dłużej przygladam sie tej dyskusji tym bardziej nabieram przekonaia iz model ulepszeń .
poziom 1 do max-1 ulepszenia dwa ale alternatywne poziom max bez upgrejdu jest chyba optymalny.

Niekoniecznie trudne, bo:
1) Bo takie ulepszenia i ich wyważenie zależy od statystyk, a te bardzo łatwo zmienić.
2) Dla mnie to głównie zamek ludzi i jednostki humanoidane powinny mieć więcej ulepszeń, bo to wynikałby bezpośrednio z rozwoju sztuki walki, zdobywania doświadczenia oraz wzrostu technologii uzbrojenia przez takowe jednostki. Zresztą część owych jednostek jest podana przeze mnie w tym temacie kilka stron wcześniej.
3) Sądzę że 2 ulepszenia pod rząd, są o wiele ławteiejsze do opanowania przez SI komputera, niż 2 ulepszenia wykluczające się. Ponieważ taki wybór wymaga dalekiej strategii, a tego komputer jeszcze daleko nie będzie posiadał.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 6 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

No, więc podsumowując:
:arrow: Jednostki ostatniego poziumu nie maja udp.
:arrow: Jednostki niższych poziomów mają przynajmniej jedneg udp.
:arrow: Jednostki niższych poziomów mo mieć 2 udp. na jeden poziom przy czym:
:!: Były by to wszystkie jednostki tego pierwszego poziomu
:!: Były by to jednostki o równej sile, a o różnych profilach np. jednostkę A możemy ulepszyć na jednostki A1, lub A2. Jednostka a1 strzela, Jednostka A2 czaruje, bądź jednostka A1 ma wysoki atak, a jednostka A2 wysoko rozwiniętą obronę.

___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Jak na moj gust, to nadal dwa alternatywne ulepszenia sa wersja najlepsza... Kompowi zrobi sie opcje random, albo wyznaczy jakies zasady doboru, wmiare dobrze zrobione i viola...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 9 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Jestem za takim pomysłem:
Każda jednostka ma dwa ulepszenie w dwie strony, np.
Czarownik
do:
Mistrz ognia lub Czarnoksiężnik

Mogłobyto sprawić, że jedna jednostka mogłaby dostosować się
Do dwóch różnych graczy.

Jak uważacie, mam rację?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr Sądzę że 2 ulepszenia pod rząd, są o wiele ławteiejsze do opanowania przez SI komputera, niż 2 ulepszenia wykluczające się.

Moze i łatwiesze ale isnieje "niebezpieczeńastwo" iz będzie olbrzymia dysproporcja pomiędzy jednostka wyjsciową a 2 Upgrejdem . Dodatkowo nie ma gwarancji iz komp bedzie ulepszał poraz drugi jednoske(zobacz w Wogu gdzie jednostka * poziomu to drudi upgrejd jednostki wyjsciowej poziomu startowego)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 9 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

I chodziło mi przy tym, aby KAŻDA jednostka miała dwie drogi upgarde'u!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hwarang



Dołączył: 7 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Kraków

Wysłany: 9 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

popieram Dragonisa - wszystkie upg.jak z 3 +dodtakowo rozgalezienie 2 upg.na dwie opcje wykluczajace sie:)

Mozna by zastanowic sie jesio nad trzecim upg. lecz takim malo znaczacym silowo - za to dajacym duzo dla taktyki! Dla przykladu mozliwosc sciagniecia zbroi z rycerza kosztem jego defensa dla przyspieszenie jego ruchow:)

___________
..pewnym swojej wiedzy jest sie wtedy, kiedy sie wie malo, wraz z wiedza rosna watpliwosci..
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rytu Mullich



Dołączył: 17 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z nikąd(to taka kraina)

Wysłany: 10 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Ulepszenia takie jak w Heroes3.Moim zdaniem perfekcyjne rozwiązanie.
___________
Wałbrzych wita(Piaskowa Góra zaprasza).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Haav Gyr Sądzę że 2 ulepszenia pod rząd, są o wiele ławteiejsze do opanowania przez SI komputera, niż 2 ulepszenia wykluczające się.

Moze i łatwiesze ale isnieje "niebezpieczeńastwo" iz będzie olbrzymia dysproporcja pomiędzy jednostka wyjsciową a 2 Upgrejdem . Dodatkowo nie ma gwarancji iz komp bedzie ulepszał poraz drugi jednoske(zobacz w Wogu gdzie jednostka * poziomu to drudi upgrejd jednostki wyjsciowej poziomu startowego)

Czemu dysproporcja? A jeśli nawet, to chyba to nie problem(tak sądzę, gdzyż proces ulepszania jednostek, powinien być nieco wydłużony, wraz z rozbudową zamku, dla dłużej i ciekawszej gry). Więc sama dysproporcja byłaby czymś naturalnym. Przykład WoG nie jest dobry, bo to jednak amatorski dodatek, w którym pewne błędy mogą się pojawać, bo podwójne ulepszenie jest dodane do gry. A gdyby to ulepszenie było od początku gry, napisane przez programistów sądze, że nie byłoby żadnych problemów(przykład H2 i smoki).

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 17 lutego 2005     Rodzaje ulepszeń jednostek Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ulepszenia takie jak w Heroes3.Moim zdaniem perfekcyjne rozwiązanie
.
Może i perfekcyjne, ale zostawieie wszystkiego tak jak w HoMM 3 byłoby zachamowaiem ewolucji. Czy chcesz by HoMM 5 było kopią HoMM 3. moim skromnym zdaniem innowacja jest bardzo potrzebna.
Cytat:
Jestem za takim pomysłem:
Każda jednostka ma dwa ulepszenie w dwie strony, np.
Czarownik
do:
Mistrz ognia lub Czarnoksiężnik

Mogłobyto sprawić, że jedna jednostka mogłaby dostosować się
Do dwóch różnych graczy.
I chodziło mi przy tym, aby KAŻDA jednostka miała dwie drogi upgarde'u!



Jak uważacie, mam rację?

Masz rację

Cytat:
I chodziło mi przy tym, aby KAŻDA jednostka miała dwie drogi upgarde'u!

Nie byłoby to złe, aczkolwiek uważam, że poprawiło by balans gry gdyby słabsze zamki miały więcej takich ulepszeń, a gorsze mniej.

___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.