Autor |
Wiadomość |
Avatar
Dołączył: 10 października 2002 Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar
|
Wysłany: 15 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Wiadomo, WoG skryptami stoi. Jednak poznanie tajników składni ERM to niełatwa sprawa. Dlatego niech w tym miejscu zbiera się grupa dyskutantów, którzy będą wymieniac informacje na jakikolwiek temat dotyczący języka ERM.
___________ "Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Lipa
Dołączył: 18 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nawet nie pytajcie skad bo i tak nie wiecie gdzie to jest ;)
|
Wysłany: 15 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
A oto i pierwszy wpis W tym temacie.Jak niektórzy na pewno się orientują
uwielbiam WoGa a zwłaszcza ERM-y mam nadzieję, że Forum to zaowocuje wspaniałymi skryptami.
___________ WoG-lik grasuje ;P
pomysły na skrypty słać na lipa_4@o2.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 15 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Jest możliwe stworzenie skryptu który zmienia otoczenie wokół powuszającego się bohatera?? Jeśli tak to bardzo by mi się przydał :twisted:
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Lipa
Dołączył: 18 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nawet nie pytajcie skad bo i tak nie wiecie gdzie to jest ;)
|
Wysłany: 15 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Kertoip (cytat): |
Jest możliwe stworzenie skryptu który zmienia otoczenie wokół powuszającego się bohatera?? Jeśli tak to bardzo by mi się przydał :twisted: |
Zmienić otoczenie??Tzn. zmienić podłoże po którym się porusz czy też coś innego??Ale jest możliwe ;P
___________ WoG-lik grasuje ;P
pomysły na skrypty słać na lipa_4@o2.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 15 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Zmienić podłoże np. żeby dookoła pojawiało się pole ognia, a góry, drzewa i tym podobne zmieniały się w odpowiedniki z podłoża inferno.
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Lipa
Dołączył: 18 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nawet nie pytajcie skad bo i tak nie wiecie gdzie to jest ;)
|
Wysłany: 17 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Kertoip (cytat): |
Zmienić podłoże np. żeby dookoła pojawiało się pole ognia, a góry, drzewa i tym podobne zmieniały się w odpowiedniki z podłoża inferno. |
Jasne że można i to bez większych problemów.Postaram się na poniedziałek zdziałać coś takiego.
___________ WoG-lik grasuje ;P
pomysły na skrypty słać na lipa_4@o2.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Skoro jesteś taki uczynny to możesz przygotować skryp, który anuluje obniżanie sie morale gdy bohater ma jednostki z kilku zamków??
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
AtakeeR
Dołączył: 7 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: Mahakam
|
Wysłany: 18 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Hmm - a po co, to przecież pięknie niszczy realia świata fantasy. Jeśli już to wolałbym zająć się skryptem, który powoduje walke między aniołami a diabłami jeśli są w tej samej armii :) (lecz może to w (nie)dalekiej przyszłości) ;).
___________ Jam jest AtakeeR z Mahakamu |
|
Powrót do góry
|
|
|
KoliJack
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 18 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Witam
Zostałem skierowany tutaj przez Tuzy z tematu "Mam pytanie/problem z WoG'iem " z następującymi pytaniami: :wink:
1. Po wybudowaniu Graala w Inferno każdy następny tydzień, jest tygodniem diablika /chowańca, czy da się stworzyć skrypt który przywraca "losowe" występowanie tygodni stworzeń a nie tylko diablika/chowańca.
2. Czy można stworzyć skrypt który przywraca możliwość wystąpienia tygodnia plagi przy zaznaczonej opcji "Tydzień Potworów"
3. W jaki sposób zmienić przypisanie skryptów do budynków tzn. obecne budynki zastąpić jakimiś innymi. Nie będę ukrywał że chodzi mi o budynki "Cech weteranów wojennych" i " Pałac marzeń" które podczas wogifikacji zastępują Smoczą Utopię, a wszystkie budynki które zastępują Smoczą Utopię lub Bibliotekę Oświecenia są dla mnie niedopuszczalne. W tej chwili mam je wyłączone a jednak chciałbym z nich korzystać (teoretycznie :D ).
Panowie dałoby się cosik takiego stworzyć?
___________ K.O.L.I.J.A.C.K.: Knight Optimized for Logical Infiltration and Judo/Android Calibrated for Killing |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
AtakeeR (cytat): |
Hmm - a po co, to przecież pięknie niszczy realia świata fantasy. Jeśli już to wolałbym zająć się skryptem, który powoduje walke między aniołami a diabłami jeśli są w tej samej armii :) (lecz może to w (nie)dalekiej przyszłości) ;). |
Ten skrypt jest mi potrzebny bo bohater bedzie miał jednostki odporne na ogień co się wiąże z tym że nie powinno obniżać morale armi (przynajmniej na jednej mapce). Można wprawdzie użyć artefaktów i umiejetności, ale zajmują one miejsce :( .
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Lipa
Dołączył: 18 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nawet nie pytajcie skad bo i tak nie wiecie gdzie to jest ;)
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
KoliJack:Twoje propozycje da się wykonać, jednak jeśli chodzi o 1 i 2 to wymaga troche przcy.Natomiast jeśli chodzi o podmianę to nietrudne.Wystarczy pogrzebać w pliku script00.erm znaleźć linijkę odpowiadającą za podmienianie tych budynków i zmienić je na inne.
Kertroip:Anulowanie morale jest bardzo trudne(nie oszukujmy się na obecnym poziomie ERM-u NIEmożliwe), ale można zrobić sztuczkę, że nasz bohater ma zawsze morale +3 co pozwoli mieć jednostki z 5 zamków jednocześnie.Zaś jeśli mamy dodatkowo Najwyższych archaniołów i +3 morale to spokojnie możemy mieć 7 jednostek różnych miast bez konsekwencji "moralnych" :P
___________ WoG-lik grasuje ;P
pomysły na skrypty słać na lipa_4@o2.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Mógłbyś mi powiedzieć o tej sztuczce :twisted: ?? Jeśli będe miał odpowiednie skrypty to postaram się zrobić mapke o 5 jeźdźcu apokalipsy :twisted: . Może brzmi to głupio ale mam pomysła jak to zrobić :twisted: .
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Lipa
Dołączył: 18 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nawet nie pytajcie skad bo i tak nie wiecie gdzie to jest ;)
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Kertoip (cytat): |
Mógłbyś mi powiedzieć o tej sztuczce :twisted: ?? Jeśli będe miał odpowiednie skrypty to postaram się zrobić mapke o 5 jeźdźcu apokalipsy :twisted: . Może brzmi to głupio ale mam pomysła jak to zrobić :twisted: . |
Wystarczy wstawić
!?BA1;
!!HEx:R0/3; za x wstawiasz numer bohatera któremu chcesz dać tę "właściwość".Skrypt ten sprawia, że po każdej skończonej walce morale bohatera wyniesie 3 (zamiast 3 można wstawić inną liczbę) aż do końca kolejnej bitwy.
___________ WoG-lik grasuje ;P
pomysły na skrypty słać na lipa_4@o2.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Lipa
Dołączył: 18 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nawet nie pytajcie skad bo i tak nie wiecie gdzie to jest ;)
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Odpowiedź na post Kertroipa z tematu Co nowego w patchu 3.58.
jeśli chodzi o ten czar Burza to jego realizacja nie powinna nastręczyć problemów (jeśli ktos lubi rzucanie czarów wybieranych za pomocą radioboxów).Za pomocą !?BR mozna napisac kilka linijek które "rzucą" błyskawicę na potwory.
mam tesh pomysł aby zagrozenie oberwania przez nasza jednostkę wynosiło odpowiednio do posiadanej magii powietrza:
0-50%
1-30%
2-20%
3-10%
Jeśli przeciwnik będzie również miał magię powietrza to skrypt sprawdzi kto ma większą i szansa oberwania będzie zależniała od różnicy w poziomach.A tak swoją drogą to fajnie byłoby obmyśleć podobne czary dla innych szkół magii.Natomiast jeśli chodzi o posiadanie danego zaklęcia to myślę, że powinniśmy je otrzymywać zakładając kulę odpowiedniego żywiołu.
___________ WoG-lik grasuje ;P
pomysły na skrypty słać na lipa_4@o2.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Dzięki za skrypt, napewno z niego skorzystam :D . Postaram się wymyślic jeszcze jakieś czary, ale siły napewno dla nich nie wymyslę bo bedzie albo za duza albo za mała :x
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Lipa (cytat): |
Kertoip (cytat): |
Mógłbyś mi powiedzieć o tej sztuczce :twisted: ?? Jeśli będe miał odpowiednie skrypty to postaram się zrobić mapke o 5 jeźdźcu apokalipsy :twisted: . Może brzmi to głupio ale mam pomysła jak to zrobić :twisted: . |
Wystarczy wstawić
!?BA1;
!!HEx:R0/3; za x wstawiasz numer bohatera któremu chcesz dać tę "właściwość".Skrypt ten sprawia, że po każdej skończonej walce morale bohatera wyniesie 3 (zamiast 3 można wstawić inną liczbę) aż do końca kolejnej bitwy. |
Ten skrypt będzie działał przez całą mapke czy tylko na 1 bitwę??
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Kamikadze
Dołączył: 24 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut (chyba z Polski:))
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
bawiłem się troszkę edytorem sktyptów statystyk potworów i nawet mi nieżle szło :D czempiony miały wytrzymałości ponad tysiąc na ok 40 poziomie doświadczenia Tyris :D a podstawowo miały 500 :D
___________ www.e-Politicus.net
www.reddragon.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 20 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Lipa (cytat): |
A tak swoją drogą to fajnie byłoby obmyśleć podobne czary dla innych szkół magii. Natomiast jeśli chodzi o posiadanie danego zaklęcia to myślę, że powinniśmy je otrzymywać zakładając kulę odpowiedniego żywiołu. |
od razu zaznaczam że się na ERMie nie znam :oops:
jednak pomysł Kertoipa uważam za cenny, tym bardziej, że szpec twierdzi, że to bułka z masłem...
zatem proszę mię poprawiać (z pewną życzliwością - a nie obśmiewać od razu :P) jak błądzę...
założenia wstępne:
:?: da się wykorzystać animacje istniejących czarów BEZ związq z oryginałem (np bazyliszkowa zamiana w kamień do innego czaru...)
:?: da się redefiniować sqtki czaru wg własnego konceptu (of koz w ramach modyfikacji istniejących czarów...)
:idea: czary ziemi i wody (lodu) są statyczne
:idea: czary ognia i powietrza - dynamiczne
rozwinięcie pomysłu:
:!: czar związany z kulą ziemi => skamienienie
animacja => z bazyliszka
sqtki (w zależności od różnicy lvlów magii ziemi) => brak ruchu przez 1-4 rundy oraz zwiększenie obrony o 20% // 40% // 60% // 80%
:!: czar związany z kulą wody => zamrożenie
animacja => z lodowej strzały
sqtki (w zależności od różnicy lvlów magii wody) => brak ruchu przez 1-4 rundy oraz zwiększenie obrony o 20% // 40% // 60% // 80%
:!: czar związany z kulą powietrza => burza (dla oddania racji pomysłodawcy!)
animacja => z błyskawicy
sqtki (w zależności od różnicy lvlów magii powietrza) => obrażenia 5% // 10% // 15% // 20% HP oraz zwiększenie speeda o 1-4 hexy
:!: czar związany z kulą ognia => błędny ogień
animacja => z fireballa
sqtki (w zależności od różnicy lvlów magii ognia) => obrażenia 5% // 10% // 15% // 20% HP oraz zwiększenie speeda o 1-4 hexy
komentarz:
jako że czar ma być rzucany losowo (jakoefekt uboczny posiadania mocnego artefaktu!) zarówno na swoje jak i obce jednostki
uznałem, że dla zachęty warto dać mieszane sqtki jego działania!
statyczne żywioły bloqją ruch, dając obronę
dynamiczne żywioły zwiększają speed kosztem obrażeń
sądzę, że dla armii z początkowej fazy rozgrywki moga to być znaczące efekty
bo jak bym miał juz wypasioną armię, to bym te qlki przekazał do Heroeslandu :P
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 21 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
JOJO: świetny pomysł z tymi czarami, ale mam pytanie: czyjim jednostką będzie dodawana obrona i speed??
Czar burza można byłoby przypisać naszyjnikowi przeciwstawiania, ale wtedy pioruny bez rzucania żadnego czaru uderzayby tylko we wroga.
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 21 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Kertoip (cytat): |
JOJO: świetny pomysł z tymi czarami, ale mam pytanie: czyjim jednostką będzie dodawana obrona i speed??
Czar burza można byłoby przypisać naszyjnikowi przeciwstawiania, ale wtedy pioruny bez rzucania żadnego czaru uderzayby tylko we wroga. |
ekhm...
tak dla ścisłości: jOjO sum!
pomysł jest Twój (i Lipy) - jam go nieco rozpisał...
obrona i speed dla jednostki w którą uderzył czar!
powtarzam, skoro qla ma siać czarami po swoich i obcych, to musi być element równoważący ryzyko!
w sumie, w obronie, to może nawet chętnie bym dostał skamienienie :)
natomiast dopracowania wymaga kwestia dynamicznych czarów - obniżyłem straty, aby bonus ze speeda miał sens...
ale to i tak wymaga opinii Lipy, czy toto daje się zrealizować
bo IMHO najlepi by było powiązać te efekty na stałe z qlkami...
a nie detonować radiowo :P
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Lipa
Dołączył: 18 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nawet nie pytajcie skad bo i tak nie wiecie gdzie to jest ;)
|
Wysłany: 21 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Cóż, panowie pomysły są niezłe animacje powinny podziałać.Popracuję nad tym w weekend.Zobaczymy co z tego wyjdzie
___________ WoG-lik grasuje ;P
pomysły na skrypty słać na lipa_4@o2.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 21 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
przepraszam za pomyłke jOjO :oops:
Co do czarów skamienienie i zamrożenie to według mnie nie powinny byc one o jednakowej sile!!!! Zamrozenie powinno być słabsze z pododu wiekszej kruchości lodu niz skały 8)
Ciekawe dlaczego jednostki bedą dostawały speeda :twisted: (pewnie bedą obrywały w tylna część ciała co pobudzi je do szybszego poruszania się :twisted: [w kierunku wody :twisted: ])
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 21 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Kertoip (cytat): |
Co do czarów skamienienie i zamrożenie to według mnie nie powinny byc one o jednakowej sile!!!! Zamrozenie powinno być słabsze z pododu wiekszej kruchości lodu niz skały |
wybacz, ale pierwsze pomysły rzadko są doskonałe!
też na to wpadłem dziś
jakem se dumał radośnie, że Lipa to zrealizuje!
niedługo dopiszę poprawioną propozycję!
Kertoip (cytat): |
Ciekawe dlaczego jednostki bedą dostawały speeda :twisted: (pewnie bedą obrywały w tylna część ciała co pobudzi je do szybszego poruszania się :twisted: [w kierunku wody :twisted: ]) |
w zasadzie słusznie! :D
można to tez ideologicznie doprawiać
ogień i powietrze dają energię kinetyczną
woda i ziemia - potencjalną
stąd raz wzmocnienie kosztem ruchu
a drugi raz ruch kosztem osłabienia
ale poczkaj nieco na kolejną wersję propozycji...
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 21 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Lipa: trudno jest zrobić nowy artefakt?? Co jest do tego potrzebne(ilość obrazków,potrzebny program, itp.)
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
AtakeeR
Dołączył: 7 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: Mahakam
|
Wysłany: 21 października 2003 ERMy Eremity
|
|
|
Na razie nowego artefaktu (z nowym numerem) nie da się dodać, musiałby być wpisny w kod herosów. Za to można podmienić właściwości któregoś z już istniejących artefaktów przy pomocy języka ERM.
___________ Jam jest AtakeeR z Mahakamu |
|
Powrót do góry
|
|
|