Autor |
Wiadomość |
Enialis
Dołączył: 27 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Historie z HoMM (pomijając beznadziejne GS i WoW) zawsze ŚCIŚLE wiązały się nie tylko ze sobą nawzajem, ale nawet z całą serią MM. Do tego dochodzą jeszcze takie gry jak 'Heroes Chronicles' czy 'Crusaiders of MM', których historie TAKŻE wiązały się ściśle z poprzednimi częściami.
W tym momencie jedynie jakieś 'luźne nawiązanie' do historii opisywanej w ponad 20 częściach poprzednich gier byłoby zwyczajnym barbarzyństwem. |
Tak, ale nigdy nic nie wiadomo...
___________ «Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
No nie wiem? Może jednak mają?
W TGS bohaterowie mieli do czynienia z niejakim Hexis'em... być może Acid zetknąłeś się już gdzieś z taką postacią?
Mimo wszystko fabuła wydaje się naprawdę na żenująco niskim poziomie, że o większosci map nie wspomnę... poprostu odwalone na odczepnego.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Enialis (cytat): |
Tak, ale nigdy nic nie wiadomo... |
aaa... to coś innego zupełnie.
Pewnie tak właśnie będzie! Wg mnie nowi tfurcy HoMM nie znają raczej tej właśnie wspomnianej wyżej historii (o tym, że "wielce wspaniały" kierownik produkcji jej nie zna jestem pewien). Bardzo możliwe, że historia w H5 nie będzie W OGÓLE nawiązywała do poprzednich części.
Pytanie brzmiało co o tym mamy myśleć i 'co ty na to?'. A myślę o tym właśnie jako o barbarzyństwie...
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Haarald (cytat): |
No nie wiem? Może jednak mają?
W TGS bohaterowie mieli do czynienia z niejakim Hexis'em... być może Acid zetknąłeś się już gdzieś z taką postacią? |
Chyba żartujesz :). WSZYSTKIE postacie i wydarzenia w GS i WoW są wzięte zupełnie z kosmosu i wymyślone przez zupełnie innych ludzi (NIE przez JvC). Nie mają absolutnie żadnego związku z resztą, a jedynym, nawet nie 'luźnym' nawiązaniem jest to, że podobno kraina w GS jest w bliżej nieokreślonej części Axeoth.
M.in. stąd właśnie moja obawa przed historią w H5, która może być własnie na takim samym 'żenująco niskim' poziomie jeżeli autorzy będą chcieli stworzyć coś zupełnie innego.
Może to czysty przypadek, ale jak dotąd - gry i dodatki 'mocy i magii', które nie nawiązywały prawie w ogóle do innych części nie odniosły prawie żadnego sukcesu (tytuły takie jak GS, WoW, 'Swords of Xeen' czy 'legends of MM').
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
To może świadczyc jedynie o tym jak komercja może zburzyć czyjeś wizje... JVC popełnił widać błąd zadajac się z 3DO.
Można miec jedynie nadzieje, ze nowa firma nie popełni tego błędu. Skoro mają "zatrudnić" JVC przy tworzeniu projektu to może znaczyc, ze jednak poważnie myślą o kontynuacji sagi. Jestem ciekaw tylko jak wybrną z tego ślepego zaułku jakim jest HOMM-IV... oby nie w holliwoodzkim stylu.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Enialis
Dołączył: 27 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Pozostaje mieć nadzieje że V będzie lepsza chociaż od czwórki... A wszystkim życze żeby była najlepsza z serii, a fabuła wiązała się z poprzednimi częśćmi!
___________ «Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hardack
Dołączył: 13 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Teraz wszystko zależy od Ubisoftu, mozę połączyć skąpe wątki TGS i WoW i nie będzie już takie beznadziejne, mogą napisać jakie były ich skutki i zrobic jedną kampaniję. Jak im się bedzie chciało i zależy im to zrobią nawet kampanie gdzie będzie prubowano powrócić do starego świata. Ja jestem za tym aby rozszerzyć świat H4 bo ten z H3 wydaje mi sie oklepany, teraz na siłe wćiskali by tam jakieś wątki. A tak mamy zupełnie nieznany świat i można go poznać.
___________ Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Crag
Dołączył: 24 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
A ja Wam wszystkim powiem, że niewiem jak oni by się starali nad HOMM V to i tak pewnie niebędzie lepsze od HOMM III. Jedynie, że się tak postarają, żeby to było chociaż w 3/4 takie dobre jak HOMM III. Bo HOMM IV zupełnie im niewyszła wogóle to zmiany były kosmiczne niby wszysko ładnie, pięknie ale może się aż zabardzo postarali. HOMM III i tak będzie (chyba) najlepszą z całej serii HOMM chodź z drugiej strony wszystko jest jeszcze możliwe. Ale powiem Wam że jednak niemoge się doczekać premiery następnej części.:)
___________ "Wątpię, więc myślę, myśle, więc jestem."
"Dubito, ergo cogito, Cogito, ergo sum."łac. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 3 maja 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Haarald (cytat): |
No nie wiem? Może jednak mają?
W TGS bohaterowie mieli do czynienia z niejakim Hexis'em... być może Acid zetknąłeś się już gdzieś z taką postacią? |
Chyba żartujesz :). WSZYSTKIE postacie i wydarzenia w GS i WoW są wzięte zupełnie z kosmosu i wymyślone przez zupełnie innych ludzi (NIE przez JvC). Nie mają absolutnie żadnego związku z resztą, a jedynym, nawet nie 'luźnym' nawiązaniem jest to, że podobno kraina w GS jest w bliżej nieokreślonej części Axeoth.
M.in. stąd właśnie moja obawa przed historią w H5, która może być własnie na takim samym 'żenująco niskim' poziomie jeżeli autorzy będą chcieli stworzyć coś zupełnie innego.
Może to czysty przypadek, ale jak dotąd - gry i dodatki 'mocy i magii', które nie nawiązywały prawie w ogóle do innych części nie odniosły prawie żadnego sukcesu (tytuły takie jak GS, WoW, 'Swords of Xeen' czy 'legends of MM'). |
W tej sprawie zgadzam się z tobą hak nigdy :wink: . Dla mnie fabuła nie związana z H3/H4 będzie gwoździem do trumny...
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Denadareth
Dołączył: 15 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Araucania obecnie Gliwice
|
Wysłany: 9 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Ja jestem za wersją z próbą zapobieżenia Rozliczeniu. Nie musi nawet się udać. Wolałbym tu użyć technologii starożytnych niż magii tym bardziej że dałoby sięwtedy i Forge wstawić.
Nie ma sensu też odrzucać czegoś co nie zostało jeszcze wyeksploatowane. A świat HoM&M 3 ma jeszcze WIELE możliwości.
A Kreeganie będą zawsze.
Pozdrawiam
Denadareth
___________ "Jeśli komuś zaufasz to on Cię zdradzi, jeśli nikomu nie zaufasz zdradzisz się sam"- Roger Zelazny "Amber"
"Jeśli coś może pójść źle to pójdzie i to w najgorszym momencie"- Prawo Murphy'ego"
"Świat jest piękny- żartowałem" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Roodeck
Dołączył: 19 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 17 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Uważam,że historie przedstawione w H4 były ciekawsze od tych z H3.
W H4 wręcz przywiązywałem się do bohaterów i z niecierpliwością czekałem na dalszy rozwój fabuły.
Teraz gram w kampanie H3 i są wg.mnie nudniejsze (podbić coś ,zająć coś jakimkolwiek bohaterem).Twórcy gry zrobili bardzo dobry krok robiąc rewolucje w grze. Jak wynika z waszych opinii kolejne Heroes powinny być podobne do H4, przecież twórcy H4 mogli pójść na łatwiznę i tak zrobić, np.polepszyć grafikę, dodać jednostki i zamki i tak jechać na sukcesie H3 aż do Heroes 10:).Ale nie zrobili tak jak np.twórcy kolejnych gier FIFA czyli panowie z EA SPORTS; twórcy Heroes 4 nie bali sie zmian za co wielu fanów H3 obrzuciło ich błotem,wprawdzie nie ustrzegli się błędów(np.zdobywanie miast),ale wprowadzone innowacje to wynagradzają.
Powinna to być więc kontynuacja H4 lub jakiś nowy rewolucyjny pomysł,a nie reedycja Heroes 3.
___________ Visca el Barça! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 17 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Rudon (cytat): |
Uważam,że historie przedstawione w H4 były ciekawsze od tych z H3.
W H4 wręcz przywiązywałem się do bohaterów i z niecierpliwością czekałem na dalszy rozwój fabuły. |
:lol: Wolno ci tak uważać, ale po tym zdaniu wiem, że nie zdajesz sobie sprawy czym jest seria Herosów(przynajmniej do H3) oraz świat M&M.
Herosi to nie jakieś RPG, gdzie robisz z karierę od zera do Bohatera. TO JEST strategia......
Cytat: |
Powinna to być więc kontynuacja H4 lub jakiś nowy rewolucyjny pomysł,a nie reedycja Heroes 3. |
Nie to powinna być kontynuacja H3 w świecie H4 :P
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Roodeck
Dołączył: 19 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 17 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Trochę mnie skrytykował Haav Gyr:).Ale uważam że częściowo ma rację.
Rzeczywiscie fabuła Heroes 4 jest chwilami trochę niepasująca do strategii, ale w H3 jest ona zbyt skąpa:wprowadzenie na początku,jakiś krótki tekst i tyle(może trochę lepiej jest w dodatkach).Podczas gry właściwie zapominamy o fabule.
Haav Gyr napisał:
"Wolno ci tak uważać, ale po tym zdaniu wiem, że nie zdajesz sobie sprawy czym jest seria Herosów(przynajmniej do H3) oraz świat M&M.
Herosi to nie jakieś RPG, gdzie robisz z karierę od zera do Bohatera. TO JEST strategia......"
Własciwie to prawda. Największym błędem H4 jest to że po pewnym czasie armia staje się dodatkiem do bohatera a przecież powinno być odwrotnie.Mam nadzięje że w H5 znajdą jakiś kompromis.
Ale mimo wszystko fabuła powinna szerzej przedstawiać losy kraju i bohaterów.
Zauważyłem też inna różnicę miedzy H3 a 4.W 3 świat był bardziej tajemniczy i mroczny , w H4 był chyba trochę za miły:).
Chyba jest lepszy ten z H3, ale mimo wszystko twórcy H4 wprowadzili wiele nowości i wykazali sie niewątpliwą odwaga (zabrakło im jej przy zamku Forge) i mam nadzieję że H5 bedzie miało zalety H4 i H3,a także wiele nowości.
___________ Visca el Barça! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 17 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Muszę niestety kolejny raz :P
Rudon (cytat): |
Rzeczywiscie fabuła Heroes 4 jest chwilami trochę niepasująca do strategii, ale w H3 jest ona zbyt skąpa:wprowadzenie na początku,jakiś krótki tekst i tyle(może trochę lepiej jest w dodatkach).Podczas gry właściwie zapominamy o fabule.
|
Akurat w H3 jest lepsza fabuła, ponieważ ma ona swoją historię, setki wątków z Całej Sagi Herosow i M&M, jest wojna są przyczyny tej wojny, są główne postacie. To coś ogromnego(A.D. to potwierdzi)
Cytat: |
Własciwie to prawda. Największym błędem H4 jest to że po pewnym czasie armia staje się dodatkiem do bohatera a przecież powinno być odwrotnie.Mam nadzięje że w H5 znajdą jakiś kompromis.
Ale mimo wszystko fabuła powinna szerzej przedstawiać losy kraju i bohaterów. |
Ale historie z H4 są płytkie, kompletnie oderwane od fabuły gry, aby ukazać historię jakiegoś bohatera, należy to robić na mocnym tle, którego H4 brakuje. Tam są tylko przygody jakiś ludzi....nic poza tym.
Cytat: |
Chyba jest lepszy ten z H3, ale mimo wszystko twórcy H4 wprowadzili wiele nowości i wykazali sie niewątpliwą odwaga (zabrakło im jej przy zamku Forge) i mam nadzieję że H5 bedzie miało zalety H4 i H3,a także wiele nowości. |
Moim zdaniem już dodatki do H3 były zbyt przesunięte w stronę RPG z SoD szeczególnie. A w H4 poszli niemal na całość, gdzie przedstawione są przygody zakochanych elfów, córki pirata i jakieś Emili która z wieśniaczki nagle prowadzi armie przeciwko Gavinowi Magnusowi(twój avatar), który nagle z dobrego króla Braccady staje się prawie tyranem.....okropność :P
Dla mnie mogło nie być Forge, ani historii z Ostrzem Armageddonu, byłe fabuła trzymała się kupy i była dobrze zrobiona. A Odwagi tfurcom nie brakło wkońcu wydali H4 :wink: :P
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Wiatm .Jako ,że pierwyj raz sie wypowiadam w temacie to od razu sie naraże Haav Gyrowi
Cytat: |
Muszę niestety kolejny raz
|
Ja sądzę ,iż raczej niezbyt słusznie krytykujesz Rudona . Troche to jak udawadnianie wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. H4 była budodana wokół innej koncepcji , której środkiem ciężkości był bohater . Natomiast w H3 klimat był budowany wokół pewnej historii(zdarzenia pokazując jego następstwa i wartosciowanie ich mija sie z celem . Mnie osobiście bardziej podobała sie fabuła kampanii w H4 szczególnie w dodatkach . Zauważ iż poszczegółne kampanie były budowane wokoł pewnego celu jaki było opanowanie Królestwa pokonanie Hexisa itp. W H3 było to troche uproszczone i schematyczne ale na swoje czasy rewolucyjne , odnosnie scenariuszyy i swiata tam przedstawianego t bardziej rożnorodne pod względem alternatywnych zakoczeń były w H4 ale to wiązało sie innymi rozwiązaniami Edytora Kampanii vell scenariuszy. Zagraj sobie w Sagę o Depa....UT. Ponadto RPG -owości zarzut pod względem H4 tyż wydaje mi sie chybiony zobacz ku jaki rozwiązaniom zmierza WOG (nowe specjalności bohaterów itp maja na celu uatrakcyjnienie bohatera i zwiększenie jego roli) Dysputować można by wiele ale udowadnianie na siłe ,że H4 to był gniot tez nie wydaje mi się sprawiedliwe mimo iz zdaje sobie sprawę ( to pokazywałem w swoich innych wypowiedziach)z wielu błedów i bniedociągnięc tej cześci .
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Roodeck
Dołączył: 19 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Podsumuję moje poglądy z którymi w tak ciekawy sposób polemizuje Haav Gyr. Uważam że Heroes 4 mimo wielu błędów było sporym krokiem naprzód.A co do świata w H5 powinien on być tym z H4(bez sensu są te wszystkie podróże w czasie i sny),przecież można go przedstawić równie dokladnie jak w H3(np.mapa),nie zapominając o ciekawej,obszernej i wciagającej fabule.
___________ Visca el Barça! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
roobert (cytat): |
Ja sądzę ,iż raczej niezbyt słusznie krytykujesz Rudona . Troche to jak udawadnianie wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. H4 była budodana wokół innej koncepcji , której środkiem ciężkości był bohater . |
Ja nie neguje jego upodobań, tylko nieco denerwuje mnie że ktoś mówi że fabuła H3 jest gorsza od H4, kto zna serię ten wie o czym mówię.
Cytat: |
Mnie osobiście bardziej podobała sie fabuła kampanii w H4 szczególnie w dodatkach . Zauważ iż poszczegółne kampanie były budowane wokoł pewnego celu jaki było opanowanie Królestwa pokonanie Hexisa itp. |
Cóż mogę powiedzieć mnie też podobają się RPGi, ale herosi to strategia :!: wy ciągle zapominacie o tym :P Podobno nad gustami się nie dyskutuje, ale mówienie o:
Cytat: |
W H3 było to troche uproszczone i schematyczne ale na swoje czasy rewolucyjne |
Jest nie na miejscu :twisted:
Cytat: |
odnosnie scenariuszyy i swiata tam przedstawianego t bardziej rożnorodne pod względem alternatywnych zakoczeń były w H4 ale to wiązało sie innymi rozwiązaniami Edytora Kampanii vell scenariuszy. |
Pierwsze słyszę o alternatywnych zakończenia w Herosie, toż to jakieś Rewolucyjne poglądy wygłaszasz.
Cytat: |
Zagraj sobie w Sagę o Depa....UT. Ponadto RPG -owości zarzut pod względem H4 |
Ale po co? Jak nie wiem co gdzie i jak :P Może ciekawa ale nie porównuj ją do pracy JvC.........
Cytat: |
zobacz ku jaki rozwiązaniom zmierza WOG (nowe specjalności bohaterów itp maja na celu uatrakcyjnienie bohatera i zwiększenie jego roli) Dysputować można by wiele ale udowadnianie na siłe ,że H4 to był gniot tez nie wydaje mi się sprawiedliwe mimo iz zdaje sobie sprawę ( to pokazywałem w swoich innych wypowiedziach)z wielu błedów i bniedociągnięc tej cześci .
pozdrawiam |
WoG mnie nie interesuje :P wgrałem go tylko dla ciekawości, żadne skrypty czy granie w dziwne mapy się nie bawię..
Nic na siłę, ale udowadnianie, że H4 jest lepszy bo ma ciekawszą fabułę jest niedorzecznością :P
H4 jako osobny produkt jest dobry, jako kolejna część sagi jest słaby...
Cytat: |
A co do świata w H5 powinien on być tym z H4(bez sensu są te wszystkie podróże w czasie i sny),przecież można go przedstawić równie dokladnie jak w H3(np.mapa),nie zapominając o ciekawej,obszernej i wciagającej fabule. |
Nic nie jest bez sensu, dopóki nie udowodni się jego braku :P , owszem jestem za tym by w H5 przedstawiono świat z H4, ale w taki sposób jak w H3, a nie żeby było tak jak w H4 gdzie oglądam intro, a później kampanie już nie wiele współnego mają, w dodatku wszystkie dostępne razem, bez czynnika przyczynowo-skutkowego, braku powiązań między nimi itp, itd..W skrócie przygód kilka wróbla ćwirka(rozbudowane scenariusze, a nie kampanie :P )
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Roodeck
Dołączył: 19 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Dobra Haav Gyr ma dużo racji, ale uważam że skomplikowana fabuła i swiat H3 jest przedstawiony zbyt skąpo, a ponadto pełne zrozumienie fabuły wymaga znajomości wszystkich częsci Heroes i Might&Magic(duzo tego było :D ).
A tak na marginesie to dziwi mnie to ostre krytykowanie twórców H4 i stawianie wyżej Heroes 1 i 2.
PS.Jestem tu od niedawna i widze że te dyskusje są super (zwłaszcza z takim heroesowym wyjadaczem jak Haav Gyr :) ).
___________ Visca el Barça! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Haav Gyr:
Cytat: |
Ja nie neguje jego upodobań, tylko nieco denerwuje mnie że ktoś mówi że fabuła H3 jest gorsza od H4, kto zna serię ten wie o czym mówię |
Mnie również chodzi o to aby nie dyskredytowac żadnej z części bo każda miała swój urok i błedy .W taki razie pax vobiscum odnośnie gustów. wydaje mi się ,iż nalezałoby by wykorzystać dobre elementy z obu. Jakim bym chciał aby teże świat był? trudne pytanie do momentu pojawiania się pierwszych Artworków chciałbym aby był on obrazem trochę tajemniczym aby jego fabuła -szczegolnie kampanii -była osadzona w koktretnie jakims konktretnym przedziale czasowym wieku , dwóch . Marzy mi się aby mozna wprowadzic następujący schemat tworzenia historii kampanii .Gramy 1 kampanie wybierając odpowiednia nację po jej ukończeniu otrzymujemy pewien obraz swiata , który jest elementem wyjsciowym do kampani 2 w której mozna kontynuowac gre wczesniej wybrana nacja lub też inna opozycyja której zadaniem ma byc odwrócenie zastałego stanu rzeczy. Może tkwi w tym tesknota za Trylogia Tolkiena . co do pojedynczych sceniariuszy singleplayer to byłaby tu juz pełna dowolnosc jesli chodzi o fabułe :
- duza różnorodnośc zakończeń od klasycznych zniszcz wszystkich przeciwników po np:
-opanowanie wszystkich kopalń(bądż innego czynnika ekonomicznego)
-zdobycie konkretnego miasta
-zdobycie okreslonej liczby złota
-rozbudowy miasta do pewnego poziomu bądz armii do określonych rozmiarów.
tak to wygladało (oczywiście obraz) do pierwszych Artworków . Teraz cięzko powiedzieć jak to będzie wygładało bo to co przedstawiło do tej pory Ubi bardziej przypomina collage różnych kocepcji artstycznych nizli jakąś konkretna koncepcje ...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
HoMM-IV miał spore niedoróbki ale ma coś w sobie, skoro jednak spora część ludzi w niego gra. Swoją drogą co powoduje ze tak chętnie się w niego gra?
W świat HoMM-IV wdarła się komercja, twórcy uprościli wszystko by tym sposobem stworzyć grę dla szerszej grupy odbiorców.
* Na potrzeby komercji w jednym zamku znalazły się nacje Kreegan's i nieumarłych, bo niby jak to tłumaczyć?
** Zmniejszono liczbę graczy z 8 do 6 tyle ile załozono zamków
*** Wreszcie zabrakło mapy świata, tłumacząc to jakoby rozproszeniem nacji w nowym nieznanym świecie.
Mapa świata/kontynentu daje pewnien obraz sytuacji, brak tego czynnika na pewno w znacznym stopniu zuobożył fabułę. W HoMM-III to był element który nadawał grze pewnych cech klimatu, umiejscawiał pewne wydarzenia, poszerzał wyobraźnię odbiorców... przynajmniej ja to tak odbieram. I dziwię się czemu pominięto tak ważny element, przecież w M&M IX mapa świata została stworzona.
Rudon (cytat): |
Herosi to nie jakieś RPG, gdzie robisz z karierę od zera do Bohatera. TO JEST strategia......"
Własciwie to prawda. Największym błędem H4 jest to że po pewnym czasie armia staje się dodatkiem do bohatera a przecież powinno być odwrotnie.Mam nadzięje że w H5 znajdą jakiś kompromis. |
Ale zawsze tak było, przecież herosi zawsze zaczynali od zera. Fabuła w tym przypadku ma się do tego w ten sposób, że mamy jakiegoś bohatera, który ma swoją biografię. Od momentu rozpoczęcia gry kreujemy go wedle naszego uznania. Heros jest zatem pewnym elementem z biografią, którego historia zostanie dopisana do tejże biografii.
Podzielam pogląd, co do tego, że w HoMM-IV armia stawała się tylko dodatkiem. Ale przeraża mnie to, iż trafiali się gracze, którym taki typ rozgrywki odpowiadał. Dla mnie niedorzecznoscią jest fakt, w którym siedmiu samotnych magów potrafi zdobyć zamek obsadzony setkami jednostek... no coś tu chyba nie gra?
Kompromis być musi! Tyle, ze jak to zrobić skoro jedno kłóci się z drugim?
Model 1 heros w armii był idealnym rozwiązaniem... on swymi umiejętnosciami drugorzednymi podwyzszał modyfikatory bojowe armii, natomiast magia była ograniczona li tylko do udzielenia wsparcia. Wprowadzanie, choćby jednego bohatera więcej burzy ten porządek, znaczenie magii na polu bitwy zwiększa się... już lepiej gdyby była to magia jednostek a nie herosów. Inny zarzut to kumulacja wszystkich umiejetnosci drugorzędnych które gwarantują poszczególni herosi... mnie osobiście taki model nie odpowiada (powinno być tutaj jakieś rozgraniczenie). O walczących czynnie herosach nie będę już wspominał, no bo jak można jednym herosem samodzielnie skosić kilka smoków w jednej turze?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Rudon (cytat): |
A tak na marginesie to dziwi mnie to ostre krytykowanie twórców H4 i stawianie wyżej Heroes 1 i 2. |
Odpowiedz mi na jedno pytanie, od kiedy grasz w herosów i od której części? Twoja odpowiedź wszystko wyjaśni dlaczego jest tak a nie inaczej...
Cytat: |
PS.Jestem tu od niedawna i widze że te dyskusje są super (zwłaszcza z takim heroesowym wyjadaczem jak Haav Gyr :) ). |
Zapewniam cię że są tutaj o wiele większe autorytety :P
Cytat: |
Gramy 1 kampanie wybierając odpowiednia nację po jej ukończeniu otrzymujemy pewien obraz swiata , który jest elementem wyjsciowym do kampani 2 w której mozna kontynuowac gre wczesniej wybrana nacja lub też inna opozycyja której zadaniem ma byc odwrócenie zastałego stanu rzeczy. |
To niestety jest niemożliwe z dwóch powodów, z przyczyn technicznych, nie da się rozbudować nieliniowo świata w strategii a zwłaszcza turowej,(chyba że ktoś chciałby grę na 15CD). A drugi powód jest taki, w strategii nie możesz tworzyć fabuły jak w RPG i rozwijać kilka zakończeń, taka gra wymusza liniowość głownych wątków. Jeśli masz kampanię, w której celem jest zdobycie jakiegoś miasta, to nie ma innej możliwości wygranej, jak tylko zdobyć miasto.
----------
Haarald cytuj dokładniej :wink:
Poza tym nie o takie zero mi chodziło :arrow: Emila Nighthaven, kim ona jest, skąd jest, czemu nagle staje się Królową, przecież takie kwestie trzeba dokładnie opisywać i wiązać fabularnie.....
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Roodeck
Dołączył: 19 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Heroes 4 może wciągnąć,ale tylko wtedy gdy nie porównuje się jej do H3 i nie wymaga sie podobnie zbudowanej fabuły i świata.Gdy się o tym przestanie myśleć wtedy piekny świat H4 i ciekawa RPGowata fabuła potrafi wciagnąć.
Ale wiem co powiecie: Heroes TO SAGA. Macie racje ,ale można spróbować potraktować Heroes 4 niejako w oderwaniu od H3.
Ale mimo wszystko mam nadzieję że tworcy H5 jednak nie będa sie starli rewolucjonizować fabuły i świata,mam nadzieje że zmiany będą w innych aspektach bo Heroes TO SAGA. :P
___________ Visca el Barça! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Roodeck
Dołączył: 19 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 18 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
Rudon (cytat): |
A tak na marginesie to dziwi mnie to ostre krytykowanie twórców H4 i stawianie wyżej Heroes 1 i 2. |
Odpowiedz mi na jedno pytanie, od kiedy grasz w herosów i od której części? Twoja odpowiedź wszystko wyjaśni dlaczego jest tak a nie inaczej... |
A wiec zacząłem grać od Heroes 3 ale tylko troche,ale naprawdę ostro grałem w H4,a teraz przechodze H3 i mimo że początkowo H4 bardziej mi się podobało to teraz zaczynam widzieć przewagę H3.
A co do H1 i 2 to takich przykładów sympatii do starszych gier i wywyzszanie ich ponad nowsze znam kilka, np.Warcraft 2 i 3(dziwne bardzo) i dziwią mnie (nie chodzi mi oczywiście o grafikę).
Haav Gyr (cytat): |
Cytat: |
PS.Jestem tu od niedawna i widze że te dyskusje są super (zwłaszcza z takim heroesowym wyjadaczem jak Haav Gyr :) ). |
Zapewniam cię że są tutaj o wiele większe autorytety :P |
Alez co za skromność :D ,ale mimo wszystko widze że Haav Gyr pisze dużo postów i jest aktywny i musze jeszcze duzo pomęczyć klawiaturę aby mu dorównać.
PS.Ale tu fajnie.
PS.Haarald też jest niezły(prawie tysiąc postów). :D
___________ Visca el Barça! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
haav
Cytat: |
w strategii nie możesz tworzyć fabuły jak w RPG i rozwijać kilka zakończeń, taka gra wymusza liniowość głownych wątków. Jeśli masz kampanię, w której celem jest zdobycie jakiegoś miasta, to nie ma innej możliwości wygranej, jak tylko zdobyć miasto.
|
No tu się niestety nie zgodzę , gdyz można to w bardzo łatwy sposób ustawic w warunkach wygranej bądż przegranej:np zajecie jakiegoś miasta vel pokonanie konkretnego przeciwnika itp.
Cytat: |
To niestety jest niemożliwe z dwóch powodów, z przyczyn technicznych, nie da się rozbudować nieliniowo świata w strategii a zwłaszcza turowej |
Byłoby to cieżkie ale do wykonania , za to fabyła byłaby ciekawa i nikt by nie narzekał(chyba)i właśnie o to mi chodziło w kontekstcie porównań fabuł H4 nad H3 i odwrotnie , gdyż HoMM to nie" czyste" RPG choc jak mówił kiedyś Haarald jeszcze nikt jeszcze dokładnie się nie pokusił o sprecyzowanie wyznaczników Rpg-a
Cytat: |
Podzielam pogląd, co do tego, że w HoMM-IV armia stawała się tylko dodatkiem. Ale przeraża mnie to, iż trafiali się gracze, którym taki typ rozgrywki odpowiadał. Dla mnie niedorzecznoscią jest fakt, w którym siedmiu samotnych magów potrafi zdobyć zamek obsadzony setkami jednostek... no coś tu chyba nie gra |
Cytat: |
Wprowadzanie, choćby jednego bohatera więcej burzy ten porządek, znaczenie magii na polu bitwy zwiększa się... już lepiej gdyby była to magia jednostek a nie herosów. Inny zarzut to kumulacja wszystkich umiejetnosci drugorzędnych które gwarantują poszczególni herosi. |
Mimo, iz szanuje twoje zdanie Haaraldzie , to znów opinie powyzsze sa zestawiane na zasadzie tezy H3 to strategia H4 to juz nie bo jest w niej aktywny bohater (owie).A mi się wydaje że były nim obydwie tylko miały rózne koncepcje:
H3 opierała sie na Armii i ona była sródkiem ciezkosci i barometraem dla innych parametrów gry...
H4 zwróciła sie ku bohaterowi i podenń podporządkowała wszystko
I dlatego uważam iz dowodzenie wyższosci jednej nad drugą mija się z celem bo obydwie miały swoje zalety i wady.
Ponadto mówisz Haar ,że jeden heros pokonywał smoki i to bylo przegięcie natomiast czy nie uważasz iz balans pomiedzy zamkami w h3 był taki idealny?
Dla wszystkich H3 -entuzjastów strategów proponuje pewna mapkę z wersjii podstawowej Pojedynek Bogów w ktorych walcza cztery zamki które od początku sa rozbudowane do końca , dysponyjeny od razu wszystkimi najsilniejszymi jednostkami w danym zamku ... i od razu widac jaki był ten balans i strategia . po kilkunastu próbach opanowałem taki schemat , gdzie wygrywałem armiia ,Castle , badż zamkiem zywiołow
po dwoch gora trzch tygodniach . Do armmii tych zamków wystarczyło
wziaść bohatera ze wskrzeszaniem analogicznie bohatera z magią ognia z czarem amargedon lub inferno i zabawa kończyła się po wspomnianych dwóch trzech tygodniach. Ktos powie a Czarne i Złore Smoki?Nic prostrzego Archanioły zmartwychwstawały a feniksy miały taki przyrost tygodniowy że po dwóch tygodniach było ich wiecej ze trzy razy jak innych jednostek 7 poziomowych,,,
i rozgadałem nie dlatego że nie lubie H3 ale dlatego ,iz nie lubie jak podaje się teze iz H3 była strategia a H4 nie bo.....Obydwie nia były tylko oparte na troche innych koncepjach,,,
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 19 czerwca 2004 Świat Heroes of Might and Magic V
|
|
|
roobert (cytat): |
No tu się niestety nie zgodzę , gdyz można to w bardzo łatwy sposób ustawic w warunkach wygranej bądż przegranej:np zajecie jakiegoś miasta vel pokonanie konkretnego przeciwnika itp. |
Widzisz chyba nie bardzo wiesz o co w tym chodzi, uwstawienie warunków wygranej, czy przegranej nie wiele zmienia, bo te warunki mogą zmienić się nawet 20 razy a i tak TYLKO ostateczny warunek jest wspomnianym przeze mnie wątkiem przyczynowo skutkowym, dlatego że tak narzuca fabuła, czyli zdobycie tego miasta narzuca fabuła, ustwienia w edytorze nie mają tutaj nic do rzeczy.
Cytat: |
Byłoby to cieżkie ale do wykonania , za to fabyła byłaby ciekawa i nikt by nie narzekał(chyba)i właśnie o to mi chodziło w kontekstcie porównań fabuł H4 nad H3 i odwrotnie , gdyż HoMM to nie" czyste" RPG choc jak mówił kiedyś Haarald jeszcze nikt jeszcze dokładnie się nie pokusił o sprecyzowanie wyznaczników Rpg-a |
Herosi to nawet nie jest "brudne" RPG :wink:
Owszem możliwe, ale z prsktycznego punktu widzenia niemożliwe, podam ci przykład gry Baldur's Gate 2, z ogromnym światem, olbrzymią fabułą, dziesiątkami misji i dwoma zakończeniami gry(w sumie 5CD). Gra jest wielka, ale mnóstwo w niej sytuacji liniowych i wymuszanych przez twórców fabuły. Więc na strategii turowej takie coś zabrałoby ogrom pracy i wszelkich kombinacji scenariusza.
Wiem każdyby chciał żeby gra była jak prawdziwe życie, ale tak nie jest :P
Cytat: |
Mimo, iz szanuje twoje zdanie Haaraldzie , to znów opinie powyzsze sa zestawiane na zasadzie tezy H3 to strategia H4 to juz nie bo jest w niej aktywny bohater (owie).A mi się wydaje że były nim obydwie tylko miały rózne koncepcje:
H3 opierała sie na Armii i ona była sródkiem ciezkosci i barometraem dla innych parametrów gry...
H4 zwróciła sie ku bohaterowi i podenń podporządkowała wszystko
I dlatego uważam iz dowodzenie wyższosci jednej nad drugą mija się z celem bo obydwie miały swoje zalety i wady. |
Ale co z tego wynika?? To że H4 nie jest już taką samą strategią jak reszta.
Cytat: |
Ponadto mówisz Haar ,że jeden heros pokonywał smoki i to bylo przegięcie natomiast czy nie uważasz iz balans pomiedzy zamkami w h3 był taki idealny? |
Zamki na pewno były bardziej wyważone niż w H4.
Cytat: |
Dla wszystkich H3 -entuzjastów strategów proponuje pewna mapkę z wersjii podstawowej Pojedynek Bogów w ktorych walcza cztery zamki które od początku sa rozbudowane do końca , dysponyjeny od razu wszystkimi najsilniejszymi jednostkami w danym zamku ... i od razu widac jaki był ten balans i strategia . po kilkunastu próbach opanowałem taki schemat , gdzie wygrywałem armiia ,Castle , badż zamkiem zywiołow
po dwoch gora trzch tygodniach . Do armmii tych zamków wystarczyło
wziaść bohatera ze wskrzeszaniem analogicznie bohatera z magią ognia z czarem amargedon lub inferno i zabawa kończyła się po wspomnianych dwóch trzech tygodniach. Ktos powie a Czarne i Złore Smoki?Nic prostrzego Archanioły zmartwychwstawały a feniksy miały taki przyrost tygodniowy że po dwóch tygodniach było ich wiecej ze trzy razy jak innych jednostek 7 poziomowych,,,
i rozgadałem nie dlatego że nie lubie H3 ale dlatego ,iz nie lubie jak podaje się teze iz H3 była strategia a H4 nie bo.....Obydwie nia były tylko oparte na troche innych koncepjach,,, |
I tutaj się pomyliłeś, nie potrzeba gry by wiedzieć że wszystko zależy od warunków gry i prowadzonej przez ciebie strategii gry, jeżeli twórca mapy stworzy mapę pod konkretny zamek, nie oznacza to, że reszta zamków jest słaba...
Dlatego H4 jest gorszy bo elemetny strategii zostały zmiejszone na rzecz przygód RPG.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|