Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-2 4:37:14
Autor Wiadomość
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Myśląc nad fabułą trzeba też zastanowić się jak będzie wyglądała gra. Wiadomo ze w IV zamki i jednostki w nich byly inaczej podzieone. Kontynuujac fabule trzeba by tez bylo kontynuowac strukture gry... przynajmniej starac sie kontynuowac.
Dla mnie gra w heroes to przede wszystkim custom mapy i gra ze znajomymi, dlatego chcialbym w nowych heroesach zobaczyc duzo nowych zamkow, jednostek, terenów... zeby co chwile miec radoche typu: o ja, zobacz kogo mam! A to sie wiaze chyba tylko ze zrobieniem nowej fabuly. Tak wiec chyba jestem rodzynkiem ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Tak czy owak ta ankieta tak własciwie niczego nie rozstrzyga głosy są podzielone, tak więc pytam się: jak to w końcu bedzie? Ostatnie zdanie należy jednak do UBISoftu i to oni zadecydują za nas skoro nie ma jasności co do fabuły.

well, zachęcam do poczytania ciekawej (i to nie dlatego, żem w niej uczestniczył :P) dyskusji o wpływie fanów na twórców
no bo szkoda tutaj OFFtopicować...

Haarald (cytat):
Poza tym inne strony HOMM mogą mieć inne podejscie do tej sprawy.
Rodzi się pytanie czy oni również wypowiadają lub wypowiedzieli się na tematy, które zostały dotychczas poruszone na forum JB. Szczerze powiedziawszy przydałoby się publikowanie wyników ankiet przeprowadzanych na innych stronach.

cóż, moim zdaniem właśnie należy tego unikać!!!
po to MuadDib nawiązał kontakt z wieloma środowiskami, aby mieć jak najszerszy! przegląd opinii
a nie by je od razu zglajszachtować... [UT: właśnie!]

Haarald (cytat):
Zdaje się że nie jest ich tak wcale dużo, z tego co słyszałem jedna rosyjska, jedna niemiecka, jedna fracuska, CH i dwie nasze - polskie.

hmmm...
z tego co wiem, to
Heroes Community (HC) oraz Celestial Heavens (CH) są amerykańskie [UT: CH jest wielonarodowościowe...]
Archangel Castle (AC) - francuski
Gierojskij Ugołok (aka Heroic Corner) - rosyjski

wiem, że MuadDib ma konto u Chińczyków, ale nie wiem którą niemiecką stronę masz na myśli...

SW: Po zmianie adresowania link był nieaktualny. Zmieniłem już :)

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Opcja- HoMM3 zagłady nie było.

Uzasadnienie - niewielkie straty co do wydarzeń z H4 - nie ma tam ciągłości fabuły, za to możliwe duże zyski w związku z kontynuacją wielu porzuconych wątków z czasów H2, H3 oraz powrót znanych miejsc, osób, o których wiemy więcej niż fakt, że 'istnieją' jak to było w H4. Dlaczego przed zagładą? - bo wtedy możliwości byłyby największe i nikt by nie zginął - można by kontynuować absolutnie wszystko.

JAK? - Haarald pewnie się znów wkurzy, ale to proste - znów kłania się wątek sci-fic. Wiemy, że na Antagrichu przebywało przynajmniej trzech Starożytnych, którzy niegdyś dawno temu umieli tworzyć tunele czasoprzestrzenne do różnych światów. Teraz - w MM7 taki tunel ZNÓW został wybudowany. Przecież troje Strażników Antagrichu nie mogło tak po prostu dopuścić do zagłady świata, którego mieli strzec. Może więc UCIEKLI przez tunel z MM7 do świata Starożytnych, a tam dzięki skomplikowanej technologii i istniejącemu tunelowi udało się im przenieść w czasie i przestrzeni, aby wykonać najważniejszą misję w życiu - odwrócić niedopuszczalny błąd Tarnuma i powstrzymać Gelu i Kilgora od zniszczenia Antagrichu.

Tak, tak - podróżowanie w czasie i przestrzeni byłoby nawet wytłumaczeniem bardzo ciekawego zjawiska, kiedy inne osoby ze światów Starożytnych najpierw kształtują Enroth i Erathię, a dopiero potem przybywają do naszego świata (np. Crag Hack) - można by to od razu ująć w H5. Wytłumaczenie zagadki Starożytnych..... mmmm miodzio :)

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Valturman masz racje w tym co mówisz ale popatrz na drugą strone medalu nie wiemy co planuje Ubi może stworzy jakieś kontynenty nie pasujące do heroesa tak jak jest to z Aniołkiem, po co tworzyć wogle nowy świat jeśli ten co był(jest) jest to sprawdzony i pewny sposób na dobra dalszą historie, a tak wogle to smutno jest rozstawać z tym dawnym

[----]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Michalson



Dołączył: 13 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

A ja mam pomysł!!! :idea: (to chyba jednak delirka)
H5 działoby się po zagładzie w intrze H4. Wiem że na to już kilka osób wpadło, ale ja to rozbuduję. H5 działoby się w scenerii postapokaliptycznej. Otóż mapa świata i reali byłyby takie same jak w poprzednich częściach, ale głównymi bohaterami byliby ludzie(i nie tylko) próbujący odbudować sobie życie w zdewastowanym Antagrichu... na którym pojawiło się kreegan jak mrówków, jako że przyciągnęła ich destrukcja całego świata(tak, WIEM że to się może wydać głupie :evil: ).
Pomysł ze spotkaniem tych z Aexoth z ocalonymi z zagłady na Antagarich też wydaje się dobry, możnaby nawet podzielić zamki na dwa stronnictwa: Antagrich i Aexoth... no i od biedy to udostępniłoby technologię w H5... marzenia. (z tym że te o technologii do dla mnie raczej mary senne)
No i jeszcze jedno: można stworzyć ZUPEŁNIE NOWY świat!!! :!:
Podpisano:
Michalson
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

tak tak tak tak tak! jesteś michalson genialny, czytasz w moich myślach! Zgadzam się w 100%.
_____________________________________
to napisałam ja - emgulda. Jak ktoś ma jakieś wąty, to niech sobie ma :P
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon twój pomysł jest rzeczywiście dobry ale pewnie znajdą sietaci ludzie (Haarald) którzy nie będą tego akceptować (bo jest w tym trochę wątku s-f). jak na razie mamy dwa dobre pomysły
Sen proroczy – dwa głosy za
Tunel czasoprzestrzenny- jak na razie nie ma

Do Michalsona: Tak tak, tak, tak, zróbmy lepiej dwa edycje heroesa 5 jedna edycja będzie przedstawiać stary świat a druga nowy. Twój pomysł wogle by zniszczył oryginalność H5 to musi dziać się w jednym świecie a nie dwóch :evil: !!!.

[SW]: Połączyłem twoje dwa posty...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Obejrzałem sobie mapy Atagarich z HOMM-III i M&M...obie są niemal identyczne. Zdaję sobie sprawę z tego ze nie da się uniknąć SF w HOMM... Jednak jak juz gdzieś pisałem: HOMM to nie tylko fabuła ale również mozliwość tworzenia własnych światów. Gdyby Forge zaisniał w HOMM-V potrzebna by była opcja oddzielająca wszystkie elementy SF od czystego Fantasy (umiejętności, artefakty, obiekty, stworzenia, bohaterowie). Według mnie jest to wykonalne, a korzysci będą z tego takie że będzie można tworzyć mapki i kampanie fantasy.

Ale wracajac do fabuły to przyznam że pomysł Acid'a pomimo Forge jest możliwy. Trzy cyborgi powstrzymują dwóch nieodpowiedzialnych szaleńców od zniszczenia świata. Proponuję wprowadzić czwartego cyborga wysłanego przez Kreegans, którego zadaniem jest doprowadzenie do armageddonu. Ten bohater powinien nazywać się Biff Hapkins (lub coś w podobnym stylu nawiązującego do Tripp'a Hawkinsa, którego to obarcza się za klęskę HOMM-IV). :lol: :lol: :lol: [mówię serio!!!]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Druidpl (cytat):
Acid Dragon twój pomysł jest rzeczywiście dobry ale pewnie znajdą sietaci ludzie (Haarald) którzy nie będą tego akceptować (bo jest w tym trochę wątku s-f). jak na razie mamy dwa dobre pomysły
Sen proroczy – dwa głosy za
Tunel czasoprzestrzenny- jak na razie nie ma

Sen- głos sprzeciwu, historii nie da się zmienić, czy komuś się to podoba czy nie Heroes of Might & Magic 4 jest już faktem dokonanym.
Co do tunelu czasoprzestrzennego, to jest on wątpliwy nawet w świecie magii(chodzi o podróże w czasie).
Co do watku s-f, to też nie zgadzam się, dotej pory tego w herosach nie było, co innego seria M&M, tam fabuła musi być rozbudowana i spójna.
a oto wyczerpująca odpowiedź na temat sf:
Cytat:
a wyobrażasz sobie taki helikopter parowy toczący walki np. z goblinami? Dla mnie to nonsens...

Cytat:

Do Michalsona: Tak tak, tak, tak, zróbmy lepiej dwa edycje heroesa 5 jedna edycja będzie przedstawiać stary świat a druga nowy. Twój pomysł wogle by zniszczył oryginalność H5 to musi dziać się w jednym świecie a nie dwóch :evil: !!!.

Wcale nie musi 8)

[----]

Cytat:
Pomysł ze spotkaniem tych z Aexoth z ocalonymi z zagłady na Antagarich też wydaje się dobry..

To w takim razie gdzie podział się kontynent z H4?? :wink: Aexoth to inny kontynent z równie nieudanego M&M9
Cytat:
Wytłumaczenie zagadki Starożytnych..... mmmm miodzio

W takim razie przewidujesz zakończenie historii na Heroes5?? Coś trzeba zostawić niewyjaśnionego, aby pozostał niedosyt(ale o to to niech się z Ubisoftu martwią) :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 9 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr

1 Historię da się zmienić do póki gdy ktoś nie skończy jej na dobre daje przykład:
Historia z zakończeniem : bohaterowie którzy przeszli do nowego świata, rozpoczęli wojnę z nowymi nacjami i ble ble żyli długo i szczęśliwie. (oczywiście nie musi się tak kończyć bajkowo) i po tym powinna zacząć się nowa historia.
Historia beż zakończenia bohaterowie którzy przeszli do nowego świata, rozpoczęli wojnę z nowymi nacjami i wygrali bo chyba w tym sensie kończyła się historia w WoW. Tu nie mamy takiego zakończenia które by mówiło stop tak historia ma już swój koniec a w tym przypadku nie wiadomo co się stało z tą wygraną nacją czy żyła dalej w spokoju czy w wojnach a może postanowiła cofnąć się w czasie 8) .

[----]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Druidpl (cytat):
Haav Gyr

1 Historię da się zmienić do póki gdy ktoś nie skończy jej na dobre daje przykład.....Tu nie mamy takiego zakończenia które by mówiło stop tak historia ma już swój koniec a w tym przypadku nie wiadomo co się stało z tą wygraną nacją czy żyła dalej w spokoju czy w wojnach a może postanowiła cofnąć się w czasie 8) .

Wiesz, to nie o to mi chodziło :wink: Chodzi o to że niemożliwe jest cofanie się w czasie żeby zmnienić historię, bo nastąpił by tak zwany paradoks czasowy a wtedy nic by nie ocalało nawet kosmos.

[----]

[UT: Dyskusja zbyt daleko odbiegła od tematu, toteż wykasowałem kilka najbardziej oddalonych od niego postów, a w innych powycinałem fragmenty nie związane z omawianą sprawą.]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Ekhm, rozumiem ze interesujesz się astronomią ale zauważ ze nasz świat a świat MM to są dwa różne rzeczy a jak wytłumaczysz przybycie Crag Hack?, jakoś świat się nie zniszczył a kosmos tym bardziej pozostał cały.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Eru



Dołączył: 28 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

co do Crag hacka: tro przecież ze starego swiata H3 otwirzyły się portale do nowego świata H4 i ...... )reszte znacie(

fabyła H4 podobała mi się iprzy tym obstaję bo skoro była zagłada..., no cóż trudno, było minęłu i...koniec. Ciągniemy dalej czwórke

___________
Nie trać nigdy cierpliwości,
to jest ostatni klucz,
który otwiera drzwi
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Mnie zastanawia to dlaczego Crag Hack się nie stażeje ?!?!?!

Ale do tematu.......czy gracze będą mogli poddać swoje pomysły na nowych bohaterów w świecie M&M? Jak tak to ja się zgłaszam:

Imię: Thompson
Zawód: Bohater
Profesja: Czarodziej/Mag Bitewny władający magią powietrza

[UT: może się to uda, ale na to stanowczo za wcześnie.]

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Druidpl (cytat):
Ekhm, rozumiem ze interesujesz się astronomią ale zauważ ze nasz świat a świat MM to są dwa różne rzeczy a jak wytłumaczysz przybycie Crag Hack?, jakoś świat się nie zniszczył a kosmos tym bardziej pozostał cały.


To niezupełnie tak.... właściwie - BARDZO niezupełnie :). Światy MM i HoMM to jedno i to samo! W skrócie wygląda to tak:
najpierw była fabuła KB, potem MM1-5, potem H1-2, potem MM6, Shadow of Death, potem HoMM3-RoE, potem MM7, Armageddon's Blade, MM8, potem HoMM4 i MM9 i gdzies tam na końcu GS i WoW, choć wydarzenia z nich nie wiążą się w żaden sposób z resztą.

MM i HoMM dzieją się w tych samych światach, z tymi samymi bohaterami!

Co do Crag Hacka to to jest właśnie zagadka, którą można wyjaśnić tylko wysoką technologią Starożytnych i możliwością podróży w czasie dzięki powstałemu tunelowi. Przypominam w końcu, że co prawda Crag jest zwykłym, nieco przygłupawym barbarzyńcą i z technologią w życiu nie chciałby mieć nic wspólnego, to jednak pochodzi z innej planety i miał bliskie spotkania trzeciego stopnia :P ze Starożytnymi. To, że niczego z nich nie zrozumiał swoim małym rozumkiem i pozostał barbarzyńcą, nie oznacza, że nie mógł zostać wysłany w czasie do naszego świata, aby go ukształtować w H2 i H3SoD, a dopiero w MM7 (między RoE i AB) fizycznie do niego przybyć. podobnie sprawa ma się także z Kastore'em i Maximusem.
A tak odpowiadając wprost na pytanie Druidapl: Crag Hack przybył tutaj (czyli na Antagrich) statkiem kosmicznym - to już znany fakt i spekulacji nie ma :P, a do Axeoth przedostał się jak inni - przez portal. Jest tylko problem - skąd się tutaj wziął wcześniej - w H2 i SoD.

do gościa: wiesz...... mi by nie przeszkadzało, jakby świat z H4 nie ocalał :P. Mówiąc bardziej serio - paradoksu czasowego nie będzie. Zniknie jedynie świat, który "poznaliśmy" w H4 - tzn - nie świat, jako fizyczny obiekt, ale jego ukształtowanie, nowe państwa itp. Dla istot, które przeniosłyby się w czasie oznaczałoby to, że mogą nie dopuścić do katastrofy i zmienić czasy, z których przybyli.

wreszcie: do Haaralda: Kreegans niestety nie tworzyli androidów, więc coś by się nie zgadzało... ALE w historii HoMM-MM już dwa razy jeden z 'dobrych' Strażników stał się szalony. Pierwszym razem był to Sheltem na Terra, gdzie oczywiście przebywały diabły, a drugim - Vorr jeden ze Strażników Antagrichu w HC, który zawarł sojusz z (oczywiście) diabłami i został powstrzymany (ale nie zabity) przez Tarnuma. teraz ....Vorr przeniósłby się w czasie z pozostałymi dwoma Strażnikami... i może o czymś by sobie "przypomniał" :).

I moze zdanie na koniec:
Ja wiem, że ludziom, którzy nie znają MM wydaje się, że technologia w HoMM to coś nienormalnego... wiem, ze myślicie, że wszystko się dzieje w cudownym, baśniowym średniowieczu... wiem, że macie prawo chcieć od HoMM tylko czystego fantasy... wiem, że nie chcecie znać prawdy :P, ALE proszę mi tu o SENSIE nie dyskutować. W końcu jaki sens ma fakt, że te same osoby jak Crag Hack, Archibald Ironfist, Gavin Magnus i inni w grach MM mogły stykać się bezpośrednio z cudowną technologią Starożytnych, a w HoMM mieliby to "zapomnieć" ? Bez przesady - jednego dnia na statku kosmicznym, a drugiego w barbarzyńskiej knajpie? I tak na przemian? Ja rozumiem, że wielu osobom może się to nie podobać - sam mam kilka obiekcji co do formy Forge, ale świat MM i HoMM to jedno i to samo i nie można rozbijać tego na dwie części - TO właśnie nie ma SENSU.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Eru



Dołączył: 28 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

a co powiesz na prania mózgów przz tych jakimta Strażnków
a tak wogóle kto to sa straznicy??????

___________
Nie trać nigdy cierpliwości,
to jest ostatni klucz,
który otwiera drzwi
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

odpowiem - może UT nie wykasuje :P - widzisz tę małą ikonkę z zamkiem pod moją każdą wypowiedzią? kliknij :P

co do prania mózgu - może, ale najpierw musielibyśmy wiedzieć, czy Strażnicy (pisownia przez duże 'S' :) z Antagrichu wogóle go mają :P.... to nie żadna obraza.... Corak i Alamar mieli wysokopojemnościowe, cybernetyczne moduły pamięci (dla laików: głowy :P). Jednak przypuszczam, że Kreegans mieli jakiś wpływ na ich 'błędy systemowe', ale nie potrafię tego udowodnić... tylko dlaczego Kreegans pojawili się na Terra, gdy Sheltem oszalał i dlaczego zawarli sojusz z Vorrem, gdy z nim stało się to samo? W każdym razie - to chyba i tak już zbyt daleko idące szczegóły - dojdźmy do jakiegoś wspólnego zdania z tą ankietą wreszcie, bo całej fabuły nie wymyślimy. Moim zdaniem głównym motywem powinno być JAKIEŚ cofnięcie czasu, aby KTOŚ mógł powstrzymać Kilgora i Gelu. Ilość technologii w tej historii może wahać się od absolutnego '0' do 80% , byle nie budować niczego na tym śmieciu - Axeoth i nie zostawiać na zawsze tej wspaniałej historii z Antagrichu, Enroth (tu wymienić dalsze kontynenty :P)....

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Sandro



Dołączył: 15 października 2002
Posty: 164
Skąd: kaLISZ

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Mmm...

Ta "technologia starożytnych" i "kreatorzy światów" zalatują mi kapkę Dänikenem.

___________
I.Am.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):

do gościa: wiesz...... mi by nie przeszkadzało, jakby świat z H4 nie ocalał :P. Mówiąc bardziej serio - paradoksu czasowego nie będzie. Zniknie jedynie świat, który "poznaliśmy" w H4 - tzn - nie świat, jako fizyczny obiekt, ale jego ukształtowanie, nowe państwa itp. Dla istot, które przeniosłyby się w czasie oznaczałoby to, że mogą nie dopuścić do katastrofy i zmienić czasy, z których przybyli.

Są dwa aspekty tej sprawy, pierwszy to czy potraktujemy mimo wszystko H4 jako fakt dokonany, bo jeśli tak, to pojawia się problem o którym wspomniałem(paradoks). Nie chodzi tu o same podróże w czasie, tylko o ich skutki, jeśli jakiś bohater cofnął by się w czasie aby powstrzmać Armageddon, to jeśli by tego dokonał, automatycznie zlikwidował by powód swojego cofnięcia w czasie.( i to jest właśnie paradoks) A nie sądzę żeby Starożytni chcieli robić takie rzeczy :) A mam pewne rozwiązanie tego problemu. Potraktować Armageddon jako sen proroczy, zapowiedź tego co ma się wydarzyć. Na przykład: jakiś bohater z H3/H4 zamiast dostać się do nowego świata rzeczywiście cofa sie w czasie, ale traci częściowo pamięć. Nękają go tylko sny o zagładzie, a jego przygody powinny dziać się mniej więcej przed H3 na Antagarich. jego działania doprowadzą do Wojny z Nighon i Eeofol z H3, oraz do przekazania ostrzeżenia co do ostrza Armageddonu. Jednak ten bohater źle zinterpretuje swoje sny i stanie się katalizatorem samego Armagedonu.
Ten sposób zostanie zachowany ciąg przyczynowo-skutkowy fabuły, ominiemy niechcianego Heroes4.

Cytat:
I moze zdanie na koniec:
Ja wiem, że ludziom, którzy nie znają MM wydaje się, że technologia w HoMM to coś nienormalnego... wiem, ze myślicie, że wszystko się dzieje w cudownym, baśniowym średniowieczu... wiem, że macie prawo chcieć od HoMM tylko czystego fantasy... wiem, że nie chcecie znać prawdy :P, ALE proszę mi tu o SENSIE nie dyskutować. W końcu jaki sens ma fakt, że te same osoby jak Crag Hack, Archibald Ironfist, Gavin Magnus i inni w grach MM mogły stykać się bezpośrednio z cudowną technologią Starożytnych, a w HoMM mieliby to "zapomnieć" ? Bez przesady - jednego dnia na statku kosmicznym, a drugiego w barbarzyńskiej knajpie? I tak na przemian? Ja rozumiem, że wielu osobom może się to nie podobać - sam mam kilka obiekcji co do formy Forge, ale świat MM i HoMM to jedno i to samo i nie można rozbijać tego na dwie części - TO właśnie nie ma SENSU.

Tu nie chodzi o to czy nam się podoba sf, bo wiemy że istnieje już od dawna w fabule. Tylko chodzi o utrzymanie pewnej mityczności i tajemniczości Starożytnych, tak aby nie posługiwać się językiem sf w świacie fantasy. Bo przecież taki cyborg dla prymitywnych ras mógłby wydawać sie po prostu golemem stworzonym przez magów, którzy byli by po prostu kostruktorami. Chodzi przedewszystkim właśnie o zachowanie tych pozorów mag-golem a nie konstruktor-cyborg.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

My tu tak sobie rozmawiamy ale.... warto zorientować się, gdzie bedą rozgrywać się wydarzenia w powstającym nieoficjalnym dodatku do HOMM-IV o tajemniczej nazwie Eqilibrim (chyba dobrze napisałem?). Obecnie trwają rozmowy twórców projektu z Ubi Softem i fabuła HOMM-V może zależeć własnie od tego czy ów dodatek ujrzy światło dzienne.

SW: 'Equilibris' nie 'Eqilibrim' :P
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
My tu tak sobie rozmawiamy ale.... warto zorientować się, gdzie bedą rozgrywać się wydarzenia w powstającym nieoficjalnym dodatku do HOMM-IV o tajemniczej nazwie Eqilibrim (chyba dobrze napisałem?). Obecnie trwają rozmowy twórców projektu z Ubi Softem i fabuła HOMM-V może zależeć własnie od tego czy ów dodatek ujrzy światło dzienne.

Potraktujemy go jak WoG, jako ciekawą propzycję, która nie musi wymuszać czegoś konkretnego na fabule całej serii. Gdyby postąpić jak wsześniej wspomniałem odnośnie fabuły H5, to w ten sposób można nie tylko obinąć zeznadziejnego fabularnie H4, ale stworzyć H6 w tym właśnie nowym świecie całkowicie od nowa budując go. Jedynie można by zachować wątek nowych państw, ale inaczej ułożyć ich historię.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak możecie mówić, że Heroes4 jest niedokonany......
Przecież się stał. Zresztą są jeszcze fajne dodatki i 9 część M&M więc świata tego nie można pominąć.
Dyskryminujecie ten świat za to, że gra była słaba.....tak nie można.......
A zresztą świat ewoluje i w końcu stanie się inny od 4 części więc po co się wkurzać - nie widze powodu.........

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

ja mam taki pomysl zeby zostaly wydarzenia z H4 ale po nich nastapilo jakies zebranie magowi zalozenia takiego stowarzyszenia magow ktorzy mieli by za zadanie stworzenie wechikulu czasu i wrzuceniu do niego bohatera ktory mial by za zadanie zebrac armje i zapobiec zagrozeniu i w ten oto sposub bylo by nawiazanie i do 3 i 4
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Thompson:

Po częsci masz rację. Axeoth nie ma nic do tego ze skopcono fabułę, jednak większość przywiązała się do dawnego świata, który miał już jakąś historię, no i klimat.
Axeoth nie byłby wcale taki zły, gdyby nie pominięto jednego acz istotnego szczegółu - mapy świata. Mapa swiata jest tym brakującym elementem nadającym fabule swoistego klimatu. Nie wiemy gdzie są lądy, gdzie morza, gdzie granice państw. To jest własciwie jedno z istotniejszych brakujacych elementów, dochodzi jeszcze kilka błędów: mutacja Kreegans z Dejya, "wędrówki ludów" pomiędzy zamkami, wreszcie uproszczenie wielu elementów w tym drzewka technologii. Poza tym zbyt małe powiązanie z fabułą HOMM-III, tak naprawdę to dwie kampanie nawiązują do dawnej trójki: Prawdziwe Ostrze i kampania z Emilią Nighthaven walczacą przeciwko Gavinowi Magnusowi (dawnemu władcy Bracady), ewentualnie dochodzi jeszcze ta z Tarnum'em w tle. Reszta to jakieś epizody-widma. Czy ktos mi powie skad się wzięło nagle Królestwo Chanon? Kiedy rozgrywa się akcja poszczególnych dodatków. Dla mnie to czarna magia.
Mam wszystkie orginalne części HOMM-IV i nie było żadnej mapy, nawet w formie plakatu.
Zdaje się że M&M IX rozgrywa się w nowym świecie i własnie ta część posiada mapę jakiegoś kontynentu. Wygląda bardzo ładnie.

Mam nadzieję, że Fabrice uchyli wreszcie rąbka tajemnicy odnośnie fabuły.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 grudnia 2003     Świat Heroes of Might and Magic V Odpowiedz z cytatem

Thompson (cytat):
Nie wiem jak możecie mówić, że Heroes4 jest niedokonany......
Przecież się stał. Zresztą są jeszcze fajne dodatki i 9 część M&M więc świata tego nie można pominąć.
Dyskryminujecie ten świat za to, że gra była słaba.....tak nie można.......
A zresztą świat ewoluje i w końcu stanie się inny od 4 części więc po co się wkurzać - nie widze powodu.........

Ja wcale nie neguję istnienia świata z Heroes4, nawet jestem zwolennikiem pewnych rozwiązań tam zawartych(system magii). Po prostu cofamy się w czasie z całą fabułą H5 tak aby całkowicie związać ją z H3 i H4. Dzięki temu jeszcze nie roztaniemy się całkowicie ze starym światem, oraz na nowo odkryjemy nowy świat.
Cytat:
Czy ktos mi powie skad się wzięło nagle Królestwo Chanon? Kiedy rozgrywa się akcja poszczególnych dodatków. Dla mnie to czarna magia.
Mam wszystkie orginalne części HOMM-IV i nie było żadnej mapy, nawet w formie plakatu.
Zdaje się że M&M IX rozgrywa się w nowym świecie i własnie ta część posiada mapę jakiegoś kontynentu. Wygląda bardzo ładnie.

Bo jak już gdzieś wspominałem akcja M&M9 dzieje się na innym kontynencie niż H4, gdzie z tego co wiem istnieją takie państwa jak Aranorn, Palaedra czy Arcan.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.