Autor |
Wiadomość |
Sandro
Dołączył: 15 października 2002 Posty: 164
Skąd: kaLISZ
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Teraz jest szansa, by pomysły, które krążyły Wam po głowach od dawna urzeczysitniły się! Macie jakieś pomysły na nowe, ciekawe, nieznane dotąd serii HoMM istoty? Podzielcie się nimi! Opiszcie swoje potworki, a najciekawsze pomysły zostaną przekazane Ubisoftowi!
Tylko pomyślcie, istota wymyślona przez Jaskiniowca w powstajacej grze... Kierować nią podczas walki... Coś pięknego! Zachęcam, gorąca zachęcam do zaprzegnięcia inwencji do pracy :D.
___________ I.Am. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ok:-)
Lewiatan- latający wąż morski
Kraken- Ogromna osimiornica
Huzar- "nasza" kawaleria:)
Żywioł światła, żywioł mroku
Falaga- lekka piechota
Driada- kobieta z lasu :wink:
Hippogryf- pół-koń pół-ptak
Gnom, mroczny elf, wysoki elf
Walkiria- boska wojowniczka
Wikołak, Cień, Demogorgona
Smok piorunów, Żelazny smok, Ognisty smok
Rusałka, błędny ognik(M&M8), Lodowy smok
Golem lawy, Widmo(Specter z M:tG), Długołucznik,
Sukkub- Skrzydlata kobieta
Hakub- skrzydlata kobiata pół-wąż
Szczurołak, Ghul- trupożerca :)
Sfinks, Miotacz(Skimisher z Age of Empires2)
Ogromny robal(Wurm z M:tG)
Golem rycerz- ożywiona zbroja, Axeman - piechota z toporkiem
i kilka innych :D
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Nowe jednostki powiadasz?
Chyba trudno o jakieś nowe oryginalne stworzenia... dobrze by było się zastanowić nad wszelkimi dotychczasowymi stworzeniami (HOMM-I - HOMM-IV).
Możnaby wprowadzic co najwyżej nowe typy jednostek coś jak Sharpshooter czy Enchanter w AB... czyli jednostki z tzw. podwójnego upgrejdu.
Podobnie jak Sharpshooter czy Enchanter powinny one pochodzić z kilku róznych (w tym z dwóch lub trzech typów zamków). Do tego każdy z zamków powinien posiadać tego typu jednostkę. Ja to widzę w ten sposób:
Rampart:
Jednostka Sharpshooter (łucznicy, kusznicy, elfy)
Tower:
Jednostka Enchanter (mnisi, zeloci, magowie, arcymagowie)
Necropolis:
Jednostka Arcylisz [nie mylić z power liszem] (nekromacja mnichów i magów, lub upgrejd liszów) - po prostu najwyższa forma lisza. Do tego szansa na powodzenie przemiany w wyższa formę lisza powinna wynosić 30%. Ryzyko jednak mogłoby się opłacić ponieważ taka jednostka miałaby niezłe parametry.
To akurat moznaby wprowadzić dopiero do jakiegoś dodatku.
Jeszcze jedna jednostka chodzi mi po głowie:
Pamietacie dżinnów z HOMM-IV? To jest najgorzej zbalansowana jednostka w tej części gry. Ma za duże możliwosci, dlatego dżinny powinny ponownie rzucać zaklęcia losowo. Dałoby to mozliwośc wprowadzenia specjalnej jednostki najwyższego poziomu Master Genies, dla której nie byłoby generatora stworzeń, a jednostki otrzymywalibysmy tylko w skryptach (chata misji, startowa opcja wyboru, czy dodatkowa jednostka w zamku). Gracz miałby całkowitą kontrolę nad MasterGenies, która rzucałaby zaklęcia w sposób planowy. Jendostka posiadałaby własną księgę z czterema czarami standardowymi i cztery wolne sloty na dodatkowe scrolle (oczywiscie zaklęcia tylko do poziomu 3).
Haav Gyr:
Jeżeli możesz to podaj bardziej szczegółowe informacje na temat Twoich jednostek. Chodzi mi o sposób ataku, poruszania oraz jakies cechy szczególne (specyficzne własciwości). I jeszcze jedno nie zapozyczajmy jednostek z innych gier.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Do ty jednostek dołączam jeszcze kamiennego kolosa z głową o czterech twarzach(motyw ze straosłowiańskiego bóstwa Światowida) Każda twarz oznaczała by rodzaj rzucanego czaru np: 1 twarz zwykła w walce, druga twarz powodowała by jakieś wzmacnające zaklęcie obronne, 3 twarz rzucała by na przeciwnika klątwę, 4 specjalna twarz rzucała by czar "wyrok" ktoy działał by w następujący sposób, jeśli ten kolos zadawałby obrażenia np.50 punktów a atakowana jednostka miałaby mniej tych punktów, to mimo dodatkowej obrony została by zabita.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Do Haaralda ok, już wkrótce pierwszy komplet jednostek będzie podany wraz ze swymi specjalnymi właściwościami. Ale bez statystyk(punkty życia, obrona itp.) bo za dużo byłoby tego do przepisywania :wink:
Możecie ten post wyciąć później nieco:)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Oto moje dwie propozycje nowych jednostek do Herowsów:
Kanibal - regeneruje punkty życia po każdym ataku (ale nie odradza się tak jak wampir) pożera ofiary nie pozostawiając po nich ciał które mogłyby być wskrzeszone lub ożywione
Najemnik - jednostka raczej z wyższych poziomów, zawsze posiada pozytywne morale i szczęście nie działają na niego umiejętności bohaterów (np. taktyka)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Wszystkie te, które były w Disciples 2 a nie było ich w HoMM. A i trzeba przywrócić te które w H4 "gdzieś się zapodziały"... Chodzi mi m. in. o Wiwerny, Bazyliszki itd.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
Jeżeli możesz to podaj bardziej szczegółowe informacje na temat Twoich jednostek. Chodzi mi o sposób ataku, poruszania oraz jakies cechy szczególne (specyficzne własciwości). I jeszcze jedno nie zapozyczajmy jednostek z innych gier. |
Co do zapożyczeń to tego nie da się uniknąć, bo to nie herosi stanowią wyrocznię stworów;)
Ale rozwijam informacje dotyczące moich jednostek:
Lewiatan(Leviathan)
zdolności: Latanie, atak oddech-kwasu, odporność na wodę
Kraken(Kraken)
zdl: Atak wszystkich jednostek w około(jak hydra), ochrona przed wodą
Huzar(Hussar)
zdl: Obniża morale atakowanej jendostki o 1, na początku każdej rudy rzuca na siebie czar (Dispel) ropraszając ewentualne negatywne czary(max 4 razy podczas bitwy)
Żywioł światła(Light elemental)
zdl: Odporność na światło, atakuje promieniami słońca, latanie, jednostka nieżyjąca, eteryczność
Żywioł mroku(Dark elemental)
zdl: Odporność na mrok, atakuje mroczną mgłą, latanie i reszta to samo co żywioł światła, oba żywioły zadają sobie po 150% obrażeń.
Falanga(Phalanx)- zwykła jednostka przypominająca Squire z H4 czy pikmiera, uzbrojona w krótki miecz.
zdl: pierwsze uderzenie
Driada(Dryad)
zdl: Odporność na trucizny, ochrona prze ziemią, strzela zatrutymi strzałkami
Hipppogryf(Hippogriffin) albo raczej ryczerz na hippogryfie
zdl: Latanie, nie można uwięzić go na ziemi-efekt enta z H3
Gnom
zdl:odporność na czary kontrolujące umysł
Mroczny elf(Dark elf) - mroczny odpowiednik elfa z H3, strzela z kuszy
zdl: strzelanie, 10% szans na osłabienie przeciwnika
Wysoki elf(High elf) - kolejny elf, strzela z łuku
zdl: strzelanie, +5% uszkodzeń od sfery wody(lodowe strzały)
Walkiria(Valkyrie)
- Potrafi rzucić czar modlitwa(prayer), 15%odporność magicznej, latanie
po jej śmierci, pojawia się 1duch(walkirii) który, pozostaje niewidoczny aż do ataku na przeciwnika.
Wilkołak(Werewolf)
zdl: oczywiście regeneracja jak trol:),ochrona przed śmiercią
Cień wojny(War shadow)
zdl: eteryczność, 25% mniej obrażeń od magii, pierwsze uderzenie, atakowana jednostka zostaje pozbawiona na jedną rudę modyfikatorów do morale i szczęścia.
Demogorgona(Demogorgon)
- Jeszcze nie mam pomysłu, ale to na pewno mroczne stworzenie;)
Smok piorunów(Lightning dragon)
zdl: latanie, odporność na błyskawice, atak Oddech- piorun(efekt jak przy czarze łańcuch piorunów 3 wrogie jednostki max, muszą być blisko siebie)
Żelazny smok, taki żelazny golem wśród smoków(ale nie taki jak w H4)
zdl: 75% mniej obrażeń od magii, odporność na ogień,(wrażliwy na wodę), jednostka nieżyjca
Ognisty smok(Flame Dragon)
zdl: odporność na ogień, atak oddech- ogień, latanie,(wrażliwy na wodę)
Lodowy smok(Frost Dragon)
zdl: Odporność na wodę, atak oddech- mróz, 40% szans na zamrożenie ofiary na 1 rundę,(wrażliwy na ogień)
Rusałka(Naiad)
zdl: Latanie, 20% szans na oczarowanie ofiary(tylko lednostki ludzkie, i pół ludzkie)
Błędny ognik(Will of the wisp)
zdl: latanie, eteryczność, absorbowanie części mocy czaru rzuconego przez przeciwnika(ok.5%)
Golem lawy
zd: jednostka nieżyjąca, odporność na ogień, +5% do obrażeń od oparzeń,(wrażliwość na wodę)
Widmo(Specter)- duch upiór rycerza
zdl: Eteryczność, latanie, 10% szans na rzucenie strachu na przeciwniku, ochrona przed śmiercią, ochrona przed mrokiem
Długołucznik(Longbowman)- to taki łucznik jak Sharpshooter
zdl: daleki zasięg(im dalej tym więcej obrażeń), strzelanie
Sukkub(Succubus)
zdl: Latanie, odproność na czary kontrolujące umysł, atak krzykiem, 10% szans na ogłuszenie ofiary
Hakkub(Haccubus)
zdl: Latanie, 15% szans na oślepienie ofiary, ochrona przed mrokiem
Szczurołak(Wererat)
zdl: odporność na choroby, trucizny
Ghul(Ghoul)
zdl: Ochrona przez śmiercią, 10% na paraliż żywego przeciwnika, 5% więcej obrażeń przeciwko jednostkom nieumarłym(undeads)
Sfinks
zdl: latanie, 20% na rzucenie klątwy na przeciwnika, pierwsze uderzenie
Miotacz(Skimisher)
zdl: nie może zostać zablokowany(zawsze strzela, raczej miota), Krótki zasięg, brak ujemnego modyfikatora w walce wręcz
Robak ziemny(Earth Wurm)- porusza się pod ziemią, jak elementy ziemi w h4
zdl: Odporność na truciznę, ochrona przed ziemią, 30% szans na osłabienie ofiary
Golem rycerz(Knight Golem)
zdl: istota nieżyjąca, 30% odporności na obrażenia magiczne, brak morale
Topornik?;)(Axeman)
zdl: 5% szans na obniżenie obrony przeciwnika
A teraz skorowidz, do niektórych właściwości:
-Ochrona przed....90% na niepowodzenie pierwszego ataku z danego żródła.(działa raz podczas walki)
-Odporność na .....całkowita odporność na obrażenia z danego źródła
-5% odproności na.....5% szans na nie odniesienie obrażeń czy innego skutku(czaru)
-Eteryczność to stworzenia bez ciał w postaci duchów, zjaw czy w postaci żywiołów, takie stworzenia odnoszą mniej obrażeń w walce wręcz czy też poprzez atak strzał, odpowiednio 5% i 15% mniej
-Atak oddech- atak za pomocą jakoś podmuchu, działa na więcej jednostek, znajdujących się blisko siebie.
Do statystyk jednostek trzeba włączyć jeszcze jedną a mianowicie żródło(jak w Disciples)Np: taki tytan strzelający piorunami miałby żródło powietrza, a taki piknier żródło po prostu broń. To uatrakcyjniłoby rozgrywkę:)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Manticore
Dołączył: 26 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Hmmm nowe jednostki - to ja może wkleje fragment wypowiedzi z innego topicu. Właściwie to nei są to całkowicie nowe jednostki, ale takie chciałbym widzieć w heroesie 5:
Rampart
Poziom 1
a) Rusałka
-> Driada - jednostka strzelająca, dodatnie modyfikatory na terenach leśnych, ujemne na otwartych przestrzeniach
-> Sirina - 10% szans na zauroczenie ( paraliż na 2 tury ) wrogiego oddziału
b.) Krasnolud
-> Krasnolud berserker - zwiększona szybkość, dwa ataki
-> Krasnolud saper - strzela pociskami o zasięgu rażenia dwóch pól ( damage trza by zredukować ) oraz posiada zaklęcie land mine ( miny rozmieszcza się wedle własnego uznania, a nie losowo )
Poziom 2
a.) Elf
-> Tancerz Wojny - do walki wręcz, duża szybkość, zawsze kontratakuje
-> Łucznik Wyborowy - strzela dwa razy
b.) Pegaz
-> Zwiadowca - zwiększona szybkość, zredukowany defense, odkrywa o 1 pole więcej na mapie przygody ( jak luneta ), raz dziennie zaklęcie "Visions"
-> Ciężka Jazda - większy defense i damage, zredukowana prędkość
Poziom 3
a.) Gryf
-> Gryf Królewski - jak w heroes 3
-> Gryfi Jeździec - dwa ataki, jeden kontratak
b.) Jednorożec
-> Bojowy Jednorożec - jak w homm3 tyle że bez oślepienia
-> Mistyczny Jednorożec - zredukowane statystyki bojowe, 50 % odporności na magię, 10% szans na rzucenie jednej z klątw do 2 poziomu czarów włącznie (oślepienie, nieszczęście, morowe powietrze itp. )
Poziom 4
a.) Ent
-> Ent Niszczyciel - potrafi niszczyć mury w bezpośrednim ataku oraz wyrywać tak zwane "obstacle" i ciskać nimi we wrogów ( kto pamięta szturm na Isengard przyzna mi rację )
-> Drzewiec - jak w homm3, tyle że dostaje dodatnie modyfikatory w lesie ( jak Driady )
Poziom 5
a.) Czarodziejski Smok
-> Smok Białej Magii - zna na eksperta czary defensywne i błogosławieństwa
-> Smok Czarnej Magii - specjalizuje się w czarach ofensywnych
INFERNO
Poziom 1
a.) Diablik
-> Chowaniec - kradnie manę jak w homm3
-> Pomiot Chaosu - można poświęcić oddział i przyzwać na czas walki określoną liczbę demonów ( w zależności od liczebności oddziału )
b.) Gog
-> Magog - kula ognia ( nie rani jednostek odpornych na ogień )
-> Pomniejszy Demon - walka wręcz, ognista aura zadająca 20 damage na rundę każdemu kto stoi w promieniu heksa ( taka ognista fosa naokoło jednostki )
Poziom 2
a.) Demon
-> Bies z Otchłani - lepsze staty, oprócz tego może raz na walkę rzucić ognistą kulę
-> Rogaty Demon - szarża zakończona uderzeniem rogami ( bonusowy damage zliczany jak u czempionów w homm3 )
b.) Ogar Piekieł
-> Cerber - jak w homm3
-> Ognista Bestia - zieje ogniem ( damage przez dwa pola ), 10% szans na spowicie wrogiego oddziału całunem płomieni ( x damage od ognia na rundę w zależności od liczebności oddziału )
Poziom 3
a.) Pit Fiend
-> Demon Lord - wskrzesza demony, lepsze staty
-> Abyss Keeper - lepsze staty, co dwie tury otwiera wrota do sfer niżyszch i przyzywa losowo 1 istotę z Inferno ( im wyższy poziom jednostki tym mniejsza szansa na przyzwanie )
b.) Wojownik Chaosu ( czarna zbroja, miecz dwuręczny )
-> Upadły Paladyn - dwa ataki, -1 do morale przeciwnika, w promieniu 5 heksów wszystkie demony otzrymują dodatnie modyfikatory do statystyk
-> Mroczny Łucznik - miota zatrute strzały ( trucizna jak u wiwerny )
Poziom 4
a.) Ifryt
-> Sułtan Ifrytów - jak w homm3
-> Strażnik Ognia - gorsze statystyki, każdy rzucony czar ze szkoły ognia obraca się przeciwko wrogowi
Poziom 5
a.) Diabeł
-> Książe Ciemności - może teleportoważ się w dowolne miejsce na polu bitwy, raz na walkę może zasnuć ciemnością obszar 5x5 heksów, paraliżując jednostki wroga na dwie tury ( coś jak cloud of confussion z homm4 ), brak kontrataku ze strony wroga
-> Pan Nienawiści - raz na walkę może rzucić mass sorrow, nienawidzi wszystkich żyjących stworzeń ( +30% damage oprócz undead, mechanical, elemental etc. )
V DUNGEON
Poziom 1
a.) Troglodyta
-> Kopacz - kopanie gralla zabiera jedynie połowę ruchu, odporny na oślepienie, potrafi zrobić podkop pod wrogimi murami ( oddziały mogą przechodzić tak jakby w murze byłą wyrwa )
-> Wojownik - lepsze staty, odporność na oślepienie ( jak w homm3 w sumie )
b.) tu na razie nie mam sensownej koncepcji :/
Poziom 2
a.) Harpia
-> Harpia Wiedźma - jak w homm3
-> Ciernista Harpia - ciało i skrzydła pokryte ostrymi naroślami, atakujący otrzymuje obrażenia ( 3 x ilość harpii w oddziale ), ponadto 5% szans na zakażenie ( plaga jak u zombiaków )
b.) Meduza
-> Królowa Potępionych - potrafi przyzywać zombi ( 2 x ilość meduz w oddziale ), zatruwa w bezpośrednim ataku
-> Pani Posągów - zamienia w kamień w bezpośrednim starciu ( jak w homm3 ), potrafi z wskrzeszać z poległych kamienne golemy
Poziom 3
a.) Złe Oko
-> Obserwator - podczas trafienia, wrogi oddział zostaje przeklęty losowym czarem, niweluje działanie zasłony mroku, na mapie przygody widać szczegółowe informacje o wrogu
-> Gaut - Wysysa życie przy trafieniu ( podobnie jak Vampire Lordy w homm3 )
b.) Minotaur
-> Pan Krwi - lepsze staty, maksymalne morale, po trafieniu 20% szans na wpadnięcie w krwawy szał ( aktywują się czary: szał, berserker, bloodlust, slayer, counterstrike, haste ), który trwa przez 5 tur - po zakończniu następuje zmęczenie ( slow i weakness ).
-> Wódz Wojenny - lepsze staty, sprzymierzone oddziały w promieniu 5 heksów otrzymują + 1 do speeda, +5 do ataku i defensa, + 2 do morale oraz odporność na zaklęcia oddziaływujące na umysł.
Poziom 4
a.) Mantikora ( najlepsza jednostka w grze :mrgreen: )
-> Uskrzydlona Groza - wywołuje strach w pomniejszych istotach ( level 1 i 2, działa jak u Azure Dragonów homm3:AB i SOD ), atakując zatruwa, 20% szans na pożarcie części oddziału ( efekt jak przy wzroku meduzy z homm4, ponadto odzyskuje przez to HP ), 5% szans na wpadnięcie w beserker
-> Chimera ( tak naprawdę to chimera powinna mieć 3 głowy - węża, kozła no i lwa ) - losowy efekt przy trafieniu ( 30% szans ogłuszenie, 30% szans na zatrucie, 30% szans na całun płomieni, 10% szans na obrażenia od kwasu - jak u Rust Dragonów ), atak na trzy przyległe pola ( jak Cerbery z homm3 )
Poziom 5
a.) Młody Smok
-> Czarny Smok - atakuje przez dwa pola, całkowita odporność na magię, czyli jak w herosie 3
-> Czerwony Smok - odporność na ogień, 15% szans na Inferno przy ataku ( moc zaklęcia do ustalenia ), ognista tarcza, atakuje przez dwa pola
To apropos trzech zamków - naturalnie jest to zarazem drzewko technologii, które polega wpierw na wybraniu jednostki na danym oziomie, następnie na wybraniu jej upgradu. Jesli chodzi o rekomendacje do UbiSoftu to kładę szczególny nacisk na manntikorę :mrgree: - bardzo bym chciał by powróciła....
Pozdrawiam :)
Manticore
___________ Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
A moim skromnym zdaniem taki system ala Disciples, jest nie dobry dla herosów. Już bardziej przychylałbym się do propozycji Haaralda, gdzie mamy 2 ulepszenia ale po koleji. A powodem tego jest sukces H3, gdzie dostaliśmy najbardziej zbalansowane zamki/stworzenia. Nasz sukces w grze opierał się przede wszystkim na naszych strategiczno-taktycznych umiejętnościach, a nie na odpowiednim wyborze upg. jednostek. Należy pamiętać że w Disciples do budowy budowli wykorzystywało się tylko złoto, a w herosach są jeszcze inne surowce. Gdyby jakiegoś na daną chwilę brakło, to zostalibyśmy zmuszeni i tak do określonego wyboru jednostki.(więc cały sens wyboru zostałby niwelowany, poza tym już w h4 mialiśmy wybór i jak się to skończyło wszyscy wiemy)
Mam dwa pytanka też odnośnie tych jednostek Manticore'a
Co to jest Sirina?(nie przypadkiem syrena?)
Popełniłeś ten sam błąd co tłumaczący na polski nazwy stworów w H3,
Chimera to całkiem inne stworzenie, dośc znacznie różniące się od mantykory.(odsyłam do Mitów greckich)
Do moich nowych jednostek dołaczam:
Kobold(Kobold)
zdl:ochrona przed ziemią, atakuje dwa razy
Templariusz(Templar)- kapłan mroku
zdl: strzelanie, ochrona przed światłem, czary: spowolnienie, mroczna aura, mroczna mgła(ogranicza widzenie)
Akolita(Acolyte)- kapłan światła
zdl: strzelanie, ochrona przed mrokiem, czary: gejzer(pod przeciwnikiem wybycha gorący strumień wody), rozświetlenie(neguje mroczną mgłę), aura światla.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Manticore
Dołączył: 26 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Już odpowiadam:
Cytat: |
Co to jest Sirina?(nie przypadkiem syrena?) |
Sirina - pomysł zaczerpnięty z Forgotten Realms, gdzie właśnie taka istota występuje - proponuję zagrać w Baldur's Gate to dowiesz się nieco więcej.
Cytat: |
Nasz sukces w grze opierał się przede wszystkim na naszych strategiczno-taktycznych umiejętnościach, a nie na odpowiednim wyborze upg. jednostek |
W Disciples nigdy nie grałem więc nie wiem jak tam ten system wygląda :), ale zauważ że każdy upgrade wiąże się z nabyciem przez jednostkę unikalnych zdolności, przez co gracz może eksperymentować z doborem armii i opracować własne unikalne drzewko rozwoju. Budowanie jednostek w Heroesie 3 jest jedynym elementem, który mi się do tej pory znudził :) ( choć i tak sięgam po niego częściej niż po czwórkę :P )
Cytat: |
Popełniłeś ten sam błąd co tłumaczący na polski nazwy stworów w H3,
Chimera to całkiem inne stworzenie, dośc znacznie różniące się od mantykory.(odsyłam do Mitów greckich) |
Popełniłem celowy błąd i doskonale wiem, ze mantikora ( która notabene nie pochodzi z mitologii greckiej, a hinduskiej bodajże ) nie ejst tym samym stworem co Chimera. Ale wszak nie musimy ściśle trzymać się mitologii, która tak właściwie nie ma prawa bytu w świecie fantasy :). Ja to ująłem w ten sposób - chimera ( wspomniałem chyba że ma trzy głowy - choć w sumie, co system fantasy to inna wersja :/ ) powstała dzięki czarnej magii zastosowanej na mantikorze. W rezultacie wyrosły jej dwie dodatkowe głowy, no i pozostałe partie ciała zostały nieco zmodyfikowane. Inny wygląd + inne właściwości + inna nazwa = inny stwór. Tylko pochodzenie to samo = czarna magia. Więc nie ma błędu w tłumaczeniu, wszystko to kwestia odpowiedniej interpretacji i umotywowania.
.....Jeszcze jakieś obiekcje ??
Pozdrawiam :)
Manticore
___________ Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Mam pomysł taki, żeby magowie w Tower (czy czymś takim) byli zróżnicowani na władających magią powietrza, ziemi, wody i ognia...
Wiązało by to się z rozbudową struktur zamku.
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Faramir
Dołączył: 24 października 2002 Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ale fajniusi topic :)
Ode mnie tylko dwie propozycje jednostek, z czego jedna (częściowo) już padła. Chodzi mi o takiego topornika, który na śmierć przypominałby wikinga (graliście w Settlers 4? Właśnie o takiego Wikinga mi chodzi) rude zmierzwione włosy wystające spod hełmu, spity wygląd, lekko przygruby... mmm, mniodzio po prostu to byłby dla mnie. I jeszcze z jakimś ładnym toporkiem mógłby być i, dajmy na to, atakować dwóch przeciwników obok siebie poprzez poziomy atak toporem.
A teraz druga propozycja.
Trubadur
Uzbrojony w lutnię i jakiś mały mieczyk, zaadaje bardzo mało obrażeń. Jednak posiada specjalną zdolność, którą może wykonać ra na turę, zamiast ruchu (tak jak Dżin w H3 mógł czarować, albo atakować) a zdolnością ową byłby... śpiew. I tu mielibyśmy dwie możliwości, albo śpiew odziałujący na nasze jednostki, czyli jakieś podniosłe hymny, opiewające siłę naszej armii, co podnosiło by morale, albo też drugą opcję - gnojenie przeciwników. W tym wypadku wykrzykiwałby sprośne piosenki pod adresem swych wrogów, przez co Ci wpadaliby w szał, i tym samym, kilka losowych jednosek przeciwnika (istoty niższych poziomów byłyby bardziej podatne na prowakację Trubadura) wpadałoby w szał, taki jak u berserkerów w H4, przez co gnali by ile sił do przodu. Pojawienie się takiej jednostki mogłoby wprowadzić wiele ciekawych możliwości taktycznych. Proponowałbym go jako na dość drogą jednostkę, możliwą do wynajęcia tylko w miejscach na mapie (a najlepiej w Karczmie, o której napisze w innym temacie) i to też nie zawsze. Życia miałby nie za wiele, ale posiadałby zdolność całkowitej negacji obrażeń, tj. niekiedy udawałoby mu się uciec przed ciosem przeciwnika. Widzę to w ten sposób: Gdy ktoś do niego strzela, bądź próbuje go zabić, on automatycznie ma 15% szans, aby uniknąć obrażeń, odsuwając sie o jednego heksa do tyłu.
___________ Często i gęsto! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Byle Jaszczuroludzie się pojawili......
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
A moim skromnym zdaniem taki system ala Disciples, jest nie dobry dla herosów. Już bardziej przychylałbym się do propozycji Haaralda, gdzie mamy 2 ulepszenia ale po koleji. A powodem tego jest sukces H3, gdzie dostaliśmy najbardziej zbalansowane zamki/stworzenia. |
Chyba źle mnie zrozumiałeś, z tym podwójnym upgrejdem to chodziło mi o tzw. specjalne jednostki podobnie jak to było w AB, tyle że po jednej na każdy zamek aby gra była dobrze zbalansowana.
Przedstawiony kocept Manticore'a dotyczy wszelkich jednostek w zamkach. I ten pomysł mi się podoba bo daje duże możliwości wyboru i stworzenie własnych zestawów armii. Jego jedyną wadą, której się niestety nie da uniknąc jest zbyt duza różnorodność (wada i zarazem zaleta), choc cześciowo da się to rozwiązac zwiekszajac liczbę slotów.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Manticore (cytat): |
Sirina - pomysł zaczerpnięty z Forgotten Realms, gdzie właśnie taka istota występuje - proponuję zagrać w Baldur's Gate to dowiesz się nieco więcej.
|
Grałem :) Tyle że w w termionologii bestii FR jest sporo że tak powiem nadużyć, mnóstwo nazw jest czysto zmyślonych, tylko dlatego że jakaś bestia występuje w trzech(wilk-worg) różnych odmianach, a czasami niektóre stwory są jakby z innej bajki(Mykonid, łupieżca umysłu z BG2)
Cytat: |
W Disciples nigdy nie grałem więc nie wiem jak tam ten system wygląda :), ale zauważ że każdy upgrade wiąże się z nabyciem przez jednostkę unikalnych zdolności, przez co gracz może eksperymentować z doborem armii i opracować własne unikalne drzewko rozwoju. Budowanie jednostek w Heroesie 3 jest jedynym elementem, który mi się do tej pory znudził :) ( choć i tak sięgam po niego częściej niż po czwórkę :P ) |
Taki właśnie upgrade jest w Disciples gdzie wiwrena zamienia się w drakolicza, a diabeł w demona potem w molocha itd.
Mnie chodzi jedynie o zachowanie orginalności herosów, wiem że takie ulepszanie jednostek jest fajne, ale zauważ że pewne nazwy tych stworów są nieco naciągane:) Bo skoro wciąż grasz w H3, to wiesz że tak radykalnych zmian nie ma po ulepszeniu.
Cytat: |
Popełniłem celowy błąd i doskonale wiem, ze mantikora ( która notabene nie pochodzi z mitologii greckiej, a hinduskiej bodajże ) nie ejst tym samym stworem co Chimera. Ale wszak nie musimy ściśle trzymać się mitologii, która tak właściwie nie ma prawa bytu w świecie fantasy :). Ja to ująłem w ten sposób - chimera ( wspomniałem chyba że ma trzy głowy - choć w sumie, co system fantasy to inna wersja :/ ) powstała dzięki czarnej magii zastosowanej na mantikorze. W rezultacie wyrosły jej dwie dodatkowe głowy, no i pozostałe partie ciała zostały nieco zmodyfikowane. Inny wygląd + inne właściwości + inna nazwa = inny stwór. Tylko pochodzenie to samo = czarna magia. Więc nie ma błędu w tłumaczeniu, wszystko to kwestia odpowiedniej interpretacji i umotywowania. |
Tu nie chodzi o trzymanie się jakieś konkretnej mitologii, tylko o logikę bo w ten sposób można z jaszczóroczłeka zrobić smoka, po trzech upg.
Co do chimery to ma jedną głowę, plus ogon z głową węża, ma coś jeszcze z kozy ale dokładnie już nie pamiętam. Zresztą to tak jakby mówić że Scylla i Hydra to prawie to samo bo mają po kilka głów.
Thompson: Różni magowie żywiołów, owszem ale mnie to bardziej pasowałoby do nowych klas bohaterów(Conjurer, Pyromancer, Celestialist, Rune Master):)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Manticore
Dołączył: 26 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cytat: |
Mnie chodzi jedynie o zachowanie orginalności herosów, wiem że takie ulepszanie jednostek jest fajne, ale zauważ że pewne nazwy tych stworów są nieco naciągane:) Bo skoro wciąż grasz w H3, to wiesz że tak radykalnych zmian nie ma po ulepszeniu.
|
Na nazwę zawsze znajdzie się pomysł ;), a w heroesie 3 po upgradzie niekiedy prawie wogóle nie ma zmian ( patrz drzewiec ) to fakt. Ale ja wiem czy to dobrze ? Moim zdaniem autorom zabrakło koncepcji - po prostu nie potrafili wymyśleć czegoś sensownego, ja sądzę że większość moich pomyslów na upgrade jest w miarę logiczna i dodałaby nieco różnorodności jednostkom.
Cytat: |
Tu nie chodzi o trzymanie się jakieś konkretnej mitologii, tylko o logikę bo w ten sposób można z jaszczóroczłeka zrobić smoka, po trzech upg.
|
No widzisz, ale logika w świecie fantasy to pojęcie ździebko abstrakcyjne - prawda, nie można przeginać, ale jeśli zarzucasz brak logicznej spójności mojemu pomysłowi na upgrade mantikor do chimer, to jak wytłumaczysz dajmy na to kolorowanie smoków w homm3 :) ( mam na myśli czerwony -->czarny, zielony--> złoty ). Logiczne to nie było, ale jakoś graczom pasowało ( przynajmniej mnie :P ). A wracając do mantikory i chimery to zwróc uwagę, że stwory są do siebie podobne...i jedna i druga jest hybrydą kilku stworzeń ( w obu przypadkach lwa ), więc czemu jedna nie mogłaby być upgradem drugiej ?
Cytat: |
Co do chimery to ma jedną głowę, plus ogon z głową węża, ma coś jeszcze z kozy ale dokładnie już nie pamiętam. |
Kopyta kozy z tego co pamiętam, jednakże ja posiłkowałem się innym niż mitologia źródłem w tym wypadku - mianowicie podręcznikiem do Warhammera, który ma swój bestiariusz mitycznych stworzeń :). W innym podręczniku ( Erthdawn ) widziałem krasnoludy [...]ocenzurowane by jOjO za nieobyczajność! i elfy z zazrostem ( dla mnie zgroza ), więc jak się okazuje wszysto zależy od wyobraźni twórcy i koncepcji świata przedstawionego. Mi się podoba upgrade mantikor do chimer, więc taką propozycję wysunąłem, Tobie naturalnie podobać się nie musi ;)
Pozdrawiam :)
Manticore
___________ Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Manticore (cytat): |
No widzisz, ale logika w świecie fantasy to pojęcie ździebko abstrakcyjne - prawda, nie można przeginać, ale jeśli zarzucasz brak logicznej spójności mojemu pomysłowi na upgrade mantikor do chimer, to jak wytłumaczysz dajmy na to kolorowanie smoków w homm3 :) ( mam na myśli czerwony -->czarny, zielony--> złoty ). Logiczne to nie było, ale jakoś graczom pasowało ( przynajmniej mnie :P ). A wracając do mantikory i chimery to zwróc uwagę, że stwory są do siebie podobne...i jedna i druga jest hybrydą kilku stworzeń ( w obu przypadkach lwa ), więc czemu jedna nie mogłaby być upgradem drugiej ?. |
Już wyjaśniam, otóż te smok sa podobne, to raz, różnią się tylko właściwościami których nie widać to dwa, trzy to to że wszystkie te smoki występuję w bestiariuszach różnych systemów, a czwarte, chyba najbardziej przekonujące że wszystkie są smokami czyli należą do jednego gatunku stworzeń(nawet w świecie fantasy istnieje logika, istnieją podziały na gatunki i rasy) A chimera i mantykora no coż.. niech każdy to osądzi sam. Jeśli stwierdzimy że to jest możliwe bo to świat fantasy, to po co ludzie od kikudziesięciu lat tworzą się systemy RPG. Świat fantasy też musi rządzić się jakimiś prawami.
Cytat: |
Kopyta kozy z tego co pamiętam, jednakże ja posiłkowałem się innym niż mitologia źródłem ......
|
Mam :) Ciało kozy, głowa lwa, wąż-ogon ale co najważniejsze to upiór, zjawa, jak dla mnie dość daleko jej do mantykory, tak samo daleko jak gryfowi do pegaza, w dodatku mantykora powinna mieć dla ścisłości skrzydła ptasie nie błoniaste jak w H3:) ale to już szczegół.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 14 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Moje pomysły???
Przede wszystkim jednostka bombardująca... brzmi trochę dziwnie, ale powinno być coś, co nie musi wylądować, żeby zaatakować... nie musi to być jednostka nowa - taki ptak gromu zamiast siadać może po prostu przelecieć nad oddziałem wroga i przygrzać mu piorunem. Ewentualnie można uzbroić jakiegoś roka w bomby :-)
Inny pomysł - jednostka poruszająca się pod ziemią, czyli czerw (taka wielka dżdżownica dla niezorientowanych)... Czerw poruszałby się wolno, ale przeszkody dla niego by po prostu nie istniały (ewentualnie by go jeszcze spowalniały - musi gość głępiej ryjnąć, żeby się dalej przedostać).
Umiejętności specjalne - np. tworzenie rozpadlin, fos czy inne prace ziemne - stworzenie np. 4 pól przeszkody spowalniającej jednostkę (tak jak fosa) zajmowałoby mu turę; w tym samym czasie mógłby wykonać 2 pola nie do przejścia. Inna fajna możliwość - naruszanie konstrukcji murów (tak jak cyklop, tyle że działa bezpośrednio :-) )
W HoM&M do tej pory brakowało jednostek z zatrutymi strzałami oraz unierachamiających na odległość (po strzale).
Bardzo mi się podoba idea czołgów parowych czy saperów z Warcrafta, ale to raczej nie przejdzie (a szkoda :(; tak nawiasem mówiąc to skoro na statkach walają się kule armatnie, to czego te armaty nigdy nie są stosowane :?: )
Przydałyby się też mumakile (z wieżyczką strzelającą na grzbiecie),
jakieś wielkie jaszczurki, na których jeździliby orkowie (tak jak żołnierze Imperium na planecie Tatooine w Gwiezdnych Wojnach),
kawaleria na dwunożnych gadach (mało wytrzymałości, ale najszybsza - po ataku wykonuje drugi ruch, z tym, że nie może już zaatakować; taka lądowo harpia mogąca po ataku uciec na dowolne pole (w swym zasięgu)) - jeźdźcami mogłyby być np. gobliny.
W Infeno brakowało mi zawsze latającego demona (podobnego zresztą do gargulca, tyle że z jakimś fajnym, ognistym mieczem i jakimś przerażającym spojrzeniem - niech np. może oślepić jednostkę na turę).
A smoki wielogłowe - wiem, że kilka głów to domena hydr i cerberów, ale wyobrażacie sobie smoka ziejącego trzema głowami na w sumie 6 pól! miodzik :P
Co jeszcze - o wielu moich pomysłach już wspomniano (lodowy smok - ja bym go nazwał srebrnym, wikingowie, walkirie), więc nie będę się powtarzał. Co do wilkołaków, to dodam, że mogłyby zabite przez siebie jednostki (tylko humanoidalne) dołączać do swych szeregów. Taki ognik dodawałby co turę ileś tam many swemu bohaterowi itd.
Można by też dla każdego zamku dać jaką specjalną katapultę czy inną machinę. I tak diabły strzelałyby kulami ognistymi, natura "zasadzałaby" nasiona pewnej szybko rosnącej rośliny na murach zamków (a ta roślina rosnąc kruszyłaby je), martwiaki zatruwałyby cały obszar za murami, barbarzyńcy mieliby po prostu "kawał pocisku burzącego" :) , a katapulta ludzi strzelałaby podwójnie. Magom można by dać jakąś magiczną machinę (z efektem np. osłabiającym) itd. ...
Tak przy okzaji jedna uwaga - nigdy nie rozumiałem, dlaczego ,pozostająca przecież przez cały czas w powietrzu, jednostka, taka jak dżin, ifryt czy rusałka, nie może zatrzymać się nad przeszkodą - przecież nie staje na nogach czy czymś, co je zastępuje!
A i przypomniałem sobie, że brak jest olbrzymich pająków (co to za fantasy bez wielkich ośmionogich :P );
rasie zwanej morloki (czy jakoś tak) - raz jeden widziałem te istocie w jednej grze planszowej, ale jakoś mi strasznie pasują do klimatów w stylu Dungeon. Coś takiego jak Gollum z Władcy, tyle że ludzkich rozmiarów (to znaczy jakby się wyprostowało, bo normalnie łazi jak pająk przy ziemi :) ) - byliby jednostką sprowadzjącą okropnego pecha na zaatakownych przez siebie, a poza tym łatwo by się odradzali (czary wskrzeszające i leczące działają dwa razy skutzeczniej w ich przypadku), nie lubią światła i błyskawic (pewnie dlatego tak przy ziemi łażą :P ).
aha - jak wilkołaki, to i niedźwiedziołaki by się zdały... (silniejsze od tych ostatnich, ale słabiej zarażające).
I może by jeszcze wrzucić kostuchy - wyglądające podobnie do upiorów z H3, tyle, że z kosami; atakujące wyłącznie zdolnością specjalną - śmiertelnym przerażeniem (coś jak gorgony z H3, tyle że nie działa na demony i martwych).
I może by jakiś słowiański akcent i np. wprowadzić strzygi???
Poz tym powinno się zwiększyć asortyment golemów (może gliniane, srebrne itd. - to co było w H4 to zdecydowanie za mało - poziom musi wrócić przynajmniej do H3)
No i chyba nie trzeba dodawać, że powinny wócić wszystki jednostki z wcześniejszy HoM&M.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Defender: Mniej-wiecej jak crusader ale jesli stoi przy twojej innej jednostce i ta zostanie zaatakowana, to defender dostaje darmowy atak w agresora.
http://www.wizards.com/dnd/images/cw_ag/75426.jpg
Impostor: Jesli dostanie czarem od przeciwnika to mozesz natychmiast rzucic ten sam czar w dowolny cel.
http://www.wizards.com/dnd/images/cw_ag/75431.jpg
Cutter: Jesli zostawisz jakies cuttery do pilnowania tartaku to kazdy daje 5% ze kazdego dnia dostaniesz o 1 drewna wiecej. (jesli jest ponad 100% to dostajesz 1 drewno na pewno i byc moze wiecej).
http://www.wizards.com/dnd/images/cw_ag/75446.jpg
Blasphemy: Odporny na czary unieruchamiajace i spowalniające. Atakuje do 2 celow.
http://www.wizards.com/dnd/images/draco_gallery/75648.jpg
Mesmer: Kazda jednostka ktora go zaatakuje traci nastepny ruch.
http://www.wizards.com/dnd/images/boed_gallery/75028.jpg
Nightwing: Jesli zaatakuje moze przyssac sie do jednostki. Taka jednostka zamiast swojego ruchu ma okreslona szanse na wyrwanie sie, co zuzywa jej caly ruch, podczas gdy nightwing zamiast wykonywac swoje ruchy spokojnie wysysa krew czyli zywotnosc.
http://www.wizards.com/dnd/images/ud_gallery/52076_CN.jpg
Cave Troll: Regeneruje obrazenia co runde, zieje ogniem na 2 pola, atakujace go istoty dostaja obrazenia (przez kolce).
http://www.wizards.com/dnd/images/ud_gallery/52081_CN.jpg
Negator: Jego obecnosc na polu bitwy oznacza, ze przeciwnik (heros) nie bedzie podczas tej bitwy mogl rzucic kilka losowych czarow ktore zna.
http://www.wizards.com/dnd/images/ud_gallery/52090_CN.jpg
Skinflayer: Zuzywając swoj ruch moze sie przeksztalcic w dowolną jednostke 1 lub 2 poziomu która zajmuje 1 pole (czyli nie moze np w wolf riderów).
http://www.wizards.com/dnd/images/ud_gallery/52110_CN.jpg
Merfolk: Raz na walkę mogą rzucic trójzębem co zadaje spore obrazenia, potem muszą walczyc wręcz. Jesli bitwa toczy sie w poblizu morza, rzeki lub jeziora, ich zdolnosci rosną znacząco.
http://www.wizards.com/dnd/images/ud_gallery/52119_CN.jpg
Elementalist: Co runde przywoluje jakiegos zywiołaka do twojej armi, dziala to tylko w walce.
http://www.wizards.com/dnd/images/mhbk_gallery/76950_CN.jpg
Ripper: Jesli wykona atak i nie zuzyje przy tym calego ruchu, to ten ruch ktory mu zostal moze wykorzystać po ataku. (ta zdolnosc powinna pojawic sie tylko wtedy jesli atakowanie jest wykonywane jednoczesnie przez obie strony, jak w h4, inaczej bedzie zbyt potezna)
http://www.wizards.com/dnd/images/mhbk_gallery/76957_CN.jpg
Killercroc: Plusy do walki na bagnach. Odporny na trucizny.
http://www.wizards.com/dnd/images/mhbk_gallery/76962_CN.jpg
Oculon: W walce powiela umiejetnosc eagle eye.
http://www.wizards.com/dnd/images/mhbk_gallery/76966_CN.jpg
Tombdog: jedynie ciut lepszy od szkieleta. Umiejetnosc nekromancja tworzy wlasnie ich a nie szkielety jesli zabite sa jednostki zajmujace 2 pola a nie jedno (smoki, gryfy, pegazy, wilki itp).
http://www.wizards.com/dnd/images/mhbk_gallery/76982_CN.jpg
Creeper: Pluje jadem (atak na krótka odleglosc ale zadaje tez uszkodzenia obrony) oraz moze zostawiac na polach pajeczyny które spowalniaja znacznie wszystko co w nie wlezie).
http://www.wizards.com/dnd/images/mhbk_gallery/76983_CN.jpg
|
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
o rany! oglądanie tego o północy to był zły pomysł :P
teraz chyba nie zasne :D
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
i dalej:
Sentinel: jesli zabije jednostke ktora atakowal to dostaje dodatkowy ruch.
http://www.wizards.com/dnd/images/mof_gallery/MonFaePG60.jpg
Swallower: Zabite przez niego jednostki nie moga byc przywrócone w zaden sposób (chyba ze swallower zostanie zabity przed koncem bitwy)
http://www.wizards.com/dnd/images/mof_gallery/MonFaePG82.jpg
Giant Spider: Przechodzi przez mury a przy obronie zamku moze zalepić pajeczyną zniszczony fragmentu muru.
http://www.wizards.com/dnd/images/mof_gallery/MonFaePG80.jpg
Burrower: Jak cutter, ale w kopalni kamieni.
http://www.wizards.com/dnd/images/mof_gallery/MonFaePG58a.jpg
Dekanter: Jak goblin ale jesli cala jednostka zginie to wybucha.
http://www.wizards.com/dnd/images/mof_gallery/MonFaePG53.jpg
Vermiurge: otacza go chmara owadów co zadaje obrazenia i zmniejsza skutecznosc ataku i obrony innym jednostkom (tez przyjaznym)
http://www.wizards.com/dnd/images/EPIC_Gallery/Gallery5a/44163_C5_vermiurge.jpg
Atropal: undead, zaraża jednostki paskudną chorobą ktora przekształca je w zombie.
http://www.wizards.com/dnd/images/EPIC_Gallery/Gallery5a/44165_C5_atropal.jpg
Risen Giant: undead, zadnych specjalnych zdolnosci oprocz tego ze bardzo silny.
http://www.wizards.com/dnd/images/EPIC_Gallery/Gallery5a/44174_C5_FleshColossus.jpg
Primeval Beholder: strzela jak beholder ale we wszystkich przeciwnikow.
http://www.wizards.com/dnd/images/EPIC_Gallery/Gallery5b/44205_C5_gibberingorb.jpg
Anaxim: atakuje wszystko wokoło oraz wszystko koło czego przechodzi.
http://www.wizards.com/dnd/images/EPIC_Gallery/Gallery5b/44256_C5_Anaxim.jpg
(mój kandydat na najpotezniejszą jednostke w grze): Decylon: atakuje wszystko wokoło, 2 ataki, wróg nie oddaje ciosów, jesli zaatakowany to on dostaje pierwszy atak.
http://www.wizards.com/dnd/images/EPIC_Gallery/Gallery5b/44257_C5_Hecatoncheires.jpg
Winterdeath: undead, zieje mrozem, odporny na mróz ORAZ ogień.
http://www.wizards.com/dnd/images/EPIC_Gallery/Gallery5b/44276_C5_winterwight.jpg
Landshark: kopie sie pod przeszkodami, jak sie rusza wystaje tylko "płetwa".
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG30.jpg
Armling: Moze atakowac jednostki do 2 pól odległosci.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG35a.jpg
Mistmare: jesli zaatakuje to jest 25% ze przeciwnik nie bedzie mogl oddac ciosu.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG47.jpg
Chaindancer: zadaje duzo wieksze obrazenia jednostkom lekko opancerzonym czyli np tym z obroną 7 i mniejszą.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG53.jpg
Spiderfolk: łazi po scianach, odporny na pajęczyny, jesli ma zabic wrogą jednostke to zamiast tego oplata ją w sieci i po bitwie pojawia sie kilku nowych spiderfolków.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG89.jpg
Two-headed Giant: kazdy wrogi czar - klątwa (czyli nie zadający obrazen a robiący cos przykrego) musi byc na niego rzucony 2 razy albo nic nie da.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG107.jpg
Hag: moze poswiecic swój ruch zeby inna jednostka dostala dodatkowy ruch.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG193.jpg
Spikadon: Moze strzelac kolcami. jesli jest atakowany to zadaje dodatkowe obrazenia od kolcow ale te obrazenia są zalezne od tego ile kolców wystrzelil a ile mu zostalo.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG155.jpg
Breathtaker: dodatkowe obrazenia przeciwko istotom zywym.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG196.jpg
Salamander: zadaje obrazenia od ognia, fire shield jak efreety, nienawidzi nag.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG218.jpg
Shadow Mastiff: raz na walkę moze sie teleportować.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG222b.jpg
Spectre: zmniejsza ruch i inicjatywę zranionym jednostkom.
http://www.wizards.com/dnd/images/MM35_gallery/MM35_PG232.jpg
Ooze: jesli przejdzie przez pole zajmowane przez jednostke (wrogą lub swoją) to wyprowadza w nią dodatkowy atak.
http://www.wizards.com/dnd/images/ff_gallery/50104.jpg
Mindswarm: Sprawia, ze przeciwnik heros nie moze rzucic takiego samego czaru wiecej niz raz na bitwę.
http://www.wizards.com/dnd/images/ff_gallery/50123.jpg
Ufff, skonczyly mi sie pomysly :)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Manticore
Dołączył: 26 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cave Troll.....rewelacja !!! Ale wracając do dyskusji:
Cytat: |
Już wyjaśniam, otóż te smok sa podobne, to raz, różnią się tylko właściwościami których nie widać to dwa, trzy to to że wszystkie te smoki występuję w bestiariuszach różnych systemów, a czwarte, chyba najbardziej przekonujące że wszystkie są smokami czyli należą do jednego gatunku stworzeń(nawet w świecie fantasy istnieje logika, istnieją podziały na gatunki i rasy) |
To że należą do jednego gatunku stworzeń nie znaczy, że przemalowywanie ich z czerwonego na czarny jest logiczną konsekwencją - w końcu to zupełnie odmienne rodzaje. Nie mamy tu do czynienia z sytuacją gdzie z czerwonych smoków, po kilku latach wyrasta czarny - to tak jak upgradeować świnię na dzika - wyjdzie pastowany kaban :P ( kto oglądał "nie ma mocnych" ten zajarzy :D ). Twoja argumentacja do mnei nie przemawia. No ale w końcu mamy do czynienia ze światem fantasy, więc możemy reguły nieco nagiąć...a chimera i mantikora - z pewnością nie są jednym i tym samym stworem, ale wykazują pewną dozę podobieństwa, o której już wspomniałem w poprzednim poście, dlatego moim zdaniem taki upgrade jest do przyjęcia ( tu z uporem godnym lepszej sprawy podaję za przykład przemalowywanie smoków ). Swoją argumentację popierasz faktem istnienia systemów fantasy, podziałów gatunkowych itp., ale ja Ci poweim, że te systemy oraz wizerunki niektórych stworów są od siebie tak diametralnie różne, że nie wiadomo czego się trzymać. Fakt, są pewne wytyczne dzięki którym możemy stwierdzić, że np. TO jest ork. Ale ja orków widziałem multum koncepcji i różniły się one od siebie znacznie ( porównaj chociażby Warcrafta i Władcę Pierścieni ). To samo dotyczy mitologii - przekazy o aparycji mityczych stworzeń są bardzo rozbieżne niekiedy, więc nie sądzę by trzymanie się jakichś ścisłych reguł było rozsądne. Dla mnie mantikora i chimera są stworami o dużej dozie podobieństwa, słowa me popieram faktami :
http://en2.wikipedia.org/wiki/Manticore
Podkreślam zwłaszcza zdanie: "The manticore is a mythical creature, a kind of chimera".
Cytat: |
Mam Ciało kozy, głowa lwa, wąż-ogon ale co najważniejsze to upiór, zjawa, jak dla mnie dość daleko jej do mantykory, tak samo daleko jak gryfowi do pegaza, w dodatku mantykora powinna mieć dla ścisłości skrzydła ptasie nie błoniaste jak w H3:) ale to już szczegół. |
Odnośnie wyglądu chimery :)
http://en2.wikipedia.org/wiki/Chimera_(creature)
Podkreślam zdanie: "All descriptions, however, agree that it breathed fire from one or more of its heads." Czyli z trzema głowami się tak bardzo nei pomyliłem ;). A co do ptasich skrzydeł mantikory to musiało Ci się coś pomylić....
Ale po co ja to wszystko piszę. Żeby było jasne, chcę pokazać, że w fantasy nie ma "ścislych" reguł i podziałów, ponadto mantikora i chimera SĄ istotami wielce podobnymi i dlatego też uważam taki upgrade za sensowny i jak najbardziej możliwy. Mam tylko nadzieję że mantikora powróci do heroes of might and magic 5 i jej wizerunek nie będzie ściśle przypominał tego ortodoksyjno - mitologicznego, bo wyjdzie nam cóś takiego :/
http://web.ukonline.co.uk/conker/weird-beasts/manticore.gif
Pozdrawiam :)
Manticore
___________ Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ja tylko w kwestii nazwy. Raz, że nazwa chimera została źle zastosowana pod względem mitologii, a dwa, że WOGÓLE nie ma nic wspólnego z manticorą.
Widzicie w oryginale jest Manticore i Scorpicore ORAZ Naga i Naga Queen
Naga przetłumaczono na - Przeraza
Manticore na - Mantikora
ALE błąd popełniono i zamieniono wersje ulepszone.
Nazwa Skorpena powinna być dla Scorpicore, a nazwa chimera dla ulepszonej Przerazy (Naga Qeen)
O co mi chodzi - korygujmy błędy a nie podążajmy za nimi :P - No chyba, że jakoś podążyć za myślą Haaralda, że tej Mantikorze coś tam jeszcze wyrosło :P
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Wymyslenie nowych jednostek jest dosc trudne, ale nie mowie, ze nie da sie tego zrobic. Mi najbardziej zalezy, zeby w h5 znalazly sie jednostki glownie z 3. I niech Ubisoft sie postara z modelami, bo jak patzrylem na meduze z h4 to nie wiedzialem czy sie smiac, czy plakac. :evil:
|
|
Powrót do góry
|
|
|