Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 14:05:33
Autor Wiadomość
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 16 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

ech, nastrój mam siakiś czepliwy :P

Eartless (cytat):
pomyslmy nad zdaniem "nie czyniac postepu cofamy sie w tyl..."


well, im dłużej myślę, tym bardziej mię tu coś nie pasi...

===

a z innej beczki

pogoda, pory dnia, właściwości zależne od levelu terenu...
toż NIE MA SZANS na akceptowalne AI przy takim stopniu komplikacji...

jedyna nadzieja w grze z innym dżywym graczem...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 16 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Thompson:

Podałem jedynie przykładowe dane aby ukazać różnicę. Wcale nie twierdzę ze tak miałoby właśnie być. Dane wzięły się z tego, że w HOMM-IV (w HOMM-III parametry były mniej więcej zbliżone) maxymalna liczba punktów ruchu wynosiła 30 a minimalna zdaje się 14. Punktów ruchu, nie pól ruchu bo to już inna sprawa.

jOjO:

Podzielenie dnia na dwie pory jest możliwe do wykonania, tak samo jak uzależnienie od terenu, które przecież było nawet w HOMM-II. W HOMM-IV idac to najwyraźniej kiedy kliknie się na teren. Są to tzw. kary z trudny teren, gdzie przykładowo na bagnach pokonanie 1 pola kosztuje 2 punkty ruchu, a na terenie pustynnym 1,5 punktu ruchu. Jest to jeszcze bardziej zagmatwane ponieważ wprowadzono tereny macierzyste po których wybrane jednostki mają mniejsze kary za zasięg.
Nie wiem jak w HOMM-II ale w HOMM-III zasięg armii w terenie był uzależniony od jednostki najwolniejszej, np. 20 pól, jednak po przekazniu armii innemu herosowi mogliśmy przemiescić się o kolejne 20 pól (lub więcej w zależności od pathfinding lub logistic). Tak więc jedna armia mogła pokonać w jednej turze nie 20 pól ale 40, 60, 80 w zalezności od tego ilu bohaterów ją prowadziło.
W HOMM-IV wreszcie poprawiono ten błąd, wprowadzając tzw. zmęczenie jednostek.

W przypadku wprowadzenia tury dnia i tury nocnej programiści musieliby jedynie stworzyć dwie zmienne (tak to się chyba nazywa?) do niektórych parametrów w statystykach no i punktów ruchu.

Wyde się to być nieco szalone ale jak najbarziej logiczne i jest na 100% możliwe do wykonania. Skoro w fatalnej HOMM-IV udoskonalono rozwiązanie z poprzednich czesci to jeszcze jedna zmienna krzywdy grze nie zrobi.

Do tego co napisałem w poprzednim poscie dodam jeszcze że wygląd wnętrza zamków byłby również uzależniony od pory dnia (noc, dzień). Natomiast przyrost złota należałoby odpowiednio zbalansować (co również jest wykonalne): kopalnie pracują w jednej prze dnia (noc lub dzień), natomiast miasta gromadzą złoto odpowiednio, dla przykładu 2000 w dzień 750 w nocy lub na odwrót (w zalezności od zamku).

Co do pór roku to ich zastosowanie jest nierelane a przede wszystkim bezcelowe. Pory roku mogą co najwyżej robić za "ozdobnik" mapy przygody, która bedzie się zmieniała jedynie wtedy kiedy ją sobie odpowiednio zedytujemy (warunek: istnienie opcji podmiany wybranego fragmentu terenu). Ehh... poniekąd pory roku również bedą wpływać na ruch jednostek na mapie, ponieważ zamiana podłoża zielonej łaki na śnieg automatycznie zmienia parametry terenu
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 16 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

well, to o czym piszesz to mechanika gry
i to JEST łatwizna (stosunkowo)

natomiast mię chodzi o AI
czyli jak nauczyć kompa wykorzystywania tych ogromnie zróżnicowanych parametrów
i pewnego przewidywania...

to w H4 (o ile wiem...) nie za bardzo się udało

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Mat Pierwszy (cytat):
Falanga to średniowieczne wojsko? Wydawało mi się, że to szyk greckich hoplitów. A co do husarii, to z jednej strony to nasze narodowe wojo, ale z drugiej ich skrzydełka nawet pasują do fantasty. I powtarzam, nieprzesadzajmy z jednostkami, bo chodzi o jakość, a nie ilość. Nikt nie skomentował moich propozycji ;(.

Fakt moja pomyłka, pochodzenie falengi jest ze strarożytności, co tym bardziej pasuje do herosów, skoro są cyklopy, tyytani, hydry, harpie, centaury, minotaury to czemu nie falangii? :)
Cytat:
Podzielenie dnia na dwie pory jest możliwe do wykonania, tak samo jak uzależnienie od terenu, które przecież było nawet w HOMM-II

To jest w zasadzie bardzo proste, wystarczy licznik możliwych do wykonywania przez gracza czynności, czyli gdy czerpiemy ruch podzczas przemieszczania się herosa czas wtedy upływa również, gdy nic nie robimy to czas staje. To jest system pór dnia dla silnika 2D oczywiscie.
Cytat:

i tylko ten PS Cię ratuje...
elf? hobbit??? lepsiejszymi wojownikami niż khazady?????

To pół biedy, ale nie wyobrażam sobie mumii w zamku Tower :wink:
To drugie pół biedy. Czyli cała bieda :D
Cytat:
Pan piszący o poszczególnych zamkach powtarza błędy z H4, czyli diabeł i szkielet w jednym zamku. A niektóre jednostki strasznie do siebie nie pasują : ork i obserwator, hydra i czarny smok (hydra zawsze była neutralna, czarny smok - zły), gargulec, wilkołak i ognisty potwór - gdzie sens, gdzie logika.

Teraz ja mam przyjemność poprawić kolegę :) Hydra nie jest neutralna, tylko w H3 ją tak przypisano, a przecież hydra w h2 była w zamku Czarnoksiężnika czyli właśnie ze smokiem czarnym :wink:
Cytat:
Powiew swiezosci na maksa... gratulacje! Bo o to powinno chodzic... Cos nowego, a nie kolejny smolowy golem, albo drewniany smok... Chcecie ogladac mutacje znanych juz jednostek? i co z tego ze bedzie inny kolor jak pozostana podobne wlasciwosci... NUDA!

Taki powiew świerzości mieliśmy już w H4 i wszyscy znają już tego skutki.
Choć zawsze można coś zmienić ale bez rewolucji.
Powtórzę Ewolucja tak, Rewolucja nie:)
Cytat:
A ja chciałbym zobaczyć w H5 perłowego smoka...
Wygląd: biały smok, lata, lecz bez użycia skrzydeł. (Pływa w powietrzu jak ryba w wodzie).
Przynależność: zdecydowanie dobra.
Atak/Obrona/Szybkość: raczej słaby jak na smoka w ataku, przeciętnie wytrzymały, za to bardzo szybki.
Zdolności specjalne: całkowita odporność na złe uroki (np klątwa), lecz nie na czary zadające obrażenia. Daje sojuszniczym jednostkom 25% szans na obronę przed rzucanymi na nie urokami. Umie rzucić czar zdejmujący złe uroki z wybranej jednostki

Tak więc, nie wiem czy się ucieszysz czy nie, ale mam takowego smoka w
planie jednostek. Choć zwie się on Biały smok, a jego ulepszona wersja to Smok błyskawic, który atakuje łańcuchem piorunów, max3 jednostki znajdujące się blisko siebie.
Cytat:
Baatezu(Balrog?) (odpornosc na ogien i baardzo silny)

Wpływ BG czy P:T?? :wink: Sama idea dobra, tylko że to nazwa własna, podobnie jak te linki z Wizards...
A teraz skoro Manticore wrzucił propozycje zamków, to ja też przedstawię cześć. W zasadzie bez nowych jednostek jednak ze drobnymi zmianami w porównaniu z H3/H4

Castle-Zamek
1.Giermek/Squire
- pierwsze uderzenie(first strike)
UPG ---- (na razie brak)
Kusznik/Crossbowman
- Strzelanie(Archery)
UPG Elitarny Kusznik/Elite Crossbowman
- Podwójny strzał (two shots)
2.Piknier/Pikeman
- atak z odl. dwóch pól (Long range atak)
UPG Halabardnik/Halabardier
-----
Balista/Ballista
- Zawsze strzela(always shot)
- Strzelanie(archery)
- Mechaniczność(mechanical)
UPG Ciężka Balista/Heavy Ballista
----
3.Mnich/Monk
- Leczenie (heal)
UPG Kapłan/Priest
- Błogosławieństwo(bless)
- Strzelanie(archery)
- Nieograniczona liczba strzałów (unlimited shots)
Miecznik/Swordman
----
UPG Krzyżowiec/Crusader
- Ochrona przed śmiercią(death ward)
- dwa uderzenia (two strikes)
4. Kawalerzysta/Cavalier
- Szarża(charge)
- Pierwsze uderzenie(first strike)
UPG Czempion/Champion
- 20% odporności na magię (25% magic resistance)
Anioł/Angel
- Latanie (flying)
UPG Archanioł/Archangel
- Wskrzeszanie(resurection)
- Ochrona przed śmiercią(death ward)
- 50% więcej obrażeń przeciwko Diabłom (50% more damage against Devils)
(anioł mógłby być postacią kobiecą).

Preserve-Rezerwat
1.Duszek/Sprite
- Latanie(flying)
UPG Faerie/Faerie
- Blokuje kontratak(No retaliation)
Skrzat/Leprechaun
- Szczęście+1(Luck +1)
UPG Starszy Skrzat/Leprechaun Elder
- Strzelanie(archery)
2.Elf/Elf
- Strzelanie(archery)
UPG Wysoki Elf/Grand Elf
- dwa strzały(two shots)
Satyr/Satyr
- Radość(Mirth)
Wielki Satyr/Great Satyr
----
3.Gryf/Griffin
- Latanie(flying)
UPG Dziki Gryf/Wild Griffin
- Zawsze Kontratakuje (unlimited retaliation)
Jednorożec/Unicorn
- Pierwsze uderzenie(first strike)
UPG Tęczowy Jednorożec/Rainbow Unicorn
- Oślepienie(blinding)
- 30% na Rozproszenie Magii (30% chance to dispel negative magic)
4.Zielony Smok/Green Dragon
- Latanie(flying)
- Atak Oddech-kwas (breath attack-acid)
- Odporność na czary 1-3poziomu(1-3 level spells resistance)
UPG Złoty Smok/Gold Dragon
- Odbicie czaru w przeciwnika(Magic mirror)
- Czary:Tęcza,Szczęście,Radość (spells: Rainbow,Fortune,Mirth)
Ognisty Ptak/Fire Bird
- Latanie(flying)
- Atak Oddech-ogień (breath attack-fire)
- Ochrona przed ogniem(fire ward)
UPG Fenix/Phoenix
- Zmartwychwstanie(Rebirth)
- Całkowita odporność na czary ognia (Fire immunity)

Academy(Tower)-Akademia
1.Niziołek/Halfing
- Strzelanie(archery)
UPG Niziołek Obrońca/Halfing Warder
- Zawsze szczęście(always luck)
Krasnolud/Dwarf
- 10% Odporności na magię (10% Magic resistance)
UPG Krasnolud Wojownik/Battle Dwarf
- 15% Odporności na magię (15% Magic resistance)
2.Mag/Mage
- Strzelanie(archery)
- Nieograniczona liczba strzałów (Unlimited shots)
UPG Arcy Mag/Archmage
- Czary:Magiczna strzała, Precyzja, Rozproszenie magii, Kamienna skóra (spells:magic arrow, precision, dispel, stone skin)
Golem/Golem
- 50% odporności na obrażenia magiczne (50% magic damage resistance)
- Istota Mechaniczna(mechanical)
UPG Golem bitewny/Battle Golem
- 75% odporności na obrażenia magiczne (75% magic damage resistance)
3. Dżin/Jinn
- Latanie(flying)
UPG Geniusz/Genie
- Czary: Przyśpieszenie, żądza krwi, szczęście, tarcza, osłabienie, ochrona przed ognień, kontratak
(spells:Haste,bloodlust,fortune,shield, weakness,fire ward,counterstrike)
Przeraza/Nagas
- Blokuje kontratak(No retaliation)
- 10% szansy na zatrucie przeciwnika (10% chance to posion enemy)
UPG Przeraza Królowa/Nagas Queen
- 15% szansy na zatrucie przeciwnika (15% chance to posion enemy)
- Odporność na czary kontrolujące umysł (Mind spells resistance)
4. Tytan/Titan
- Ochrona przed chaosem(chaos ward)
- 30% odporności na obrażenia magii powietrza
(30% air magic damage resistance)
UPG Tytan Burzy/Tempest Titan
- Strzelanie(archery)
- Odporność na czary kontrolujące (Mind spells resistance)
Ptak Burzy/Stormbird
- Latanie(flying)
- Atak oddech-powietrza(Breath attack-air))
UPG Ptak Gromu/Thunderbird
- Czary: Piorun(spell: lightning)
- Ochrona przed powietrzem(air ward)
Na razie trzy, opisy niektórych zdolności są podane przeze mnie wcześniej.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Ja bym z chęcią w h5 chcial zobaczyc cos takiego ze bylyby jednostki do 7 poziomu. I mam nadzieje ze wroca uogrejdy ale nie do 2 poziomu tylko max do 3.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Zdaje sobie sprawe, ze naraze sie wielu ludziom (HoMM to nie Warhammer) ale ja najchetniej bym w 5 zobaczyl konflikt elfow i krasnoludow, a co za tym idzie wiecej jednostek jednej i drugiej rasy. Nawet mam pomysl na jednostki :

Zamek elfi:

1 poz. duszek
2 poz. elfi piechur
3 poz. Lucznik
4 poz. Elfia JAzda (upgrade do pegazow)
5 poz. Drzewiec
6 poz. Jednorozec
7 poz. zielony Smok

Krasnoludzki:

1 poz. Gnom (+ do balisty i katapult)
2 poz. krasnoludzki kusznik
3 poz. Topornik
4 poz. Hipogryf
5 poz. Zabojca smokow
6 poz. Maszyna obleznicza
7 poz. Czolg parowy?

Pozdrowionka... jak ja nie lubie dlugouchych :P
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Serghan (cytat):
jak ja nie lubie dlugouchych :P


well, a co Ty masz do osłów?

przeca Kłapouchy (ten z Qbusia Puchatka jest debest!)

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Ja tez z checia zobaczyl bym konflikt tych dwoch ras. Znam kilka gier gdzie byl ten konflikt i bardzo mi sie spodobaly.

Smierc dlugouchym, krasnoludy gora!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Co tu dużo gadać... Galaretka

BLOB! ;))))

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mat Pierwszy



Dołączył: 12 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Jarosław

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Właśnie krasie górą!!! A może jakiś kraś w mithrilowej zbroi z dużą obroną i niezłym atakiem, a małym ruchem?

Cytat:
pochodzenie falengi jest ze strarożytności, co tym bardziej pasuje do herosów, skoro są cyklopy, tyytani, hydry, harpie, centaury, minotaury to czemu nie falangii

Nie będę się czepiał, że jeden wyraz piszesz raz tak, raz inaczej :). Jak już pisałem falanga to był szyk, a żołnierze to hoplici, zresztą wymienione przez Ciebie jedostki to jednostki mitologiczne, natomiast hoplici do nich nie należą.

Cytat:
Hydra nie jest neutralna, tylko w H3 ją tak przypisano, a przecież hydra w h2 była w zamku Czarnoksiężnika czyli właśnie ze smokiem czarnym


No fakt może przesadziłem, że hydra zawsze była neutralna, było tak w H3, ale tak czy siak, to jeśli wróci Fortress to hydry raczej będą z kolegami :), a nie z czarnymi smokami.

Jak dla mnie podział jednostek w H3 było OK (to znaczy jakie w jakim zamku). Konflikt krasie vs. elfy w H3 nie musi istnieć (choć może), ale jeśli akcja wróciłaby na Enroth to krasnoludy raczej w Tower by nie służyły, a przynajmniej na Antargichu tak nie powinno być, chyba, że krasie przeniosły się do Bracady :wink: . Podobnie z niziołkami, w H3 niziołki były neutralne i raczej nie miały powodu się do kogoś przyłączać, chyba, że ktoś pomógłby im odzyskać ojczyznę (z tego co pamiętam miały problem z demonami).

Cytat:
Krasnolud/Dwarf
- 10% Odporności na magię (10% Magic resistance)
UPG Krasnolud Wojownik/Battle Dwarf
- 15% Odporności na magię (15% Magic resistance)

Dla ulepszonego powinna być większa odporność na magię.

Zapomniałbym, ja chętnie widziałbym Balroga (tej drugiej nazwy nie znam, ta pochodzi z książek Tolkiena), który mógłby się inaczej nazywać, ale jakieś przeciwstawienie się smokom powinno być (choć do smoczków nic nie mam).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Mat Pierwszy (cytat):

Nie będę się czepiał, że jeden wyraz piszesz raz tak, raz inaczej :). Jak już pisałem falanga to był szyk, a żołnierze to hoplici, zresztą wymienione przez Ciebie jedostki to jednostki mitologiczne, natomiast hoplici do nich nie należą.

Nie wiem czy to był tylko szyk, z tego względu że ta nazwa często pojawia się jako określenie formacji zbrojnej. To że Hoplici nie należą do jednostek mitycznych, to nie problem, Krzyżowcy też nie należą do nich, a nich ich się nie czepia że istnieją.

Cytat:
No fakt może przesadziłem, że hydra zawsze była neutralna, było tak w H3, ale tak czy siak, to jeśli wróci Fortress to hydry raczej będą z kolegami :), a nie z czarnymi smokami.

Nie sądzę żeby Fortress wrócił, skoro w Ubi Soft nawet jeszcze nie wiedzą jakie jednostki mają być w grze. Szczerze powiedziawszy nie będe zaskoczony jeśli zamków bedzie 4, niestety.

Cytat:
Jak dla mnie podział jednostek w H3 było OK (to znaczy jakie w jakim zamku). Konflikt krasie vs. elfy w H3 nie musi istnieć (choć może), ale jeśli akcja wróciłaby na Enroth to krasnoludy raczej w Tower by nie służyły, a przynajmniej na Antargichu tak nie powinno być, chyba, że krasie przeniosły się do Bracady :wink: . Podobnie z niziołkami, w H3 niziołki były neutralne i raczej nie miały powodu się do kogoś przyłączać, chyba, że ktoś pomógłby im odzyskać ojczyznę (z tego co pamiętam miały problem z demonami).

Jak dla mnie krasnolud i elf w jednym zamku to mieszanka wybuchowa, dlatego lepsze jest umieszczenie go w zamku Tower/Academy.
Co do służby danych stworów, to można być bardziej elastycznym, migracje i konflikty to porządek dzienny.(Oczywiście bez przesady) :)
Cytat:
Dla ulepszonego powinna być większa odporność na magię.

Bez przesady z tą odpornością, to tylko jednostka 1/2 poziomu, większe odporności są przypisane jednostkom silniejszym.
Cytat:
Zapomniałbym, ja chętnie widziałbym Balroga (tej drugiej nazwy nie znam, ta pochodzi z książek Tolkiena), który mógłby się inaczej nazywać, ale jakieś przeciwstawienie się smokom powinno być (choć do smoczków nic nie mam).
Własnie że ani ta pierwsza ani ta druga nazwa nie jest właściwa. Jedna ze wzglądu na gry ze świata Forgotten Realms(do którego herosi nie należą), druga ze względu na świat śródziemia. To tak jakby wprowadzić jednostkę Saruman czy Gandalf, a to byłoby przegięcie. Co do tej pierwszej nazwy jest to rasa demonów która walczy w o panowanie w sferach niższych z inną rasą demonów Tanar'ri. :wink: Ale to już całkiem z innej bajki. :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mat Pierwszy



Dołączył: 12 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Jarosław

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Zaczynając od początku :):
- wątpię by były tylko cztery zamki, nawet w H4 byłoby więcej, a napewno, gdyby gracze się o tym dowiedzieli zainteresowanie H5 by spadło.
- w H3 ulepszone krasie miały opdorność na magię 40%, wiem, że nie musi być tak samo, ale różnica pomiędzy 40%, a 15% jest duża
- może ta jednostka nazywałaby się po prostu demonem ognia, czy jakoś inaczej, ale zwyczajnie :)

Cytat:
Jak dla mnie krasnolud i elf w jednym zamku to mieszanka wybuchowa, dlatego lepsze jest umieszczenie go w zamku Tower/Academy.

No, ale kiedy niby H3 ma swój własny świat, to w tym świecie krasie nie musza kłucić się z elfami.

Cytat:
To że Hoplici nie należą do jednostek mitycznych, to nie problem, Krzyżowcy też nie należą do nich, a nich ich się nie czepia że istnieją.

Ale zauważ, że jedostki z Castle pochodzą z tego samego okresu (średniowiecza), a tu nagle pojawia się hoplita, zresztą nie jest on potrzebny, kiedy mamy pikiniera. No i nie można przesadzać z jednostkami będącymi ludźmi z różnym uzbrojeniem. Nowych jednostek powinno być tylko parę,-naście ale dopasowanych do świata, chyba że będzie dużo dobrych pomysłów.

Coś mi nie za bardzo po kolei wyszło :)[/code]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Mat Pierwszy (cytat):

Co do zainteresowania grą to już pewnie spadło(przynajmniej u tych którzy liczyli na silnik 2D)

Ale zauważ, że jedostki z Castle pochodzą z tego samego okresu (średniowiecza), a tu nagle pojawia się hoplita, zresztą nie jest on potrzebny, kiedy mamy pikiniera. No i nie można przesadzać z jednostkami będącymi ludźmi z różnym uzbrojeniem. Nowych jednostek powinno być tylko parę,-naście ale dopasowanych do świata, chyba że będzie dużo dobrych pomysłów.

Z tego samego okresu, to około 800 lat :wink: Nie mówiąc o mnichach którzy są od początku chrześcijaństwa. Poza tym nikt nie mówi o hoplicie w zamku Castle. Ja mam pomysł na dwa osobne zamki ludzi jeden zły jeden dobry, gdzie wyznają magię światła i mroku.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 17 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Mat Pierwszy (cytat):
Właśnie krasie górą!!!


jeden! raz poproszę, byś nie używał tej infatylnej nazwy...
i ostatni...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Odnosnie krasnoly\udow, to uwazam, ze wpasowanie ich na 1 poziom bylo jednym z najwiekszych zboczen i bledow w HoMM4. Krasnoludy na rowni z goblinami czy niziolkami to tak jakby ktos mi kubel zimnej wody na glowe wylal. Jesli taka sytuacja powtorzy sie w 5 to poprostu nie bede w nia gral, a jak bede to w zyciu nie krasnoludami (skoro tak zeszly na psy to ich szanowac ni lubic sie nie da) jak dla mnie to minimum 2 poziom i to najlepsza ze wszystkich jednostek 2 poziomu, lub nawet 3. Natomiast baaaaardzo mi sie podoba pomysl 2 zamkow ludzkich, tzn dobrego i zlego. Prosze w zwiazku z tym, by UT zrobil ankiete tyczaca sie takiego wlasnie problemu. Jestem gotow zostac oredownikiem takiego pomyslu na innych forach dotyczacych HoMM, byle wplynelo to jakos na MuaDiba. Wielkie pozdrowionka. Sam jestem czlowiekiem i nie widzialbym siebie w sielankowym miescie, w ktorym zyja aniolki itp. Zdecydowanie chetniej w sredniowiecznym miescie rzadzonym silna reka tyrana (:P mnie). Pozdrawiam Serghan

[UT: temat ankiety wpisany na listę. Jednak na razie kolejne co najmniej 5 terminów jest zajętych, tymniemniej propozycja nie pójdzie w zapomnienie.]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Serghan (cytat):
Odnosnie krasnoly\udow [...] (skoro tak zeszly na psy to ich szanowac ni lubic sie nie da)


Ty się licz ze słowami!

nikt się khazadów nie pytał o zdanie w sprawie poziomu jednostek w HoMM
zatem pretensje do NWC? 3DO? samego JvC?

ale nie do khazadów!!!

sorki Ururamie, ale zdzierżyć nie mógem...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mat Pierwszy



Dołączył: 12 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Jarosław

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jeden! raz poproszę, byś nie używał tej infatylnej nazwy...
i ostatni...

To proszę zajżyj na forum o RD albo do samego RD, tam wszyscy posługują się tą nazwą i nie uważam by uwłaszczała ona khazadom. No, ale jak chcesz: Krasnoludy górą!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

RD mię ani ziębi ani grzeje
na forum RD zaglądam od przypadq do przypadq...

natomiast HoMM mię obchodzi!

dlatego fęx za zrozumienie...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crazy



Dołączył: 4 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Nargothrond

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

To w takim razie ja zgłosze się z oficjalną petycją do Imperatora o dyskryminowanie szlachetnej rasy elfów :P
___________
Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

ej... wyluzujcie trochę. Obrażać się o taką czy inną nazwę krasnoludów to chyba lekka przesada :). I tak w grze, na której Hetmanowi zależy będą się nazywać 'Dwarfs', więc dyskusja lekko nie tego :P.

Ja tam osobiście nigdy za nimi nie przepadałem (coby wątpilowści nie było: Hetmanie: o GRZE mówię :P) - wolne to to, zwykle nie zdążyło dojść do przeciwnika... ta odporność na magię tylko nieco pomagała, ale ogólnie to w H3 zwykle do głosu u mnie nie dochodziły, a o H1-2 wogóle lepiej nie wspominać :). Jest mi wszystko jedno, na jakim poziomie się znajdą. W H4 na drugim poziomie wyglądałyby jednak dziwnie... już prędzej im do jakichś goblinów, niziołków czy centaurów niż do zabójczych elfów, magów, golemów itp...

A w razie czego, to jako przedstawiciel jeszcze innej rasy do Imperatora także mogę list napisać - coby nigdy małe dzieci nie myliły mnie ze 'smoczkiem' :P

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mat Pierwszy



Dołączył: 12 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Jarosław

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Krasnoludy słabsze od "zabójczych elfów" :twisted: , no bez przesady, jak dla mnie khazady powinny być bardzo odpornymi jednostkami o małym ruchu, jednostkami zakutymi w stal, o potężnej obronie i niezłym ataku. Można dodać ich ulepszenie z zbrojami z mithrilu, lżejszymi, a więc większa prędkość :). Albo najlepiej dać Czołg parowy;).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Wy hyba chcecie zrobic z h5 jakas hybryda ktora laczy w sobie kilka roznych gier moze zeby wszystko pasowalo niech tez armie beda pokazane tak jak w medivalu widac powiedzmy wszystkich 500-set zolnierzy a nie jak to do tej pory bylo :D a pozatym czolg parowy to juz lekka przesada moze odrazu damy jakiegos boinga sterowanego przez bin ladena
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Serghan (cytat):
Odnosnie krasnoly\udow, to uwazam, ze wpasowanie ich na 1 poziom bylo jednym z najwiekszych zboczen i bledow w HoMM4. Krasnoludy na rowni z goblinami czy niziolkami to tak jakby ktos mi kubel zimnej wody na glowe wylal. Jesli taka sytuacja powtorzy sie w 5 to poprostu nie bede w nia gral, a jak bede to w zyciu nie krasnoludami (skoro tak zeszly na psy to ich szanowac ni lubic sie nie da) jak dla mnie to minimum 2 poziom i to najlepsza ze wszystkich jednostek 2 poziomu, lub nawet 3. Natomiast baaaaardzo mi sie podoba pomysl 2 zamkow ludzkich, tzn dobrego i zlego. Prosze w zwiazku z tym, by UT zrobil ankiete tyczaca sie takiego wlasnie problemu. Jestem gotow zostac oredownikiem takiego pomyslu na innych forach dotyczacych HoMM, byle wplynelo to jakos na MuaDiba. Wielkie pozdrowionka. Sam jestem czlowiekiem i nie widzialbym siebie w sielankowym miescie, w ktorym zyja aniolki itp. Zdecydowanie chetniej w sredniowiecznym miescie rzadzonym silna reka tyrana (:P mnie). Pozdrawiam Serghan

A ja zaapeluję do nie do moderatorów tylko do zdrowego rozsądku osób wypowiadających się publicznie, przestańcie bo to przestaje być zabawne i zaczyna przypominać nasz sejm. Ludzie bez przesady siłą krasnoludów lub innych ras.
Cytat:
Krasnoludy słabsze od "zabójczych elfów" , no bez przesady, jak dla mnie khazady powinny być bardzo odpornymi jednostkami o małym ruchu, jednostkami zakutymi w stal, o potężnej obronie i niezłym ataku. Można dodać ich ulepszenie z zbrojami z mithrilu, lżejszymi, a więc większa prędkość . Albo najlepiej dać Czołg parowy.

Prooooszzę przestańcie, merytoryczna nawet ostra dusputa jest mile widziana, przerzucanie się hasełkami o sile ras jest po prostu głupie.
A i jeszcze jedna już raczej osobista uwaga, co cię napadło z tym czołgiem parowym?? :?:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mat Pierwszy



Dołączył: 12 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Jarosław

Wysłany: 18 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Z czołgiem parowym to żart, chyba, żebyśmy w H5 wprowadzili niezłą technikę. Siła poszczególnych ras tez jest ważna, bo np. Acid nie byłby zadowolony, gdyby smoki były jednostkami 1lev. Jednak lepiej zakończyć ten temat (siła krasnoludów). Zresztą i tak wątpię by o 1/10 naszych rozważań dowiedział się Ubisoft, bo miało być przesłane krótkie streszczenie (albo mi się tematy pomyliły), a już mamy 4 strony topicu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 19 grudnia 2003     Nowe jednostki w H5 Odpowiedz z cytatem

Zgadzam sie w pelnej rozciaglosci, ze rozmowy prowadzace do tematu "O wyzszosci krasnoludow nad elfami (czy tez na odwrot)" sa zdecydowanie nie na miejscu (taka dyspute prowadze z kumplem od blisko 4 lat :P). Odnosnie jednak zlych jednostek ludzkich, to chcialbym zauwazyc, ze temat chyba jest wart drazenia. Jednoczesnie zwracam uwage na fakt, ze wyglada na to, ze Ubisoft jednak jakos sie liczy z opinia fanow. W zwiazku z tym jesli tylko wpadiemy na jakis pomysl, ktory przypadnie szerszemu gronu do gustu nalezy go rozprowadzic po innych forach. Mysle, ze tylko wtedy bedzie mial szanse powodzenia. Wracajac do nowych jednostek to z przyjemnoscia zobaczylbym taka jednostke jak zzyjacy miecz (moze byc w formie czaru) jednotka majaca balo malo zycia i obrony, ale za to masakrycznie wielki atak. Pozdrawiam. Serghan.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.