Autor |
Wiadomość |
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 5 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Dzisiaj ogloszono nastepujaca wiesc:
- Kto popatrzy na szkice udostepnione w grudniu, ten znajdzie odpowiedź na pytanie, czy w H5 będą ulepszenia stworów (?);
Jak dla mnie to jest 2 do 1, juz tlumacze.
Otuz anielica i lucznik sa jak dla mnie bez wersji ulepszonej. Lucznik ma juz zbroje a o aniolku to juz nie muwie za chelmu mu nawet oczu nie widac..... . Natomiast u konnego mam watpliwosci co do tej opaski. Tak wiec wyglada na to ze ulepszen CHYBA nie bedzie.
Pozyjemy zobaczymy.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 6 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Mat Pierwszy (cytat): |
W tym miejsu nie chiałem kopiować postu gościa o zamkach :).
Zestaw zamków powinien być zależny od tego, gdzei będzie się toczyła akcja, bo jeśli np. cofniemy się w czasie, czy wydarzenia z H4 zostaną snem zestaw zamków powinien być taki jak w H3 (taki mi chyba najbardziej odpowiada), wtedy głupotą było by łączenie Inferno z Dungeon (wogle wydaje się to dziwne), dawanie hobgoblinów do zamku ognia (co mają wspólnego??), czy dzielenie zamków na żywioły (np. w Twoim pomyśle w Wulkanie były neutralne hobgobliny, złe gogi i dobre żywioły, ewolucja smoków też nie jest najlepsza, jakiś (?) szary smok ewoluuje w czarnego, a czerwony w płomiennego).
Natomiast gdyby akcja toczyła się gdzieś indziej taki podział zamków mógłby zaistnieć, choć osobiście wolałbym inny. |
:lol: :lol: Sory, ale to co mówisz jest zabawne.
Po pierwsze to tylko moja propozycja, nie ubi softu, jeśli ode mnie by to zależało to już gralibyście w Heroes of Might & Magic V plus dwa dodatki przynajmniej:"Riders of elementals" i "The Dawn and Twilight". 8)
Po drugie: już kiedyś wyjaśniałem komuś o jakoby złych czy neutralnych stworach. Kto powiedział że Gogi są złe? To nie kreeganie. Co Hobgoblin miałby robić w takim zamku? żyć po prostu , Hobgoblin to nie goblin mimo podobnych naz to dwa różne stworzenia(co niestety nawet w H3 było małym błendem ich łączenie, ale wiem że nie wszyscy muszą znać się na pochodzeniu, mitach, legendach czy wierzeniach ludowych :wink: ja znam tylko ociupinkę :D Co do upg smoków to może masz rację, ale ja nie znam lepszego sposobu na ilch ulepszanie, jak zmiana koloru czy budowy ciała, wymyśl co
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Mat Pierwszy
Dołączył: 12 marca 2003 Posty: 164
Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 7 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Trzeba jeszcze pamiętać o jednym, nie piszemy tu o H1, M&M1, czy KB, a o HoM&M5, więc istnieje już określony świat(w szczególności jeśli wybuch był snem, choć i w świecie z H4 coś było). Jak już pisałem podział zamków powinien być zależny od miejsca akcji, tak więc już nie będę się kłócił o zamki, bo a nuż rzucą nas do innego świata :P .
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 7 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Jednostki typu golem, powinny być właściwie trzy:
Gliniany golem - jednostka III poziomu zamku academy/tower
60% odporności na magię
Żelany golem - upgrejd glinianego golema w zamku tower/academy
75% odporności na magię
25% mniejsze obrażenia od strzał (ataków dystansowych)
Złoty Golem - najwyższy, specjalny upgrejd dwóch pozostałych golemów mozliwy tylko w specjalnym typie obiektu na mapie przygody.
90% odpornosci na magię
50% mniejsze obrażenia od strzał (ataków dystansowych)
30% szans na odbicie czaru w postaci wiązki błyskawic rażącej jednostki przeciwnika (specjalna zdolność)
Do zamku Forge (zamku "technicznego") powinny trafić smocze golemy.
Wszystkie golemy powinny miec obniżoną odporność na ataki kwasowe.
W zwiazku z tym powinny pojawić się jakieś jednostki, które atakują kwasem (oraz zaklęcia). Z jednostek widziałbym m.in.
Kwasowe Smoki (Acid Dragon)
- Atak kwasem, który zabiera co turę dodatkowe punkty życia
- jednostka razi obszarowo
- jednostka niedostepna w żadnym zamku, przyrost niski, zamieszkuje odludne miejsca
Powinna istnieć jakaś kwasowa jednostka strzelająca, oraz atakujaca wręcz (atak pojedynczy) Niestety nie mam pomysłu, moze jakieś jednostki futurystyczne? W każdym bądź razie atak kwasem powinien się pojawić jako nowy typ obrażeń.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 12 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ja tam bym dał festiwalowego smoka- lata, straszy obrażenia od 70-100
atak 60 obrona 65 szybkość 19 przysrost 1 na 2 tygodnie wytrzymałość 1500 :)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 12 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
W zwiazku z tym powinny pojawić się jakieś jednostki, które atakują kwasem (oraz zaklęcia). Z jednostek widziałbym m.in.
Kwasowe Smoki (Acid Dragon)
- Atak kwasem, który zabiera co turę dodatkowe punkty życia
- jednostka razi obszarowo
- jednostka niedostepna w żadnym zamku, przyrost niski, zamieszkuje odludne miejsca
Powinna istnieć jakaś kwasowa jednostka strzelająca, oraz atakujaca wręcz (atak pojedynczy) Niestety nie mam pomysłu, moze jakieś jednostki futurystyczne? W każdym bądź razie atak kwasem powinien się pojawić jako nowy typ obrażeń. |
Nie wiem, czy być dumnym, czy się obrazić :P
a co do innych jednostek kwasowych, to przede wszystkim venom spawn, a także znany z MM7 szlamowiec, znany z MM8 koszmar (coś jak venom spawn, ale bardziej 'cielesny' z wieloma oczami), jakiś np skorpion ogromny (jad także może działać jak kwas). Można też zaczerpnąć pomysł z WoGa i dać tę 'kwasową' właściwość hydrom. Co do kwasowych jednostek futurystycznych, to byłoby raczej ciężko... chyba, że jakieś humanoidy ze zbiornikami i miotaczami kwasu.... ale to chyba przegięcie nawet jak dla mnie :).
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
a co do innych jednostek kwasowych, to przede wszystkim venom spawn, a także znany z MM7 szlamowiec, znany z MM8 koszmar (coś jak venom spawn, ale bardziej 'cielesny' z wieloma oczami.... |
Niee :wink: Koszmar to powinien być taki jak w H4 lub WoG.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
iscariot
Dołączył: 13 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: chocianów
|
Wysłany: 14 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
demon ognia
odporność na ogień
atak ogniem
atak obszarowy
lot
obrażenia 50-85
hp500
50%odporności na magie
szybkość 30
atak30
obrona50
obrona przed ostrzałem60
opis wyglądu:ciało złożone wcałości z ognia, nietoperze skszydła ,rogi byka,w ręku kula ognia,ogon dużego jaszczura zakonczony kolcami
słabości:woda woda i jeszcze raz woda żywiołaki wody mile widziane.
___________ ISCARIOT |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 14 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
No tak, a teraz C.D......
Zamek powietrza - Wyrocznia/Oracle
1. Błędny Ognik/Will o the Wisp
- Latanie(flying)
UPG Ognik mocy/......
- Pochłania 5% mocy rzucanych czarów
- Ochrona przed powietrzem(air ward)
Gremlin/Gremlin
- Teleportacja(teleportation)
UPG Mistrz Gremlin/Gremlin Master
- Po śmierci ciało eksploduje(explode after death)
- 5% więcej obrażeń przeciw istotom mechanicznym
2. Zjawa/Phantasm
- Eteryczność(insubstantial)
- Latanie(flying)
- 20% odporności na powietrze (20% air resistance)
UPG Fantom/Phantom
- 25% odporności na powietrze (25% air resistance)
- Brak konrtataku(no retaliation)
Chimera/Chimera
- Ochrona przed powietrzem(Air ward)
- Pierwsze uderzenie(first strike)
Starożytna Chimera/Ancient Chimera
- Niewidzialność(Invisible)
3. Rok/Roc
- Latanie(flying)
UPG Garuda/.....
- Ochrona przed powietrzem (air ward)
- Pierwsze uderzenie(first strike)
Żywioł powietrza/Air Elemental
- Odporność na ziemię(Earth immunity)
- Latanie(flying)
- Eteryczność(insubstantial)
UPG Żywioł Burzy/Storm Elemental
- Strzelanie(archery)
- Czary: Ochrona przed powietrzem(spells: Air ward)
4. Gorynycz/Gorynich
- Ochrona przed powietrzem(air ward)
- Latanie(flying)
- 25% odporność na magię(25% magic resistance)
- Atak trójgłowy(three head attack)
UPG Gorynycz Król/Gorynich King
- Brak kontrataku(no retaliation)
- Zwasze morale(always morale)
Biały Smok/White Dragon
- Latanie(flying)
- Atak Oddech-powietrza(air breath attack)
- 60% odporności na powietrze(60% air resistance)
UPG Smok Piorunów/Lightning Dragon
- Odporność na powietrze(air immunity)
- Atak Oddech-łańcuch piorunów(chainlightning breath attack)
Zamek ziemi - Kopiec/Barrow
1. Goblin/Goblin
---- )
UPG Goblin Żołnierz/Goblin Solider
- Brak konrtataku(no retaliation)
Gnom/Gnome
- Strzelanie(archery)
UPG Gnom Strzelec/Gnome Huller
- Dwa strzały(two shots)
2. Kobold
- Ochrona przed ziemią(Earth ward)
UPG Czarny Kobold/Black Kobold
- Odporność na choroby i truciznę(Poison immunity)(illness immunity)
- Zawsze kontratakuje(Unlimited retaliation)
Driada/Dryad
- Ochrona przed ziemią(earth ward)
- Strzelanie(archery)
- 10% odporności na magię(10% magic resistance)
UPG Driada Królowa/Dryad Queen
- Odporność na czary kontrolujące umysł(Mind spells immunity)
- Zatrute strzały(poison arrows)
3. Żywioł ziemi/Earth Elemental
- 45% odporność na powietrze(45% air resistance)
- Jednostka Nieżyjąca(Nonliving creature)
UPG Żywioł Skały/Stone Elemental
- Ochrona przed ziemią(earth ward)
- Czary: Ochrona przed ziemią(spells:Earth ward)
Bazyliszek/Basilisk
- skamienienie(stone gaze)
- 25% Odporność na ziemię(25% earth resistance)
UPG Bazyliszek Królewski/Royal Basilisk
- 30% Odporności na ziemię(30% earth resistance)
- latanie(flying)
- Pierwsze uderzenie(first strike)
4. Drzewiec/Dendroid
- 60% odporności na ziemię(60% earth resistance)
- 35% odporności na wodę(35% water resistance)
UPG Ent/Ent
- Atack korzeni(Roots attack)
- 25% szans na splątanie przeciwnika(25% chance to entangle enemy)
Lindwurm/Lindwurm
- Ochrona przed ziemią(Earth ward)
- Odporność na trucizny(Poison immunity)
- 25% odporności na obrażenia magiczne(25% magic damages resistance)
UPG Robak Ziemny/Earth Wurm
- Odporność na ziemię(earth immunity)
C.D.N....... :)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 16 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
Jednostki typu golem, powinny być właściwie trzy:
Gliniany golem - jednostka III poziomu zamku academy/tower
60% odporności na magię
Żelany golem - upgrejd glinianego golema w zamku tower/academy
75% odporności na magię
25% mniejsze obrażenia od strzał (ataków dystansowych)
Złoty Golem - najwyższy, specjalny upgrejd dwóch pozostałych golemów mozliwy tylko w specjalnym typie obiektu na mapie przygody.
90% odpornosci na magię
50% mniejsze obrażenia od strzał (ataków dystansowych)
30% szans na odbicie czaru w postaci wiązki błyskawic rażącej jednostki przeciwnika (specjalna zdolność)
Do zamku Forge (zamku "technicznego") powinny trafić smocze golem. |
Napisze krótko - "Gliniany Golem" to jedna z najgłubszych nazw jakie słyszałem :evil: i musze ci to powiedzieć wprost bo już mam taki charakter (powinni mnie tu uczynić jakimś krytykiem :twisted: ). Smocze Golemy też ie były niczym ciekawym.....chociaż według moich teorii ewolucji technologicznej powinny się znajeźć. :?
Haar: Nazwa nie jest niczym nowym, ponieważ w HOMM-III była to przecież nieupgrejdowana jednostka poz. 3 z zamku Tower. Poza tym gliniany golem - według Ciebie durna nazwa, to w rzeczywistości najprawdziwsza (pochodząca z Czech) legenda. Tam właśnie mieliśmy do czynienia z glinianym golemem.
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 17 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cytat: |
Napisze krótko - "Gliniany Golem" to jedna z najgłubszych nazw jakie słyszałem i musze ci to powiedzieć wprost bo już mam taki charakter (powinni mnie tu uczynić jakimś krytykiem ). Smocze Golemy też ie były niczym ciekawym.....chociaż według moich teorii ewolucji technologicznej powinny się znajeźć. |
Wiesz każdy może krytykować bo mu wolno :) niestety z nazwami już nie trafimy w gusta wszystkich(zwłaszcza polskie nazwy bestii) :wink:
Cytat: |
. Poza tym gliniany golem - według Ciebie durna nazwa, to w rzeczywistości najprawdziwsza (pochodząca z Czech) legenda. Tam właśnie mieliśmy do czynienia z glinianym golemem. |
Taka mała drobnoska :wink: Golem to nazwa pochodząca z legendy żydowskiej o sztuczny człowieku. A ten golem z Pragii został zbydowany przez Loewa Judę ben Bezalela(1525-1609) a słowo Golem goylem w języku hebrajskim znaczy "bezkształtny". A jego podstawowy budulcem była glina.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
DruidKot
Dołączył: 16 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P
|
Wysłany: 17 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haarald w odpowiedzi (cytat): |
Nazwa nie jest niczym nowym, ponieważ w HOMM-III była to przecież nieupgrejdowana jednostka poz. 3 z zamku Tower. Poza tym gliniany golem - według Ciebie durna nazwa, to w rzeczywistości najprawdziwsza (pochodząca z Czech) legenda. Tam właśnie mieliśmy do czynienia z glinianym golemem. |
A ja zawsze myślałem, że to jest KAMIENNY golem... Hmmm... Dziwne.
Haar: Całkiem możliwe... dawno nie grałem, ale gliniany golem i tak bedzie pierwowzorem zaczerpniętym z legendy.
Haarald (cytat): |
Jednostki typu golem, powinny być właściwie trzy:
Gliniany golem - jednostka III poziomu zamku academy/tower
60% odporności na magię
Żelany golem - upgrejd glinianego golema w zamku tower/academy
75% odporności na magię
25% mniejsze obrażenia od strzał (ataków dystansowych)
Złoty Golem - najwyższy, specjalny upgrejd dwóch pozostałych golemów mozliwy tylko w specjalnym typie obiektu na mapie przygody.
90% odpornosci na magię
50% mniejsze obrażenia od strzał (ataków dystansowych)
30% szans na odbicie czaru w postaci wiązki błyskawic rażącej jednostki przeciwnika (specjalna zdolność)
Do zamku Forge (zamku "technicznego") powinny trafić smocze golem. |
Więcej niż trzy... Do zamku technicznego:
"Golem-Smok" - Smok z częściami techniczynmi. Acid dał taki fajny link w topicu "Technofantasty?".
Stalowy golem - Spora obrona, szybkośc i atak? Odporność na magię? Odporność przed ostrzałem [a'la szkielet]? Coś takiego? 5-6 poziom [jeśli poziomów będzie siedem...]
"Coś zdechłego, zmutowanego, co ze ścieku wyszło" - Dość muskularna wersja zombiego, np. zamiast kawałka głowy, ręki domontowany kawałek żelastwa. Zatruwa. W ulepszonej wersji, zamiast ręki miał by prymitywną piłę?
Co do tych żywiołów, driadów, gremlinów z teleportem i innych... Raczej nie... Choć kilka było dobrych, a kilka pojawiło się w H3...
___________ Rychłoż się zejdziem znów?
o ortografii || o łańcuszkach |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 17 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Nie wiem czy już o tym gdzies nie pisałem ale jednostki poziomu pierwszego należałoby podzielić nieco inaczej:
Generalnie można to zrobić zarówno w opcji wybór generatora jak i opcji jeden generator.
Sprawa rozchodzi się o jednostki poziomu pierwszego. Powinien istnieć zupełnie inny podział niż w przypadku wyższych leveli.
Zacznę od tego że na dwa pierwsze poziomy (przynajmniej 2 jeśli nie trzy) powinny przypadać po dwie jednostki.
W przypadku poziomu pierwszego sprawa powinna układać się w ten sposób:
1. Każdy zamek powinien posiadać tzw. jednostkę podstawową (pewnie ktoś już o tym pisał), rozwijaną na dwóch dostępnych upgrejdach:
- jako jednostkę strzelającą (ostrzał magiczny bądź fizyczny)
- jako jednostkę atakującą wręcz
2. Inną jednostkę poziomu pierwszego
3. We wieżyczkach zamków powinny znajdować się własnie jednostki strzelajace uprejdowane z tych podstawowych.
4. Dla każdego zamku jednostki podstawowe to:
a) Castle:
CHŁOP (+1 złota dziennie)
- giermek (atak bezposredni, szansa na ogłuszenie)
- łucznik (pojedynczy strzał)
b) Inferno:
DIABLIK (kradzież many 2)
- Imp (atak bezposredni, kradzież many 3)
- Magiczny Imp (ostrzał magiczny - mana, kradzież many 1)
c) Rampart:
RUSAŁKA
- Rusałka [nazwa?] - (atak bezposredni, brak kontrataku)
- Driada (ostrzał magiczny, losowe zaklecia wspomagające poz. 1)
d) Stronghold
GOBLIN
- Goblin Weteran (atak bezposredni, podwójny)
- Goblin Łucznki (ostrzał)
e) Tower:
CHOCHLIK
- Psotnik (atak bezpośredni, teleport - koszt mana)
- Gremlin (ostrzał, szansa na ogłuszenie)
f) Fortress
GNOLL
- Gnoll Weteran (atak bezposredni, szansa na zadanie podwójnych strat)
- Gnoll miotacz (ostrzał, miota pociskami, które zawieraja truciznę - szansa na zatrucie 5%)
g) Necropolis
SZKIELET (jednostka z nekromancji)
- szkielet wojownik (atak bezpośredni, lepsza obrona)
- szkielet łucznik (ostrzał, lepsza obrona)
Mielibyśmy pewne urozmaicenie. Najciekawiej wyglądałoby to w zamku Castle gdzie wszystkie trzy jednostki byłyby przydatne:
- chłop przynoszący dochód w złocie. Taka gromadka kmieciów to już całkiem spory dochód, zatem czy warto ich pozostawić czy lepiej upgrejdować.
Chyba że... wszystkie jednostki podstawowe przynosiłyby dochód +1 w złocie to wtedy każdy zamek bedzie miał podobnie. Warto jednostkę upgrejdować czy też pozostawić w celach dochodowych?
W wypadku innych jednostek: drugiej jednostki poz. 1 i wyższych leveli jeden upgrejd na podobnych zasadach jak w HOMM-III. Jedyne czego bym nie upgrejdował to jednostki poziomu najwyższego.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vacant Planets
Dołączył: 18 lipca 2003 Posty: 164
Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ja dla odmiany prazentuje graficzną propozycję nowej jednostki o pociesznej nazwie Necrophant. Oto link do bitmapy:
http://invoking.w.interia.pl/Necrophant.rar
Dzięki waszym spostrzeżeniom będę mógł go jakoś ulepszyć - bo, jak widać, jest on nietypowy.
___________ Rok 2004 będzie ciekawy. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Faramir
Dołączył: 24 października 2002 Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań
|
Wysłany: 17 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Mmmm... miodzio!
Czegoś takiego jeszczem nie widział!
jedno pytanie: gdzie to coś ma... hmmm... otwór gębowy? :)
___________ Często i gęsto! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 17 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Vacant Planets (cytat): |
Ja dla odmiany prazentuje graficzną propozycję nowej jednostki o pociesznej nazwie Necrophant. Oto link do bitmapy:
http://invoking.w.interia.pl/Necrophant.rar
Dzięki waszym spostrzeżeniom będę mógł go jakoś ulepszyć - bo, jak widać, jest on nietypowy. |
Powiem tak :wink: żeby cię nie dołować, popraw go i to mocno :)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
iscariot
Dołączył: 13 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: chocianów
|
Wysłany: 17 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
wilkołak
dwa ataki
strach
stalowe kły
siła
obrażenia75-120
obrona80
obrona przed ostrzałem70
szybkość80
hp650
wygląd:wilkołak jak top wilkołak sierściuch przypominający pół psa pół człowieka siła fizyczna i zwinność a przede wszystkim kły to jego atut
słabość:srebro wystarczy mieć srebrny miecz lub grot do szczały wykonanyze srebra
___________ ISCARIOT |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cytat: |
wilkołak
dwa ataki
strach
stalowe kły ..........
.....wygląd:wilkołak jak top wilkołak sierściuch przypominający pół psa pół człowieka siła fizyczna i zwinność a przede wszystkim kły to jego atut
słabość:srebro wystarczy mieć srebrny miecz lub grot do szczały wykonanyze srebra |
Chyba kolega nie przeczytał dokładnie wszyskich postów w tym temacie :wink: :D ??
Wilkołak już był, te stalowe kły to chyba przesada?Chyba każdy wie co to wilkołak o jak wygląda, no i ostatnia rzecz to trzeba wprowadzić bronie srebrne, stalowe, mosiężne mitrilowe i jakie jeszcze???Nie obraź się ale to jest bez sensu, herosi to nie rpg, gdzie można sobie zmienić broń.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
ZAMEK (ludzie, magia życia)
1. Chłopi, Giermkowie
2. Piknierzy, Marynarze
3. Kusznicy, Nomadowie
4. Pustelnicy, Rydwan
5. Krzyżowcy, Czempioni
6. Paladyni, Husaria
7. Wiedźmin
BASTION (elfy, magia ducha)
1. Faerie, Duszek
2. Wilki, Łowcy
3. Elficki miecznik, Leśny elf
4. Pegazy, Strzelcy
5. Druidzi, Wysokie elfy
6. Złote smoki, Jednorożce
7. Pan Zwierzyny
FORTECA (krasnoludy, magia materii)
1. Gremliny, Gnomy
2. Krasnoludzki topornik, Balista
3. Krasnoludzki wojownik, Krasnoludzki strzelec
4. Katapulta, Taran
5. Fafnir, Dabog
6. Zabójca smoków, Olbrzym
7. Kryształowy smok
TWIERDZA (barbarzyńcy, siła)
1. Gobliny, Centaury
2. Orkowie, Wikingowie
3. Uruk-hai, Warg
4. Gryfy, Amazonki
5. Ogry, Roki
6. Cyklopi, Walkirie
7. Behemot
HAVEN (starożytni, nauka)
1. Żywiołak światła, Fylgie
2. Apsarasy, Bentiu
3. Jazaty, Kapłani światła
4. Frawaszi, Apah
5. Adijtowie, Aniołowie
6. Amszaspendzi, Adapa
7. Serafini
INFERNO (kreglanie, nauka)
1. Chochliki, Żywiołak mroku
2. Cerbery, Demony
3. Czarty, Kapłani mroku
4. Assakku, Sukkub
5. Aeszma, Diabły
6. Demosmok, Ażi dahaka
7. Therion
NEKROPOLIS (nekromańci, magia śmierci)
1. Szkielet, Ghul
2. Zombie, Cień
3. Upiór, Mumia
4. Wampir, Jadowity pomiot
5. Wilkołak, Licz
6. Nazgule, Lamie
7. Czarny smok
AKADEMIA (magowie, magia umysłu)
1. Golem, Dahud
2. Gobliński rycerz, żywiołak umysłu
3. Szamani
4. Magowie
5. Czarodzieje
6. Dżin
7. Czarodziejski smok
LOCHY (podziemia, magia korespondencji)
1. Troglodyci, Gollum
2. Harpie, Gargulce
3. Beholdery, Minotaury
4. Trolle, Meduzy
5. Mantikory, Hresvelgry
6. Nagi, Skorpeny
7. Asag
REZERWAT (niziołki, magia natury)
1. Niziłki, Nimfy
2. Najemnik, Trubadur
3. Satyr, Falu Wala
4. Pan, Irdowie
5. Osetnica, Ent
6. Modliszka, Sfinks
7. Briareus
CYTADELA (jaszczuroludzie, magia siły)
1. Hobgoblini, Brodawice
2. Jaszczuroczłek, Ważki
3. Bazyliszki, Echidne
4. Delfinna, Hedammu
5. Wywerny, Gorgony
6. Hydry, Dziki zębacz
7. Gorynycz
AZYL (złoczyńcy, magia entropii)
1. Rozbójnicy, Berserkerzy
2. Kanibal, Hakkub
3. Kapłani entropii, Fenrir
4. Mroczny rycerz, Mroczny Elf
5. Koszmar, Zła czarownica
6. Furie, Scylla
7. Hekatonchejrowie
WULKAN (żywioł ognia, magia ognia)
1. Gog, Ogniki
2. Lawowiec, Południce
3. Żywiołak ognia, Rarog
4. Surt, Ifryty
5. Chimera, Maridż
6. Feniks, Atar
7. Balrog
AKWARIUM (żywiołak wody, magia wody)
1. Rusałki, Beregirnie
2. Bohunki, Topielec
3. Żywiołak wody, Syrena
4. Rekinołak, Akki
5. Charybda, Cipactli
6. Tryton, Kraken
7. Lewiatan
WYROCZNIA (żywiołak powietrza, magia powietrza)
1. Strzygi, As-sakina
2. Chmurnik, Chała
3. Żywiołak powietrza, Ażdacha
4. Ptak Gromu, Płanetnik
5. Lillit, Teszub
6. Moloch, Tytan
7. Eol
GROTA (żywiołak ziemii, magia ziemii)
1. Driada, Wąż
2. Kobold, Dzisin
3. Obsydianie, Żywiołak ziemii
4. Czaszmak, Horangi
5. Kamienny kolos, Hazzi
6. Gargantuan, Czerw
7. Tiamat
KUŹNIA (mechaniczni, nauka)
Tutaj powinny się znaleść jednostki podobne do armii imperium z Gwiezdnych Wojen, może coś w rodzaju robocopa czy terminatora...
FUTURE
W tym zamku umieścił bym jednostki które powstały na skutek rozwoju technologicznego mieszkańców Antargich. Wyobrażam sobie to w większości jako jednostki oparte na hydraulice.... coś w stylu Bardzo dziki zachód...... Dotego małe drobiazgi związane z wynalezieniem prochu, jakieś jednostki strzelające z arkebuzów, może nawet jakaś niedołężna armata.......
JEDNOSTKI NEUTRALNE
Duch
Pirat
Lamie
Boruta
Dadżdżal
Devona
Dziewonie
Empuzy
Erlik
Eurotas
Fudo
Galla
Impaluri
Ladon
Makara
Memedis
Nasu
Nawie
Sila
Syojatar
Zeraili
Żmij
Doskonale zdaje sobie sprawę że to dość kontrowersyjne, nawet dla mnie ale chodziło o przedstawienie nowych jednostek... Od razu zacznę od paru wyjaśnień:
Magia: uważam że 4 poszła w dobrym kierunku, niemniej jednak to wciąż zamało dlatego rozbiłem magię na jeszcze większą ilość szkół. jednak jeden czar może jednocześnie należeć do kilku szkół. W większości zamków mogłyby by być 2 do 5 gilgii odpowiedniej szkoły, wyjątkami były by tu zamki nie uznające magii oraz zamek magów w którym istniały by gildie wszystkich szkół. Co do "nauki" wydaje mi się że tak mogła by nazywać się swoista "magia" zamków technicznych, jednak w działaniu nie powinno to się specjalnie różnić....
Ilość zamków, które tu przedstawiłem jest ogromna i choć nie które wydają się nie dopracowane (np. forteca) wydaje mi się to ciekawe.... Powiedzmy że na nowym lądzie drogi mieszkańców (ras) rozeszły się, nastąpiło coś w rodzaju rozbicia dzielnicowego w świecie homm.... Co raz trudniej o sojusze itd... W każdym bądź razie zamki reprezentujące "dobro" to: Zamek, Bastion, Forteca, Haven, Akademia i Rezerwat. "Złe" miasta to: Inferno, Nekropolis, Lochy, Azyl, Kuźnia i Cytadela. Cała reszta pozostaje neutralna z tym że (poza miastem Future) wyraźnie zaczyna ciązyć w stronę "zła" (np. żywiołaki pod wpływem manipulacji kreglan....
Co do jednostek ten post i tak jest już zaduży więc jak któraś jest nie jasna, z chęcią wyjaśnie jej etymologie w kolejnym poście.....
I przepraszam za nie co przydługi post ....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Aha nazwy jednostek mają za zadanie tylko w najprostszy sposób obrazować to o co mi chodzi, więc proszę się nie trzepiać np o takiego wiedźmina....
Chodzi mi po głowie jeszcze zamek oparty o kulturę azjatycką, ale to chyba jeszcze bardziej kontrowersyjne niż te zamieszczone tutaj....
Aha żeby nie było nie jasności nie wychodziłem dalej niż poza kulturę indoeuropejską wszystkie te jednostki występują w mitologiach właśnie tej grupy.....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
DruidKot
Dołączył: 16 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P
|
Wysłany: 18 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
No to zaczynam... Nie chce mi się analizować całości... więc tak z grubsza ;)
Cytat: |
I przepraszam za nie co przydługi post .... |
Nie taki długi... Bywały gorsze ;)
Ogólnie, te jednostki są nienajgorsze... Części nie wiem, jak sobie wyobrazić, ale niektóre są OK. Nie pasuje mi jednak taka ilość zamków... Za dużo. W H5 powinno być ok. 10, nawet mniej. A Ty przedstawiłeś 18! :?
Troszkę za dużo... ;)
___________ Rychłoż się zejdziem znów?
o ortografii || o łańcuszkach |
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 18 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Anonymous (cytat): |
Cytat: |
Napisze krótko - "Gliniany Golem" to jedna z najgłubszych nazw jakie słyszałem i musze ci to powiedzieć wprost bo już mam taki charakter (powinni mnie tu uczynić jakimś krytykiem ). Smocze Golemy też ie były niczym ciekawym.....chociaż według moich teorii ewolucji technologicznej powinny się znajeźć. |
Wiesz każdy może krytykować bo mu wolno :) niestety z nazwami już nie trafimy w gusta wszystkich(zwłaszcza polskie nazwy bestii) :wink:
Cytat: |
. Poza tym gliniany golem - według Ciebie durna nazwa, to w rzeczywistości najprawdziwsza (pochodząca z Czech) legenda. Tam właśnie mieliśmy do czynienia z glinianym golemem. |
Taka mała drobnoska :wink: Golem to nazwa pochodząca z legendy żydowskiej o sztuczny człowieku. A ten golem z Pragii został zbydowany przez Loewa Judę ben Bezalela(1525-1609) a słowo Golem goylem w języku hebrajskim znaczy "bezkształtny". A jego podstawowy budulcem była glina. |
Jeszcze mała dygresja - w Heroes3 są Kamienne Golemy.... Dalej bez komentarza.......
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Nie wiem czy na tym forum szanuje się choć trochę prawa autorskie :D
ale kolega traum(a)tanzer, powinien przynajmniej wymyślić własne nazwy dla zamków: Akwarium itp, albo przynajmniej coś dopisać że to pomysł kogoś innego :wink:
Poza tym chyba za bardzo przejołeś się bestiaruszem z D&D jak widać, a wiedz że 70% procent tyn nazw chroni prawo, reszta to te bestie które są popularne i nie zmyślone przez ludzi z WotC. Oczywiście można ewentualnie po cichu przemycić dwie trzy nazwy, ale nie tyle ile ty proponujesz :) (oraz bestie z innych gier:Tiamath, balrog,Nazgul itp)
A żeby było fair to od razu wymienię nazwy 4 moich ostatnich zamków Bastion, Katakumby, Górski fort i Świątynia.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
A i jeszcze jedna sprawa :evil:
Cytat: |
AZYL (złoczyńcy, magia entropii)
1. Rozbójnicy, Berserkerzy
2. Kanibal, Hakkub...... |
Nie użwaj nazw własnych stworzeń wymyślonych przez kogoś innego.
Hakkub to nazwa wymyślona przeze mnie, więc prosze uprzejmnie o albo nie używanie tego do swoich propozycji albo zaznaczenie, że to pomysł kogoś innego.
P.S. Wiem czepiam się, ale w dzisiejszych czasach trzeba pilnować swojego interesu. :wink:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haav Gyr napisał:
Cytat: |
Nie wiem czy na tym forum szanuje się choć trochę prawa autorskie
ale kolega traum(a)tanzer, powinien przynajmniej wymyślić własne nazwy dla zamków: Akwarium itp |
Faktycznie nazwy praktycznie wszystkich zamków są plagiatami... i mam nadzieję że przez autora tych że nazw zostaną potraktowane jako komplement.
Haav Gyr napisał:
Cytat: |
Poza tym chyba za bardzo przejołeś się bestiaruszem z D&D jak widać, a wiedz że 70% procent tyn nazw chroni prawo, reszta to te bestie które są popularne i nie zmyślone przez ludzi z WotC. Oczywiście można ewentualnie po cichu przemycić dwie trzy nazwy, ale nie tyle ile ty proponujesz (oraz bestie z innych gier:Tiamath, balrog,Nazgul itp) |
Nie mam zielonego pojęcia czym jest D&D, więc nie mogę tego skomentować.
Co do Tiamat i owszem jest to jak najbardziej plagiat pochodzi z pewnego eposu wydanego jakieś bagatelka 5000 lat temu w Sumerze.... :) Nie weim czy słyszałeś o czymś takim jak "Gilgamesz", w każdym bądź razie w mitologii babilońskiej Tiamat jest olbrzymim potworem morskim którego wszyscy bogowię się bali... Dopiero Marduk, który za władzę nad wszystkimi bogami zdecydował się na walkę z nią, którą oczywiście pokonał, a z jej rozpołowionego ciała powstała ziemia i niebo i tak oto Marduk stał się głównym bogiem Babilonu detronizując swego ojca Ea...
Jeśli idzie o koejny "plagiat" Balrog został spopularyzowany przez Tolkiena, jednak smoczysko to pojawia się w mitologii ugrofińskiej, który odwiecznie panuje na terenach najdalej wysuniętych na północ.
Co do Nazguli, które również zostały spopularyzowane przez Tolkiena, występują one w mitologii Daków jako "koszmarne upiory".....
Haav Gyr napisał:
Cytat: |
Hakkub to nazwa wymyślona przeze mnie |
.... i to jest autentyczny plagiat.... Incubbus, Sukkubus i właśnie Haccub występują w demonolgii protoceltyckiej, jako straszne kobiece demony o różnych przypadłościach... więc wcale nie Ty wymyśliłeś taką istotę.....
HOUGH
PS: jeśli koniecznie chcesz mogę Cię nakierować na odpowiednie książki...:)
|
|
Powrót do góry
|
|
|