Autor |
Wiadomość |
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Anonymous (cytat): |
Faktycznie nazwy praktycznie wszystkich zamków są plagiatami... i mam nadzieję że przez autora tych że nazw zostaną potraktowane jako komplement. |
Widzisz nie bardzo zrozumialeś o co chodzi :) Używanie nazw z herosów jest oczywiste, tu jednak pojawiają się także własne pomysły które nie są dostępne wszyskim. A skoro umieszcza ktoś swoje propozycje to nie po to by ktoś go kopiował i podawał jak własne propozycje.
A jako komplement przyjąłbym gdyby opisał swoje bestie i hakkuba też dodając że spodobała ci się moja propozycja.
Cytat: |
Nie mam zielonego pojęcia czym jest D&D, więc nie mogę tego skomentować. |
Uuu, wiec te twoje nazwy skąd czerpałeś? bo niektóre nic nie mówią, A D&D 3rd Edition to system gier RPG i CRPG, w nim to jest zawarty również bestiariusz:wink:
Cytat: |
Co do Tiamat i owszem jest to jak najbardziej plagiat pochodzi z pewnego eposu wydanego jakieś bagatelka 5000 lat temu w Sumerze.... :) Nie weim czy słyszałeś o czymś takim jak "Gilgamesz", w każdym bądź razie w mitologii babilońskiej Tiamat jest olbrzymim potworem morskim którego wszyscy bogowię się bali... Dopiero Marduk, który za władzę nad wszystkimi bogami zdecydował się na walkę z nią, którą oczywiście pokonał, a z jej rozpołowionego ciała powstała ziemia i niebo i tak oto Marduk stał się głównym bogiem Babilonu detronizując swego ojca Ea...
Jeśli idzie o koejny "plagiat" Balrog został spopularyzowany przez Tolkiena, jednak smoczysko to pojawia się w mitologii ugrofińskiej, który odwiecznie panuje na terenach najdalej wysuniętych na północ.
Co do Nazguli, które również zostały spopularyzowane przez Tolkiena, występują one w mitologii Daków jako "koszmarne upiory".....
|
Co do tych nazw nie chodziło o plagiat tylko o to, że mimo wszysko są to nazwy własne stworzone na potrzeby książki przez Tolkiena, podobnie jak hobbici. Więc ich użycie byłoby dość ryzykowne:)
Cytat: |
.... i to jest autentyczny plagiat.... Incubbus, Sukkubus i właśnie Haccub występują w demonolgii protoceltyckiej, jako straszne kobiece demony o różnych przypadłościach... więc wcale nie Ty wymyśliłeś taką istotę.....
HOUGH
PS: jeśli koniecznie chcesz mogę Cię nakierować na odpowiednie książki...:) |
Hakkub nigdzie nie występuje w żadnej książce, do których ja też mogę odesłać. Inkuby to demony męskiego rodzaju a Sukkuby to żeńskie demony. Nazwy te pochodzą od succubare czyli leżeć pod kimś :wink: a incubare leżeć na kimś ew. wylęgać. A Hakkub to mój neologizm. Poniekąd ten Hakkub jest podobny do Lillenda z D&D IIIe. Choć zdarza się rownież pewne nadużywanie prawa autorskiego co do nazwy Drow(mroczny elf) Ponieważ nazwa ta nie jest wymyślona przez ludzi z WotC bo Drow występuje w ludowych demonologiach.
Polecane lektury: L.Sprague de camp & Catherine C. de Camp Duchy, gwiazdy i czary, Stephen King Bastion, Edward Lee Succubi,
A.Sapkowski Rękopis znaleziony w smoczej jaskini
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haav Gyr:
Cytat: |
Co do tych nazw nie chodziło o plagiat tylko o to, że mimo wszysko są to nazwy własne stworzone na potrzeby książki przez Tolkiena, podobnie jak hobbici. Więc ich użycie byłoby dość ryzykowne:)
|
Więc jeszcze raz dużymi literami:
Tiamat pochodzi z MITOLOGII BABILOŃSKIEJ nie jakiegoś tam D&D....
Balrog pochodzi z MITOLOGII UGROFIŃSKIEJ i został spopularyzowany przez Tolkiena.....
Nazgule pochodzą z MITOLOGII DAKÓW i zostały spopularyzowane przez Tolkiena......
Inccubus, Succubus i Haccub występuje w DEMONOLOGII PROTOCELTYCKIEJ i według niej były to demony kobiece..... Ty odnosisz się do okresu brązu, czyli ostatniego okresu rozkwitu, albo raczej upadku kultury celtów.....
HOUGH
PS: polecam książki Mircea ELIADE, R.OTTO, PETTAZONNI, E.DURKHEIMA są to ogólnioe uznane autorytety w dziedzinie religioznawstwa, z resztą to na nich wykładowcy tegoż kierunku kładą główny nacisk wkształtowaniu przyszłych pokoleń religioznwaców..... HOUGH
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cytat: |
Tiamat pochodzi z MITOLOGII BABILOŃSKIEJ nie jakiegoś tam D&D.... |
Wcale nie mówiłem że Tiamath należy do D&D.
Cytat: |
Inccubus, Succubus i Haccub występuje w DEMONOLOGII PROTOCELTYCKIEJ i według niej były to demony kobiece..... Ty odnosisz się do okresu brązu, czyli ostatniego okresu rozkwitu, albo raczej upadku kultury celtów..... |
Chyba nie dokładnie przeczytałeś to co napisałem to raz, jak same nazwy wskazują succubus i inccubus to nazwy ŁACIŃSKIE, a nawet nie potrafisz napisać haccubus żeby być poprawny i trzymać się FAKTÓW. Obie nazwy Inccubus i Succubus zawdzięczamy Tomaszowi z Akwinu i odnoszą się do demonów kobiecych i męskich, które uwodziły ludzi. Radzę czytać poważne książki.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 20 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Nie mam pojęcia gdzie to zgłosić więc pisze wprost - na Cellestial Havens jest artykuł o armiach, bohaterach i.t.d.
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
No dobra ta dyskusja zmierza stanowczo w złym kierunku.....
Niemniej jednka riposta będzie... :) Na początek nazwa: oczywiście że łacińska, w świecie religii wszystko ma nazwy łacińskie bądź greckie. Zaratusztra częściej jest nazywany Zoroastrem( przykład greki), Manes jest częściej nazywanym poprostu Mani (łacina). Nie wspominając już o kulturach daleko wschodnich gdzie wspomne choćby o Konfucjuszu czy Lucjuszu......
Oczywiście że zarówno Inccubus jak i Succubus znajdują się w traktatach Tomasza z Akwinu, ale nie on je wymyślił. Były one zaczerpnięte z dobrze mu znanej kultury zromanizowanych celtów/germanów.....
Co do poważnych lektur..... hmm nie wybieraj się na kierunek filozoficzny/ kulturoznawczy nazywanie Eliadego, Otto, Durkheima, Pettazonniego, Mullera, Tielego, Jamesa i innych czołowych religioznawców świata mało poważnymi jest ....... bezkomentarza......
i jeszcze jedno:
Cytat: |
wiec te twoje nazwy skąd czerpałeś |
Bogowie, demony, herosi - praca zbiorowa, wykładowców religioznawstwa na UJ
Czarna seria "Mitologie świata" - różni autorzy w zależnośći od pozycji.
Zarys dziejów religii - praca zbiorowa pod redakcją J.Kellera
Złota gałąź - W.Jamesa
Słownik aniołów w tym aniołów upadłych - G.Davidson
Wszechwiedza bogów - R.Pettazonni
Religie wczoraj i dziś - pod redakcją J.Kellera
Zaginione cywilizacje - A.Kondratow
Historia wierzeń i idei religijnych - M.Eliade
Pokażcie mi testament Adama - P.Hermann
Religie świata - ks. Dąbrowski
Bogowie, groby i uczeni - W.Cerran
Zapomniany świat sumerów - M.Bielicki
I jako student religioznwastwa na UJ z wykładów i ćwiczeń......
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Wiesz ja nie twierdzę że w demonologii celtyckiej nie istniały jakieś demony pod postacią kobiet(ale nie nazywały się succubus), ale już samo nazwanie tych demonów, czy to one pochodziły z takiej czy innej kultury starożytniej było już nie istotne dla chrześcijan. I te które uwodziły mężczyzn nazwano Succubus a te które uwodziły kobiety nazwano Inccubus(słowotwórstwo już podałem).
A przecież nie tylko w celtyckiej demonologii występują kobiety-demony.
To tak jakby twierdzić że elfy są tylko celtyckie, elfy(alfary) to nazwa gemańska(goci) natomiast w Walii zwie się je Tylwyth Teg a w Irlandii Daoine sidhe, nie mówiąc już o skandynawskim podziale na Liosalfar i Dockalfar lub Svartalfar.
A wybierać się już nigdzie nie muszę, za stary jestem na rzeczy.[/list]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
A te słowa muszę potwierdzić z całym szacunkiem......
Tyle że te stwory które tu przedstawiłem odnoszą się właśnie do tego o czym wyżej rozmawialiśmy .....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 20 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Tak sobie myślę czy aby nie założyć specjalnego tematu o mitologicznym pochodzeniu stworzeń bo tak prawdę mówiąc schodzicie z własciwego wątku.
Poza tym mozecie wspomóc Jaskinię przy tworzeniu słownika fantasy (zdaje się ze jeszcze prace trwają) :wink:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
zrób to Haaraldzie!
wydziel te posty do osobnego tematu, a ja ten nowy temat umieszczę dzie trza
bo tu UT ;) może zrobić przątanie...
a żal by było...
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Grenadier
Dołączył: 20 lipca 2000 Posty: 164
Skąd: Opole
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Mi też, jako opiekunowi Leksykonu, bardzo się ten pomysł podoba. Chętnie zamieszczę w nim efekty waszych poszukiwań i dyskusji. Prace nad leksem trwaja, chociaż w tej chwili są zawieszone z przyczyn technicznych. Leks docelowo zmieni postać i to jest głowny powód.
___________ Będziemy się żegnać... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
Tak sobie myślę czy aby nie założyć specjalnego tematu o mitologicznym pochodzeniu stworzeń bo tak prawdę mówiąc schodzicie z własciwego wątku.
Poza tym mozecie wspomóc Jaskinię przy tworzeniu słownika fantasy (zdaje się ze jeszcze prace trwają) :wink: |
Bardzo chętnie, niech tylko ruszy rejestracja nowych użytkowników.
:)
A żeby trzymało się to wątku to do nowych jednostek neutralnych dołączyłbym: Gragulec(nie mylić z angielskim Gargoyle) - gad wodny o długiej szyji, plujący wodą :wink: , Kokatryks( kuroliszek) pół kogut pół jaszczur ze skrzydłami, Peryton - pół jeleń, pół ptak stwór z mitycznej Atlantydy. Lesowik(leszy)- strażnik lasu, podobny do cyklopa tylko jest mniejszy i grubszy, ma zdolności polimorficzne. Llamhigyn(skakun) - przypomina wielką żabę, lecz mnie ma nóg tylko długi ogon i błoniaste skrzydła. Rewenant - duch zemsty. Marid - geniusz(dżin) wody. ....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
No i wyjaśnienia nie których jednostek, wybrałem tylko te nie jasne, oprócz tych które tłumaczyłem już wcześniej.... :
Adijtowie – mit. Indyjska, walczą przeciw złu i nagradzają za dobro, reprezentują boskie światło
Aeszma – mit. Irańska, personifikacja nienawiści i grabieżczych najazdów główny przeciwnik Sraosza
Akki – mit. Fińska, wiedźma morska, demon wodny
Amszaspendzi- mit. Irańska, dobre duchy stworzone przez Ormuzda, coś w rodzaju archaniołów
Apah – mit. Indyjska, dają wiernym zdrowie, nieśmiertelność i bogactwo, oczyszczają z grzechów, towarzyszą Pardżanji
Apsarasy- mit. Indyjska, nimfy, mieszkanki raju Indry
Asag- mit. Mezopotamska, potwór zamieszkujący krainę podziemną, poskromiony przez Ninurtę
As-sakina- arabowie, dwugłowa postać wichru
Assakku- mezopotamia, zły demon
Atar- irańska, bóg personifikujący ogień, syn Ormuzda
Ażdacha- słowianie, złowrogi duch powietrzny
Ażi dahaka- irańska, trójgłowy smok, wróg życia
Bentiu – egipt, pilnowały i otwierały bramę Ozyrysowi, miały postać małp
Beregirnie- słowianie, nimfy wodne
Bohunki- słowianie, demony rzeczne
Boruta- słowianie, duch leśny
Briareus- grecja, "silny", sturamienny olbrzym
Brodawice- słowianie, demony wodne
Chała- słowianie, złowrogi duch powietrzny
Charybda- grecja, potwór morski, dziecko Posejdona i Gai, trzy razy dziennie wchłaniała wodę morską wraz ze wszystkim, co się w niej znajdowało
Chmurnik- słowianie, życzliwy duch powietrzny
Cipactli- aztecka, potwór wodny stworzony przez Quetzalcoatla i Huitzilopochtli, uczynili z niego ziemię
Czaszmak- irańska, demon powodujący trzęsienia ziemi
Dabog- słowianie, duch kopalni
Dadżdżal- arabska, odpowiednik Antychrysta
Dahud- celtycka, Dobra Czarownica, córka Gradlona, założycielka miasta Ys
Delfinna- grecka, potwór o ogonie węża, żona Pytona, siostra Tyfona
Devona- słowiańska, bogini rzek
Dziewonie- słowiańska, opiekunki zwierząt
Dzisin- koreańska, duchy ziemii
Echidne- grecka, kobieta o wężowych nogach, dziecko Forkysa i Keto, matka Chimery, Sfinksa, Faji, Ortosa, Cerbera, Hydry Lernejskiej i smoka strzegący złotych jabłek Hesperyd
Empuzy- grecka, dzieci Hekate, złe duchy, wysysają krew z kochanków
Eol- grecka, władca wichrów i burzy, powiernik bogów, syn Dzeusa i Melanippy
Erlik- Anatolia, władca duchów podziemi
Eurotas- grecka, potwór wodny, składano mu ludzką ofiarę
Falu Wala- kunowie, ogromny wąż strzegący Drzewa Życia, pokonany przez boga słońca
Fudo- japońska, stróż środka świata, którego broni przed demonami
Fylgie- rzymska, sobowtóry ludzi, duchy opiekuńcze
Galla- mezopotamia, złe demony świata podziemnego na usługach bogini Ereszkigal
Hedammu- anatolia, potwór mieszkający w morzu, zagrażający ludzkości, pokonany przez Isztar
Hekatonchejrowie- grecka, sturęcy z pięćdziesięcioma głowami, zrodzeni z krwi Uranosa
Horangi- koreańska, krwiożerczy tygrys, władca gór
Hresvelgry- germańska, olbrzym ze skrzydłami
Impaluri- anatolia, wezyrzy bogów
Jazaty- irańska, bóstwa niższego rzędu przypominające aniołów, stanowiące najbliższe otoczenie Ahuramazdy
Ladon- grecka, stugłowy smok o stu oczach, nieznający snu, syn Keto
Lamie- grecka, szpetne widmo, kusiło mężczyzn, matka Skylli, córka Belosa
Lillit- mezopotamia, demon żeński, wywołujący wicher
Makara- indyjska, potwór wodny, skrzyżowanie krokodyla, ryby i delfina
Maridż- arabska, demon stworzony przez boga z czystego płomienia
Memedis- indonezyjska, duchy sprowadzające nieszczęścia
Nasu- irańska, demon śmierci w postaci trupożernej muchy, roznosi zarazki i nieczystości
Nawie- słowiańska, demony dusz zmarłych
Pan Zwierzyny- paleolityczne bóstwo łowców
Płanetnik- słowiańska, demon powietrza i opadów
Południce- słowiańska, solarne demony powietrza
Raróg- słowiańska, duch ognia, o postaci drapieżnego ptaka
Sila- arabska, dżinn o postaci kobiety, wysysa ludziom krew, zamieszkuje pustynie
Surt- germańska, olbrzym, uosobienie wulkanów, mieszka pod ziemią
Syojatar- fińska, wcielenie zła, ludożerczyni
Teszub- anatolia, bóg burzy, brat Isztar, główna postać panteonu huryckiego
Therion- grecka, Bestia, demon zła, jego znakiem jest liczba 666
Tryton- grecka, bóstwo morskie, półczłowiek - półryba, syn Posejdona i Amfitryny
Zeraili- arabska, anioł śmierci
Żmij- słowiańska, smok walczący ze Słońcem
Jesli mimo wszytsko, jeszcze jakieś stwory nie są zrozumiałe, to napiszcie... :) HOUGH
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
To teraz skoro już opisałeś jednostki, to zastanów się dobrze które rzeczywiście można by umieścić w grze takiej jak Heroes of Might & Magic.
Bo wprowadzanie kilku niemal jednakowych jednostek(bo mają wspólne korzenie) jest chyba bez sensu :wink:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Hmm.... Zapewne chodzi Ci o stwory które pochodzą z różnych kultur, a się pokrywają... Faktycznie jest kilka- kilkanaście takich pozycji i może to na pierwszy rzut oka wyglądać jak by były tym samym, ale czy uważasz że np ameszaspendowie to dokładnie to samo co aniołowie.... Jeśli popatrzy się na to głębiej zaczynają się ogromne różnice nie tylko w nazwie czy wyglądzie ale w samej istocie rzeczy.....
Zupełnie inna sprawa to te wszystkie słowiańskie duchy (swoją drogą gdyby mi przyszło rozróżniać te wszystkie biesy z pewnością miałbym olbrzymie kłopoty...... , nasi dziadowie mieli olbrzymie poczucie humoru nadając tym duchom tyle nazw....) tu się pojawia mały problem nie jednokrotnie poprostu nakładają się na siebie to niestety bezsporny fakt jednak i wśród nich pojawiają się pewne drobne różnice.....
Jeżeli gdzieś nie chcący wlepiło mi się coś co zupełnie się pokrywa, daj znać z chęcią to przedyskutuje z Tobą..... :). Przecież to tylko propozycje nie upieram się że powinny się znaleść w serii Homm, ale chciałbym je zobaczyć, jeśli któryś stworek nie odpowiada Ci również z chęcią na ten temat podyskutuje ....
Beregirnie- słowianie, nimfy wodne
Bohunki- słowianie, demony rzeczne
Brodawice- słowianie, demony wodne
Devona- słowiańska, bogini rzek
o te 4 pozycje chyba chodzi Ci najbardziej.... I owszem pomiedzy Bohunkami a Brodawicami istnieje z byt mało różnic i któreś z nich można sobie odpuścić, jednak pozostałe bym zostawił....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 21 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Tu nie tylko o takie podobieństwa chodzi:) Po co 4 demony-duchy wody(można dodać jeszcze Bannika) po co kilkanaście duchów? Trzeba mieć pomysł na ich istnienie. Jak na przykład wyobrażasz sobie stugłowego smoka?
Poza tym o ile pamiętam nimfy to są greckie, wśród słowian spotykamy: rosalie, wodniki,utopce, rusałki, świtezianki itd...
A liczy się jakoś nie ilość :wink:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
DruidKot
Dołączył: 16 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P
|
Wysłany: 22 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ech... Darujcie sobie już te jednostki... Dajcie to do Leksykonu... Głowa już boli od tych pomysłów... Ech...
___________ Rychłoż się zejdziem znów?
o ortografii || o łańcuszkach |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 22 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Dobrym pomysłem w grze byłby Tauren, czyli taki byk na dwóch nogach z jakąs kłodą :D.[/url]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 22 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Wy wyszukujecie bardzo wymyślne jednostki... Pozostaje pytanie - po co?
Zostańmy najlepiej przy schematach.
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 22 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Wyszukujemy bo taki jest temat, a przy jakich schematach chcesz zostać?? Bo jak dla mnie brak w serii herosów takich stworów jak: wilkołak, chimera, sfinks, biały smok, lewiatan, mroczny elf, driada, gnom czy kobold to jakieś niedopatrzenie.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 22 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Grenadier (cytat): |
Mi też, jako opiekunowi Leksykonu, bardzo się ten pomysł podoba. Chętnie zamieszczę w nim efekty waszych poszukiwań i dyskusji. Prace nad leksem trwaja, chociaż w tej chwili są zawieszone z przyczyn technicznych. Leks docelowo zmieni postać i to jest głowny powód. |
Co do leksykonu, to mam już klika uwag, :) skoro trzymacie się tam opisów z Sapkowskiego to bądźcie konsekwentni.(uwagi głównie opisów goblina, driady i gargulca który błędnie jest tłumaczony, znowu :wink: )
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Mat Pierwszy
Dołączył: 12 marca 2003 Posty: 164
Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 23 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cytat: |
Wyszukujemy bo taki jest temat, a przy jakich schematach chcesz zostać?? Bo jak dla mnie brak w serii herosów takich stworów jak: wilkołak, chimera, sfinks, biały smok, lewiatan, mroczny elf, driada, gnom czy kobold to jakieś niedopatrzenie. |
Eh, dla Ciebie niedopatrzeniem będzie brak tych stworów, dla innych niedopatrzeniem będzie brak Marsjan, a dla jeszcze inncyh ich samych. To oczywiście żarty, ale prawda jest taka: świat M&M już istnieje jest dosyć rozbudowany i wciskanie na siłę wszelkich stworów mitologicznych nie jest potrzebne. Proponuję przy każdej jednostce, którą chcielibyście widzieć w HoM&M V napisać o niej kawałek tekstu (jak w instrukcji), może wtedy zobaczymy jakieś pomysły, które warto by pokazać Ubisoftowi.
Znowu podkreślam: ważna jest jakość, nie ilość . I jeszcze jedno: według mnie skład jednostek powinien zależeć od miejsca akcji H5, a tego jeszcze nie znamy.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Crazy
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Nargothrond
|
Wysłany: 23 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Grenadier (cytat): |
Chętnie zamieszczę w nim efekty waszych poszukiwań i dyskusji. Prace nad leksem trwaja, chociaż w tej chwili są zawieszone z przyczyn technicznych. Leks docelowo zmieni postać i to jest głowny powód. |
To ja wyjaśnie, jak jeszcze sie nie przeniosło:
Leksykon nowy jest już prawie gotowy. Jest dużo kategori, adres moge podać: jaskiniowcy.heroes.net.pl/crazy (jest to adres tymczasowy). Gdzie lex będzie, to narazie niewiadome. Co do kategorii: jest ich dużo, chyba jeszcze nie ukryłem przycisku pozwalającego na dodawanie kategorii, więc można śmiało dodać. Przycisk dodawania haseł jest niedostępny, więc wszystkie hasła słać na mój mail.
Jeżeli jednostka występuje w Herosach, można podesłać dwie wersje: opis jednostki mitoligicznej, i opis jednostki w herosach, ze statystykami w tych wersjach, w których występuje.
I teraz najważniejsze: lex nie wystartuje, dopóki nie dostne kilku istotnych rzeczy.... i lex nie będzie w bibliotece, obgadałem to z MiBem...
A teraz można temat podzielić, bo posty nie na temat...
Hetmanie, prosiłbym o załorzenie grypu leksykonu
Amen ;)
___________ Nie bierz życia na serio.... i tak nie wyjdziesz z niego żywy! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Mat Pierwszy (cytat): |
Eh, dla Ciebie niedopatrzeniem będzie brak tych stworów, dla innych niedopatrzeniem będzie brak Marsjan, a dla jeszcze inncyh ich samych. To oczywiście żarty, ale prawda jest taka: świat M&M już istnieje jest dosyć rozbudowany i wciskanie na siłę wszelkich stworów mitologicznych nie jest potrzebne. Proponuję przy każdej jednostce, którą chcielibyście widzieć w HoM&M V napisać o niej kawałek tekstu (jak w instrukcji), może wtedy zobaczymy jakieś pomysły, które warto by pokazać Ubisoftowi.
Znowu podkreślam: ważna jest ilość, nie jakość. I jeszcze jedno: według mnie skład jednostek powinien zależeć od miejsca akcji H5, a tego jeszcze nie znamy. |
Marsjanie?? :lol: przecież są już ziolonoskóre orki :D
Proponujesz umieścić opis?przecież w znacznej części są krótko opisane przeze mnie jednostki(są opisane gdzieś na początku tematu) :wink: . Zresztą to ludzie z Ubi Softu będą mieli ostatnie słowo.
Ja stawiam na jakość :wink: jednak.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 23 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
Wyszukujemy bo taki jest temat, a przy jakich schematach chcesz zostać?? Bo jak dla mnie brak w serii herosów takich stworów jak: wilkołak, chimera, sfinks, biały smok, lewiatan, mroczny elf, driada, gnom czy kobold to jakieś niedopatrzenie. |
W zasadzie to mnie nie zrozumiałeś - chodzi mi o to aby nie szukać jakiś daleko skandynawskich bożków czegoś tam tylko coś bardziej znanego nam..... Jak nadal nie rozumiesz to trudno.
A co do twoich jednostek to faktycznie - mi najbardziej brakuje 2 jednostek - Wilkołaka i Scarlet Dragon/White Dragon....... Lewiatan to nie bardzo coś, mroczny elf?? - chyba miałeś na myśli Nocne Elfy, Gnomy - czemu nie?, Kobold !!??!!??, Chimera - mutantopodobnych stworzeń nie potrzebujemy, chyba że Moja Teoria Ewolucji Technologicznej się sprawdzi i powstanie zamek Starożytnych(ale lepiej w dodatku), Sfinks - już lepiej jako budynek.........
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 23 stycznia 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Dobra miszcze!!!!
Widzę, że temat coraz bardziej odbiega od głównego wątku. Miałem przebrać jego zawartość i przenieść do innego jako wątek do leksykonu. Niebawem to uczynię (jak znajde czas i bede miał dobry transfer bo niestety współdziele łącze co przy maniakach p2p jest zgoła irytujące)
Skoro tacy płodni w pomysły jesteście założę nowy temat, który będzie dotyczył jednostek ale od strony ich właściwości i cech. Temat brzmi: Właściwości bojowe jednostek w HOMM-V?
Zapraszam!
|
|
Powrót do góry
|
|
|