Autor |
Wiadomość |
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 2 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cytat: |
Spójrz na to z innej strony grałeś w H2?? A potem w H3? tak? To teraz przypomnij sobie ile nowych jednostek procentowo pojawiło się w H3 względem dwójki? Sporo(nie mówią już o tyn że liczba zamków wzrosla o 33% )A teraz zabacz jak to dobrze wyszło samej grze, dzięki temu i pięknej grafice otrzymaliśmy grę wszechczasów pt: Heroes of Might and Magic 3 |
I na tym kończy się sensowność wprowadzania takiej ilości. HOMM-II w porównaniu z H-3 był grą ubogą jesli idzie o jednostki... to traz dołóż 33% do ok. 70 rodzajów jednostek (co z uprejdem daje 140) uwzględnij jakies 20 z HOMM-IV (150) i dodaj 30% to bedzie 200!!! Za dużo po prostu naruszy to konstrukcję gry.... nadmiar szkodzi tak jak z zamkami czy bezsensownymi robionymi na siłę zakleciami. To ma byc gra a nie encyklopedia stworzeń ze świata fantasy... jak ja czytam te niektóre zapożyczenia z BG (koboludy) czy inne takie to aż się w głowie przewraca...panowie robicie jeden wielki "spęd"... "zlot bestii"
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 3 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
I na tym kończy się sensowność wprowadzania takiej ilości. HOMM-II w porównaniu z H-3 był grą ubogą jesli idzie o jednostki... to traz dołóż 33% do ok. 70 rodzajów jednostek (co z uprejdem daje 140) uwzględnij jakies 20 z HOMM-IV (150) i dodaj 30% to bedzie 200!!! Za dużo po prostu naruszy to konstrukcję gry.... nadmiar szkodzi tak jak z zamkami czy bezsensownymi robionymi na siłę zakleciami. To ma byc gra a nie encyklopedia stworzeń ze świata fantasy... jak ja czytam te niektóre zapożyczenia z BG (koboludy) czy inne takie to aż się w głowie przewraca...panowie robicie jeden wielki "spęd"... "zlot bestii" |
No więc po koleji, w mojej wersji:
H5 podstawowa wersja 6x16=96 stworów(wersja z 1 ulepszeniem)
1 dodatek 4x16=64 stwory
2 dodatek 4x16=64 stwory
plus ok 6 czy 8 stworow neutralnych
co daje mam aż ok230 stworów, ale jeżeli nie liczyć upg to tylko ok 120 czyli mniej więcej tyle co w H3.
A napewno większa ilość jednostek mniej zaskodzi grze niż same zasady i mechanika gry.
A koboldy to nie są zaporzyczenia z BG czy innej gry, od początku staram się wyjaśnić, że to gry zapożyczają stwory z mitologii i legend.
Cytat: |
to do ciebie i innych - zaczem coś napiszecie na temat nowych jednostek to 3 razy się zastanówcie, czy one na prawdę pasóją do świata gry |
A możesz przybliżyć określenie "pasują do świata gry"????
Bo nie rozumiem czemu Lewiatan nie pasuje a Hydra pasuje do gry??
H.G.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 3 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Anonymous (cytat): |
Thompson (cytat): |
Skoro Yeti to i może Kosmici........ Akurat by się zgadzało..........dokładnie............... |
Thampson czy ty Boga się się nie boisz, mówiąc Takie rzeczy :lol: :shock:
Yeti to NIE Eti :!: |
Mam coś takiego, że jak mi się coś nie zagadza to mówię o tym otwarcie....... już taki ze mnie luźny gość :twisted: .
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 5 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
C.D....
Zamek światła - Świątynia/Temple
1 Hoplita/Hoplit
----
UPG Hastati/Hastati
- pierwsze uderzenie(first strike)
Włócznik/Spearman
- atak z odległości(long range attack)
Miotacz/Skimisher
- strzelanie(archery)
- Krótki zasięg(short range)
- Brak ujemnych modyfikatorów w walce wręcz(normal melee)
2 Akolita/Acolyte
- Strzelanie(archery)
- Czary: Gejzer, aura światła, rozświetlenie
- Ochrona przed mrokiem
UPG Akolita Słońca/Acolyte of Sun
- Czary: Promień słońca(spells: Sun ray)
Hakkub/Haccubus
- Latanie(latanie)
- Ochrona przed mrokiem(dark ward)
- Ochrona przed magią(magic ward)
UPG Hakkub Wojowniczka/Haccumbus
- 20% szans na przyspieszenie(20% chance to haste)
- 15% szans na oślepienie przeciwnika(15% chance to blind enemy)
3 Sfinks/Sphinx
- Latanie(flying)
- 40 % szans na drugi atak (40% chance to another strike)
- 25% szans na klątwę(25% chance to curse)
UPG Sfinks strażniczy/Sphinx Guardrian
- 35% szans na klątwę(35% chance to curse)
- Ochrona przed ogniem(Fire ward)
- 25% mniej obrażeń od magii(25% magic damages resistance)
Husar/Hussar
- Rozproszenie magii(Dispel)
- Pierwsze uderzenie(first strike)
UPG Husar Przywódca/Hussar Leader
- Obniża morale atakowanej jednostki
- 20% odporności magicznej(20% magic resistance)
- Ochrona przed chaosem(chaos ward)
4 Ryfid/Riphid
- Odporność na mrok(Dark immunity)
- 25% odporności magicznej(25% magic resistance)
- Odporność na czary kontrolujące umysł(Mind spells resistance)
UPG Ryfid Król/Riphid King
- Latanie(fliyng)
- Ochrona pzed światłem(light ward)
Światowid
- Czary: Ziema tarcza,Klątwa, Wyrok śmierci(spells: Earth shield, Curse, Death sentence)
- Ochrona przed żywiołami(Elemental ward)
- +5% więcej obrażeń przeciwko złym iststom
UPG (brak nazwy jeszcze)
- Odporność na światło(Light immunity)
- Ochrona przed mrokiem(Dark ward)
Zamek światła - Górski Fort/Mountfort
1 Gnoll/Gnoll
----
UPG Gnoll Bojownik/Gnoll Fighter
- Blokuje kontratak(no retaliation)
Rusałka/Naiad
- Latanie(flying)
Wróżka/Fairy
- Leczenie(heal)
- 10% szans na oczarowanie ofiary(10% chance to charm enemy)
2 Magik/Magician
- Strzelanie(archery)
- Czary: lodowy pocisk,tarcza(spells:ice bolt, shield)
UPG Iluzjonista/Illusionist
- Czary: iluzja, zapomnienie, precyzja(spells:illusion, forgetfulness, precision)
- Nieograniczona ilość strzałów (unlimited shots)
Biały Elf/White Elf
- Strzelanie(archery)
- Zawsze strzela(always shoot)
UPG Arbalest/Arbalest
- 15% szans na zamrożenie postaci na jedną turę
- dwa strzały(two shots)
3 Yeti/Yeti
- Ochrona przed chłodem(cold ward)
- 15% odporności magicznej(15% magic resistance)
- 25% odporności na powietrze (25% air resistance)
UPG Śnieżna bestia/Snow Beast
- 65% mniej obrażeń od chłodu
- Ochrona przed wodą(water ward)
Pegaz/Pegasus
- latanie(flying)
- 25% odporności magicznej(25% magic resistance)
- Ochrona przed mrokiem(dark ward)
UPG Świetlny Pegaz/Light Pegasus
- Czary: Feeria świateł, magiczne lustro
- 35% odporności magicznej(35% magic resistance)
- Ochrona przed ogniem(fire ward)
- Ochrona przed powietrzem(air ward)
4 Walkiria/Valkyrie
- Pierwsze uderzenie(first strike)
- Czary: Modlitwa, Żądza krwi(spells: Prayer, Bloodlust)
- Ochrona przed mrokiem(dark ward)
UPG Walkiria Kapłanka/Valkyrie Priestess
- Latanie(flying)
- Odporność na światło(immunity light)
- Odporność na czary kontrolujące umysł(mind spells resistance)
- Po śmierci Walkirii pojawia się jej duch który jest nie widoczny dla wroga, dopóki nie zaatakuje.
Srebrny Smok/Silver Dragon
- Latanie(flying)
- 40% odporności na wodę
- Ochrona przed Chłodem(cold ward)
- Atak Oddech-chłód(attack breath-cold)
UPG Smok Mrozu/Frost Dragon
- Odporność na chłód(cold immunity)
- 15% szans na zamrożenie
- +5% więcej obrażeń od mrozu
- Ochrona przed powietrzem(air ward)
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 6 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Tak przeczytałem sobie wypowiedź przedmówcy i podobają mi się jego pomysły na Smoki. Nie będę ukrywał - wprost uwielbiam różne typy Smoków. Taka dygresja - Czerwone Smoki powinny się nazywać Szkarłatnymi, a Białe (gdyby się pojawiły) Szlachetnymi czy coś w tym stylu :twisted: . Oczywiście można by opracować jakieś starożytne Smoki, które powiedzmy walczyły w najdawniejszych czasach i wymarły ale teraz jakoś by się odrodziły............ Jest tyle możliwości :twisted: :twisted: :twisted: .................
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
DruidKot
Dołączył: 16 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P
|
Wysłany: 6 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ehe... Już widzę jak śpiewacie patrząc na ten post: "I co on robi tu?... Uuu... Co on tutaj robi?!" :D
Tam, da, dam... *Fanfary* TAK!
*Brawa* *Haav kłania się tłumowi* *Tłum rzuca pomidorem w Haav* [Nie zwracajcie na to uwagi :D]
POPIERAM Srebrnego Smoka :)
___________ Rychłoż się zejdziem znów?
o ortografii || o łańcuszkach |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 6 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
DruidKot (cytat): |
Ehe... Już widzę jak śpiewacie patrząc na ten post: "I co on robi tu?... Uuu... Co on tutaj robi?!" :D
Tam, da, dam... *Fanfary* TAK!
*Brawa* *Haav kłania się tłumowi* *Tłum rzuca pomidorem w Haav* [Nie zwracajcie na to uwagi :D]
POPIERAM Srebrnego Smoka :) |
Ach :D podoba się nawet jedna jednostka, zauważam wyraźny postęp :D :wink:
P.S. Dobrze że pomidory a nie zgniłe jaja :lol:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 6 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Dobra Panowie!
Póki co mam prośbę.... czas najwyższy stworzyć bestiariusz propozycji nowych jednostek do HOMM-V. Potrzebuje dwóch lub trzech śmiałków, którzy mi w tym pomogą... zadanie bedzie polegało na tym aby przebrnąc przez te wszystkie posty i wyszukać (odcedzić) kilkanaśncie najbardziej sensownych jednostek (przez co wybór bedzie bardziej obiektywny).....
Myslę o stworzeniu listy 20 takich jednostek... jako kandydata proponuję Thompsona, który jako krytyk sprawdza się doskonale. Thompsonie czy się zgadzasz?
Lista około 20 jednostek.... wyszukanych spośród tych wszystkich.
I jeszcze jedno: Lista jednostek jest tylko listą propozycji, która zostanie dołączona do listu, który zostanie wysłany do wiadomego adresata. dlatego wymienię kilka zasad jakimi nalezy się kierować:
1. Pełna lista propozycji jednostek nie oznacza, ze wszystkie zostaną wykorzystane w grze.... moze się zdarzyc że będzie to kilka jednostek, a moze sie także okazać że nie znajdzie się żadna z nich
2. Nie należy się kierować uprzedzeniami do autora pomysłu na jednostki ("ten krytykuje moje pomysły to mu....") -> pełny obiektywizm
3. Myślę że lista 20 jednostek wystarczy (jeżeli ktos poda mniej to ma do tego prawo... nic na siłę).
4. Nie podajemy gotowych zestawów do zamków ale tylko pojedyncze jednostki...
Ponadto nowe pomysły można kierować na bieżaco...zostaną one uwzględnione w późniejszym czasie.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 6 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Zaproponował bym siebie, ale nie będe obiektywny :wink: :D . Zostawiłbym wszystkie swoje propozycje czyli nowe 38 stworzenia.
P.S. Ale mogę kilka pewniaków zaproponować:
Wilkołak, Kraken, Lewiatan, Szczrołak, Biały i Mroczny Elf, Driada, ze dwa nowe smoki(biały i srebrny), Sukkub, Gnom, Chimera, Ghul, Banshee i Sfinks. To te najpopularniejsze, oraz niektóre występujęce również w serii M&M. Bez takich nowości gra będzie nieco nudna.... :wink: Te stwory nie powinny również sprawić kłopotu ludziom z Ubi Softu, jeśli choć trochę znają gry fantasy.....Chciałbym też jakiś polski akcent w grze, najlepszą kawalerię w średniowieczno-renesansowej Europie czyli Husarię :D .
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 7 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Jeszcze wymieniajcie je w jednym języku bo przedmówca je wymieszał.
Ja mógłbym szukać nowych jednostek jednak wyjeżdźam i wróce za czs jakiś dopiero. I wogóle to wybierajcie tylko te sensowne i
NAPRAWDĘ pasujące do sagi bo część nijak się ma do ogółu.... :evil:
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 7 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Przedewszystkim nie wyobrażam sobie że mogło by zabraknąć stworów z wcześniejszych wersji HOMM, tak więc muszą wrócić:
Paladyn (1 i 2), Druid (1 i 2), Duch (1,2 i Wog), Roki (2 i 3), Dziki (rozumiane jako Wargi, 2 i 3), Lisz (2 i 3), Wilczy jeźdźcy, Pegaz, Enty, Mantikora, Chimera, Gremlin, Władca Mroku, Gogi, Demony, Czarty, Gnoll, Jaszczuroczłek, Ważka, Bazyliszek, Demigorgona, Wywerna, Żywiołak umysłu, Strzelec, Czarodziej, Rdzawy smok, Błękitny smok, Kryształowy smok (z 3), Gorynycz i Kapłani wojny (z WOG).....
Powinny się też pojawić stwory z serii M&M, ale że grałem w nią dopiero od 7 to nie będę się wypowiadał.....
Z całkowicie nowych stworów dla tej serii powinni się pojawić :
Gnomy, Dabog, Hippogryfy, Walkirie, Skylla, Nazgule, Wilkołaki, Mroczny elf, Żywiołak mroku, Sukkub, Żmij, Kamienny kolos (światowid), Czerw, Strzygi, Sfinks, Olifanty i Żywiołaki Światła......
Haav Gyr napisał:
Cytat: |
Wilkołak, Kraken, Lewiatan, Szczrołak, Biały i Mroczny Elf, Driada, ze dwa nowe smoki(biały i srebrny), Sukkub, Gnom, Chimera, Ghul, Banshee i Sfinks |
Jak najbardziej powinny również się pojawić, ale zapomniałeś o Templariuszu....... Natomiast wciąż nie jestem przekonany do szczurów ... mimo że sam je umieszczam w zestawach..... Banshee to fajny duszek, ale chyba za mało znany... niestety...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 7 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Thompson (cytat): |
Jeszcze wymieniajcie je w jednym języku bo przedmówca je wymieszał.
Ja mógłbym szukać nowych jednostek jednak wyjeżdźam i wróce za czs jakiś dopiero. I wogóle to wybierajcie tylko te sensowne i
NAPRAWDĘ pasujące do sagi bo część nijak się ma do ogółu.... :evil: |
Po pierwsze: wszystkie są w jednym języku :wink: Nie moja winna że nie ma polskich odpowiedników Banshee i Ghul, tak przyjeło się, że się pisze tak jak po angielsku...Jak chcesz aby ułatwić pracę mogę podać wszystkie nazwy w angielskim:
Werewolf, Kraken, Leviathan, Wererat, White Elf, Dark elf lub Drow, Dryad, Silver Dragon i White Dragon, Succubus, Gnome, Chimera, Ghul, Banshee, Sphinx.. I to SĄ te najbardziej SENSOWE i naprawdę nie pojawiają się ona pierwszy raz w grze Fantasy(tym bardziej że Wererat, Dark Elf i Ghul to jednostki z M&M)
Wymień choć jedną która nie pasuje... :?: :?: Bo nie można mówić że np: Minotaur pasuje do Herosów a Sfinks już nie......
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 7 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
To może ja podam :)
Tego sfinksa bym się mógł uczepić - nie pasuje zbytnio do świata HoMM, gdyż zarówno w HoMM, jak i w MM sfinks był traktowany nie jako jednostka, ale jako budowla, w MM były to grobowce, a w HoMM - lokacje na mapie z zagadkami. Pojawienie się sfinksa w roli lednostki mogłoby być trochę dziwne..... Zwłaszcza, że z chęcią zobaczyłbym w H5 sfinksa jako ową budowlę z zagadkami :).
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 7 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
To może ja podam :)
Tego sfinksa bym się mógł uczepić - nie pasuje zbytnio do świata HoMM, gdyż zarówno w HoMM, jak i w MM sfinks był traktowany nie jako jednostka, ale jako budowla, w MM były to grobowce, a w HoMM - lokacje na mapie z zagadkami. Pojawienie się sfinksa w roli lednostki mogłoby być trochę dziwne..... Zwłaszcza, że z chęcią zobaczyłbym w H5 sfinksa jako ową budowlę z zagadkami :). |
To moim zdaniem bardzo marny argument, bez urazy :) . A to dla tego że ten niby sfinks to tylko nazwa statuły która reprezentuje stwora o nazwie sfinks. To że mamy jakiś pomnik czy statułę przedstwiający jakąś jednostkę, nie oznacza tego, że stwór nie pasuje do gry, rzekłbym nawet więcej pasuje i to bardzo, skoro pomniki mu się stawia...
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 7 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
To był nie tyle logiczny argument, co odczucie w związku z innymi grami HoMM-MM... jestem po prostu od dawna przyzwyczajony do sfinksa jako budowli i jakoś niechętnie zobaczyłbym tego 'wspaniałego', 'wszechwiedzącego', 'ogromnego', 'skrywającego tony złota i klejnotów' sfinksa jako jeszcze jedną jednostkę, którą można tak po prostu nająć i zabić...
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 7 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
To był nie tyle logiczny argument, co odczucie w związku z innymi grami HoMM-MM... jestem po prostu od dawna przyzwyczajony do sfinksa jako budowli i jakoś niechętnie zobaczyłbym tego 'wspaniałego', 'wszechwiedzącego', 'ogromnego', 'skrywającego tony złota i klejnotów' sfinksa jako jeszcze jedną jednostkę, którą można tak po prostu nająć i zabić... |
No ok, :) ja rozumiem że komuś może się niepodobać taka czy inna jednostka, ale niech nie mówi że coś nie pasuje do klimatu gry, bo to po prostu jakieś niedorzeczności, nie rozumiem jak taki Ghul czy sfinks miały nie pasować do herosów a jakiś czołg parowy lub inne futurystyczno-groteskowa jednostka tak...
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Według mnie miałem konsytucyjne prawo powiedzieć, że nie pasuje to do klimatu gry, gdyż sam klimat jest rzeczą wysoce subiektywną. Niektórzy za klimat HoMM uznają atmosferę średniowiecza, magii, zbroi i tajemnicy. Inni - ów klimat uznają jako atmosfera odkrywania nowych światów, która wykracza poza czas i przestrzeń, Jeszcze inni - jako całość "klimatów" z HoMM-MM.
Teraz: jeżeli weźmiemy pod uwagę to ostatnie to nie można się nie zgodzić, że w tymże klimacie sfinks był traktowany jako coś więcej niż tylko jednostka - był prawie półbogiem, toteż jeżeli klimat HoMM zinterpretujemy w ten sposób, to sfinks rzeczywiście do niego nie pasuje.
Jeżeli jednak do określenia klimatu HoMM wystarczyłaby Ci tylko część trzecia HoMM, to nie widzę przeszkód - i sfinks z mitologii, i minotaur z mitologii - mogą istnieć obok siebie. Nie ma wtedy żadnych przeciwskazań.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Moja wypowiedź odnośnie Sfinksa bedzie nieco ironiczna...
Po pierwsze zgadzam się z AD, ze to powinien być obiekt a nie jednostka
Po drugie... i tu będzie ironia...
Sfinks: Jednostka zamku pustynnego czy jak kto woli egipskiego (Settlers Might and Magic-IV)
Cechy Bojowe: jednostka ciągnięta przez niewolników na lawecie
Atak: jednostka atakuje przez zagadki... nie odpowiesz poprawnie ginie 10% przeciwników na turę.
To oczywiście żart... ale chciałem w ten sposób podkreślić sensowność sfinksa jako jednostki w HOMM.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Haarald (cytat): |
Moja wypowiedź odnośnie Sfinksa bedzie nieco ironiczna...
Po pierwsze zgadzam się z AD, ze to powinien być obiekt a nie jednostka
Po drugie... i tu będzie ironia... (...) |
Jak dobrze, że zaznaczyłeś :P (tu, a nie wcześniej) ......
a sfinksa najlepiej zostawić w spokoju.
Tyle o sfinksie... może przejdźmy do kilkudniowego omawiania następnej z kilkudziesięciu możliwych jednostek?
(odwdzięczając się Haaraldowi - tu zaznaczam moment ironii :lol: )
A więc bardziej ogólnie - co powiecie o wzięciu na celownik różnych rodzajów diabłów? W Disciples było to zrobione z wielkim rozkachem... ale czy dobrze? Według mnie ponad 20 rodzajów diabłów (do tej pory spotkaliśmy tylko diabły i czarty... no chyba, że jeszcze wliczymy diabliki i demony) to trochę za dużo, a w dodatku nie były zbytnio zróżnicowane. Ale może faktycznie by nieco rozwinąć diabelską, Kreegańską populację?
W końcu mimo iż jest to jeden 'gatunek' stworzeń, to jednak prawie w każdym gatunku istnieje coś w rodzaju 'ras' czy 'podgatunków'.
Diabły atakujące na odległość, diabły rzucające zaklęcia, diabły latające, teleportujące i kroczące, diabły paraliżujące.... do tego można dobrać kilka nazw z 'hierarchii' diabłów.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Teraz: jeżeli weźmiemy pod uwagę to ostatnie to nie można się nie zgodzić, że w tymże klimacie sfinks był traktowany jako coś więcej niż tylko jednostka - był prawie półbogiem, toteż jeżeli klimat HoMM zinterpretujemy w ten sposób, to sfinks rzeczywiście do niego nie pasuje. |
:lol: Od kiedy to, ktoś tak przejmuje się tym, czym reprezenowała sobą jednostka mitologiczna która znalazla się w herosach, można wymieniać jeszcze mnóstwo takich jednostek które są w herosach a według takiego podejścia nie pasują.
Przecież to herezje :shock: sfinks to pół-bóg i nie może występować w grze.....nie dosyć że to bzdura to jeszcze bezsensu. W ten sposób z gry należy wykluczyć wszystkie smoki, behemota i parę innych jednostek....
Cytat: |
Jeżeli jednak do określenia klimatu HoMM wystarczyłaby Ci tylko część trzecia HoMM, to nie widzę przeszkód - i sfinks z mitologii, i minotaur z mitologii - mogą istnieć obok siebie. Nie ma wtedy żadnych przeciwskazań. |
Nie tylko trzecia część herosów, lecz każda gra oparata na fantasy, ja naprawdę nie rozumiem czemu w innych grach sfinks nikomu nie przeszkadza a w herosach miałby od razu psuć klimiat...
Jasne zamiast sfinksa można umieścić gobliny z laserami olbrzymie pancerniki roboty czy mutacje czołgu i przerazy, ale wtedy gra straciła by wicej niż kiedykolwiek.
Cytat: |
Sfinks: Jednostka zamku pustynnego czy jak kto woli egipskiego (Settlers Might and Magic-IV)
Cechy Bojowe: jednostka ciągnięta przez niewolników na lawecie
Atak: jednostka atakuje przez zagadki... nie odpowiesz poprawnie ginie 10% przeciwników na turę. |
Jakoś mumii się nikt nie czepiał :P I nie umieszczał jej w jakimś zamku egipskim :twisted: Aha i radzę nie mylić mitologii, jak się jej dobrze nie zna to lepiej nic nie mówić, SFINKS nie występuje tylko w mitologii egipskiej, również w greckiej, asyryjskiej i kilku innych. I ma takie samo prawo znaleźć się w herosach jak minotaur, hydra, meduza, krasnolud, gigant, elf, jednorożec, pegaz czy wilkołak. :!:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
A więc bardziej ogólnie - co powiecie o wzięciu na celownik różnych rodzajów diabłów? W Disciples było to zrobione z wielkim rozkachem... ale czy dobrze? Według mnie ponad 20 rodzajów diabłów (do tej pory spotkaliśmy tylko diabły i czarty... no chyba, że jeszcze wliczymy diabliki i demony) to trochę za dużo, a w dodatku nie były zbytnio zróżnicowane. Ale może faktycznie by nieco rozwinąć diabelską, Kreegańską populację?
W końcu mimo iż jest to jeden 'gatunek' stworzeń, to jednak prawie w każdym gatunku istnieje coś w rodzaju 'ras' czy 'podgatunków'.
Diabły atakujące na odległość, diabły rzucające zaklęcia, diabły latające, teleportujące i kroczące, diabły paraliżujące.... do tego można dobrać kilka nazw z 'hierarchii' diabłów. |
Jak chcesz podgatunki to zajrzyj do podręcznika RPG systemu D&D, tam jest w cholerę różych diabłów :D A te z Disciples mimo że fajnie wyglądały miały niektóre grubo naciągane nazwy władca demonów czy pan głębin :) Ale są też całkiem dobre jak Sukkub, Inkkub, Tiamath czy też z innych gier jak Bies. Choć jak dla mnie mogłoby pozostać jak dotychczas.
P.S. Ten poprzedni post to mój, przepraszam jesli kogoś obraził ale poniosło mnie :twisted:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Oj, jak Ty nic nie rozumiesz.....
w dodatku gadzasz jakieś nieprzemyślane głupoty o tym, ze to bez sensu...
Ale spróbuję jeszcze raz, prościej:
Behemot NIE był traktowany jak półbóg w HoMM-MM, toteż zawsze był jednostką
Minotaur NIE był traktowany jako półbóg w HoMM-MM, toteż zawsze był jednostką
Tytani, Cyklopi i Olbrzymi - chociaż faktycznie nawet więcej niż półbogowie w HoMM-MM byli traktowani jako zwykłe jednostki.
SFINKS NIE. Sfinks był właśnie traktowany w grach HoMM-MM jako ktoś więcej niż zwykła jednostka - jak półbóg. Mam nadzieję, że teraz już chyba jasne. natomiast jeżeli ponownie spojrzymy na klimat HoMM, jako całość ze wszystkich gier HoMM-MM, to owszem - cybernetyczne potwory go NIE naruszą, a sfinks jako jednostka - tak. Jeżeli i tym razem nie zrozumiesz, to ja się poddaję. Poniżej pewnego poziomu zejść się nie da.
natomiast wracając do diabłów - ja z kolei mam odwrotne wrażenie co do diabłów z Disciples - nazwy bardzo dobre, ale same jednostki.... cóż. Dla mnie to jak jakieś trzy diabły, które są tylko ciągle przemalowywane i z pododawanymi ozdobnikami - nie widzę większych różnic w wyglądzie czy charakterze. Wolałbym coś bardziej zróżnicowanego, a nie krwiożercze czerwono-fioletowe bestie w różnych wydaniach. Sukkub jest OK, ale jako jednostka wspomagająca.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Oj, jak Ty nic nie rozumiesz.....
w dodatku gadzasz jakieś nieprzemyślane głupoty o tym, ze to bez sensu...
Ale spróbuję jeszcze raz, prościej:
Behemot NIE był traktowany jak półbóg w HoMM-MM, toteż zawsze był jednostką
Minotaur NIE był traktowany jako półbóg w HoMM-MM, toteż zawsze był jednostką
Tytani, Cyklopi i Olbrzymi - chociaż faktycznie nawet więcej niż półbogowie w HoMM-MM byli traktowani jako zwykłe jednostki.
SFINKS NIE. Sfinks był właśnie traktowany w grach HoMM-MM jako ktoś więcej niż zwykła jednostka - jak półbóg. Mam nadzieję, że teraz już chyba jasne. natomiast jeżeli ponownie spojrzymy na klimat HoMM, jako całość ze wszystkich gier HoMM-MM, to owszem - cybernetyczne potwory go NIE naruszą, a sfinks jako jednostka - tak. Jeżeli i tym razem nie zrozumiesz, to ja się poddaję. Poniżej pewnego poziomu zejść się nie da.
. |
Widzisz i tu się mijasz z prawdą, grałem we wszystkie części herosów, rówineż w m&m 7 i 8, ale jakoś nigdzie nie natrafiłem na informacje o kulcie sfinksa, co więcej to właśnie w herosach jednostki najwyższego poziomu zawsze były traktowane jak bóstwa, pół-bóstwa, już sam fakt że taki tytan jest rekrutowany w świątni :wink: , może to trochę przesada ale to powinno uzmysławiać że minotaury, elfy, czy nawet dżiny nie są traktowani w świecie M&M tak samo jak smoki, tytani, aniołowie, behemoty, feniksy, diabły i to nie tylko ze względu ma ich siłę lecz na ich "boskość", która pochodzi z mitów i legend z naszego świata....
Warto przypomnieć sobie kampanie w AB, gdzie zabicie starożytnego behemota czy smoków dawało władzę sławę i potęgę. Bo jeśli sfinks ma być dtskryminowany tylko dla tego że w h3 pojawił się budynek Tomb of Curses gdzie rekrutowano mumie to mnie to absolutnie nie przekonuje, zwłaszcza że to nie jedyne obiekty "ze stworkami", syreny według tego nie powinny być w grze...
Reszta bez kometarza :?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Cytat: |
Widzisz i tu się mijasz z prawdą, grałem we wszystkie części herosów, rówineż w m&m 7 i 8, ale jakoś nigdzie nie natrafiłem na informacje o kulcie sfinksa, |
Widzisz, i tu nie tylko nie mijam się z prawdą, nie tylko zarzucasz mi kłamstwo, ale w dodatku wychodzi na to, że po prostu sag HoMM-MM nie znasz na tyle dobrze, aby się dalej wypowiadać.
W takim razie proponuję przypomnić sobie, jakim szacunkiem był darzony sfinks w HoMM2 (tudzież później w HoMM3 WoG). Dodatkowo w MM4 i MM5 sfinks jest nie tylko świętym półbogiem - jest również jedną z najważniejszych postaci-lokacji, z którą można rozmawiać, a wejść do niej tylko po spełnieniu wielu warunków. Jest również strażnikiem w drodze do dalszej gry. Jest kimś, bez kogo przebycie dlaszych części świata Xeen jest niemożliwe, a wdodatku - kimś, kogo pokonać nie można.
Cytat: |
co więcej to właśnie w herosach jednostki najwyższego poziomu zawsze były traktowane jak bóstwa, pół-bóstwa, już sam fakt że taki tytan jest rekrutowany w świątni , może to trochę przesada ale to powinno uzmysławiać że minotaury, elfy, czy nawet dżiny nie są traktowani w świecie M&M tak samo jak smoki, tytani, aniołowie, behemoty, feniksy, diabły i to nie tylko ze względu ma ich siłę lecz na ich "boskość", która pochodzi z mitów i legend z naszego świata.... |
Bzdura!
Behemoty są rekrutowane w ich naturalnych siedliskach - jaskiniach.
Smoki są rekrutowane w ich naturalnych siedliskach - grotach i klifach.
Anioły są rekrutowane niewiadomo skąd - wiemy tylko, że przechodzą przez portal
Tytani i diabły rzeczywiście są najmowani w pałacach, co jeszcze wcale nie oznacza statusu 'półboga' - ot, po prostu siedlisko. Jeżeli ja sobie upodobam pałac to też będę półbogiem?
W HoMM-MM nikt nie czci żadnych smoków, tytanów czy behemotów - wręcz przeciwnie - conajwyżej się na nich poluje.
Jedyne smoki, jakie były czczone przez samych elfów to smocze matki - reszta to po prostu 'zwierzęta hodowlane'.
Behemoty, jak czytamy w kampanii z H4 są dzikimi bestiami, które czasem można udomowić i wyszkolić do wojny.
Diabły jako pólbogowie? Przypominam iż to tylko kosmici, z półbogami nie mają nic wspólnego, a już na pewno nikt ich tak nie traktuje.
Feniksy - zrodziły się z żywiołu ognia - kto niby miał im cześć oddawać i traktować jak półbogów? W MM występują tylko wśród żywiołaków ognia, a HoMM - tylko w pobliżu innych żywiołów.
Tytani - są związani z magami starożytnymi paktami (info z instrukcji do H3) - są niejako 'zmuszeni' do walki - nikt ich nie traktuje jako półbogów
Hydry - zwierzątka hodowlane, które lubią bagna.. gdzie im tam do boskości
Anioły - BRAK DANYCH - nie wiemy skąd pochodzą, a traktowani przez ludzi z Castle/Haven są różnie - jednakże nie przypominam sobie, aby ktoś im cześć oddawał i traktował w jakiś specjalny sposób
Kostne smoki - bez komentarza :P
Cytat: |
Warto przypomnieć sobie kampanie w AB, gdzie zabicie starożytnego behemota czy smoków dawało władzę sławę i potęgę. |
Jakoś sobie takich kampanii nie przypominam. Kilgor miał zabić behemota jedynie po to, aby udowodnić swą siłę - nie żeby zdobyć potęgę i sławę, a tym bardziej władzę, które zdobył zabijając króla barbarzyńców. Dracon natomiast zabijał smoki niewiadomo po co - nie zdobył żadnej chwały, potęgi czy władzy. Robił to tylko dla siebie (potworny barbarzyńca..... :evil: ), ewentualnie dla swej matki.
Sam fakt, że owe smoki i behemoty były celem polowań jakoś mocno podważa ich siłę i 'boskość'. Zwłaszcz, że zarówno Kilgopr jak i Dracon odnoszą sukces.... skoro są silniejsi od półbogów, to czymże oni są?
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 8 lutego 2004 Nowe jednostki w H5
|
|
|
Ostatnio naszło mnie na dwie jednostki, takie żeby fajny klimacik zrobić, konkretnych nazw nie wymyśliłem (podano propozycje)
:arrow: mroczny zakonnik/kapłan wojny/nazgul (choć użycie tej nazwy mogłoby zostać uznane za plagiat) - chodzi mi o postać odzianą w czarne, długie szaty, taki habit, oczywiście zakapturzoną, twarzy nie widać (o ile twarz istnieje), dzierży oburącz miecz świecący bladoniebieską poświatą, może to być jakiś duch, nieumarły, ewentualnie wyszkolony człowiek, może rekrutuje się z mrocznych elfów - dopuszczam takie warianty (ten ostatni mi najbardziej odpowiada); umiejętności - regeneracja, blokowanie kontrataku, obniża morale przeciwnika
:arrow: dżin - wojownik :?: - dżin w srebrno-błękitnej zbroi z dwuręcnym mieczem, zamiast czarować walczy 'konwencjonalnie' (oczywiście jego miecz zwykłym mieczem nie jest, więc to tylko pozory :wink: ); specjalne umiejętności - regeneracja, 50% szans rzucenia losowego negatywnego zaklęcia na przeciwnika, lustro magiczne
|
|
Powrót do góry
|
|
|