Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-23 22:14:34
Autor Wiadomość
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 11 maja 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Ale przerazy zagościły w zamku Academy/Tower na dobre więc po co to zmieniać?
Swoją drogą przydatna wydaje się dyskusja na temat nie tyle zamków co stworzeń, które powinny się w nich znaleźć. Do tego ankieta z trzema możliwymi odpowiedziami:
- jestem za dotychczasowym porządkiem (HoMM-III, IV)
- jednostki należy dobrać od nowa
- część jednostek należy przemieścić a pozostałe pozostawić tam gdzie są

Powien tak musi nastąpić pewna migracja stworzeń, tak jak to miało miejsce do tej pory.....

Cytat:
Bazyliszki: Według mnie są to stworzenia z natury neutralne bądź mroczne (w każdym bądź razie nie są to stwory z natury dobre, lecz dzikie). Powinny pozostać w gadzim zamku (coś jak Fortress) i mam nadzieję, ze taki powstanie.

I tu jest waśnie problem, jak określić naturę stworzeń? W H2 gryfy teoretycznie były złe, bo służyły złym ludziom ale już w H3 było naodwrót, więc jaki gryfy mają charakter.??Opdowiedź jest prosta, taki chrakter jaki ma zamek w którym się obecnie znajdują. Gryfy czy bazyliszki są dzikimi stworzeniami, które można tresować, one same nie mają pojęcia co to jest dobro czy zło.
Natomiast Przerazy to istoty już rozumne(w miarę) więc to one same decydują o swoim losie i to czy chcą przystąpić to tego czy innego zamku(stronnictwa). A to że mogą służyć w śród elfów i innych dzikich stworzeń to raczej oczywiste.

Cytat:

Haav: nazwa krasnoludzkiego zamku w Twoim wydaniu wydaje się co najmniej dziwna. Barrow? skąd takie określenie? W słowniku znalazłem jedynie okreslenie nosiłki, taczka. Może przybliżysz znaczenie tej nazwy? W każdym bądź razie brzmi ciekawie.

Hmm.. to mamy inne słowniki "barrow" znaczy po angielski kopiec :wink: , chodzi o to by zamek krasnoludów przypominał wielki kammieny kopiec, wykuty w skale.
A tak na marginesie z jakiego słownika korzystasz?(mam nadzieję że nie z tego żółtego, co zalega na półkach w empikach) :wink:

Cytat:
Powrócę takze do nieszczęsnej listy krasnoludzkich jednostek (ala Discipless). W HoMM wszystkie jednostki mają zróznicowane stwory oprócz jednego - Castle, gdzie większosć to jednostki typowo ludzkie. Tak się zastanawiam nad tym czy w takim zamku nie lepiej by było wprowadzić inny system upgrejdowania jednostek, a moze nawet w każdym z zamków system rozwoju byłby nieco odmienny (pod warunkiem zachowania oczywiście odpowiedniego balansu).

Co do Castle i jednostek ludzkich to sam się właśnie zastanawiam, czy nie dać potrójnego ulepszenia, np:
włócznik - piknier - halabardnik
miecznik - krzyżowiec - paladyn
kawalerzysta - czempiom - husar
czy nawet golemów:
golem kamienny - golem mosiężny - golem żelazny(stalowy)

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 11 maja 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Migracja stworzeń zapewne nas czeka... osobiście jestem jednak zdania (z tego co zauważyłem spora część osób również) wolałaby nie burzyć dotychczasowego porządku, a własciwie typologii z części trzeciej.

Dla mnie trochę bezsensem było wywalenie harpii do Stronghold czy krasnoludów do Academii. Z krasnoludami będzie raczej problem ponieważ tak na dobrą sprawę nie pasują ani do Academii ani też do rezerwatu. W ogóle świat HoMM wyraźnie je "olewa", kiedy np. elfy mają swoje państewka. Nie wiem jak to się ma do fabuły M&M?

Natura bazyliszków wyraźnie tkwi w ich gadzim pochodzeniu więc powinni do takiego zamku trafić. Oczywiście smoki również są gadami ale gadzia społeczność powinna mieć swoje własne miasto/państwo, tym bardziej że w trzeciej części mieliśmy Tatalię.

Co do słownika to dysponuję "Nowoczesnym Słowinikeim angielsko-polskim....." (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne").

Cytat:
Co do Castle i jednostek ludzkich to sam się właśnie zastanawiam, czy nie dać potrójnego ulepszenia, np:
włócznik - piknier - halabardnik
miecznik - krzyżowiec - paladyn
kawalerzysta - czempiom - husar
czy nawet golemów:
golem kamienny - golem mosiężny - golem żelazny(stalowy)



Ten zestaw (miecznik - krzyżowiec - paladyn) aż prosiłby się o przeciwstawny komplet jednostek z zamku śmierci (wampir-alp-nosferatu czyli arcywampir).

Takich zestawień znalazłoby się na pewno więcej i według mnie powinny mieć swoje przeciwstawne odpowiedniki (odpowiednio przemieszane i dobrane)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 12 maja 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Migracja stworzeń zapewne nas czeka... osobiście jestem jednak zdania (z tego co zauważyłem spora część osób również) wolałaby nie burzyć dotychczasowego porządku, a własciwie typologii z części trzeciej.

No ale trzeba iśc naprzód, powrót do niemal identycznych zamków jak w H3, jest cofaniem się, zauważ że do tej pory gdy wychodziła następna część herosow, to w kwestii zamków mielśmy spore zmiany w liczbie jednostek i charakteru zamku(nazwy).

Cytat:
Dla mnie trochę bezsensem było wywalenie harpii do Stronghold czy krasnoludów do Academii. Z krasnoludami będzie raczej problem ponieważ tak na dobrą sprawę nie pasują ani do Academii ani też do rezerwatu. W ogóle świat HoMM wyraźnie je "olewa", kiedy np. elfy mają swoje państewka. Nie wiem jak to się ma do fabuły M&M?

Tu się niezgodzę prawie w całości, harpie to dzikie i krwiożercze stwory, więc pasują to każdego zamku o podobnych stworach. A krasnoludy w miarę posowały do Akademii, przypominam że kopalnie krasnoludów znajdowały się w Bracadzie, a wydobywane surowce były wkorzystywane przez magów między innymi do budowy golemów.

Cytat:
Natura bazyliszków wyraźnie tkwi w ich gadzim pochodzeniu więc powinni do takiego zamku trafić. Oczywiście smoki również są gadami ale gadzia społeczność powinna mieć swoje własne miasto/państwo, tym bardziej że w trzeciej części mieliśmy Tatalię.

Jeśli chodzi o gady, to też nie widzę problemu, bo w M&M 8 jaszczuroludzie to przyjazna rasa, zamieszkująca wyspy "rannego szytyletu" , żyły i handlowały spokojnie z mrocznymi elfami z Alvaru, czy też minotaurami, ludzimi. a takiego państwa najprawdopodobniej nie będą nigdy mieć bo Tatalia to był wyjątek w świecie M&M.

Cytat:
Ten zestaw (miecznik - krzyżowiec - paladyn) aż prosiłby się o przeciwstawny komplet jednostek z zamku śmierci (wampir-alp-nosferatu czyli arcywampir).

O ile można porównywać wampiry z krzyżowcami, bo moim zdaniem te pierwsze są potężniejsze...

Cytat:
Takich zestawień znalazłoby się na pewno więcej i według mnie powinny mieć swoje przeciwstawne odpowiedniki (odpowiednio przemieszane i dobrane)

Co do wrogów rasowych to się zgadzam, podam przyłady:
Anioł - Diabeł
Tytan - Gorynicz
Ifryt - Marid
Złoty smok - Czarny smok
Pegaz - koszmar
Lewiatan - Feniks
Gigant - Hydra
Rok - Gorgona
Mnich - umarlaki, sukkuby i inkuby
...itp...
Dlatego też podałem takie a nie inne roztawienie stworow w zamkach tak by te przeciwieństwa były sensowne a nie że z zanku neurtalnego przeciwko dobremu np.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 4 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Powinien być zamek krasnoludów, dla mnie im więcej zamków tym lepiej.
To jest osobna rasa więc należy jej sie swój zamek, jest wiele rodzajów walczących u ludzi, dlaczego nie miałoby być u krasnoludów.
Dać jakichś
wojowników,
berserkerów
toporników
kuszników
mędrca krasnoludzkiego
takiego smoczego golema z czwórki
i jeszcze inne stwory, mogą być różne to zależy od tego jakby ten zamek został zrobiony, w jakim stylu.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 4 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

To może tak zamki elfów leśnych, elfow mrocznych, niziołków, wampirów, orków, ogrów, minotaurów i................niewiadomo czego jeszcze :P Przecież to też rasy :lol:
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 4 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

No ale krasnoludy to jest rasa rozumna. Orki, trolle, gobliny i inne takie można dać razem. Minotaury zawsze są tam gdzie smoki, i niech tak pozostanie.
Nie można z tego zrobić Age of Wonders, gdzie właśnie pełno było różnych rodzajów zamków, ale wszytko było do siebie dość podobne.
Zresztą orkowie nie mieliby tyle możliwości rozwoju.Mogłyby być tylko jedną jednostką, najwyżej by była jakaś strzelająca. Krasnoludy takich możliwości miałyby znacznie więcej, zresztą nie musiałby to być tylko ich zamek, mogły by być w nim razem z jakimiś innymi pojedynczymi stworami, ale dobrze by było jakby odegrały znaczącą role.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Heh właśnie dawanie takiego zamku krasnoludzkiego jest robieniem Age of Wonders :P . A Orki gobliny czy Ogry też są rozumne :P Minotaury są tam gdzie im się podoba :P a nie tam gdze są smoki...A kto ci naopowiadał takich głupot, że orki na najwyżej mogą strzelać?? :shock:
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

No a co mogą robić, to by się najwyżej dało takiego barabaina jak z jedynki heroesa, z orkami, trolami, goblinami itd. Jakby się chciało zrobić zamek samych orków to by się robiło coraz większe te orki, a na końcu już takiego wielkiego bydlaka, wielkości behemota. Orki mogą robić to co we Władcy Pierścieni, rozum one mają ale raczej niewielki. Tyle,że potrafiły drabinę ustawić.
Na razie minotaury zawsze były ze smokami w jednym zamku.
w jedynce u warlocka
w dwójce u warlocka
w trójce w lochach
w czwórce w chaosie
Krasnoludzkim zamkiem chętnie bym pograł, nie musiałby być zbliżony do tego z disciples, ale taki jak opisywało już pare osób, z takimi jednostkami. Mieliby jakieś swoje tajemniczne runy, które jak np. zbiorą, a są rozsiane po całej planszy, dostaną jakiś bonus dodatkowy.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Aerdil (cytat):
No a co mogą robić, to by się najwyżej dało takiego barabaina jak z jedynki heroesa, z orkami, trolami, goblinami itd. Jakby się chciało zrobić zamek samych orków to by się robiło coraz większe te orki, a na końcu już takiego wielkiego bydlaka, wielkości behemota. Orki mogą robić to co we Władcy Pierścieni, rozum one mają ale raczej niewielki. Tyle,że potrafiły drabinę ustawić.

Zrozum orki są takie takie są :P w Warcrafcie są inne w Herosach są inne a w Tolkienie jeszcze inne, ale nigdzie nie są bezmózgie. To że w jakieś częsci Herosow używali toporków do rzucania nie znaczy toże wiecznie muszą rzucać toporkami :!: Zwłaszcza że są na tylke silne by móc o wiele lepiej walczyć w zwarciu niż w dystansie...Pomysł rośnięcia orków do behemota pozostawiam bez komentarza i do przemyślenia przez ciebie.
Cytat:
Na razie minotaury zawsze były ze smokami w jednym zamku.
w jedynce u warlocka
w dwójce u warlocka
w trójce w lochach
w czwórce w chaosie

I CO STEGO???Krasnoludy przez trzy części były z elfami a w czwórce już nie, Minotaury w M&M 8 miały nawet własne państwo w towarzystwie Ogrów i dzikich Gorgon oraz Wiwren, bynajmniej bez smoków, które nie są zbyt towarzyskie.....

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o Warcraft 3 to według mnie jest słaby, na równi w dwójką bym go postawił, chociaż w dwójce są tylko 2 rasy.

Mi chodzi o to, że krasnoludy przedstawiają większy rozwój niż orki, i napewno większą inteligencje, zatem napewno bardziej zasługują na własny zamek. Może rozwinięcie do behemota byłoby głupie, ale dawanie im coraz to nowych rodzajów broni nie dałoby im zamku, one są wszystkie takie same, i nie miałyby jakiegoś najsilniejszego stwora, a smoczego golema jak krasnoludy by nie wymyśliły. Musiały by się zmieszać z ogrami, trolami, cyklopami itd,żeby mieć jakiegoś najmocniejszego stwora.
W gruncie rzeczy, każdą rase można ubrajać w różne bronie tak jak np w H3 ludzi. pika, kusza, - , miecz, gostek na koniu( tu na jakimś wilkołaku np.) i robić dla każdej rasy osobne zamki, nie można jednak z tym przesadzić. Teoretycznie im więcej zamków tym lepiej, ale niech będą one klimatyczne.
Układ z H3 po niewielkich poprawkach byłby idealny.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Ja tylko dodam:
Orki rasa bohaterów w h4(czyli inteligentne)
Elfy - nie budowały smoczych golemów(nazwa niewłaściwa, bo to nie golem, golemem był kryształowy smok z H3AB) a mimo to były inteligentniejsze czasami od ludzi i TEŻ nie mają zamku typu elf taki, elf taki, elf siaki, elf czarujący, elf na koniu....itp :P

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

No w sumie no to nie miały, gostek na pegazie to był elf chyba tylko.
Tak w sumie to tylko ludzie mają zawsze własny zamek, castle. No ale w każdym heroesie (w 1 i 2 tak samo) zamki były według innych reguł klasyfikowane i co innego było motywem przewodnim.
No ale troche nie pasowało w trójce ,żeby elf był wyżej od krasnala.
Powinny być równo, zresztą nawet niech będzie wyżej, ale żeby miał więcej życia? Przecież krasnoludy powinny mieć najwyższą kondycję, bo są potężne, a w heroesach robi się z nich takie krasnoludki jak w bajce o królewnie śnieżce. Jak się przeczyta opis krasnoluda na jakiejś stronie o RPG to wygląda to całkiem inaczej.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Znów ktoś ci naopowiadał głupot, w świecie M&M krasnoludy są krasnoludami nie krasnalami, nie znaczy to że są potężne :!: To że w herosie są niższe poziomowo od elfów jest wynikiem przydatności bojowych, a nie statystyk jakiegoś RPG....
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Właśnie, że RPG najlepiej to wszystko opisuje zwłaszcza system D&D.
Ja bym powiedział ,że odgrywają rolę, krasnoludów ale po porównaniu do innych istot można je nazwać krasnalami. Robi się je za słabe stanowczo, nawej jakby nie miały mieć swojego zamku, to niech będą silniejsze przynajmniej. Dawać krasnoludowi mniej życia niż jakiemuś chudemu magowi :/.
W M&M nie grałem, bo mi się nie podoba, więc nie mam rozeznania.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

ALE Herosi do strategia turowa, nie RPG, cały system jednostek opiera się na pogrupowaniu w poziomy, a poziomy są zależne od zdolności bojowych danej jednostki, więc nie może być krasnolud silniejszy od maga, tylko dla tego że w D&D jest jakoś tam napisane. Chuderlawy mag może dzięki magii być o wiele bardziej wyrzymały. Krasnoludy nie powinny mieć takiego zamku i tyle, bo zaraz znaleźli by się obrońcy chuderlwaych elfów.
W Herosi TYLKO ludzie byli tak wszechstroni, z prostego powodu, było ich najwięcej, rozwijali najsilniejsze cywilizacje, żyli z dala od natury więc musieli wykrzałcić własne rodzaje wojsk, zdolnych przeciwstawić się potworom sprzymierzonym z takimi nacjami jak elfy, krasnoludy, orki itp...

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 6 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Ja mam swoje zdanie Ty masz swoje, jednak jak widać w sądzie, to dwa razy więcej osób opowiada się za tym ,aby zamkek krasnoludów powstał.
Jeśli panowie z Ubisoftu, czy co to tam robi piąte, zrobią wszystko jak należy, to wcale nie musi to źle wyglądać. Wiadomo RPG jest oparte na całkowicie innych zasadach, tam 1 - poziomowy mag przegra z 1- poziomowym krasnoludem berserkerem ale wysoko poziomowy arcymag nie powinien mieć większych problemów, z berserkerem na równie wysokim poziomie, jeśli tylko był odpowiednio rozwijany. No ale magowie w h4 mają 16 hp a krasnoludy , zdaje się 12, a nie mają jakichś czarów ochronnych, tylko trucizne dobrą mają tak wogóle. JA dalej się upieram ,że taki zamek byłby ciekawy, no ale po cześći to Ty także masz rację, ponieważ nie można każdej rasie dawać zamku. No ale chociaż krasnoludom elfom i ludziom, bo są najfajniejsi. :)
Zresztą to są i tak tylko takie dyskusje, oni zrobią to i tak całkiem inaczej, pewnie podobnie do czwórki, że będzie mało zamków i będzie pomieszanie z poplątaniem. Trzeba by chyba specjalną petycje napisać do nich ,żeby zrobili.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 6 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Aerdil (cytat):
Ja mam swoje zdanie Ty masz swoje, jednak jak widać w sądzie, to dwa razy więcej osób opowiada się za tym ,aby zamkek krasnoludów powstał.

Ale jakbyś czytał wypowiedzi to połowa z tych co chce zamku krasnoluów, nie chce go w formie kilku jednostek krasnoldzkich, a cześć znich chce tylko aby krasnoludy gdzieś przenieść, byle nie z elfami :P
Cytat:
tam 1 - poziomowy mag przegra z 1- poziomowym krasnoludem berserkerem

To nie jest do końca prawdą, bo zależy w jaki system grasz, albo wystrczy jakąś ognista kula i po krasnoludzie :P
Cytat:
. No ale magowie w h4 mają 16 hp a krasnoludy , zdaje się 12, a nie mają jakichś czarów ochronnych, tylko trucizne dobrą mają tak wogóle.

To tylko potwierdza moją tezę o poziomach, krasnolud zamim zdąrzy się zbliżyć, zginie od czarów(po to są magowie i łucznicy)
Cytat:
JA dalej się upieram ,że taki zamek byłby ciekawy, no ale po cześći to Ty także masz rację, ponieważ nie można każdej rasie dawać zamku. No ale chociaż krasnoludom elfom i ludziom, bo są najfajniejsi. :)

Jeden woli to, drugi woli tamto :P fajne są też wampiry, orki, ogry, minotaury, dżiny...itd Tylko do czego to doprowadzi?? Do Zamków ala Age of Wonders czy Warlords. Pamiętaj w heroasch nigdy nie było mówione o rasach(zamki) tylko o bohaterach lub samych zamkach, Rampart był Rampartem, a zamek czarodziejki był zamkiem czarodziejki, a nie zamek elfów :wink:
Cytat:
. Trzeba by chyba specjalną petycje napisać do nich ,żeby zrobili.

Na pewno posłuchają :wink: zwłaszcza niesprecyzowanego stanowiska....

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 6 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Czytałem tylko pare wypowiedzi, ale temat ma 6 stron to się troche zniechęciłem :oops:
w D&D zawsze wygra, tam krasnolud jak się da na full kondycje ma z 13 hp, a mag góra 6 i dwa słabe czary pierwszopoziomowe, np. magiczny pocisk i zauroczenie. Magiczny pocisk na 1 poziomie jest tylko jeden więc zada z 3-4 a potem już go krasnolud skończy.Bo mag ze sztyletem nie wygra z krasnoludem z młotem.(Ognista kula w D&D jest chyba na 3 albo 2 poziomie). W inne systemy nie jestem specjalnie wtajemniczny więc i Ty możesz mieć rację, ale D&D jest najbardziej używany.

Jeśli chodzi o magów z h4 to chodziło mi raczej o to, że powinni mieć te czary co mają, ale także mniej życia, gdyż nie mają czarów ochronnych, zresztą przy smoku albo DŻINIE wymiękają.

W sumie to jednak nie ma co porównywać krasnoludów do smoka, albo enta, to są już potężne jednostki, a krasnolud nie ma z nimi szans. Age of Wonders robić z tego nie można, zresztą jest to gra o wiele gorsza, od heroesów. Najwyżej disciples ma jakąs grywalność i można go porównywać, ale i tak wole heroesy,
Podsumowując to powiem tak, wątpię, żeby był zamek krasnoludów, ale jeśli będzie to będę mile zaskoczony.

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 6 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Aerdil (cytat):
Czytałem tylko pare wypowiedzi, ale temat ma 6 stron to się troche zniechęciłem :oops:
w D&D zawsze wygra, tam krasnolud jak się da na full kondycje ma z 13 hp, a mag góra 6 i dwa słabe czary pierwszopoziomowe, np. magiczny pocisk i zauroczenie. Magiczny pocisk na 1 poziomie jest tylko jeden więc zada z 3-4 a potem już go krasnolud skończy.Bo mag ze sztyletem nie wygra z krasnoludem z młotem.(Ognista kula w D&D jest chyba na 3 albo 2 poziomie). W inne systemy nie jestem specjalnie wtajemniczny więc i Ty możesz mieć rację, ale D&D jest najbardziej używany.

Tylko my tu nie mówimy o D&D, wyobraż sobie sytauacje krasnolud kontra mag,(nawet w D&D) mag rzuca na siebie tarcze a w krasnoluda strzela magicznym pociskiem(swoja drogą nikt by nie chciał takim oberawać i mieć dziurę w brzuchu), poza tym mag ma kij który wbrew opiniom jest świetną bronią(poza tym można przyjąć że mag i krasnolud mają takie samo życie nie żadne punkty, więc nawet krasnolu jakby przeżył pocisk to może oberawć z procy parę razy bo krasnolud jest wolny, a koniec musi jeszcze uderzyć maga który kijem może skutecznie oddalić atak, w końcu kij to broń dłuższa od topora czy nawet miecza.... :wink:

Cytat:
Jeśli chodzi o magów z h4 to chodziło mi raczej o to, że powinni mieć te czary co mają, ale także mniej życia, gdyż nie mają czarów ochronnych, zresztą przy smoku albo DŻINIE wymiękają.

Oni już mieli tragicznie mało życia :!: po to stworzono poziomy by wszelkie statystyki wachały się w pewnych normach więc w h3 krasnolud musiał mieć mniej życia niż mag bo jeden był na 2 a drugi na 4 poziomie.

Cytat:
. Age of Wonders robić z tego nie można, zresztą jest to gra o wiele gorsza, od heroesów. Najwyżej disciples ma jakąs grywalność i można go porównywać, ale i tak wole heroesy,

Tego bym nie powiedział czy gorsza czy lepsza, wszystkie te gry są inne ale nie gorsze, bo w mojej ocenie Disciples 2 było lepsze niż H4, a Age of Wonders 2 też było fajne...Taka ocena jest subietywna, a jedyne obiektywne stwiedzenie to że te gry są inne i zarazem dobre....
Cytat:
Podsumowując to powiem tak, wątpię, żeby był zamek krasnoludów, ale jeśli będzie to będę mile zaskoczony.

Narazie po tylu nie miłych zaskoczeniach(oprócz jednego), wcale nie bede zdziwony zamkeim krasnoludów :P

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 6 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o tą walkę to w praktyce wyglądałaby nieco inaczej.
- krasnolud nie musi dawać punktów umiejętności w inteligencję i mądrość, przez co jest wypasiony w walce, mag musi.
- krasnolud może używać zbroi, hełmu, tarczy, mag jest ''goły''
- krasnolud może sobie dać więcej do punktów specjalności, w młot, mag, chyba tylko jeden w kij.

-------------------------------------------------------------------------------------
No mieli tragicznie mało, przy golemach 50 HP to bardzo, nigdy nie mogłem się zresztą zdecydować kogo wziąć, ale wydaje mi się, że golemy jedak lepiej wziąć, ponieważ, mag może i ma trucizne(jedyny swój dobr czar) ale golem przynajmniej powalczy, do maga podleci smok i go od razu zabije. W początkowej fazie gry, tylko są lepsi magowie, jak można wskrzeszać szkielety.
To wszytko zależy od tego jak sobie to ustalą twórcy gry. Kto będzie na jakim poziomie.
Od H4 o wiele lepsze disciples 2 jest, ale przy trójce heroesó to już wymięka. Ale znam osoby, co H4 uważają za najlepszą grę, ale chyba ze względu na grafike. Age of Wonders, to już nieco inna gra, ale jakoś mnie nie przekonała, bitwa mi się niepodobała trochę, chociaż fajne to jest,że paroma armiami można jedną atakować(tak jak w kronikach czarnego księżyca). Te gry są jednak od siebie różne, i każdemu się może inna podobać.
Ciekawe czy heroes 5 z zamkiem krasnoludów :) wyjdzie przed falloutem 3, ale pewnie tak, bo black isle już nie ma :(

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 6 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Aerdil (cytat):
Jeśli chodzi o tą walkę to w praktyce wyglądałaby nieco inaczej.
- krasnolud nie musi dawać punktów umiejętności w inteligencję i mądrość, przez co jest wypasiony w walce, mag musi.
- krasnolud może używać zbroi, hełmu, tarczy, mag jest ''goły''
- krasnolud może sobie dać więcej do punktów specjalności, w młot, mag, chyba tylko jeden w kij.

Mówie o zwykłej walce a nie sposobie przydzielania punktów w D&D, my mówimy o HEROSACH. A jeśli poruszasz się w praktyce to taki magiczny pocisk załatwia sprawę. Wiedz że nie chciałbyś dostać magiczną kulą o energii kilku tysięcy dżuli :P

Cytat:
Od H4 o wiele lepsze disciples 2 jest, ale przy trójce heroesó to już wymięka. Ale znam osoby, co H4 uważają za najlepszą grę, ale chyba ze względu na grafike. Age of Wonders, to już nieco inna gra, ale jakoś mnie nie przekonała, bitwa mi się niepodobała trochę, chociaż fajne to jest,że paroma armiami można jedną atakować(tak jak w kronikach czarnego księżyca). Te gry są jednak od siebie różne, i każdemu się może inna podobać.
(
Jak powiedziałem, jedni wolą to drudzy tamto :wink: pewnie jakbym grał najpierw w Age lub Disciples to herosi pewnie byliby dla mnie gorsi, to tylko kwestia gustu i przyzwyczajeń, chyba że mamy do czynienia z totalnym kitem :D ale to już inna historia......
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 6 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Pamiętajcie jedno: nadmiar pewnych elementów w grze może jej tylko zaszkodzić. Przykłady:

- kilkaset zakleć z 12 szkół... nie moze 15?, bardzo często powielających się... z reguły to to samo tylko inna nazwa i szkoła (jak np: piersze uderzenie, uderzenie węża w H-IV)
- osiem do dziesięciu poziomów jednostek upgrejdowanych na trzech poziomach każda. Samych jednostek na poziomie podstawowym jest raptem 150
- kilkadziesiąt klas bohaterów, z których spora część powiela się, a ich zdolności są niezbyt ciekawe
- 20 rodzajów surowców: siarka, węgiel drzewny, rtęć, trzy rodzaje kryształów, cztery rodzaje klejnotów, mithryl, złoto, srebro, żelazo, miedź platyna, zboże, inwetarz żywy, kamień, drewno.... och czemu nie
- mapy o sześciu rozmiarach 50x50, 100x100, 150x150, 200x200, 250x250, 300x300 ech do tego obrotowe

Wystarczy? Do tego jeszcze kilkanaście zamków.... efekt?
Żaden jak w coś takiego da się grać? Są pewne granice co do ilości. W ten sposób zostaje zburzona estetyka gry nadmiar wszystkiego zniszczyłby i klimat i grywalność (o tak jak tu grać tyloma jednostkami).
Gra zeby była dobra... musi mieć wszystko we właściwych proporcjach, musi być czytelna, funkcjonalna (łatwa w obsłudze).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 7 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Pamiętajcie jedno: nadmiar pewnych elementów w grze może jej tylko zaszkodzić. Przykłady:

- kilkaset zakleć z 12 szkół... nie moze 15?, bardzo często powielających się... z reguły to to samo tylko inna nazwa i szkoła (jak np: piersze uderzenie, uderzenie węża w H-IV)
- osiem do dziesięciu poziomów jednostek upgrejdowanych na trzech poziomach każda. Samych jednostek na poziomie podstawowym jest raptem 150
- kilkadziesiąt klas bohaterów, z których spora część powiela się, a ich zdolności są niezbyt ciekawe
- 20 rodzajów surowców: siarka, węgiel drzewny, rtęć, trzy rodzaje kryształów, cztery rodzaje klejnotów, mithryl, złoto, srebro, żelazo, miedź platyna, zboże, inwetarz żywy, kamień, drewno.... och czemu nie
- mapy o sześciu rozmiarach 50x50, 100x100, 150x150, 200x200, 250x250, 300x300 ech do tego obrotowe

Tu musze zaprotestować co do niektórych wymienionych przez ciebie elementów. Nie ma mowy o powielaniu się bohaterów, to jest nie możliwe przy dużej ilości klas i umiejętności drugorzędnych. Co do surowców to przesada, ale nikt nie proponował 20, ja zaproponowałem tylko 9, więc to nie tak dużo więcej od 7. Co do map to rozmiary są niepotrzebne, chodzi tylko o 1 rozmiar więcej niż dotychczas(przynajmniej mnie). Szkół magii podałem 6 tylko. Nie popadajmy w ekstremizmy :wink:

Cytat:
Wystarczy? Do tego jeszcze kilkanaście zamków.... efekt?
Żaden jak w coś takiego da się grać? Są pewne granice co do ilości. W ten sposób zostaje zburzona estetyka gry nadmiar wszystkiego zniszczyłby i klimat i grywalność (o tak jak tu grać tyloma jednostkami).
Gra zeby była dobra... musi mieć wszystko we właściwych proporcjach, musi być czytelna, funkcjonalna (łatwa w obsłudze).

Tu można polemizować, co zniszczy grę czy jednen lud dwa zamki więcej czy zmiana mechaniki gry. Poza tym klimat nie buduje się na podstawie ilościowej a jakościowej, grając w Disciples czteroma zamkami człowiek odczuwa pewien niedosyt po grze w h3 z 9 zamkami. Grywalność i klimat przede wszystkim zależy od wykonania gry, grając w Age of Empires kilkunastoma nacjami gra staje się nudna po pewnym czasie, z braku nowości, bo za dużo rzeczy powtarza się. W Age of Wonders można grać nawet 48(+wróg) jednostkami naraz :!: ale nie psuje to gry. Dla mnie osobiście większym zakłóceniem klimatu gry byłoby wprowadzenie zamku krasnoludzkiego typu: krasnolud z toporem, krasnolud z kuszą, krasnolud mag itd. Bo to zakłóca pierwowzór serii, jak każdy sobie przypomina zwiększanie ilości zamków i jednostek zawsze wychodziło na dobre grze. A wystarczyło wprowdzić (H4)walczących herosów, dziwne wybory jednostek, zmiany na polu walki i już gra jest conajmniej dziwna..Dlatego że zmieniono diamertralnie zasady gry, zmiejszono ilość zamków i jednostek, odebrano ulepszenia. Więc trzeba poważnie się zastanowić co bardziej zaszkodzi grze zmiany podstawowych zasad gry, czy dodanie 2 zamków i kilku umiejętności...

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 7 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

No to spróbuj rozegrać te kilkanaście kampanii każdym zamkiem z osobna.... zresztą wszystko i tak opiera się na szczęście w tym przypadku o czas tworzenia map. Po pierwsze nie wyrobiliby się w czasie, po wtóre jakość map i samych kampanii byłby żenująco niskiego poziomu. Dlatego w tym przypadku komercja jest tutaj sprzymierzeńcem (ech, nie przypuszczałem że kiedykolwiek to powiem :shock: ). Produkt musi się sprzedać, przynieść jakieś zyski robienie gry dla idei w dzisiejszych czasach?
Dla mnie liczy się jakość a nie ilość dlatego wolę odpowiednio mniej wszystkiego ale za to na dobrym poziomie. Wolę mniejszą liczbę zamków 8-10 z większą liczbą jednostek (6 poziomów wystarczy!!!) anizeli kilkanaście z mniejszą liczbą jednostek z których i tak część nie trzyma się kupy.

A zamek krasnoludzki jest jak najbardziej zasadny nawet w miejsce Confluxu. Moim zdanie te jednostki powinny być neutralne bez zamku.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 7 czerwca 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Już kiedyś wyjaśniałem, że ilość zamków nie oznacza ilośći kampanii, bo nigdy w herosach do H4 nie było kampani każdym zamkiem. Kampania opiera się na fabule nie ilości zamków.
Poza tym ja wole 11 zamków rozbitych na (8+2+1)
5 poziomów po 2 jednostki... więc tak daleko nie odbiegam.
Zamek krasnoludzki tak ale tego typu co Rampart czy Rezerwat czy Akademia.. Gdzie krasnolud to jedna jednostka a nie powielanie Castle, zwłaszcza z dziwnymi tworami typu czołg parowy, mechaniczy smok, krasnolud na gryfie itp..Bo grając troche M&M i herosów można się zorientować że krasnoludy tym świecie są trochę bliżej natury, niż techniki rodem z niektórych systemów RPG.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.