Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-12-3 20:03:23
Autor Wiadomość
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Jak się czyta ten temat, to ma się wrażenie, ze to nie jest dyskusja na temat zamku krasnoludów, tylko kłótnia między dwoma panami o nazewnictwo i rasy :) I teraz Haav Gyr czeka na odpowiedź, a inni się nie odzywają i dlatego temat stoi :) Możeby tak się pokłócić na PM albo GG? :) Albo załóżcie nowy temat najlepiej.

Jeśli chodzi o to, o co powinno, to wybrałem opcję trzecią, mianowicie, że krasnoludy nie powinni mieć swojego zamku. Uzasadnienie: uważam tak samo jak wszyscy inni, którzy wybrali tęże opcję ;) (kto by pomyślał, że istnieje taki wyraz, jak tęże :) )

Może i są wielką rasą, ale to z punktu widzenia Tolkiena, a w Heroesie nigdy nie były wielką rasą.

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emirat Baste



Dołączył: 14 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Hmm zdecydowanie NIE ! tak samo można zrobić osobny zamek wampirów i podzielić ich na kuszników itp.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak się czyta ten temat, to ma się wrażenie, ze to nie jest dyskusja na temat zamku krasnoludów, tylko kłótnia między dwoma panami o nazewnictwo i rasy I teraz Haav Gyr czeka na odpowiedź, a inni się nie odzywają i dlatego temat stoi


I pewnie postoi do następnej przepustki tego pierwszego :wink:

No to trzas go rozkręcić...

Jak widzę wiele osób przeciwnych kojarzy ten typ miasta przeładowany do bólu jednostkami czysto krasnoludzkimi.
Nie zauważacie jednak, że jest to tylko pierwsza z koncepcji... być może ktoś kierował się wzorem zamku ludzkiego jakim jest przecież Casle. Mi osobiście taka koncepcja nie za bardzo pasuje bo zniszczyłaby różnorodność.

Druga koncepcja to jedna lub dwie (raczej jedna) jednostki krasnoludzkie, a pozostałe to przerózne stworzenia klimatem pasujące do krasnoludów. Akcentem podnoszącym zamek do rangi krasnoludzkiego powinni być natomiast bohaterowie (zapewne tylko wojownicy... chociaż) jako nacja przewodnia (jak w Castle-ludzie, Necropolis-złamasy, Inferno-Demony) + kilku innych bohaterów w celu podkreślenia różnorodnosci.

Natomiast to że dawne NWC tak potraktowało krasnoludów (zwłaszcza w H4!) nie znaczy że taki stan musi trwać dalej. Ubi-Soft (jeśli bedzie dale robić grę) może nadać większą rangę krasnoludom awansując jednostkę "krasnoludzkiego wojownika" na wyższy poziom na równi z elfickimi łucznikami i krzyżowcami. Zresztą jeśli akcja będzie się tocyć dalej po rozliczeniu to czemu krasnoludy nie mogłyby założyć własnych osad czy miast (nawet mogliby poświęcić jakąś kampanię)

Krasnolud na pierwszym poziomie w HoMM-IV to była kpina z tej potężnej przecież nacji. I co wazne jedostka taka musi być dosć ciekawie obmyślona jeśli chodzi o zdolności.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Hardack (cytat):
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Ile razy mam powtarzać jest zamek demonów, nieumarłych, ludzi, magów i dżinów, istot podziemnych i elfów. A mając na myśli zamek krasnoludzki nie miałem na myśli takiego składu jak ty podałeś. Ale o to że krasnoludy były by MOTYWEM PRZEWODNIM zamku jak np. elfy w rampat. W ich zamku był by skarbiec, lepsze machiny i jedna lub dwie jednostki czystko krasnoludzkie (tak jak ma to miejsce w rampat w H3 elf łucznik i elfka na pegazie) i mogli by to być krasnolud i gryfi jeździec. Wiem że ten temat powstał dawno temu a ciebie jeszcze tu nie było więc nie czytałeś pierwszych postów w tym temacie a kilka ostatnich co skrzywia twój pogląd na sprawe.


A ja jak najbardziej jestem za :)
Zresztą już w h4 krasnoludy wzrosły w siłę ...
W h5 chciałbym zobaczyć zamek krasnoludzki właśnie z 2 lub 3 jednostkami czysto krasnoludzkimi ... a resztę stworków podobierać (droidy napędzane na parę, jakiś górski olbrzym, wreszcie smoczy golem z h4 )

Ale gdzieś już o tym wszystkim pisałem (chyba w "nowe zamki w h5")
:wink:
Haarald (cytat):
Krasnolud na pierwszym poziomie w HoMM-IV to była kpina z tej potężnej przecież nacji. I co wazne jedostka taka musi być dosć ciekawie obmyślona jeśli chodzi o zdolności.

Niezapominaj że smoczym golemem kierował krasnolud ... więc tu traktuje to jako awans krasnoludów . A ten pierwszy poziom był chyba wymuszony ograniczeniem do tylko 4 poziomów

A zresztą podam przykład zamku krasnoludzkiego :

-1 level Gnom
-2 level krasnolud kusznik
-3 level Krasnolud wojownik
-4 level Rok
-5 level Parowy droid (taka drewniana maszynka parowa ; nie ma głowy zamiast tego siedzi tam krasnolud i kieruje nią )
-6 level Górski Olbrzym
-7level Taki smoczy golem (jak kto woli to mechaniczny smok)... (tak jak w h4.. mi tam się on podobał )

Zamek w górskiej scenerii ... moim zdaniem powinien być bez magii herosi to wojownik i kapłan ... a jeżeli magia miałaby być to magami powinny być tylko gnomy ....
Emirat Baste (cytat):
Hmm zdecydowanie NIE ! tak samo można zrobić osobny zamek wampirów i podzielić ich na kuszników itp.

Ta opinia nie jest dobrym uzasadnieniem ... wampiry od dawna mają swój własny zamek (od h2) jest nim zamek nieumarłych...

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emirat Baste



Dołączył: 14 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Hmm naprawde sądzisz że szkielet jest wampirem ???? a może kościany smok to też wampir ? :lol:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Emirat Baste (cytat):
Hmm naprawde sądzisz że szkielet jest wampirem ???? a może kościany smok to też wampir ? :lol:


Hmmm ... Źle rozumiesz .. Wampir jest nieumarłym , Szkielet jest nieumarłym , Kościany smok jest nieumarłym ...

To może teraz mi udowodnisz co dwarf ma wspólnego z elfem lub magiem :lol:

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emirat Baste



Dołączył: 14 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

hmm może inaczej ?
nekropolia - zamek nieumarłych
bastion(natura)- zamek stworzeń leśnych


to może jeszcze osobny zamek smoków ??????????????????????????????
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Emirat Baste (cytat):
hmm może inaczej ?
nekropolia - zamek nieumarłych
bastion(natura)- zamek stworzeń leśnych

Porównałeś zamek krasnoludów (w domyśle wielu osób na tym forum byłby to zamek krasnoludzko - górski ) do zamku wampirów..
Tworzenie wampirzego zamku to trochę tak jak tworzenie oddzielnego zamku dla krzyżowców a oddzielnego dla kawalerzystów...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
A czemu uznajesz że dwarf jest stworzeniem leśnym ???
Pozatym rampart ma dwie elfie jednostki jest więc zamkiem elfio-leśnym
...............................................
Ale nie chcę znów jak poprzednicy pisać kilka postów które będą tylko odbiegnięciem od tematu... :arrow: Poprostu chciałem żebyś podał lepszy i ciut dłuższy argument przeciw górskiemu zamkowi krasnoludów .. Bo wybacz ale porównywanie tej propozycji do zamku smoków czy też wampirów jest nie na miejscu ...
Bubeusz (cytat):
Może i są wielką rasą, ale to z punktu widzenia Tolkiena, a w Heroesie nigdy nie były wielką rasą.

Widzisz może i w h1 h2 h3 niebyły wielką rasą , ale popatrz na takie h4 gdzie dwarfy konstrują i prowadzą smocze golemy (jednostke 4 poziomową) i już tu zasługują na swój zamek

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):

Widzisz może i w h1 h2 h3 niebyły wielką rasą , ale popatrz na takie h4 gdzie dwarfy konstrują i prowadzą smocze golemy (jednostke 4 poziomową) i już tu zasługują na swój zamek


... bez przeginania. To akurat nie jest żaden argument.

Jednostką najwyższego poziomu był Archanioł, a jednak zamek należał do Ludzi
Jednostką najwyższego poziomu były Smoki, a zamek należał do Elfów bądź Czarnosięzników
Jednostką najwyższego poziomu był Feniks, a zamek należał do Żywiołaków lub Elfów
Jednostką najwyższego poziomu był Tytan, a zamek należał do Magów


Jak już kiedyś wspomniałem - mnie jest tam praktycznie wszystko jedno, czy krasnoludy powinny mieć zamek czy nie, ale w kontekście świata HoMM-MM nie widzę absolutnie żadnego powodu, dla którego tę rasę trzeba by wyróżnić. W historii HoMM-MM krasnoludy znane mi z imienia i nazwiska pojawiły się tylko dwa razy i za każdym razem w roli czarnego charakteru :P.

Jest mi wszystko jedno, bo nie przeszkadzałoby mi też, gdyby oddzielny zamek tematycznie dostały minotaury czy trolle, ale nie uważam, żeby krasnoludy mieli do tego większe prawa. W grach MM można było spotkać miasta i społeczności ogrów, trolli, cyklopów, minotaurów, smoków, krasnoludów, ludzi, a nawet troglodytów. Każda z tych ras była na tyle inteligenta, by wykształcić własną społeczność, miasta, a nierzadko też ustrój, władzę, politykę, hierarchię, etc.... i jakoś nie przeszkadzało im to, aby walczyć w jednym zamku wraz z innymi rasami, które kompletnie nie mają z nimi nic wspólnego (krasnoludy i elfy, minotaury i mantikory, ogry i cyklopi...).

Teoretycznie więc każdą z tych ras możnaby obdarzyć własnym zamkiem i usunąć wszelkie pozornie nielogiczne połączenia.... ale po kiego kreegana?? aż tak wam to przeszkadza? Ja tam wolę zamki zróżnicowane - dopóki w jedynm zamku występują jednostki choć nieco zbliżone charakterami lub też ich współistnienie da się logicznie wytłumaczyć (jakiś pakt, sojusz, etc), to nie widze problemu.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maal Verne



Dołączył: 17 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: zzz Bagna

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Roki z krasnoludami?! Niee czemu niby te olbrzymie orły miałaby się kumplować z takimi przykurczami?
taka mała sprzeczność...
A ja nie sądze, żby krasnoludy miały własny zamek, bo po co w h-4 nie były rasą specjalną, czy też wyróżnioną. A Bastion, to ja nie patrzę na to "elfi zamek" tylko "Leśny zamek".. a krasnoludy mogłyby zostać już z tymi czarodziejami --i po co robić z tego jeszcze jakieś specjalne problemy?

___________
Immanuel Kant - "Niebo gwieździste nademną, prawo moralne we mnie"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

W sumie racja, roki i krasnoludy to takie połączenie hmm... Nie na miejscu. Inna sprawa, że jakoś intuicyjnie do siebie pasują :) Z tego co słyszałem rok to wytwór wyobraźni ludów babilońskich, no a krasnoludy, wiadomo- północ Europy. W Heroesie też za bardzo nie były powiązane, no chyba tyle, że w H2 rok w zamku magów i w H4 krasnolud w zamku magów.
___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
... bez przeginania. To akurat nie jest żaden argument.

Jednostką najwyższego poziomu był Archanioł, a jednak zamek należał do Ludzi
Jednostką najwyższego poziomu były Smoki, a zamek należał do Elfów bądź Czarnosięzników
Jednostką najwyższego poziomu był Feniks, a zamek należał do Żywiołaków lub Elfów
Jednostką najwyższego poziomu był Tytan, a zamek należał do Magów

Hmmm... ale ja widze w tym argument .Niepotrzebnie skupiłeś się na 7 poziomie stworzeń to nie o to mi chodziło .Castle miał 5 ludzkich jednostek + gryfy + anioły i był ludzkim zamkiem.
Rampart miał 2 elfie jenostki + dwarfy + centaury + enty + smoki + jednorożce a był bardziej elfi niż preserve w h4 ....
I właśnie w h4 academy ma 2 jednostki krasnoludów .
Popatrzmy teraz dalej na Academy ... grałem w mapkę gdzie ten zamek był właśnie jako krasnoludzki potraktowany . Twórca nie pozwolił budować w nim tytanów , genie i magów ... Dał też tylko krasnoludzkich herosów...

A teraz zobacz na sytuacje w h3 tu z Ramparta twórca mapy nie zrobi zamku krasnoludzkiego :wink:

Podsumowując więc w h4 jednak dwarfy zyskały na sile :)
Acid Dragon (cytat):
Ja tam wolę zamki zróżnicowane - dopóki w jedynm zamku występują jednostki choć nieco zbliżone charakterami lub też ich współistnienie da się logicznie wytłumaczyć (jakiś pakt, sojusz, etc), to nie widze problemu.

No i właśnie o to chodzi że moim zdaniem paktu elfy z krasnoludami nie da się logicznie wyjaśnić (w skrócie elfy = lasy ; dwarfy = góry tudzież kopalnie )
Pakt elfy magowie ??? :lol: dla mnie to jeszcze mniej logiczne to już wolę pakt elfy+dwarfy ... Jak w h4 zobaczyłem herosów dwarfów jako potężnych magów to aż się zdziwiłem ... Przecież krasnolud to wojownik ( z zacięciem do technologii ) ... Tutaj dwarfy nie pasują ...
No to gdzie je wrzucić ?? do stronghold z orkami ?? A może do castle z ludźmi ??

Jeżeli sojusz jednostek da się wytłumaczyć to czemu nie ??? Ale mnie osobiście nie pasuje nawet sojusz orków z ludźmi (niby to tylko pare ludzkich herosów ale... ) w h3 (czy też w asylum w h4) ... Chyba Dessa (tak wiem że była Ogrem ale to to nic nie zmienia :) ) w biografii ma napisane że nienawidzi ludzi i szuka na nich zemsty za spalenie jej wioski . Śmieszne jest w tym momencie to że szuka zemsty walcząc u boku Tereka czy też Shivy ... to taki mały przykład :wink:

Maal Verne (cytat):
Roki z krasnoludami?! Niee czemu niby te olbrzymie orły miałaby się kumplować z takimi przykurczami?

Hmmm .. Bo Roki żyją w górach :wink: ... A ja i parę innych osób prezentujemy tu wizję zamku krasnoludzko-górskiego ... To tak jak z Rampartem który był elfio-leśny a taki Ent żył wśród drzew co nie ? :)
Acid Dragon (cytat):
Jest mi wszystko jedno, bo nie przeszkadzałoby mi też, gdyby oddzielny zamek tematycznie dostały minotaury czy trolle, ale nie uważam, żeby krasnoludy mieli do tego większe prawa.

Jeżeli ktoś mi przedstawi dobry pomysł na zamek minotaurów czy też trolli to czemu nie??
Tylko żeby to nie wyglądało tak
1minotaur
2 minotaur archer
3 minotaur guard
4 minotaur mag
:evil: especialy for Emirat Baste !!! :evil:
...............................
Jak ktoś wymyśli do takiego zamku dobry klimat i odpowiednio dobierze jednostki to dlaczego mam mu tylko dla zasady powiedzieć NIE ???

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emirat Baste



Dołączył: 14 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

1minotaur
2 minotaur archer
3 minotaur guard
4 minotaur mag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 4 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Emirat Baste (cytat):
1minotaur
2 minotaur archer
3 minotaur guard
4 minotaur mag

Ciekawi mnie tylko czy wiesz co to jest dyskusja :wink: ... I ogólnie to pisanie takich postów nic nie wnosi do tego tematu...
Prosiłem cię o argumenty a nie o pustą ironię .

Zwłaszcza że skracasz sobie wypowiedzi innych .Nie napisałem że jestem zwolennikiem zamku minotaurów. Pisałem, że jeśli ktoś poda mi sensowny pomysł na zamek minotaurów to go nie odrzucę tylko dla ZASADY !!! A ty właśnie tak robisz nie przeczytałeś nawet postów z propozycjami innych tylko odrazu jesteś na nie, bo to tak jak dzielić wampiry na kuszników :evil: gdy tymczasem ludzie piszą tu o górskim zamku w którym rasą przewodnią są krasnoludy ...

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 4 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Może nie odnoszę się zbytnio do tematu, ale pewna rzecz nie daje mi spokoju...

Val Gaav (cytat):

Pakt elfy magowie ??? :lol: dla mnie to jeszcze mniej logiczne to już wolę pakt elfy+dwarfy ... Jak w h4 zobaczyłem herosów dwarfów jako potężnych magów to aż się zdziwiłem ... Przecież krasnolud to wojownik ( z zacięciem do technologii ) ... Tutaj dwarfy nie pasują ...
N


... wskaż mi tekst z Heroes'a, bądź Might and Magic, z którego wynika (jasno i wyraźnie), że krasnolud jest wojownikiem z zacięciem do technologii... wskażesz? Nie sądzę...
W MM7 w mieście krasnoludów są:
- krasnoludzcy kapłani (świątynia niedaleko windy)
- krasnoludzcy magowie (gildie magii)
- krasnoludzcy karczmarze ;) (w karczmie)
- a nawet złodzieje (jak dobrze pamiętam był tam nauczyciel jednej ze złodziejskich umiejętności)

... teoria upada :)
Wybacz mi za dość agresywny ton mej wypowiedzi, ale jestem lekko wkurzony tym, że świat Might and Magic jest uznawany za typowe, nie odchodzące od standardów Forgotten Realms, fantasy.
Błagam... Heroes to heroes... nie wciskajcie na siłę elementów innych światów... tu już jest historia, tu już jest zaplecze kulturalno-społeczne... i całe szczęście jest ono dostatecznie realistyczne by krasnolud MÓGŁ zawrzeć sojusz z elfem, nie patrząc na jakieś ograniczające "charaktery" (które są bardzo popularne w fantasy)...

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 4 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Fuuzy (cytat):

Wybacz mi za dość agresywny ton mej wypowiedzi, ale jestem lekko wkurzony tym, że świat Might and Magic jest uznawany za typowe, nie odchodzące od standardów Forgotten Realms, fantasy.

Nie wciskam tu elementów innych światów zauważ , że może i się nie dokońca znam na FR ale tam chyba krasnoludy żyją w podziemiach a my to o górskim mieście krasnoludów mówimy ..
W MM nigdy nie grałem, więc swoją wiedze o krasnoludach opieram na serii heroes . W h3 rzeczywiście o krasnoludach jest niewiele powiedziane . W h4 w kampanii Emilli Nighthaven jest już o wiele więcej :wink: i właśnie na tej kampanii opieram swoje domysły że krasnolud jest wojownikiem z zacięciem technologicznym .. Po pierwsze czerwone krasnoludy konstruują i prowadzą smocze golemy . Po drugie takie odnosi się wrażenie czytając tekst tej kampanii (gdzie jednym z bohaterów jest też dwarf i jest on raczej wojownikiem niż magiem (cóż dokładniej lordem ale teksty przedstawiają go jako dobrego taktyka) ..) Po trzecie z tego co pamiętam to jeden z magów dwarfów ma napisane w biografii że "jego rasa nie przejawia szczególnego talentu do magii ale on jest jednym z wyjątków i włada magią niegorzej od dżinów czy ludzi"
Do FR mi bardzo daleko... osobiście nie lubie światów w których ludzie są rasą dominującą :wink: a tak jest w FR ...
Pozatym nie zauważyłem żeby twój ton wypowiedzi był agresywny . Cieszę się żę podajesz jakieś argumenty zamiast poprostu powiedzieć NIE bo NIE
Fuuzy (cytat):
jest ono dostatecznie realistyczne by krasnolud MÓGŁ zawrzeć sojusz z elfem,

Jak już pisałem taki sojusz mi odpowiada bardziej od tego co było w h4 ... Ale powiedz mi Fuzzy czy zamek krasnoludzko-górski naprawdę będzie aż taką krzywdą dla serii ???

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 4 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

A może w H4 krasnoludy zostały połączone z magami, gdyż bez nich ten zamek byłby jakiś taki łysy? ;) Bo w końcu "zamek magów" to jeszcze gorzej pasuje niż zamek krasnoludów. Magowie najwyżej mogą się zbierać w bractwa lub inne grupy, ale żeby zaraz społeczeństwo magów? I myślę, że po części dlatego krasnoludy nie mają swojego zamku i żyją w "sojuszu". Bo jakby rodzielić, to oba te zamki wyglądałyby "łyso".

Takiego argumentu jeszcze nie było :) Postrałem się pomyśleć trochę jak twórcy H4.

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 4 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
Hmmm... ale ja widze w tym argument .Niepotrzebnie skupiłeś się na 7 poziomie stworzeń to nie o to mi chodziło .Castle miał 5 ludzkich jednostek + gryfy + anioły i był ludzkim zamkiem.
Rampart miał 2 elfie jenostki + dwarfy + centaury + enty + smoki + jednorożce a był bardziej elfi niż preserve w h4 ....
I właśnie w h4 academy ma 2 jednostki krasnoludów .


I co z tego? Powtarzam: to absolutnie nie jest żaden dowód. Jednostek jest łącznie 8, a to magowie właśnie stworzyli ten zamek - z historią i kulturą włacznie. krasnoludy są tylko i wyłącznie podrzędnymi sojusznikami i NIGDY nie wybijały się w żadnej dziedzinie.

Cytat:
Popatrzmy teraz dalej na Academy ... grałem w mapkę gdzie ten zamek był właśnie jako krasnoludzki potraktowany . Twórca nie pozwolił budować w nim tytanów , genie i magów ... Dał też tylko krasnoludzkich herosów...


Taa..... no rzeczywisćie - bardzo dobry argument...... Stworzę zaraz mapkę z zamkiem tylko ze smokami i będę lansował teraz własny projekt :P

Cytat:
Podsumowując więc w h4 jednak dwarfy zyskały na sile :)


Po pierwsze: wcale nie. Dostały po prostu jedną nową jednostkę, ale charakterologicznie dalej są podrzędną rasą

Po drugie: nawet jeżeli to należałoby to uznać po prostu jako błąd H4, jakich to błędów jest wiele. Krasnoludy w dziewięciu grach MM, trzech częściach HoMM, pięciu dodatkach, ośmiu częściach HC oraz dwóch innych grach mocy i magii NIE odgrywały ŻADNEJ znaczącej roli.... no..... w Crusaders jeszcze można było pogadać z nieco mało inteligentnym królem krasnoludów, ale i tak trzeba było połowę z nich wybić :P

W każdym razie Krasnoludy nigdy nie miały zapędów by mieszkać w górach ani nie miały żadnych zapędów do jakiejkolwiek technologii. Co prawda faktem jest, że częściej można je było spotkać w kopalniach, ale te bardzo często w HoMM-MM znajdują się właśnie w lesie.

Cytat:
Acid Dragon (cytat):
Ja tam wolę zamki zróżnicowane - dopóki w jedynm zamku występują jednostki choć nieco zbliżone charakterami lub też ich współistnienie da się logicznie wytłumaczyć (jakiś pakt, sojusz, etc), to nie widze problemu.

No i właśnie o to chodzi że moim zdaniem paktu elfy z krasnoludami nie da się logicznie wyjaśnić (w skrócie elfy = lasy ; dwarfy = góry tudzież kopalnie )


No to słabą wyobraźnię, tudzież wiedzę masz. Otóż, jak przed chwilą wspomniałem kopalnie w HoMM-MM bardzo często występują w pobliżu drzew, lasów i tym podobnych. Po drugie, powtarzam, ze krasnoludy praktycznie nic nie mają wspólnego w HoMM-MM z górami. Jedna schrzanona część HoMM wiosny nie czyni. Poza tym, taki pakt jak najbardziej da się logicznie wyjasnić.

Faktem jest, że nawet w HoMM-M krasnoludy nie przepadają za elfami, ALE łączą ich chociażby wspólne interesy i bądż, co bądż - wspólne cele pod względem dobro-zło. Wolą zdecydowanie mieć spokój wśród elfów i zajmować się swoją pracą, zamiast ciągłego zamieszania wśród ludzi.

Cytat:
Pakt elfy magowie ??? :lol: dla mnie to jeszcze mniej logiczne to już wolę pakt elfy+dwarfy ... Jak w h4 zobaczyłem herosów dwarfów jako potężnych magów to aż się zdziwiłem ... Przecież krasnolud to wojownik ( z zacięciem do technologii ) ... Tutaj dwarfy nie pasują ...
No to gdzie je wrzucić ?? do stronghold z orkami ?? A może do castle z ludźmi ??


Co do magów, to był to drugi najlepszy wybór. Choc już bardziej pasowali wśród elfów, to jednak magowie akurat w H4 osadzali się na takich terenach, gdzie dużo kopalń było. To wystarczyło. Poza tym, z tego co pamiętam, był to też sojusz charakterologiczny - rasa CZERWONYCH krasnoludów wcale nie jest dobra i raczej nie spędza czasów w kopalniach - woli za to po prostu walczyć - niekoniecznie w dobrej sprawie. Ta rasa zawarła pakt z Gavinem Magnusem.

Jak więc widzisz, nawet ten sojusz jest doskolnale wytłumaczalny - obojętnie czy ci się podoba, czy nie. Powtórzę też za Fuuzym, że w żadnym wypadku krasnolud w HoMM-MM NIE jest przede wszystkim wojownikiem mieszkającym w górach z zacięciem do technologii.

Krasnoludy to raczej podrzędna rasa, która bardziej barbarzyńców przypomina i do wybicia się nadaje. Czasami tylko znajdzie się jakiś bardziej inteligentny, co to spróbuje wokół kopalni zbudować jakieś małe państwo-miasto, ale to wyjątki. Generalnie jednak do polityki nad całym państwem krasnoludy okazywały się zbyt mało kompetentne - a państwem rądziły elfy, czarodziejki czy magowie - krasnoludom to jakoś w niczym nie przeszkadzało. Dlaczego ma zacząć teraz?

Cytat:
W MM nigdy nie grałem, więc swoją wiedze o krasnoludach opieram na serii heroes . W h3 rzeczywiście o krasnoludach jest niewiele powiedziane . W h4 w kampanii Emilli Nighthaven jest już o wiele więcej Wink i właśnie na tej kampanii opieram swoje domysły że krasnolud jest wojownikiem z zacięciem technologicznym ..


O Mahadevo! Czyli całą swoją wiedzę o krasnoludach i podstawy do uznania ich za jakąś ważniejszą rasę opierasz na JEDNEJ KAMPANII???? I to w H4? A to mało tam błędów i odchyłów od innych cześći?

Jeszcze raz powtórzę:
Seria HoMM-MM to dzięwięć gier Might and Magic, cztery gry Heroes, pięć (a nawet osiem) dodatków, osiem części HC, co najmniej trzy inne gry mocy i magii oraz wiele, wiele adaptacji gier na inne platformy bardzo często z kompletnie inną fabułą....

I NIGDZIE krasnoludy nie były przedstawione jako rasa, chcąca stworzyć własne państwo, mieszkająca w górach, czy mająca zacięcie do technologii.
Ze trzy razy pojawili się jacyś 'krasnoludzcy królowie', ale rządzili oni tylko w pojedynczych, małych miastach - nigdy nie podejmując szeroko rozumianych działań wojennych, nie rozszerzając granic swojego państwa-miasta, a podczas samych wojen zawsze dołączających się do kogoś innego, bo sami nie daliby sobie rady.

JEDNA KAMPANIA w grze ogólnie w Polsce uznawanej za nieudaną to zdecydowanie za mało...... a nawet tam można się przyczepić - bo i tam krasnoludy w wojnie same nie dałyby sobie rady i ich władcy postanowili się przyłączyć do kogoś innego. Zapędy do technologii to też coś innego. Co innego zwykłe krasnoludy, które z technologią nie mają nic wspólnego, a co innego rasa czerwonych krasnoludów, która to w grach HoMM-MM jest już znana od co najmniej 15 lat. Te krasnoludy jednak używają wiedzy tajemnej (nie mam pojęcie skąd oni ją wzięli) do konstruowania czegokolwiek nie w celach postępu czy rozwoju, ale by tylko komuś w..... żeby kogoś zbić :P.


Cytat:
Jak już pisałem taki sojusz mi odpowiada bardziej od tego co było w h4 ... Ale powiedz mi Fuzzy czy zamek krasnoludzko-górski naprawdę będzie aż taką krzywdą dla serii ???


Choć pytanie nie do mnie, to odpowiem i ja:

Jak już powiedziałem - nie mówię NIE dla tego zamku i nie uważam, żeby stała się jakas wielka szkoda, gdyby wszedł, ALE nadal nie widzę do tego żadnych szczególnych powodów i jeśli taki zamek miałby rzeczywiście się kiedykolwiek pojawić, to NIE możnaby było tego wyjasnić jedną marną kampanią w H4. Jeżeli wogle, trzebaby stworzyć kompletnie nową historię, a także uznać wcześniejsze sojusze z magami i elfami za oczywiste, naturalne i prawidłowo wykorzystane. Mogłoby sie jednakże okazać, że znalazł się jakiś przywódca, który zjednoczyłby wszystkie klany i teraz krasnoludy nie potrzebowałyby już wsparcia militarno-gospodarczego.
NIE można jednak absolutnie pojawienie się takiego miasta tłumaczyć jakimis nieistniejącymi zapędami do gór czy technologii. Jeżeli to na czymś takim miałby być oparty ten zamek, to już wogle wolałbym, żeby się nie pojawił.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maal Verne



Dołączył: 17 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: zzz Bagna

Wysłany: 4 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Bubeusz :arrow: Mam taką ciekawostkę.. W Hinduskiej kultrze, jest potężny ptak Garuda- olbrzymich rozmiarów który niósł na swym grzbiecie Buddę. Garuda - Rok.-> widze tu pewne powiązanie.. można by Garude umieścic jako jednostkę w jakimś "dobrym"* zamku. To byłby dobry pomysł na jednostkę - a goście z Ubi mieli by taką wymówkę, że to jest pewna "ewolucja" znanego nam roka...
Chociaż Roki są mi b. bliskie

___________
Immanuel Kant - "Niebo gwieździste nademną, prawo moralne we mnie"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 5 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):

Nie wciskam tu elementów innych światów zauważ , że może i się nie dokońca znam na FR ale tam chyba krasnoludy żyją w podziemiach a my to o górskim mieście krasnoludów mówimy ..


Cóż... stwierdziłem tak ponieważ taki stereotyp (wojownik z zacięciem do technologii) panuje w FR, ale...

Cytat:
W MM nigdy nie grałem, więc swoją wiedze o krasnoludach opieram na serii heroes . W h3 rzeczywiście o krasnoludach jest niewiele powiedziane . W h4 w kampanii Emilli Nighthaven jest już o wiele więcej :wink: i właśnie na tej kampanii opieram swoje domysły że krasnolud jest wojownikiem z zacięciem technologicznym .. Po pierwsze czerwone krasnoludy konstruują i prowadzą smocze golemy . Po drugie takie odnosi się wrażenie czytając tekst tej kampanii (gdzie jednym z bohaterów jest też dwarf i jest on raczej wojownikiem niż magiem (cóż dokładniej lordem ale teksty przedstawiają go jako dobrego taktyka) ..) Po trzecie z tego co pamiętam to jeden z magów dwarfów ma napisane w biografii że "jego rasa nie przejawia szczególnego talentu do magii ale on jest jednym z wyjątków i włada magią niegorzej od dżinów czy ludzi"


... widzę, że miałeś zupełnie inne powody by tak sądzić... i choć nic nie usprawiedliwia tego, że nie grałeś w Might and Magic :wink: , cieszę się, że Twoja opinia na temat krasnoludów, jest interpretacją HoMM a nie została zapożyczona z FR (co robi ogromna rzesza ludzi, traktująca każde fantasy według tych samych zasad)...
mam nadzieję, że wybaczysz mi pomyłkę :oops:

Cytat:
Do FR mi bardzo daleko... osobiście nie lubie światów w których ludzie są rasą dominującą :wink: a tak jest w FR ...


Jeśli o FR chodzi to wkurza mnie tamtejszy przesyt... twórcy tego świata nagromadzili tam tak wiele elementów, że całość nie trzyma się kupy... co najgorsze, oficjalne podręczniki typu "Księga Potworów" pogarszają ten stan... piękno polityki WoTC ;)

Cytat:
Jak już pisałem taki sojusz mi odpowiada bardziej od tego co było w h4 ... Ale powiedz mi Fuzzy czy zamek krasnoludzko-górski naprawdę będzie aż taką krzywdą dla serii ???


Po pierwsze... Fuuzy ;) (zaczyna mnie wkurzać ta ksywka - mogłem wymyślić coś bardziej oryginalnego ;))... a po drugie - nie powiedziałem, że zamek ten będzie krzywdą dla serii... ale jeśli już ma być niech będzie utrzymany w klimatach HoMM a nie takiego Warcrafta (do czego z pewnością będą dążyć ludzie z Ubisoftu) - w świecie MM technologii jest pod dostatkiem. Nikt tu nie potrzebuje maszyn parowych i prymitywnych samopałów... na wszystko jest swoje miejsce.

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 5 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

W ogóle nie wyobrażam sobie Heroesa z jakimiś tajemniczymi maszynami krasnoludów. Po co to komu? Ten "smoczy golem" to chyba najgorsza jednostka w H4. Tak odstaje od tajemniczego klimatu mocy i magii... Żeby jeszcze z drewna, ale skąd! Niedługo jakieś androidy będą strzelać laserami do prostych chłopów. Zrobienie zamku krasnoludów, które mają zacięcie do technologii na pewno nie wyjdzie na dobre serii.

Ale jeśli ma być to zamek a'la gnomy, górskie olbrzymy, dziki, jeden, czy dwóch krasnoludów, roki i np jakies trolle czy inne badziewie ze skandynawskiej mitologii to OK. Technikę ograniczyłbym jedynie do postaci płynnej ;), czyli alchemii.

Ktoś powie, że krasnoludy konstruowały golemy. Owszem, wykuwały golemy ze skały. Ale cały plan, pomysł, surowiec, szkice itp zrobili magowie. Krasnoludy były jedynie siłą robaczą.

Jedynie z tymi smoczymi golemami jest inaczej (tajemnicze czerwone krasnoludy, co za głupota :) Ufo przyleciało i zmodyfikowało zwykłe krasnoludy? :)), ale jak już wspomniałem, one na tyle spieprzyły H4, że w H5 nie powino być już o tym wzmianki.
To oczywiście moje zdanie i tylko osoby myślace podobie zrozumieją ten argument :)

Krasnoludy- szaleni wojownicy z toporami i warkoczykami na wąsach- TAK!
Krasnoludy- stare, grube pierniki z okularami na nosach, siedzące nad szkicami różnych maszyn- NIE!

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 5 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Bubeusz (cytat):
Niedługo jakieś androidy będą strzelać laserami do prostych chłopów. Zrobienie zamku krasnoludów, które mają zacięcie do technologii na pewno nie wyjdzie na dobre serii.


Ktoś mu powie, czy mam być brutalny :P

Cytat:
Jedynie z tymi smoczymi golemami jest inaczej (tajemnicze czerwone krasnoludy, co za głupota :) Ufo przyleciało i zmodyfikowało zwykłe krasnoludy? :))


A gdzie tam! Czerwone krasnoludy SĄ cywilizazcją z innego świata :P

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 5 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
Taa..... no rzeczywisćie - bardzo dobry argument...... Stworzę zaraz mapkę z zamkiem tylko ze smokami i będę lansował teraz własny projekt :P
Cytat:
Podsumowując więc w h4 jednak dwarfy zyskały na sile :)

Po pierwsze: wcale nie. Dostały po prostu jedną nową jednostkę, ale charakterologicznie dalej są podrzędną rasą

Nie stworzysz zamku smoków... No chyba że w skryptach WoGa namieszasz :wink: ... A jak już napisałem krasnoludzki w h4 było łatwo zrobić . Oczywiście że krasnoludy były nadlal (w h4) podrzędną rasą , ale nie zmienia to faktu że zyskały na znaczeniu ! Jak już mówiłem i w kampanii częściej się o nich mówiło i miały 2 jednostki (z czego jedna bardzo silna).. Porównując tą pozycje do tej którą zajmowały u boku elfów ..
Cytat:

I NIGDZIE krasnoludy nie były przedstawione jako rasa, chcąca stworzyć własne państwo, mieszkająca w górach, czy mająca zacięcie do technologii.
Oczywiście te zapędy i samo powstanie jakiegoś krasnoludzkiego państwa powinno być dobrze wyjaśnione w fabule kampanii h5 ... Można by tu nawet dać jakąś wojnę o niepodległość z magami ... Cóż myślę że jakoś da się to zrobić
Cytat:

JEDNA KAMPANIA w grze ogólnie w Polsce uznawanej za nieudaną to zdecydowanie za mało......

Cóż ja akurat tą kampanie lubiłem (myślę że nie tylko ja).... Ale o gustach się nie dyskutuje ...
Cytat:

Co innego zwykłe krasnoludy, które z technologią nie mają nic wspólnego, a co innego rasa czerwonych krasnoludów, która to w grach HoMM-MM jest już znana od co najmniej 15 lat.

Cóż można by wszystkie krasnoludy (i te czerwone i zwykłe) wrzucić do tego nowego zamku ....
Fuuzy (cytat):
... widzę, że miałeś zupełnie inne powody by tak sądzić... i choć nic nie usprawiedliwia tego, że nie grałeś w Might and Magic :wink: , cieszę się, że Twoja opinia na temat krasnoludów, jest interpretacją HoMM a nie została zapożyczona z FR (co robi ogromna rzesza ludzi, traktująca każde fantasy według tych samych zasad)...
mam nadzieję, że wybaczysz mi pomyłkę :oops:

Widzisz w np takim Morrowindzie dwarfy są tak naprawdę brodatymi elfami , które konstruują potężne maszyny i parają się też magią .
I mi to w tej grze odpowiadało , mimo iż odbiegało to od stereotypu dwarfa :wink: . Nie mam więc zamkniętego spojrzenia na fantasy .. Ale w HoMM mag krasnolud jakoś mi nie pasuje ... Właśnie przez to co mówiłem wcześniej ...
A za literówkę w nicku przepraszam ... :oops:
Fuuzy (cytat):

- w świecie MM technologii jest pod dostatkiem. Nikt tu nie potrzebuje maszyn parowych i prymitywnych samopałów... na wszystko jest swoje miejsce.

No tak ale wszystko trzeba robić z umiarem .. Technologia może być zaawansowana ale napędzana magią najlepiej .. Wiem że naraże się za to Acidowi ale nie chciałbym zobaczyć dwarfa z laserem w h5 .. Nie chce też widzieć zamku Forge . A to że nie pojawił się w AB uważam za wielki sukces .

Acid Dragon (cytat):
Ktoś mu powie, czy mam być brutalny :P
Nie mów !!! ... To może być szok !!! .... Dla mnie kiedyś był właśnie przy dodatku AB (albo raczej przy jego pierwszej wersji ) :wink:
___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
[
Nie wciskam tu elementów innych światów zauważ , że może i się nie dokońca znam na FR ale tam chyba krasnoludy żyją w podziemiach a my to o górskim mieście krasnoludów mówimy ..

Taa.. szkoda tylko że krasnoludy w świecie M&M również żyją głównie pod ziemią. Górskie miasto to wpływy innych gier(Disciples)
Cytat:
W MM nigdy nie grałem
To bardzo źle, baaardzo :wink: W
Cytat:
h4 w kampanii Emilli Nighthaven jest już o wiele więcej :wink: i właśnie na tej kampanii opieram swoje domysły że krasnolud jest wojownikiem z zacięciem technologicznym ..

Jabym nie opierał się za bardzo na H4, bo ma to niewiele wspólnego z resztą gier HoMM i M&M.
Cytat:
Do FR mi bardzo daleko... osobiście nie lubie światów w których ludzie są rasą dominującą :wink: a tak jest w FR ...

Oj, tego nie powiedziałbym, to w M&M ludzie są rasą dominującą, przynajmniej na Enroth i Antagarich. W świecie FR istnieje znacznie więcej ras, ta aż pełno od różnych krzyżówek.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 5 lutego 2005     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
Nie stworzysz zamku smoków... No chyba że w skryptach WoGa namieszasz :wink:


Oczywiście o to mi chodziło i nie byłoby to wcale skomplikowane... Nie ma to jednak ABSOLUTNIE ŻADNEGO ZNACZENIA. Podobnie jak jakaś mapka stworzona przez zapewne ortodoksyjnego fana fantasy, który zapewne właśnie uważał, że krasnoludy to naród górski, inteligentny i z zapędami do technologii....

Cytat:
że zyskały na znaczeniu ! Jak już mówiłem i w kampanii częściej się o nich mówiło i miały 2 jednostki (z czego jedna bardzo silna).. Porównując tą pozycje do tej którą zajmowały u boku elfów ..


Jeżeli wogle to bardzo niewiele, co NIE jest podstawą, by dawać im własny zamek - a poza tym - jak już mówiłem, należałoby to uznać raczej jako błąd w H4 lub conajmniej jako odchył od innych części.

Cytat:
Oczywiście te zapędy i samo powstanie jakiegoś krasnoludzkiego państwa powinno być dobrze wyjaśnione w fabule kampanii h5


Oj... długo by trzeba nad tym pracować, żeby totalnie zmienić wizerunek krasnoludów....


Cytat:
Cóż ja akurat tą kampanie lubiłem (myślę że nie tylko ja).... Ale o gustach się nie dyskutuje ...


Nie mówiłem o gustach i nie oceniałem tej kampanii - Nawet jeśli ta kampania byłaby mistrzostwem świata i najlepszą kampanią pod słońcem to i tak jest to o wiele, wiele ZA MAŁO, żeby na tym opierać całą charakterystykę jakiejś rasy.

Cytat:
Cóż można by wszystkie krasnoludy (i te czerwone i zwykłe) wrzucić do tego nowego zamku ....


Może i można, ale za tym też jakas historia chociaż w tle musiałaby iść - to w końcu dwie zupełnie inne rasy. Chyba tylko przypadkowo są do siebie zbliżone wyglądem...

Cytat:
No tak ale wszystko trzeba robić z umiarem .. Technologia może być zaawansowana ale napędzana magią najlepiej .. Wiem że naraże się za to Acidowi ale nie chciałbym zobaczyć dwarfa z laserem w h5 .. Nie chce też widzieć zamku Forge . A to że nie pojawił się w AB uważam za wielki sukces .


Uważaj, bo się przeliczysz :P

Acid Dragon (cytat):
Ktoś mu powie, czy mam być brutalny :P
a Val Gaav
(cytat):
Nie mów !!! ... To może być szok !!! .... Dla mnie kiedyś był właśnie przy dodatku AB (albo raczej przy jego pierwszej wersji ) :wink:


a toto jeszcze zobaczymy :P. Może nasz drogi Bubeusz sam się zorientuje :P.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.