Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-2 3:10:36
Autor Wiadomość
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 21 stycznia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A co chcesz w tym jakis rekord pobic ??

Po za tym nie potrafisz odpowiadac na czyjs post nie kwestionujac zdolnosci rozumowania jego autora?. Cos za czesto sie do tego tematu odnosisz, masz jakies kompleksy?


Kompleksów nie posiadam, ale dla Twojej przyjemności nie będę przebierać w słowach. Co do kwestionowania rozumowania autora, to tylko stwierdzenie faktu.

Cytat:
po pierwsze: malkontentem jestes. Do wydania gry lub nawet ogloszenia czasu jej wydania i tego co naprawde w niej bedzie jeszcze duzo czasu, a ty juz zalozyles wszysto co najgorsze na jej temat. W zasadzie, jesli choc polowa twoich spodziewan sie zisci, to pewnie zapomnisz o istnieniu czegos takiego jak H5.


NIE jestem malkontentem, gdyż OCENIŁEM dotychczasowe decyzje Ubisoftu i na ICH podstawie zakładam 'to co najgorsze'. Natomiast NIE doszukuję się złych cech na siłę i NIE biorę tylko i wyłącznie ich pod uwagę. Czy jeżeli ktoś ma o czymś negatywne zdanie, to koniecznie musi być malkontentem? A nie pomyślałeś, że może to być najzwyklejsza opinia, tudzież oczekiwanie, czyli - to, czego się spodziewam?

Cytat:
po drugie: no dobrze, jestes prawie z pewnoscia malkontentem, bo czyzby tlil sie w tobie nadal cien nadziei, ze jednak fabula nie bedzie tak skopana, jak sie spodziewasz?


Nie. Po prostu na temat fabuły nie znam jeszcze szczegółów. Jednak mam podstawy sądzić, że fabuła będzie skopana, chyba, że nowi tfurcy znajdą czas aby poznać inne gry HoMM-MM niż H3 i H4. Jednakże, na którymś forum Fabrice powiedział, że koncept fabuły jest już prawie opracowany... czyli jednak NIE znaleźli czasu.

Cytat:
po trzecie: H4 nie we wszystkim bylo od H3 gorsze, niektore rzeczy sa zrobione lepiej, niektore po prostu inaczej. Ja grywam nadal w obydwie te wersje. Ale nie przypominam sobie, zebym sie szczegolnie przechwalal graniem w najnowsze wersje, wiec nie suponuj mi tutaj takiego mego zachowania.
Ja jakos znajduje sens w graniu w H4, mimo ze pod pewnymi wzgledami ustepuje on H3.
Jesli H6 bedzie rts-em, to w niego pewnie nie zagram, bo nie pociagaja mnie akurat tego rodzaju gry. A temat tego watku to H5 jak na razie, nie wybiegajmy moze az tak bardzo w przyszloc.


Tu masz rację. Jednak słowa 'możesz sobie do końca świata grać w H3' odebrałem jako conajmniej złośliwą ironię, a co najwyżej jako obrazę. Chciałem przez to powiedzieć, że Jeśli H5 będzie gorsze od H4, to owszem - będę dalej grał w H3 i uważam to za coś naturalnego i lepszego od grania w tę 'nowość', coś co nie jest powodem, abyś tak do mnie mówił.
Natomiast co do tego, czy w H4 chociaż coś (lub nawet całość) było lepsze od H3, to oczywiście kwestia gustu. Moje zdanie już wypowiedziałem.

[qoute]po czwarte: jestes pewien, ze nie jestes idiota, udowodnij ze nie jestes wielbladem. Ja ci nie zarzucalem problemow z umyslem, ale skoro tak ciagle ten temat ponawiasz ... uderz w stol, a ...[/quote]

Widzisz, zwracając się do mnie 'nikt cię nie zmusza do kupowania i grania w H5' obrażasz po prostu moją inteligencję. Równie dobrze mógłbyś mi powiedzieć 'nie masz obowiązku kopać rowów'. Przez przypomnienie ci że nie jestem idiotą :P chcę zaznaczyć, że nie musisz mi mówić rzeczy oczywistych.

Cytat:
A do zarzucanego mi kretynizmu, nie bede sie odnosil , ponizej pewnego poziomu dyskusji staram sie jednak nie schodzic.


Nie ogólniaj! Odniosłem się tylko i wyłącznie do jednej kwestii, a nie do twego ogólnego poziomu, który pomimo takich właśnie rzeczy jak uogólnianie, nadinterpretacja i miejscowe przeinaczanie jednak bardzo cenię. Jednakże w tym kontekście twe słowa (patrz wyżej) naprawdę brzmią idiotycznie... i to nawet podwójnie (raz, że w stosunku do mnie osobiście, dwa, że w stosunku do tego, co mówiłem wcześniej).

Cytat:
Zas twierdzenie, ze gre o ktorej moze i masz bardzo niskie zdanie, ale sciagnac to sobie sciagnales, nie wiadomo po co, jakos nie przynosi wedlug mnie powodu do chwaly, ale jesli tak lubisz.


Tak... a mówiąc o nadinterpretacji... Nie mówiłem, że ściągnąłem H4. Poza tym, faktycznie tego nie zrobiłem, ale to mało ważne. Skopiowałem H4 dlatego i TYLKO dlatego, że nic o tym nie wiedziałem wcześniej - w JB mnie nie było, recenzji nie czytałem. Spodziewałem się czegoś wspaniałego, czegoś na miarę kontynuacji H3. Jeżeli okazałoby się to dobre, bez wahania nabyłbym legalną wersję.
Nie musisz się jednak martwić, H4 już dawno odinstalowałem. Co prawda, raczej nie z powodu problemu legalności, ale zawsze :P. Tym sposobem oszczędziłem 100zł :). (poprawka.. ostatnio zainstalowałem H4 ponownie, żeby sprawdzić co daje Equilibris... a że niewiele, to chyba znów to usunę.). Poza tym, nie uważam, żeby ściągnięcie/kupienie legalnej wersji było/nie było powodem do chwały. Ja tylko stwierdzałem fakty (głównie chodziło o to, żeby Ci podkreślić, że wiem, że złej gry nie muszę kupować i tak też zrobiłem... jak widać po twej wypowiedzi - chyba muszę to właśnie podkreślać). Nie wiem, skąd ta następna nadinterpretacja.

traum(a)tanzer (cytat):
Czego się spodziewam? - niczego poprostu czekam.....

Podziwiam... ja tylko czekać nigdy nie mogłem :) Zawsze mam jakieś zdanie i oczekiwania na temat przyszłości.. raz się to pokrywa z rzeczywistością, raz nie.... ale przynajmniej daje mi punkt odniesienia.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gil



Dołączył: 22 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: ElDorado

Wysłany: 12 marca 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Cóż..... czego sie spodziewam? Spodziewam sie gry o dobrej grafice, ale niskiej grywalności. Takiej niskiej jaka jest w heroes 4.

Jednak....życzyłbym sobie gry o dobrej grafice (jaka bedzie) i o grywalności heroes 3

_____________________
Bene Tele Mara

___________
efutebeoel - bez reszty oddany!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ASX76



Dołączył: 27 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Białystok

Wysłany: 17 marca 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem , jeśli w robieniu "HoM&M 5" będą współuczestniczyć programiści z Nival Interactive ( potrafią pięknie wykonać walki w strategii turowej w pełnym 3D - vide "Etherlords" ) oraz oczywiście Mistrz - Jon v. Caneghem to wówczas spodziewam się czegoś fantastycznego. :D
Ale tylko w przypadku , gdy zostaną spełnione 2 powyższe "warunki"... :!:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

A teraz z nieco innej beczki, napiszę nie czego się spodziewam tylko jak gra miała wyglądać, według mnie:
1. Silnik gry tylko 2D, w rzucie izometrycznym, ale grafika bardziej przypominająca H3, najlepiej w rodzielczości 800x600(optymalna)
2. Żadnych elementów czasu rzeczywistego
3. Jednostki na polu bitwy nieruchoma jak w H3(animacja po najeździe kursora). Większe pole bitwy.
4. Jednostki mają się poruszać wolniej niż w H4(bitwa), pełna animacja ruchów.
5. Zdecydowany powrót do systemu walki z H3, czyli niszczenie murów, atak-kontratak(nie jednoczesność jak w H4). Oraz elementy z H4 takie jak "pierwsze uderzenie", cztery wieże strzelnicze(dwie automatyczne i dwie kontrolowane przez gracza), fosa zatrzymująca lub zadająca obrażenia.(zależna od zamków)
6. Minimum 8 zamków(życie, śmierć, chaos, porządek, ziemia, woda, ogień, powietrze), maksimum 12(w dodatkach, światło, mrok, kreeganie plus coś jeszcze :wink: )
7. Minimum 8 jednostek do rekrutacji w zamku, a najlepiej 10.
8. Ilość slotów(j.w.), ewentualne ograniczenie w ilości zależne od poziomu bohatera(4-7 poziom)
9. Po 4 rodzaje herosów do wynajęcia(Mag, wojownik, kapłan, złodziej - oczywiście różne nazwy)
10. Umiejętności pierwszorzędne: atak, obrona, moc, wiedza
11. Umiejętności drugorzędne(o kilka więcej niż w H3), rozwijane w systemie 4 poziomowym: nowicujsz, adept, ekspert, mistrz.
12. Sześć szkół magii, szkoła: mistycyzmu, okultyzmu, nekromancji, elementalizmu, sferyzmu i spirytualizmu.(umiejętności drugorzędne)
13. Pięć rodzajów magii:magia eterialna, magia fizyczna, magia elementarna, magia sferyczna światła, magia sferyczna mroku.(podział rodzaji czarów)
14. Pięc poziomów czarów
15. Siedem podstawowych źródeł energii magicznej: ogień, woda, ziemia, powietrze, umysł, ciało, duch. Dwa źródła dodatkowe dla specyficznych zamków: światło i mrok. Oraz 4 sfery nie będące źródłami: życie, śmierć, choas i porządek. Każdy zamek zależnei od rodzaju korzysta z różnych źródeł magii, które są udostępniane przez wybudowanie gildii tych że źródeł.
16. Możliwośc specjalizacji w umiejętnościach drugorzędnych, oraz w tresurze stworów lub przychodzi ododatkowych surowców.
17. Zwiększenie ilości dostępnych surówców: drewno, kamień, węgiel, żelazo, siarka, rtęć, złoto(waluta), srebro, perły. Przy czym dla każdego zamku istotne byłyby nieco inne surówce, np:. Necropolis: drewno, kamień, żelazo, siarka, rtęć, złoto. Castle: drewno, kamień, żelazo, złoto, srebro, perły.
18. Bohaterzy bierni(tylko czary), ewentualność bohater/rzy czynni w walce tylko po wybiciu własnej armii.(do dwóch na oddział)
19. Stwory na mapie mogą się poruszać samodzielnie, zbierać surowce i walczyć, ale nie mogą atakować obiektów i zbierać artefaktów.
20. Karawany, ale stwory po przybyciu czekają wewnątrz budynku(zamku) karawany.
21. Żadnego żołdu.
22. Żadnych procentowych możliwości nie trafienia w jednostki(od tego jest już obrona)
23. Jednostki, prawie wszystkie te co w H3, parę jednostek z H4(koszmary, leprekauny, satyry, syreny), żadnych mechanicznych smoków, venomów, tygrysów, modliszek, dzików, wilków, lodowych demonów, morskich potworów, roślinek. Plus kilkanaście nowych jednostek jak: sfinksy, domogorgony, walkirie, trytoni, gnomy, nimfy, driady, rusałki, błędne ogniki, huzarzy, hoplici, templariusze, akolici, sukkuby, inkuby, hakuby, kraken, lewiatany, miotacze, długołucznicy, ogniste duszki, lawowe golemy, widma, molochy, biesy, lamie, chimery, salamandry, undyny, skakuny, światowidy, żelazne, białe, srebrne smoki, garudy, topornicy, maridy, dao, sylfidy, wilkołaki(chyba o nikim nie zapomniałem :D , dobra wiem, nie kilkanaście nowych tylko kilkadziesiąt)
24. Fabuła gry rozgrywała się tuż po h4, lub tuż po kataklizmie(zamiast h4). Atak kreegan na resztki starego świata, próby przeniknięcia kreegan do nowego świata, misja ratunkowa(w czasie) która w wyniku nieporozumienia doprowadzi do wojny(Gelu vs. Kilgor) i kataklizmu.
25. Akcja gry toczyła się we dwóch światach, na Axeoth i zniszczonym Antagarich.
26. Możliwość rekrutowania wszystkich 10 jednostek(nie jak w h4)
27. Każda jednostka ma 1 ulepszenie.
28. Machiny oblężnicze: 2 rodzaje katapult(jedna do niszczenia murów, druga do ataku na jednostki), wóz z amunicją, balista(UPG), taran(z UPG), Obronna machina (katapulta) do oblewania gorącą smołą. Różnie wyglądające machiny, zależnie od klimatu zamku właściciela.
29. Wewnątrz zamków zmieniające się podłoże i tło(jak w h4)
30. 4 pozimy mapy:głębokie podziemia, jaskinie, powierzchnia, niebo(inny wymiar)
31. Rozwinięcie wątku dyplomacji, do wyboru, albo stały podział, albo ruchoma dyplomacja, w drugim wypadku znaczenie będą miały charakter zamku(zły, dobry, czy neutralny)
32. Neutralne miasto(miasteczko) gdzie można się schronić w senktuarium przed wrogiem, kupić artefakty, surowce czy czary, podszkolić się w magii lub zdolnościach bitewnych, odnowć morale armii, zdomyć jakiś quest(misję), wybudować własną kopalnię(którą nikt nie zajmnie, ale możnają odsprzedać), kupić jakieś neuralne stwory(losowo dostępne), odnowić manę, wynająć herosa, umieścić szpiega w armii przeciwnika, dowiedzić się czegoś o mapie i o przeciwnikach itd...w masteczku tym może przebywać do czterech armii(oddziałów).
33. To chyba wszystko :wink:
34. Jeśli czegoś zapomniałem dopiszę :D

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
A teraz z nieco innej beczki, napiszę nie czego się spodziewam tylko jak gra miała wyglądać, według mnie:

34. Jeśli czegoś zapomniałem dopiszę :D


Miała wyglądać? A gdzież i kiedyż to H5 miał tak wyglądać, moze w twoich snach co najwyżej. Gdyby te wszystkie punkty zostały zrealizowane to ... okazałoby się, że wcale nie wyszło tak, jak to sobie wyśniłeś i producent straciłby jedynego gracza, któremu chciał takiej dokładnie gry.

Możesz nic nie dopisywać, temat forum jest o tym, czego się spodziewamy po H5, a ty tu opisijesz, czego się po grze nie spodziewasz.
Takich punktow to mozna jeszcze wiele dodać, np.
35. Ugotuje codziennie smaczny obiad.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 5 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Sarkazm narodową cechą Polaków, no cóż dołączył bym się ale chyba słów Elias'a nadto już wystarczy...

Haav Gyr: Nie pozostaje Ci nic innego jak stworzyć piątą część herosa samemu (to żart oczywiście). Ale szczerze mówiąc, gdyby tworzenie takich gier było proste to juz by mnie tutaj nie było :wink: .

Ale można się trochę pobawić w skomentowanie tej długiej listy, zważywszy, ze nic interesującego w obsydianowej się nie dzieje:

Cytat:
3. Jednostki na polu bitwy nieruchoma jak w H3(animacja po najeździe kursora). Większe pole bitwy.


To już są chyba mało istotne szczegóły ponieważ nie wpływają na samą konstrukcję gry, ani też grafikę.
____

Cytat:
4. Jednostki mają się poruszać wolniej niż w H4(bitwa), pełna animacja ruchów.


Tylko nie to! Już w HOMM-IV niektóre z jednostek poruszały się zbyt wolno. Zresztą są odpowiednie ustawienia w grze, więc chyba nie ma potrzeby rozważać nad tym zagadnieniem
____

Cytat:
5. Zdecydowany powrót do systemu walki z H3, czyli niszczenie murów, atak-kontratak(nie jednoczesność jak w H4). Oraz elementy z H4 takie jak "pierwsze uderzenie", cztery wieże strzelnicze(dwie automatyczne i dwie kontrolowane przez gracza), fosa zatrzymująca lub zadająca obrażenia.(zależna od zamków)


Pierwszy człon zgadzam się, first strike również bo to urozmaici rozgrywkę. Natomiast mam zastrzeżenia do wież. Liczba 4 wież owszem ale tylko dla stolicy! (Kapitol, Trzeci upgrejd murów + wieża[highcastle]).
Wieże powinny być takie jak z H3 i kontrolowane przez herosów znających (jakąś UD). Wszystkie inne jednostki strzeleckie powinny walczyć tak jak w H3 bez włażenia na jakieś wieże.

____

Cytat:
7. Minimum 8 jednostek do rekrutacji w zamku, a najlepiej 10.


Chyba nie osiem poziomów? Siedem to było już za dużo, wystarczy max 5-6 ale za to po kilka na każdy poziom (ostatni poziom tylko 1). Fajnie by było znowu widzieć wybór generatora [ale to oczywiscie moje marzenie]

____

Cytat:
9. Po 4 rodzaje herosów do wynajęcia(Mag, wojownik, kapłan, złodziej - oczywiście różne nazwy)


Hmm... złodziej rozumiem ale po co dwie klasy mag i kapłan? Chyba, że te postacie różniłyby się rzucaniem zakleć (np. kapłan nie musi się ich uczyć a poznaje je wraz z doświadczeniem oraz moc czarów wzrasta zależnie od jakichś innych czynników, np. rzucanie zaklęć podczas walki)
______

Cytat:
11. Umiejętności drugorzędne(o kilka więcej niż w H3), rozwijane w systemie 4 poziomowym: nowicujsz, adept, ekspert, mistrz.


Jak dla mnie lepiej by było pięć poziomów, cztery to trochę za mało. Pięć tym bardziej, ze jest pięć poziomów magii poza tym jest to bardziej symetryczna liczba. Na pięciu poziomach bohater rozwija się dłużej. Bo jakby policzyć 10 UD x 4 to cała zabawa kończy się krótko po 30 poziomie (niektóre umiejętności heros już ma, inne łatwo można kupić) Mam nadzieję, ze pozostawią pięć
______

Cytat:
punkt 12-16

Brrrr..... to mi się całkowicie nie podoba, zbyt namieszane i zbyt skomplikowane, wolę coś prostszego No ale jako krytyk bedę łaskawy i czekam na wyjasnienia, np.: w kwestii szkół magii (chodzi mi dokładnie o to jakie zamki reprezentują, jakie czary)
______

Cytat:
17. Zwiększenie ilości dostępnych surówców...

Nie wiem czy ma to sens, zatrzymajmy się na kwestii srebro/złoto. Jakoś nie wyobrażam sobie aby kopalnie dawały 1000 sztuk złota i 1 minerał srebra dziennie. Należałoby stworzyć jakąś hierarchię że srebro jest słabsze od złota. Zatem dwie waluty? Perły, a gdzie klejnoty? Ja chcę klejnotów!!!
Ktoś tam coś wspominał o mitrhylu, niby w WOG-u jest, kto wie czy UBiSoft nie wprowadzi go do HOMM-V?
_____

Cytat:
18. Bohaterzy bierni(tylko czary), ewentualność bohater/rzy czynni w walce tylko po wybiciu własnej armii.(do dwóch na oddział)


Albo jedna opcja albo druga... innej nie widzę. Bohaterowie powinni wspierać armie a nie wyżynać mieczem dziesiątki osobników w jednej turze. Gdyby jednak bohaterowie byliby czynni to wierzę, że zrobią to w porządny i rozsądny sposób.
_____

Cytat:
19. Stwory na mapie mogą się poruszać samodzielnie, zbierać surowce i walczyć, ale nie mogą atakować obiektów i zbierać artefaktów.


No nie... to według Twoich oczekiwań mamy kolejną odsłonę HOMM-IV. Armie bez bohaterów to idiotyzm. HOMM-III był o tyle dobry, że każda armia bez wzgledu na liczebnosć mogła zajmować wszystko (co prawda był bierny bohater ale...). Nie wierzę w tę opcję, uważam, że spadnie grywalność, skoro wróg bedzie wysyłał jedynie same jednostki.
_____

Cytat:
20. Karawany, ale stwory po przybyciu czekają wewnątrz budynku(zamku) karawany.


No tak... trzeba coś z tym zrobić.
_____

Cytat:
23. Jednostki, prawie wszystkie te co w H3, parę jednostek z H4(koszmary, leprekauny, satyry, syreny).... bla bla bla


Z tego co widzę proponujesz wywalenie kilku ciekawych jednostek (i sporej liczby nieudanych), a w ich miejsce całą litanię dziwadeł przez które od samego czytania nazw dostaję gęsiej skórki i zawrotów głowy. Szczerze powiedziawszy większość z nich nie podoba mi się, a niektóre wydają się być nieco podobne do istniejących.... wystarczy przecież jeden prosty gatunek a nie jakieś odmiany. Nie przemawia do mnie żadne potwierdzenie w mitach i legendach.
_____

Cytat:
28. Machiny oblężnicze: 2 rodzaje katapult(jedna do niszczenia murów, druga do ataku na jednostki), wóz z amunicją, balista(UPG), taran(z UPG), Obronna machina (katapulta) do oblewania gorącą smołą. Różnie wyglądające machiny, zależnie od klimatu zamku właściciela.


A po co podział na dwa rodzaje katapult? I chyba nie do walki poza zamkiem?
_____

Cytat:
29. Wewnątrz zamków zmieniające się podłoże i tło(jak w h4)

heh też bym tak chciał + 3-4 rodzaje scenerii na tym samym podłożu (zamek na tle gór, zamek na tle lasów, zamek zad morzem, zamek na tle pól). Szczegółowe tło ustawiane przez autora mapy.
Choć jest to tylko urozamicenie graficzne... ale miłe oku.
_____

Miałbym kilka innych oczekiwań odnosnie wielu rzeczy ale nie będę o tym pisał ponieważ biorę się za spisywanie zaklęć HOMM-II, III i IV w tym dokonanie próby jakiegoś luźnego podziału. No cóż jak masz chęć mozemy korespondencyjnie powymieniać się doświadczeniami.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Sarkazm narodową cechą Polaków, no cóż dołączył bym się ale chyba słów Elias'a nadto już wystarczy...

Tu niestety, ale masz rację. Co do Eliasa to proponuję by jeszcze raz przeczytał pierwsze zdanie, ale napiszę jeszcze raz:
TAK według mnie(moich snów) miała wyglądać gra pt: Heroes of Might and Magic 5.

Cytat:
Haav Gyr: Nie pozostaje Ci nic innego jak stworzyć piątą część herosa samemu (to żart oczywiście). Ale szczerze mówiąc, gdyby tworzenie takich gier było proste to juz by mnie tutaj nie było :wink: .

[Czemu nie :P , jak tylko wygram w totka 12 milionów, taka gra powstanie choć pewnie praw do serii i tak nie wypukiłbym.]



Cytat:

To już są chyba mało istotne szczegóły ponieważ nie wpływają na samą konstrukcję gry, ani też grafikę.

Chodzi o to by gra chodziła na wolniejszych sprzętach równie dobrze, dodatkowa animacja postaci tylko zwiększa wymagania.

Cytat:

Tylko nie to! Już w HOMM-IV niektóre z jednostek poruszały się zbyt wolno. Zresztą są odpowiednie ustawienia w grze, więc chyba nie ma potrzeby rozważać nad tym zagadnieniem.

Tu się nieco mylisz, bo w H4 jedne jednostki(wilki) poruszały się i atakowały(prawie wszystkie) zbyt szybko w dodatku miało to wpływ na debilną animację. Te wolniejsze jednostki poruszały się tak ze względu na głupie(IHMO) zróżnicowanie terenu. Zauważ różnice w poruszaniu ze wzglądu na kierunek ruchu. Mi chodzi o to by w czasie walki amnimacja była jak najpełniejsza jednocześnie by ruchy jednostek wyglągały jak rozgrywka szachów.
Cytat:

Pierwszy człon zgadzam się, first strike również bo to urozmaici rozgrywkę. Natomiast mam zastrzeżenia do wież. Liczba 4 wież owszem ale tylko dla stolicy! (Kapitol, Trzeci upgrejd murów + wieża[highcastle]).
Wieże powinny być takie jak z H3 i kontrolowane przez herosów znających (jakąś UD). Wszystkie inne jednostki strzeleckie powinny walczyć tak jak w H3 bez włażenia na jakieś wieże.

To czy dla stolicy i od czego zależy rozwój murów to są szczegóły :wink: .
(nie do tego tematu) Mówiąc o dwóch wieżach sterownych przec gracza miałem na myśli takie jak w H3, a nie dla jednostek czy bohaterów. Chodzi mi o to: 2 przednie wieże automatyczne(zadają nie wielkie obrażenia) bez animacji jednostki strzelającej, 2 tylne wieże kotrolowane przez gracza (zależne obrażenia od UD) z animacją jednostki strzelającej jak w H3.
Cytat:

Chyba nie osiem poziomów? Siedem to było już za dużo, wystarczy max 5-6 ale za to po kilka na każdy poziom (ostatni poziom tylko 1). Fajnie by było znowu widzieć wybór generatora [ale to oczywiscie moje marzenie]

Oczywiście że nie poziomów, poziomów 4/5 po dwie jednostki na poziom.

____

Cytat:

Hmm... złodziej rozumiem ale po co dwie klasy mag i kapłan? Chyba, że te postacie różniłyby się rzucaniem zakleć (np. kapłan nie musi się ich uczyć a poznaje je wraz z doświadczeniem oraz moc czarów wzrasta zależnie od jakichś innych czynników, np. rzucanie zaklęć podczas walki)

Już wyjaśniam, Mag to typowy bohater od magii, kapłan to mag ale nieco gorszych parametrach, ale w zamian lepsze parametry zdolności wojownika(chodzi głównie o UD). Oraz kapłan posiadał zdolnoś leczenia jednostek(zamiast namiotu), oraz w inny sposób gromadził manę, 50% punktów many za wiedzę a drugie 50% za podstawową umiejtność kapłanów jak Medytacja. Dodatkowo taki kapłan módgłby korzystać z jakieś pomocy boskiej? Choć można by jeszce jakoś poróżnić go od maga, można podyskutować.
______

Cytat:

Jak dla mnie lepiej by było pięć poziomów, cztery to trochę za mało. Pięć tym bardziej, ze jest pięć poziomów magii poza tym jest to bardziej symetryczna liczba. Na pięciu poziomach bohater rozwija się dłużej. Bo jakby policzyć 10 UD x 4 to cała zabawa kończy się krótko po 30 poziomie (niektóre umiejętności heros już ma, inne łatwo można kupić) Mam nadzieję, ze pozostawią pięć

Też tak na początku myślalem, żeby było pięć poziomow, ale stwierdziłem że jak gram w jakiś pojedyńczy scenariusz to czasami nie nazbiera się tyle doświadczenia aby osiągnąć max. wszystkich zdolności, więc lepiej zdobyć np. 6 poziomów mistrzowskich(22 levele) niż zdobyć umiejętności w 10 dziedzinach z czego co najwyżej 3 arcymistrze. Ja wolę jednak specjalizację herosów niż uniwersalność. Dlatego też wprowadziłem 3(4) rodzaje klas herosów by gra miała trzy oblicza, co nieco urozmaiciłoby rozgrywkę. Doszla by nowa strategia grania kapłanem.

Cytat:
czekam na wyjasnienia, np.: w kwestii szkół magii (chodzi mi dokładnie o to jakie zamki reprezentują, jakie czary)

[szkoda że nie mogę umieścić pewnego obrazka, wtedy wszystko stałoby się czytelniejsze]
Więc tak magia: szkół magii byłoby 6 jak wspominałem: Mistycyzm, spirytualizm, okultyzm, nekromantyzm, elementalizm, sferyzm.
To byłyby(te szkoły) umiejęctości drugorzędne. Każdy mag(tylko mag) zdobywałby możliwość specjalizacji w danej szkołe, a działoby się to po osiągnięciu mistrzowskiego poziomu w danej szkole. Specjalizacja dawałaby dodatkowe (tańsze czary z danej szkoły, oraz większą moc czarów). Po zdobyciu tego mistrza w szkole magii, pojawiało by się pytanie czy chcesz zostać magiem specjalistą, gdy powiemy tak, przy nazwie klasy Maga np: Wizard(czarodziej) pojawiała by się nazwa specjalizacji czyli np: Wizard - Elemetalist(specjalizacja w szkole magii elementarnej, nie mylić z podstawową magią tylko chodzi o magię żywiołów natury, ognia, wody itd. Zostanie specjalistą wiązałoby się jednak z utratą mocy(niewielką ok5%) w innych szkołach(coś za coś).
Teraz prznależność szkół do zamków:
Castle/Tower - spirytualizm, elementailzm, mistycyzm, sferyzm
Stronghold/Dungeon - oklutyzm, elemtalizm, sferyzm
Necropolis - nekromantyzm, okultyzm, elementalizm, sferyzm
Preserve - mistycyzm, elemetalizm, sferyzm
(kolejność jest nie przypadkowa)
Aquarium(zamek wody) - elementalizm, mistycyzm
Vulcano(zamek ognia) - elemetalizm, okultyzm
Barrow(zamek ziemi) - elemetalizm, nekromantyzm
Oracle(zamek powietrza) - elemetalizm, spirytualizm
Jak widać zamki żywiołow byłyby nieco inne, miały szkoły dwie, ale w zamian ich magowie dostawali by od samego początku dodatkowe bonusy w postaci: kilku specjalistycznych czarów z danego żywiołu(po 1 czarze na poziom magii), dostępne tylko dla nich, ok 5%-10% większą moc czarów z danego żywiołu. A specjalizację zdobywali tylko w elementalizmie.
Teraz każde zaklącie miało podane żródło: ognień, woda, ziemia, powietrze, duch, umysł, ciało. Więc aby mag mógł rzucić zaklęcie np: ognistej kuli ze źródła ognia, musiałby wybudować w zamku odpowiednią gildię ognia, zajmującą się pozyskiwaniem tej energii magicznej. Teraz każdy zamek miałby nieco inne gildie do budowy:
Castle/Tower - gildie umysłu, ducha, ciała, wody, ziemi, powietrza
Stronghold/Dungeon - gildie ducha, ciała, ognia, ziemi, powietrza
Necropolis - gildie umysłu, ducha, ciała, ziemi, ognia
Preserve - gildie umysłu, ciała, ziemi, wody, powietrza.
Aquarium - gildie wody, powietrza, ziemi, umysłu
Vulcano - gildie ognia, powietrza, ziemi, umysłu
Barrow - gildie ziemi, wody, ognia, ducha
Oracle - gildie powietrza, ognia, wody, ducha.
Dostępność czarów była następująca: po wybudowaniu np> gildii magów, dostawalibyśmy listę(losowo) wszystkich dotępnych czarów od 1 do 5 poziomu, wtedy gdy na pierwszym poziomie przeważałby by czary np: ducha, to w następnym dniu budujemy gildię ducha(wszystkie budowe 1pozimowe, na każdy zamek przypada 1 gildia magów(ogólna) i 5 gildii źródeł, w przypadku zamku Castle/tower mamy 6 gildii.)
Więc rodzaj zaklęcia to rodzaj gildii, czyli 7, a w ewentualnym dodatku do gry 2 gildie dodatkowe światla i mroku dostępne tylko w zamkach dodatkowych. Za tę dodatkową magię światła i mroku odpowiadała zdolność sferyzm(UD, szkoła magii) ta szkoła magii byłaby dostępna magom z zamków podstawowych(4) tylko do poziomu adept, a gildie tych źródeł magii były dostępne na mapie przygody jako osobne budynki(gdzie trzeba wykupić członkostwo :wink: ,np: 500gold)
Teraz ostatnia sprawa jakie szkoły magii potrzebują jakich gildii źródeł many, dla ułatwienia odpowiednie gildie zostały pogrupowane w typy magii.
I tak: gildie żywiołów(ogień, woda, powietrze, ziemia) to typ magii elementarnej.
- gildia umysłu to typ magii eterialnej
- gildia ciała i typu elemetarnej magii to typ magii fizycznej
Typy magii to TYLKO umowne ułatwienie, które w grze się nie pojawia więc nie ma obaw o zawrót głowy, także wcześniejsze podziały i źródła mogą wydawać się skomplikowane, ale w grze byłoby prosto bo wszystko byłoby przyporządkowane automatycznie gildie-szkoły, my tylko wybieralibyśmi kolejność budowy gildii źródeł.
I teraz wreszcie zależności szkoły magii a gildie źródeł(typy dla ułatwienia):
Mistycyzm - typ magii eterialnej
Elementalizm - typ magii elemetarnej
Spirytualizm - gildia ducha
Okultyzm - typ magii fizycznej i eterialnej
Nekromantyzm(Nekromancja jak kto woli) - typ magii elementarnej i gildi ducha
Sferyzm - gildia mroku lub światła.
:D Wiem skomplikowane to wszystko, ale to skrucona wersja dl;a potrzeb RPG stworzyłem nieco większą wersję i się sprawdziła :wink:
A w grze komputerowej, zapewniam że nie byłoby problemu, heros nie miałbyby prawa nauczyć się takiego np okultyzmu gdyby był z zamku Preserve.
Cytat:

Nie wiem czy ma to sens, zatrzymajmy się na kwestii srebro/złoto. Jakoś nie wyobrażam sobie aby kopalnie dawały 1000 sztuk złota i 1 minerał srebra dziennie. Należałoby stworzyć jakąś hierarchię że srebro jest słabsze od złota. Zatem dwie waluty? Perły, a gdzie klejnoty? Ja chcę klejnotów!!!
Ktoś tam coś wspominał o mitrhylu, niby w WOG-u jest, kto wie czy UBiSoft nie wprowadzi go do HOMM-V?

Ja tęj kwestię widzę tak:
Kopalnie złota wydobywały by 1 bryłkę złota, podobnie jak srebra, z tym że złoto automatyczne byłoby albo przeliczane na np: 1000 sztuk złota. Albo co jak dla mnie jest ciekawsze w zamku budowalibyśmy mennicę która przerabiała by grudki na walutę, to działoby się również automatycznie po budowie budynku. Bez mennicy jedyne złoto waluta dostarczałby budynek rady miejskiej(podatki) czyli jak do tej pory. Złoto z kopalń musiałoby "przechodzić" przez mennicę. Co do pereł i klejnotów, jak dla mnie klejnoty w grze to pomyłka, bo nie wydobywa się klejnotów, klejnoty powstają dopiero po przeróbce minerałow. A Perły to naturalne skarby, podobnie jak drewno, węgiel, siarka, czy żelazo.

Cytat:

Albo jedna opcja albo druga... innej nie widzę. Bohaterowie powinni wspierać armie a nie wyżynać mieczem dziesiątki osobników w jednej turze. Gdyby jednak bohaterowie byliby czynni to wierzę, że zrobią to w porządny i rozsądny sposób.

Też wolę biernych, choć dopuszczam możliwość czynnych tylko dwóch na oddział i walczących dopiero po wybiciu armii przez przeciwnika.
Albo jeszcze jeden pomysł, herosi bierni, ale istnieje możliwość bezpośredniego starcia herosów między sobą, bez udziału armii. Taki przypadek miałby dwie przyczyny albo przed walką jeden z graczy wyzywałby na pojedynek drugiego(można się zgodzić lub nie) niezgoda oznaczała np spadek morale armii o 1 pkt. Drugi wypadek to tuż po wykończeniu armii(przpadek długich ostatecznych bitew)
_____

Cytat:

No nie... to według Twoich oczekiwań mamy kolejną odsłonę HOMM-IV. Armie bez bohaterów to idiotyzm. HOMM-III był o tyle dobry, że każda armia bez wzgledu na liczebnosć mogła zajmować wszystko (co prawda był bierny bohater ale...). Nie wierzę w tę opcję, uważam, że spadnie grywalność, skoro wróg bedzie wysyłał jedynie same jednostki.

Nie dokońca h4, bo jak można przeczytać armie mogą jedynie chodzić, zbierać wolnoleżące surowce, a walczyć można tylko w tybie Quick combat i to tylko z odziałami wrogów.
Cytat:

Z tego co widzę proponujesz wywalenie kilku ciekawych jednostek (i sporej liczby nieudanych), a w ich miejsce całą litanię dziwadeł przez które od samego czytania nazw dostaję gęsiej skórki i zawrotów głowy. Szczerze powiedziawszy większość z nich nie podoba mi się, a niektóre wydają się być nieco podobne do istniejących.... wystarczy przecież jeden prosty gatunek a nie jakieś odmiany. Nie przemawia do mnie żadne potwierdzenie w mitach i legendach.

Już kiedyś pokazywałem że taki sfinks, który budzi tyle kontrowersji jest do zaakceptowania. Wierz mi większośc z tych dziwadeł albo wytąpiła już w M&M bądź też w innych grach herosopodobnych. Bodajże 10 z tych jednostek jest albo zupełnie nowych albo wymyślonych przeze mnie(3 dokładniej mówiąc). I w zasadzie nie ma tutaj żadnych odnian czy podgatunków, oprócz smoków kilku jednostek "ludzkich".
Cytat:

A po co podział na dwa rodzaje katapult? I chyba nie do walki poza zamkiem?

Nie, nie :wink: chodzi o katapultę dużą miotającą duża głazy niszczące mury, oraz mniejszą katapultę miotającą albo jakiś gruzem atakując pole, albo jakimiś palącymi się kulami, która to kalapulta atakowała tylko jednostki.
_____

Cytat:

heh też bym tak chciał + 3-4 rodzaje scenerii na tym samym podłożu (zamek na tle gór, zamek na tle lasów, zamek zad morzem, zamek na tle pól). Szczegółowe tło ustawiane przez autora mapy.
Choć jest to tylko urozamicenie graficzne... ale miłe oku.

Miłe a tyle radości :D
Cytat:

No cóż jak masz chęć mozemy korespondencyjnie powymieniać się doświadczeniami.

Wal śmiało :wink:
A wszystkim życzę żeby też umieli marzyć i nie bali się pisać o tym, jaką grę chcieli by dostać w pudełku z napisem Heroes of Might & Magic V.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Ja mam tylko nadzieję że UBI dojdzie do porozumienia z JVC (przynajmniej jako "konsultanta"). A co do pytania czego się spodziewam po piątce to napewno że nie bądzie ona miała tego co jest w tej grze najważniejsze-klimatu starych, dobrych, sprawdzonych i poczciwych Herołsów (i w tej kwestji poniekąd zgadzam się z Acid Dragonem). To według mnie jest pewne w niemal 100%, powodem tego jest całkowicie inny zespół tworzący grę. Choćby nie wiem jak się starali to już nie będzie to (przykład "strony muzycznej"). Przychodzi mi na myśl, może trochę śmieszne porównanie, do nowej Skody, samochód jest fajny, nowy, ładny, z bajerami ale poza nazwą to nie ma już nic wspólnego ze starą poczciwą czechosłowacką Skodą. :wink:

No ale zobaczymy co to będzie.

Narazie pozostaję przy twierdzeniu że wszelkie dywagacje i dysputy na temat piątki, bez posiadania większej wiedzy na temat gry, są bezcelowe i służyć mogą jedynie do zabicia czasu w oczekiwaniu na oficjalną zapowiedź a co za tym idzie napływu większej ilości informacji (jeżeli teraz dyskusje są już tak gorące to aż strach pomyśleć co będzie potem :D ).Oczywście nikomu nie wzbraniam dyskusji, to tylko taka subiektywna ocena gościa Jaskini Behemota.

A i jeszcze jedno poza tematem. Mam cichą nadzieję że odwzorowanie dźwięków obiektów itp. będzie porównywalne do tych z poprzednich części(wiele z nich jak mi się wydaje pozostało w nie zmienionej formie aż do czwórki, ale to szczegół).

Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Ja mam tylko nadzieję że UBI dojdzie do porozumienia z JVC (przynajmniej jako "konsultanta"). A co do pytania czego się spodziewam po piątce to napewno że nie bądzie ona miała tego co jest w tej grze najważniejsze-klimatu starych, dobrych, sprawdzonych i poczciwych Herołsów (i w tej kwestji poniekąd zgadzam się z Acid Dragonem). To według mnie jest pewne w niemal 100%, powodem tego jest całkowicie inny zespół tworzący grę. Choćby nie wiem jak się starali to już nie będzie to (przykład "strony muzycznej"). Przychodzi mi na myśl, może trochę śmieszne porównanie, do nowej Skody, samochód jest fajny, nowy, ładny, z bajerami ale poza nazwą to nie ma już nic wspólnego ze starą poczciwą czechosłowacką Skodą. :wink:

No ale zobaczymy co to będzie.

Narazie pozostaję przy twierdzeniu że wszelkie dywagacje i dysputy na temat piątki, bez posiadania większej wiedzy na temat gry, są bezcelowe i służyć mogą jedynie do zabicia czasu w oczekiwaniu na oficjalną zapowiedź a co za tym idzie napływu większej ilości informacji (jeżeli teraz dyskusje są już tak gorące to aż strach pomyśleć co będzie potem :D ).Oczywście nikomu nie wzbraniam dyskusji, to tylko taka subiektywna ocena gościa Jaskini Behemota.

A i jeszcze jedno poza tematem. Mam cichą nadzieję że odwzorowanie dźwięków obiektów itp. będzie porównywalne do tych z poprzednich części(wiele z nich jak mi się wydaje pozostało w nie zmienionej formie aż do czwórki, ale to szczegół).

Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Hmm... nie wiem, czy ta wypowiedź nie jest zbyt pesymistyczna:

po Hesoes V spodziwam sie gry dobrej, ale nie rewelacyjnej, mającą ładną, ale zabawkową i niepasującą do świata Heroes grafikę, oraz na 75 % gorszą grywalność od Heroes ]I[.

Rzekłem.....

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Po ostatnim screen'ie mam obawy co do stylu (mangowości) i samej grafiki. Niby wszystko ładnie choć nie do końca do tego ta wszechwałdne i niedopracowane 3D... Czy wszystkie gry muszą mieć od razu tę szkaradną grafikę? :evil:
Szczerze mówiąc mam przykre doświadczenia z 3D.... nie chcę też by Heros przypominał mi Warcrafta-III z kanciastymi postaciami, badziewną ubogą roślinnością i obiektami przygody.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hardack



Dołączył: 13 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Po ostatnim screen'ie mam obawy co do stylu (mangowości) i samej grafiki. Niby wszystko ładnie choć nie do końca do tego ta wszechwałdne i niedopracowane 3D... Czy wszystkie gry muszą mieć od razu tę szkaradną grafikę? :evil:
Szczerze mówiąc mam przykre doświadczenia z 3D.... nie chcę też by Heros przypominał mi Warcrafta-III z kanciastymi postaciami, badziewną ubogą roślinnością i obiektami przygody.


Nie będę dużo mówił poprostu mam takie samo zdanie. To będzie coś jak szkaradne dziecko też będe je kochał bo się nazywa Heroes :)

___________
Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Damiaen



Dołączył: 29 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Wersja optymistyczna:

Po H5 spodziewam się wspaniałej rozrywki jaką będzie za sobą niósł, przykuwając bogu ducha winnych ludzi do komputerów na dłuższy okres...
Będzie to możliwe za sprawą umiejętnego wyważenia gry i wybrania z poprzednich części genialnych rozwiązań, których przecież jest nie mało.

Wersja realistyczna:

Po H5 spodziewam się dobrej, solidnej gry, jednak bez jakiegoś błysku który nadał by jej miano kultowej. Pojawi się kilka ciekawych rozwiązań danych problemów, jednak zastaną one przyćmione przez drobne, aczkolwiek uciążliwe błędy, które skutecznie umilą nam rozrywkę. Znów jeden, lub dwa zamki będą miały (w rękach dobrego gracza) znaczną przewagę nad pozostałymi...

Wersja pestymistyczna:
Ten oto stwór plus The Forge jako jeden z zamków...

___________
This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.

Talib Kweli - "Get by"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Damiaen:

Wersja 1 - takie coś jest chyba niemożliwe, gdyż musiałby powstać twór łączący elementy Heroes ]I[ + Heroes ][ (np. prawdziwe hasła w namiotach kluczników) i jakieś tam doibre cechy "Czwórki". UbiSoft muisiałby jeszcze skozystać z elementów WoG - a, a zważywszy na to, że odnoszą się do niego raczej chłodno, są na to nikłe szanse. Poza tym musiała by mieć ładną, trochę mroczną, czyli pasującą do Heroes grafę i cudną, zwalającą z nóg, niosącą w niebiosa muzę. Taka gra powstała tylko jedna. Drugiej już zrobić nie można. Jednego jestem pewien - to bedzie lepsze niż Heroes IV.

Wersja 2- taka jest po prostu najbardziej prawdopodobna.

Wersja 3- leka przesada. Forge nie ma żadnych szans na pojawienie się w Heroes V. Ale stwór jest faktycznie ochydny.......

Pozdrawiam.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elessar



Dołączył: 5 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Hmm... Temat dotyczy tego co jak sądzę będzie, czy tego co chciałbym, żeby było?

Mogę napisać o tym co chcę, bo nie chcę zapeszać piszą o tym, co widzę w płomieniach :)

Chciałbym głównie poprawionej grafiki, bardziej rozbudowanej ekonomii i klimatu trójki (już gdzieś pisałem: dla mnie, osobiście, ostatnia część serii, jak dotąd), więcej jednostek, ofkoz z ulepszeniami. Bohów, którzy będa się między sobą różnili chociaż specjalizacjami, I BEZ FORGE! Ten demon niech se będzie, chociaż nie podoba mi się.

Ale dewiza jedna: NIE ZABIJAJCIE KLIMATU HEROESÓW!!!

PS. Konqe, spróbuj mi teraz zarzucić, że nie udzielam się na forum ;)

___________
Ashes to ashes, dust to dust
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Wbrew pozorom nie jestem gościem, jeno zapomniałem hasła (szukam teraz takiej jednej karteczki...)

Moje oczekiwania są następujące:
1. 6 poziomów jednostek, po dwie na poziom (1 na 6 poziomie) + 2 ubgrady dla każdej jednochy.
2. Bierny bohater, JEDEN na armie. 5 poziomów umiejętności.
3. Powrót do 4 podstawowych umiejętności.
4. Minimum 6 zamków + ze dwa w dodatkach (ale może być więcej).
5. Koszt czarów powinien być nie tak wysoki jak w H3, lecz wyższy niż w h4 (tam to była paranoja...)
6. Usunięcie, lub ograniczenie czarów w stylu Wrota Wymiarów, czy też Town Portal.
7. Różne rodzaje fos, dla każdego zamku inna katapulta, jednostki latające bez problemu pokonują mury. Nowe machiny oblężnicze.
8. Najlepiej 2D, ale jeżeli będzie klimacik zachowany to może być i 3D.
9. Zero czasu rzeczywistego.
10. Pole bitey ciut mniejsze niż w H3, gdzieś tak dwa pola długości i jedno wysokości (dlaczego? By jednostki mogły łatwiej walczyć po kilka na jedną, w H4 było za dużo indywidualnych pojedynków).
11. Żadnych nowych surowców.
12. Dużo nowych specjalistycznych budynków w zamkach.
13. Armia zawsze z bohem.
14. Usunięcie dziwnych jednostek z H4 (Jadowity po(d)miot) i przywrócenie diabłu kosy! (Mała rzecz ,a cieszy)
15. Duuużo map, w tym z 5 rozmiarów i mnóstwo nowych budynków na mapce.
16. Fabuła to "misja w czasie: i próba powstrzymania kataklizmu.
17. Kilka, najlepiej dowolna ilość poziomów mapy.
18. Świetny pomysł z karawanami podał Haav Gyr.

Dużo punktów "ukradłem" Haavy Gyrowi, niektóre zmodyfikowałem, niektóre opisałem własnmi słowami :D

That's all folks!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

ReTuRn_ (cytat):

Dużo punktów "ukradłem" Haavy Gyrowi, niektóre zmodyfikowałem, niektóre opisałem własnmi słowami :D

That's all folks!

To się cieszę że nie jestem sam :wink: w takich wizjach Herosa, przynajmniej wim że nie jestem odosobnionym przypadkiem nadającym się jedynie do lecznictwa ambulatoryjnego. :D .

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Damiaen



Dołączył: 29 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Cześć czwarta sagi (bo chyba można tak powiedzieć) niosła za sobą chyba najwięcej innowacji z serii HoMM, z tym, że większość z nich była chybiona... Ale nie wyobrażam sobie aby w "piątce" zrezygnowano np. z Karawan, czy też wyboru jednego z dwóch siedlisk stworzeń z danego poziomu, a uczynienia po raz kolejny z bohatera statycznej kukły, która tylko raz na ture możę rzucić jakiś czar (i to tylko w przypadku magów) nie daruję!
___________
This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.

Talib Kweli - "Get by"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Damiaen



Dołączył: 29 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)

Wysłany: 17 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Elessar (cytat):
PS. Konqe, spróbuj mi teraz zarzucić, że nie udzielam się na forum ;)

Nie Konque, ale ja Elessarze, dlaczego - w przeciwieństwie do Osady (a szlególności ogniska) tak mało udzielasz się na forum! Bozia z góry widzi i grozi paluszkiem !

___________
This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.

Talib Kweli - "Get by"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elessar



Dołączył: 5 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii

Wysłany: 18 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Damiaen, forum odwiedzam i piszę, o ile mam coś do powiedzenia w dyskusji, unikam raczej ględzenia bez ładu i składu.

Co zaś tyczy się tematu: fakt, bez karawan Heroesi sporo stracą, chciałbym też, aby dalej wiatraki i młyny były flagowane, a nie odwiedzane co tydzień. Największe wątpliwości mam co do przyrostu jednostek: dziennie czy tygodniowo? Obie wersje mają swój urok i wady, więc co do tego nie wypowiem się...

Miło by było, gdyby rozbudowa zamku trwała ciut dłużej. HoMM III był pod tym względem bardzo dobry, więc dołożenie jeszcze paru budynków nie powinno być problemem.

A co do 2D/3D. Jeśli mam być szczery, to konia z rzędem temu, co mi powie jak Heroesi mają niby wyglądać w 3D!!! Ja sobie tego za skarby świata nie potrafię wyobrazić! Ewentualnie bitwy mogły by od biedy być w 3D, ale jakoś mi ten pomysł średnio się podoba...

Popieram też protest przeciwko 'przyszywaniu' boha do podłoża w czasie bitwy i robieniu z niego kukły. Konwencja walczących bohaterów była/jest jedną z niewielu przewag części IV nad III, szkoda się cofać.

Bardzo mi się też spodobał pomysł z 'powierzchnią zamku', ale i bez tego przeżyję :)

___________
Ashes to ashes, dust to dust
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 18 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Elessar (cytat):
Co zaś tyczy się tematu: fakt, bez karawan Heroesi sporo stracą, chciałbym też, aby dalej wiatraki i młyny były flagowane, a nie odwiedzane co tydzień.


Jasne. To było akurat trafnym rozwiązaniem w Heroes IV. Bo niby dlaczego pan, ma co tydzień sam darłować do wiatraka, czy młyna, skoro to on tutaj rządzi? Niech pracownicy znosza to do skarbca :D .

Elessar (cytat):
Największe wątpliwości mam co do przyrostu jednostek: dziennie czy tygodniowo?


Mówiąca szczerze, to jest mi to całkowicie obojętne. Bo tak: wzrost populacji co tydzieć powodowł czasami długi i zaleganie niewykupionych jednostek w miescie. Ale było szalenie klimatyczne (przynajmniej dla mnie) i wymuszało oszczędnośc pod koniec tygodnia. Natomiast dzienne zlikwidowało ten problem, ale nie ma juz tego dreszczyka emacji, zwłaszcza na początku gry. Jesli już koniecznie trzeba by było opowiedziec się za którąś ze stron, to wybrałbym raczej możliwość pierwszą.

Elessar (cytat):
konia z rzędem temu, co mi powie jak Heroesi mają niby wyglądać w 3D!!!


chcesz mnie wydać :lol: ? A tak serio to Heroes winno pozostac 2D, tak na ekranie przygody, jak i podczas walki. To po prostu splugawiona przez część czwartą tradycja.

Elessar (cytat):
Popieram też protest przeciwko 'przyszywaniu' boha do podłoża w czasie bitwy i robieniu z niego kukły. Konwencja walczących bohaterów była/jest jedną z niewielu przewag części IV nad III, szkoda się cofać.


Tu sie nie zgadzamy. Niby jak miało by to wyglądać? Jesli bohater mógłby walczyć, to musiałby i chodzić bez armii. A to oznacza powrót do maszyny do zabijania, jaka była w Heroes IV. "Czwórka" zmieniła się po trosze w Diabli 2. Skoro w kampanii "Córka Pirata" Tawni Balfour zabijała 12 Czarnych Smoków...........

Damiaen (cytat):
Nie Konque


Hmmm...... ja-nie-na-zy-wam-się-Kon-que!!!

ReTuRn_ (cytat):
16. Fabuła to "misja w czasie: i próba powstrzymania kataklizmu.


Hej! To naprawde świetny pomysł na fabułę! Jesli by ją jeszcze opatrzyć paroma postaciami i odrobinke skomplikować byłoby super!

Pozdrawiam.

PS. No, Elessar, ominie Cie moja kara za nieudzielanie sie na forum :wink:

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Damiaen



Dołączył: 29 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)

Wysłany: 18 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Konqe (cytat):
Elessar (cytat):
Największe wątpliwości mam co do przyrostu jednostek: dziennie czy tygodniowo?

Mówiąca szczerze, to jest mi to całkowicie obojętne. Bo tak: wzrost populacji co tydzieć powodowł czasami długi i zaleganie niewykupionych jednostek w miescie. Ale było szalenie klimatyczne (przynajmniej dla mnie) i wymuszało oszczędnośc pod koniec tygodnia. Natomiast dzienne zlikwidowało ten problem, ale nie ma juz tego dreszczyka emacji, zwłaszcza na początku gry. Jesli już koniecznie trzeba by było opowiedziec się za którąś ze stron, to wybrałbym raczej możliwość pierwszą.


Wiesz Konqe (ha! nauczyłem się!), do pewnego stopnia się z tobą zgadzem, co w ostatnim czasie jest rzadkością. Otóż jak napisałeś; rzeczywście "szalenie klimatyczne" jest czekanie na ów wyskakujace okienko, które informuję nas jaki stwór będzie przez najbliższy czas uprzywilejowany i przy okazji o tym, iż nastał nowy tydzień (co jest jednak niepotrzebne, gdyż większość graczy HoMM nawet gdyby grała z wyłączonym monitorem wiedziała by, iż nastał "ten dzień", he, he...).
I tu się nasza zgoda kończy, gdyż ja jestem za przywróceniem tego systemu w H5. Choćby dlatego, iż gdy gram w trybie Hot Seats z moim kumplem przyprawiam go o zawrót głowy codzinnym dokupowaniem jednostek, he, he... Trzeba z tym skończyć!

Konqe (cytat):
Elessar (cytat):
konia z rzędem temu, co mi powie jak Heroesi mają niby wyglądać w 3D!!!
chcesz mnie wydać :lol: ? A tak serio to Heroes winno pozostac 2D, tak na ekranie przygody, jak i podczas walki. To po prostu splugawiona przez część czwartą tradycja.


Heh, a gdzie w trzeciej części masz 3D? :lol:

Konqe (cytat):
Elessar (cytat):
Popieram też protest przeciwko 'przyszywaniu' boha do podłoża w czasie bitwy i robieniu z niego kukły. Konwencja walczących bohaterów była/jest jedną z niewielu przewag części IV nad III, szkoda się cofać.

Tu sie nie zgadzamy. Niby jak miało by to wyglądać? Jesli bohater mógłby walczyć, to musiałby i chodzić bez armii. A to oznacza powrót do maszyny do zabijania, jaka była w Heroes IV. "Czwórka" zmieniła się po trosze w Diabli 2. Skoro w kampanii "Córka Pirata" Tawni Balfour zabijała 12 Czarnych Smoków...........


Mówisz o kampanii, prawda? Ale czy podczas gry z żywym przeciwnikiem widziałeś, aby ktoś zdecydował się na takie rozwiązanie? Wiesz dlaczego nie? Bo byłoby to samobójstwo... Lepiej od razu się poddać :P. A odnośnie kampani to w ogóle były do du... niczego...

Konqe (cytat):
Damiaen (cytat):
Nie Konque
Hmmm...... ja-nie-na-zy-wam-się-Kon-que!!!


Chlip... Chlip... Nie krzycz na mnie :cry: ... Obiecuję, iż zapamiętan Konkłę! :))

___________
This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.

Talib Kweli - "Get by"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Damiaen (cytat):
Wiesz Konqe (ha! nauczyłem się!),


Brawo! Robisz po(d)stępy :D .

Cytat:
do pewnego stopnia się z tobą zgadzem, co w ostatnim czasie jest rzadkością.


Ależ skądże. Po prostu troche sie pogryźliśmy sie w temacie o the Forge :D . Ja nic do Ciebie nie mam.

Cytat:
tu się nasza zgoda kończy, gdyż ja jestem za przywróceniem tego systemu w H5.


Czyli chcesz, aby w Heroes V przyrosty odbywały się co tydzień? No to nadal sie zgadzamy. CZytaj:

Konqe (cytat):
Jesli już koniecznie trzeba by było opowiedziec się za którąś ze stron, to wybrałbym raczej możliwość pierwszą.


Pierwszą - czyli tygodniowe przyrosty. Sprawdź.

Cytat:
Heh, a gdzie w trzeciej części masz 3D?


Trzeciej? Mowa była o czwartej, w której to zastosowano rzut izometryczny, który sprawiał wrażenie trójwymiaru. I prawdę mówiąc, średnio mi się to podobało.

Cytat:
Wiesz dlaczego nie? Bo byłoby to samobójstwo...


Wiesz co to sa Mikstury Niesmiertelnosci? Gdybys widział jakiego raz mój brat zrobił boha - to był Dogwoogle z kampani GS. Takie gościu może robić za całe plutony Czarnych Smoków. WoGóle to wolałbym raczej powrót do 4 standardowych parametrów: ataku, obrony, mocy i wiedzy. A kampanie z Heroes IV były ladne, ale za proste.

Pozdrawiam.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Damiaen



Dołączył: 29 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Konqe (cytat):
Damiaen (cytat):
tu się nasza zgoda kończy, gdyż ja jestem za przywróceniem tego systemu w H5.

Czyli chcesz, aby w Heroes V przyrosty odbywały się co tydzień? No to nadal sie zgadzamy (...)Jesli już koniecznie trzeba by było opowiedziec się za którąś ze stron, to wybrałbym raczej możliwość pierwszą.


Źlę to zapisałem - nie po raz ostatni, myślałem, iż opcją pierwszą jest przyrost dzienny...

Konqe (cytat):
Damiaen (cytat):
Heh, a gdzie w trzeciej części masz 3D?
Trzeciej? Mowa była o czwartej, w której to zastosowano rzut izometryczny, który sprawiał wrażenie trójwymiaru. I prawdę mówiąc, średnio mi się to podobało.


Znowu "literówka", miałem na myśli część czwartą, gdzie jednak jak sam zapisałeś 3D nie było. A rzut? Hmmm... chyba nie był taki zły...

Konqe (cytat):
Damiaen (cytat):
Wiesz dlaczego nie? Bo byłoby to samobójstwo...
Wiesz co to sa Mikstury Niesmiertelnosci? Gdybys widział jakiego raz mój brat zrobił boha - to był Dogwoogle z kampani GS. Takie gościu może robić za całe plutony Czarnych Smoków. WoGóle to wolałbym raczej powrót do 4 standardowych parametrów: ataku, obrony, mocy i wiedzy. A kampanie z Heroes IV były ladne, ale za proste.


Kiedy po raz ostatni grałem w HoMM IV z moim kumplem miałem podobną sytuację. Pomimo posiadania znacznej przewagi w liczebności armii przegrałem, gdyż ów "przyjaciel" (jak on mógł mi to zrobić? :P ) posiadał trójkę świetnych bohaterów, których co chwilę wskrzeszał tą miksturą (wyobraź sobię, iż ja też jej używałem). Ale nie byłby w stanie zabić mi choćby jednej jednostki gdyby "przy okazji" nie posiadał silnej armii...

___________
This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.

Talib Kweli - "Get by"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elessar



Dołączył: 5 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Zgoda żądzi...

No zaczynamy dochodzić do konkretnych wniosków. Ja też jestem raczej za tygodniowym przyrostem... Ale przyszycie boha do ziemi dalej mi się nie podoba. Powinien być bardziej aktywny niż w H3 i mniej niż w H4... Ale jak to zrobić? Konia z rzędem... No dobra, Konqe :)... Królestwo temu co mi powie! Królestwo funduje imć Konqe!!! ;)
[/u]

___________
Ashes to ashes, dust to dust
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.