Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-2 5:44:35
Autor Wiadomość
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 30 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Bubeusz (cytat):
Jeżeli chodzi o zamki elfów, krasnali itp., to
1) jeżeli elfy dostaną swój zamek, to czemu w takim razie nie zrobić zamku smoków, minotaurów, wampirów...? :) Czemu niby elfy mają być lepsze od innych?
2) Jeżeli jeden zamek poświęcimy samym elfom, to gdzie będzie miejsce dla innych jednostek? No chyba, że w 1 zamku ma być po 20 jednostek :)


a czemu ludzie maja byc lepsi ehh ???
krasnoludy i elfy tez na zamki zasluguja

myslalem bardziej o zamku w stylu :
(wszyscy herosi to elfy)
jednostki
1 poziom rusalka
2 poziom elfi lucznik
3 poziom elfi mag (przeciez elfy maja naturalny pociag do magi! czemu do tej pory nie bylo elfiego maga ?)
4 Pegaz ( oczywiscie z elfem na grzbiecie)
5 Drzewiec
6 jednorozec
7 smok

to daje nam 3 elfie jednostki w tym zamku ... wystarczajaco by poczuc ze zamek jest elfi :)

i jestem za tym by kazdy zamek mial wlasnie 2 do 3 jednostek "rasowych"

ale offtopicujemy juz .... Bubeuszu zapraszam cie do tematu Nowe zamki w h5 tam na stronie 7 opisalem 8 zamkow ktore widzialbym w h5
odpisz jak to oceniasz ...

PS minotaury widzialbym bardziej w zamku z ogrami i orkami....
a wampiry sa nieumarle wiec przeciez od zawsze mialy swoj zamek :wink: no poza h4 gdzie ktos (wlasnie chyba wypil cos tej kawy za duzo :P ) polaczyl nieumarlych z demonami ...

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 31 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Tak więc temat elfowych zamków kontynuujemy tam, gdzie powinniśmy, a tutaj dokończę moją krótką :) listę:

6. Mapa przygody:

Uważam bardzo podobnie jak poprzednicy: teren, śnieg i pory roku mające wpływ na zachowanie jednostek, nie za dużo bajerów, okresowe zamarzanie wody, podobały mi się też tereny z H3 SoD, zwiększające parametry. Mości hetman wspomniał o bardzo istotnej sprawie, która rzeczywiście daje do myślenia, mianowicie o tych garnizonach. Uważam iż można by wprowadzić granicę wpływów danego koloru, czy jak kto woli granice państwa, (na którym to nie byłoby mgły wojny, o ile ta mgła w ogóle będzie, bo nie był to najlepszy pomysł) i z tych ziem spływałyby podatki do skarbca. Nie wiem czy jakiś tam % od ilości „zdobytej ziemi”, czy inaczej, ale coś w tym jest :). W każdym razie zasada: im więcej wojska w garnizonie, tym większy jego zasięg mi się nie podoba. Po co rozsiewać wojsko po całym państwie, a potem co chwila zbierać w całość, przed ważnym atakiem na np. kopalnię? Ale w sumie H5 to ma być bardziej strategiczna gra, więc nie wiem jak z tym będzie. Tylko nie mieszać mi w to czasu rzeczywistego!! Wspomniałem już coś bodajże o dębie zamiast świerku na święta?;)

Na koniec dodam jeszcze, że pod listą Haav Gyr’a (ta na drugiej stronie) również się podpisuję, ale co do jednostek, to hmmm… Za dużo siedziałeś przed Disciplesami :D.

Jaki jest mój ogólny pogląd na tą sprawę, to już się pewnie wszyscy domyślili: Heroes III Ruleeez i powinni wziąć pod uwagę właśnie TĄ opinię większości graczy. Heroes V powinien wykorzystać wszystko co najlepsze z poprzednich części Co prawda H5 zanosi się na nie powiem co:), ale nie należy być pesymistą. Jestem przekonany, że dokonam zakupu tej gry i dopiero wtedy się przekonam, na ile moje oczekiwania zostały spełnione.


Mniej więcej tak wygląda H5 w moich oczach.

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 31 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Bubeusz (cytat):
Tak więc temat elfowych zamków kontynuujemy tam, gdzie powinniśmy, a tutaj dokończę moją krótką :) listę:

6. Mapa przygody:
Uważam iż można by wprowadzić granicę wpływów danego koloru, czy jak kto woli granice państwa, (na którym to nie byłoby mgły wojny, o ile ta mgła w ogóle będzie, bo nie był to najlepszy pomysł) i z tych ziem spływałyby podatki do skarbca. Nie wiem czy jakiś tam % od ilości „zdobytej ziemi”, czy inaczej, ale coś w tym jest :).

A mnie się mgła wojny z h4 podobała... bo utrudniało to rozgrywkę...
ja mam taki pomysł może w h5 wprowadzić tak zwane wieże obserwacyjne , budowane w zamkach ... ale obecne i na mapie przygody.. w ten sposób szeroki obszar otaczający zamki byłby widoczny... w zamkach taka budowla jest darmowa... a na mapie kosztuje symboliczną kwotę powiedzmy 100 złota tygodniowo :) :)

PS .. co z tymi zamkami :)

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 31 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

A no fakt, zamki :) Wiesz, pamieć już nie ta i nie te lata :) Zaraz napiszę.

A co do Twojego pomysłu, to wcale taki zły nie jest :) Mi też bardzo mgła nie przeszkadzała (co nie znaczy, że wcale nie przeszkadzała), tyle że w Heroesach nigdy takiego czegoś nie było.
No to przenoszę się z moimi wywodami na ten temat o zamkach ;)

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 31 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Cóż z tego ze nie było mgły wojny w częściach poprzednich. Trzeba patrzeć szerzej i nie mieć klapek na oczach. Faktem jest że HoMM-IV było klapą ale dwustopniowa mgła wojny była jednym z tych nielicznych udanych elementów w grze. Do tego znacznie zyskała mało przydatna umiejętność zwiadu. Ponadto element zaskoczenia... co prawda w HoMM-IV przeciwnik raczej nas mało zaskakiwał ale gdyby taka mgła była już w HoMM-III to gra stałaby się jeszcze trudniejsza... tak że na najwyższym poziomie byłaby baaardzo trudna.

Podoba mi się pomysł z wieżami obserwacyjnymi... takie obiekty możnaby budować także w garnizonach-bramach (strażnicach). Natomiast płatne wieże bo ja wiem.... chyba że na jedną turę odkrywałyby całą mapę. Do tego należałoby ograniczyć ilość obserwacji by gracz nie robił tego co turę... może wyższe koszta - za każdy następny dzień (obniżka za każdy dzień przerwy aż do wartości bazowej, np. 7 dni bez odwiedzin)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 1 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Cóż z tego ze nie było mgły wojny w częściach poprzednich. Trzeba patrzeć szerzej i nie mieć klapek na oczach. Faktem jest że HoMM-IV było klapą ale dwustopniowa mgła wojny była jednym z tych nielicznych udanych elementów w grze.
no pewnie niech mgła będzie :wink: wieże też ale nie mogą one występować w terenie podziemnym ... odkrywanie takiego terenu to bzdura która już w h3 raziła przy pillar of fire...
___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 1 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Cóż z tego ze nie było mgły wojny w częściach poprzednich. Trzeba patrzeć szerzej i nie mieć klapek na oczach. Faktem jest że HoMM-IV było klapą ale dwustopniowa mgła wojny była jednym z tych nielicznych udanych elementów w grze.
no pewnie niech mgła będzie :wink: wieże też ale nie mogą one występować w terenie podziemnym ... odkrywanie takiego terenu to bzdura która już w h3 raziła przy pillar of fire...
___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 1 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Mgła wojny ??? Jak najbardziej ale pod warunkiem, iż pojawią się wspomniane wieże, które bedziemy stawiać w zamkach (aby zwiększyć widoczność wokół miasta) czy przejmować na mapie gry (zwyczajnie - jak kopalnie etc.; póki będzie w naszym władaniu będziemy mieli odkryty teren wokół niej, płacenie za tą 'usługę' IMHO jest niepotrzebnym dodatkiem).
___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Ja trochę z innej beczki . Marzy mi sie iz zeby w trakcie ruchu bohatera byłss inns perspektywa podobna do przemeiszczania sie jednostek (cos w rodzaju RPG)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 2 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Ciekawy pomysł, ale po co on? Może na parę tur urozmaiciłby on rozgrywkę, ale grając po 2-3 h dziennie stałoby się to bardzo uciążliwe. Poza tym heroes nie jest RPG, mimo ze ma jego elementy. Chcesz patrzeć jak przemieszczają się armie- graj w gry, gdzie to możliwe? Proste :)
___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 2 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Bubeusz
Cytat:
ale grając po 2-3 h dziennie stałoby się to bardzo uciążliwe.

Dlaczego bylaby opcja on/off.Poza tym nie chciałbyś w trakcie oblęzenia miasta ogładać walki z murów(wież strzelniczych) miasta , widziec zblizajace się wojska przeciwnika ?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 2 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Zrób ankietę, zobaczymy, czyje na wierzchu :P

Kolejny argument: Po co zwiększać rozmiar H5 o niepotrzebne MegaB?

PS. Opcja on/off podoba mi się najbardziej z tego całego pomysłu ;)
Roobert (cytat):
Poza tym nie chciałbyś w trakcie oblęzenia miasta ogładać walki z murów(wież strzelniczych) miasta , widziec zblizajace się wojska przeciwnika ?

No hmmm... Co do ogładania to nie jestem pewny, ale oglądać chętnie :) Ale myślę, że będę miał co oglądać, a H5 będzie powalał grafiką, a nie musiał ją narabiać filmami. (marzenia... ;) )

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

I tutaj dam jeden mój grosz..

czego się spodziewam? Wymieszania H3 i H4 (tych lepszych rozwiązań oczywiście, bo w obu grach mogę się dopatrzeć czegoś co przeszkadza) i kontynuacji fabuły z H4.

Po co się bawić w "Podroż w czasie"- bo ja bym zaczęła zadawać sobie pytanie- to dlaczego nie wrócono się i nie uratowano Erathii? albo jeszcze wcześniej- czemu nie uprzedziło się Rolanda o niecnych zamiarach jego brata?- i w ten sposób zapobiegli by więcej katastrof :? .. Podróże w czasie, moim zdaniem lepiej nie, bo to jeszcze zaszkodzi :? , a fabuła z H4 wg. mnie wcale nie jest zła, też jest ciekawa( np. Powstanie Paledry i Wielkich Arkan, zjednoczenie plemion barbarzyńskich przez Wearjacka-jak to sie pisze? i podboku Złotego morza przez Tawni Balfour...) - chociaż z dugiej strony to też kwestia gustu :? jednak idzie zauważyć kilka zatwardziałych zwolenników H3 - zero zrozumienia z ich strony..(przynajmniej ja tak widze) czasami trzeba dać coś nowego, by akcja nie stała w miejscu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 6 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Mosz ino rację, jeno z H3 ma być więcej tych "lepszych rozwiązań" :D

Co do fabuły, to jestem za, chociaż piraci to trochę nie te czasy.

Cytat:
jednak idzie zauważyć kilka zatwardziałych zwolenników H3 - zero zrozumienia z ich strony..(przynajmniej ja tak widze) czasami trzeba dać coś nowego, by akcja nie stała w miejscu.


A kto tu nie daje nic nowego?? Przecież jakby nic nowego nie było, to nie byłoby nowej gry? :) Całe to forum jest przepełnione tymi nowościami, bo nie chodzi chyba o cały nowy silnik itd? To co było super i nikomu nie zawadzało, należy chyba wykorzystać? Jeśliby wprowadzono wszystkie opisane tu nowości, to H5 byłby tysiąckroć inny niż H3.

Czyżbyśmy zeszli z tematu? :) Tak więc ja spodziewam się tychże właśnie nowości w H5 :)

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonthan



Dołączył: 27 września 2004
Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice

Wysłany: 6 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Hmmm... czego ja sie spodziewam po H5? Hmmm... na pewno tego, aby nie był tak przerobiony jak H4, które było klapą... Spodziewam się jakiś nowych rozwiązań w zamkach i na polu bitwy. Rysunki zamków są bardzo obiecujące, od razu mi się spodobały :D. Dobrze by było aby została opcja z H4 "karawany" i "wskrzeszanie herusa". Dobrym pomysłem było też to, że musieliśmy wybierać, który budynek postawić, bo jeden się blokował. Obowiązkową pozycją musi tuaj być edytor map!!! Bo jak nie będzie to... Jeszcze jedną pozycję bym chętnie widział: mianowicie katapulta niszczy mur i żeby mur ten był jak nowy w nastepnej bitwie to musimy go odbudować, czyli kupić budynek w zamku. Ktoś wspomniał o mgle wojny: bardzo dobry pomysł, zważywszy, że wiele gier takie coś posiada... i to by była na tyle jak narazie...
___________
Wróg u Bram...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

jednak idzie zauważyć kilka zatwardziałych zwolenników H3 - zero zrozumienia z ich strony..(przynajmniej ja tak widze) czasami trzeba dać coś nowego, by akcja nie stała w miejscu.
A kto tu nie daje nic nowego?? Przecież jakby nic nowego nie było, to nie byłoby nowej gry? :) Całe to forum jest przepełnione tymi nowościami
Masz rację w tej kwestii, ale wtedy chodziło mi raczej o fabułę :)- i tak prędzej czy puźniej wpadli by na pomysł rozwalenia świata, więc nie ma co się wściekać- w M&M8 była taka fabuła, że zbliża się koniec świata- i należało się spodziewać, że to samo dotknie Herosków- myślę, że twórcy mieli mnóstwo nowych pomysłów, które chcieli zrealizować, a które by nie pasowały do świata znanemu nam z H1-3, więc stworzyli nowy gdzie mieli nowe możliwości, i pewnie H4 miało być zaledwie rozgrzewką... A tak ogólnie to spodziewam się , że Ubi zrobi coś fajnego, może nie hit powalający wszystkich na głowę( cóż, czasami mam takie otymistyczne myśli) ale pewnie wystarczająco dobrą by móc zadowolić fanów HoMM :wink:
I nie dajmy się zwieść szkicom, bo ten anioł- sam pomysł jest ciekawy(zwłacza ta świetlista obręcz nad głową), ale był trochę przesadzisty- wzbudzał wiele emocji, choć niepotrzebnie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 6 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

No cóż, jeśli chodzi o fabułę... Powtarzanie starej fabuły nie ma najmniejszego sensu, tak więc to chyba normalne, że do fabuły wprowadza się nowości? :) A poza tym o fabule na pewno jest gdzieś jakiś temat, w którym kto chce, to ją wymyśla, więc może tam mogłabyś powalić na kolana swoimi pomysłami? :D No a co do rozwalenia świata, to jestem przeciwko, bo światy w sumie nie są po to, żeby je rozwalać, tylko żeby na nich żyć.

Chociaż jedna optymistka się znalazła :D Ja spodziewam się raczej przeciętnej gry, lecz tym większa będzie moja radość, jak okaże się hitem :)

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Taa co do genialnych pomysłów... miałam jakieś mniejsze olśnienia, ale trzeba to porządnie uporządkować i w ogóle to nie jest takie proste jak się wydaje :( , w kwestii "egzystencji świata", cóż zgadzam sie z tobą ale jak wcześniej napisałam, czasami trzeba zakończyć pewien rozdział by móc rozpocząć drugi.. (ale i tak domagam się powrotu Jaszczuroludzi 8) )

A co do Heroes 5, nie wiem ale jak olądałam te szkice, to myślę, że mogę się spodziewać ciekawych nowych i dobrze wykonanych lokacji - nie wiem czemu ale jak czytam "Heroes 5" to mam przed oczami tą wodną Zaporę, młynek i kopalnę rudy? (wiem nie wszystkim się podoba, ale wg. mnie mają ten swój urok :) )
.............
Jednak co do pomysłu do kampani... :? mam pewien malutki pomysł, wg. mnie nie jest znowuż taki wspaniały, ale i tak gdzieś to napisze.. o ile to miejsce znajde :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 6 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Dragonthan kilka postów wyżej (cytat):
Dobrze by było aby została opcja z H4 "karawany" i "wskrzeszanie herusa".


Wskrzeszanie herosów to raczej nieaktualne rozwiązanie z racji tego, że bohaterowie mają na powrót być biernymi. Takie są zapowiedzi producentów.

Bubeusz (cytat):
Co do fabuły, to jestem za, chociaż piraci to trochę nie te czasy.



Spójrz na to z innej strony.... wikingowie poniekąd byli również piratami, tak więc piraci byli od zawsze. Piraci to nic innego jak morska forma wszelakiej maści rozbójników, których w dawnych czasach przecież nie brakowało.

Mgła wojny może natomiast odciążyć długość trwania tur na odkrytej mapie , co przy 8 przeciwnikach było niezwykle uciążliwe. Z drugiej strony tury w HoMM-IV mimo mgły przy maksymalnej liczbie graczy również trochę trwały ale to raczej z powodu większej liczby algorytmów.


Vaal Gav (cytat):
no pewnie niech mgła będzie wieże też ale nie mogą one występować w terenie podziemnym ... odkrywanie takiego terenu to bzdura która już w h3 raziła przy pillar of fire...


W przypadku dwustopniowej mgły wojny (vide HoMM-IV) w podziemnych korytarzach widoczność rzeczywiście powinna zostać ograniczona i to znacznie. Przede wszystkim nie powinno dochodzić do takich sytuacji, że widzimy co dzieje się w sąsiednim równoległym tunelu... przecież dzieli nas od niego lita skała.
Wieże obserwacyjne mogą występować w podziemiach jednak powinny rozświetlać tylko tzw. teren ograniczony ścianami jaskini...


włóczęga (cytat):
jednak idzie zauważyć kilka zatwardziałych zwolenników H3 - zero zrozumienia z ich strony..(przynajmniej ja tak widze) czasami trzeba dać coś nowego, by akcja nie stała w miejscu.


Ale wydarzenia w HoMM-IV były przedstawione naprawdę fatalnie... jesteś chyba jedyną osobą, która twierdzi że było inaczej... oczywiście kwestia gustu, spędzonych godzin nad grą i klimatu jaki się poczuło.
Ja w obie części grałem mniej więcej po równo i jestem zdania, że HoMM-III jest lepsze jednak do doskonałości brakuje mu kilku trafionych rozwiązań jakie znalazły się w części IV (gdyby zostały odpowiednio skonstruowane).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonthan



Dołączył: 27 września 2004
Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice

Wysłany: 6 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedną rzecz dodam: gdyby się pojawiła następująca możliwość: umiejętność "katapulta". Kupujemy w jakimś miejscu na planszy katapultę za sporą sumę. Pochodzimy pod zamek przeciwnika. Rozbijamy obóz (nasz bohater potrzebował by na to powiedzmy tygodnia, a w tym czasie nie mógł by sie poruszać). Ostrzeliwujemy zamek przeciwnika z katapulty będąc jakieś kilaknaście pól obok niego. Bez umiejętności "katapulta" mielibyśmy np. 20% szans na zniszczenie jakiegoś jednego budynku w ciągu jednego dnia w zamku przeciwnika. Moglibyśmy oddać jeden strzał dziennie. Przy wyższych umiejętnościach i jakiś artefaktach moglibyśmy zniszczyć jeden budynek dziennie na pewno. Ciekawe by to było... Zwłaszcza przeciwko silnie ufortyfikowanym zamkom...
___________
Wróg u Bram...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 7 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haarald o mgle wojny (cytat):
różne ciekawe rzeczy, pod którymi się podpisuję, jak najbardziej realistyczna ta gra ma być.

Dragonthan (cytat):
Rozbijamy obóz (nasz bohater potrzebował by na to powiedzmy tygodnia, a w tym czasie nie mógł by sie poruszać). Ostrzeliwujemy zamek przeciwnika z katapulty będąc jakieś kilaknaście pól obok niego

Ale co do tego pomysłu oblężeniowego, to jakoś mnie on nie przekonuje.

Takie rzeczy znaajdują się w większosci gier strategicznych czasu rzeczywistego (a'la Age of Empires) i tam jest wg mnie ich miejsce. Mieszanie tego do Heroesów nie ma większego sensu, wprowadziłoby tylko zamęt, a ataki z poprzednich części Heroesów straciłyby sens. Nie ma chyba jakiegoś typowego uzasadnienia, to po prostu nie pasuje! :) Takie przynajmniej jest moje (z)danie. :)

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Nie napisałam, że H4 jest najlepsze, tylko że mi się podobały na tyle by móc powiedzieć o nich kilka dobrych słów. Już gdzieś napisałam, że każdą część heroes lubię tak samo, każda jest "inna" i ma "to coś". I moim zdaniem Haaraldzie trochę przesadzasz i mam wrażenie, że nie chcesz dostrzec choćby tych kilku dobrych rozwiązań :?
Ale już nie będę się sprzeczać, - ale zauważyłam kilka osób (gości) którzy napisali, że lubie H4 :? - może chodziło tobie o większość Jaskiniowców.
..............
Napisałam mój pomysł na kampanie (od razu mówię, że nie jest na tyle specjalny by zachwycić, i uznać to pomysłem roku, ale..) w dziale "Przychodzi Gem do Sandro", czy jakoś tak to się nazywało .. :?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

włóczęga
Cytat:
ale zauważyłam kilka osób (gości) którzy napisali, że lubie H4 - może chodziło tobie o większość Jaskiniowców.
Ja sie zaliczam do grona tych , którzy widza też dobre rzeczy w H4 mimo jej mankamentów (a jest ich tez sporo ). tak ,że w wolnej chwili to wracam do H4 nizli do H3 a musze powiedziec iiz próbowałem wielokrótnie returnów włacznie z WoGiem i jakos nie moge sie przemóc i mimo iz pewne rozwiazania z h3 podobały mi się o wiele bardziej . dlatego stwierdzam z cala odpowiedzialnoscia ,iz rozpatrując gre H4 pod kątem realizacji załozeń (aktywny bohater, umiejętnosci 2-rzedne itp)gra wcale nie wypada tak żle. Takze moge stwierdzić iz nie chce aby H5 była klonem czy jakąś wariacja H3 mam nadzieje ze to se ne wrati.


Cytat:
moim zdaniem Haaraldzie trochę przesadzasz i mam wrażenie, że nie chcesz dostrzec choćby tych kilku dobrych rozwiązań
Niby kazdy mówi za siebie ale .....akurat Haarald nalezy do grona osób wypowidających sie najbardziej obiektywnie na temat obydwu częsci
zdravim
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 7 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Re: Włóczęga

Cytat:
Ale już nie będę się sprzeczać, - ale zauważyłam kilka osób (gości) którzy napisali, że lubie H4 - może chodziło tobie o większość Jaskiniowców.


Przykro mi ze tak to odbierasz... nie sprzeczamy się a jedynie dyskutujemy.
Poza tym nie twierdzę że HoMM-IV jest zła.... jest tylko bardzo daleka od doskonałości a to już spora różnica. Poza tym podobały mi się nowe rozwiązania tam zastosowane choć wykonanie większości z nich jest nietrafione, oto kilka elementów:
1. Dwustopniowa mgła wojny:
Błąd - w podziemnych korytarzach widoczność zwiadu sięgajaca poza ściany jaskiń, gracz widzi co dzieje sie w sąsiednim tunelu.

2. Przyrost dzienny.
Obie koncepcje i dzienny (IV) i tygodniowy (III) są dobre, choć w tym pierwszym brakuje bonusów z dwelingów na mapie przygody.
Błąd - nieograniczone nagromadzanie się stworów w miastach i generatorach

3. Mapa przygody:
- rzut izometryczny
- podnoszenie i obniżanie terenu
- bogaty wybór obiektów

4. Edytor:
Tutaj według mnie zrobiono najwięcej.

5. Nowe mozliwości niektórych stworzeń.

6. Odnawialność skarbców.
Błąd: Nieograniczony przyrost surowców i artefaktów.... niestety.

7. Całkowite ograniczenie punktu ruchu do jednostek (jednostki mają pulę ruchu która moze być wykorzystana tylko raz na dzień, a zmiana bohatera ich nie odnawia).

I powtórzę po raz kolejny: gdyby twórcom dano więcej czasu wszelkie rozwiązania w grze zostałyby dopracowane, a część elementów które zostały wprowadzone do gry zostałyby znacząco zmienione albo wycofane - takie jest moje zdanie.

Dodam także fakt, że kupowałem wszystkie HoMM-IV (gra główna i dodatki), gdy tylko się ukazywały.... to już chyba o czymś znaczy.

Cytat:
Cytat:
Cytat:
moim zdaniem Haaraldzie trochę przesadzasz i mam wrażenie, że nie chcesz dostrzec choćby tych kilku dobrych rozwiązań


Niby kazdy mówi za siebie ale .....akurat Haarald nalezy do grona osób wypowidających sie najbardziej obiektywnie na temat obydwu częsci
zdravim


Dziękuję robercie... tak jak napisałeś, staram się pisać jak najobiektywniej o obu częściach.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 stycznia 2005     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Niby kazdy mówi za siebie ale .....akurat Haarald nalezy do grona osób wypowidających sie najbardziej obiektywnie na temat obydwu częsci
Możliwe, możliwe, -ja tylko napisałam jakie mam wrażenie, bo w końcu nie znam was za dobrze.
Ale licze na wyrozumiałość :(
A co do Heroes5, myślę, że to będzie fajna gra z świetną ścieżką dźwiękową :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.