Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-2 9:26:45
Autor Wiadomość
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 26 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

I cóz złego było w tym iz walczyli ? W istocie rzeczy nic natomiast w H4 przesadzono z koncepcja superherosa i to należaloby poprawić.
Natomiast powrót do modelu z H3 powodował dla mnie pewne uschematyzowanie gry znaczne róznice w wartosci i przydatnosci bohaterów oraz jednokierunkowy schemat rozwoju bohatera do tego przy nienajlepszym balansie pomiedzy miastami w "sile" bohaterów i jenostek umonotoniał gre .

coz jak dla mnie to monotonia byla w 4 gdzie walczac taktyka sprowadzala sie (w czasie bitwy) do zabicia heroesa przeciwnika a pozniej wykanczalo sie jednostki..

pozatym niezaleznie kim grales magiem czy wojem to i tak musiales miec zdolnosc combat (bez niej gralo sie za ciezko)
a bierni heroesi i tak moga byc zroznicowani przez szkoly magii jak w h4 i przez obecnosc unikatowych dla klasy zdolnosci (necromancy, summoning, nobility)

bo jak dla mnie schemat rozwoju bohatera nie wiaze sie z jego biernoscia czy tez nie....

ale moze cos zle zrozumialem

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Smith



Dołączył: 25 października 2004
Posty: 164
Skąd: Wygiełdów

Wysłany: 26 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Ja mam nadzieje, że herosi będą bierni.
To co sie działo w H4 to czysty bezsens jeden heros rozwalał legion pikinierów, ja sie pytam jakim sposobem(bronią z forge :D ),
bo chyba nie padali przed nim ze śmiechu :P

___________
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Re :Smith i Val Gaav
Chyba mnie nie zrozumieliście. ja nie upieram sie przy aby było to powielenie schematu z H4 bo że miał błedy to rzecz bezdyskusyjna i dyskutowałem o tym parę wiosen temu . dlatego nie kcem kontunuować bo mnie zaraz Haar wytnie . Chcę Wam tylko zwrócić uwage iż schemat z H3 też nie jest pod tym wzgledem dobry a głowny wpływ na to miał kiepsko dobrany balans pomiędzy jednostkami i bohatrami poszczególnych miast .
Smith sie smiejesz z superherosa co rozwalał 1000 pikienierów i masz racje . Ale czy uważasz za normalna sytuacje w której majac Bohatera z np. Tower lub Heaven przeciw np. Inferno lub Necropolis w porównywalnym zaawansowaniu w rozwoju najbardzej przydatnych cech oraz z równą iloscią jestnostek najwyższego poziomu w armii rezuztat konfrontacji był z góry oczywisty . Jeszcze mi się nie zdarzyło aby majac 3 Archanioły przeciw 3 Smokom cienia (nawet z słabo rozwinietym bohaterem)przegrać takiej konfrontacji .
Dlatego proponuję scenariusz Wojna Planowana
ustawcie sobie trudnośc na maxa , wybierzcie jakis zamek dla siebie i inny
dla Niebieskiego i zobaczie jakie sa relacie pomiędzy siła danych zamków
ja przeprowadziłem wiele symulacji
i powiem tylko iz ukońcenie tej mapki grajac np Wrotami zywiołów przeciw Necropolis i Inferno nigdy nie zajęło mi więcej niz trzy tygodnie .
Haeven niz 4 natoniast w druga strone różnie bywało ale zawsze dłuzej niż 5tygoni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Czynny heros pasuje za to idealnie do Discipless.... Tam to bynajmniej ma sens i szkoda byłoby to zmieniać.

Ale wracając do HoMM, ważnych jest kilka szczegółów które dotychczas trochę jakby zaniedbano albo nie rozwinięto:

-> jeszcze większe rozróżnienie klasy maga i wojownika (np.: ograniczenia w umiejętnościach magicznych dla wojownika i na odwrót, rzucanie wyższych zaklęć, koszty many, czy proporcje w umiejętnościach drugorzednych)

-> ograniczenia w szkołach magii.... o tym ktoś wspominał mag wywodzący się z jakiejś szkoły nie będzie mógł używać zaklęć szkoły przeciwstawnej (tu wymieniony gdzieś prayer rzucany przez nekromantę)

-> wybory obiektów w zamkach (byle nie generatorów stworzeń)... bardziej obiekty obronne i ekonomiczne

-> wprowadzenie obok struktury graala obiektów typowych dla danego miasta, które bedą działać w obrembie murów i w bliskiej okolicy miasta, podobnie jak całun ciemności w HoMM-III, tyle że bardziej dotyczyłoby to innych parametrów, np. obniżenie morale, większe kary za teren albo zmniejszenie szybkości

-> wreszcie bardziej rozbudowana i ciekawa fabuła, bo w sumie nawet ta z HoMM-III brzmi niekiedy banalnie (dodatki).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
->
-> ograniczenia w szkołach magii.... o tym ktoś wspominał mag wywodzący się z jakiejś szkoły nie będzie mógł używać zaklęć szkoły przeciwstawnej (tu wymieniony gdzieś prayer rzucany przez nekromantę)

to ja wspomnialem o tym :D
Haaraldzie zgadzam sie z calym twoim postem w 100%
wojownik powinien roznic sie od maga ale to nie znaczy ze powinien walczyc aktywnie na polu bitwy...
moze moglby np strzelac z luku stojac z tylu ?? do tego nie potrzeba many a mag by nie mial takiej zdolnosci

a biernosc heroesow wyroznia ta serie na tle innych gier

roobert (cytat):
Re :Smith i Val Gaav
np. Tower lub Heaven przeciw np. Inferno lub Necropolis w porównywalnym zaawansowaniu w rozwoju najbardzej przydatnych cech oraz z równą iloscią jestnostek najwyższego poziomu w armii rezuztat konfrontacji był z góry oczywisty . Jeszcze mi się nie zdarzyło aby majac 3 Archanioły przeciw 3 Smokom cienia (nawet z słabo rozwinietym bohaterem)przegrać takiej konfrontacji .

nie gralem w ta mape ...balans nie byl dobry w h3 zgadzam sie inferno bylo kiepskim zamkiem zgadzam sie ,nie lubilem nim grac... natomiast necro bylo najlepszym zamkiem h3.. niech cie nie zmyla b.kiepskie smoki... na zwyklej mapce(L i XL) szkieletow mialo sie po kilka tysiecy a jaka to sila to sprawdz sam :) (zreszta zobacz topic o nekromancji w h5 tam juz sie wypowiadalem o niezbalansowaniu i przewadze necro)... ale oczywiscie masz racje 3 anioly pokonuja 3 smoki...
testy nie wszystko oddaja gdy chodzi o necromancy skill

PS sprawdze mapke zreszta
:roll:

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Haarald
Cytat:
jeszcze większe rozróżnienie klasy maga i wojownika (np.: ograniczenia w umiejętnościach magicznych dla wojownika i na odwrót, rzucanie wyższych zaklęć, koszty many, czy proporcje w umiejętnościach drugorzednych)
Tu byłbym za dążeniem do wysokiej specjalizacji a co za tym idzie bardziej urozmaiconej drogi rozwoju bohatera . Ponadto wprowadzenie 3 -do 4 klas podstawowych bohaterów i jednej specyficznej dla danego zamku . Niebezbieczeństwa tej wysokiej specjalizacji mogą sie jednak odbic niekorzystnie na balansie pomiedzy poszególnymi klasami i znów moze dojsc do znaczacego zróznicowania wartosci poszególnych klas bohaterów a la boh . magiczni z H3 lub barbarzyńcy z H4 . Dlatego sie upieram przy wprowadzeniu kilku slotów 3 na bohaterów to urozmiciłoby grę i balansowało ja . ponadto pozostaje problem zrekompensowania Wojownikowi jego ograniczeń w szkoleniu magii wzgledem Maga , Maga bitewnego .Dlatego właśnie w aktywnej walce Wojownika widzę odpowiedni balans .
Cytat:

wybory obiektów w zamkach (byle nie generatorów stworzeń)... bardziej obiekty obronne i ekonomiczne
Ja jednak byłbym za wyborem struktur nawet w generatorach bo a przynajmniej w upgrejgach generatora . Bo nie chcę sytuacji z h3 w której przyjezdzał sponsor i przmalował smoki . Co do bardziej robudowanego sytemu budowy umocnień obronych Zamku Wrowadzenie fos . Palisad blokujacych jednostki latajace , Upgerejdów Wież strzelniczych itp. tu jestem jak najbardzej za .
Cytat:

wreszcie bardziej rozbudowana i ciekawa fabuła, bo w sumie nawet ta z HoMM-III brzmi niekiedy banalnie (dodatki).

Tu się zgadzam w 100% .
Hal Gaav
Cytat:
natomiast necro bylo najlepszym zamkiem h3.. niech cie nie zmyla b.kiepskie smoki... na zwyklej mapce(L i XL) szkieletow mialo sie po kilka tysiecy a jaka to sila to sprawdz sam

poniekąd się zgodzę walcza np. 10 Archaniołami kontra 6000 szkieletów wynik tez jest oczywisty na korzyść szkieletów . Ale moim zdaniem to zawdzieczami słabemu AI Compa (co szczególnie widać właśnie na mapach X , XL) niz sile Necropolis ....
Alem sie nagadał :) :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Przy wyborze generatorów w HoMM-IV było to o tyle źle zrobione, że w przypadku zajęcia miasta przez przeciwnika dochodziło do sytuacji, że budował nie ten którego byśmy sobie życzyli. O ile mi wiadomo znaczna część osób bardzo się na to skarżyła.

Malowanie smoków nie ma sensu ponieważ z kilku powodów:
- bardzo wysokie koszta upgrejdów (wspomniane wyżej)
- wysoki koszt rekrutacji
- jednostki najwyższych poziomów są lub powinny być na tyle potężne że kolejny upgrejd nie musiałby być potrzebny.

Zaklęcia natomiast powinny być uniwersalne (ogólne) oraz poszczególnych szkół - do tego nie powinny się powtarzać i muszą być dobrze zbalansowane tak aby każda szkoła miała do zaoferowania ciekawy zestaw zaklęć.

Wysoka specjalizacja to spadek po HoMM-IV. Ta opcja może i pasowała do bohatera czynnego ale w przypadku biernego sensu raczej chyba nie ma (przynajmniej tak rozbudowanej). Biernego bohatera wyróżniała specjalność w danej dziedzinie i to było doskonałe rozwiązanie.
Moznaby zatem powrócić do specjalizacji rozszerzajac możliwości o wyuczenie się dwóch kolejnych w momencie osiągania kolejnych poziomów doświadczenia.
Gdyby jednak połączyć obie koncepcje mogłoby wyjść rozwiązanie takie, ze wybór dwóch kolejnych specjalności zależałby od rodzaju specjalizacji.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Tu byłbym za dążeniem do wysokiej specjalizacji a co za tym idzie bardziej urozmaiconej drogi rozwoju bohatera . Ponadto wprowadzenie 3 -do 4 klas podstawowych bohaterów i jednej specyficznej dla danego zamku . Niebezbieczeństwa tej wysokiej specjalizacji mogą sie jednak odbic niekorzystnie na balansie pomiedzy poszególnymi klasami i znów moze dojsc do znaczacego zróznicowania wartosci poszególnych klas bohaterów a la boh . magiczni z H3 lub barbarzyńcy z H4 . Dlatego sie upieram przy wprowadzeniu kilku slotów 3 na bohaterów to urozmiciłoby grę i balansowało ja . ponadto pozostaje problem zrekompensowania Wojownikowi jego ograniczeń w szkoleniu magii wzgledem Maga , Maga bitewnego .Dlatego właśnie w aktywnej walce Wojownika widzę odpowiedni balans
.
ehh ja i tak tradycyjnie spodziewam sie 2 klas bohaterow na zamek magicznego i walczacego... 4 klasy to przesada podobnie jak dodawanie na sile kaplanow do kazdego zamku
Cytat:

Bo nie chcę sytuacji z h3 w której przyjezdzał sponsor i przmalował smoki .

na temacie o "rodzajach ulepszen jednostek" jest to szerzej omowione zajrzyj tam:) o sponsorach malujacych smoki (lub dojrzewajacych jak papryka) tez
pare fajnych pomyslow tam jest
Cytat:

poniekąd się zgodzę walcza np. 10 Archaniołami kontra 6000 szkieletów wynik tez jest oczywisty na korzyść szkieletów . Ale moim zdaniem to zawdzieczami słabemu AI Compa (co szczególnie widać właśnie na mapach X , XL) niz sile Necropolis ....
Alem sie nagadał :) :)

taak tylko ze ja gralem tak z ludzmi a Ai kompa podrasowywalismy eventami ... o sile necro stanowia przedewszystkim szkielety ale rowniez wampirki, lichy , i dread knighty.. to byly swietne jednostki.. pozatym nie dzialaly na nie upierdliwe czary (blind)
Haarald (cytat):
Przy wyborze generatorów w HoMM-IV było to o tyle źle zrobione, że w przypadku zajęcia miasta przez przeciwnika dochodziło do sytuacji, że budował nie ten którego byśmy sobie życzyli. O ile mi wiadomo znaczna część osób bardzo się na to skarżyła.

jak najbardziej mi to tez przeszkadzalo :!:
Haarald (cytat):

Zaklęcia natomiast powinny być uniwersalne (ogólne) oraz poszczególnych szkół - do tego nie powinny się powtarzać i muszą być dobrze zbalansowane tak aby każda szkoła miała do zaoferowania ciekawy zestaw zaklęć.

nom zgadzam sie jako uniwersalne proponuje : dispel , wizje , town portal ,summon boat, dimension door, (jedno lub 2 krotny)...

generalnie to jakos widze ze z Haaraldem podobnie myslimy :wink:

co do specjalizacji bohaterow to ja bym polaczyl to co bylo w h3 z podklasami z h4 (tylko zeby je jakos bardziej moc wybierac np sami zdecydujemy czy chcemy byc archmagem czy tez pozostac przy Assasinie) a rozwiazanie h3 jak najbardziej bo dziki temu granie innym np Knightem to juz nie tylko zmiana obrazka :)

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Re Haarald
Cytat:
Biernego bohatera wyróżniała specjalność w danej dziedzinie i to było doskonałe rozwiązanie

Dla mnie własnie to stanowiło zgrzyt w h3 bo od razu dzieliło bohaterów na lepszych i gorszych (w rozumieniu przydatnosci danej specjalizacji do gry) Bo po co był mi przydatny ze specjalnoscia żeglarstwo :? O wiele bardziej przudatni byli boh z wrót zywołów ze specjalnoscia Magii Ognia , czy też , mający od razu Lańcuch piorunów w zapasie . Dlatego system z H4 z podklasami jak dla mnie był bardziej wyrazisty .
Cytat:
Przy wyborze generatorów w HoMM-IV było to o tyle źle zrobione, że w przypadku zajęcia miasta przez przeciwnika dochodziło do sytuacji, że budował nie ten którego byśmy sobie życzyli. O ile mi wiadomo znaczna część osób bardzo się na to skarżyła

Mi to akurat nie przeszadzało a nawet podobało gdy zajmujac miasto okazywało sie iz generatory są inne niz bym chciał , czasem dawało to do myslenia i trzeba było dokonac wyborów .
Cytat:
Malowanie smoków nie ma sensu ponieważ z kilku powodów

Mi sie też malowanie smoków nie podoba . Natomiast o wiele ciekawsze było by aby byl jeden poziom z alternatywa wyboru uprejdu, jenostkę X mozna ulepszyc w forme A lub B .Wyjatek stanowić moze najwyzszy poziom bez upgrejdu.
Hal Gaav
Cytat:
taak tylko ze ja gralem tak z ludzmi a Ai kompa podrasowywalismy eventami ... o sile necro stanowia przedewszystkim szkielety ale rowniez wampirki, lichy , i dread knighty.. to byly swietne jednostki.. pozatym nie dzialaly na nie upierdliwe czary (blind)
Tym bardziej uważam iz Neccropolis winno byc na straconej pozycji . Jedyną jednostką która szanowłem to były Alpy , Dread Knighty
i tylko dzieki nim mozna było cos powalczyc . Ale wystarczył Boh z wrót żywiołów (i podobie liczna armia a nawet słabsza ) z Magia ognia na EXP.
I Amargedonem i cała Armia necro wymiekała zaniz dotarła do wroga to stanowiła ok 40% swej pierwotnej liczeności .\
Ps w mapke grałeś?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Re Haarald
Cytat:
Biernego bohatera wyróżniała specjalność w danej dziedzinie i to było doskonałe rozwiązanie

Dla mnie własnie to stanowiło zgrzyt w h3 bo od razu dzieliło bohaterów na lepszych i gorszych (w rozumieniu przydatnosci danej specjalizacji do gry) Bo po co był mi przydatny ze specjalnoscia żeglarstwo :?

no tak to sie zgodze ale moim zdaniem mozna to wyrownac tak by kazda specjalnosc miala cos dobrego i przydatnego w sobie...
a na wyspach to navigation moglo sie przydac :wink:
roobert (cytat):

Tym bardziej uważam iz Neccropolis winno byc na straconej pozycji . Jedyną jednostką która szanowłem to były Alpy , Dread Knighty
i tylko dzieki nim mozna było cos powalczyc . Ale wystarczył Boh z wrót żywiołów (i podobie liczna armia a nawet słabsza ) z Magia ognia na EXP.
I Amargedonem i cała Armia necro wymiekała zaniz dotarła do wroga to stanowiła ok 40% swej pierwotnej liczeności .\

to sie zgodze ale conflux armagedon musial zdobywac z zewnetrznego zrodla to byl minus :(
necro nie koniecznie by przegralo takie starcie zakladam wielka liczebnosc szkieletow , zdolnosc magic resistance (czary typu haste anti magic czy tez teleport) ewntualnie jednostke black dragon czy zlotego smoka bo przeciez sa tez inne zamki ktore mozna zdobyc :)

ale ... jesli na herosa z armagedonem(niezlego maga) wlozysz 1 feniksa i zaatakujesz nekro (lub jakakolwiek inna armie) to idziesz pierwszy trach armagedon i uciekasz :) mozna tak powtarzac poki feniksy sie nieskoncza... nie ma opcji zebys przegral straty masz minimalne a zadejesz gdzies 1k wszystkim jednostkom ... feniksa mozesz tez zastopic czarnym lub zlotym smokiem...... to jest naprawde nie fair zagrywka i wielki blad heroes 3 ktory w heroeasach 5 powinien byc wyeliminowany

PS nie zagralem :( podaj namiary jakies na ta mapke ??

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

[code]PS nie zagralem podaj namiary jakies na ta mapke ??
Jest to mapka z wersji podstawowej PL "Wojna Planowana"
Cytat:
wlozysz 1 feniksa i zaatakujesz nekro (lub jakakolwiek inna armie) to idziesz pierwszy trach armagedon i uciekasz mozna tak powtarzac poki feniksy sie nieskoncza... nie ma opcji zebys przegral straty

Tak też można i rzeczywiście 1 Feniks wystarczy bo na Amargedon i cała magię ognia jest odporny . ja mówiłem o bardziej realnej potyczce .
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

Tak też można i rzeczywiście 1 Feniks wystarczy bo na Amargedon i cała magię ognia jest odporny . ja mówiłem o bardziej realnej potyczce .

ciesze ze jestes honorowy i tez to uznajesz za oszustwo :) ale wiesz to nie jest zaden kod ani cheat i spotkalem osoby tak grajace...

a mapke zerkne . wiesz poprostu nie lubie zbyt polskiej wersji heroesow i dlatego pewnie nie skojarzylem .. denerwuje mnie wiele tlumaczen

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Damiaen



Dołączył: 29 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)

Wysłany: 27 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Może powiem czego się NIE spodziewam... Nie spodziewam się niczego dobrego. Już pierwsze screeny pokazały, że H5 będzie kierowany bardziej dla małych dzieci i miłośników mangi, niż strategów komputerowych i fanów fantasy. Może chcą zwiększyć sprzedaż w Japonii i innych krajach azjatyckich? ;)

Seria HoMM skończyła się dla mnie po H3: Shadow of Death, później mieliśmy do czynienia z paskudnym odcinaniem kuponów. Któryś z recenzentów CD Action trafnie zauważył, że 3DO i NWC wynajęły chyba kilku co zdolniejszych fanów serii i za cenę wyżywienia i darmowego internetu zobowiązało ich do stworzenia iluś tam kampanii.

Jednak gwoździem do trumny okazał się być H4 - przed zapoznaniem się ze szkicami z piątej części "bohaterów", myślalem, że to właśnie ta gra stanie się po wsze czasy symbolem kiczu i tandety w grach fantasy. Satyry wyglądały w nim bardziej komicznie, niż Jim Carrey (że aktor ów poza jedną dobra rola w Thruman Show robi za idiotę, więc słowo komiczne powinniśmi czytać z cudzysłowem) a odpowiednik Bastionu wyglądał jak domek z kart. Poza tym grę uproszczono do minimum, tak żeby mogły grac w nią pięcioletnie dzieci? Bo jak tłumaczyć zmniejszenie pola walki, czy modyfikacje, bądź usunięcie niektórych czarów i opcji urozmaicających rozgrywkę...

Więc nie łudzcie się, H5 będzie grą słaba i basta. Chociaż chciałbym się w tym akurat przypadku pomylić. Bardzo bym chciał...

___________
This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.

Talib Kweli - "Get by"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 28 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Damiaen (cytat):

Więc nie łudzcie się, H5 będzie grą słaba i basta. Chociaż chciałbym się w tym akurat przypadku pomylić. Bardzo bym chciał...


troche optymizmu trzeba waszmosci :wink:
też mam nadzieję że się pomylisz...
moim zdaniem teraz jest ubisoft wiec chociaz jest nadzieja ze sie postaraja(bo z 3do to nie widzialem takiej nadziei )

co do szkicow mi akurat odpowiada komiksowosc (jestem fanem mangii i komiksow)
aczkolwiek zaznacze ze jestem przeciwny zmienianiu heroesow w final fantasy
(np. przerosniete miecze)
i jeden screen ten z bajkowym zamkiem tez mi nie przypasowal :(
ale reszta jest ok.

powtarzam raz jeszcze OPTYMIZM :) ja tam bardzo oczekuje wyjscia h5 i wiaze z ta gra nadzieje na nieprzespane noce :)

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 28 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Jkaieś pół roku temu napisałem tu wresje optymistyczną teraz czas na pesymizm i realizm.
Realizm:
Komiksowa grafa, przecietna gra lepsza od 4, ale pozostająca cieniem przygód z Erathii. Opowiadajaca o pełnych dobroci narodach stojących na skraju bankructwa, gdyż wysyłają pieniądze na cele harytatywne i złe pokemony ( mam na myśli te demony, które stworzył Jubisoft) napadające na karawany z diamentami dla ofiar trzęsienia ziemi w Enorth.
Pesymistyczna: Ania z Zielonego Wzgórza wersja strategiczna, wydanie pierwsze.
Kampanie: wszystkie cześci powieści pani Montgomery.

___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Damiaen



Dołączył: 29 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)

Wysłany: 28 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Danio (cytat):
Jkaieś pół roku temu napisałem tu wresje optymistyczną teraz czas na pesymizm i realizm.
Realizm:
Komiksowa grafa, przecietna gra lepsza od 4, ale pozostająca cieniem przygód z Erathii. Opowiadajaca o pełnych dobroci narodach stojących na skraju bankructwa, gdyż wysyłają pieniądze na cele harytatywne i złe pokemony ( mam na myśli te demony, które stworzył Jubisoft) napadające na karawany z diamentami dla ofiar trzęsienia ziemi w Enorth.
Pesymistyczna: Ania z Zielonego Wzgórza wersja strategiczna, wydanie pierwsze.
Kampanie: wszystkie cześci powieści pani Montgomery.


Yyyy?! Masz BARDZO bujną wyobraźnie...
;)

Van Gaal (cytat):
Damiaen (cytat):
Więc nie łudzcie się, H5 będzie grą słaba i basta. Chociaż chciałbym się w tym akurat przypadku pomylić. Bardzo bym chciał...


troche optymizmu trzeba waszmosci
też mam nadzieję że się pomylisz...
moim zdaniem teraz jest ubisoft wiec chociaz jest nadzieja ze sie postaraja(bo z 3do to nie widzialem takiej nadziei )

co do szkicow mi akurat odpowiada komiksowosc (jestem fanem mangii i komiksow)
aczkolwiek zaznacze ze jestem przeciwny zmienianiu heroesow w final fantasy
(np. przerosniete miecze)
i jeden screen ten z bajkowym zamkiem tez mi nie przypasowal
ale reszta jest ok.

powtarzam raz jeszcze OPTYMIZM ja tam bardzo oczekuje wyjscia h5 i wiaze z ta gra nadzieje na nieprzespane noce


Bardzom chętnie zmienię poglądy, ale czy sa jakieś przesłanki, że H5 będzie lepszy od swoich poprzedników? Ja, będąc fanem trzeciej części "Bohaterów" gdy patrzę na screeny, czy czytam zapowiedzi takowych nie widzę. Przykro mi. Jeśli komuś podobają się HoMM, HoMM4, najbardziej bajkowe części serii, to patrzy na to inaczej. Dla mnie najnowsza część Heroesów jest już na starcie na straconej pozycji i mogłoby to się zmienić tylko wtedy gdyby gra zaczęła powstawać kompletnie od ZERA.

___________
This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.

Talib Kweli - "Get by"
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 28 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
co do szkicow mi akurat odpowiada komiksowosc (jestem fanem mangii i komiksow)


Hę? Ja tam mangi nie widzę... jeno kicz i tandetę ;)

Gdyby te szkice były w mangowym stylu... ho ho, to byłoby coś ciekawego... (niestety mamy to co mamy, i nic na to nie poradzimy :()... natomiast przerośnięte miecze i koszmarne efekciarstwo w żaden sposób nie decyduje o tym czy coś jest mangowe, bądź nie - i choć nie jestem ani fanem mangi (choć nie mam nic przeciwko niej), ani ekspertem potrafię stwierdzić, że te rysunki nie mają z nią nic wspólnego...

Val Gaav (cytat):
aczkolwiek zaznacze ze jestem przeciwny zmienianiu heroesow w final fantasy
(np. przerosniete miecze)


Hę? ... że co proszę?... tym to mnie rozbawiłeś setnie... Oczywiście, faktem jest, że "fajnalowe" miecze do najbardziej realistycznych nie należą, ale porównanie ich do tego co mamy na szkicu jest śmieszne.

O ile Final'e nigdy nie starały się być zbytnio realistyczne (te groteskowe elementy, to wręcz podstawa serii, i nie sądzę aby były przez jej fanów brane na poważnie), o tyle Herosi byli blisko Tolkienowskiego typu fantasy w związku z czym takie "wtrącenia" (bo nie sądzę aby to było podstawą H5 - fani zjedliby twórców ;)) będą zupełnie nie na miejscu...

Uff... to by było na tyle... ale żeby nie było już tych niedomówień pod http://uk.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/chaos/art/wallpapers/images/chaos3-800.jpg masz coś w podobnych klimatach :twisted:

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 28 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

RE Fuuzy

napisalem w nawiasie ze jestem fanem komiksow i mangii ... to nie znaczylo ze widze mangowosc w szkicach z h5 i nic takiego nie napisalem ... w szkicach z h5 widze komiksowosc (poza tym nieszczesnym zamkiem z bajki :) ktory jest kiczowaty)

---pozatym niektorzy uwazaja ze aniol jest mangowy i ze ma za duzy miecz (moim zdaniem nieslusznie... a pozatym mi sie anielica podoba :) ) stad jakakolwiek wzmianka o mandze w moim poscie

---pozatym nie porownywalem tego co jest na szkicu do finalowych mieczy tylko napisalem ze nie chcialbym czegos takiego zobaczyc w heroesach !!!
co nie znaczy ze to widze !!!!!!!!!!!!
--a z tego co pamietam to miecze w finalu byly nieco przerosniete :) nie pamietam ktora czesc widzialem ale bylo to z jakies 6-7 lat temu

--to co napisalem o szkicach h5 to ze mi sie podobaja poza tym bajkowym zamkiem..
Fuuzy czytaj uwazniej posty prosze cie :wink:

PS... rysunek z tego linka ma fajny klimacik i mi sie podoba

RE Damiaen
a czy sa jakies powazne przeslanki by stwierdzic ze gra bedzie napewno nie udana ?? tak naprawde to wszystko sie okaze gdy gra sie ukaze :)
lub gdy chociaz bedzie wiecej informacji lub jakies screeny z wlasciwej gry ...
ale moze masz lepsze zrodlo informacji niz ja ... to prosze podaj link czy cosik chetnie dowiem sie wiecej w tym temacie :)

PS do Fuuzy'iego i do Damiaen'a ... moja ksywka to Val Gaav .. wrrr..

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Kiedyś sobie przegladałem Celestial Heavens . (Jak jeszcze było dostępne )i bodjaże z Anglesplit'em(moderator H5 Forum) w trakcie rozmowy dotyczącej szkiców także w swiecie wywołały znanaczne zdegustowanie tak ze ponoć w Ubi zmieniono kilku grafikow i stylistów i chyba zaczeto zabawę od początku co potwierdza cisza w eterze i brak jakichkolwiek przecieków "oficjalnych oczywiście . moze to i dobrze bo szkice były w 90% naprawdę fatalne a szczytem był Gosciu w traperkach oraz Taki Jeden z gejzerem na grzbiecie..
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 29 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):

napisalem w nawiasie ze jestem fanem komiksow i mangii ... to nie znaczylo ze widze mangowosc w szkicach z h5 i nic takiego nie napisalem ... w szkicach z h5 widze komiksowosc


Hmm... w takim razie wybacz mi... stałem się juz tak przeczulony na punkcie słowa "manga" w tym temacie, że zaraz utożsamiam je ze szkicami...

BTW... tamta część tekstu wciąż jest aktualna, bo choć nie odnosi się (już) do Ciebie, może kogoś naprowadzi na "słuszną drogę" :P

Cytat:

---pozatym niektorzy uwazaja ze aniol jest mangowy i ze ma za duzy miecz (moim zdaniem nieslusznie... a pozatym mi sie anielica podoba :) ) stad jakakolwiek wzmianka o mandze w moim poscie

HA! Czyli jednak tak twier... ups... wybacz poniosło mnie :wink:

Cytat:

---pozatym nie porownywalem tego co jest na szkicu do finalowych mieczy tylko napisalem ze nie chcialbym czegos takiego zobaczyc w heroesach !!!
co nie znaczy ze to widze !!!!!!!!!!!!


O żesz ;)... to już nie wmówisz mi nadinterpretacji, a co ;)
Proszę... dla przypomnienia
Cytat:
aczkolwiek zaznacze ze jestem przeciwny zmienianiu heroesow w final fantasy
(np. przerosniete miecze)

... tak więc?... interpretacja tego tekstu raczej jest oczywista (chyba, że znów wychodzą na wierzch moje braki w wyobraźni - wcale nie ironizuję)... piszesz o zmianach, które mogłeś wywnioskować jedynie ze szkiców (o których wspominasz wcześniej)... poza tym, jako przykład podajesz "przerośnięte miecze" występujące w obu przypadkach, co działa na korzyść mojej spiskowej teorii :twisted:

Cytat:

--a z tego co pamietam to miecze w finalu byly nieco przerosniete :) nie pamietam ktora czesc widzialem ale bylo to z jakies 6-7 lat temu


Sęk w tym, że Finalu wszystko jest przerośnięte ;)... ot, taki urok serii... natomiast nie w Heroesach, które swój klimat (całkiem oryginalny, wychodzący naprzeciw typowemu heroic fantasy) już mają (i tu wcale nie zwracam się do Ciebie - żeby nie było niedomówień ;))

Cytat:

--to co napisalem o szkicach h5 to ze mi sie podobaja poza tym bajkowym zamkiem..
Fuuzy czytaj uwazniej posty prosze cie :wink:


Hę?... a czy ja gdziekolwiek temu przeczyłem?... nawet nie wspomniałem na ten temat... wyraziłem jedynie swoje zdanie na temat mangowości i porównania szkiców do Final Fantasy


Cytat:

PS... rysunek z tego linka ma fajny klimacik i mi sie podoba

Fajny nie fajny, ze szkicami ma wiele wspólnego... choć manga to nie jest :twisted:


PS.
Dodałem do mojego postu akapity... teraz ma sens taki, jaki mieć powinien :)

Pozdrawiam

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 29 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Fuuzy (cytat):
Val Gaav (cytat):

aczkolwiek zaznacze ze jestem przeciwny zmienianiu heroesow w final fantasy
(np. przerosniete miecze)

... tak więc?... interpretacja tego tekstu raczej jest oczywista (chyba, że znów wychodzą na wierzch moje braki w wyobraźni - wcale nie ironizuję)... piszesz o zmianach, które mogłeś wywnioskować jedynie ze szkiców (o których wspominasz wcześniej)... poza tym, jako przykład podajesz "przerośnięte miecze" występujące w obu przypadkach, co działa na korzyść mojej spiskowej teorii :twisted:


pisalem o zmianach które mogłyby zaistniec w głowach innych ludzi ktorzy w przyszłości chcieliby serię HOMM zmienić w Mangowy klimat i styl... nie odnosiłem tego do szkiców to takie gdybanie było.... :wink:

więc te szkice napewno nie są Mangowe :!: :!:

a zresztą Fuuzy to niekoniecznie twoja nadinterpretacja .. ja się też czasem niezbyt wyraźnie wyrażam i wprowadzam bałagan :(

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 30 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Oj, kłócicie się o takie tam bzdury;) Pozwólcie zatem, iż przerwę tą dyskusję o mandze (moim zdanie tak właśnie jest(niestety), szkice są brzydkie, mangowe itd) i wyrażę moje zdanie na temat Heroesa V.

1. Grafika:
Uważam, iż cukierkowata czwórka jest pod tym względem (jak i pod innymi :D ) najgorsza. Mapa przygody w H4 jest nawet ładna, ale i tak lepiej, jakby się wzorowano na H3. Bardzo chciałbym, żeby nie wzorowali się na H4, prędzej na Disciples II, lecz sądząc po szkicach… Bez komentarza. Toć to są karykatury, a nie jednostki!! Kształty przecudowane, wydziwione, a proporcjonalności zero. Najprostszy przykład: miecz archanioła :) Czyż nie lepiej byłoby, jakby czarodziej/mnich miał zwykłą dwuwarstwową szatę + płaszcz ( i ewentualnie kaptur:) )? Co oni chcą przez to osiągnąć, to ja nie wiem. W komiksach, mangach i tych innych- owszem, okej, ale Heroesi to zupełnie inna sprawa, której pod żadnym pozorem nie należy udziecinniać! Pod tym względem Heroes III prowadzi, a zaraz za nim dzielna dwójka :). W pierwszych postach tego tematu jest mowa o Warcraftcie III. Zgadzam się z tym w 100%. Tam też były takie kwadratowe dzikusy, jak na tych szkicach. Bez NORMALNYCH jednostek (bo te nacudowane można z czystym sumieniem nazwać nienormalnymi) Heroes przestanie być tym, czym był i jest; klimat i grywalność na tym strasznie ucierpią.

2. Jednostki
Najlepiej 6-8 poziomów i oczywiście ulepszenia. Przyrost codziennie/co tydzień, ale inaczej nie. Rodzaje: wszystko z Heroes III i więcej :) Ale uważam, że za nowe jednostki mogliby zabrać się dopiero wtedy, kiedy stworzą wszystkie z Heroes III SoD i będzie ich za mało. Jeżeli chodzi o nowe zamki, (bo wszystko się w sumie łączy) to nie jestem za zamkiem elfów, krasnoludów itp, gdyż po co komu elf wojownik, elf łucznik, elf magik, elf jeździec i co tam jeszcze. Starczy jeden elf :). Wyjątek oczywiście stanowi Zamek, nikt chyba nie wyobraża sobie Heroesa z tylko jednym typem rycerza. Jeśli chodzi o różne rodzaje magów- owszem, ale po jednym na zamek, np. mag, czarownik, wiedźma, kleryk, lisz, jednym słowem- powrót do korzeni. Ale umiejętności specjalne jednostek w H4 akurat uważam za dobry pomysł i to powinno przetrwać. W H2 trzeba było odkrywać je samodzielnie (swoją drogą, też frajda:) ), w H3 napisy. Potraktowali to tak jakby: Uwagi odnośnie danej jednostki. Też dobrze, ale w gruncie rzeczy lepiej jest mieć wszystko jak na dłoni, no i oczywiście obrazki bardziej wpadają w oko i umilają grę, niż tekst. Co do wyglądu jednostek, opisałem go wcześniej, więc tylko krótko przypomnę: NORMALNE, niech już są w 3D, niech są i w 8D :D, ale niech smok wygląda jak smok, anioł jak anioł, a mag jak mag!

3. Bohaterowie i umiejętności:
Tak jak w H3, z drobnymi zmianami. Co do bierności bohaterów, to zostawiam wam tą dyskusję :). W każdym razie na pewno nie powinno być takiego bałaganu, co w czwórce. Po co komu osobne statystyki, ile punktów życia ma max, a ile w danym momencie, taka obrona, taka… Przecież to można jakoś połączyć, 60/100 pkt życia na przykład. No i po co tyle miejsca zajmuje? Taka tabelka jak w H3 koło jednostek byłaby idealna.
Druga sprawa, wracają podstawowe i drugorzędne umiejętności, były świetne i pozwalały rozwijać bohatera zależnie od profesji, a nie że wojownik stawał się nagle magiem. Szkoda że w czwórce tego nie ma już. Istotną sprawą, o której wspomniała tylko jedna osoba, jest fakt, że umiejętność jakiej nauczy się bohater jest wybierana losowo, a graczowi ograniczają wybór tylko do 3 możliwości. (w H2 i H3 do dwóch, jeszcze gorzej, a H1 nie pamiętam:), ale to w sumie nie ma znaczenia ) Ilu z nas zwykło utożsamiać się z bohaterem podczas gry? Po zdobyciu doświadczenia powinno się osobiście wybierać, czego chce się nauczyć i jaki kierunek rozwijać. Zawsze mnie wkurzało, że czekam od tygodnia na magię poziom arcymistrzowski, wreszcie upragniony awans i kicha. Dają Urok Podstawowy:) na ten przykład.
I jeszcze jedna sprawa, odnośnie bohaterów. Co powiecie na charakter bohaterów? Mój osobisty pomysł, w którym chodzi o nic innego, tylko o to, że bohaterowie mają określoną osobowość, która wpływa na morale jednostek (np. spokojny, lubujący się w książkach mag nie za dobrze znosiłby swego rozkrzyczanego, energicznego dowódcę), kierunek rozwoju (np. komuś, kto interesuje się śmiercią nigdy nie przyszłoby do głowy nauczyć się duchowieństwa, a nadzwyczaj uzdolniony magik będzie odczuwał wstręt do walki bronią białą), a także decyzje podejmowane przez gracza wpływałyby na jego zachowanie. Czyli np. budowa gildii magów (tak przy okazji: lepiej chyba nazywałoby się to wieżą magów, albo jak w H4…) ucieszyłaby czarodzieja, a walka z jakimiś poczwarami wpłynęła jakoś negatywnie na przykładowego starszego mnicha, który się brzydzi wielkich owłosionych i tak dalej :). No i jeszcze mężny rycerz z powołania nie będzie brał do ręki laski maga, nawet jeśli obniżałaby koszt rzucania zaklęć o 10 pkt :D. Honor nade wszystko :) Bardzo urozmaiciłoby to rozgrywkę, chociaż nie wiem, czy nie ZA bardzo. Takie elementy są już wprowadzone, ale zdecydowanie za mało. Z drugiej strony nekropolis mogłoby czuć się pokrzywdzone, bo umarlaki za wiele uczuć nie posiadają (mówię o tej większej części, tak więc wszyscy nieżywi mieszkańcy Imperium: proszę się nie obrazić :) Zresztą, sprawa do przedyskutowania w innym temacie :) ). Czekam na komentarze w tej sprawie.

Na razie tyle:)

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 30 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Bubeuszem - Ten człowiek prawie w 100% odzwierciedla moje poglądy na temat kształtu H5 (owszem, bez kilku szczegółów - o nich może kiedy indziej...). A co do tego 'ZA' to chyba rzeczywiście... zbyt 'za' ;) .
___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 30 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Bubeusz (cytat):

1. Grafika:

tak temat grafiki jest delikatny poprostu jednym się podoba drugim nie..
a to już rzecz gustu.......

Cytat:

2. Jednostki
to nie jestem za zamkiem elfów, krasnoludów itp, gdyż po co komu elf wojownik, elf łucznik, elf magik, elf jeździec i co tam jeszcze. Starczy jeden elf :). Wyjątek oczywiście stanowi Zamek, nikt chyba nie wyobraża sobie Heroesa z tylko jednym typem rycerza.

nie zgodze się 1) chcę by pegaz z h3 powrócił ... :) ... pozatym tak jak ty nie widzisz jednego typu rycerza tak ja nie widze elfów w roli tylko łuczników.... elfy są naturalnie uzdolnione magicznie i to właśnie elfi magowie powinni być jednymi z potężniejszych w tej grze.... powinny się więc pojawić chociaż 2 elfie jednostki mag i łucznik.... dodaj rusałki i drzewce , jednorożce i smoki i już masz elfi zamek :wink:

zamek krasnoludów... świetny pomysł chciałbym by taki zamek pojawił się w h5 odpowiednio zrobiony i z odpowiednim klimatem to jak dla mnie bomba :!:

Bubeusz (cytat):

Ilu z nas zwykło utożsamiać się z bohaterem podczas gry?

o no właśnie !!! ja bym chciał się z jednym bohaterem utożsamiać ... wybierać sobie imię samemu i obrazek... no i jakas specjalizacje (tak jak to w h3 bylo)...

co do specjalnych zdolnosci z h4 (chodzi ci chyba o necromancy summoning , diplomacy itp ???)
to jak najbardziej w h5 powinno być podobnie :lol:
Bubeusz (cytat):

No i jeszcze mężny rycerz z powołania nie będzie brał do ręki laski maga, nawet jeśli obniżałaby koszt rzucania zaklęć o 10 pkt :D. Honor nade wszystko :) Bardzo urozmaiciłoby to rozgrywkę, chociaż nie wiem, czy nie ZA bardzo.Na razie tyle:)

o no to dobry pomysł tak jak druid nie będzie chciał się uczyć czarów śmierci bo są dla niego ... hmmm .. herezją
ale trzeba to jakoś z gławą zróżnicować by się nie pogubić

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 30 grudnia 2004     Czego się spodziewacie po Heroes 5 ? Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o zamki elfów, krasnali itp., to
1) jeżeli elfy dostaną swój zamek, to czemu w takim razie nie zrobić zamku smoków, minotaurów, wampirów...? :) Czemu niby elfy mają być lepsze od innych?
2) Jeżeli jeden zamek poświęcimy samym elfom, to gdzie będzie miejsce dla innych jednostek? No chyba, że w 1 zamku ma być po 20 jednostek :)

Ale jeśli myślisz o zamku z jednostkami w stylu:

-Rusałka
-Centaur
-Elf
-Druid
-Jednorożec
-Gryf
-Smok

To okej, taki zamek elfów jest jak najbardziej na miejcu, tylko pozwolę sobie zauważyć, że coś na kształ tego już dawno było :)

To tak jeśli chodzi o Val Gaav'a, a teraz kontynuuję:

4. Zamki:

6-8 zamków, najlepiej 8, jak w H3 i nie budowane na podstawie magii. Zgadzam się z przedmówcami prawie we wszystkim, aczkolwiek wspomniany na samym początku zamek egipski jest jak najbardziej nie na miejscu. Może jeszcze dojdzie do zamków francuskich, greckich, już nie powiem amerykańskich :):) Zamek pustynny, czy jakoś tak, okej. Tylko wtedy przydałyby się jeszcze zamki wodne, tropikalne, arktyczne, a to już przesada.
Budynki: zdecydowanie więcej, 30 co najmniej. Nie podoba mi się to, że jedyną budowlą, której można nie posiadać po upływie 3 tygodni jest w H4 zamek i siedlisko jednostek ostatniego poziomu, w H3 tylko to drugie. Niech zamek się ulepsza długo, w przeciągu paru tur (jak mówili koledzy: fosa, wieże, fortyfikacje, umocnienia po kolei), niech będzie więcej poziomów w gildii magów (chociażby każdy poziom mieścił się na dwóch piętrach:) ), albo po zbudowaniu całej wieży można dobudowywać biblioteki, nie tak jak w H2/3, tylko osobno po jednej na poziom ), niech po targowisku jest ten magazyn zasobów, a potem jeszcze rynek, targ, cokolwiek!! Uwielbiam budować!! :):) Czemu niby ma się dać ulepszać tylko jednostki? A czemu z kościoła nie zrobić katedry, z targowiska rynku, z uczelni uniwersytetu, z kuźni fabryki jakiejś itd, itp.? (Skoro już przy tym jesteśmy, to w edytorze powinna być opcja aktywacji możliwości budowy jakiegoś budynku dopiero po wykonaniu jakiejś misji/upływu czasu.) Swoją drogą budować nie powinno się tylko w zamkach. Możliwość rozbudowy obiektów na mapie przygody byłaby z pewnością mile widziana. (ktoś już o tym wspomniał, bodajże ;) ) A o tym, że w H4 trzeba wybierać pomiędzy dwoma rodzajami jednostek, to nie wspomnę. Totalny bezsens i to powinno zostać czym prędzej zmienione, a pomysłodawcy przepraszać za głupotę i tłumaczyć się wypiciem nadmiernej ilości kawy :) (bądź czegoś innego, ale podczas pracy chyba nie wolno? :) )
Oblężenie zamku: Zgadzam się z tym, że po bohaterskiej obronie zamku zniszczenia nie powinny znikać. Także kapitan z H2 mi się podobał, chociaż nie jestem przekonany, czy dobrze by było go wznowić. No i najważniejsza innowacja: wieża magów powinna być też obecna podczas oblężenia i co turę rzucać losowe zaklęcia (oprócz trzęsienia ziemi, ma się rozumieć :D )

5. Magia

Nie wiem jak inni, ale moje zdanie na ten temat jest bardzo jasne i przejrzyste: Powinno być 6/(7) rodzajów magii. Nie opieram się o żadną poprzednią cześć HoM&M, gdyż we wszystkich było pełno niedociągnięć.
Rodzaje:
-Światło/Życie
-Ciemność/Śmierć
-Ogień
-Ziemia
-Powietrze
-Woda
- i ewentualnie jeszcze Umysł/Duch czy jak to tam
Ktoś tam wspominał, że np. w Tower połowa zaklęć byłaby z kręgu magii powietrza, w Inferno połowa z ognia itp. I o to chodzi! :) W H3 nie było magii właściwej dla danej rasy, a w Heroes IV była tylko i wyłącznie taka, nie dało się zdobyć czarów z przeciwnego kręgu. Po zmiksowaniu obu rodzajów magii wychodzi właśnie takie coś :) Nie wiem jak z umiejętnościami, ale na pewno znajdzie się ktoś, kto to nam pięknie rozpisze :). A co do różnych rodzajów many: to jest pomysł rodem z Disciplesów, w których taka sprawa idealnie pasuje, ale w Heroesach? Nie wiem, czy nie byłoby to przypadkiem ulepszanie na siłę (tak jak te karykatury jednostek). Wszyscy przyzwyczaili się już po tylu latach, że jest jedna mana i tak powinno zostać. To trochę jak zamiana świerku na dąb, jako drzewko świąteczne. :)
Aha, i jeszcze sprawa magii ogólnej. Zaklęcia takie jak odczarowanie, czy przywołanie łodzi powinne być dostępne dla każdej rasy, czy nacji czy jak to tam :) Dla każdego :). Jest to dobry pomysł, bo w H4 narobili np. Odczarowanie, Odwołanie, Egzorcyzm, Rozproszenie u tak dalej, a po co? Po co utrudniać sobie życie? :) Z drugiej strony każde z tych zaklęć usuwa zaklęcia inaczej. W H3 było tylko jedno odczarowanie i nie było problemu :D No i jeszcze wprowadziłbym jakieś stopnie wtajemniczenia w kręgi danej magii. Czarodziej, który rzuca łańcuch piorunów, powinien znać już zaklęcia piorun/błyskawica, czyż nie? Albo rzucenie inferno powinno być zależne od znajomości kuli ognia. Zmienia to oczywiście wiele rzeczy i wprowadza dodatkowe problemy (np. w gildii nie ma wcześniejszych zaklęć [mam już rozwiązanie: Bohaterowie mogliby przesiadując w mieście studiować magię w bibliotece i poznawać nowe zaklęcia, albo poznawać po jednym zaklęciu na poziom]), ale dążenie do realności i rzeczywistości (ciężko nazwać rzeczywistością TEN świat, ale myślę, ze obecne zagadnienie jako nauka istnieje naprawdę :) ) powinno być podstawą w tworzeniu tej gry (ale sądząc po szkicach, mogę o tym zapomnieć ;( ). Przez te nawiasy powyższe zdanie przestało być czytelne, ale myślę, że jakoś uda się je rozszyfrować ;)

ciąg dalszy wkrótce nastąpi...;)

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.