Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 13:16:43
Autor Wiadomość
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 5 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Ten ołtarzyk to nie będzie w Bracadzie? Tak mi się wydaje...
A tak wogóle, to wiecie, gdzie są pozostałe ołtarze?

___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 5 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Bracada, Tatalia, AvLee - tam porozrzucane są piedestały. Wydaje mi się ( TYLKO wydaje), że w AvLee ołtarzyk jest na wyspie, pośród hordy wrednych żywiołaków :]

Niestety, skleroza mni dopada chyba, i nie pamiętam za Chiny, gdzie powinny dokłądnie stać pozostałe ;P

___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 5 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Już sobie przypomniałem. W Avlee jest ciężko... Ale jakoś się da tam iść.

W Tatalii wiem też gdzie jest. Byliście kiedyś we wnętrzu wratera w Nighonie? Tam w centralnej części. Jak się już uda wejść na tą górę, znajduje się księżycowe kamienie i rudy Staltu.

___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 5 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Hehe, byłam raz na samym dnie, a potem obudziłam się w Harmondale :P Skusiła mnie grudka, ktora wtedy leżała na samym dnie, nie wiem czy "z natury" czy przez ciekawy błąd, ktry występuje u mnie w grze (pojawiają się znikąd, nie wiadomo gdzie i w jakim celu grudki, pieniądze i słabe przedmioty :P). W każdym razie, nie można dotknąć dna krateru, bo kończy się to smiercią. Jeśli ciekawość już nie daje spokoju to zeskoczyć, i w drodze uruchomić czar lotu. Jedyny sposób na wydostanie się to Town Portal ;)
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aramil



Dołączył: 1 maja 2005
Posty: 164
Skąd: Naggaroth, kraj mrocznych elfów

Wysłany: 5 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Dlatego biorę pomocnika od latania i od początku gry mam lot :P Bo jestem zbyt leniwy żeby chodzić :P
___________
"We are the most civilsed race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other."
Lord Vraneth the Cruel , master of Har Ganeth
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 6 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Musiałem to tutaj napisać, bo gdzie indziej nikt by nie zwrócił uwagi:

Otóż byliście w klasztorze w Lindusfarne w MM9? Tak klasztor istnieje naprawdę, gdzieś w Anglii! Zwróciłem na to uwagę, gdy pisałem referat o historii Anglii. (znaczy sie, chyba nie istnieje, gdyż został spalony przez Wikingów w VIII w.)

___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Xian



Dołączył: 3 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard

Wysłany: 9 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Pytanie:

Co zrobić, aby na mapie świata, która pojawia się po rzuceniu zaklęcia Portal Miejski, były dostępne wszystkie miasta/krainy np. Pustynia Baracada?

___________
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 9 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź: :P

Do kompletnie wszystkich krain dostać się za pomocą town portal nie można, ale niektóre stają się dostępne dopiero po ich odwiedzeniu (normalnym sposobem).

Z tego, co pamiętam, w najlepszym przypadku teleportować się można do: Harmondale, Lasu Tulerańskiego, Erathii, Nighonu, Czeluści oraz do Celeste - teleportowanie się do tego ostatniego jest bardzo dobrym sposobem dostania się do Bracady bez straty czasowej (analogicznie można się dostać do Deyji, choć trzeba jeszcze przejść przez przedsionek Czeluści).

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Xian



Dołączył: 3 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard

Wysłany: 9 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Ehhh szkoda, że nie można teleportować się do wszystkich krain, te które wymieniłeś mam naniesione na mape :wink:

Pytanie za 2 punkty:

Czy da się zmontować drugiego golema-strażnika?

PS. Swoją drogą nieźle się namęczyłem nim złożyłem pierwszego tzn. miałem problem z poskładaniem, bo odnalezienie części to nic trudnego :wink:

___________
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 9 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź za sqrt(13)-2^10 punktów

NIE :P

PS. można tylko złożyć pierwszego golema na dwa sposoby używając różnych głów. Po pewnym czasie gry poszczególne krainy zaczną się 'resetować' i będziesz mógł jeszcze raz pozbierać wszystkie elementy golema, ale nikt już nie będzie chciał go ożywić.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Xian



Dołączył: 3 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard

Wysłany: 10 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Hmmm tak się zastanawiam. Wiem że to nie uczciwe, ale dwa golemy fajnie by wyglądały. Mianowicie gdyby tak odznaczyć questa ze składaniem golema w edytorze, czy wtedy byłby mi dane cieszyć się parą złotych kolosów?
___________
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 10 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Teoretycznie nie mam pojęcia, bo generalnie nie zmieniam plików gry w trakcie gry (raz próbowałem i jedna z moich postaci na stałe stała się zombie :P), ale sądzę, że mimo wszystko nie. Ten golem bowiem nie "przenosi się" do zamku, ale po prostu najwyraźniej w zamku jest jakiś warunek programu, by sprawdzić, czy wykonałeś tamten quest i jeśli tak - postawić golema.

Możesz spróbować, ale na moje wyczucie to spodziewałbym się raczej po odznaczeniu wykonania tamtego zadania *zniknięcia* pierwszego golema, zamiast pojawienia się drugiego po ponownym wykonaniu questa.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hellburn



Dołączył: 27 maja 2004
Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady

Wysłany: 14 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
proszę bardzo: trzeba było nie zmieniać systemu :P net u mnie pod Me chodzi bardzo dobrze :P

a tak serio: myślę że to kwestia karty graficznej. Bardzo często nieco starsze karty nie mają sterowników dostosowanych do XP. Spróbuj ściągnąć najnowsze ze strony producenta. Być może to samo tyczy się też karty dźwiękowej...

dobra zapomniałem o tym temacie a muszę się dowiedzieć. Przypominam że chodzi o część 7. Nie wchodzi pod każdym trybem (zmiana ustawień dźwięku, grafiki). Mam Geforce'a 64 mb a karta dźw. to mint 4-kanały. Sterwoniki mam najnowsze i dalej nie działa.
Kolega od którego pożyczyłem mówi że też mu nie działa (cały czas chodzi o xp). może to od płyty? czy ktoś ma podobne problemy??

___________
Damn!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Coyote



Dołączył: 26 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)

Wysłany: 15 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

[M&M7]Dwie sprawy:
1. Gdzie dokładnie leży Gobelin w Zamku Jasności? Szukałem wszędzie, odkryłem różne przyciski, skrzynie, lecz nigdzie nie było tego Gobelina, a potrzebuje go do questa, który niestety ważny jest miesiąc.
2. Gdzie znajdę trzeci obraz? Mam już jeden z Dworku, drugi z zamku Gryphonheart.

No, pozapominało się trochę :D, przeszło 2 lata ;P.

___________
Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 15 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

@Coyote

1. Wisi na ścianie o ile mnie pamięć nie myli (raz robiłam ten quest przez zachłanność :P)

2. Dwa z obrazów są w zamku Gryphonheart :)

___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Xian



Dołączył: 3 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard

Wysłany: 16 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Pytanie troche z innej beczki :roll:

Ukończyłem (niestety :? ) Might & Magic VII i stoję przed trudnym wyborem, w którym mam nadzieję mi pomożecie. Mianowicie w którą z części Magii i Mocy mam się teraz zagłębiać? Might & Magic VI, czy VIII? Proszę o ładnie zargumentowane podpowiedzi :wink:

___________
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 16 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

@ Xian
Właściwie nie ma to zbyt wielkiej różnicy, wszystko zależy od tego co dla Ciebie ważniejsze.

Wg. mnie "na korzyść" M&M VIII przemiawiają:
- po przejściu szóstki gra ta będzie prawdopodobnie wydawać banalna
- ósemka jest krótka w porównaniu z dwoma pozostałymi, przejdziesz ją raz dwa i będziesz spokojnie mógł "delektować" się szóstą częścią

Na korzyść szóstki zaś:
- grafika w ósemce jest znacznie udoskonalona i po niej szóstka może wydawać się prymitywna :P
- po przejściu ósemki można poczuć niedosyt ras grając w szóstkę (tylko ludzie)

Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Ja po siódemce sięgnęłam po ósemkę z braku innych możliwości, i tak naprawdę grając potem we wcześniejszą część ubolewałam tylko nad brakiem róznorodności wśród ras :)

___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Coyote



Dołączył: 26 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)

Wysłany: 16 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

A ja krótko i zwięźle: MM8 nie dorównuje części szóstej. Tak, więc jak najbardziej polecam zagrać w MM6 :).
___________
Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 16 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

ja polecam zagrać w MM6, ale z trochę innego powodu. W MM8 będziesz miał jeszcze większe rozbudowanie możliwości niż w MM7 (co zresztą jest jedną z przyczyn znacznego ułatwienia rozgrywki). Ja więc grając najpierw w MM7, potem w MM8, a następnie w MM6 przy tej ostatniej czułem się trochę, jakbym cofnął się w ewolucji - brakowało mi wielu możliwości - zarówno w rozgrywce, jak i technicznych i graficznych. To coś jakbyś z HoMM3 przesiadł się na HoMM1 - nawet, jeśli H1 wyda ci się grą lepszą, bardziej grywalną i bardziej klimatyczną to zaraz zatęsknisz za tym, co zostało wprowadzone w dwóch następnych częściach.

Gdybym miał teraz wybór to wogle zagrałbym w kolejności 'normalnej', czyli MM6, 7 i na końcu 8.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
mah



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd: Między Górze

Wysłany: 16 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Musze zgodzić się z Acidem.

Oczywiście, że najlepsza jest chronologiczna kolejność, jednak gdy już miałeś kontakt z VII częścią sagi, to zacznij grać w VI, a dopiero potem w VIII.

Mnie osobiście od VI (po graniu w VII i VIII) odstraszyła jedna rzecz (oczywiście prócz angielskiego, bo wtedy się go jeszcze nie uczyłem), mianowicie walka. A w szczególności brak cofania się po swojej turze.

W woli wyjaśnienia, teraz mnie już nie odstrasza.

Ponadto VI jest bardziej podobna do VII, chodzi mi tutaj głównie o liczba, jak i możliwość kreacji bohaterów. W VIII jak wszyscy wiemy, zaczyna się tylko jedną postacią.

A mam jeszce kolejną radę, zagraj w VIII, IX i dopiero w VI, to też odczujesz przeskok, choćt ym razem na lepsze :lol:

___________

Imię twe – Patriota,
Kto nie zna korzeni, ten nie zrozumie
W sercu ogień nie zgasł,
Kto nie z nami, ten przeciw nam !



АРИЯ - Патриот
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Marten



Dołączył: 12 kwietnia 2005
Posty: 164
Skąd: Ciemne Miasto

Wysłany: 16 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

mah (cytat):
Mnie osobiście od VI (po graniu w VII i VIII) odstraszyła jedna rzecz (oczywiście prócz angielskiego, bo wtedy się go jeszcze nie uczyłem), mianowicie walka. A w szczególności brak cofania się po swojej turze.



A w moim przypadku było zupełnie na odwrót :) Ja byłem (zresztą jestem nadal) przyzwyczajony do tego, że w turowej walce nie można się ruszać i w następnych częściach po MM6 strasznie irytowała mnie faza ruchu, ponieważ spowalniała walkę (jest to szczególnie irytujące przy stosowaniu walki turowej metodą stale wciśniętego klawisza 'a' lub 's'). Widać bardzo wiele zależy od tego, kto od której części zaczynał :)



Co do kolejności grania.. ja również jestem za tym, aby grac chronologicznie, ale warto wyróżnić jeszcze jedną kolejność. Mam tu na myśli kolejność względem stopnia skomplikowania lochów. Komuś, kto zaczął grac od MM6 lochy w następnych częściach wydają się być łatwe, jeśli nie banalne. Dlatego jeśli ktoś przywiązuje do tego sporą uwagę, proponowałbym grać w kolejności od lochów najmniej skomplikowanych, do najbardziej, czyli MM7, MM8, MM6.

___________
No matter how dark the night, morning always comes...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Xian



Dołączył: 3 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard

Wysłany: 19 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Hehehe na przekór prawie wszystkim zagram w Might & Magic VIII, ale spokojnie i na VI przyjdzie czas ...

Ok to teraz pytanie:
Po instalacji i włączeniu gry na "oślep" zorientowałem się, że mam możliwość wykreowania jedynie jednej postaci ... niedobrze. Pozostałą czwórke jak się domyślam mozna w jakiś sposób zwerbować ... ale! Czy nie będzie tak, że dajmy na przykład przyłącze jakiegoś Knight'a, a ten będzie miał jakieś popierdułkowate skille rozwinięte, 17 inteligencji i mocy etc. Jednym słowem skopana postać? Aha i kim polecacie zagrać?

PS. W sieci znalazłem FAQ'a, w którym jest przedstawione jak przejść ósmą część Sagi w 1 miesiąc i 19 dni (growych :roll:). Czy M&M VIII jest naprawdę, "aż" tak bardzo wymagające?

___________
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Coyote



Dołączył: 26 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)

Wysłany: 19 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Xian (cytat):
Czy nie będzie tak, że dajmy na przykład przyłącze jakiegoś Knight'a, a ten będzie miał jakieś popierdułkowate skille rozwinięte 17 inteligencji i Siły

Wytłumacz pytanie, bo nie bardzo je rozumiem. Knight będzie miał większe skille przy swoich atrybutach, czyli więcej przy mocy i wytrzymałości ;). Żadnej osoby nie opłaca się przyłączać, jeśli zamierzasz grać smokami ;P.
Cytat:
Jednym słowem skopana postać? Aha i kim polecacie zagrać?

Ciekawymi postaciami jest Wampir lub Nekromanta ;). A jeżeli zamierzasz grać smokami, nie ma to znaczenia ;P. Po prostu, smoki mają swoją robotę ;).

Pozdro,

Coyote.

___________
Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 20 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Ja się też podpisuję pod Coyote. Świetny jest wampir (bardzo ciekawy). I nim polecam najbardziej grać.

Co do tych skilli to knight bedzie jak najbardziej knightem (chyba...). Więc nie ma się czego martwić... Nie będzie miał "dane" w inteligencje, bo to mu wogóle nie potrzebne.

___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 20 czerwca 2005     Porady Odpowiedz z cytatem

Wapirów jakoś nigdy nie trawiłem - dla mnie nie mają wcale ciekawych umiejętności.

Osobiście raz zagrałem mrocznym elfem i raz klerykiem - przy tych postaciach jakoś najlepsze (wg mnie) drużyny udało mi się stworzyć.

Co do łatwości MM8, to rzeczywiście jest to spora wada gry, choć sposobu na przejście jej w nieco ponad miesiąc nie znam ;).
Aby więc gra dalej stanowiła wyzwanie i nie była banalna polecam:

- nie dołączać żadnych postaci powyżej 5 poziomu do drużyny (choć już na początku gry można się postarać o jedną mroczną elfkę na 50 poziomie)
- nie grać smokami - choć nie mogą założyć żadnego ekwipunku oprócz amuletu i pierścieni i mogą znać najwyżej 4 zaklęcia, to i tak są stanowczo zbyt potężne.
- nie korzystać z wielu (o wielu za dużo) możliwości zarobienia dodatkowego złota - np poprzez dostarczanie różnych dziwnych przedmiotów pewnym ludziom (np owoców/pulpy/brendy torbeska).

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.