Autor |
Wiadomość |
Mortai
Dołączył: 7 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie
|
Wysłany: 5 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Ten ołtarzyk to nie będzie w Bracadzie? Tak mi się wydaje...
A tak wogóle, to wiecie, gdzie są pozostałe ołtarze?
___________ HoMM sweet HoMM
Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aryene
Dołączył: 22 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...
|
Wysłany: 5 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Bracada, Tatalia, AvLee - tam porozrzucane są piedestały. Wydaje mi się ( TYLKO wydaje), że w AvLee ołtarzyk jest na wyspie, pośród hordy wrednych żywiołaków :]
Niestety, skleroza mni dopada chyba, i nie pamiętam za Chiny, gdzie powinny dokłądnie stać pozostałe ;P
___________ Najgorzej jest poznać własne bóstwo... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mortai
Dołączył: 7 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie
|
Wysłany: 5 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Już sobie przypomniałem. W Avlee jest ciężko... Ale jakoś się da tam iść.
W Tatalii wiem też gdzie jest. Byliście kiedyś we wnętrzu wratera w Nighonie? Tam w centralnej części. Jak się już uda wejść na tą górę, znajduje się księżycowe kamienie i rudy Staltu.
___________ HoMM sweet HoMM
Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aryene
Dołączył: 22 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...
|
Wysłany: 5 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Hehe, byłam raz na samym dnie, a potem obudziłam się w Harmondale :P Skusiła mnie grudka, ktora wtedy leżała na samym dnie, nie wiem czy "z natury" czy przez ciekawy błąd, ktry występuje u mnie w grze (pojawiają się znikąd, nie wiadomo gdzie i w jakim celu grudki, pieniądze i słabe przedmioty :P). W każdym razie, nie można dotknąć dna krateru, bo kończy się to smiercią. Jeśli ciekawość już nie daje spokoju to zeskoczyć, i w drodze uruchomić czar lotu. Jedyny sposób na wydostanie się to Town Portal ;)
___________ Najgorzej jest poznać własne bóstwo... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aramil
Dołączył: 1 maja 2005 Posty: 164
Skąd: Naggaroth, kraj mrocznych elfów
|
Wysłany: 5 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Dlatego biorę pomocnika od latania i od początku gry mam lot :P Bo jestem zbyt leniwy żeby chodzić :P
___________ "We are the most civilsed race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other."
Lord Vraneth the Cruel , master of Har Ganeth |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mortai
Dołączył: 7 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie
|
Wysłany: 6 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Musiałem to tutaj napisać, bo gdzie indziej nikt by nie zwrócił uwagi:
Otóż byliście w klasztorze w Lindusfarne w MM9? Tak klasztor istnieje naprawdę, gdzieś w Anglii! Zwróciłem na to uwagę, gdy pisałem referat o historii Anglii. (znaczy sie, chyba nie istnieje, gdyż został spalony przez Wikingów w VIII w.)
___________ HoMM sweet HoMM
Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Xian
Dołączył: 3 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard
|
Wysłany: 9 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Pytanie:
Co zrobić, aby na mapie świata, która pojawia się po rzuceniu zaklęcia Portal Miejski, były dostępne wszystkie miasta/krainy np. Pustynia Baracada?
___________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 9 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Odpowiedź: :P
Do kompletnie wszystkich krain dostać się za pomocą town portal nie można, ale niektóre stają się dostępne dopiero po ich odwiedzeniu (normalnym sposobem).
Z tego, co pamiętam, w najlepszym przypadku teleportować się można do: Harmondale, Lasu Tulerańskiego, Erathii, Nighonu, Czeluści oraz do Celeste - teleportowanie się do tego ostatniego jest bardzo dobrym sposobem dostania się do Bracady bez straty czasowej (analogicznie można się dostać do Deyji, choć trzeba jeszcze przejść przez przedsionek Czeluści).
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Xian
Dołączył: 3 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard
|
Wysłany: 9 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Ehhh szkoda, że nie można teleportować się do wszystkich krain, te które wymieniłeś mam naniesione na mape :wink:
Pytanie za 2 punkty:
Czy da się zmontować drugiego golema-strażnika?
PS. Swoją drogą nieźle się namęczyłem nim złożyłem pierwszego tzn. miałem problem z poskładaniem, bo odnalezienie części to nic trudnego :wink:
___________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 9 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Odpowiedź za sqrt(13)-2^10 punktów
NIE :P
PS. można tylko złożyć pierwszego golema na dwa sposoby używając różnych głów. Po pewnym czasie gry poszczególne krainy zaczną się 'resetować' i będziesz mógł jeszcze raz pozbierać wszystkie elementy golema, ale nikt już nie będzie chciał go ożywić.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Xian
Dołączył: 3 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard
|
Wysłany: 10 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Hmmm tak się zastanawiam. Wiem że to nie uczciwe, ale dwa golemy fajnie by wyglądały. Mianowicie gdyby tak odznaczyć questa ze składaniem golema w edytorze, czy wtedy byłby mi dane cieszyć się parą złotych kolosów?
___________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 10 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Teoretycznie nie mam pojęcia, bo generalnie nie zmieniam plików gry w trakcie gry (raz próbowałem i jedna z moich postaci na stałe stała się zombie :P), ale sądzę, że mimo wszystko nie. Ten golem bowiem nie "przenosi się" do zamku, ale po prostu najwyraźniej w zamku jest jakiś warunek programu, by sprawdzić, czy wykonałeś tamten quest i jeśli tak - postawić golema.
Możesz spróbować, ale na moje wyczucie to spodziewałbym się raczej po odznaczeniu wykonania tamtego zadania *zniknięcia* pierwszego golema, zamiast pojawienia się drugiego po ponownym wykonaniu questa.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 14 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
proszę bardzo: trzeba było nie zmieniać systemu :P net u mnie pod Me chodzi bardzo dobrze :P
a tak serio: myślę że to kwestia karty graficznej. Bardzo często nieco starsze karty nie mają sterowników dostosowanych do XP. Spróbuj ściągnąć najnowsze ze strony producenta. Być może to samo tyczy się też karty dźwiękowej... |
dobra zapomniałem o tym temacie a muszę się dowiedzieć. Przypominam że chodzi o część 7. Nie wchodzi pod każdym trybem (zmiana ustawień dźwięku, grafiki). Mam Geforce'a 64 mb a karta dźw. to mint 4-kanały. Sterwoniki mam najnowsze i dalej nie działa.
Kolega od którego pożyczyłem mówi że też mu nie działa (cały czas chodzi o xp). może to od płyty? czy ktoś ma podobne problemy??
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Coyote
Dołączył: 26 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Porady
|
|
|
[M&M7]Dwie sprawy:
1. Gdzie dokładnie leży Gobelin w Zamku Jasności? Szukałem wszędzie, odkryłem różne przyciski, skrzynie, lecz nigdzie nie było tego Gobelina, a potrzebuje go do questa, który niestety ważny jest miesiąc.
2. Gdzie znajdę trzeci obraz? Mam już jeden z Dworku, drugi z zamku Gryphonheart.
No, pozapominało się trochę :D, przeszło 2 lata ;P.
___________ Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aryene
Dołączył: 22 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Porady
|
|
|
@Coyote
1. Wisi na ścianie o ile mnie pamięć nie myli (raz robiłam ten quest przez zachłanność :P)
2. Dwa z obrazów są w zamku Gryphonheart :)
___________ Najgorzej jest poznać własne bóstwo... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Xian
Dołączył: 3 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Pytanie troche z innej beczki :roll:
Ukończyłem (niestety :? ) Might & Magic VII i stoję przed trudnym wyborem, w którym mam nadzieję mi pomożecie. Mianowicie w którą z części Magii i Mocy mam się teraz zagłębiać? Might & Magic VI, czy VIII? Proszę o ładnie zargumentowane podpowiedzi :wink:
___________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aryene
Dołączył: 22 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Porady
|
|
|
@ Xian
Właściwie nie ma to zbyt wielkiej różnicy, wszystko zależy od tego co dla Ciebie ważniejsze.
Wg. mnie "na korzyść" M&M VIII przemiawiają:
- po przejściu szóstki gra ta będzie prawdopodobnie wydawać banalna
- ósemka jest krótka w porównaniu z dwoma pozostałymi, przejdziesz ją raz dwa i będziesz spokojnie mógł "delektować" się szóstą częścią
Na korzyść szóstki zaś:
- grafika w ósemce jest znacznie udoskonalona i po niej szóstka może wydawać się prymitywna :P
- po przejściu ósemki można poczuć niedosyt ras grając w szóstkę (tylko ludzie)
Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Ja po siódemce sięgnęłam po ósemkę z braku innych możliwości, i tak naprawdę grając potem we wcześniejszą część ubolewałam tylko nad brakiem róznorodności wśród ras :)
___________ Najgorzej jest poznać własne bóstwo... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Coyote
Dołączył: 26 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Porady
|
|
|
A ja krótko i zwięźle: MM8 nie dorównuje części szóstej. Tak, więc jak najbardziej polecam zagrać w MM6 :).
___________ Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Porady
|
|
|
ja polecam zagrać w MM6, ale z trochę innego powodu. W MM8 będziesz miał jeszcze większe rozbudowanie możliwości niż w MM7 (co zresztą jest jedną z przyczyn znacznego ułatwienia rozgrywki). Ja więc grając najpierw w MM7, potem w MM8, a następnie w MM6 przy tej ostatniej czułem się trochę, jakbym cofnął się w ewolucji - brakowało mi wielu możliwości - zarówno w rozgrywce, jak i technicznych i graficznych. To coś jakbyś z HoMM3 przesiadł się na HoMM1 - nawet, jeśli H1 wyda ci się grą lepszą, bardziej grywalną i bardziej klimatyczną to zaraz zatęsknisz za tym, co zostało wprowadzone w dwóch następnych częściach.
Gdybym miał teraz wybór to wogle zagrałbym w kolejności 'normalnej', czyli MM6, 7 i na końcu 8.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
mah
Dołączył: 29 października 2002 Posty: 164
Skąd: Między Górze
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Musze zgodzić się z Acidem.
Oczywiście, że najlepsza jest chronologiczna kolejność, jednak gdy już miałeś kontakt z VII częścią sagi, to zacznij grać w VI, a dopiero potem w VIII.
Mnie osobiście od VI (po graniu w VII i VIII) odstraszyła jedna rzecz (oczywiście prócz angielskiego, bo wtedy się go jeszcze nie uczyłem), mianowicie walka. A w szczególności brak cofania się po swojej turze.
W woli wyjaśnienia, teraz mnie już nie odstrasza.
Ponadto VI jest bardziej podobna do VII, chodzi mi tutaj głównie o liczba, jak i możliwość kreacji bohaterów. W VIII jak wszyscy wiemy, zaczyna się tylko jedną postacią.
A mam jeszce kolejną radę, zagraj w VIII, IX i dopiero w VI, to też odczujesz przeskok, choćt ym razem na lepsze :lol:
___________
Imię twe – Patriota,
Kto nie zna korzeni, ten nie zrozumie
W sercu ogień nie zgasł,
Kto nie z nami, ten przeciw nam !
АРИЯ - Патриот |
|
Powrót do góry
|
|
|
Marten
Dołączył: 12 kwietnia 2005 Posty: 164
Skąd: Ciemne Miasto
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Porady
|
|
|
mah (cytat): |
Mnie osobiście od VI (po graniu w VII i VIII) odstraszyła jedna rzecz (oczywiście prócz angielskiego, bo wtedy się go jeszcze nie uczyłem), mianowicie walka. A w szczególności brak cofania się po swojej turze.
|
A w moim przypadku było zupełnie na odwrót :) Ja byłem (zresztą jestem nadal) przyzwyczajony do tego, że w turowej walce nie można się ruszać i w następnych częściach po MM6 strasznie irytowała mnie faza ruchu, ponieważ spowalniała walkę (jest to szczególnie irytujące przy stosowaniu walki turowej metodą stale wciśniętego klawisza 'a' lub 's'). Widać bardzo wiele zależy od tego, kto od której części zaczynał :)
Co do kolejności grania.. ja również jestem za tym, aby grac chronologicznie, ale warto wyróżnić jeszcze jedną kolejność. Mam tu na myśli kolejność względem stopnia skomplikowania lochów. Komuś, kto zaczął grac od MM6 lochy w następnych częściach wydają się być łatwe, jeśli nie banalne. Dlatego jeśli ktoś przywiązuje do tego sporą uwagę, proponowałbym grać w kolejności od lochów najmniej skomplikowanych, do najbardziej, czyli MM7, MM8, MM6.
___________ No matter how dark the night, morning always comes... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Xian
Dołączył: 3 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard
|
Wysłany: 19 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Hehehe na przekór prawie wszystkim zagram w Might & Magic VIII, ale spokojnie i na VI przyjdzie czas ...
Ok to teraz pytanie:
Po instalacji i włączeniu gry na "oślep" zorientowałem się, że mam możliwość wykreowania jedynie jednej postaci ... niedobrze. Pozostałą czwórke jak się domyślam mozna w jakiś sposób zwerbować ... ale! Czy nie będzie tak, że dajmy na przykład przyłącze jakiegoś Knight'a, a ten będzie miał jakieś popierdułkowate skille rozwinięte, 17 inteligencji i mocy etc. Jednym słowem skopana postać? Aha i kim polecacie zagrać?
PS. W sieci znalazłem FAQ'a, w którym jest przedstawione jak przejść ósmą część Sagi w 1 miesiąc i 19 dni (growych :roll:). Czy M&M VIII jest naprawdę, "aż" tak bardzo wymagające?
___________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Coyote
Dołączył: 26 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)
|
Wysłany: 19 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Xian (cytat): |
Czy nie będzie tak, że dajmy na przykład przyłącze jakiegoś Knight'a, a ten będzie miał jakieś popierdułkowate skille rozwinięte 17 inteligencji i Siły |
Wytłumacz pytanie, bo nie bardzo je rozumiem. Knight będzie miał większe skille przy swoich atrybutach, czyli więcej przy mocy i wytrzymałości ;). Żadnej osoby nie opłaca się przyłączać, jeśli zamierzasz grać smokami ;P.
Cytat: |
Jednym słowem skopana postać? Aha i kim polecacie zagrać? |
Ciekawymi postaciami jest Wampir lub Nekromanta ;). A jeżeli zamierzasz grać smokami, nie ma to znaczenia ;P. Po prostu, smoki mają swoją robotę ;).
Pozdro,
Coyote.
___________ Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mortai
Dołączył: 7 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie
|
Wysłany: 20 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Ja się też podpisuję pod Coyote. Świetny jest wampir (bardzo ciekawy). I nim polecam najbardziej grać.
Co do tych skilli to knight bedzie jak najbardziej knightem (chyba...). Więc nie ma się czego martwić... Nie będzie miał "dane" w inteligencje, bo to mu wogóle nie potrzebne.
___________ HoMM sweet HoMM
Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 20 czerwca 2005 Porady
|
|
|
Wapirów jakoś nigdy nie trawiłem - dla mnie nie mają wcale ciekawych umiejętności.
Osobiście raz zagrałem mrocznym elfem i raz klerykiem - przy tych postaciach jakoś najlepsze (wg mnie) drużyny udało mi się stworzyć.
Co do łatwości MM8, to rzeczywiście jest to spora wada gry, choć sposobu na przejście jej w nieco ponad miesiąc nie znam ;).
Aby więc gra dalej stanowiła wyzwanie i nie była banalna polecam:
- nie dołączać żadnych postaci powyżej 5 poziomu do drużyny (choć już na początku gry można się postarać o jedną mroczną elfkę na 50 poziomie)
- nie grać smokami - choć nie mogą założyć żadnego ekwipunku oprócz amuletu i pierścieni i mogą znać najwyżej 4 zaklęcia, to i tak są stanowczo zbyt potężne.
- nie korzystać z wielu (o wielu za dużo) możliwości zarobienia dodatkowego złota - np poprzez dostarczanie różnych dziwnych przedmiotów pewnym ludziom (np owoców/pulpy/brendy torbeska).
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|