Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-4 9:21:00
Autor Wiadomość
Zielevitz



Dołączył: 24 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Ta, a potem mi ktos wejdzie i morde obije :)

Wysłany: 21 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

DevilOkO (cytat):
Zielevitz a dlaczego instalujesz SOD 2 razy :?: przecież raz wystarczy.

Ja instalowałem w kolejności:
SOD->WOG->AB działało zawsze
SOD->AB->WOG tylko raz się udało


sod-wog-ab to mi nie działało nigdy ;p

___________
http://losux.prv.pl
http://userfriendly.pl

zarębiste - mówie wam :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 22 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

AB-SOD-WOG działa zawsze
___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Trang Oul



Dołączył: 22 grudnia 2004
Posty: 164
Skąd: Wrocław

Wysłany: 22 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Podobno za pomocą programu ModHoMM można dodawać własne obiekty do gry. Możnaby do tego wykorzystać lokacje z Galerii Marzeń. Wie ktoś może jak to zrobić? Proszę o szczegółowy opis.
___________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

http://wogofani.fora.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Zielevitz



Dołączył: 24 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Ta, a potem mi ktos wejdzie i morde obije :)

Wysłany: 22 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Grenadier (cytat):
AB-SOD-WOG działa zawsze


a jak chcesz zainstalować SAMO AB :P

@ Trang Oul

nie za pomocą modhomm i nie dodawać ale zastępować stare - tak powsstaje jaskiniowy projekt Forge :D (nieoficjalny, pełen niedoróbek)

temat na forum o ty TUTAJ

___________
http://losux.prv.pl
http://userfriendly.pl

zarębiste - mówie wam :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 22 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Zielevitz (cytat):
Grenadier (cytat):
AB-SOD-WOG działa zawsze


poprostu w domysle najpierw gołe H3, tak sie jakoś przyzwyczaiłem :)

___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 23 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Zielevitz (cytat):
nie za pomocą modhomm i nie dodawać ale zastępować stare


mylisz się i mylisz się :P.

Jak najbardziej za pomocą modhomm i jak najbardziej dodawać, a nie zastępować. Problem w tym, że obecnie modhomm nie jest kompatybilny z WoGem i z tego co słyszałem - przy dodawaniu nowych obiektów są pewne komplikacje.... a NAWET jeśli by się udało, to i tak do gry zostaną importowane tylko puste obiekty chyba nawet bez możliwości przypisania skryptu...

ale mogę się mylić - sam nie próbowałem.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 28 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam.
Wejdźcie do linkowni, poszyukajcie strony ModHomm, a potem ściągnijcie pliki z rozszerzeniem *.obj. Działa w SoD, nie działa w WoG

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Trang Oul



Dołączył: 22 grudnia 2004
Posty: 164
Skąd: Wrocław

Wysłany: 28 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Avatar (cytat):
Działa w SoD, nie działa w WoG

A co się stanie jak je zaintaluję? Czy jak dam nowe obiekty na mapę SoD,a później zmienię wersję mapy na WoG, to czy nie będę mógł puścić mapy? Jeżeli nie, to czy da się ją włączyć po usunięciu nowych obiektów.

___________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

http://wogofani.fora.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mars



Dołączył: 24 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

ej zaklinam, niech ktos mi powie jaka jest odpowiedz do obelisk quest w 3 czesci evil way home. Albo jestem goopi i nie wiem co mam zrobic albo cosik pominalem :lol:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Carsankus



Dołączył: 29 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Potrzebuje pomocy! Cały czas próbuje kupić dowódce i nie udaje mi się. Jak to trzeba zrobić?[/ort]
___________
Zapraszam na hss.pl login:moskal hasło:mochal. Nie pożałujecie!!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
DevilOkO



Dołączył: 22 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Tarnów

Wysłany: 30 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

W opcjach wogifikacji musisz mieć włączoną opcję ( jeśli dobrze pamiętam "commander are enabled" lub coś podobnego) I aby kupić dowódcę wychodzisz z miasta i ponownie wchodzisz. Powinna wtedy pojawić się zapytanie czy chcesz wynająć dowódcę.
___________
Nic nie jest ważne.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 31 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Trang Oul (cytat):
Avatar (cytat):
Działa w SoD, nie działa w WoG

A co się stanie jak je zaintaluję? Czy jak dam nowe obiekty na mapę SoD,a później zmienię wersję mapy na WoG, to czy nie będę mógł puścić mapy? Jeżeli nie, to czy da się ją włączyć po usunięciu nowych obiektów.


Spróbuj sam, pobaw się. Mi nowe obiekty działały w edytorze SoD, w edytorze WoG z obiektów zostawała jedna czwarta. I tak samo było w grze. Ale już dawno się tym bawiłem, nie wiem jak to teraz jest. Pokombinuj, co szkodzi popróbować?

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 31 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Mars (cytat):
ej zaklinam, niech ktos mi powie jaka jest odpowiedz do obelisk quest w 3 czesci evil way home. Albo jestem goopi i nie wiem co mam zrobic albo cosik pominalem :lol:



godsarewake

BTW - pominiąłeś quest, w którym masz wieśniaków kupic domek. Gdybyś go wykonał, wiedziałbyś w jaki sposób poprzestawiać obeliski.

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Trang Oul



Dołączył: 22 grudnia 2004
Posty: 164
Skąd: Wrocław

Wysłany: 31 stycznia 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Mam problem z umiejętnością niszczenia murów miejskich. Próbowałem z Gremlinem większym, Gogiem, Magogiem, Tytanem i Władcą Piorunów, bo w pliku h3sprite.lod jest zapisana obracająca się metalowa kula, piorun i ognista kula. Dałem te umiejętności skryptem, a konkretnie np.
!#MA&v7183=1:X29/?i;
!#VRi&v7183=1:|32;
!#MA&v7183=1:X29/i;

(to do Gremlina większego), to każda z jednostek niszczyła po kolei wszystkie mury i bramę - strzelała po kilka razy w różne części muru w czasie jednego ataku. Na wszelki wypadek sprawdzałem z Cyklopem, i Cyklop zwykły niszczył mury raz w czasie ataku, a Cyklop Królewski dwa razy. Jak ktoś wie jak zrobić tak, żeby niszczyły tylko jedną część muru, to proszę o pomoc.

___________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

http://wogofani.fora.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Banxee



Dołączył: 14 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Over the Hills and Far Away

Wysłany: 18 lutego 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

A mi przestało praktycznie wywalać z gry... tylko gdy gram na mapie własnej lub załadowanej to nieraz wyskoczy piękny napis "strings not found" i po kilkudziesięciu [Enter]'ach wracam do gry :D Tylko taki problem... Bardzo fajna mapa - Dulpendyr [by Sagamosa] ma bardzo niemiłe bug'i... czy ktoś próbował tam VooDoo? Zamieniłem się bohem z przeciwnikiem potem on odzyskał boha a ja... nie! I potem jak chciałem użyć global spella to znowu "Strings not found" i nic. Czy ktoś wie jak się pozbyć tego problemu?
A co do murów to nie znam się na skryptach, ale może tam masz zapisane, że atakuje cały mur, a nie tylko jedną, wybraną jego część... i tak nie wierze, że to jakkolwiek zadziała... gdyby u cyklopa były jakieśskrypty to by można było spróbować skopiować tę część. Tyle, że zapomniałem, że w orginalnych H3 nie było skryptów:P

Życzę powodzenia,
Banxee, znad Szkarłatnych Mórz

___________
In the Time of Hope somebody will defeat Me, but it's not this time and it's not your destiny!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Trang Oul



Dołączył: 22 grudnia 2004
Posty: 164
Skąd: Wrocław

Wysłany: 24 lutego 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Jak zrobić, żeby domyślnym poziomem trudności był trudny, a nie normalny (gracze i komputer mają równą ilość zasobów, komputer gra najlepiej jak umie)? Bardzo często zapominam o zmianie poziomu i nie lubię, kiedy komputer ma mniejsze (albo większe) szanse.
___________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

http://wogofani.fora.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
LarvaExotech



Dołączył: 10 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 4 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Trang Oul (cytat):
Jak zrobić, żeby domyślnym poziomem trudności był trudny, a nie normalny (gracze i komputer mają równą ilość zasobów, komputer gra najlepiej jak umie)? Bardzo często zapominam o zmianie poziomu i nie lubię, kiedy komputer ma mniejsze (albo większe) szanse.


Komputer ma małe szanse na poziomie najwyższym. Po prostu gracz lepiej wykorzysta to, że ma 5000 złota (np. kupi jakieś siedlisko czy ludzi z zamku) niż komputer (kupi magazyn zasobów, mimo że ma 70 kamienia i drewna).... itp. Niestety, nie da się tego zmienić.

___________
I odpuść nam nasze wina... jako i my odpuszczamy naszym winodajcom......
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 6 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

TaKie mam pytanko:
Czy na czas grania w WoG-a mogę włączać klawiaturę angielską, a później włączać z powrotem polską?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Promilus



Dołączył: 9 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Deyja :P

Wysłany: 6 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Heyka, szukałem ostatnio info o błędach w wog i natrafiłem na błąd dot. przenoszenia postaci między scenariuszami. Badałem kilkukrotnie (RoE i AB) i doszedłem do wniosku że to wina skryptu przenoszącego bohaterów. W RoE jak pamiętacie kampanie zazwyczaj nie miały konkretnego bohatera, który od razu dostawał statut "scenariusz wędrowiec" tylko dopiero po przejściu misji <zamiast placeholder hero jest random hero>...w AB bohaterowie np. Krilag są od początku "placeholderami" i działa zarówno ograniczenie max lvl, przenoszenie doświadczenia i artefaktów...w RoE niestety bohaterowie "nabywają" status placeholdera po zakończeniu scenariusza (o ile wogule dostają) co w przypadku WoG może powodować błedy. Dlatego w kampaniach RoE gdzie byle jaki bohater może kontynuować swe działania w następnej scenerii niemożliwe jest w chwili obecnej zwogowifikowanie żeby to działało. Nie działa w tej sytuacji także max lvl ograniczenie...ale w AB za to można zabrać dowódce na odpowiednim poziomie do następnej scenerii, do tego z wszystkimi artefaktami. Jak ma ktoś pomysl jak "naprawić" RoE+WoG Kampanie to prosze tutaj pisać...BTW czemu conflux na zwogifikowanej i przerobionej przeze mnie mapie wyrzuca "string not found" i jeszcze jakieś errory jak chcę ulepszyć jednostki z tego zamku? <w zasadzie już jak chce je ruszyć: pisze że nie można znależć bohatera czy coś...zrobie screena i doedytuje go potem>...
___________
Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 7 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Banxee (cytat):
A mi przestało praktycznie wywalać z gry... tylko gdy gram na mapie własnej lub załadowanej to nieraz wyskoczy piękny napis "strings not found" i po kilkudziesięciu [Enter]'ach wracam do gry :D Tylko taki problem... Bardzo fajna mapa - Dulpendyr [by Sagamosa] ma bardzo niemiłe bug'i... czy ktoś próbował tam VooDoo? Zamieniłem się bohem z przeciwnikiem potem on odzyskał boha a ja... nie! I potem jak chciałem użyć global spella to znowu "Strings not found" i nic. Czy ktoś wie jak się pozbyć tego problemu?


Mam ten sam problem z mapą Dulpendyr - w wielu miejscach pojawia mi sie to przeklęte "String not found". Co dziwne dzieje mi się to po zainstalowaniu łatki spolszczającej. W gołym angielskim WoGa wszystko jest OK. Wniosek? Avatar schrzanił polonizację. Ale nie do końca - gdyż mapa Dulpendyr korzysta tylko w własnych wewnętrznych skryptów które WoGÓLE nie ruszałem... Pozostaje to dla mnie zagadką...

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 7 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Dragonis (cytat):
TaKie mam pytanko:
Czy na czas grania w WoG-a mogę włączać klawiaturę angielską, a później włączać z powrotem polską?


Możesz, ale po co?

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 7 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Bo na moim kompie pracuje też mama... (jest nauczycielką)
I dziękuję za odpowiedź!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
LarvaExotech



Dołączył: 10 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Przecież tylko podczas instalacji trzeba mieć klawiature angielską, podczas gry może być pl :)
___________
I odpuść nam nasze wina... jako i my odpuszczamy naszym winodajcom......
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 7 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Thanks thanks, thanks!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 8 marca 2005     Mam pytanie/problem z WoG'iem Odpowiedz z cytatem

Promilus (cytat):
Heyka, szukałem ostatnio info o błędach w wog i natrafiłem na błąd dot. przenoszenia postaci między scenariuszami. Badałem kilkukrotnie (RoE i AB) i doszedłem do wniosku że to wina skryptu przenoszącego bohaterów. ...


Przyznam, że teraz jak to czytam to niewiele z tego rozumiem, ale to dlatego, że siedzę w kawiarence i nie mam przed sobą edytora, aby przetestować ten problem osobiście. Ale wydaje mi się, że problem leży gdzie indziej i żeby było śmieszniej - nie jest to problem WoGa. Najważniejsza sprawa: zakładam, że masz zainstalowanego na dysku polskiego SoDa (jeżeli nie to możesz przestać w tym momencie dalej, bo wtedy moja teoria się sypie).
Na początek trochę historii: Odrodzenie Erathii W Polsce wydało, jeżeli dobrze pamiętam IM Group/Cenega. Dodatek Miecz Armageddonu chyba również ta firma. Ale już Cień Śmierci miało dwóch wydawców. Najpierw wydało go IM Group a później CD Projekt (tłumacząc grę od podstaw). CD Projekt później jeszcze wznowił SoD w wersji Gold (o czym później). Do czego zmierzam: otóż, jak wiadomo, mając zainstalowany SoD, mamy dostęp do oryginalnych kampanii RoE. I okazuje się, że w wydaniu CD Projekt (czytałem także, że w wydaniu IM Group również) zchrzanione są kampanie RoE!!! Kampanie SoD działają bez zarzutu, natomiast kampanie RoE są niegrywalne. Bohaterowie owych kampanii przechodząc do kolejnych scenariuszy nie pamiętają swego poziomu, doswiadczenia, artefaktów, czarów, zaklęć. W następnym scenariuszu pojawiają się jako pierwszopoziomowi, goli bohaterowie (mimo, że powinni być już trochę wypasieni)! W dodatku przy kolejnej planszy nie można wybrać bonusów (czasem użytecznych). Czyli dzieje się chyba to, o czym piszesz w swoim poście. Ale to nie jest wina WoGa - to jest błąd programistów przygotowujących polską wersję SoDa. Problem został rozpoznany już dawno - ale nic z nim nie robiono, gdyż w chwili pojawienia się SoDa na rynku, większość graczy znała już kampanie RoE dostępne od prawie dwóch lat. W dodatku, atrakcyjność kampanii RoE w porównaniu z kampaniami AB czy SoD była niewielka, więc kilka nikłych głosów na forum CD Projektu znikło w tłumie.
Sprawa wróciła na tapetę całkiem niedawno, gdy CD Projekt wydał Homm 3 w wersji Gold - czyli w jednym pudełku podstawkę + oba dodatki. Cóż się okazało? Że problem kampanii RoE pozostał nierozwiazany (+ kilka innych błędów). Tym razem larum się podniosło o wiele większe. Firma postanowiła opublikować patcha naprawiającego błędy. Wyszedł patch upgradujący wersję gold do wersji 1.05. Najfajniejsze, że plik ważący 800 kb poprawiał coś, ale na pewno to nie były kampanie :). Nie wiem, nie kupowałem Złotej Edycji, ale tak właśnie donoszą forumowicze.

Ale! Kiedyś z Atakereem próbowaliśmy obejść ten problem. W jaki sposób? Ano, zainstalowaliśmy na dysku samo RoE. Następnie za pomocą programu ModHomm wyciągnęliśmy kampanie RoE z pliku lod. Następnie zainstalowaliśmy SoDa i za pomocą programu Lodedit kampanie owe wrzuciliśmy do nowego loda. Niestety okazało się, że stare kampanie RoE są zapisane z takim formacie, że SoD nie potrafi je odczytać. Konflikt wersji plików. O, spróbuj mapę WoG otworzyć w edytorze SoD a zrozumiesz w czym problem. Da się chyba coś z tym zrobić. Pamiętam, że w podobny sposób wyciągnąłem kampanie z Heroes Chronicles. Próbując je otworzyć w edytorze kampani ponownie otrzymałem uwagę o konflikcie wersji. Ale po necie krąży wszystkie osiem części Heroes Chronicles właśnie w postaci kampanii SoD (czym HC notabene naprawdę są, tylko łądnie opakowane). Czyli więc ktoś znalazł jakiś sposób, aby otworzyć kampanie HC w edytorze! Czyli zapewne da się otworzyć stare kampanie RoE również! Ale jak? Nie wiem - nigdzie nie znalazłem maili tych gości, którzy to zrobili. Na forum Celestial Heavens również. Ale wymyśliłem inny sposób. W tym celu trzeba mieć oryginalne kampanie RoE (pochodzące z angielskiej wersji SoD) i takowe kampanie pochodzące z polskiej wersji SoD. Zakładam przy tym, że edytor kampani nie ma przed tobą większych tajemnic. Co więc robimy? Wyciągamy z kampani każdą mapę. Mamy angielskie do jednego katalogu, mapy polskie do drugiego. Otwieramy w edytorze map każdą mapę. Z menu plik wybieramy opcję Eksportuj tekst. Zapisany plik tekstowy z mapą wygląda mniej więcej tak:

===== Nazwa mapy =====
Nowy wspaniały świat

===== Opis mapy =====
Olbrzymia siła wstrząsnęła posadami świata, rozrywając kontynenty i zmieniając podział terytoriów. Gdy ziemia się uspokoiła, ludzie wypełzli ze swoich kryjówek i przystąpili do odbudowy nowego, wspaniałego świata.

===== Pogłoski =====

Nazwa:
Crag Hack
Tekst:
Crag Hack to nieśmiertelny, który zawsze będzie z nami.

Nazwa:
Mark
Tekst:
Ten zrzędliwy staruszek pozbawił nas swoją władzą darmowych posiłków.

(18, 37, 0) ***Strażnik misji***
Wiadomość:
Przykro mi, ale ta dolina należy do dobrych duszków. Dopiero, gdy wszystkie duszki, a jest ich 75, zostaną tu przetransportowane, opuścimy nasz posterunek.
Przykro mi, ale nie wszyscy wrócili.
Teraz możesz wkroczyć na ich terytorium, bo są już w domu. Byłoby dobrze, gdybyś wypuścił je, abyśmy mogli ruszyć w swoją drogę. Zrobisz to?

(18, 36, 0) ***Księga zaklęć***
Wiadomość:
"Wielkie dzięki!" mówią duszki wlatując do swojego domku. "Weź ten piękny naszyjnik, na którym wisieliśmy. Być w domu to dla nas wystarczająca przyjemność!"

(96, 7, 0) ***Chata proroka***
Wiadomość:
Jesteśmy oddziałem żywiołaków magmy szukającym przywódcy. Możemy pójść tylko za bohaterem wielkiej sławy mającym co najmniej dziesiąty stopień. Wróć, gdy będziesz godzien naszej wierności.
Eee. To znowu Ty. Wróć, gdy zdobędziesz dziesiąty stopień, teraz nie jesteś nas godzien.
Wreszcie! Jest ktoś godzien, by zostać naszym przywódcą. Czy zabierzesz nas ze sobą?

===== Koniec pliku =====


Oczywiście, jak eksportujemy plik z oryginalnej mapy, wiadomości będą po angielsku. Wszystko co musimy zrobić to metodą kopiuj/wklej przerzucić polskie wiadomości do pliku z angielskimi messedżami - w ten sposób w szybki sposób przetłumaczymy wszystkie kampanie. Pozostaje nam tylko zmieniony plik z angielską wersją mapy (teraz już polską) zaimportować z powrotem do oryginalnej mapy, a samą mapę zaimportować do oryginalnej kampani. Po zaimportowaniu wszystkich zmienionych map w danej kampani powyższe czynności powtórzyć z plikiem tekstowym kampani. I już! Tak zmodyfikowaną kampanię wprowadzamy do gry i modlimy się, że problem z placeholderami rozwiąże się. Sam tego nie próbowałem robić, ot, przyszło mi to kiedyś do głowy, ale zaraz wypadło. Cały ten proces może nie jest trudny, ale to bardzo żmudna, drobiazgowa i nudna praca. Czy ktoś się jej podejmnie? Avatar? Badał ktoś ile czasu mu schodzi mu na sfinalizowanie łaty pl do najnowszego WoGa? :) W dodatku teraz częściej mozna go spotkać na łóżku szpitalnym niż przed komputerem :(. Chyba, że ktoś za 2 tygodnie prześle mu te oryginalne kampanie i ładnie (bardzo!) poprosi i przekona zrzędliwego eremitę. Wtedy kto wie?

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.